Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Kiepski ma pomysła czyli wesele w Atomicach

Izabela Brodacka Falzmann, 04.09.2023
W nachalnie powtarzanej reklamie energetyki jądrowej pojawia się rodzina państwa Atomickich. To typowi wykształceńcy. Gdyby pofantazjować trochę na temat tej rodzinki można założyć, że tatuś jest socjologiem, a mamusia psychologiem klinicznym. Obydwoje są przekonani że zjedli wszelkie rozumy, że znają się równie dobrze na wirusologii, wyścigach konnych zasadach dodekafonii i energetyce jądrowej. Tatuś pracuje jako head hunter na rzecz międzynarodowej korporacji, mamusia diagnozuje osoby nie przystosowane do życia we współczesnym społeczeństwie. Tacy ludzie działają według zasady– „ja wam rzucam myśl a wy go łapcie”. Nie ustalono definitywnie autora tej rewolucyjnej zasady. Zdania są podzielone - jedni twierdzą, że był to Roman Werfel inni że Hilary Minc a jeszcze inni, że słynny generał gazrurka  - Kazimierz Witaszewski. Dodam, że Witaszewski funkcjonował swego czasu jako jednostka inteligencji. Jeden Witaszewski równał się jednej czwartej nogi stołowej.
Dla nie znających specyfiki PRL mogę przybliżyć sposób działania naszych domorosłych reformatorów przywołując Ferdynanda Kiepskiego, bohatera znanego serialu. „Mam pomysła” twierdzi Kiepski i żąda natychmiastowego wcielania tego „pomysła” w życie. Może to być projekt zastąpienia samochodu spalinowego samochodem elektrycznym. Nie ma znaczenia, że produkcja elektryków przynosi środowisku o wiele większe szkody niż produkcja i eksploatacja samochodów spalinowych, że elektryki w przypadku pożaru są gaszone przez kilkanaście godzin hektolitrami wody w specjalnych kontenerach, że są potwornie drogie. Może to być również projekt zainstalowania w każdym mieście  małego reaktora jądrowego. Kiepski nie ma pojęcia o fizyce jądrowej, nic go nie obchodzą znane katastrofy elektrowni jądrowych i ich konsekwencje. Kiepski ma pomysła i koniec. Kiepski locuta causa finita. Kiepski uważa, że bawełniana szmatka na twarzy chroni przed covid- 19. To bez znaczenia, że jak twierdzą specjaliści taka zawilgocona oddechem szmatka działa jak szalka Petriego na której hoduje się bakterie i wirusy. Kiepski jest ekonomistą lecz bez wahania podejmuje wiążące decyzje w sprawach medycznych, można powiedzieć, że w sprawach życia i śmierci. Kiepski jest moralnie odpowiedzialny za blisko dwieście tysięcy tak zwanych nadmiarowych zgonów związanych z jego zarządzeniami lecz któżby pociągał Kiepskiego do odpowiedzialności prawnej. Kiepski jest z definicji kiepski intelektualnie więc jak góry u Goethego jest poza dobrem i złem. Nie podlega ocenie prawnej ani żadnej innej. Jak wykazują liczne badania część rzekomych szczepionek zawierała roztwór soli fizjologicznej czyli placebo. To bez znaczenia gdyż Kiepski nie ma oporów przeciw przeprowadzaniu eksperymentów na ludziach bez ich wiedzy i zgody.
Małe reaktory to prototyp testowany w Kanadzie i przeznaczony do instalowania w Polsce. Jak wiadomo prawo zabrania instalowania eksperymentalnych urządzeń jądrowych. Cóż kiedy Kiepski miał pomysła a regulacje prawne niewiele go obchodzą. I tak nie ma przecież pojęcia o fizyce jądrowej a dyskusje z fachowcami w tej dziedzinie niewiele by zmieniły. Kiepski ma zresztą pod ręką fachowców dyspozycyjnych takich jak niezniszczalny Strupczewski, a przede wszystkim specjalistów od geopolityki którzy widzą w energetyce jądrowej okazję do zagrania na nosie Niemcom. Przyznam, że ten aspekt wprowadzenia w Polsce energetyki jądrowej przyjęłabym z prawdziwą schadenfreude pod warunkiem, że Kiepscy z właściwym im poziomem kultury technicznej nie wysadzą w powietrze całej planety, o której dobro tak się przecież  troszczą. Kiepskim wydaje się, że są niezwykle nowocześni i postępowi. Przewidział to Mrożek  (prorok jakiś- ki diabeł) i opisał w wydanym w 1959 roku satyrycznym opowiadaniu „ Wesele w Atomicach”. Nie ma sensu tego streszczać.
Zacytuję dosłownie „Nadszedł dzień wesela. Trochę nieporęcznie wypadło, bo akurat w tym czasie zaczęli u nas przekształcać przyrodę. To, co było zalesione, ucywilizowano, ale za to zmelioryzowano, pustynie zaś zalesiono. Rzekę zawrócono, żeby płynęła w drugą stronę. W związku z tym droga do kościoła wypadła nieco dalej, zaś u mnie na podwórku powstała wielka tama o poważnym znaczeniu gospodarczym, tak że drzwi się całkiem nie odmykały i z trudnością można było wyjść z domu.” Jak to na wiejskim weselu -doszło do bójki lecz bójka była też bardzo nowoczesna.
 „Smyga zaszedł Piega i niespodziewanie wypalił go głowicą atomową, co ją miał schowaną za pazuchą. Pieg zatoczył się i zaczął promieniować, ale zdążył jeszcze guzik u surduta nacisnąć i z wyrzutni, co ją miał ukrytą w prawej nogawce, rakietę średniego zasięgu prosto w czoło tamtemu puścił. Byłby niewątpliwie Smygę wykończył, gdyby nie to, że mu ostatni człon rakiety nie odpalił i przez to nastąpiła dewiacja z kursu. Cofnął się Smyga, zakołysał i oparł o barierę cieplną, ale ta pękła i Smyga poleciał w głąb temperatury, przy stale wzrastającym jej współczynniku. – Ludzie, co robita?! – zawołał ojciec panny młodej, wskazując na staroświecki ścienny licznik Geigera”.
Narrator wraca z wesela do domu:
„Noc była jasna, bo od zagrody, gdzie odbywało się wesele – takie promieniowanie biło, że bez trudu drogę znajdywałem. Szło się rześko, bo deszczyk radioaktywny też skropił raz i drugi. Trochę mi tylko to przeszkadzało, że czułem ssanie w organizmie, no, ale po zabawie – to rzecz zwyczajna – no i to, że zaczęły mi wyrastać dodatkowe nóżki, po trzy pary z każdej strony, zielony róg na czole, a na grzbiecie chitynowy pancerzyk. Jakoś jednak dobrnąłem do chałupy, przelazłem przez szparę w ramie okiennej i znalazłszy sobie zaciszne miejsce na listwie za szafą, z dala od pająków – zasnąłem spokojnie, rozpamiętując, jak to było na tym hucznym weselisku”.
Byłoby to bardzo zabawne gdyby nie lekcja jaką udzieliły ludzkości katastrofy w Czarnobylu i Fukushimie. Po obejrzeniu w sieci zdjęć  zatytułowanych: „ dzieci Czarnobyla” nawet największy entuzjasta energetyki jądrowej odzyska być może rozum.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 9624
u2

u2

03.09.2023 22:32

Może to być również projekt zainstalowania w każdym mieście  małego reaktora jądrowego. Kiepski nie ma pojęcia o fizyce jądrowej, nic go nie obchodzą znane katastrofy elektrowni jądrowych i ich konsekwencje.
Pachnie demagogią. Pisałem o tym na NB, że elektrownie atomowe imnstalowane w Polsce muszą być uruchomione przynajmniej w dwóch innych liczących się krajach z elektrowaniami atomowymi. To samo się tyczy SMR, czyli "małych reaktorów modułowych". Póki co jest mowa o dużych sprawdzonych elektrowniach atomowych. SMR jeśli nie bedą instalowane w innych liczących się krajach jak elektrownie większe to nie będą również instalowane w Polsce. To są proste sprawy.
PS. Co do pojazdów elektrycznych, to warto obejrzeć filmik o podróży z UK do Bolanda, konkretnie do Iławy. Widać, że póki co nie ma odpowiedniej infrastruktury, aby takie dłuższe podróże odbywać. Filmik zawiera reklamę, ale nienachalną, i tylko jedną.
youtube.com
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

04.09.2023 13:32

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Może to być również projekt

@u2
Dzięki za link. Ten miły pan jest po prostu realistą a nie ideologiem. Nie ma zastrzeżeń do samochodu lecz nie jest zadowolony z infrastruktury obsługującej stacje zasilania.. Wniosek jest prosty. Jeżeli elektryki okażą się lepsze-.wygrają w konkurencji. Tak jak elektryczne oświetlenie wygrało z łuczywem. Niech ONY przestaną nas jednak uszczęśliwiać na siłę kiepskimi pomysłami.
paparazzi

paparazzi

03.09.2023 23:35

Pani Izo, pani Izo, to świat zwariował? Sami Kiepscy nim rządzą? Nie znam się na nuklearnych elektrowniach ale w każdym większym przedsiębiorstwie a i wojskowych instalacjach króluje hydrogen. Taka mala elektrownia. A jak wybuchnie , to aj.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

04.09.2023 12:49

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na Pani Izo, pani Izo, to świat

@ paparazzi
Świat stracił szacunek do rozumu. Na pierwszym miejscu w polityce i nie tylko polityce  jest rozpoznawalność. To miejsce dla kiepskich. Kiepskich obrazów, kiepskich powieści, kiepskich naukowców, kiepskich lekarzy I Kiepskich jako kategoria ludzka.
Jabe

Jabe

04.09.2023 10:38

Cóż, żyjemy w epoce post­racjonalnej.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

04.09.2023 12:45

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Cóż, żyjemy w epoce post

@ Jabe
Zdecydowanie tak. Do większości nie przemawiają argumenty racjonalne lecz emocjonalne albo ideologiczne - nawet najgłupsze i wewnętrznie sprzeczne.
Jabe

Jabe

04.09.2023 13:13

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @ Jabe

Tyle że i Pani odwołuje się do emocji. Rzeczywistość, zgodność z nią osądów, czyli prawda, ustąpiła narracji.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

04.09.2023 13:34

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Tyle że i Pani odwołuje się

@ Jabe 13.13 
Nie. tak się składa, że się na tym trochę znam.
Jabe

Jabe

04.09.2023 14:42

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @ Jabe 13.13 

Na czym, jeśli wolno spytać?
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

04.09.2023 16:25

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Na czym?

@ Na fizyce jądrowej na przykład.
tricolour

tricolour

04.09.2023 16:51

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @ Na fizyce jądrowej na

@izabela
Pani się boi elektrowni jądrowych. Strach nigdy nie jest dobrym doradcą, co wyraźnie widać w emocjach po "dzieciach Czarnobyla".
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

04.09.2023 17:45

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @izabela

@ tricolour
Nie boi się człowiek nieświadomy zagrożeń. Nasz asystent od mechaniki teoretycznej napromieniował się przypadkiem w Świerku i zmarł po roku. Durni aktorzy i celebryci jeździli oglądać próbne amerykańskie wybuchy jądrowe  i wymarli jeden po drugim. Proszę trochę poczytać na ten temat. Napisałam że znam się tylko trochę bo jestem zwykłym belfrem ale czegoś tam mnie usiłowano nauczyć.
tricolour

tricolour

04.09.2023 18:47

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @ tricolour

@izabela
Takie przykłady, że jeden się napromieniował i zmarł więc energetyka jądrowa jest zła to humanistyczne podejście do spraw ścisłych. Trzy tysiące ludzi rocznie ginie w wypadkach w PL więc jeździ pani dorożką? Sześćdziesiąt tysięcy ludzi dziś umarło (wczoraj też, jutro też) z braku wody i jak to na Panią (na nas) działa? Bo ja - uczciwie mówiąc - mam to w nosie, łącznie z tym jednym, napromieniowanym nieszczęśnikiem.
A tak dla zabawy: wie Pani ile uranu zużył podczas całego swego życia największy cywilny statek? Niecałe pięćdziesiąt kilogramów na milion kilometrów. Ile to by było równoważnego mazutu?
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

04.09.2023 19:10

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @izabela

@ tricolour 18 47
Podobno 57 kilogramów na 1 200 000 km żeglugi. Był to niemiecki statek Otto Hahn, (nazwany tak na cześć odkrywcy rozszczepienia uranu), Był to cywilny statek towarowy, napędzany przez reaktor jądrowy. Uruchomiono go w 1963. Wyposażony był w jednostkę napędową o mocy 38 MW. Na jeden kilometr reaktor zużywał 47 mikrogramów uranu-235. Został przerobiony z przyczyn ekonomicznych na napęd Diesla. Problemem nie jest zużycie uranu na jeden kilometr. Problemem jest składowanie odpadów promieniotwórczych. ze względu na czas połowicznego rozpadu rzędu milionów lat, przekraczający jakkolwiek rozumianą skalę ludzką. Planowane i budowane miejsca składowania sytuowane są na przykład w pokładach stabilnych geologicznie skał. Do takich należy amerykańskie składowisko Yucca Mountain w Newadzie czy Olkiluoto w Finlandii wykute w granitowym masywie na głębokości 520 metrów.. Inne pomysły to wiercenie głębokich na wiele kilometrów szybów  a nawet wystrzeliwanie odpadów w kosmos.co pachnie już SF. .
Jabe

Jabe

04.09.2023 19:30

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @ tricolour 18 47

Epatowanie milionami lat, przez które rzekomo trzeba będzie odpady prze­chowywać bez nadzoru, jest metodą oszukańczej pro­pagandy anty­nuklearnej. Zu­pełnie jakby po­stępu tech­nicznego miało nie być. To winduje koszty, więc można mówić, że ener­getyka nu­klearna jako taka jest nie­opłacalna.
Absurdem jest wydawanie pie­niędzy na miliony lat z góry, nawet jeśli w przy­szłości nie zostaną wy­nalezione tańsze metody, czego prze­cież należy się spodziewać. Ekonomicznie sensowne jest od­wlekanie wydatków, skoro wiadomo, że nie będą większe.
tricolour

tricolour

04.09.2023 19:46

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @ tricolour 18 47

@izabela
No proszę mnie nie rozśmieszać tym okresem połowicznego rozpadu, bo materiały promieniotwórcze nie wyrosły na drzewach nam na pohybel tylko promieniują od milionów lat w ziemi, a przez moment dla człowieka jako wreszcie coś użytecznego. W ostateczności można je rozsypać z powrotem i będzie git.
Z Kowar ruscy wywieźli setki ton uranu. Widziała Pani te góry, z których pozyskiwano? Toż to pagórek jeden, nikomu przez tysiące lat nie zaszkodził, ale po wydobyciu nagle wielce szkodliwy...
Bądźmy realistami - prawo zachowania energii nie zdechło na skutek promieniowania.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

04.09.2023 21:31

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @izabela

@ tricolour 19.46
Mieszkałam 5 lat w jeleniej Górze. To nie prawda, że okolice Kowar były bezpieczne. W tej okolicy nawet dzieci chorowały na nowotwory.. Poza tym czym innym jest promieniowanie na przykład Rn -radonu, który gromadzi się w piwnicach, ale nawet przed nim ostrzegają specjaliści.. Radon to izotop naturalny o okresie połowicznego rozpadu 3,8 dnia. Pochodzi z rozpadu Ra - radu którego okres połowicznego rozpadu to 1600 lat.. To skala dostępna przewidywaniom człowieka. Zagrożenia energetyki jądrowej są bliższe zagrożeń broni atomowej niż zagrożeń wynikających z promieniowania źródeł naturalnych.
tricolour

tricolour

04.09.2023 22:26

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @ tricolour 19.46

@izabela
Zagrożenia są zawsze. Można leżeć na ziemi i umrzeć od osuwiska, którego nigdy wcześniej nie było. 
Nigdy nie zgodzę się z ideą, że energetyka jądrowa stwarza większe zagrożenie niż konwencjonalna. Owszem, bardziej spektakularne, ale nie większe, zresztą "większe" w jakim wymiarze? Liczby ofiar? No właśnie dla mniejszej liczby ofiar spalono Hiroszimę i Nagasaki, dla czystej statystyki i żeby było taniej.
Odnoszę wrażenie, że Pani patrzy na EJ optyką pokrzywionych dzieci i zupełnie umykają Pani tysiące cichych ofiar zanieczyszczenia środowiska energetyki konwencjonalnej. Zdeformowana twarz krzyczy bardziej niż dziesięć oddziałów onkologii.
u2

u2

04.09.2023 20:24

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @ tricolour 18 47

Problemem jest składowanie odpadów promieniotwórczych. ze względu na czas połowicznego rozpadu rzędu milionów lat, przekraczający jakkolwiek rozumianą skalę ludzką.
Żaden problem. Odpady promieniotwórcze poddaje się recyklingowi i można uzyskać paliwo na wiele kolejnych lat. A roczne zużycie elektrowni mocy 1000 MW to 30 ton (80 kg dziennie) wzbogaconego uranu, ale nie na tyle, aby służył do konstrukcji śmiercionośnej bomby. Kiedy typowano miejsca składowania OP (odpadów promieniotwórczych) dla elektrowni w Żarnowcu to wytypowanu 44 miejsc. Obecnie jest około 30 takich lokalizacji KSOP. Podawałem je kiedyś na NB.
money.pl
W elektrowni jądrowej o mocy rzędu 1000 MW (1 GW) – a taka ma powstać w Polsce – zużycie paliwa wynosi ok. 80 kg dziennie. Rocznie jest to ok. 30 ton i w przybliżeniu jest to tyleż samo radioaktywnych odpadów. Zajmują one objętość ok. 2 m sześc.
Jabe

Jabe

04.09.2023 19:16

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @ tricolour

Boi się człowiek nie­świadomy skali zagrożeń. Woda jest „bardzo nie­bezpieczna”.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

05.09.2023 05:41

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Boi się człowiek nie­świadomy

@ Jabe 18,18 
Tak, woda w płucach człowieka jest śmiertelnie niebezpieczna. Dlatego nikt nie proponuje ludziom życia pod wodą. Promieniowanie jonizujące jest dla organizmu człowieka śmiertelnie niebezpieczne.
Jabe

Jabe

05.09.2023 08:45

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @ Jabe 18,18 

Proponuję więz z wody zrezygnować, dla bez­pieczeństwa.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

05.09.2023 09:17

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Proponuję więz z wody

@ Jabe 8,45
A ja proponuje urządzić sobie pokoik 5 metrów pod lustrem wody na przykład w  jeziorze Niegocin. .
tricolour

tricolour

05.09.2023 09:54

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @ Jabe 8,45

A ja proponuję osuszyć wszystkie morza, oceany i Niegocin, by nikt nigdy nie zbudował pokoiku pięć metrów pod lustrem wody. Oszczędzimy "Dzieci Niegocina".
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

05.09.2023 11:23

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na A ja proponuję osuszyć

@ tricolour 
Touché
tricolour

tricolour

05.09.2023 11:30

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @ tricolour  Touché

@iza
I ja też bardzo dziękuję wszak rozmowa nie musi kończyć się zajęciem wspólnego stanowiska.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

05.09.2023 12:03

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @iza

@ tricolour 11.30
Napisałam "trafiona" bo śmiałam się jak dziecko z " dzieci Niegocina". Poddaję się i też dziękuję za rozmowę.
tricolour

tricolour

05.09.2023 13:38

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @ tricolour 11.30

@iza
Nieśmiało i nieskromnie przyznam, że trochę liczyłem na ten Pani uśmiech po "dzieciach"
😁
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

04.09.2023 11:42

@Izabela
Dzisiaj też mam pomysła:
Trenuję Inteligencję Emocjonalną:
Jestem przy pkt. 5  - Naucz się milczeć 🌼
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

04.09.2023 12:43

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na @Izabela

@ NASZ_HENRY
Gdy Hitler prezentował swoje "pomysła" na naprawę świata ( wymordowanie  Żydów) wszyscy milczeli. Gdy Stalin prezentował swoje " pomysła " na naprawę świata ( wymordowanie arystokracji i burżuazji)  wszyscy milczeli. Milczenie nie zawsze  jest złotem. Milczenie okazuje się czasem  być cjankiem potasu.
u2

u2

04.09.2023 12:48

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @ NASZ_HENRY

wszyscy milczeli
Bo nie było wtedy internetu. Radio i telewizja, a nawet prasa, były w powijakach. Jak autorka wyobraża sobie protest przeciwko Hitlerowi i Stalinowi w tamtych czasach ? Współcześnie na świecie widać zdecydowany protest przeciwko Putinowi. Ale to dzięki rozwojowi środków komunikacji międzyludzkiej.
Imć Waszeć

Dark Regis

04.09.2023 16:35

Dodane przez u2 w odpowiedzi na wszyscy milczeli

No to skoro jest internet, to trzeba zacząć od zmiany zasad demokracji, które zaczną uwzględniać aberracje typu nadmiernej roli mediów, a nie udawać, że nic się nie stało i dostosowywać swój "program wyborczy" do starej i zdegenerowanej doktryny. W Polsce jednak nadal pokutuje ten sznyt, ze co nie przyśrubowane do podłogi, to zaraz znajdzie się "prywatyzator".
u2

u2

04.09.2023 18:00

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na No to skoro jest internet, to

aberracje typu nadmiernej roli mediów
Obecnie nie ma jednej rządowej tuby propagandowej jak wmawia totalniacka opozycja. Jest zdecydowana wiekszość komercyjnych merdiów z nakładami wielomiliardowymi, które otwarcie jadą na Polskę, wciskają Polkom i Polakom kit i zabobony. Sami dziennikarze pokazują, że mogą więcej od  maluczkich, np. przejadą staruszkę na pasach, jeżdżą bez prawka, nie płacą podatków, bo podatki płacą frajerzy, bo z prawkiem jeżdżą równiez frajerzy, a nie prawdziwi mistrzowie kierownicy, a staruszka drugi raz nie wejdzie na pasy, bo już nie żyje.
Roz Sądek

Roz Sądek

04.09.2023 14:36

@Autorka
Nie pisze Pani jak postąpić w temacie referendum. Co my mamy robić, co robić?
BTW, zna Pani może jakiegoś Japończyka, który w ciągu ostatnich 24 godz. nie założył maseczki? Pytam, bo Japończyki długo żyją i chodzą słuchy, że to przez te maseczki?
Imć Waszeć

Dark Regis

04.09.2023 16:50

Dodane przez Roz Sądek w odpowiedzi na @Autorka

Ci co długo żyją nie noszą maseczek bo żyją w górach. Porównanie godne tego, że każdy Polak to jak w amerykańskim kawale o Polakach. Ale do rzeczy. Skoro jest referendum i są tam dwie odpowiedzi, to naturalnym sposobem zareagowania jest pójście i wybranie jednej z dwóch opcji. Do dogrania prawnego jest jednak inny aspekt tej formy demokracji, a mianowicie jak oceniać mała różnicę w głosach na tak i na nie, albo czy brak głosu jest rzeczywiście niezgodą. Przy niewielkiej różnicy głosów powinno się uznawać referendum za nierozstrzygnięte, czyli że statystyczny błąd przekroczył dopuszczalną wielkość. To ukróciłoby machinacje z dowożeniem głosujących w ostatniej chwili. W przypadku braku oddania głosu propozycję zgłosiły już firmy wciskające kit bladawcom - jak się nie odzywasz, to się zgadzasz na zmianę w umowie, ewentualnie jak milczysz, to się nie zgadzasz na zmiany. Należy więc podzielić te głosy na pół i przestają one cokolwiek znaczyć. W ten sposób ci, którzy się nie wypowiedzą, nie mają wpływu, a manipulacje frekwencją stają się eksponatem muzealnym.
u2

u2

04.09.2023 17:38

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Ci co długo żyją nie noszą

Ci co długo żyją nie noszą maseczek bo żyją w górach.
A ci co żyją w dolinach, gdzie zbiera się smog noszą maseczki i też relatywnie długo żyją. Nie przypadkiem współczesna Japonia to synonim nowoczesności i racjonalności, a nie ciemnoty i zabobonu.
Imć Waszeć

Dark Regis

04.09.2023 14:45

To prawda. Ponadto do polityki rzuciły się już masowo ścierwojady. To jest taki typ człowieka, który pojawia się zawsze tam gdzie kasa i zawsze z dewizą "może i wszystko się zawali, ala ja jeszcze tego miliona se zarobie". Typowy korzystacz z sytuacji "bo wszystkie tak robio". Wszystko co ma zaproponowania dla kraju tymczasowego żerowania ów polityk, to jego zasłużona obecność w polityce "więc "nie lękajcie się Polaczkowie". To jest najlepszy wskaźnik pokazujący, że Polska jako państwo gnije od środka, rozkłada się i zaczyna śmierdzieć. Podobnie gniła Ukraina i efekty widzimy za oknem. Jaki jest na to lek? 1. Obniżyć pensje posłom i senatorom do płacy minimalnej, żeby nie było to celem zmiany zawodu. 2. Wprowadzić przedwojenną odpowiedzialność za korupcję, czyli im wyżej w hierarchii tym pewniejsza czapa. 3. Nowy rodzaj przestępstwa polegającego na oszustwie wyborczym, gdzie koleś celowo wprowadzający do władz ścierwojadów oraz melepetów, czyli dodatkowe "szabelki", będzie odpowiadał gardłem za ich harce tak samo jak rusek próbujący wykoleić pociąg w Polsce.
sake3

sake2020

04.09.2023 15:33

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na To prawda. Ponadto do

@Imć Waszeć........Swietny sposób w przypadku punktu 1. Jestem za a nawet nie przeciw. Po obniżce płacy do kwoty minimalnej  możnaby te środki skierować na podniesienie emerytur ubekom.W ten sposób my jako pozostali obywatele i jako państwo.nie doznalibyśmy uszczerbku a zasłużonym funkcjonariuszom wyrównano by krzywdy jakie doznali za rządów PiS.
Imć Waszeć

Dark Regis

04.09.2023 16:23

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Imć Waszeć........Swietny

To wy z PIS tak dbacie o ubecję i milicjantów, ewentualnie o "swoich". Ja bym tą kasę przeznaczył na inne cele.
sake3

sake2020

04.09.2023 18:30

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na To wy z PIS tak dbacie o

@Imć Waszec.....To PiS dba o godne życie ubecji i milicjantów? .No to wypowiada się pan jak ten emeryt do mikrofonu dziennikarza,że wiek emerytalny podniósł Kaczyński.
Imć Waszeć

Dark Regis

04.09.2023 19:29

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Imć Waszec.....To PiS dba o

Czy zauważyła Pani żebym to ja nawiązywał stale do losu ubeków i milicjantów? Chyba tylko PIS to robi próbując coś dziwacznego tym sposobem uzasadniać?
Czesław2

Czesław2

04.09.2023 16:16

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na To prawda. Ponadto do

@Imć Waszeć To jak, ci ,którzy potencjalnie mają dostać czapę mają to sami przegłosować?
Imć Waszeć

Dark Regis

04.09.2023 16:22

Dodane przez Czesław2 w odpowiedzi na @Imć Waszeć To jak, ci

Tu jest sposób na nich: youtube.com Trzeba ich podprowadzić, nomen omen oszwabić, bo to w większości głąby, pseudointeligencja i pseudoelity.
Es

Es

04.09.2023 20:53

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na To prawda. Ponadto do

@Imć 
1. Dla ilu z nich pensja( plus dodatki nawet) jest zasadniczym motywem walki o tę funkcję?
2. Chcesz pojść z Unią na noże?
3. Jestem za. Wskaż metody i egzekutora. Takiego nieczułego na to czyj łeb ma uciąć.
Imć Waszeć

Dark Regis

04.09.2023 21:53

Dodane przez Es w odpowiedzi na @Imć 

Przykładowo jeśli Ukraińcom uda się powiesić oligarchów, to mamy odpowiedź jak to zrobić i z kim. Ale jeśli nie, to trudniejsza sprawa i jeśli nawet PIS nie wie jak, to znaczy tyle, że nawet się do tego nie przymierza mimo hipotetycznych dziesięciu kadencji z większością.
smieciu

smieciu

04.09.2023 15:54

Czy ludzie wreszcie przejrzą na oczy kim są ludzie kontrolujący PiS (prawdziwi a nie popychadła, które masy pójdą wkrótce wybierać)?
Socjal - znak rozpoznawczy komuchów. Centralne rozdawnictwo i przydziały - zabierzmy kułakom „dajmy” ludziom. Niech ci kochają władzę, która chce dobrze. Która będzie myśleć za ciebie, która stworzy państwo w którym władza będzie robić za ciebie. W którym biurokracja będzie kontrolować każdy twój ruch. A miliony tomów prawa regulować każdy aspekt twojego życia. Z korzyścią dla ciebie, bo w końcu jesteś głupi, władza wie co jest dla ciebie dobre.
Gigantyczne kłamstwa. Kolejny znak. Im większe tym lepsze. Mega kłamstwa tak wielkie i bezczelne że nie można uwierzyć że są kłamstwami. Np. Zielona Energia w którą PiS wchodzi z całą mocą. Atomówki niewdrożone nigdzie. Paliwo z Kazachstanu czy innego bantustanu w którym nagle pojawią się chłopaki nowego Wagnera. Elektryki itp.
Człowiek z władzą nad przyrodą. Sztandarowe hasło komuchów. Czyli PiS wycinający ogromne połacie lasu, rabunkowa gospodarka leśna, której nie było nigdy wcześniej (od II WŚ). Likwidacja węgla, czyli zgodnie z przysłowiem - za komuchów i piasku na pustyni braknie.
Imigranci. Wielki krzyk - nie sprowadzamy ich. Po to by tworzyć prawo ułatwiające życie obcym. Przybywanie. Zdobywanie pracy.
Miliony Ukraińców, którzy od początku zostali przez rząd zaplanowani na dłuższy pobyt. Stąd pesele dla nich. A dzięki nim ... oczywiście socjal. Więcej socjalu. I praw. Wymiana hrywien itp.
Spedalenie umysłowe. Czyli zróbmy ze szkoły gówno dla głupków. Tu akurat muszę przyznać że za PRLu szkoła była jednak na wysokim poziomie a nauczyciel szanowanym człowiekiem. Więc tak pół na pół. Szkoła i nauczyciele stali się pośmiewiskiem. Ale z drugiej strony razem produkują odpowiedniego człowieka przyszłości. Niezdolnego do krytycznego myślenia zestawiania faktów. Najlepszym przykładem odpowiedzi na moje wpisy. Merytoryczna krytyka z przykładami i wyjaśnieniami? Jakim cudem. Nowy człowiek jak się nie zgadza krzyczy. Wyzywa. Jak małe dziecko, które płaczem daje znać rodzicom że dzieje mu się krzywda.
Za to z PRLu mamy inne rzeczy. Politycy (znaczy się członkowie Partii) i ich dwory. Nowa kasta. Należysz? Załatwią ci wszystko. Zatrudniając jednocześnie swoich niekumatych coraz głupszych pociotków, otaczając się przydupasami z których żaden nie może być mądrzejszy od posła osła.
No i to pragnienie. Niech Partia będzie Jedna! Zlikwidujmy PO i całą resztę.
Przecież to agenci. Zaplutego zdeprawowanego Zachodu. W szczególności Niemiec.
Nie ma komunistycznego gówna którego PiS by nie wdrażał. Więcej, zgodnie ze stachanowską metodą starają się być na czele, przecierać szlaki, nieść sztandar postępu.
Napędzając to wszystko wielkim giga kłamstwem. Najważniejszym paliwem komuchów. Nową religijną kreacją. Gdzie za pomocą kilku prostych hasełek gromadzą poddanych i wiernych.
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

04.09.2023 16:21

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Czy ludzie wreszcie przejrzą

@smieciu - Jeszcze dychasz czy zaplułeś się do cna ;-)
Pani Anna

Pani Anna

04.09.2023 16:42

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Czy ludzie wreszcie przejrzą

Niech Pan już sobie da spokój z tym socjalem. Pomoc państwa dla pewnych grup społecznych,  czy dodatki dla dzieci istnieją w każdym rozwiniętym kraju na Zachodzie i nie ma to nic wspólnego z "ujawniłowka", ani rozdawnictwem. Aż tak Panu żal,  że zlikwidowano skrajną nędzę,  w tym również wśród dzieci? Lepiej byłoby,  gdyby ludzie,  którzy sobie nie radzą,  lub radzą gorzej od innych umierali po mostem, albo na ulicach, a Pan mijałby ich codziennie jak element krajobrazu miejskiej dżungli patrząc z wyższością?
smieciu

smieciu

04.09.2023 16:57

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na Niech Pan już sobie da spokój

Ależ ma Pani Anno. Gdyż rząd czyni z tego jeden z filarów swojej mądrości. Jedyne właściwie co ma do zaoferowania. Tu nie chodzi o pomoc potrzebującym. Ta jest typowym pretekstem. Wszystko przecież wprowadza się dla dobra ludu.
Oczywiście że należy się pomoc pewnym ludziom. Jednak 800+ nie jest taką pomocą o jakiej pani mówi. Gdyż trafia do wszystkich. Na równo z patologią, która po pijackiej nocy da zatrudnienie nauczycielom w szkołach specjalnych jak i ludziom, którzy mają aż nadto pieniędzy.
To typowe przykupywanie ludzi, wprowadzające dodatkowe patologie. System iluzji. W której ludzie zaczynają wierzyć w bajki. Wyłączają mózg itp. Dzięki czemu można pogłębiać syf, wprowadzać te wszystkie rzeczy o których wspomniałem. Bo przecież władza chce dobrze.
Prawdziwym socjalem żaden poważny rząd by się nie chwalił uznając go za oczywisty obowiązek. Nawet przykry obowiązek gdyż skoro trzeba wypłacać socjal to znaczy że coś przecież nie gra. Tym bardziej nie gra im więcej trzeba go wypłacać.
Pani Anna

Pani Anna

04.09.2023 17:25

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Ależ ma Pani Anno. Gdyż rząd

Nie zgodzę się z Panem. Wytłumaczę to podejściem, jakie ma np. rząd niemiecki do Kindergeld,  czyli dodatku na każde dziecko, którego rodzice mają obowiązek podatkowy w Niemczech, a który wynosi obecnie 250E na jedno dziecko od chwili urodzin, aż do końca edukacji, nie dłużej niż do 26 lat. Otóż oni wychodzą z założenia,  że to jest absolutne minimum , które należy się od państwa  KAŻDEMU dziecku bez względu na status ekonomiczny rodziców. Wszystko, co ponad te 250E to już zależy od rodziców. W ten sposób zlikwidowano biedę wśród dzieci i absolutnie nikt nie ma do tego zastrzeżeń. Gdyby zaczęto badać status majątkowy i od tego uzależniać Kindergeld, to pewnie mielibyśmy takie sytuacje, jak ja obserwowałam podczas studiów  - im ktoś lepszym samochodem parkował pod akademikiem, tym wyższe stypendium socjalne pobierał. A to, że PIS ma, czy nie ma nic innego do zaoferowania to jest całkiem inna sprawa. Poza tym akurat 500+ zrobiło dużo dobrego i nie można stawiać sprawy w ten sposób,  że trafiło do patologii. Patologia jest zawsze i wszędzie,  ale to jest margines, od którego nie można uzależniać decyzji o dobrostanie wszystkich dzieci, czy rodzin. Skończyły się zakupy "na zeszyt", nie słychać już o omdleniach dzieci z głodu w szkole. Poza tym, Polakom zwyczajnie te pieniądze się należały, po dekadach okradania, epoki " balcerowiczowskiej". I proszę czytać uważnie,  Kindergeld też trafia do wszystkich, nawet do tych, którzy tylko pracują w Niemczech, a dzieci żyją w Polsce - na przykład. Sprawdzany jest tylko fakt pobierania równoległego zasiłku na dziecko w kraju zamieszkania.
smieciu

smieciu

04.09.2023 17:46

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na Nie zgodzę się z Panem.

Ale skoro ktoś odprowadza podatek, to mógłby nie odprowadzać i mieć tą kasę.
Według mnie zwyczajnie droga powinna być inna. Rzeczowym podejściem powinna być taka organizacja społeczeństwa w której pracujący człowiek nie potrzebuje wsparcia. Tak swoją drogą czy może być coś bardziej naturalnego? Przecież ta kasa na socjal dla dzieci skądś się bierze. Z czyjejś pracy. Zatem tej czyjejś pracy ogólnie wystarcza by nie było biedy. Wystarczy więc tak zadziałać by nie trzeba było sztucznie przesuwać kasy od jednych do innych. Spłaszczyć zarobki najogólniej. W ten sposób ludzie mieliby poczucie samodzielności. Socjal nie byłby argumentem wyborczym, kiełbasą dla mas. Jakimś szaleńczym wyścigiem patrząc na to co się dzieje podczas obecnych wyborów w Polsce.
Czy 500+ zrobiło dużo dobrego?
Było jak narkotyk. Fajny dopał. Nie będzie trwać wiecznie. Jest mechanizmem nienaturalnym. Biurokratycznym. Gdzie pieniądze rozchodzą się na boki. Na różne systemy, obsługę itp.
Dał pozorny efekt. Udało się przede wszystkim dlatego bo świat tkwił w okresie prosperity. Ludzie i tak mieli kasę. Była świetna okazja by rozegrać to inaczej.
Zobaczymy natomiast jaki będzie efekt kiedy zacznie się dziać gorzej.
Tak naprawdę pozytywne postrzeganie socjalu wynika z istnienia nierówności społecznych. Wielu osobom może się wydawać że jeśli nie socjal to jakaś dzika wolna amerykanka. Ale właśnie nie. Nie o to chodzi by było dziko. Ale żeby jednak była wolność.
Tak powinien działać rząd. Według mnie jednak w praktyce nigdy tak nie zadziała. Ponieważ jest zakładnikiem władzy. Albo tej korzystającej z dzikiej wolnej amerykanki. Albo z tej wynikającej z posłuchu i wiary ludu, która daje te same korzyści. Ale innym sposobem.
W obecnym systemie władzy niemożliwe jest według mnie poprawne rozwiązanie tego problemu.
Jedni będą krzyczeć że socjal musi być bo coś tam naprawił. Ale inni że przy okazji zepsuł.
I tak dupa.
Zamierzam jednak tępić pozytywne postrzeganie socjalu choćby dlatego że jak dla mnie wytwarza takie lenistwo umysłowe. Jest ci dobrze. Masz to minimum. Chodźmy napić się piwa. Po co się z tym pierdzielić. Całą tą polityką?
Pani Anna

Pani Anna

04.09.2023 18:23

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Ale skoro ktoś odprowadza

Ależ 500+ jest formą zwrotu podatku. Tylko nie trzeba czekać do końca roku obrachunkowego. Tak to działa,  a znakiem krajów rozwiniętych, o wysokim poziomie życia jest również brak drastycznych różnic " klasowych" i pomoc państwa.  W końcu co ma być ważniejsze,  od tzw. " dobra ludu"? Okradanie i gnębienie tegoż ludu? Zawsze można się czegoś przyczepić,  nic nie jest idealne, ale brak dzieci i rodzin w skrajnej nędzy jest wyznacznikiem cywilizacji i tyle. Lepiej,  że nad tym czuwa państwo, niż " biznesmen" dobrodziej. To już przerabialiśmy,  a kto raz usłyszał mając rodzinę i dzieci "jak się nie podoba, to na twoje  miejsce czeka 10 chętnych " ten doskonale wie, o czym mówię.  Więc proszę, niech Pan krytykuje pomoc Ukrainie, pandemie, legendarne "wstawanie z kolan", ale nie 500+.
smieciu

smieciu

04.09.2023 18:50

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na Ależ 500+ jest formą zwrotu

@Pani Anna
Na koniec myślę że można dodać że pani piękny socjal funkcjonował za ... Tuska :)
Przecież był. Były te wszystkie programy wspomagania ubogich i innych. Tusk wprowadził także kartę dużej rodziny. A będąc pod niemieckim wpływem pewnie i dla dzieci rzuciłby także coś. Jak to cała UE, której rozkazy wiernie wykonywał ;)
Tak swoją drogą z tego socjalnego punktu widzenia UE świeci przykładem.
PiS wziął przykład też. Zrobił to co UE... Rewolucję (jak wierzą Polacy) na której zbudował swoją władzę.
Ot taka historia. Myślę pouczająca.
Jabe

Jabe

04.09.2023 17:52

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na Nie zgodzę się z Panem.

Skończyły się zakupy "na zeszyt", nie słychać już o o­mdleniach dzieci z głodu w szkole.
O czym słychać, decydują ośrodki pro­pagan­dowe. Setki tysięcy głod­nych dzieci wy­parowały natych­miast po do­jściu PiS-u do władzy.
Istotne, że socjalistyczna władza po­trzebuje pro­le­tariatu, którym się opiekuje i którego dobro­byt od niej zależy. Tą drogą nie­zmien­nie podąża demo­kracja w drodze do tyranii.
paparazzi

paparazzi

04.09.2023 20:16

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na Nie zgodzę się z Panem.

@ Ania cnbc.com
Pani Anna

Pani Anna

04.09.2023 20:41

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na @ Ania https://www.cnbc.com

@Paparazzi 
Tak, tak, zanim gruby schudnie, to chudy zdechnie.
smieciu

smieciu

04.09.2023 16:50

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Czy ludzie wreszcie przejrzą

Oczywiście szybciutko i standardowo, pojawiły się dwa me...orki. Jeden wyżej, drugi niżej.
Dwa osobniki, które będą nadawać ton w nowym PiSowskim świecie. Chcecie wiedzieć co oznacza głosować na PiS? Kto będzie zarządzać Polską? Dokładnie tego typu osobniki. Esencja. Wybór należy do was.
sake3

sake2020

04.09.2023 17:12

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Czy ludzie wreszcie przejrzą

@smieciu.......Jakie wpisy takie i odpowiedzi.Bo jak tu odpowiedzieć ,,rzeczowo'' i ,,merytorycznie'' na pana komentarz z ubiegłego tygodnia-pt ,,Dzień z życia pisowca,,Rząd PiS i jego elektorat po przebudzeniu zmawia paciorek,idzie potem na mszę,a następnie idzie w teren robić dobrze.Po czym wstępuje jako katolik do Oazy gdzie śpiewa ,,Barkę''.Wieczorem znowu modlitwa.To jest ta pańska ,,krytyka merytoryczna z przykładami i wyjasnieniami? Rzeczywiscie wybitnie pouczająca,bo chyba tylko pokazuje,że ogarnęła pana przedwyborcza gorączka. Dzisiejszy tekst też z tego  antypisowskiego cyklu -no na przykład taka perełka- ,,,,Zlikwidujmy PO i całą resztę''.Jakoś PiS nie zamierza likwidować żadnej partii,natomiast opozycja w tym i pan jako jedyny program namolnie powtarzany i wdrażany ma likwidację wszystkiego co się z PiSem łaczy,chocby TVP.  Pana dzisiejszy wpis to nawet nie perełka krasomóstwa i patosu połaczonego z nienawiścią ale cały sznur pereł.Gdzie pan widzi te dwory? No może na POmorzu gdzie obowiązuje doktryna Neumanna.Spedalenie umysłowe,gówno dla głupków to tak pan widzi POlskę?.To proszę podać przykład kraju gdzie takie okropne rzeczy  nie mają miejsca,gdzie są świetne szkoły ze świetnym nauczycielami i fantastyczni uczniowie chłoniący wiedzę.Gdzie są partie złożone z posłów dbających o dobro państwa,gdzie nie ma kasty i przydupasów.Ja bardzo chętnie podzielę wtedy z panem zachwyt i spojrzę innym okiem na politykę polską.Ale prosze to zrobić.Merytorycznie i rzeczowo bez tego irytujacego i śmiesznego patosu.
smieciu

smieciu

04.09.2023 17:27

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @smieciu.......Jakie wpisy

Oaza, tak - myślisz że nie śpiewają na tych tajnych naradach? ;)
Powyższy mój komentarz jest jaki jest. Jest limit znaków trzeba się upchać z treścią. Owszem ogólniki, ale przecież nie wiszące w próżni. Pani Izabela rozwinęła merytorycznie jeden z wątków. Inne są tutaj nieustannie poruszane.
Jeśli chodzi o typowy dwór, jaki wytwarza wokół siebie polityk władzy to trzeba mieć kontakt z rzeczywistością a nie tkwić na emeryturce przed TV (najważniejsza grupa wyborcza PiS). W tych dworach nie ma nic dziwnego tak swoją drogą. Skuteczny polityk, czyli taki z prawdziwą władzą, czyli wpływami wytwarza dwór automatycznie. Z jednej strony ciągną do niego ćmy oczekujące łatwizny a z drugiej skoro faktycznie potrafi załatwić to i owo to automatycznie rozszerza swoje wpływy i przyciąga coraz więcej ludzi.
Ja znam taki dwór posła PiS. Pewnie nie jest ani lepszy ani gorszy od innych. Wielu ludzi korzysta. Korzysta okolica itp. Ale właśnie tak działa dwór. Jest ten nowy arystokrata obdziela łaską otoczenie itp. Jeśli jesteś miły dla niego, to i on będzie miły. Naprawdę może pomóc.
Ale wciąż jest to dwór. Z kupą przydupasów i innych takich na których dwór łoży pieniądze. Te przydupasy mają swoje interesiki dostęp do arystokraty. Biorą swoją dolę jeśli chcesz się włączyć do układu. Utrzymują także swoich przydupasów. Z reguły także coraz to głupszych.
Ogólnie jednak mój wpis miał zebrać do kupy różne wątki po to by przypominać. Niech będzie przed oczami. To na co zagłosują. Do czego świadomie zamierzają przyłożyć rękę.
sake3

sake2020

04.09.2023 18:01

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Oaza, tak - myślisz że nie

@smeciu.....wydaje mi się ,że mam kontakt z rzeczywistością wiekszy niż pan. Pomimo,że umieścił mnie pan  na emeryturce oglądającą TV. No ćóż dobre i to,zawsze lepiej niż jak wyczytać o sobie że jest się tępym tłukiem i idiotką. Ogólnie jednak pana wpis miał zebrać w kupę wszystkie wątki po to by je przypominać. Rzecz w tym że nie wszystkie pan zebrał i na dodatek bardzo jednostronnie.Pan widzi w PiS-ie samą patologię,w pozostałych partiach co pan właściwie widzi? Przecież aż się prosi by opisać wzór cnót jakim jest opozycja Jakoś jednak pan w tej kwestii się nie wypowiada-dlaczego? Przecież jeśli tam  są same świetlane postacie to pana psim obowiązkiem jest to nam przypominać abyśmy te wzorce mieli przed oczami i wiedzieli na kogo głosować .A może tam tych cnót nie ma bo pan jakoś milczy. i wie pan ja już wolę jak pan roztrząsał wątki polityczne,stawiał hipotezy,próbował wyciagać jakieś wnioski i potrafił dyskutować nawet z komentatorami o całkiem innych poglądach.Teraz oprócz pokazu nienawiści wobec innych nie potrafi pan nic..
u2

u2

04.09.2023 16:24

Spedalenie umysłowe. Czyli zróbmy ze szkoły gówno dla głupków. Tu akurat muszę przyznać że za PRLu szkoła była jednak na wysokim poziomie
Mowa trawa, przykładem że PRL nie kształcił za dobrze jesteś ty szmaciu. Takiego słownictwa w 1 i 2 RP nie używano publicznie. To że jesteś typowym produktem PRL-u chwały tobie nie przynosi :-)
juur

juur

04.09.2023 18:20

Gdyby rzeczywiście rządzili nami tacy "Kiepscy" to przyjąłbym, że jest to wariant optymistyczny. Jest nadzieja, że wiedza, że inteligencja, refleksja.......
Ale niestety to nie są "Kiepscy: Oni udają niedorozwój, wypracowana poza Jak dotąd za głupotę nie karzą a wytłumaczyć można wszystko . To są wyjątkowe cwaniaki, bez najmniejszych skrupułów i empatii... Gdy popatrzymy na ich niezwykły dryg do pomnażania prywatnego majątku to nie można mieć wątpliwości, że to najwyższa półka cwaniaków. Jeden nie wie czemu reforma sądownictwa to niewypał, drugi nie wie co podpisał..... sami upośledzeni.....
04-09-2023 [14:45] - Imć Waszeć , karpie nie są entuzjastami Wigilii.
Jako kolejny punkt dodałbym kadencyjność a może nawet powinien to być punkt pierwszy.
Ijontichy

Ijontichy

04.09.2023 18:29

Szanowna Pani Izo! 
W Italii ukazał sie kiedyś taki rysunek: 
Dwóch legionistów od Cezara,stoją obok pięknej drewnianej katapulty i jeden mówi do drugiego: 
"Wiesz stary! To straszna broń,miejmy nadzieję,że nigdy nie zostanie użyta"
Hitler był juz o krok...mysli Pani,że by nie użył...bomby A?
paparazzi

paparazzi

04.09.2023 20:18

Dodane przez Ijontichy w odpowiedzi na Szanowna Pani Izo! 

Przepraszam , miedzy wódkę a zakąskę, użył by, gdyby nikt nie posiadał takiej broni.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

04.09.2023 21:44

Dodane przez Ijontichy w odpowiedzi na Szanowna Pani Izo! 

@ ljontichy 18.29
Ja uważam, że użyłby, ale zdania są w tej materii podzielone. Filozofujemy trochę tak jak w znanym dowcipie. Młody Żyd pyta rabina o czym ma rozmawiać z wybraną mu przez rodziców narzeczoną, której nigdy nie widział. "Zapytasz o gusta , potem pytanie o rodzinę a na koniec jakieś zagadnienie filozoficzne i na pierwszy raz wystarczy"- powiedział rabin. " Czy pani lubi makaron?" - to było pytanie o gusta. Odpowiedziała, że nie.... "Czy pani ma brata?"- to pytanie o rodzinę. i też odpowiedź negatywna. Natomiast pytaniem filozoficznym było :: " Czy gdyby pani miała brata to on lubiłby makaron?.
juur

juur

05.09.2023 13:10

Widzieliście Państwo informację jak to Niemcy likwidują wiatraczki by rozbudować kopalnię węgla brunatnego (podkreślam brunatnego). W tym kontekście likwidatorzy Ostrołęki, bloków węglowych w elektrowniach i zamiana ich na gazowe czy też likwidatorzy naszych kopalń to powiedzieć o nich "Kiepscy" to komplement, bo wychodzą na zwykłych dupków.
Czy dostaliście już rachunki za energię elektryczną? Jeżeli tak to wiecie, że to muszą być dupki a nie "Kiepscy".
tricolour

tricolour

05.09.2023 14:05

Dodane przez juur w odpowiedzi na Widzieliście Państwo

Wczoraj też czytałem, że na polecenie CDU jakaś amerykańska firma czy inny audytor wydał opinię, że mogą uruchomić osiem elektrowni jądrowych, które są teraz wyłączone.
Izabela Brodacka Falzmann
Nazwa bloga:
Blog autorski

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 062
Liczba wyświetleń: 7,764,095
Liczba komentarzy: 21,351

Ostatnie wpisy blogera

  • Ukraina zmierza w kierunku nazizmu
  • Kto płaci za orkiestrę, wybiera muzykę
  • Poseł to ma klawe życie

Moje ostatnie komentarze

  • Ja też pozdrawiam Pana Makwieckiego , polskiego patriotę.
  • Awanturę wywołało skandaliczne i prowokacyjne działanie Żeleńskiego. Przemilczanie tego czyli chowanie głowy w piasek utwierdza go w słuszności jego polityki prowokacji i buńczucznej postawy.…
  • Pierwszy Majdan był ewidentną ustawką. Na Majdan pojechały dzieci ze Szkoły Przymierza Rodzin. Miały za zadanie machać pomarańczowymi chustkami. Nie puściłam córki. Jej koleżanki bawiły się…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek edukacji. Tym razem piszę jako fachowiec.
  • Historia pewnej kamienicy
  • Śpioszki rozmiaru XXXL

Ostatnio komentowane

  • Tomaszek, Obawiam sie że marny nasz los , jeżeli na pieniądze z Ukrainy liczymy . Dla mnie Ukraina jest wiekszym wrogiem jak Rosja . I mam ku temu zdaniu podstawy . A czołg , nawet stary i za stodołą to czołg…
  • sake2020, Dlaczego jednak z takim uporem chcemy budować trwałe pojednanie z Ukrainą która śmieje nam się w twarz  i nazywa frajerami? Polskie oczekiwania, że Żełeński który już wcześniej odnosił sie…
  • Es, @Lech MakowieckiJakie pieniądze?

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności