Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Gdybym była Jarosławem Kaczyńskim

Izabela Brodacka Falzmann, 14.12.2012
Trzy dni temu obchodziliśmy kolejną miesięcznicę katastrofy smoleńskiej, miesiąc temu celebrowaliśmy - jak to z właściwą sobie przenikliwością określił Stanisław Michalkiewicz-  kolejny marsz zamiast niepodległości, dziś świętowaliśmy rocznicę stanu wojennego.

Nasze rytualne marsze przypominają mi skakanie  po kładce u wylotu Doliny Białego w Tatrach, które pasjami uprawiają wycieczki szkolne. O ile pamiętam dzieciakom tylko raz udało się zerwać kładkę z bardzo prostej przyczyny. Ich żądza wolności realizuje się w skakaniu chaotycznym.
Pracowałam kiedyś w TPN jako wolontariusz. Jeden rzut oka wystarczał mi, żeby stwierdzić, że kładce i dzieciom nic nie grozi i mogę darować sobie interwencję.
Gdyby dzieci naprawdę chciały zwalić kładkę musiałyby uzgodnić rytm skoków z częstością jej drgań własnych.
Natomiast to czy dzieci mają identycznego koloru  czapeczki nie ma w tej kwestii żadnego znaczenia.

Marsze „zamiast niepodległości” różnych skłóconych ugrupowań to dla mnie chaotyczne skakanie po kładce dzieci, które pokłóciły się o kolor czapeczki.

Aby nie było nieporozumień. Nie oczekuję świętej zgody, solidarności wszystkich ze wszystkimi, solidarności lwa z jagnięciem i kota z myszą. Chodzi mi wyłącznie o wyznaczenie najważniejszego zadania i podjęcie solidarnego działania w tym kierunku.
A za najważniejsze zadanie uważam przerwanie rządów obecnej ekipy.



Nie ma sensu wyliczać wszelkich „osiągnięć” PO. Upadek służby zdrowia, kolejnictwa, likwidacja stoczni, kradzież funduszy OFE, tragiczne zadłużenie kraju, lawinowy wzrost bezrobocia. Wyprzedaż uzdrowisk, planowana sprzedaż wszystkiego- nawet kolejki na Kasprowy Wierch. Ostatnia ustawa o obrocie nasionami GMO , która doprowadzi do upadku rodzinne rolnictwo. Przyjęcie patentu europejskiego, które zagrozi polskim przedsiębiorcom.

Każda kolejna ustawa jest niebezpiecznym bublem prawnym, każde posunięcie rządu jest nastawione wyłącznie na korzyści członków PO i ich klientów.

Bo Platforma jak gang- bierze wszystko.

Nie wystarczą im rady nadzorcze, urzędy, media. Pod pretekstem likwidacji Zarządu Ogródków Działkowych chcą wyrwać emerytom nawet 300 metrowe działeczki, najczęściej kupione za własne pieniądze i przymusowo zrzeszone.

Masowo produkują bezdomnych choćby dzięki ustawie nakazującej rodzinie zmarłego najemcy mieszkania kwaterunkowego wyprowadzenie się w ciągu pół roku. Czy ktoś uwierzy, że to w trosce o innych ubogich ?.
W Warszawie i innych miastach kwitnie proceder opróżniania śródmieść z lokatorów, aby kamienice mogli kupić za grosze krewni i znajomi królika, albo żeby wydać je fałszywym właścicielom.  A bezdomni umierają z zimna.
Przez złą kalkulację kosztów bankrutują szpitale. A pacjenci umierają w kolejkach do lekarza. A przecież za leczenie zapłaciliśmy awansem, to nie jest żadna łaska rządu.

Straciliśmy banki, straciliśmy przemysł, straciliśmy media.
Zostały nam do uratowania lasy i ziemia., której nie sprzedaje się polskim rolnikom, bo jest trzymana nie wiadomo dla kogo.

Dlatego gdybym była Jarosławem Kaczyńskim całkowicie zrezygnowałabym ze starań o wizerunek polityka poprawnego, europejskiego, kochanego przez postkomunistyczne salony.
Z tej prostej przyczyny, że żadne jego starania i tak nie dadzą rezultatu.

Zamiast walczyć o rozczarowany elektorat PO postawiłabym na te 50% ludzi, którzy w wyborach nie uczestniczą, bo nie widzą żadnej szansy na poprawę swego tragicznego losu. Jestem pewna, że zagłosowaliby na człowieka, który taka szansę im dałby.

Nie obawiałbym się na miejscu Kaczyńskiego oskarżeń o populizm, lewicowość, nie obawiałabym się innych etykietek, które służą władzy  do stygmatyzowania przeciwnika i trzymania go w ryzach. Oczywiście w miarę możliwości unikałabym niepotrzebnych deklaracji, szczególnie w sprawach polityki zewnętrznej, w których trzeba być bardziej jak lis niż jak lew.

Musiałby jednak Kaczyński złożyć dużo bardzo konkretnych zobowiązań. Musiałby oświadczyć, że zostanie unieważniona ustawa o obrocie nasionami roślin modyfikowanych genetycznie, że wycofa patent europejski, że zlikwiduje eksmisje w zimie, że nie dopuści do odebrania ludziom działek, że uruchomi wstrzymany wykup mieszkań komunalnych, że przerwie wyprzedaż uzdrowisk, że ureguluje kwestie własności na ziemiach zachodnich, że nie dopuści do prywatyzacji szpitali, do wyprzedaży ziemi i lasów.
To hasła wyborcze zupełnie przykładowe. Można o różnych rozwiązaniach dyskutować. Można się kłócić i nie zgadzać.
Nie można jednak oczekiwać, że polityka poprą ludzie, których sytuacji , poglądów i potrzeb on nie zna , albo je lekceważy.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 19751
Paweł Chojecki

Paweł Chojecki

14.12.2012 00:46

Oznaczałby koniec polityki gabinetowej i wzięcie do galopu "partii urzędniczej" (o czym pisałem u siebie). Polityka gabinetowa to rodzaj gry hazardowo-logicznej. A tu by trzeba kogoś o wrażliwości Kasprowicza: "Kochałem najlichsze źdźbło trawy i człeka co z losem się zmaga".
Pozdrawiam,
Paweł Chojecki
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

14.12.2012 01:06

Dodane przez Paweł Chojecki w odpowiedzi na To byłby przewrót w PiS

Właśnie te gry i zabawy gabinetowe, walka o słupki i PR nie są w stanie zainteresować owych tajemniczych dla władzy i opozycji 50%. Ja też serdecznie pozdrawiam.
jan.kalemba

Jan Kalemba

14.12.2012 10:16

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @Paweł Chojecki

Wydawalo się wyczyny Hajdarowicza skonsolidują dziennikarzy z "Presspublica". Z pogardliwych pohukiwań Ziemkiewicz wobec "W Sieci" i zapowiedzi Lisickiego można natomiast wnosić, że to środowisko podzili się.
Pozdrowienia
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

14.12.2012 10:39

Dodane przez jan.kalemba w odpowiedzi na Pani Izo

Dakowski nazywa to integracją przez podział. Może to zapożyczył,ale słuszne:) Pozdrowienia
Domyślny avatar

AMERO

14.12.2012 20:26

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @jan kalemba

Szanowna Pani Izabelo; To co Pani napisała to są logiczne i słuszne propozycje,jednakże ja osobiscie nie wyobrażam sobie aby Pan Kaczyński skorzystał z nich.Zresztą nie jest to wcale takie pewne,że nawet gdyby wystąpił z takim programem do Narodu,to ta część niegłosująca dała by mu jakiekolwiek poparcie.Zbyt wiele negatywnych opinii o jego działalnosci jako polityka utkwiło w świadomosci tych ludzi,poprzez telewizję i gazety głównego nurtu.Chyba cud musiał by się zdarzyć,aby prezes porwał za sobą tych właśnie nieufnych i niezdecydowanych. Pozdrawiam serdecznie
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

14.12.2012 21:54

Dodane przez AMERO w odpowiedzi na Autorka;

Nie sądzę, żeby pan Kaczyński interesował się moimi poglądami z wielu oczywistych przyczyn. Program skierowany do Narodu byłby zapewne ośmieszany przez media. To smutne.
Domyślny avatar

AMERO

14.12.2012 23:06

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @AMERO

Z pewnoscią program taki byłby celem ośmieszania i drwin,ale gdyby wystąpił z nim odpowiedni kandydat na Przywódcę,było by im niezmiernie trudno przeprowadzić ten manewr. Kandydat taki musiał by posiadać kilka ważnych i niezbędnych zalet:inteligencja,aparycja,umiejętność rozmowy z Narodem,nie zapominając o uczciwosci,prawdomównosci i patriotyzmie,prawdziwym,nie udawanym. Podobnego kandydata z tymi zaletami można by znależć nawet w Pis-ie.A i poza tą partią jest kilku takich kandydatów na przywódców Narodu. Pozdrawiam
Domyślny avatar

Polonus

15.12.2012 04:48

Dodane przez AMERO w odpowiedzi na Autorka;

..."nieufnych i niezdecydowanych"...A na kogo oni czekaja? Czy tak jak Pan, na Wielkiego Cezara? Sni Pan, drogi Panie Amero!...Po prostu, ta duza grupa ludzi nie nadaje sie na "elektorat" i jak wiekszosc spoleczenstwa polskiego reprezentuje bardzo niska culture polityczna! ...I jeszcze jedno chcialbym Panu Szanownemu powiedziec, ze niejeden narod zyczylby sobie miec na swojego przywodce takiego wielkiego i uczciwego polityka-patrioty, jakim jest niewatpliwie Jaroslaw Kaczynski! ***Ps. Smieszy mnie Pan, a jednoczesnie przeraza...!
Rodak z Kanady

Rodak z Kanady

14.12.2012 01:40

Pięknie, krotko, mądrze i treściwie.Tak wygrywają swoje wybory politycy na zachodzie.Wystarczy ludziom obiecać latarnie w miejscach nieoświetlonych lub placyk ogrodzony do wybiegu dla psów na obrzeżach parku,a można zacząć karierę polityka.Trzeba tylko jednej rzeczy by ta kariera potoczyła się pomyślnie.Trzeba dotrzymać zobowiązań.Reszta pójdzie łatwo.Dziękuję bardzo za ten wpis.Miejmy nadzieje ,ze dotrze nawet do adresata,czego sobie ,Jemu i Autorce życzę.Pozdrawiam za-oceanicznie.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

14.12.2012 08:00

Dodane przez Rodak z Kanady w odpowiedzi na @autor

W Kanadzie jest większościowa ordynacja wyborcza ( J O W ) , która sprzyja odpowiedzialności polityków. Jestem - w przeciwieństwie do J K - jej zwolenniczką. Ale nie jestem ortodoksyjna. Chętnie słucham argumentów przeciwników. Muszą to jednak być argumenty rzeczowe. Serdecznie pozdrawiam.
Domyślny avatar

fritz

14.12.2012 13:23

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @Rodak z Kanady

jasne prawo. To wlasnie justicja gwarantuje i chroni kandydata w JOWach przed przestepcami. Justicja w Polsce nalezy do najbardziej skorumpowanych na swiecie a prawo jest bagnem. Dlatego uczciwy, dobry kandydat w JOWach bylby zwierzyna do odstrzelenia, doslownie, nie w przenosni, wlacznie z rodzina. Nie ma dla niego zadnej ochrony. Dlatego nie moze wygrac, wycofa sie albo zginie. Dlatego JOWy bylyby tym srodkiem "konserwujacym" lokalne dyktatury, przestepcow, kacykow i postkomune. List wyborczych nie mozna szantazowc. Dlatego sa w obecnej sytuacji TERAZ jedynym rozwiazaniem dla Polski. Doswiadczenia z JOWami na Ukrainie sa dobrym potwierdzeniem: Cytat: "Pomarańczowa rewolucja, która przebiegała pod hasłem skończenia z patologią systemu rządów Leonida Kuczmy, jako jeden ze swoich celów uznała likwidację JOW-ów" http://niezalezna.pl/328…
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

14.12.2012 14:54

Dodane przez fritz w odpowiedzi na Fundamentem JOWow jest funkcjonujaca justicja i

Pana argument jest racjonalny. Spróbuję odpowiedzieć tekstem.
Domyślny avatar

fritz

14.12.2012 15:26

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @fritz

serdecznie pozdrawiam
eska

eska

14.12.2012 02:07

Pisałam podobnie przy okazji kolejnych wyborów, nawet robiłam wyliczanki i słupki - trzeba się ruszyć i obiecywać ludziom poprawę ich losu, zwłaszcza tam, gdzie najmniej chodzi na wybory. Ale sam Kaczyński tego nie załatwi, a posłowie PiS mają to kompletnie gdzieś i to jest to, co widzę z bliska na prowincji.
Pozdrawiam serdecznie
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

14.12.2012 07:56

Dodane przez eska w odpowiedzi na Absolutna zgoda

Byłam kierownikiem komisji wyborczej z ramienia jednego posłów PIS. Chciałam obejrzeć to z bliska. W mojej komisji na pewno nie było żadnego przekrętu. Razem ze znajomymi zaproponowaliśmy statystyczną metodę niezależnej oceny wiarygodności wyników wyborów. Nikt się tym nie zainteresował. Znajomy - uniwersytecki profesor matematyki -umówił się w PIS na spotkanie w sprawie edukacji. Oddelegowano do rozmowy z nim miłą panią, która pod stołem spoglądała na zegarek. Okazała się być filologiem i nic ją nie obchodził program matematyki. "Musimy wygrać , a potem będzie raj na ziemi"- wydaja się twierdzić wszyscy z opozycji.  Ale my nie chcemy raju- chcemy konkretu. Pozdrawiam serdecznie.
Domyślny avatar

fritz

14.12.2012 13:28

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @eska

Centralne podsumowanie glosow musi byc kontrolowane.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

14.12.2012 14:56

Dodane przez fritz w odpowiedzi na Komisja moga byc czyste.

W systemie JOW liczy się glosy publicznie. Nie ma żadnej możliwości fałszerstwa. Fałszerstwo w centrali nie wchdzi w grę bo wybór zachodzi na poziomie okręgu.
Piotr M.

Piotr M.

14.12.2012 03:26

Jak zreszta wszystkie liczace sie w sondazach partie, a raczej grupy interesu (wlasnego). Z ciekawoscia wiec przygladam sie swiezej inicjatywie PiS-u, wydawania "Zeszytow Politycznych". Znam osobiscie, jeszcze z czasow szkolnych, redaktora naczelnego i jego poglady, i wierze w jego szczere intencje (do czynnej polityki zdecydowal sie wlaczyc dosc niedawno, po 10 kwietnia 2012). Inna sprawa pozostaje na ile dano mu wolna reke w kreowaniu linii politycznej PiS-u i co z tego rzeczywiscie trafi do programu partii, o realizacji nie wspominajac.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

14.12.2012 07:46

Dodane przez Piotr M. w odpowiedzi na Kaczynski nie ma programu stricte politycznego.

Uważam, że spotkania w sprawie choćby rolnictwa, czy polityki gospodarczej były na niezłym poziomie. W spotkaniu na temat służby zdrowia fachowcy mówili rzeczy, które zwykle się przemilcza. Te zeszyty to niewielki krok do przodu. Mi chodzi o konkrety- nie o etykietki i pobożne życzenia.
Piotr M.

Piotr M.

14.12.2012 13:58

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @Piotr M.

Wlasnie dlatego obserwuje, ze czekam na konkrety idace za tworzonym programem. Ciekawi mnie rowniez, czy mozliwe jest aby czlowiek, ktorego znam od trzydziestu kilku lat jako uczciwego szczerego patriote -idealiste (dostal juz w zyciu za to po lapach), moze czegos dokonac w strukturach partii wodzowskiej. Czy moze tez jego dzialania rozbija sie o beton struktur partyjnych? Bo o trzeciej mozliwosci, ze on w ten beton wsiaknie, stajac sie jego czescia, nie chce wierzyc. (PS. W poscie powyzej zrobilem literowke. Chodzi o 10 kwietnia 2010.)
miecz damoklesa

miecz damoklesa

14.12.2012 05:24

Absolutnie ma Pani racje. Moze powinnismy sami napisac program dla PiS ? I go rozpropagowac na portalach a takze wyslac w formie listu otwartego do wladz PiS?
Przeciez oni nie robia laski. Jako jedyna opozycja, finansowana z naszych podatkow, z budzetu , a wiec przez nasze glosy i z naszych kieszeni, ma OBOWIAZEK wykonywac mandat nadany przez tych, ktorzy ich wybrali, czyli Pania, mnie i tych kilka milionow ludzi w Polsce. napiszmy wiec im program, jesli sami nie potrafia albo nie chca i dajmy im do wykonania.
 Serdecznie pozdrawiam
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

14.12.2012 07:42

Dodane przez miecz damoklesa w odpowiedzi na Absolutnie ma Pani racje.

To bardzo mądra propozycja. Pisząc publicznie taki program mielibyśmy okazję przekonać się, że nie jest to łatwe, spierać się, doprecyzować wiele obserwacji. Przecież nie musimy się we wszystkim zgadzać. Ważne jest, żeby choćby próbować uzgodnić stanowiska, a nie wymyślać sobie nawzajem od ruskich czy niemieckich pachołków. Wszystkie partie reprezentują postawę, którą ja nazywam "absolutyzmem oświeconym", czyli :" dajcie mi władzę, a ja was urządzę". co praktycznie sprowadza się do " jakoś tam będzie". Warto dyskutować nawet o drobnych na pozór sprawach.Na przykład- Czesi wprowadzili drobną opłatę za wizytę u lekarza ( 5 koron), która zniechęca do zawracania lekarzowi głowy i zbierania zbędnych leków. Po śmierci sąsiada cukrzyka, którym się opiekowałam, musiałam wyrzucić kilkanaście tak zwanych penów i pudełek z paskami do oznaczania poziomu cukru we krwi. Peny sąsiad dostawał za darmo, za paski płacił poniżej 3 złotych ( było to 2 lata temu) gdy kosztowały 50 złotych. Czesi już nie maja takich problemów., choć niektórzy się skarżą na takie rozwiązanie. A energetyka jądrowa? Wbrew postawie PIS jestem całkowicie jej przeciwna. Ale nie jestem dogmatykiem . Interesuje mnie zdanie fachowców - nie ideologów i zwykłych ludzi. Podobnie w sprawie wiatraków, J O W i wielu , wielu innych. Serdecznie pozdrawiam.
Jolanta Pawelec

Jolanta Pawelec

14.12.2012 09:38

nie umiałabym milczeć - jak On. Naplułabym - temu i owemu...Narodowi powiedziałabym - I czego patrzycie jak wół na malowane wrota. Że się zrobi? Że ktoś za was zrobi - porządne wybory? doda mądrości radnym, działaczom, przywódcom grupek i grup? I kto czyni rozłamy? Kto ujada zza płota? Kto się spodziewa, ale nie od siebie? Kto zaklinował każdy mój ruch? Komu można powierzyć mało, aby udowodnił, że da radę więcej? Kto stworzył balon opinii międzynarodowej - że Kaczyński to koniec demokracji? Komu się nie podoba, że chodzę do kościoła albo że się nie ożeniłem? Kto insynuuje, że ... i podważa moją uczciwość? - Jakie pole działania otrzymałem od was? Mówicie, że siedzę i czekam. Owszem - siedzę za kratkami śledzących każdy mój ruch abym się potknął na prowokacji i był skończony. Ale siedzę ucząc się, układając całość z rozsypanych elementów, uniemożliwiając unicestwienie. - I czekam - aż obrót spraw pozwoli uchwycić ten moment, aby ruch, który wykonam był sensowny - nie straceńczy.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

14.12.2012 15:04

Dodane przez Jolanta Pawelec w odpowiedzi na nie chciałabym być Jarosławem -

Dlatego twierdzę, że powinien przestać zajmować się tym co ktoś powiedział albo sobie myśli. Tamtych i tak nie zadowoli nawet gdyby zatańczył kankana na stole.Powinien wprost powiedzieć narodowi co ma zamiar zrobić w konkretnych sprawach. Są ludzie, których bardziej od cudzych ślubów i kotów interesuje konkretne działanie. I na nich trzeba stawiać.
Jolanta Pawelec

Jolanta Pawelec

14.12.2012 15:14

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @Jolanta Pawelec

widzi konkretnych ludzi. Powierza im zadania. Zadania mogą być tylko takie, jakie są w stanie wykonać. Na ludzi w ogóle - nie można stawiać będąc przywódcą. Proszę przypomnieć sobie Piłsudskiego. Naród - na ilu można polegać 30% na początek, połowa wycofa się z akcji. Wszystko poświęci 2% stanu początkowego. To nie magia - to znajomość prawidłowości pospolitego ruszenia ( "idą żniwa" - Sienkiewicz)

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Wszyscy 3
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Izabela Brodacka Falzmann
Nazwa bloga:
Blog autorski

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 035
Liczba wyświetleń: 7,668,084
Liczba komentarzy: 20,764

Ostatnie wpisy blogera

  • Kto i w jakim celu propaguje pogańskie zwyczaje Halloween?
  • Rude Prawo
  • Skąd się biorą politycy?

Moje ostatnie komentarze

  • @ Lala To Pani też nie uważa ich za Polaków? Oj nieładnie. Oni uważali się sami za Polaków pochodzenia żydowskiego a nie za Żydów przypadkiem osiadłych w Polsce. Brandwajn choć przyjechał na…
  • @ LalaWarto tu przypomnieć osoby wybitne, które wyjechały do Izraela i tam tworzyły kulturę . Czy ktoś dziś pamięta taką postać jak Rachmiel Brandwajn. Wspaniałego znawcę literatury francuskiej. Na…
  • @ LalaJak to nie było? A emigranci po 68 roku? Czy zaprzecza Pani, że tworzyli kulturę?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek edukacji. Tym razem piszę jako fachowiec.
  • Historia pewnej kamienicy
  • Śpioszki rozmiaru XXXL

Ostatnio komentowane

  • Marcin Niewalda, Szanowna Pani IzabeloJestem na tropie genealogi Małyszczyckich i Płaskowickich z Widybora i okolic. Był tam Konstanty Płakowskicki - zesłany na Sybir za udział w Powstaniu Styczniowym. Czy Pani…
  • Izabela Brodacka Falzmann, @ Lala To Pani też nie uważa ich za Polaków? Oj nieładnie. Oni uważali się sami za Polaków pochodzenia żydowskiego a nie za Żydów przypadkiem osiadłych w Polsce. Brandwajn choć przyjechał na…
  • lala, pięknie, że Pani pamięta o tych, których wygnano i pozbawiono obywatelstwa - jednak całkowicie nie zrozumiała Pani tego, co napisałam;moja uwaga dotyczyła faktu banalnego - to nie Polacy…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności