Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Nasz Głos w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Cz.VI
Wysłane przez Roman Andrzej Śniady w 10-09-2014 [21:39]
Nasz Głos w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Ratujmy UPWr przed likwidacją.
Cz.VI, Wrocław, dnia 10/09/2014 r.
Społeczna Inicjatywa Obywatelska "Nasz Głos w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu” – „Ratujmy UPWr przed likwidacją” przypomina ponownie, że:
1.W dniu 07/07/2014 r., umieściła na stronach Internetu „List otwarty/Odezwę do pracowników, studentów i doktorantów UPWr", w którym przedstawiła 14 punktów dotyczących tematu tzw. konsolidacji uczelni wyższych we Wrocławiu.
FOT.:R.A.Śniady
2. Na stronach:
http://www.up.wroc.pl/uczelnia...
http://www.up.wroc.pl/uczelnia...
http://www.up.wroc.pl/p/uczeln...
http://www.up.wroc.pl/p/uczeln...
znajdziemy informacje nt. pracy tzw. „Komisji ds. planowanego połączenia Uniwersytetu Wrocławskiego i Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” . Protokół z posiedzenia nr 2 w dniu 27/06/2014 r.
"27 czerwca 2014 roku odbyło się drugie posiedzenie „Komisji ds. planowanego połączenia Uniwersytetu Wrocławskiego i Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu” (Komisja), powołanej jako komisja doraźna przez Senat Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu (uchwała nr 81 z dnia 30 maja 2014 roku).
W posiedzeniu uczestniczyło 10 członków Komisji oraz lic. Maciej Zarański (lista obecności w załączeniu).
Otwierając posiedzenie prof. Andrzej Drabiński, przewodniczący Komisji wręczył wszystkim obecnym następujące materiały:
• projekt protokołu z 1. posiedzenia Komisji (zał. 2.1),
• poprawioną wersję "Kalendarium działań na rzecz integracji uczelni wyższych Wrocławia" (zał. 2.2),
• notatkę ze spotkania Prorektorów ds. rozwoju UWr i UPWr z dnia 27 czerwca 2013 roku (zał. 2.3),
• notatkę ze spotkania Prorektorów ds. rozwoju UWr i UPWr z dnia 2 lipca 2013 roku (zał. 2.4),
• notatkę ze spotkania Prorektorów ds. rozwoju UWr i UPWr z dnia 8 lipca 2013 roku (zał. 2.5),
• notatkę ze spotkania Prorektorów ds. rozwoju UWr i UPWr z dnia 16 lipca 2013 roku (zał. 2.6),
Na wniosek przewodniczącego Komisji przyjęto jednogłośnie następujący program posiedzenia:
1. Przyjęcie protokołu z pierwszego posiedzenia Komisji.
2. Dyskusja nad analizą finansową.
3. Powołanie zespołów roboczych.
4. Sprawy bieżące i wolne wnioski.
Ad. 1)
Przewodniczący Komisji przedstawił protokół z 1. posiedzenia Komisji. Protokół został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 2)
W wyniku wielowątkowej dyskusji, w której uczestniczyli wszyscy obecni, przyjęto następujące ustalenia:
z przekazaniem informacji na temat wypracowanych rozwiązań należy poczekać do czasu, kiedy UWr przedstawi swoje propozycje a następnie powinniśmy je negocjować;
do czasu przekazania propozycji z UWr Komisja powinna pracować nad własnymi rozwiązaniami;
podjęto decyzję o opublikowaniu przygotowanych i omówionych dokumentów, na podstronie Komisji na stronach WWW UPWr;
dyskusja nad analizą finansową powinna być skoncentrowana na poszczególnych etapach i dziedzinach z uwzględnieniem interesu poszczególnych wydziałów oraz uczelni;
na kolejne spotkanie Pani Kwestor przygotuje propozycje uszczegółowienia tematów do dyskusji nad analizą finansową;
przygotować analizę dotyczącą dydaktyki, w tym wpływu ewentualnego połączenia na wewnętrzna migrację kandydatów pomiędzy kierunkami,
przeanalizować skutki połączenia uczelni z poziomem dotacji obliczanym za pomocą algorytmu;
zlecić poszczególnym zespołom roboczym przygotowanie wstępnych analiz na kolejne spotkania;
Ad. 3)
Komisja przyjęła jednogłośnie powołanie trzech tematycznych zespołów:
Zespół ds. nauki: prof. T. Trziszka, prof. A. Zachwieja, prof. K. Kubiak, lek. wet. J. Bąkowska, A. Poznar;
Zespół ds. dydaktyki: prof. J. Chrzanowska, prof. B. Kontny, prof. D. Parylak, dr R. Karczmarczyk, lek. wet. J. Bąkowska, A. Poznar;
Zespół ds. administracyjno - finansowo - pracowniczych: prof. A. Drabiński, prof. A. Wieliczko, mgr M. Rybarczyk, mgr U. Paszkowska-Szczerba, prof. B. Kontny, prof. A. Szewczuk, prof. K. Kubiak, prof. A. Zachwieja.
Skład zespołów pozostaje otwarty.
Zespoły powinny przygotować szczegółowe analizy tematyczne, wskazujące na korzyści, zagrożenia, szanse i ryzyka wiążące się z ewentualnym połączeniem obu uczelni.
Ad. 4) Trzecie posiedzenie Komisji, zaplanowano na 16 lipca 2014 r., godz. 9:00, pok. 139C.
Protokołował: lic. Maciej Zarański prof.
Przewodniczący Komisji Andrzej Drabiński"
Fot.:R.A.Śniady
***
Społeczna Inicjatywa Obywatelska "Nasz Głos w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu” – „Ratujmy UPWr przed likwidacją” w dniu 07/07/2014 r. w swoim Liście Otwartym napisała m.in.:
(…)
4. Domagamy się od władz UPWr zaprzestania wszelkich działań prowadzonych w sprawie likwidacji UPWr. Obecne działania nie są zgodne z przepisami prawa, w tym Konstytucji RP, zasad społecznych, etycznych, praw pracowniczych oraz zasad Kodeksu „Dobre Praktyki w Szkołach Wyższych” z 2007 roku.
5. Domagamy się od władz przeprowadzenia obowiązkowych konsultacji ze wszystkimi pracownikami UPWr, członkami Samorządu Studenckiego, organizacji oraz związków zawodowych, czyli praktycznie przeprowadzenia ogólnouczelnianego REFERENDUM w sprawie dalszego losu UPWr.
6. Społeczna Inicjatywa Obywatelska przypomina, ze pracownicy za pośrednictwem swoich elektorów wybierają władze Uczelni (organy jednoosobowe i kolegialne) i to oni pracownicy/elektorzy powinni mieć przede wszystkim ostateczny wpływ na decyzje i postanowienia stanowiące o losach naszej Uczelni.
7. Żądamy odwołania Uchwały nr 81/2014 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 30 maja 2014 roku w sprawie powołania doraźnej Komisji ds. planowanego połączenia Uniwersytetu Wrocławskiego i Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu podjętej ze szkodą dla Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu oraz rozwiązania komisji.
(…)
10. Społeczna Inicjatywa Obywatelska uważa, że wszelkie decyzje w sprawie łączenia/likwidacji uczelni mogą być podjęte tylko po przeprowadzeniu dokładnej kontroli prawnej i finansowej w zakresie prawidłowości zarządzania Naszą Uczelnią oraz prawidłowości okresowej oceny nauczycieli akademickich przeprowadzonej za okres 2005-2008 i 2009-2012 r.
11. Społeczna Inicjatywa Obywatelska jednocześnie wzywa władze jednoosobowe i kolegialne UPWr do zmiany Strategii rozwoju uczelni do 2020 r., także w oparciu o konsultacje przeprowadzone z pracownikami, studentami i doktorantami oraz z uczelniami zagranicznymi i polskimi.
(…)
13. Społeczna Inicjatywa Obywatelska uważa, że bez przeprowadzenia lustracji pracowników (w zakresie służby / współpracy z organami bezpieczeństwa pracy w okresie 1944-1990) nigdy nie będzie możliwy dalszy i prawidłowy rozwój Naszej Uczelni w przyszłości.
FOT.: R.A.Śniady
3.Ocena nauczycieli akademickich za okres 2009-2012 r. została wprowadzona i przeprowadzona niezgodnie z przepisami prawa:
- nie było zarządzenia rektora UPWr w tej sprawie (Statut UPWr niezgodny z Prawem o szkolnictwie wyższym),
- arkusze oceny wprowadzono wstecznie w grudniu 2010 r.,
- brak uchwały/zgody Senatu na wprowadzenie elektronicznej oceny w okresie I-III 2013 r.,
- wydziałowe regulaminy oceny wprowadzono wstecznie lub wcale ich nie było, regulamin oceny okresowej powinien być jeden dla całej uczelni,
- nie są znane regulaminy pracy większości Wydziałowych Komisji Oceniających oraz Uczelnianej i Odwoławczej Komisji Oceniającej,
- utajniono sprawozdanie z oceny nauczycieli akademickich w skali całej uczelni - uchwala nr 97 Senatu UPWr z dnia 25/10/2013 r.,
- brak jasnych zapisów w Statucie UPWr w sprawie oceny za okres 2009-2012 w okresie przeprowadzania oceny (styczeń-marzec 2013 r.),
- spóźnione uchwały zamieniające Statut, żeby był zgodny z Prawem o szkolnictwie wyższym,
- obecny Statut UPWr nie wskazuje wyraźnie, kto zarządza przeprowadzenie oceny w UPWr, a wyrażnie mówi , że ocena:
"2. Oceny nauczyciela akademickiego dokonuje się nie rzadziej niż raz na dwa lata, za wyjątkiem nauczycieli, o których mowa w ust. 3.
3. Oceny nauczyciela akademickiego posiadającego tytuł naukowy profesora zatrudnionego na podstawie mianowania dokonuje się nie rzadziej niż raz na cztery lata.
Dlaczego zatem została wprowadzona i przeprowadzona ocena za okres 2009-2012 dla wszystkich nauczycieli akademickich?
Kto jest zatem kierownikiem jednostki organizacyjnej wg paragrafu 91 Statutu UPWr?
Na pewno nie chodzi tutaj o rektora! (vide Art 132. Prawa o szkolnictwie wyższym)
Zatem, kto wprowadza/ł ocenę nauczycieli akademickich na terenie UPWr?
Nie wiemy!!! Statut UPWr tego nie przewidział i nie przewiduje!!
Na pewno odbyło / i odbywa się to z łamaniem przepisów prawa!
***
Statut UPWr
4. Okresowa ocena nauczycieli akademickich
§ 91
1. Nauczyciele akademiccy podlegają okresowej ocenie dokonywanej zgodnie z ust. 2 oraz 3 lub na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej, w której nauczyciel jest zatrudniony.
2. Oceny nauczyciela akademickiego dokonuje się nie rzadziej niż raz na dwa lata, za wyjątkiem nauczycieli, o których mowa w ust. 3.
3. Oceny nauczyciela akademickiego posiadającego tytuł naukowy profesora zatrudnionego na podstawie mianowania dokonuje się nie rzadziej niż raz na cztery lata.
4. Ocena nauczyciela akademickiego dokonywana co dwa lub cztery lata obejmuje okres odpowiednio dwóch lub czterech lat kalendarzowych poprzedzających bezpośrednio rok, w którym jest ona dokonywana.
5. Ocena dokonywana na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej obejmuje rok lub lata kalendarzowe następujące po okresie poprzednio objętym oceną, a jeżeli nauczyciel akademicki nie był jeszcze oceniany – od dnia jego zatrudnienia w Uczelni.
(...)
W "Prawie o szkolnictwie wyższym" zapisano, jak poniżej:
Art. 132.
1. Wszyscy nauczyciele akademiccy podlegają okresowej ocenie, w szczególności w zakresie należytego wykonywania obowiązków, o których mowa w art. 111, oraz przestrzegania prawa autorskiego i praw pokrewnych, a także prawa własności przemysłowej.
2. Oceny dokonuje podmiot wskazany w statucie uczelni, nie rzadziej niż raz na dwa lata lub na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej, w której nauczyciel akademicki jest zatrudniony. Oceny nauczyciela akademickiego posiadającego tytuł naukowy profesora, zatrudnionego na podstawie mianowania, dokonuje się nie rzadziej niż raz na cztery lata. Kryteria oceny oraz tryb jej dokonywania, z uwzględnieniem możliwości zasięgania opinii ekspertów spoza uczelni, określa statut.
3. Podmiot, o którym mowa w ust. 2, przy dokonywaniu oceny nauczyciela akademickiego w zakresie wypełniania przez niego obowiązków dydaktycznych uwzględnia ocenę przedstawianą przez studentów i doktorantów, po zakończeniu każdego cyklu zajęć dydaktycznych. Zasady dokonywania tej oceny i sposób jej wykorzystania określa statut uczelni.
4. Do okresu, o którym mowa w ust. 2, nie wlicza się okresu nieobecności w pracy wynikającej z przebywania na urlopie macierzyńskim, urlopie na warunkach urlopu macierzyńskiego, dodatkowym urlopie macierzyńskim, dodatkowym urlopie na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopie ojcowskim, urlopie rodzicielskim, urlopie wychowawczym lub urlopie dla poratowania zdrowia oraz okresu służby wojskowej lub służby zastępczej.
Źródło:
USTAWA z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. 2005 Nr 164 poz. 1365 , z poźn. zm.)
http://www.up.wroc.pl/p/bip/ak...
W „Sprawozdaniu Rektora UPWr z działalności uczelni w 2013 roku” oraz „Sprawozdaniu Dziekana Wydziału Przyrodniczo-Technologicznego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu za rok 2013” nie ma informacji o ocenie nauczycieli akademickich za okres 2009-2012 r.
Źródło:
http://www.up.wroc.pl/p/bip/ak...
http://www.wpt.up.wroc.pl/?pag...
Brak jednocześnie na stronie UPWr Sprawozdań Dziekanów za rok 2013, z:
- Wydziału Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji,
- Wydziału Biologii i Hodowli Zwierząt,
- Wydziału Medycyny Weterynaryjnej,
- Wydziału Nauk o Żywności.
4.Społeczna Inicjatywa Obywatelska "Nasz Głos w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu” – „Ratujmy UPWr przed likwidacją” zapoznała się ze Statutem Uniwersytetu Wrocławskiego.
Uchwała Nr 32_2012 Senatu UWr z dnia 25.04.2012 r. - Statut Uniwersytetu Wrocławskiego.pdf
Załącznik jest aktem normatywnym OBOWIĄZUJĄCYM: Numer aktu: 32/2012U Data wydania: 2012-04-25 Przedmiot regulacji: Statut Uniwersytetu Wrocławskiego. Akt uchwalony aktem nr: 32/2012U Akt zmieniony aktem nr:
26/2013U
56/2013U
99/2013U
Uchwała Nr 26_2013 Senatu UWr z dnia 27.02.2013 r. zmieniająca Statut Uniwersytetu Wrocławskiego.pdf
Numer aktu: 26/2013U, Data wydania: 2013-02-27, Przedmiot regulacji: zmieniająca Statut Uniwersytetu Wrocławskiego, Akt uchwalony aktem nr: 26/2013U Akt będący zmianą do aktu nr: 32/2012U
Uchwała Nr 56_2013 Senatu UWr z dnia 27.03.2013 r. zmieniająca Statut Uniwersytetu Wrocławskiego.pdf
Numer aktu: 56/2013U, Data wydania: 2013-03-27, Przedmiot regulacji: zmieniająca Statut Uniwersytetu Wrocławskiego, Akt uchwalony aktem nr: 56/2013UAkt będący zmianą do aktu nr: 32/2012U
Uchwała Nr 99_2013 Senatu UWr z dnia 26.06.2013 r. zmieniająca Statut Uniwersytetu Wrocławskiego.pdf
Numer aktu: 99/2013U, Data wydania: 2013-06-26, Przedmiot regulacji: zmieniająca Statut Uniwersytetu Wrocławskiego, Akt uchwalony aktem nr: 99/2013U, Akt będący zmianą do aktu nr:32/2012U
FOT.:R.A.Śniady
UCHWAŁA Nr 56/2013 Senatu Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 27 marca 2013 r.zmieniająca Statut Uniwersytetu Wrocławskiego.
Na podstawie art. 56 ust. 1, w związku z art. 59 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2012 r. poz. 572, z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr 32/2012 Senatu Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 25 kwietnia2012 r. – Statut Uniwersytetu Wrocławskiego w § 141 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Okresu zatrudnienia przed dniem 1 października 2012 r. na stanowisku adiunkta osoby nieposiadającej stopnia naukowego doktora habilitowanego nie zalicza się do okresu, o którym mowa w § 97 ust. 2.”
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Senatu
Rektor Uniwersytetu Wrocławskiego
prof. dr hab. Marek Bojarski
5. Społeczna Inicjatywa Obywatelska "Nasz Głos w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu” – „Ratujmy UPWr przed likwidacją” domaga się pełnej przejrzystości działania organów jednoosobowych i kolegialnych, domaga się ujawnienia na stronie uczelni wszystkich protokołów z posiedzeń Senatu UPWr, Rad Wydziałów, Komisji Rektorskich, Senackich i Wydziałowych oraz ujawnienia przyjętych regulaminów, uchwał, rozporządzeń, zarządzeń przez organy jednoosobowe i kolegialne.
Fot.:R.A.Śniady
6.Piśmiennictwo
http://naszeblogi.pl/49206-nas...
http://naszeblogi.pl/49114-nas...
http://www.up.wroc.pl/bip_old/...
http://naszeblogi.pl/49072-nas...
http://naszeblogi.pl/48894-nas...
http://naszeblogi.pl/48464-kom...
http://naszeblogi.pl/47799-spo...
https://www.facebook.com/pages...
W imieniu Społecznej Inicjatywy Obywatelskiej „Nasz Głos w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu” – „Ratujmy UPWr przed likwidacją”
Roman Andrzej Śniady, dr inż.
Wrocław, dnia 10/09/2014 r.
***
„W czasach powszechnego oszustwa mówienie prawdy jest aktem rewolucyjnym” - George Orwell
„Naród, który nie ma siły i woli powiedzieć łotrom, że łotry, nie wart być narodem”- Hrabia Aleksander Fredro herbu Bończa
„Nasze życie zaczyna się kończyć wtedy, kiedy zaczynamy milczeć w ważnych sprawach” - Martin Luther King
„Kto milczy, ten przyzwala” - Mikołaj Rej
„Kto zła nie karze, każe je czynić” - Leonardo da Vinci