Nasz Głos w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Cz.III

Nasz Głos w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Cz.III

Nasz Głos w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Ratujmy UPWr  przed likwidacją.

Wrocław, dnia 27/08/2014 r.


Fot.:R.A.Śniady

1.Społeczna Inicjatywa Obywatelska "Nasz Głos w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu” – „Ratujmy UPWr  przed likwidacją” przypomina, że zgodnie  z Art. 63. Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej (Tekst uchwalony w dniu 2 kwietnia 1997 r. przez Zgromadzenie Narodowe):  

„Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej. Tryb rozpatrywania petycji, wniosków i skarg określa ustawa.”
 


FOT.: R.A.Śniady

2. W naszej poprzedniej informacji podaliśmy, że nie zostały udostępnione  na stronie  http://www.up.wroc.pl/bip/  ważne dokumenty UPWr, takie jak:

- Sprawozdanie finansowe Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu za rok 2013,
- Sprawozdanie z planu rzeczowo-finansowego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w zakresie inwestycji budowlanych za 2013 rok,
- Zmiany do planu rzeczowo-finansowego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w zakresie inwestycji budowlanych na rok 2013,
- Zmiany do planu rzeczowo-finansowego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu na 2013 rok,
- Prowizorium planu rzeczowo-finansowego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu na 2014 rok,
- Prowizorium planu rzeczowo-finansowego w zakresie informatyzacji oraz zakupów aparatury Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu na 2014 rok. 


FOT.: R.AŚniady

3. Na dzień 27/08/2014 r.  „Sprawozdanie  Rektora UPWr z działalności uczelni  w 2013 roku”  widnieje już  na stronie:

http://www.up.wroc.pl/akty_pra...
http://www.up.wroc.pl/p/bip/ak...
 
Niestety jak sama nazwa linku  nazwa mówi, że jest to ostatnia wersja i pochodzi  z dnia 01/08/2014 r.

Musimy wiedzieć, że uchwała  w sprawie zatwierdzenia „Sprawozdania Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z działalności Uczelni w 2013 roku” i oceny działalności Rektora została przyjęta 23/06/2014 r.

Czy teksty  Sprawozdania  za 2013 rok z dnia 12/06/2014 r. oraz z dnia 01/08/2014 r.  są takie same?

Który zatem tekst został przyjęty przez Senat UPWr w dniu 23/06/2014 r.???

Plik z datą utworzenia  z dnia 12/06/2014  został pobrany przez Nas w dniu 07/07/2014 r. ze strony

http://www.up.wroc.pl/akty_pra...
 
Potem plik zniknął z tej strony.

Pojawił się  po naszym artykule z dnia 17/08/2014 r. na stronie o Sprawozdaniach rocznych, ale już z datą utworzenia 01/08/2014 r.
 
Pod linkiem
http://www.up.wroc.pl/p/bip/ak...
 
znajduje się wersja  z  12/06/2014 r. Prezentacja rektora UPWr znajduje się na stronie:

http://www.up.wroc.pl/p/aktual...
 


FOT.: R.A.Śniady

4. Społeczna Inicjatywa Społeczna stwierdza, co nastepuje. Senat  UPWr przyjął  w dniu 23/06/2014 r. "Sprawozdanie rektora UPWr z działałności Uczelni za rok 2013 " (prawdopodobnie wersja druku z 12/06/2014 r.), a  Rada Wydziału Biologii i Hodowli Zwierzat przyjęła Sprawozdanie Dziekna za rok 2013  dopiero w dniu 26/06/2014 r.

Należy uznać zatem, że prawdopodobnie "Sprawozdanie rektora UPWr z działalności uczelni  za rok 2013 ",  nie może być uznane za ważne, i że  zostało przyjęte niezgodnie z prawem oraz niezgodnie z Kodeksem DOBRE PRAKTYKI W SZKOŁACH WYŻSZYCH opracowanym przez Fundację Rektorów Polskich, a uchwalonym przez Zgromadzenie Plenarne Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich 26 kwietnia 2007 r.

http://www.up.wroc.pl/bip_old/...

W Informacji z posiedzenia Rady Wydziału z dnia 26 czerwca 2014 roku  czytamy:

„Pierwszej części posiedzenia RW przewodniczyła prof. dr hab. Stefania Kinal. Po przedstawieniu przez Dziekana sprawozdania i dyskusji Rada Wydziału jednomyślnie podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia sprawozdania dziekana za 2012 rok. „
 
Na pewno chodziło tutaj o sprawozdanie za rok 2013 .
 
http://www.bihz.up.wroc.pl/fil...

http://www.bihz.up.wroc.pl/wyd...


Fot.:R.A.Śniady

5.Senat UPWr ciekawe rzeczy poustalał  w okresie czerwiec 2013 - czerwiec 2014.  w sprawie oceny nauczycieli akademickich  UPWr  
 
5.1.Wybrane ciekawostki

Październik 2013
Uchwała przyjęta, sprawozdanie nieujawnione

Projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z okresowej oceny nauczycieli akademickich za lata 2009-2012 omówił prof. Tadeusz Trziszka.

Zaznaczył, że spełnione zostały wszelkie wymogi formalne związane z oceną akademicką nauczycieli. Szczegóły oceny przedstawił podczas czerwcowego posiedzenia senatu prof. Józef Szlachta. Uchwała w proponowanej formie została przyjęta jednogłośnie.

Prof. Jerzy Sobota zapytał o rozwiązanie systemowe związane z funkcjonowaniem oceny parametrycznej w wersji multimedialnej.

Prof. Józef Szlachta poinformował członków senatu, że prace nad tym systemem są już na ukończeniu i w krótkim czasie będzie udostępniony.

Prof. Antoni Golachowski podkreślił, że w przypadku rozwiązań systemowych, duże znaczenie ma informacja dotycząca dokumentowania osiągnięć naukowych i przekazywania publikacji do Biblioteki Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.

Rektor prof. Roman Kołacz zaznaczył, że działanie to powinno być rozwiązane poprzez transmisje danych w systemie.

Luty 2014
Usunięcie zapisu o osobistym podpisaniu odbioru decyzji wynikającej z oceny przez ocenianego???
 
W dyskusji głos zabrali: prof. Danuta Parylak – prorektor do spraw studenckich i kształcenia, prof. Adam Szewczuk – dziekan Wydziału Przyrodniczo-Technologicznego, prof. Andrzej Kotecki, prof. Józef Szlachta, prof. Witold Janeczek, prof. Bożena Obmińska-Mrukowicz, prof. Andrzej Drabiński – prorektor ds. rozwoju uczelni.

Poruszane kwestie dotyczyły: podmiotu, który zatwierdza regulamin, komisji oceniających, usunięcia zapisu o osobistym podpisaniu odbioru decyzji wynikającej z oceny przez ocenianego, kwestii tworzenia regulaminu prac komisji oceniających dla każdego wydziału z osobna oraz wprowadzenia oceny z zajęć na studiach doktoranckich.

Kwiecień 2014
Pozytywnie negatywny = Negatywnie pozytywny
 
Prof. Tadeusz Trziszka – prorektor ds. nauki i innowacji, wyjaśnił, że w przyjętym na poprzednim posiedzeniu senatu regulaminie okresowej oceny nauczycieli akademickich zabrakło zapisu umożliwiającego komisji odwoławczej przyznania w wyjątkowych przypadkach pozytywnej oceny, mimo niespełnienia minimalnych wymogów określonych w arkuszu oceny, co zostało wówczas uzgodnione w toku dyskusji. Senat przyjął poprawkę jednomyślnie.

***

5.2. Całość o ocenie

Czerwcowe posiedzenie Senatu
 21 czerwca 2013 roku

 
(...)
Wyniki oceny nauczycieli akademickich

Wyniki oceny nauczycieli akademickich Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, opracowane na podstawie wyników elektronicznego arkusza oceny za lata 2009-2012 – przedstawił prof. Józef Szlachta, pełnomocnik rektora do spraw oceny nauczycieli akademickich.

Prezentując wyniki podkreślił, że brak nam jednoznacznie sprecyzowanych procedur. Przykładem takiej luki jest sytuacja pracowników, którzy nie podlegają ocenie (pracownik nie jest oceniany, gdy nie przepracował 12 miesięcy).

Prof. Bernard Kontny podkreślił, że operowanie wskaźnikami bibliometrycznymi w ocenie tak odległych dziedzin jest nieuzasadnione. Prof. Józefa Chrzanowska wskazała na sytuację, gdzie zasłużony pracownik realizuje projekt, w którym trzeba najpierw patentować, a potem publikować i taka osoba we wskazanym okresie nie mogła otrzymać odpowiedniej liczby punktów za publikacje, mimo ogromu włożonej pracy, co jest niesprawiedliwe i krzywdzące. Prof. Bożena Obmińska Mrukowicz zaznaczyła, że przykrym jest fakt, iż ponad 9% pracowników dostało oceny negatywne.

Gdy to znajdzie przełożenie w wynagrodzeniach, wówczas zaczną się kontrowersje. Prof. Adam Szewczuk przypomniał, że następna ocena odbędzie się już za dwa lata, ale nie mamy odpowiednich procedur, i może się okazać, że będziemy musieli wówczas zwalniać pracowników, którzy po raz drugi otrzymają ocenę negatywną - dodał. Prof. Tadeusz Trziszka zaznaczył, że musimy pochylić się nad oceną finalną, zaś materiał opracowany przez prof. Józefa Szlachtę stanowi doskonały materiał wyjściowy w tym zakresie.

W wyniku dyskusji uznano, że uchwała w sprawie przyjęcia sprawozdania z okresowej oceny nauczycieli akademickich za lata 2009–2012 zostanie podjęta na następnym posiedzeniu senatu.
(...)
 
http://www.up.wroc.pl/aktualno...
 
Październikowe posiedzenie senatu
25 października 2013 roku

(...)
Zmiany w statucie

Przewodniczący Senackiej Komisji Statutowej prof. Józef Weber omówił proponowane zmiany w statucie UPW. W paragrafach 48 i 74 oraz 75 wprowadzono zmiany porządkowe związane z numeracją. Natomiast w paragrafach 79 i 81 wprowadzone zmiany dotyczą pierwszego zatrudnienia nauczyciela akademickiego i jego przedłużenia. Nowy zapis ma umożliwić zatrudnienie na czas do końca roku akademickiego, w którym nauczyciel akademicki ukończy 67. rok życia. Zmiany umożliwiają swobodę władzom w zatrudnieniu, gdyż zapisy w statucie nie powinny być aż tak szczegółowe. Prof. Andrzej Drabiński, prorektor do spraw rozwoju uczelni, zauważył, że podstawa prawna w omawianym dokumencie również powinna zostać zaktualizowana. Zaproponował także poprawki językowe w paragrafie 79. W wyniku głosowania uchwała senatu w sprawie wprowadzenia zmian do statutu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu została przyjęta jednomyślnie (36 głosów za).
 
Sprawozdanie z okresowej oceny pracowników

Projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z okresowej oceny nauczycieli akademickich za lata 2009-2012 omówił prof. Tadeusz Trziszka. Zaznaczył, że spełnione zostały wszelkie wymogi formalne związane z oceną akademicką nauczycieli. Szczegóły oceny przedstawił podczas czerwcowego posiedzenia senatu prof. Józef Szlachta. Uchwała w proponowanej formie została przyjęta jednogłośnie.

Prof. Jerzy Sobota zapytał o rozwiązanie systemowe związane z funkcjonowaniem oceny parametrycznej w wersji multimedialnej.

Prof. Józef Szlachta poinformował członków senatu, że prace nad tym systemem są już na ukończeniu i w krótkim czasie będzie udostępniony. Prof. Antoni Golachowski podkreślił, że w przypadku rozwiązań systemowych, duże znaczenie ma informacja dotycząca dokumentowania osiągnięć naukowych i przekazywania publikacji do Biblioteki Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Rektor prof. Roman Kołacz zaznaczył, że działanie to powinno być rozwiązane poprzez transmisje danych w systemie.
(...)
http://www.up.wroc.pl/aktualno...
 
Grudniowe posiedzenie senatu
20 grudnia 2013 roku

(...)
Zmiany w statucie
Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian do statutu oraz do regulaminu senatu omówił przewodniczący Senackiej Komisji Statutowej prof. Jerzy Weber.
Zaznaczył, że drobne poprawki w statucie dotyczą zmiany dotychczas używanego skrótu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z UPW na UPWr.

Wynika ona z faktu, że w dokumentach Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (MNiSW) nasza uczelnia określana jest skrótem UPWr, podobnie jak inne wrocławskie uczenie, w celu odróżnienia od warszawskich szkół wyższych i ujednolicenia nazewnictwa. Druga poprawka dotyczy wykreślenia ustępu 4 z paragrafu 105, w celu umożliwienia prac w komisjach rekrutacyjnych osób niebędących nauczycielami akademickimi.

Prof. Jerzy Weber wprowadził autopoprawkę i wykreślił punkt dotyczący umieszczania protokołu z posiedzeń senatu na stronie BIP.
W dyskusji zwracano uwagę na to, że inne uczelnie przewidziały różne formy upowszechnienia informacji.

Rektor prof. Roman Kołacz podkreślił, że informacje te w przyszłości powinny znaleźć się w uczelnianym Intranecie. W wyniku głosowania przyjęto proponowane zmiany wraz z autopoprawką (36 głosów za, tj. 80 proc. wszystkich uprawnionych).
(...)
http://www.up.wroc.pl/aktualno...

Lutowe posiedzenie Senatu
28 lutego 2014 roku

 
(...)
Zmiany w statucie

Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian do statutu omówił przewodniczący Senackiej Komisji Statutowej prof. Jerzy Weber. Zaznaczył, że zmiany są niewielkie i dotyczą § 91 ust. 7, gdzie wprowadza się w punkcie czwartym kryteria przy ocenie nauczycieli akademickich, oraz § 93, w którym mowa o Odwoławczej Komisji Oceniającej, będącej nie tylko organem oceniającym, ale również rozstrzygającym inne kwestie sporne dotyczące nauczycieli akademickich, a także w punkcie poświęconym zatwierdzeniu działania prac komisji oceniających na poszczególnych wydziałach. Oprócz kwestii oceny pracowników, pozostałe zmiany miały charakter porządkujący. W dyskusji głos zabrali: prof. Danuta Parylak – prorektor do spraw studenckich i kształcenia, prof. Adam Szewczuk – dziekan Wydziału Przyrodniczo-Technologicznego, prof. Andrzej Kotecki, prof. Józef Szlachta, prof. Witold Janeczek, prof. Bożena Obmińska-Mrukowicz, prof. Andrzej Drabiński – prorektor ds. rozwoju uczelni.

Poruszane kwestie dotyczyły: podmiotu, który zatwierdza regulamin, komisji oceniających, usunięcia zapisu o osobistym podpisaniu odbioru decyzji wynikającej z oceny przez ocenianego, kwestii tworzenia regulaminu prac komisji oceniających dla każdego wydziału z osobna oraz wprowadzenia oceny z zajęć na studiach doktoranckich.
Wprowadzono poprawkę, według której regulamin przyjęty na pierwszym posiedzeniu komisji, musi zostać zatwierdzony odpowiednio przez radę wydziału lub senat.    

Uchwała wprowadzająca zmiany do statutu wraz ze zgłoszonymi poprawkami została przyjęta jednomyślnie.
 
Zmiany w arkuszu oceny nauczyciela akademickiego

Prof. Tadeusz Trziszka, prorektor do spraw nauki, omówił zmiany w arkuszu oceny nauczyciela akademickiego, zaznaczając, że wynikają one z licznych uwag zgłaszanych przez wydziały. W projekcie przewidziano, obniżenie punktacji dla adiunktów za działalność naukową z 40 do 30 punktów. Wyjaśniając przyczyny proponowanej zmiany dodał, że rozwiązanie to ma przeciwdziałać problemom kadrowym i uwzględniać także aspekty ludzkie. W dyskusji głos zabrali: prof. Bożena Obmińska-Mrukowicz, prof. Andrzej Kotecki, prof. Jerzy Weber, prof. Barbara Kutkowska, prof. Andrzej Drabiński, prof. Roman Kołacz, dr hab. inż. Irena Niedźwiecka-Filipak, prof. Jerzy Sobota, prof. Bernard Kontny, prof. Zbigniew Dobrzański, prof. Joanna Mąkol, prof. Adam Szewczuk, prof. Stanisław Czaban, dr inż. Danuta Figurska-Ciura, dr inż. Hanna Marszałek, prof. Krzysztof Kubiak, prof. Józef Szlachta i prof. Tadeusz Trziszka.

Odnotowano brak konsultacji projektu z Senacką Komisją Kadry Naukowej a także fakt, że obniżenie progu punktowego adiunktom może być czynnikiem demotywującym i utrudnić im uzyskanie habilitacji w wymaganym 8-letnim terminie.
Wspomniano też, że jest wiele indywidualnych przypadków, które należy brać pod uwagę przy ocenie czy też przypadki osób ocenianych co dwa lata, a przychodzących z zewnątrz i wspierających kierunki studiów.

Zwracano uwagę na specyfikę wydziałów, np. na technicznych prace badawcze trwają o wiele dłużej i możliwości opublikowania w wysoko punktowanych czasopismach są trudniejsze.

Ponadto – zauważono– że są osoby tak bardzo obciążone dydaktyką tak, że nie mają czasu na własne badania i publikacje.

Zmiana z 40 na 30 punktów nie rozwiąże wszystkich problemów, tym bardziej że coraz częściej publikacje w wysoko punktowanych czasopismach są bardzo kosztowne. Przypomniano także, że podczas poprzedniej dyskusji, argumentowano, iż fundujemy sobie trudną sytuację nie różnicując wydziałów i odbierając komisjom wydziałowym prawo ustalania limitów punktów na wydziale. Rektor podsumowując dyskusję stwierdził, że przychyla się do ustanowienia na wydziałach zróżnicowanej punktacji, co pozwoli im kreować własną politykę jakości i mobilizacji pracowników.

Na wniosek prof. Andrzeja Drabińskiego senat podjął decyzję o zdjęciu punktu dotyczącego przyjęcia zmian w arkuszu oceny nauczyciela akademickiego z porządku obrad w celu skierowania projektu uchwały do Komisji Kadry Naukowej i przedyskutowania zgłoszonych poprawek.
 
Regulamin okresowej oceny nauczycieli akademickich

Prof. Andrzej Drabiński zgłosił wniosek o zdjęcie punktu dotyczącego przyjęcia uchwały w sprawie zatwierdzenia Regulaminu okresowej oceny nauczycieli akademickich z porządku obrad z powodu braku opinii prawnika oraz faktu, że punkt ten łączy się z poprzednim. Wniosek został przyjęty jednomyślnie.
(...)
http://www.up.wroc.pl/aktualno...

Marcowe posiedzenie senatu
28 marca 2014 r.

 
(...) 
Nowy arkusz oceny nauczyciela akademickiego

Prof. Roman Kołacz, rozpoczynając dyskusję, przypomniał, że kwestie związane z arkuszem oceny nauczyciela akademickiego oraz regulaminu okresowej oceny były już wielokrotnie dyskutowane nie tylko na posiedzeniach senatu, ale także na komisji senackiej oraz na kolegium rektorsko-dziekańskim. Dodał także, że sugestie, zostały w większości uwzględnione. Prof. Tadeusz Trziszka, prorektor do spraw nauki i innowacji, uzupełniając wypowiedź rektora podkreślił, że rozbieżne i kontrowersyjne poglądy dotyczące tych dwóch punktów porządku obrad nie są możliwe do pogodzenia.

Senatorowie otrzymali wcześniej, zaproponowaną przez prof. Jerzego Webera, przewodniczącego Senackiej Komisji Statutowej, poprawkę (obniżenie punktacji za działalność organizacyjną dla profesora nadzwyczajnego oraz zwyczajnego z 10 na 6 pkt.). Prof. Bożena Obmińska-Mrukowicz, przewodnicząca Senackiej Komisji Kadry Naukowej, podkreśliła, że proponowana zmiana będzie wymagała modyfikacji arkusza oceny.

Rektor podkreślił, że aby konkurować z innymi wydziałami w Polsce, konieczne jest stawianie sobie nowych celów i wyzwań. Za rozwój kadry i poziom naukowy wydziału muszą odpowiadać dziekani i rady wydziałów. Prof. Bożena Obmińska-Mrukowicz przychyliła się do opinii, że kryteria na wydziałach muszą zostać zróżnicowane. Prof. Antonii Golachowski zwrócił uwagę na to, że sprawa zmiany punktacji nie była przedmiotem dyskusji komisji. Jak wyjaśnił prof. Tadeusz Trziszka, kwestia dotycząca zmiany punktacji była dyskutowana na senacie.

Do jego opinii przychylił się także prof. Andrzej Drabiński, prorektor do spraw rozwoju uczelni, wskazując na zapisy protokołu z lutowego posiedzenia senatu.

Uchwała w sprawie przyjęcia nowego arkusza oceny nauczyciela akademickiego została przyjęta większością głosów (26 głosów za, 5 głosów wstrzymujących się i 1 głos przeciw).
 
Regulamin okresowej oceny nauczycieli akademickich

Projekt Regulaminu okresowej oceny nauczycieli akademickich omówiła – na prośbę prorektora prof. Tadeusza Trziszki – prof. Bożena Obmińska-Mrukowicz, która – uwzględniając, że przyjęty został nowy arkusz oceny nauczyciela akademickiego, wniosła autopoprawkę (usunięcie § 3, pkt 5 oraz wynikającą z tego potrzebę przenumerowania. Do przemyślenia poddała także zmianę brzmienia § 1 pkt 5, aby nowo zatrudnieni nauczyciele akademiccy byli poddawani ocenie dopiero po upływie pierwszych dwóch lat od zatrudnienia. Inny temat podjęty w dyskusji, w której głos zabrali: prof. Roman Kołacz, prof. Jerzy Weber, prof. Adam Szewczuk, prof. Andrzej Zachwieja, Anna Dzięcioł-Solecka, dyrektor Działu Kadr i Spraw Socjalnych, dotyczył kwestii niewypełnienia arkusza oceny i wystawienia w związku z tym oceny negatywnej. Wątpliwość dotyczyła też zapisów § 4 pkt 3 i przebiegu procesu odwoławczego w regulaminie oceny oraz zadań komisji wydziałowych oraz kompetencji komisji odwoławczej. W dyskusji głos zabrali: prof. Antonii Golachowski, prof. Jerzy Weber, prof. Bernard Kontny, dr Robert Karczmarczyk, prof. Roman Kołacz, prof. Andrzej Drabiński, prof. Adam Szewczuk, prof. Andrzej Zachwieja, prof. Andrzej Kotecki, prof. Krzysztof Kubiak i prof. Danuta Parylak, a w jej wyniku prof. Bożena Obmińska-Mrukowicz zaproponowała poprawki redakcyjne. Uchwała z tymi zmianami została przyjęta przy jednym głosie wstrzymującym (31 głosów za).
(...)
http://www.up.wroc.pl/aktualno...
 
Kwietniowe posiedzenie senatu
25 kwietnia 2014 roku

 
(...)
Zmiany w regulaminie okresowej oceny

Prof. Tadeusz Trziszka – prorektor ds. nauki i innowacji, wyjaśnił, że w przyjętym na poprzednim posiedzeniu senatu regulaminie okresowej oceny nauczycieli akademickich zabrakło zapisu umożliwiającego komisji odwoławczej przyznania w wyjątkowych przypadkach pozytywnej oceny, mimo niespełnienia minimalnych wymogów określonych w arkuszu oceny, co zostało wówczas uzgodnione w toku dyskusji. Senat przyjął poprawkę jednomyślnie.

(...) 
http://www.up.wroc.pl/aktualno...
 
 6.Uchwały:
 
Uchwała nr 44/2014 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 25 kwietnia 2014 roku w sprawie wprowadzenia zmian do Regulaminu okresowej oceny nauczycieli akademickich w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu stanowiącego załącznik do uchwały nr 40/2014 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 marca 2014 roku.

http://www.up.wroc.pl/akty_pra...
 
http://www.up.wroc.pl/p/bip/ak...
 
Uchwała nr 40/2014 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 marca 2014 roku w sprawie zatwierdzenia Regulaminu okresowej oceny nauczycieli akademickich w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu.

http://www.up.wroc.pl/akty_pra...
 
 
Uchwała nr 17/2014 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 lutego 2014 roku w sprawie wprowadzenia zmian do statutu.

http://www.up.wroc.pl/akty_pra...
 
Uchwała nr 129/2013 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 20 grudnia 2013 roku w sprawie wprowadzenia zmian do uchwały nr 154/2012 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 26 października 2012 roku w sprawie powołania Uczelnianej Komisji Oceniającej Nauczycieli Akademickich w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. 

http://www.up.wroc.pl/akty_pra...
 
Uchwała nr 113/2013 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie wprowadzenia zmian do Statutu oraz Regulaminu Senatu 

http://www.up.wroc.pl/akty_pra...
 
Uchwała nr 97/2013 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 25 października 2013 roku w sprawie przyjęcia sprawozdania z okresowej oceny nauczycieli akademickich za lata 2009-2012

http://www.up.wroc.pl/akty_pra...
 
Uchwała nr 93/2013 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 25 października 2013 roku w sprawie wprowadzenia zmian do Statutu

ttp://www.up.wroc.pl/akty_prawne/190...
 
Uchwała nr 35/2013 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 19 kwietnia 2013 roku w sprawie wprowadzenia zmian do uchwały nr 155/2012 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego z dnia 28 września 2012 r. w sprawie powołania Odwoławczej Komisji Oceniającej Nauczycieli Akademickich w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu

http://www.up.wroc.pl/akty_pra...
 
Uchwała nr 19/2013 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 22 lutego 2013 roku w sprawie wprowadzenia zmian do Statutu

http://www.up.wroc.pl/akty_pra...
 
Uchwała nr 16/2013 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 22 lutego 2013 roku w sprawie wprowadzenia do stosowania arkusza oceny nauczyciela akademickiego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

http://www.up.wroc.pl/akty_pra...
 
http://www.up.wroc.pl/p/bip/ak...
 
Uchwała nr 39/2014 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 28 marca 2014 roku w sprawie wprowadzenia zmian do uchwały nr 16/2013 Senatu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 22 lutego 2013 roku w sprawie wprowadzenia do stosowania arkusza oceny nauczyciela akademickiego Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu

http://www.up.wroc.pl/akty_pra...
 
7.Piśmiennictwo

http://naszeblogi.pl/48894-nas...
http://naszeblogi.pl/48719-nas......
http://wroclaw.gazeta.pl/wrocl......
http://naszeblogi.pl/48464-kom......
http://naszeblogi.pl/47799-spo......
http://www.gazetawroclawska.pl......
http://wroclaw.gazeta.pl/wrocl......
http://wroclaw.gazeta.pl/wrocl......
http://wroclaw.gazeta.pl/wrocl......
http://wroclaw.gazeta.pl/wrocl......
http://wroclaw.gazeta.pl/wrocl......
http://www.radiownet.pl/publik......
 

W imieniu Społecznej Inicjatywy Obywatelskiej „Nasz Głos w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu” – „Ratujmy UPWr przed likwidacją”

Roman Andrzej Śniady, dr inż.
 
Wrocław, dnia 27/08/2014 r.
  

„W czasach powszechnego oszustwa mówienie prawdy jest aktem rewolucyjnym” - George Orwell  

„Naród, który nie ma siły i woli powiedzieć łotrom, że łotry,  nie wart być narodem”- Hrabia Aleksander Fredro herbu Bończa
 
„Nasze życie zaczyna się kończyć wtedy,  kiedy zaczynamy milczeć    w ważnych sprawach” - Martin Luther King
  
„Kto milczy, ten przyzwala” - Mikołaj Rej

„Kto zła nie karze, każe je czynić” - Leonardo da Vinci