Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Witam:) i od razu odpowiadam na buracką odzywkę – Barack Obama says "Polish death camp"

Gasipies, 02.06.2012
Obamie do sztambucha

“Jan Karski gdyby żył nie przyjąłby tego medalu”    <http://wpolityce.pl/wydarzenia/29565-czy-daniel-rotfeld-powinien-zareagowac-na-slowa-obamy-miller-i-fotyga-jednym-glosem-tak-on-sam-nie-moglem>

Zazwyczaj nie zgadzam się z Leszkiem Millerem i nie ukrywam, że go zasadniczo nie popieram, a nawet nie lubię jako polityka, jednak  w tym przypadku wyjątkowo się zgadzam z jego wypowiedzią.

Pan Rotfeld,

(Daniel Rotfeld – zdjęcie okolicznościowe tegoż osobnika z Obamą pod żyrandolem można zobaczyć na wyżej linkowanej stronie)




Photo by: Charles Dharapak

President Obama awards the Medal of Freedom to former Polish Foreign Minister Adam Daniel Rotfeld who is accepting for Jan Karski, a resistance fighter against the Nazi occupation of Poland during World War II, during a ceremony in the East Room of the White House in Washington, Tuesday, May 29, 2012. (AP Photo/Charles Dharapak)
http://www.washingtontimes.com/multimedia/image/obama-medal-of-freedo_repsjpg/#prettyPhoto/0/


czy jak mu tam, powinien nie przyjąć tego odznaczenia. Wiem, że powiedzieć "sorry, ale w tej sytuacji nie mogę przyjąć" - w takim momencie - przy odbieraniu medalu, nie w swoim imieniu - wymagało odwagi i czegoś, co w zamierzchłych czasach nazywało się honorem (*nie mylić z honorarium) - raczej niemodne obecnie w kręgach sprzyjających PDT. Udzielający [się] "Radek" na Twitter osmielił się nazwać "narodową katastrofą| Powstanie  Warszawskie - to które wybuchło 1 sierpnia 1944, ale odnośnie wcześniejszego z 19 kwietnia 1943 - nie wypowiedział się. A tamto to dopiero było rzucenie się z motyką na Słońce.

 Powiedzmy sobie jednak szczerze:

To hańba. Miliony ludzi zginęły w obozach koncentracyjnych. Zamordowanych przez Niemców. Moja babcia narażała życie całej rodziny, ukrywając Żydka – przed Niemcami.A pan Prezydent proponując mi przepraszanie za Jedwabne, no przepraszam, ale jakoś nie buduje zgody.

To nie były polskie obozy zagłady, my naród polski znamy je jako obozy koncentracyjne. Niemcy w 1939r. najechali nasz kraj i zainstalowali je tutaj, w Polsce. Tam mordowano Polaków i Żydów, tudzież inne nacje. Eksterminowano.

Nazwanie ich polskimi to wyjątkowo bezczelne nadużycie. Sugeruje, że to polska inicjatywa była, i że jesteśmy z natury zbrodniarzami, tymczasem było odwrotnie - staliśmy się ofiarą niemieckiej agresji. Odwracanie kota ogonem – o to nie podejrzewałem rządu USA, dotąd. Owszem zaobserwowałem w polskiej polityce i chyba nie muszę pisać jaka opcja się takich nieprzyzwoitych manipulacji dopuszcza. Być może w Ameryce nie wszyscy jednak wiedzą jakie wartości prezentuje Prezes Rady Ministrów Donald Tusk.

Amerykanie też walczyli w tej wojnie przeciwko Niemcom i przyczynili się do zwycięstwa. To hańba też dla USA.

Być może Obama nie zrobił tego celowo tego nie wiem. Facet najwyraźniej nie kuma historii, nie łapie bazy, albo ma złych doradców. To nie pierwsza jego wpadka.

Rok temu – niejakiemu Jankemu – udało się zdobyć wywiad z Prezydentem USA, opublikowany 28.05.2011 13:09: “Obama dla Salon24.pl: Polska może być światowym liderem“,wktórym ze zdumieniem przeczytałem:

“Przez dwadzieścia pięć lat mogliście przejść od państwa, które miało słabą gospodarkę i olbrzymie ograniczenia polityczne do otwartego społeczeństwa i państwa z silną gospodarką rynkową, której zazdrości wam wielu innych w Środkowej Europie.”  <http://jankepost.salon24.pl/310730,obama-dla-salon24-pl-polska-moze-byc-swiatowym-liderem>

Jakie 25?  Przecież 1989 plus 25 daje ~ 2014. A mieliśmy 2011 rok wtedy. Zresztą nie tylko ta ekipa w USA. Ponoć któryś z poprzednchi vice-prezydenów USA trzymając ręce w kieszeni przemówił do gości z Ameryki łacińskiej – wybaczcie, że nie mówię w Waszym języku, ale nie znam łaciny. No cóż dla nich być może jesteśmy jakimś nieistotnym miejscem na końcu świata.

Niemniej jednak tym bardziej nie można tego tak zostawić.

Niestety ponoć żydowska Gazeta bagatelizuje sprawę, nie wiem, bo nie czytuję tego periodyku,ale inni napisali: Obama: polemika z „Wyborczą”
“Na pierwszej stronie dzisiejszej „Gazety Wyborczej” red. Paweł Wroński pisze, że Obama…”<http://ryszardczarnecki.salon24.pl/422240,obama-polemika-z-wyborcza>

Filmy na YouTube:

  • Barack Obama says Polish death camp <http://www.youtube.com/watch?v=Rd-v24pAg7s&feature=related>
  • Naczelny Rabin Polski o wypowiedzi Baracka Obamy:  “brak słów”, “poczekamy na głos prezydenta”,
    “Naczelny Rabin Polski oburzony słowami Baracka Obamy o polskich obozach śmierci. Michael Schudrich powiedział, że postępowanie prezydenta Stanów Zjednoczonych jest niewytłumaczalne.”  <
    http://www.youtube.com/watch?v=6NGDx5JQX0U&feature=related>

Moje notki w “temacie”:

 

  • J. Kaczyńskiego relacja ze spotkania z Obamą – dla mnie bomba <http://gasipies.nowyekran.pl/post/16660,j-kaczynskiego-relacja-ze-spotkania-z-obama-dla-mnie-bomba>
  • List do Baracka. Dear President, my President w as killed;(
  • Barack Obama do syna gen. Andrzeja Błasika: Jestem pełen podziwu

Przedruk z prasy niszowej – chyba nikt tam nie zagląda, bo jak to się wyraził czasu swego Pan Prezydent, oby żył wiecznie, po gombrowiczowsku gębę mu próbowali zrobić. O panu Prezydencie też będzie, to może kolorem buraczkowym zaznaczę, żeby łatwiej znaleźć w gąszczu,…
30.05.2011 21:53

 

  • Dobrość łojczyzny

“Prezydent-elekt Bronisław Komorowski 6.08.2010 r.- podczas ceremonii zaprzysiężenia powtarzał słowa po marszałku Schetynie, lecz w pewnym momencie zmienił jedno zasadnicze słowo roty, zamiast  “dobro Ojczyzny”  powiedział ” dobrość Ojczyzny”…
02.10.2010 02:06
 

          Piotr Stróż
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 5354
Domyślny avatar

HENRY

02.06.2012 14:47

Obamy nie da się wybielić ;-)
PS

Gasipies

02.06.2012 14:59

Dodane przez HENRY w odpowiedzi na German death camp

gdyby taką bronkę strzelił pan Prezydent naszego kraju, ciekawe, jak była by reakcja :)
Domyślny avatar

kajtek

03.06.2012 13:06

Dodane przez PS w odpowiedzi na "American death camp" w Afganistanie, czy na Jamajce?

oburzenie szudricha. To było zaplanowane powiedzenie.Obok obamy takich jak szudrich jest 90%. Ten co odbierał nagrodę też jest z tej nacji ,więc jak miał zaprzeczyć? Przecież oni od wielu lat uwalają Polskę przed światem ,wolno i metodycznie.Mogłabym uwierzyć tylko jednej osobie z tej nacji to Wilstainowi i tylko jemu.Jak mają nie zacierać historii kiedy mają tyle na grzbietach. Otwórzcie tylko na googlach ''Katyń - zbrodnia ludobójstwa''(lub na wikipedii)zobaczycie dlaczego to poniektórzy tak bardzo chcą na nasze plecy wszystko wewalić,przeinaczyć,zeszmacić Naród Polski przed światem.
PS

Gasipies

03.06.2012 14:19

Dodane przez kajtek w odpowiedzi na nie wierzę w żadne

w oburzenie rabina,bez przesady.nie wieszczmy wsżędzie jakichś teorii spiskowych, czy jeszcze nie wiadomo czego. Oprócz Wildszteina było przecież i jest wielu oddanych Polsce, a nawet bohaterskich Żydów np. tu  http://judaizm.izraelczyk.pl/w-walce-o-niepodleglosc
 

Domyślny avatar

kajtek

03.06.2012 14:45

Dodane przez PS w odpowiedzi na a ja wierzę

zaledwie wymieniłaś dwa czy trzy nazwiska .Dlaczego nie podasz artykółu do przeczytania na googlach lub w wikipedii ''Katyń-zbrodnia ludobójstwa''?Boisz się, że prawda wychodzi coraz bardziej .Przeczytaj, chyba, że ty to dokładnie wiesz.
PS

Gasipies

12.06.2013 17:51

Dodane przez kajtek w odpowiedzi na do ps

czytałem. Wspomniane artykuły w wiki i Katyń - zbrodnia ludobójstwa wygoogować, to chyba żaden problem jeśli ktoś chce się zapoznać, ale to inna sprawa. Zresztą już ostatnio nagłośniona, jeśli bym napisał coś o zbrodniach z tamtych czasów  - to o osobiście "bliższej" mi rzezi wołyńskiej. Żona brata mojego ojca (Ukrainka) powiedziała: "uciekamy, bo dzisiaj w nocy przyjdą nas wyrżnąć". Kto został tego wyrżnęli.
Ta notka jednak powstała w reakcji na wypowiedź prezydenta USA szkodliwą dla wizerunku Polski i Polaków. Jest okazja powalczyć o świadomość szczególnie młodszych pokoleń. Być może sporo młodych Negro-Amerykanów a może i białych uważa, że to "polskie" obozy zagłady były.
Obama powinien oficjalnie przeprosić i wyjaśnić jak było, a określenie "Polish death camp" używane w odniesieniu do obozów koncentracyjnych z II wojny światowej winno być korygowane - prostowane na bieżąco, jako niedopuszczalne przekłamanie.
Jeśli my nie będziemy się cenić i dbać o nasze dobre imię, to kto to zrobi za nas. Retorycznie, dlatego bez znaku zapytania.
Domyślny avatar

fritz

02.06.2012 15:23

skonsultowane z Zydami amerykanskimi. Dostarczyli "faktow". No i wlasnie "polskie obozy". Trzeba byc dziecinnie naiwny, ze jest jakis blad w przemowieniu. Gdyby byl to blad, zostalby publicznie, w stacjach telewizynych przez Obame skorygowany. Zostaly jednak wypowieedziane przez Obame "polskie obozy smierci". Bardzo dobra analiz dr. Fedyszak http://vod.gazetapolska…
Domyślny avatar

HENRY

02.06.2012 15:37

Dodane przez fritz w odpowiedzi na To przemowienie Obamy ze 100% pewnoscia zostalo

co geny podyktowały ;-)
Domyślny avatar

Gość

02.06.2012 17:36

To w takim razie: American suicide attacks September 11. Tłumaczenie:Amerykańskie samobójcze ataki z 11 września, miło nieprawdaż drodzy amerykańscy przyjaciele.
PS

Gasipies

07.06.2012 20:39

Dodane przez Gość w odpowiedzi na To w takim razie: American

http://youtu.be/0uUlGj8tQCQ
j
ak to przetłumaczyć, chyba Amerykańskie obozy koncentracyjne
Domyślny avatar

Gość

02.06.2012 20:58

Mamy niepowtrzalną okazję! Mamy jedyną okazję! Mamy okazję! Podczas otwarcia Euro 2012 uczcijmy minutą milczenią pamięć 6 mln. powordowanych przez hitlerowskich nazistów! Przekaz pójdzie na 150 ml. odbiorników na całym świecie. Jedyna okazja!
Domyślny avatar

stanczykblazen

03.06.2012 08:46

Dodane przez Gość w odpowiedzi na uwaga!uwaga!uwaga!

Dobry pomyśł, choć nie należałoby łączyć ze sportem, ale że jest to sprawa świeża , na czasie , aktualnie bulwersująca świat z powodu fałszowania historii, taki gest przydałby się. My kibice {społeczeństwo } możemy wzmocnić wymowę tego czynu banerami z napisem np; "Nie fałszować historii}
Domyślny avatar

MOLAS

03.06.2012 09:32

Dodane przez Gość w odpowiedzi na uwaga!uwaga!uwaga!

A może jednak uczcić 20 milionów pomordowanych przez sowietów???!
Domyślny avatar

MOLAS

03.06.2012 09:46

Dodane przez Gość w odpowiedzi na uwaga!uwaga!uwaga!

Ja wolałbym uczcić pamięć 25 milionów pomordowanych przez bolszewickich barbarzyńców, w tym pomordowanym przez ubeckie żydowskie służby PRL! I stuknij się w łeb, nie ma czegoś takiego jak "nazi" to byli Niemcy. Ci zdrajcy od lasu teutoburskiego.
Domyślny avatar

Syrena

03.06.2012 00:33

obraźliwe słowo? Po tym nie czytałam już dalej. Jak niezależna może promować blogi takich "polaczków"???
Domyślny avatar

Gość Dociekliwy

03.06.2012 02:15

Dodane przez Syrena w odpowiedzi na Czy nie przyszło ci młody człowieku do głowy że "żydek", to

Dobrze by bylo doprowadzic kiedys w Polsce do powaznej dyskusji specjalistow-historykow do merytoryucznej dyskusji na temat roli Zydow w historii Polski. Taka uczciwa analiza tego co sie dzialo. Takze sytuacji miedzywojennej i powojennej. Sam mam problemy z zdefinowaniem "narodowosci zydowskiej" .Natomiast z doswiadczen rodzinnych wiem jak to skomplikowana sprawa z zydowska mniejszoscia narodowa. Moj ojciec bedac we Lwowie szefem komorki kontrwywiadu AK, majac w domu mlodziutka zone w ciazy , na prosbe przyjaciela lekarza Ceny( razem byli w gimnazjum w Przemyslu) udzielil u siebie schronienia Zydowce ,narzeczonej Ceny. W Cenie kochala sie inna Zydowka ktora wyeliminowala "konkurencje" kablujac ta pierwsza na gestapo. Kobieta zginela w obozie a nieswiadomy Cena orzenil sie z ta druga. Mial z nia dwoje dzieci (wyemigrowaly do Izraela). Chyba do dzisiaj nie wiedza jak zadzialala mamusia. Ojciec po wojnie "dzialal" w Komisji Planowania w pelnej konspiracji. Niestety zostalo na niego nakierowane SB ( akcja pana Minca,pani Halickiej i pani Diamant-trojka Zydow). Praktycznie wydali na ojca wyrok. Zostal ostrzezony , uciekl a potem wyciagnela go z opresji, czyli uratowala mu zycie pani Maria Magnuszewska, Zydowka. Z synem Wlodkiem wyemigrowala w 1968 do Izraela. To tylko przyklad ze nie wolno uogolniac i ze sprawy relacji i obustronnych pretensji moga byc skomplikowane. Ja takze apeluje o dwustronny szacunek.
PS

Gasipies

03.06.2012 14:00

Dodane przez Gość Dociekliwy w odpowiedzi na potrzebne

a jeśli chodzi o Żydów, to "ludzie z tamtej strony rzeki sa tacy sami jak my" - z dziecięcej lektury - chyba "Agnieszka skrawek nieba" -  pamiętam morał taki. Też popełniają zdrady i zbrodnie, ale i zdobywają się na czyny bohaterskie. Odnoszę jednak wrażenie, że są bardziej wyraziści. Moja koleżanka po powrocie z Jerozolimy oświadczyła, że jeden dzień tam to więcej niż połowa jej życia tutaj, doświadczyła tam np. zdarzeń szokujących ekspresją o jaką u nas trudno. Też negatywnych, jeden Arab chyba nazywający się Abrachamem zaoferował pokazanie podziemnego przejścia i kiedy weszli wyłudził od nich bezczelnie 300 $ zastraszając, że stąd sami nie wyjdą, bo nie znają drogi. Żyd [jubiler] wciągnął ją do swojego sklepu i "molestował", że jak to - ona chrześcijanka i nie ma złotego krzyżyka na szyi, toż to nie wypada, musi kupić u niego i koniec:). U nas taka agresywna sprzedaż raczej nie do pomyślenia. Generalnie jednak zachwycona była. Pomimo jej niesamowitych opowieści, a moze tym bardziej chcę tam też pojechać kiedyś. Podobno cudownie ..
Domyślny avatar

stanczykblazen

03.06.2012 08:36

Dodane przez Syrena w odpowiedzi na Czy nie przyszło ci młody człowieku do głowy że "żydek", to

Dlaczego Żydek to słowo obraźliwe ?Ja często słyszę Polaczek i nie słyszę protestów. Słowo Żydek , Polaczek , Francuzik to są zdrobnienia. Można tak powiedziec o małym dziecku zupełnie serio i zupełnie ironicznie o "małym człowieku" , człowieku małego ducha. W obu przypadkach wydaje się użycie tych słów dozwolone , a moze się mylę , nie jestem językoznawcą.
PS

Gasipies

03.06.2012 13:24

Dodane przez Syrena w odpowiedzi na Czy nie przyszło ci młody człowieku do głowy że "żydek", to

to zdrobnienie od żyda, chodziło o to, że to był mały chłopiec. Nie było moją intencją obrażać Izraelitów, których cenię, lubię, szanuję, a nawet czytuję ... Torę. Przykro mi, faktycznie nie przyszło mi do głowy, że "żydek" to obraźliwe słowo. Jeśli ktoś to tak odebrał - trudno, mogę nawet ewentualnie przeprosić, co mi tam - przepraszam. To nie było umyslne obrażenie, jeśli ktoś się poczuł obrażony, czy dotknięty określeniem "żydek". Niestety nazwiska tego chłopca nie znam, a babcia nie żyje już, może mama pamieta. Po prostu tak mi tę historię z czasów wojny opowiadała używając słowa "żydek" i stąd też nie zastanawiajac się [czy toobraźliwe, czy też nie] tak napisałem.
Trochę to zresztą dziwne. Jakieś przewrażliwienie chyba, czy coś. Jakbym napisał np. murzynek, określając tak małego chłopca o ciemniej karnacji:),aż się boję napisać kogo, no dobra, małego Negroeuropejczyka - to też będzie obraźliwe?
Żeby było śmieszniej to ta moda na "poprawność" językową chyba idzie z zachodu. Często z Niemiec, też. Oni, zeby odkupić swoje winy - niekiedy przesładzają - ja przynajmniej zauważyłem cos takiego w okolicach Aschaffenburga. Bywali dla mnie przesadnie dobrzy- przesładzali nienaturalnie - możliwe, że własnie dlatego, że podświadomie chcieli naprawić swoją opinię - obraz Niemca ukształtowany przez ich ojców i dziadów najeźdźcow,oprawców i mordercow z czasów II wojny światowej. A do tego twórcow obozów koncentracyjnych, czyli obozów zagłady, ... przecież nie polskich - i tu kółko się zamyka.
Jeśli kogoś chcialem obrazić to Buracka - a contrario, wyśmiewajac się z jego niewiedzy, ignorancji, czy też celowego uzycia okreslenia "polskie obozy zagłady".
Owszem, o Żydach wspominam celowo, bo mają potężne lobby w Stanach i nie tylko tam. Oprócz takich person jak np...., czy jak im tam, są jeszcze porządni Żydzi, dla ktorych prawda - prawdę znaczy, a sprawiedliwość - sprawiedliwość. Naczelny rabin Polski już się wypowiedzial, może jeszcze Żydzi amerykańscy coś zrobią w tej sprawie.
Gasipies
Nazwa bloga:
ps

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 430
Liczba wyświetleń: 1,999,713
Liczba komentarzy: 1,155

Ostatnie wpisy blogera

  • Nielegalny budżet
  • I oni chcieli zniszczyć te Mistrzostwa – Wałęsa o pałowaniu
  • Afera z sałatką Pawłowicz wybuchła gdy zeznawał Bronek K

Moje ostatnie komentarze

  • Niestety pani Gosia chyba nie da rady odpowiedzieć, że o ustąpieniu ze stanowiska nie wspomnę, ale mam nadzieję, że Ziobro da radę przywrócić prawo i sprawiedliwość w sądach.
  • Jak popatrzyłem sobie na znajomych Lufta, to nawet 50 000 KOD-u w Warszawie nie dziwi. Te ich granty np. to był niezły biznes, a i dotąd jest - ostatnio nawet np. Gliński się chwalił na Twitterze, że…
  • #KOD Dzięki naszemu bohaterowi Stefanowi @NiesiolowskiS poznajemy nowe słówko #Degrengolada https://www.facebook.com… … https://twitter.com/Piot…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Czy Sikorski jest Żydem?
  • Czy Adam Michnik to Andrzej Zagozda i/lub Aron Szechter?
  • R. GIERTYCH UJAWNIŁ NAZWISKA ZAMACHOWCA?

Ostatnio komentowane

  • Mikołaj Kwibuzda, Niech ś.p. Autor spoczywa w pokoju. Wielka strata.
  • xena2012, wnioskuję że na sali sejmowej bardziej wypada konsumować ciacha niż sałatkę.Sejmowy savoir-vivre bez przeszkódi krytyki dpzwolił Bubie Labnauer żreć ciastka.
  • JJC, Tak, wielka fala zgorszenia i oburzenia przeszła przez kraj z powodu tej sałatkowej konsumpcji. No może niekoniecznie przez kraj, ale przez wszystkie stacje telewizyjne i internetowe portale, w tym…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności