Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Ukraina zmierza w kierunku nazizmu

Izabela Brodacka Falzmann, 13.06.2026

Prezydent Ukrainy Wołodymir Zełenski nadał prezydenckim dekretem imię „Bohaterów Ukraińskiej Powstańczej Armii” ukraińskiej, elitarnej jednostce wojskowej, Centrum Wojskowych Operacji Specjalnych „Północ”. Polski MSZ na ten skandal nie zareagował. Nie wezwał notą dyplomatyczną ambasadora Ukrainy, żeby żądać wyjaśnień. Odezwał się pełniący obowiązki kierownika ambasady RP w Kijowie Piotr Łukasiewicz pisząc, że „każdy naród ma prawo wybrać sobie swoich bohaterów”. Naprawdę ? To Niemcy mają prawo stawiać pomniki Hitlera, Gebelsa, Geringa i innych oprawców i czcić „bohaterów” SS? Zaprotestował izraelski Instytut Yad Vashem, jako, że w mordach wołyńskich zginęło wielu Żydów. Brak należytej reakcji rozzuchwala Zełeńskiego. Właśnie zapowiedział sprowadzenie z Niemiec szczątków zbrodniarza Stiepana Bandery i uroczysty ich pochówek w kijowskim mauzoleum bohaterów Ukrainy. To już jest bezczelna prowokacja. 

 Kim byli „bohaterowie”  „UPA” ? W lutym 1943 roku, na Wołyniu, we wschodniej części Polski, rozpoczęła się zbrodnicza operacja strategiczna mająca na celu wymordowanie wszystkich Polaków zamieszkujących tamte tereny. Inaczej niż przedstawiają ją i próbują wyjaśnić historycy ukraińscy, nie było to oddolne, spontaniczne działanie ukraińskiego chłopstwa. Była to koncepcja opracowana centralnie, przez dowództwo UPA i przez tę zbrodniczą organizację zrealizowana, przy pomocy ukraińskiej ludności cywilnej. 

  Apogeum tych zbrodni nastąpiło 11 lipca 1943 roku. W tym samym czasie Ukraińcy zaatakowali 99 polskich wsi. Palono polskie domy, budynki gospodarcze, kościoły, szkoły i budynki użyteczności publicznej. Kobiety, mężczyzn, dzieci i starców zabijano za pomocą broni palnej, a także noży, siekier i narzędzi rolniczych:  wideł, łopat, kos i sierpów. Okrutni zbrodniarze zarąbywali dzieci siekierami, nabijali je na widły, a kobietom rozpruwano nożami brzuchy i wyciągano z nich maleństwa. Nikomu nie darowano życia. Nieliczni zdołali uciec z miejsca kaźni. Kościół katolicki traktowano jako symbol trwania polskości. Okrutni siepacze UPA mordowali polskich księży. Gdy podpalali kościoły, księży przybijali gwoździami do płonących drzwi świątyń. 

 Kiedy Rosja napadła na Ukrainę, my Polacy w odruchu serca, solidarności i empatii otworzyliśmy naszą granicę z Ukrainą. Przyjmowaliśmy do naszych domów i mieszkań ukraińskie kobiety z dziećmi. Zapewniliśmy Ukraińcom zasiłki socjalne, opiekę zdrowotną, edukację dla ich dzieci, wszelkie wsparcie i opiekę, zupełnie za darmo i bezinteresownie. Praktycznie rozbroiliśmy naszą armię wyposażając wojsko ukraińskie w nasz najlepszy sprzęt, broń i uzbrojenie. W naszych magazynach wojskowych pozostały już niemal tylko pepesze, na konopnych sznurkach, z okresu II wojny światowej, a żołnierze sami, za własne pieniądze, musieli kupować sobie buty.  Do dzisiaj opłacamy dla ukraińskiej armii start linki. Wzięliśmy na utrzymanie Ukrainę. Nasz państwowy budżet utrzymuje dwa państwa i dwa narody. I co nas spotyka? Brak wdzięczności, policzek i plucie nam i naszym bliskim, ofiarom rzezi, holokaustu wołyńskiego  przez przywódcę Ukrainy. O ile nasza bezinteresowna, szlachetna pomoc, obywateli, zwykłych ludzi, jest godna podziwu i szacunku, to polityka naszego rządu jest niezrozumiałym i godnym politowania szczytem nieudolności i naiwności. W stosunkach międzynarodowych istnieje zasada wzajemności. Pozytywne odpowiadanie na ukraińskie żądania bez stawiania warunków jest dowodem braku powagi i kompetencji w prowadzeniu polityki zagranicznej naszego państwa. Nasze rządy dają Ukraińcom coraz więcej niczego nie żądając i niczego nie oczekując. Obecna władza, nielegalnie przyjęła pożyczkę SAFE, bez wiedzy o warunkach jej spłaty, czyli oprocentowaniu tego wielomiliardowego zobowiązania finansowego, które będą spłacać nasze wnuki. W Jakiej wysokości? Tego nie wie nikt. Z tej pożyczki sfinansujemy wojskową produkcję zbrojeniową niemieckich firm, przeznaczoną dla Ukrainy. Wśród polskich elit politycznych jest bardzo silne i wpływowe lobby pro ukraińskie. Przewodzi jemu premier Tusk i minister spraw zagranicznych Sikorski. Jednak najdalej w bezgranicznej i bezwarunkowej miłości do Ukraińców i ich politycznych aspiracji zaszedł szef sejmowej komisji spraw zagranicznych, Paweł Kowal. To on usprawiedliwiał wojną brak ekshumacji pomordowanych,  później blokował dostęp polskim dziennikarzom do drastycznych sytuacji jakie się okazały podczas ograniczonych ekshumacji ofiar bestialstwa UPA. Ostatnio zaś ten pro ukraiński polityk przebąkuje o ustawowej konieczności zmuszenia polskich obywateli do udziału w wojnie na Ukrainie. (sic!).  Prezydent Duda wręczył prezydentowi Zełeńskiemu najwyższe polskie odznaczenie państwowe, Order Orła Białego. Po skandalu z nazwaniem jednostki wojskowej imieniem „bohaterów UPA”, Prezydent Karol Nawrocki zamierza odebrać Ukraińcowi ten order. Prof. Michał Kleiber, kanclerz Kapituły Orła Białego popiera ten wniosek. 8 czerwca, w poniedziałek, Kapituła podejmie w tej kwestii decyzję. Postawa naszego prezydenta jest godna uznania. Niestety stała się ona pretekstem do atakowania prezydenta przez premiera za rzekome eskalowanie napięcia politycznego między Polską, a Ukrainą. Czyli właściwą reakcją na ten skandal byłoby udawanie, że nic się nie stało? Natomiast przywódca USA wie jak należy rozmawiać z tymi, którzy postępują niewłaściwie. Jak wówczas gdy zrugał Zełenskiego w Gabinecie Owalnym Białego Domu i upomniał, żeby nie pajacował, nabrał pokory i starał się realnie oceniać rzeczywistość, bo nie ma pieniędzy na prowadzenie wojny, uzbrojenia i potrzebnej ilości wojska. A poza tym poradził, żeby na spotkania z prezydentem Stanów Zjednoczony przyjeżdżał ubrany w garnitur i krawat.

 W sprawie rzezi wołyńskiej nie chodzi nam o odwet, czy zemstę. Zależy nam na szacunku dla ofiar, prawie do ich godnego pochowania i na prawdzie o tamtej piramidalnej tragedii naszych rodaków. To musi dotrzeć do wszystkich Ukraińców, także do ich prezydenta.

  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 934
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

13.06.2026 08:51

Zmierzamy powoli w kierunku wojny ...😎...

dakowski.pl

izabela

Izabela Brodacka Falzmann

13.06.2026 09:45

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Zmierzamy powoli w kierunku…

To fakt. Niestety. 

Jabe

Jabe

13.06.2026 09:19

Ukraina ma nas za frajerów. Otwarcie okazuje nam pogardę. Jest to skutkiem braku asertywnej, opartej na dbałości o polski interes narodowy polityki rządów POPiS-u. Bo rząd Donalda Tuska jedynie kontynuuje politykę wytartych kolan poprzedników.

Jaki cel ma ta prowokacja? Ano, wywołanie histerycznej reakcji ze strony polskiej, by można było wskazać Ukraińcom nowego wroga, winowajcę przegranej wojny.

Co robić? Zamiast teatralnych gestów, zacząć rozliczać Ukrainę z każdej usługi. Na chłodno. Tego nie zrobią ani Donald Tusk, ani Jarosław Kaczyński. Potrzebni są nowi politycy bez genu służby obcym.

izabela

Izabela Brodacka Falzmann

13.06.2026 09:50

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Ukraina ma nas za frajerów…

Zgadzam się na 100%. Nie jesteśmy sługami żadnego narodu. My wyborcy czyli teoretycznie- suweren demokracji. Nasze władze to tylko namiestnicy obcych interesów. Tym państwu już dziękujemy. 

Zbyszek_S

Zbyszek

13.06.2026 09:23

"To musi dotrzeć do wszystkich"

Musi to na Rusi. Te "apele" do tego, co inni powinni - są jakąś cechą Polaków. Myślmy o tym, co NASZE władze muszą i powinny.

izabela

Izabela Brodacka Falzmann

13.06.2026 09:43

Dodane przez Zbyszek_S w odpowiedzi na "To musi dotrzeć do…

Czy te władze są nasze?

paparazzi

paparazzi

13.06.2026 23:45

Dodane przez izabela w odpowiedzi na Czy te władze są nasze?

Na pewno nie Polaków , to pewne.

Marek Michalski

Marek Michalski

13.06.2026 09:52

Nie zgodzę się z określeniem "zmierza" w tytule. Ukraina już w 2014r. podczas tzw.Majdanu została zaprojektowana jako twór nazistowski. Wcześniej działały organizacje banderowskie, ale państwo ukraińskie na szczeblu centralnym tej doktryny nie używało jako tradycji państwowotwórczej. Użycie banderyzmu w operacji Majdan miało sens praktyczny, gdyż zachował się w Kanadzie, więc był bazą ideologiczną. Ma też sens geopolityczny, gdyż pozwala kontrolować stosunki polsko-ukraińskie poprzez utrzymywanie niezgody. 

Gdyby Ukraina odwoływała się do tradycji Rusi Kijowskiej, Wielkiego Księstwa Litewskiego i Rzeczpospolitej Obojga Narodów nie byłoby powodów do wzajemnej wrogości, a w dodatku do reaktywacji polityki Jagiellońskiej. Ta, z oczywistych względów geopolitycznych nie jest na rękę Niemcom i Rosji, ale jest też w kolizji z obecnie panującą ideologią. Pamiętam jeszcze nagonkę w "wiodącym tytule prasowym" gdy "groziła" współpraca polsko-ukraińsko-białoruska w czasach Krawczuka, Szuszkiewicza (obaj polskiego pochodzenia) i Wałęsy.

izabela

Izabela Brodacka Falzmann

14.06.2026 23:18

Dodane przez Marek Michalski w odpowiedzi na Nie zgodzę się z określeniem…

Pierwszy Majdan był ewidentną ustawką. Na Majdan pojechały dzieci ze Szkoły Przymierza Rodzin. Miały za zadanie machać pomarańczowymi chustkami. Nie puściłam córki. Jej koleżanki bawiły się wyśmienicie, dostawały posiłki dostarczane przez katering. Dyrekcja szkoły twierdziła że ma gwarancje bezpieczeństwa. Czyje gwarancje nie udało mi się ustalić. Po wybuchu wojny napisałam tekst pod tytułem "Drôle de guerre" . Bo to dziwna wojna gdy do Kijowa jadą jak na wycieczki ambasadorowie i szefowie różnych  państw i promenują po ulicach bez obawy że ich ktoś odstrzeli. Dziwna wojna na którą składał się cały świat a wielu Ukraińców uważa ją za cudzą wojnę i nie chcą ginąć za czyjeś rachuby. Jeżeli chodzi o udział Polski. Czym innym jest pomoc a czym innym ustawienie się w pozycji sługi innego narodu. Nonsensem jest tworzenie na siłę państwa wielonarodowego przez dawanie uprawnień a nawet prymatu  innej nacji. Polacy opuszczający kraj w stanie wojennym dostwali miejsca w obozie a nie mieszkania i obywatelstwo. Niektórzy spędzali w obozie kilka lat zanim udało im się ustabilizować czy zdobyć prawo pobytu. I było to prawidłowe. Nikt nie zgłaszał pretensji ani żadań. Francuzi Niemcy Kanadyjczycy czy Włosi nie czuli się sługami Polaków. wręcz przeciwnie to Polacy pracowli jako sprzątacze czy opiekunowie staruszków niezaleznie od wykształcenia. Powrót do zawodu musieli wypracować. Lekarze często gdy odmawiano im nostryfikacji dyplomu powtarzali studia. Znam takie przypadki.  Lekarze z Ukrainy nie muszą odbywać stażu. Ustawienie się Polaków w pozycji sług rozuchwaliło Żelenskiego. Pozwala sobie na jawne prowokacje. Tylko Trump pokazał mu jego miejsce. Kogoś kto prosi a nie żąda.

sake3

sake2020

13.06.2026 10:33

Przez panią Izabelę przegrałam zakład.Już nie sądziłam że na NB będzie można się dowiedzieć jak wygląda na dziś sytuacja w Polsce  w powodzi ,,dyskusji'' i rozważań o rurkach i kotłach,świecach chanukowych, zbrodniczych maseczkach, geriatrii Kaczyńskiego,wykładów o KSeF i tasiemcowych rozmówek z AI.Jak rozumieć wystąpienie w neo-TVP pseudoeksperciny dr?Kazimierza Wóycickiego który zrównuje UPA z AK i opowiadał,że Polacy też nabijali na Wołyniu ukraińskie kobiety na widły przy pełnej akceptacji prowadzącego program. Powinniśmy wreszcie zauwazyć,że polski rząd swoje sympatie ostentacyjnie lokuje po stronie Ukrainy i jej bezczelnego prezydenta widocznie po spotkaniu w Londynie i dyrektywach Macrona ,Starmera i Merza nakazujacych Tuskowi podległość Ukrainie.Żełeński w rankingu zaufania na Ukrainie spada z piedestału na rzecz generała Załużnego i szefa wywiadu Budanowa stąd zabiegi o popularność w Europie i starania o członkostwo w UE.Sprytny Żełeński doskonale widzi nienawiść polskiego reżimu do własnego prezydenta i deklaruje pomoc w walce z nim.Wdzieczny reżim da przecież jeszcze więcej niż 5% wsparcia z pożyczki unijnej SAF.E

Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

13.06.2026 13:19

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Przez panią Izabelę…

@Sake - napisz sama coś ciekawego, chętnie przeczytam co to będzie...

sake3

sake2020

13.06.2026 13:32

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na @Sake - napisz sama coś…

Nie wchodzę w buty blogera,bo nie widzę się w takiej roli.Obserwuję i oceniam bieżącą sytuację w Polsce, zdarzenia, wiadomości, wypowiedzi a nie zamierzam rozbawiać czy zaciekawiać i co najgorsze kłócić się i obrażać kogokolwiek. A już najbardziej tłumaczyć się przed panią. 

Es

Es

13.06.2026 11:56

O co chodzi w przetaczającej się w ostatnich dniach przez polskie media awanturze, w której postanowiła Pani również wziąć udział? Przytaczając powielane wielokrotnie główne w niej "argumenty". Czy chodzi o ponowne ustalanie bezspornych faktów dotyczących dokonanego ludobójstwa, czy o -nawet nie nawiązujące bezpośrednio do tych wydarzeń-80 lat później-przykre ,co prawda,ale drobne gesty ze strony potomków ich sprawców?

Z całości wrzawy wyłania się w tej chwili obraz Eliota Nessa, któremu brakuje odwagi ukarać Al Capona nawet za niezapłacone podatki, ale starcza mu jej aby kopnąć jego dziecko "w tornister", za to, że przechodzi na czerwonym świetle.

"Argument" porównujący brak gloryfikacji przez Niemców (oficjalnych przynajmniej) głównych postaci nazizmu, a powtarzany w nieskończoność przez wszystkich zabierających głos w tej sprawie, jest po porostu... żaden. Nikomu - nawet  tej chwili gorącej dyskusji i sporu - nie przyjdzie do głowy refleksja: a ile z tego co zrobiono, aby Niemcom uświadomić skalę i znaczenie popełnionych zbrodni,oraz ich przebudowę mentalną aby podobne pomysły nie pojawiały się w ich przestrzeni publicznej, zostało wykonane po stronie polskiej dla zweryfikowania świadomości Ukraińców? 

Nie mają prawa do wybierania sobie ich bohaterów? Ależ oczywiście, że mają. Bo co takiego na przestrzeni ostatnich 30 lat naszych relacji- z dużym naciskiem na ostatnie 10-15, daje nam podstawy do oburzenia, czy stawiania jakichś- półgębkiem do tego wyrażanych- żądań? Jest coś takiego? Tusk pod rękę z Kaczyńskim nawet w tej chwili perorują, że najbardziej z sytuacji zadowolony jest Putin. Za przeproszeniem tym dwóm dziadygom nawet nie zaświta pod czerepem, że opinia o bycie "ruską onucą", sprzyjanie Putinowi itd itp już na nikim wrażenia nie robi. Ta część propagandy już przestała dziąłać. 

Cała zatem dęta awantura to próba propagandowego karania Ukraińców za własne grzechy i zaniedbania. Chociaż to ostatnie słowo myląco sugeruje coś niezamierzonego.. No i najważniejsze: jak kurz opadnie- bo nie ma wątpliwości, że o chwilowe jego wzniecenie wyłącznie chodziło- rzeczywistość okaże się taka sama jak była.

izabela

Izabela Brodacka Falzmann

14.06.2026 23:39

Dodane przez Es w odpowiedzi na O co chodzi w przetaczającej…

Awanturę wywołało skandaliczne i prowokacyjne działanie Żeleńskiego. Przemilczanie tego czyli chowanie głowy w piasek utwierdza go w słuszności jego polityki prowokacji i buńczucznej postawy. Niezleznie od polityki władz, które ustami niejakiego Jasiny ustawiły nas w pozycji ukraińskich sług obywatele dla świętego spokoju przemilczają to co im się nie podoba. Nie chcę tu podsycać nastrojów ale radziłabym posłuchać co spiewają pijani Łemkowie w knajpach w Beskidzie Niskim ( celowo nie podaję miejscowości). До біса поляки" jako refren jest na porządku dziennym. Czy zgodziłaby się Pani żeby w knajpie ktoś wykonywał hitlerowski hymn "Horst Wessel Lied". Ja wezwałabym policję. I nie uważałabym tego za zabawne albo bez znaczenia. Te porównania nie są naiwne. Próbują uświadomić skalę naszego przyzwolenia na skandaliczne zachowania ludzi których sługami bynajmniej nie jesteśmy.

Lech Makowiecki

Lech Makowiecki

13.06.2026 14:06

Pani Izabelo!

Gdyby przed 24.02.2022r. zapytano mnie, co powinniśmy robić, gdy Rosja napadnie na Ukrainę – odpowiedziałbym: sprzedawać broń słabszemu i … czekać... Gdy walczą ze sobą dwa nieprzyjazne nam kraje, Polska staje się bezpieczniejsza… To zwykły pragmatyzm, którym wykazywały się np. Anglia i Francja w 1939r. Asertywność w polityce jest rzeczą normalną... Kto ma miękkie serce, ten...

Z tomiku "Ja tu zostaję" (2015)

 LUDOBÓJSTWO

Na Wołyniu, w czas wojny (wieść to wręcz komiczna)
Nie było ludobójstwa, a czystki etniczne!
(Taką w sejmie ustawę wprowadzono karnie
Głosami „platformersów” i „palikociarni”).

Sto tysięcy Polaków (dzieci i kobiety!)  
Nie doczeka się prawdy. Nie, bo nie! Niestety...
Polegli na ołtarzu „real-polityki” – 
Przez Polskę opuszczeni... Jakby byli nikim...

Zamordowany naród w nicość się przemienia,
Wraz z nim odchodzą w niebyt przyszłe pokolenia;
Wszak życie każde jest to fala istnień nowych – 
Jednym ciosem przerwanych w ludobójczych łowach...

 ***
Zamykam oczy... Płaczę...  Głowy znów się toczą...
Studnie od krwi ciężarne... Oczodoły broczą...
Dzieci na martwych matkach bezgłośnie szlochają;
Przed widłami nie umkną... Zbyt wolno biegają...

 *** 
Strząsam z siebie ten koszmar, rozglądam się wokół,
Rżnie kapela, a młodzież tańczy jak w amoku.
Byle skocznie, pod nogę! Byle dziś coś przeżyć!
To, co wczoraj – zapomnieć. Kasandrom – nie wierzyć.
Pamięć można wymazać; nową pamięć wstawić.
Losu tym nie oszukasz; świat znów będzie krwawić.
Patrz – rezunom Bandery stawia się pomniki!
To już nie ludobójcy, to „czystko-etniki”...

PS 
Jest i dobra nowina; bo dnia pamiętnego
Zakazano uboju (sic!) rytualnego...
Chciałbym zatem zapytać przywódców Polaków,
Czemu lepiej traktują bydło niż rodaków?
 
(Napisane po głosowaniu w polskim sejmie nieuznającym rzezi wołyńskiej za ludobójstwo)

WOŁYŃ 1943 (sł.muz. wyk. Lech Makowiecki)

youtube.com

paparazzi

paparazzi

13.06.2026 23:50

Dodane przez Lech Makowiecki w odpowiedzi na Z tomiku "Ja tu zostaję" …

"odpowiedziałbym: sprzedawać broń słabszemu" I tu masz rację , sprzedawać lub barter jaki by nie był korzystny dla Polski.

Pozdrawiam Pana Makowieckiego za niezłomność i patriotyzm.

izabela

Izabela Brodacka Falzmann

14.06.2026 23:42

Dodane przez Lech Makowiecki w odpowiedzi na Z tomiku "Ja tu zostaję" …

Ja też pozdrawiam Pana Makwieckiego , polskiego patriotę.

lala

lala

13.06.2026 15:19

"(...) Zależy nam na szacunku dla ofiar," - tak, szacunek dla tych, którzy zginęli na Wołyniu bardzo ważny,

jednak szkoda, że nie uwzględnia autorka polskich gestów czczenia "osobliwych" bohaterów - Kurasia-Ognia (dla Słowaków po prostu bandyty, także w Polsce mordującego kobiety i dzieci), dla Rajsa, zbrodniarza, upamiętnianego marszami (ku zgrozie tych, którzy pamiętają mu wymordowanie całych wiosek), czy wreszcie (po co sięgać do Niemców) dla kolaborantów nazistowskich z Brygady Świętokrzyskiej, upamiętnionych ulicami w polskich miastach...

otóż - UPA to nie tylko Wołyń, to rozpaczliwa, kolejny raz w historii podejmowana walka Ukraińców o własne państwo...

a przypomnieć też trzeba jak to  Ukraińców Piłsudski zachęcał do pomagania Polakom w latach wojny z bolszewikami, by potem z tymi samymi bolszewikami dokonać po prostu rozbioru Ukrainy (o czym się wstydliwie milczy w polskiej historii gloryfikując wojnę 1919-1921); i późniejsze traktowanie mniejszości ukraińskiej przez polskie władze, zwłaszcza w latach trzydziestych

Tomaszek

Tomaszek

13.06.2026 15:48

Dodane przez lala w odpowiedzi na "(...) Zależy nam na…

Lala tępa dzido . 

O Ogniu , Burym czy Łupaszce , jak o innych nie będę z toba dyskutował bo to poniżej mojej godności . A jeżeli chodzi o Piłsudskiego durna dzido to pommijasz to że po wyprawie kijowskiej oddał im Ukraine tamtejszą z Kijowem a oni się zesrali , bo pięćdziesiąt razy tyle UPAdlińców walczyło o Sowieckoij Sojuz . Oni po prostu zagłosowali karabinami . O Piłsudskim mam mieszane poglądy , ale frajerem w imieniu Polski nigdy nie był . Tak wojna do spółki gdzie jeden wystawia trzysta a drugi dwadzieścia tysięcy to raczej nic innego .I ryzykowanie bytu państwa dla wolności , która była tylko dla stracenia . Patrząc na późniejsze o parę lat losy Sowieckich Ukraińców to ci którzy byli "zdradzeni" wygrali na tej zdradzie więcej jak szóstkę w totka .

 Rozumiesz tępa dzido ?

Aha 

A propos Piłsudskiego i jego "Przepraszam panowie ..." . Podobnie mówią bramkarze w dobrych restauracjach jak wyrzucają rozrabiające i niepasujące towarzystwo . a w rzeczywistości to taka grzeczna forma "idźcie w pizdu ". Ot i  raz w życiu był grzeczny w swoich aluzjach   a półgłówki zaczynają myśleć .

Poniała ?

Aha jeszcze 

Nawet Ubecy i inne szuje które odwalili Ogień czy Bury mają groby . 

Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

13.06.2026 16:03

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Lala tępa dzido . O Ogniu ,…

Szkoda, że @lala nie pisze z kim Słowacja weszła w sojusz w 1939, ani jakie to polskie formacje wojskowe walczyły z niemowlętami, kobietami, płodami i niedołężnymi starcami strzałem w tył głowy, albo nadzianiem na widły? Nie powiedzieli jej? 

lala

lala

14.06.2026 15:42

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na Szkoda, że @lala nie pisze z…

Pani Alino, otóż pisałam, sorry za skrót myślowy, o badaniach opublikowanych nie tak dawno przez słowacki IPN - dotyczyły one lat po zakończeniu wojny...

formacje wojskowe to nie były - ale zabijali kobiety i dzieci, dzisiaj przez niektórych wysławiani i uczczeni pomnikami - Ogień/Kuraś i Bury/Rajs - tego się nie da zakłamać

Tomaszek

Tomaszek

14.06.2026 16:30

Dodane przez lala w odpowiedzi na Pani Alino, otóż pisałam,…

To i na słowacji Bury czerwonych odyebywał ? No.no no . Szacun podwójny .

Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

14.06.2026 16:53

Dodane przez lala w odpowiedzi na Pani Alino, otóż pisałam,…

Dobrze byłoby poznać szczegóły nie tylko ze słowackiego, ale i polskiego punktu widzenia. Wówczas może się okazać zupełnie coś innego niż się wydaje z jednostronnej relacji. 

UB-ecja w Polsce z takimi funkcjonariuszami jak np. Humerowie, Wolińska, to przeważnie żydowscy zbrodniarze w polskich mundurach, ale przecież nikt o zdrowych zmysłach nie powie, że Polacy mordowali swoich wojennych bohaterów takich jak rtm Pilecki?!

Es

Es

13.06.2026 20:09

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Lala tępa dzido . O Ogniu ,…

lala to szeregowy tłuk z gazety michnika. więc programowo...nie zrozumie.

lala

lala

14.06.2026 15:42

Dodane przez Es w odpowiedzi na lala to szeregowy tłuk z…

cóż, dyskusji na tym poziomie nie podejmuję

a z Michnikiem mam tyle wspólnego co słoń z baletem

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Izabela Brodacka Falzmann
Nazwa bloga:
Blog autorski

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 062
Liczba wyświetleń: 7,762,436
Liczba komentarzy: 21,338

Ostatnie wpisy blogera

  • Kto płaci za orkiestrę, wybiera muzykę
  • Poseł to ma klawe życie
  • Starosć nie radość

Moje ostatnie komentarze

  • Ja też pozdrawiam Pana Makwieckiego , polskiego patriotę.
  • Awanturę wywołało skandaliczne i prowokacyjne działanie Żeleńskiego. Przemilczanie tego czyli chowanie głowy w piasek utwierdza go w słuszności jego polityki prowokacji i buńczucznej postawy.…
  • Pierwszy Majdan był ewidentną ustawką. Na Majdan pojechały dzieci ze Szkoły Przymierza Rodzin. Miały za zadanie machać pomarańczowymi chustkami. Nie puściłam córki. Jej koleżanki bawiły się…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek edukacji. Tym razem piszę jako fachowiec.
  • Historia pewnej kamienicy
  • Śpioszki rozmiaru XXXL

Ostatnio komentowane

  • Izabela Brodacka Falzmann, Ja też pozdrawiam Pana Makwieckiego , polskiego patriotę.
  • Izabela Brodacka Falzmann, Awanturę wywołało skandaliczne i prowokacyjne działanie Żeleńskiego. Przemilczanie tego czyli chowanie głowy w piasek utwierdza go w słuszności jego polityki prowokacji i buńczucznej postawy.…
  • Izabela Brodacka Falzmann, Pierwszy Majdan był ewidentną ustawką. Na Majdan pojechały dzieci ze Szkoły Przymierza Rodzin. Miały za zadanie machać pomarańczowymi chustkami. Nie puściłam córki. Jej koleżanki bawiły się…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności