Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Wzrost wydajności pracy zlikwiduje państwa

Grzegorz GPS Świderski, 13.12.2022
Zbie­ra­nie po­dat­ków to od za­wsze był naj­lep­szy in­te­res. To nie zna­czy, że tak mu­si być za­wsze. Ten in­te­res wy­ma­ga pew­ny­ch wa­run­ków do te­go, by był opła­cal­ny. Głów­ny wa­ru­nek jest ta­ki, że si­łą, sto­su­jąc ter­ror, da się ścią­gnąć wię­cej niż po­przez do­bro­wol­ną współ­pra­cę. Pó­ki da­je się lu­dzi ter­ro­ry­zo­wać i ścią­gać od ni­ch ha­ra­cze bez ob­ni­ża­nia im wy­daj­no­ści pra­cy, pó­ty to świet­ny in­te­res.



  Jed­no­ra­zo­wa kra­dzież nie da sta­łe­go zy­sku – du­żo lep­szy in­te­res to mieć sta­ły abo­na­ment na kra­dzież i po­zwo­lić by okra­da­ny ca­ły czas pra­co­wał i wy­twa­rzał zy­sk, któ­ry mu się od­bie­ra sys­te­ma­tycz­nie. Ale jak mu za­bie­rze­my zbyt du­żo, za bar­dzo ofia­rę ogra­ni­czy­my w osią­ga­ny­ch zy­ska­ch, to i sa­mi stra­ci­my. Więc waż­ne je­st by to, ile od­bie­ra­my, usta­wić opty­mal­nie – nie za du­żo i nie za ma­ło. O tym mó­wi krzy­wa Laf­fe­ra. Po­da­tek 0% nie da żad­ny­ch wpły­wów – i tak sa­mo nic nie da po­da­tek 100%. Więc mak­si­mum je­st gdzieś po­mię­dzy.

  To, gdzie je­st ten opty­mal­ny punkt, da­ją­cy mak­si­mum zy­sków ze zbie­ra­na ha­ra­czy za­le­ży od te­go, jak ter­ro­ry­zo­wa­nie wpły­wa na wy­daj­no­ść pra­cy. Je­śli na­wet ma­lut­ka groź­ba uży­cia prze­mo­cy spo­wo­du­je cał­ko­wi­te spa­ra­li­żo­wa­nie ofia­ry, to z niej nic si­łą nie wy­cią­gnie­my. Ale ma­lut­kie groź­by w ma­ło zna­czą­cy­ch spra­wa­ch lu­dzi nie pa­ra­li­żu­ją, na­dal są wy­daj­ni. Nie­mniej już du­ża groź­ba w kwe­stia­ch waż­ny­ch mo­że spo­wo­do­wać ma­ra­zm i nie­chęć do ro­bo­ty. A wie­le ter­ro­ry­stycz­ny­ch gróźb w wie­lu waż­ny­ch spra­wa­ch na pew­no wy­wo­ła pod­da­nie się i za­prze­sta­nie pra­cy. Więc trze­ba ten ter­ro­ry­zm sto­so­wać w spo­sób wy­wa­żo­ny, tak by nie ogra­ni­czać wy­daj­no­ści pra­cy ofia­ry.

  Po­wo­li do­cho­dzi­my do sta­nu, w któ­rym na­wet naj­drob­niej­sza groź­ba uży­cia prze­mo­cy, by ode­brać na­wet ma­łą czę­ść owo­ców pra­cy lu­dzi, po­wo­du­je ob­ni­że­nie ich wy­daj­no­ści pra­cy. Więc czas pań­stw się koń­czy, bo co­raz mniej­sze zna­cze­nie ma­ją pra­ce, któ­re mo­gą wy­ko­ny­wać nie­wol­ni­cy.

  Nie­wol­nic­two w po­sta­ci przy­wią­za­nia do ro­li chło­pa pańsz­czyź­nia­ne­go czy Mu­rzy­na do far­my ba­weł­ny, któ­ry­mi moż­na by­ło han­dlo­wać, zo­sta­ło zli­kwi­do­wa­ne, bo po pro­stu prze­sta­ło się opła­cać. Jesz­cze dwie­ście lat te­mu moż­na by­ło po­wie­dzieć, że po­sia­da­nie nie­wol­ni­ków to naj­lep­szy in­te­res pod słoń­cem. A dziś to już nie je­st in­te­res – wię­cej się za­ro­bi, za­trud­nia­jąc lu­dzi chcą­cy­ch pra­co­wać do­bro­wol­nie. Wy­ni­ka to z te­go, że dra­stycz­nie wzro­sła wy­daj­no­ść pra­cy i już nie ma po­py­tu na pro­ste pra­ce, któ­re mo­że wy­ko­ny­wać ster­ro­ry­zo­wa­ny nie­wol­nik.

  Gdy roz­wi­nie się ro­bo­ty­za­cja, to już w ogó­le nie bę­dzie pro­sty­ch prac dla lu­dzi – wszyst­kie bę­dą bar­dzo wy­ra­fi­no­wa­ne. A do wy­ra­fi­no­wa­ny­ch prac wy­ma­ga­na je­st peł­na wol­no­ść. Na tym na przy­kład wy­gry­wa Elon Mu­sk – za­pew­nia swo­im na­ukow­com naj­lep­szy moż­li­wy kom­fort pra­cy, go­dząc się na wszel­kie ich fa­na­be­rie. Rol­ni­ka moż­na ster­ro­ry­zo­wać i na­dal bę­dzie tak sa­mo ty­rał za płu­giem. Pro­gra­mi­sty i na­ukow­ca już się nie da. Moż­na go oczy­wi­ście ster­ro­ry­zo­wać, ale to dra­stycz­nie ob­ni­ży mu wy­daj­no­ść.

  Ban­kruc­two pań­stw pro­wa­dzą­ce do ich za­ni­ku, czy­li w istot­ny spo­sób ogra­ni­cze­nie dzia­łań ter­ro­ry­stycz­ny­ch, spo­wo­du­je roz­kwit już ist­nie­ją­ce­go czło­wie­czeń­stwa. To, co w lu­dzia­ch do­bre, bę­dzie mo­gło wresz­cie się roz­wi­nąć, bo zło prze­sta­nie się opła­cać. Wie­le kon­flik­tów spo­łecz­ny­ch za­nik­nie, bo są one ge­ne­ro­wa­ne przez pań­stwo – a to spo­wo­du­je, że lu­dzie ode­tchną, zy­ska­ją wię­cej wol­no­ści i swo­bo­dy, a więc le­piej i ta­niej bę­dą mo­gli re­ali­zo­wać swo­je dzi­siej­sze ma­rze­nia i pra­gnie­nia.

  Lu­dzie na­dal bę­dą roz­wi­jać kul­tu­rę (i tą tech­nicz­ną, i tą ar­ty­stycz­ną), tyl­ko bę­dą to ro­bić spraw­niej, bo sy­ner­gicz­ny efekt współ­pra­cy wzro­śnie. To zmie­ni sto­sun­ki spo­łecz­ne na lep­sze, bo wię­cej lu­dzi bę­dzie mo­gło sku­pić się na roz­wi­ja­niu swo­ich ta­len­tów. Bę­dzie mniej kon­flik­tów. Naj­wię­cej kon­flik­tów wy­wo­łu­je ter­ro­ry­zm, a on nie bę­dzie się już opła­cał.

  Ja ro­zu­miem, że więk­szo­ść lu­dzi nie tyl­ko nie chce żyć na wol­no­ści, ale na­wet so­bie nie wy­obra­ża te­go, że moż­na być wol­nym i jak na wol­no­ści żyć. Każ­dy ma nie­wol­ni­czą men­tal­no­ść, bo tak od dziec­ka go wy­cho­wa­ło pań­stwo. Ale nic na to nie po­ra­dzi­cie, że wa­sz pan zban­kru­tu­je, opu­ści was i bę­dzie­cie mu­sie­li so­bie sa­mi ra­dzić. Le­piej już dziś się na to przy­go­to­wać, bo jak was to za­sko­czy, to umrze­cie w pierw­szej ko­lej­no­ści.

  Nie wie­cie, jak się ubez­pie­czyć od cho­ro­by? Nie wie­cie, jak ku­pić usłu­gi de­tek­ty­wi­stycz­ne i ochro­niar­skie? Nie wie­cie, jak się za­bez­pie­czyć na sta­ro­ść? Nie wie­cie, jak zor­ga­ni­zo­wać szko­łę dla dzie­ci? Je­śli te­go wszyst­kie­go nie wie­cie, to jak tyl­ko dzi­siej­szy ter­ro­ry­sta, któ­ry was ho­du­je jak by­dło, znik­nie, to wy zgi­nie­cie ra­zem z nim. Więc ra­dzę już dziś o tym po­my­śleć.

  A po­za tym są­dzę, że Fe­de­ra­cję Ro­syj­ską na­le­ży znisz­czyć.

Grzegorz GPS Świderski
t.me/KanalBlogeraGPS

PS. Notki powiązane:
  • Lenistwo pokona terroryzm
  • Jak zbankrutują państwa?
  • Wolnościowa kultura organizacyjna
  • Przygotujcie się do wolności!

Tagi: gps65, wydajność pracy, terroryzm, państwo, haracze, podatki, polityka
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 1745
zbychbor

Zbychbor

13.12.2022 14:13

Stop przynudzaniu.
Ostrzegam czytelników, że nie da się odprzeczytać.
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

13.12.2022 17:14

Dodane przez zbychbor w odpowiedzi na Stop przynudzaniu.

Ja wiem, że to, o czym piszę, jest nudne, bo to są sprawy proste, łatwe i oczywiste. To już gimnazjaliści rozumieją. Ale ja piszę to tu, w środowisku PRL-owskich dziadersów, którzy mogą tak prostych kwestii nie rozumieć, więc przyda im się takie proste wytłumaczenie. Lepiej by się wcześniej dowiedzieli, że ich ukochana statolatria przestaje być aktualna, lepiej by wiedzieli, że już niedługo przestaną być bydłem hodowlanym, że ich pan zaniknie i będą sobie musieli radzić na wolności.
r102

r102

13.12.2022 15:50

No super - zlikwiduje - ale jak potem wszystko pierdolnie i wydajność spadnie - znowu odżyją państwa :-)
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

13.12.2022 17:09

Dodane przez r102 w odpowiedzi na No super - zlikwiduje - ale

To, co opisuję, to jest ewolucja, a nie rewolucja. Nie będzie żadnego wyróżnionego momentu, który można by nazwać "pierdolnięciem" w jakąkolwiek stronę. Upadek państw będzie powolny, stopniowy, nie znikną nagle, ale będą powoli obumierać — na dodatek każde w innym tempie. Najpierw rozlecą się mocarstwa. Po prostu działania pokojowe będą drobnymi kroczkami zastępować działania terrorystyczne. Tu o tym dokładniej pisałem: https://naszeblogi.pl/63…
spike

spike

13.12.2022 20:55

Dodane przez r102 w odpowiedzi na No super - zlikwiduje - ale

Byli już tacy podobni, nazywali się Marks, Engels, Lenin, doszedł Świderski, a wszystko zaowocowało dyktaturą, biedą, głodem i śmiercią.
Zabawne jest, że nasz ewolucjonista nie zauważa, że złe państwo zostanie zastąpione przez kolejny dyktat pracodawców, jakby nie regulacje płac minimalnych, to w Polsce dalej praca byłaby za wiaderko ziemniaków, jak w Chinach za miskę ryżu.
Już ktoś powiedział, że fanatyzm, jest gorszy od faszyzmu, Świderski jest tego przykładem.
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

14.12.2022 01:47

Dodane przez spike w odpowiedzi na Byli już tacy podobni,

Ja takie komentarze przewidywałem i już wcześniej napisałem odpowiedź w postaci notki: https://naszeblogi.pl/64…
spike

spike

13.12.2022 20:46

Mówiąc wprost, jesteś bolszewikiem, nawet tego nie wiedząc.
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

16.12.2022 17:09

Dodane przez spike w odpowiedzi na Mówiąc wprost, jesteś

Skąd wniosek, że zbychbor jest bolszewikiem?
Chatar Leon

chatar Leon

13.12.2022 21:13

Nie zgadzam się z autorem, natomiast, uczciwie mówiąc, tego rodzaju utopie to raczej klimaty Korwin/Balcerowicz/podręczniki dla pierwszego roku do ekonomii aniżeli utopie lewackie wymyślane przez idiotów na poziomie partii Razem.
Podstawowym grzechem tego rodzaju pomysłów jest bezkrytyczne przenoszenie podręcznikowych modeli w rzeczywistość.
To trochę tak, jakby wierzyć że koła, kwadraty, punkty, proste albo liczba π były jakimiś namacalnymi konkretami w świecie zmysłowym. Stąd się biorą parareligijne kulty czegoś takiego jak "wolny rynek", czyli podręcznikowych modeli, które bardzo trudno byłoby odzwierciedlić w realu.
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

14.12.2022 01:52

Dodane przez Chatar Leon w odpowiedzi na Nie zgadzam się z autorem,

Prywatne niewolnictwo upadło realnie, a nie książkowo. Stało się to w prawdziwym świecie, a nie w teorii. Jak to się zatem stało? Ludzie nagle moralni się stali? Nie było przyczyn ekonomicznych? A jeśli były to jakie? Dwieście lat temu abolicjonistom też mówiono, że ich koncepcje to utopia. Jak to możliwe, że abolicjonizm wygrał?
spike

spike

14.12.2022 02:46

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na Prywatne niewolnictwo upadło

"Prywatne niewolnictwo upadło realnie"
do ciebie po ludzku nie można cokolwiek powiedzieć, nie rozumiesz tego co sam piszesz, to każdego rozsądnie myślącego wkur..za, niewolnictwo feudalne nie istnieje, ale jest nowe, korporacyjne, partyjne, związkowe etc.,  jak tego nie widzisz, toś kiep. Człowiek nigdy nie był i nie będzie wolny, zawsze od czegoś czy kogoś będzie zależał, po prawdzie cała przyroda, łącznie z kosmosem jest skutkiem jakiej przyczyny.
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

14.12.2022 03:54

Dodane przez spike w odpowiedzi na "Prywatne niewolnictwo upadło

No przecież to jest istota tego, co piszę: niewolnictwo prywatne upadło, ale pozostało to państwowe. Ale ono też wkrótce upadnie z tych samych powodów, co upadło to prywatne, bo się przestaje opłacać. Tu masz moralną cześć wyjaśnienia: https://www.salon24.pl/u… - jak czegoś nie zrozumiałeś, to pytaj. Człowiek zawsze będzie niewolnikiem przyrody, ale wkrótce przestanie być całkowicie niewolnikiem innych ludzi, bo niewolnictwo państwowe przestaje się ekonomicznie opłacać, tak jak w ciągu ostatnich dwustu lat przestało się opłacać niewolnictwo prywatne. Jesteśmy teraz na granicy opłacalności tego niewolnictwa państwowego.
Grzegorz GPS Świderski
Nazwa bloga:
Pupilla Libertatis
Zawód:
Informatyk
Miasto:
Warszawa

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 253
Liczba wyświetleń: 652,891
Liczba komentarzy: 4,560

Ostatnie wpisy blogera

  • Algorytmy psują młodych. Moderatorzy blogów psują starych
  • Kończy się epoka głupich algorytmów!
  • Szanta z prądem pod mieczem

Moje ostatnie komentarze

  • Ty zakładasz, że pieniądz jest systemem rozliczeniowym, który wymaga domykania obiegu. Ja twierdzę coś bardziej podstawowego: pieniądz jest towarem. Jego wartość i podaż muszą wynikać z wolnych…
  • Twoje ujęcie opiera się na założeniu, że istnieje coś takiego jak matematyczny, apolityczny bilans obiegu pieniądza, który można zaprojektować jak termostat: neutralny, automatyczny, niewywołujący…
  • To ciekawa sugestia. Rzeczywiście może być tak, że za Mentzenam stoi Bosak.

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Przekop nie dla żeglarzy!
  • Wojna dla opornych. W punktach
  • Komentarze na naszych blogach

Ostatnio komentowane

  • Jabe, Och, obywatelskim, czyli mianowanym przez prezesa jednym z pisowców, to by nie był.
  • sake2020, Bosak wycofał się z wyborów prezydenckich,bo wiedział,że za Trzaskowskim stoją wszystkie partie z Koalicji,zagranica,media,armia celebrytów i ludzi kultury.Nie chciał ryzykowaćJako kandydat nie…
  • EsaurGappa, Mój drogi rodaku,czy aby takim Trumpem nie byliśmy karmieni już w latach 90-tych? Kinematografia hollywoodzka np Kevin sam w domu, Adwokat diabła,pisma typu Miliarder,Sukces itp,Donald to ikona…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności