Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Zielony nieład
Wysłane przez izabela w 13-11-2021 [13:50]
Napisała do mnie znajoma mieszkająca na wsi. Cytuję: „Ponieważ robi się zimno, zainteresowałam się kupnem węgla na zimę. Trochę później niż zwykle. Otóż: ekogroszek zdrożał o ponad 50% i teraz kosztuje 1550 PLN/tonę zamiast jak rok temu 950 PLN/tonę. A ogrzanie średniej wielkości domu to minimum 50 kg węgla dziennie. Konsekwencje w skali kraju są nie do wyobrażenia - ludzie będą zamarzać, bo gaz też drożeje. Albo będą mieszkać w jednej izbie z kuchnią kaflową, jako to niegdyś bywało. Ale jaja.....”
Znajoma reprezentuje tak zwany wolny zawód więc tak czy owak sobie poradzi. Ludzie bez zawodu mieszkający w licznych znanych mi podgórskich i nadjeziornych wsiach po prostu sobie nie poradzą. Ci najubożsi palili dotychczas w zimie tak zwaną gałęziówką czyli pozostałościami po wyrębie lasów, którą można kupić za grosze albo w ogóle dostać za darmo w nadleśnictwach. Za darmo, bo w wielu nadleśnictwach gałęzie pozostałe po wyrębie lasu pali się na miejscu. Nikt nie będzie zakładał w lesie hodowli korników czy innych szkodników nawet jeżeli tego oczekują zideologizowani (czyli zidiociali) ekologiści. Teraz mieszkańcy wsi straszeni są grzywnami za palenie węglem i drewnem i rzekome zanieczyszczanie atmosfery oraz nakłaniani do przejścia na ogrzewanie gazowe albo elektryczne. Ceny gazu i prądu i tak zbyt wysokie dla niezamożnych ludzi mają wzrosnąć o ponad 40% co uczyni ogrzewanie gazem i prądem zupełnie nierealnym. Ludzie i tak będą palić drewnem i nikt ich nie zmusi do rezygnacji z tego najtańszego na wsi źródła energii. Tylko tyle, że będą wchodzić w nieustanny konflikt z prawem. Unia Europejska przewiduje podobno rekompensaty podwyżek cen prądu i gazu dla ludzi niezamożnych. To właśnie typowe działanie skomunizowanego eurokołchozu. Stwarza się pod byle pretekstem problemy społeczne, a potem zatrudnia armię urzędasów którzy będą łaskawie przyznawać zapomogi lub ich odmawiać i kontrolować jak są wydawane. Sprowadza się wolnych ludzi do roli żebraków.
Teorie ekologicznych terrorystów od dawna były niestety traktowane poważnie przez władze państwowe. Przypomnijmy sobie akcję wymiany lodówek, z których wydostający się freon miał podobno powodować powstawanie dziury ozonowej, popularnego straszaka z końca ubiegłego stulecia. Może ktoś odpowie mi na pytanie gdzie się podziała dziura ozonowa?. Zniknęła fizycznie czy tylko zniknęła z mediów gdyż przestała być nośnym straszakiem, a wynaleziono kolejne, dużo skuteczniejsze. Takim straszakiem od dłuższego czasu jest właśnie globalne ocieplenie.
Dotarł do mnie również ( niestety spóźniony) apel pani Joanny Gardynskiej „ Proszę o głos poparcia dla kominków i pieców na drewno kawałkowe, brykiet drzewny i pellet spełniające wymogi niskoemisyjności określone przez UE w tak zwanym „Ekoprojekcie”. Autorce apelu chodzi o to żeby nie eliminować z rynku głównego rodzimego OZE ( odnawialnego źródła energii) i nie zlikwidować (z wszystkimi konsekwencjami społecznymi) całej branży produkcji kominków, pieców na drewno oraz paliwa wytwarzanego z drewnianych odpadów.
Z prawdziwym zainteresowaniem zapoznałam się z przysłanym mi opracowaniem inżyniera Adama Bednarczyka.
Autor twierdzi, że teorie, które przypisują odpowiedzialność za globalne ocieplenie Ziemi wzrostowi ilości gazów cieplarnianych, a w szczególności dwutlenku węgla w atmosferze ziemskiej są błędne i że jest możliwe obniżenie temperatury atmosfery ziemskiej poprzez zwiększenie albedo (stosunek ilości promieniowania odbitego do padającego) powierzchni Ziemi. na przykład przez zainstalowanie zwierciadeł lub folii refleksyjnych oraz pomalowanie na kolor biały obiektów na które pada promieniowanie słoneczne. Pan Bednarczyk jest posiadaczem odpowiedniego patentu w USA lecz jak to zwykle bywa nie jest prorokiem w swoim własnym kraju.
Jeżeli produkuje się drewniane meble, jeżeli przewozi się towary na drewnianych paletach nieuchronne jest powstawanie drewnianych odpadów. Zakaz spalania tych odpadów w piecach i kominkach pogłębia problem śmieci z którymi ludzkość coraz gorzej daje sobie radę. Chyba, że jakiś kolejny idiota zakaże produkowania mebli z drewna podobnie jak proponuje się zakaz wędkowania, polowania, spożywania przez ludzi mięsa, a wkrótce zapewne wydalania i oddychania.
Tak nielubiany przez ideologów dwutlenek węgla jest przede wszystkim podstawowym surowcem asymilacji, a sama asymilacja wzorcowym procesem wykorzystania energii słonecznej do produkcji substancji niezbędnych dla całego ożywionego świata. Tymczasem we wszystkich większych miastach zamiast sadzić drzewa i hodować rośliny wycina się je pod lada pretekstem, betonuje podwórka i wykłada parkowe alejki kostką Bauma. W Warszawie takim pretekstem bywa na przykład oskarżenie drzew, że nie są rodzime lecz przywleczone z obcego ekosystemu. W czasach sprowokowanej przez lewackie ideały wędrówki ludów brzmi to jak żart lecz pod tym pretekstem powycinano swego czasu setki drzew w parkach. Między innymi stuletnie akacje w Lesie Bielańskim. Nie tylko na Bielanach i Żoliborzu, ale również w mniejszych miejscowościach na przykład w Łaskarzewie przyjęto strategię pałowania większych drzew czyli obcinania ich do połowy co powoduje oczywiście ich wyschniecie. Tak można przycinać tylko wierzby, które potrafią jak wiadomo „odbić” z wbitego w ziemię na miedzy wierzbowego kołka, wegetując potem jako karłowate garbate stwory, ukochane podobno przez Chopina. Zdjęcia tych nostalgicznych roślinnych kalek nagminnie straszyły (a może zachwycały)na plakatach konkursów chopinowskich oraz na okładkach płyt winylowych z utworami Chopina w ubiegłym stuleciu. Mam kilkanaście takich płyt.
Wszyscy naprawdę troszczący się o ochronę przyrody dobrze rozumieją, że „Zielony ład” to tyko pretekst, to tylko lewackie hasło które jak wszystkie lewackie hasła służy złu. Ma służyć pokonaniu Polaków mrozem. Nie wystarczy jak proponuje wiceszefowa Parlamentu Europejskiego Katarina Barley ich zagłodzić.
Prawdziwego zielonego ładu nie ma. Jest tylko zielony nieład.
Komentarze
13-11-2021 [09:23] - Czesław2 | Link: Miałem już tutaj nie pisać,
Miałem już tutaj nie pisać, ale sprowokował mnie Pani artykuł. Aby obraz eurokomuny był pełny, muszę dodać, że po pierwsze cała kasa na tzw zielony ład to kasa drukowana powodująca gigantyczną inflację, zapłacimy wobec tego MY. Po drugie, trzeba przyjrzeć się działaniom Morawieckiego na cop26, ponieważ najwyraźniej te info są ocenzurowane.
https://www.wnp.pl/gornictwo/j...
https://www.euractiv.pl/sectio...
https://wrc.net.pl/ak-pilne-za...
PIS ze swoim frontmanem nas okłamał, realizuje pełną parą plan Timmermansa, nawet wstępnie już fit for 55.
13-11-2021 [09:51] - Jabe | Link: Możemy się pocieszyć, że
Możemy się pocieszyć, że budują państwo dobrobytu.
13-11-2021 [10:05] - Piotr Węcław | Link: Niestey, jest dokładnie tak
Niestety, jest dokładnie tak jak Pani pisze. W niektórych krajach idą jeszcze dalej - pojawiaja sie pomysły aby wprowadzić maksymalne dozwolone ilości kilometrów jakie obywatel bedzie mógł pokonac w ciągu roku używając swojego samochodu. Aby ratować klimat. Tego nawet Stalin nie wymyslił. Pozdrawiam Pani Izabelo, Piotr.
13-11-2021 [10:50] - izabela | Link: Podobno pracują nad
Podobno pracują nad otrzymaniem rasy nisko emisyjnych krów.. Niektórzy twierdzą ( jak pewna posłanka idiotka) że krowy są wykorzystywane seksualnie i zmuszane do macierzyństwa i laktacji. Stalin by wiedział co zrobić . Wymordować wszystkie krowy dla ich własnego dobra..Jesteśmy blisko geniuszu Stalina. Ja też pozdrawiam.Izabela
13-11-2021 [14:26] - szary4all | Link: Dzień Dobry
Dzień Dobry
Z propagandy zwanej historią patrząc, Stalin jednak zachowałby krowy, a co do jedne(j/go) wymordowałby krzewicieli teorii i gwałceniu krów i innych "nieludzkich" (albo ludzkich) czynności.
13-11-2021 [10:44] - tricolour | Link: Mam uzasadnione podejrzenia,
Mam uzasadnione podejrzenia, że powierzchnia, którą możemy pomalować na biało, stanowi niski odsetek ogólnej powierzchni wystawionej na działanie słońca i zysk z takiego przedsięwzięcia będzie proporcjonalny. Czyli żaden
No cóż, paliwa kopalne się kończą, prędzej czy później i trzeba będzie żyć w nowej rzeczywistości.
13-11-2021 [11:40] - Jabe | Link: Czarnych pomalować!
Czarnych pomalować!
13-11-2021 [15:17] - Kazimierz Kozio... | Link: czarnych to za malo zeby
czarnych to za malo zeby zmienic albedo globu ale gdyby pomalowac czerwonych i zielonych to mogloby juz byc zauwazalne
13-11-2021 [17:32] - izabela | Link: Popieram
Popieram, opatentować!
13-11-2021 [15:20] - mjk1 | Link: Ty rasisto!
Ty rasisto!
13-11-2021 [23:22] - Tomaszek | Link: Brak argumentów ? Rasista ,
Brak argumentów ? Rasista , antysemita , naziol .
Z Antify się urwał , niewyżyty . Marsz się zesrał ?
13-11-2021 [16:54] - izabela | Link: Nie tyle się kończą co mamy z
Nie tyle się kończą co mamy z nich zrezygnować.Ale gałęzie się nie kończą. Drewno to najlepszy przykład O Z E. ( odnawialne źródło energii). Poza tym twierdzenie, że energia jądrowa jest tania, czysta i bezpieczna jest kolejnym idiotyzmem. Tak twierdzą politycy i inni humaniści, którzy nie mają bladego pojęcia no fizyce. No i różne idiotki które dostały się do parlamentu chyba tylko żartem.
13-11-2021 [20:08] - NASZ_HENRY | Link: No i różne idiotki które
"No i różne idiotki które dostały się do parlamentu chyba tylko żartem."
Jeżeli do parlamentu idą pacynki to i lalkarka musi tam być dla kompletu ☺☻
13-11-2021 [11:53] - mjk1 | Link: Na przykładzie, który Pani
Na przykładzie, który Pani podała, każdy może się przekonać, czyje interesy reprezentuje nasza „klasa polityczna”.
Zwykłych zjadaczy chleba, czy lobby gazowego?
Drewno w przeciwieństwie do gazu, jest paliwem odnawialnym i we wszystkich krajach UE można nim ogrzewać domy z wyjątkiem naszego kraju.
Innym problemem jest to, że kotły do spalania drewna, czy innych paliw stałych, są źle skonstruowane, czyli nieekonomiczne a dodatkowo ludzie nie potrafią w nich palić.
Ja za kilkadziesiąt złotych przerobiłem palenisko w kominku z płaszczem wodnym i ogrzewam 120-to metrowe mieszkanie w starym budownictwie z nieszczelnymi drewnianymi oknami z początku ubiegłego wieku za 3 do 6 złotych dziennie.
Nikt oczywiście mi nie wierzy dopóki sam nie zobaczy i się przekona.
13-11-2021 [13:02] - Zofia | Link: Koniecznie opatentować ten
Koniecznie opatentować ten pomysł i dać nim między oczy urzędasom unijnym. Powodzenia.
13-11-2021 [13:14] - mjk1 | Link: Co opatentować?
Co opatentować?
Podstawowe prawa fizyki znane od setek lat?
Zosiu, ja znajomych i sąsiadów przekonać nie potrafię a ma mi się udać z urzędnikami, którzy z tego żyją i biorą za to pieniądze?
13-11-2021 [15:37] - tricolour | Link: @mjk
@mjk
Trudno przekonać. Za pięć złotych (średnio) to ile drewna można kupić w detalu (bo hurtowo paletami nie wchodzi w grę z racji kamienicy)?
Sąsiad mój cały ogród zawalił jakimiś starymi paletami i innym śmieciem, które rżnie całymi dniami na mniejsze kawałki. Można, owszem, ciekawe ile zaoszczędzi?
To ile drewna można kupić? Izabela obok pisze o konieczności spalenia 50kg groszku dziennie. Dwa worki. 75 zlotych. Trudno uwierzyć, ze kolega płaci 15x mniej. Może warunki inne, może sąsiedzi grzeją z boku, z dołu i z góry?
13-11-2021 [16:59] - mjk1 | Link: Dziękuję za zainteresowanie
Dziękuję za zainteresowanie trójkolorowy.
Kamienica z początku ubiegłego wieku, lub końca wcześniejszego z cegły, nieocieplona.
Okna z tego samego okresu, totalnie nieszczelne, choć skrzynkowe.
Kominek z płaszczem wodnym, kupiony kilkanaście lat temu na najpopularniejszym portalu za ok. 4 000 zł. kaloryfery z Castoramy dobrane na temperaturę roboczą 55 stopni C.
W sypialni celowo mniejsze, tak, aby temperatura nie przekraczała 19 stopni C.
Mieszkanie 120 m2 na drugim piętrze, skrajne, czyli trzy ściany na zewnątrz.
Teraz najważniejsze. Komorę paleniska kominka zmniejszyłem o ¾, albo jak wolisz do ¼ , wykładając ją cegłami szamotowymi tak, aby wchodziło tylko sześć kostek brykietu układanych na sztorc z kilkucentymetrowym luzem.
Kostka o wymiarach 12x16x6,5 cm. (specjalnie zmierzyłem) pakowana w paczki po 10 kg. dostępna w każdym markecie.
Kupuję latem u lokalnego producenta po 600 zł/tonę. W ubiegłym roku było „pinset”.
Teraz bilans dzisiejszego dnia.
Po wczorajszym paleniu, rano 20 stopni C w mieszkaniu. Na zewnątrz +2.
Wkładam sześć kostek, na górę drobne szczapy i zapalam od góry, zamykam kominek i to wszystko.
Po godzinie temperatura wzrasta do 23 stopni i taka się utrzymuje.
Niestety dzisiaj świeciło słońce i temperatura wzrosła do 25 stopni C. więc trzeba było otworzyć okno w dużym pokoju gdzie jest kominek.
Teraz jest 16.48, temperatura 23 stopnie C. Jeżeli spadnie do 20 zapalę powtórnie, czyli wyjdzie maksymalnie 6 zł.
W razie pytań służę pomocą i szczegółami razem ze zdjęciami.
I najważniejsze: nie chce za to ani grosza, że o złotówkach nawet nie wspomnę.
Pozdrawiam.
13-11-2021 [19:31] - tricolour | Link: @mjk
@mjk
Dziękuję. Ja na szybko, bo robie drzewo genealogiczne z synem...drugi dzień.
Pana 6 złotych to 10 kg paliwa o kaloryczności 20MJ/kg. Czyli 200MJ.
Gaz kosztuje 14gr/kWh. Za 6 zlotych mamy 40kWh czyli 144MJ. Mniej, ale nie o niebo mniej.
Drewno lepsze o ile kosztuje realnie 600zl za tonę, bo w necie widzę raczej tysiak za tonę, a to byłoby to samo...
W każdym razie dziękuję.
13-11-2021 [21:35] - Tomaszek | Link: Gówno widzisz . Drewno
Gówno widzisz . Drewno opałowe sprzedaje się na metry przestraenne układane , nie mylić z nasypowymi , Budowlane i produkcyjne na metry sześcienne . Może powiedz mentorowi żeby ci takich min nie wysyłał do wklejenia . bo śmieszne to nie jest , tylko po raz kolejny ci się zesrało . Tak jak z adiabatą , I powiedz mentorowi o podstawowej zasadzie porównań w fizyce Wspólne miano , inaczej to dupa z króla , propaganda i coś jak zamiana psa za dwieście tysięcy na dwa koty po sto tysięcy . Sukces finansowy i wszyscy mądrzy . Coś jak twoja magisterka z walenia gruchy . Panie Magistrze .
14-11-2021 [10:31] - tricolour | Link: @Tomaszek
@Tomaszek
Hehehe. Nie wyrabiasz już, prymitywie. Proszę o więcej.
Smacznego 😁
14-11-2021 [14:12] - Tomaszek | Link: Zdjęcie wuja do drzewa
Zdjęcie wuja do drzewa genealogicznego , tylko mu się wąsy obsunęły .https://www.reddit.com/r/pics/...
13-11-2021 [21:42] - Tomaszek | Link: Jak chcesz to ci zdjęcia
Jak chcesz to ci zdjęcia przodków jutro rano na car boocie kupię . Tylko napisz czy z brodami czy z wąsami tylko .
13-11-2021 [20:14] - mjk1 | Link: @ Trójkolorowy.
@ Trójkolorowy.
Krótko na koniec.
Jest 20.05 temperatura w pokoju 21 stopni C.
Rozpalanie nie ma sensu.
Wszystko przygotowane w palenisku kominka.
Rano wystarczy podpalić.
Bilans dzisiejszego dnia: 6 brykietów ( pół paczki ) czyli 3 zł. nie licząc szczap i podpałki.
Pozdrawiam i dobrej nocy życzę..
14-11-2021 [11:23] - tricolour | Link: @mjk
@mjk
A to ja dziś też pomiar zrobię, dobowy, wieczór - wieczór.
Dziękuję za życzenia. Nawzajem.
14-11-2021 [15:59] - mjk1 | Link: @tricolour.
@tricolour.
cd. Rano, po rezygnacji z wczorajszego palenia 19 stopni C.
O 8,30 wystarczyło podpalić wczoraj przygotowany wsad i po pół godzinie było 21 stopni C. Po godzinie wzrosło do 23.
Teraz jest 15.55 i 22 stopnie C.
O 18-tej prawdopodobnie zapalę drugi raz.
Jak temperatura na zewnątrz znacząco nie spadnie, jutrzejsze ranne palenie prawdopodobnie będzie można pominąć.
Dzisiejszy koszt to 6 zł.
14-11-2021 [19:51] - mjk1 | Link: @tricolour
@tricolour
Errata, 19.50 21 stopni C. Rozpalanie nie ma sensu.
Bilans 3 zł.
14-11-2021 [21:14] - Tomaszek | Link: mjk 1.
mjk 1.
Ty to chyba jedbak reaktor atomowy na ten brykiet masz . A i podpałki na spirytusie używasz do czegoś innego .
15-11-2021 [09:54] - mjk1 | Link: Ja pisałem Tomaszku, że nikt
Ja pisałem Tomaszku, że nikt mi nie wierzy. Nawet sąsiedzi, którzy zadymiają okolicę i palą czym się da.
Tak przy okazji, brykiet, który u mnie sprawdza się znakomicie, w ich kopciuchach nie chce się palić i nie daje ciepła.
A ja żadnej ameryki nie odkryłem, reaktora atomowego nie mam i podpałki na spirytusie też nie piję.
Za zaoszczędzone pieniądze na ogrzewaniu stać mnie naprawdę na dobre alkohole.
Wykorzystałem tylko to samo zjawisko fizyczne, co konstruktor pieca kirgiskiego.
Opis znajdziesz na stronie czyste ogrzewanie.
W przeciwieństwie do sąsiadów u mnie z komina nie leci nawet mgiełka, tylko gorące spaliny (CO2).
15-11-2021 [18:31] - tricolour | Link: @mjk
@mjk
Wieczór wczorajszy do dziś. Mniej więcej 18-18. Zużyty gaz to trochę ponad 5m3. Współczynnik konwersji to zgrubsza 10 czyli jakieś 55kWh, które są po 14 groszy brutto. Razem niecałe 8zl. Ile w tym kąpania i innej ciepłej wody? Pewnie mniej niż 10%. Mam notatki z wielu lat i włączenie instalacji to min 5m3 dziennie, a kiedyś - gdy było z minus 20 - to 13m3 na dobę. Nie da się zejść poniżej 5m3, bo główny pobór, to podgrzanie wody do temperatury mogącej ogrzewać pomieszczenia czyli z 12 do 60. Robiłem próby, by nie wychładzać instalacji, ale zysk z ogrzewania całą dobę był zerowy.
Generalnie liczę inaczej. Gaz na rok, na wszystkie potrzeby to 4300. Było więcej gdy była niania, ale teraz jest okolo 4300. Czyli 350 średnio na miesiąc. Dyszka dziennie.
Każdy grzejnik ma termostat, pracuje w protokole zigbee, grzejnik może sam sobie włączyć piec i kazać reszcie się zamknąć. Rano - przykładowo - włącza się ogrzewanie garażu, by jechali cieplym autem do szkoły, sypialnie oraz kuchnia, reszta off, bo zaraz i tak nikogo nie będzie. Analogicznie, gdy trzeba nagrzać np małżeńską sypialnię lub poddasze do zabawy, które w zimie jest zamknięte i ogrzewane w stopniu byle, byle.
Tyle.
15-11-2021 [22:41] - Tomaszek | Link: Nie chce mi się liczyć , żeby
Nie chce mi się liczyć , żeby udowodnić że ciepło wartości uzyskanej z 10 kg brykietu o wartości opałowej max 18MJ kg wystarcz do ogrzania 120 metrów w kamienicy bez izolacji , Fajnymi skrzynkowymi oknami ale jednak kiepskimi izolacyjnie . To nie powinno wystarczyć nawet na salon w takim mieszkaniu . Po prostu bilans zysków i strat jakoś mi nie pasuje , nawet przy 100 procentowej sprawności pieca i obiegu . A o piecu to tylko tyle , że gdybyś chciał mieć kirgiski , to do kominka podkładał byś przez komin i szybciej jakiś "brykiet orzech"niż kostkę . . Piroliza w kominku może gdzieś tam jest , ale jest tam jej tyle co adiabaty w klimie , ale chodziło Ci chyba tylko o takie ułożenie kostek żeby spalanie było bardziej "górne ". Miej sobie te stopnie ale dla mnie to nie jest kwestia wiary , ale zwykłych szacunków . Nawet z sufitu to ma grać i zawsze gra , bo tu granica błędu jest daleko . Kolorowy podłapał temat bo chciał uciec od dyskusji na tematy zasadnicze i pieprzy coś o jakichś chatach z folderu reklamowego , którego nawet nie czytał , tylko wkleił jak mu mentor podesłał . Swoją drogą to wolę takie ogrzewanie , bo żywy ogień z drewna to grzeje nawet jak jest zimno j ja na to duch nazywam . Zimno a jednak ciepło . A propos Twojej podpałki . Nigdy nie napisałem że to coś ordynarnego do picia . Taki Chivas by się fajnie skomponował z dębowym brykietem .
A co?
Kto bogatemu zabroni ?
Zdrówka życzę .
Aha nie zużyj od razu całego Chivasa na podpałkę , bo czym się osobiście ogrzejesz .
I jeszcze jedno .Gorące spaliny to strata , jak rozlewanie Chivasa po podłodze . Dobry piec poznaje się po zimnym wydechu ,
16-11-2021 [07:19] - tricolour | Link: Tomaszku, nie przesadzaj z
Tomaszku, nie przesadzaj z domem jak z folderu. To zwyczajny domek, odrobinę zoptymalizowany pod względem ogrzewania, bo ja inżynier jestem. No prawie za to przepraszam, że do szkoły chodziłem, ale tylko prawie. Zwyczajnie i po prostu nauki wyniesione z teorii sterowania zastosowałem w praktyce.
Zawsze lubię rozmowy na tematy zasadnicze, ale nie z chamem więc chętnie wrócę, ale nie do chama.
16-11-2021 [10:11] - Tomaszek | Link: Pawlak mówił ze "u was to i
Pawlak mówił ze "u was to i pszczoły pięć razy takie."
13-11-2021 [17:02] - izabela | Link: Metr gałęziówki kosztuje w
Metr gałęziówki kosztuje w leśnictwie 550-130 złotych. Ten metr oznacza praktycznie kilka metrów wożonych na tą samą asygnatę.Zamiast niszczyć kornika w lesie lasy państwowe mają dochód i wywóz za darmo. Dlatego przymykają oko na te asygnaty wielokrotnego użytku. Mieszkańcy znanej mi wsi grzeją się cały rok tymi odpadami. Nie stać ich nawet na węgiel więc mają w nosie zakazy i ustalenia międzynarodowych konferencji klimatycznych. Czy policzono ile metanu wydalili uczestnicy tej konferencji?
13-11-2021 [17:03] - izabela | Link: Errata od 55 do 130 złotych
Errata -od 55 do 130 złotych
13-11-2021 [17:49] - Tomaszek | Link: W takim domu opalanym drewnem
W takim domu opalanym drewnem w kominku czy piecu jet miły duch . Taki specyficzny zapach ciepła .
13-11-2021 [23:50] - Tomaszek | Link: Wiesz tricolour , nie tylko
Wiesz tricolour , nie tylko ty się "znasz na fizyce? Kolega wynalazł reaktor atomowy na brykiet drzewny . Tylko mu pewnie hałas robią te pękające jądra atomowe . Ale se wygłuszył cegłąmi szamotowymi . A dla pewności swoich pomiarów przeskalował termometr na Farenheita . Ot i cała tajemnica .
13-11-2021 [15:24] - Kazimierz Kozio... | Link: "nasza" klasa polityczna
"nasza" klasa polityczna reprezentuje tylko i wylacznie swoje interesy. zreszta nie maja innego wyjscia jak isc w zaparte bo zapewne uswiadamiaja sobie w jakim bagnie ubabrali siebie panstwo i podatnikow a jak beda odpowiednio lawirowac to mozliwe ze uda sie im wywinac od odpowiedzialnosci
13-11-2021 [16:13] - izabela | Link: W niewielkich wsiach na
W niewielkich wsiach na przykład w Gładyszowie proponuje se mieszkańcom gazyfikację za pomocą ogromnych pojemników z których będą czerpać gaz. Doprowadzenia mają robić na własny koszt . Znajoma która miała taki pojemnik kilka lat temu mówiła, że ogrzewanie kosztowało ją kilka tysięcy miesięcznie. Zrezygnowała i nie może się doprosić zabrania pojemnika ze swojej posesji. Na znanej zasadzie dilerów . " pierwsza działka za darmo" w okresie próbnym koszty były niskie. Co do kotłów na drewno. był Żubry produkowane gdzieś w Hajnówce o wysokiej sprawności, Spalać można w nich było odpady z tartaków, pocięte gałęzie i inne nieprzydatne odpady drewna. pojawiło się sporo kotłów zagranicznych,ie koniecznie lepszych. Do koloru do wyboru. Drewno jest . oczywiście paliwem odnawialnym.lecz nie w oczach idiotów wpierających lewackie utopie.
13-11-2021 [16:46] - tricolour | Link: @Izabela
@Izabela
Przepraszam, a ile tego chrustu i gałęzi oferują leśniczy? Na jeden dom, na sto czy na dziesięć tysięcy rocznie? Bo to jest podstawowa sprawa.
Niedawno jeden pisał, że ma fabryczkę mebli i pali ścinkami, co jest tanie. Wspaniale, ale co teraz? Każdy ma założyć fabryczkę mebli, by tanio palić? I rafineryjkę mieć, by tanio jeździć? I agencyjkę, by tanio... no, tego...
Tak?
13-11-2021 [17:07] - izabela | Link: Nie, ale chodzi o to żeby
Nie, ale chodzi o to żeby jeżeli ktoś ma dostęp do taniego paliwa nie był za to ścigany. Zobaczy Pan dożyjemy czasów gdy wyznaczą nam normę wydalniczą i specjalne trójki społeczne będą odwiedzać nasze ubikacje zaopatrzone w wagę z czasomierzem.
13-11-2021 [23:13] - Tomaszek | Link: No tak , może ja se lepiej
No tak , może ja se lepiej las kupię , bo i drewno swoje i lokata . Poradź to chłopu z ex PGRu napewno też tak zrobi . Drewna opałowego jest pod dostatkiem a gałęziówka to tylko jedna z opcji lokalnie . . podobnie jak odpady tartaczne czy fabryczne , twarde , grube ,liściaste , palety , zrzyny ,opoły, i co tam jeszcze . Ty se ruski gaz rozprężaj , tylko po cichutku , bo cię listonosz za niepotrzebną adiabatę wyśmieje .Szwabskie ojro ruscy lubią . A jak wypłatę weżmiesz w rublach i rublami zapłacisz , to normalnie patriota . I do tego jeszcze magister . A agencja , to samoobsługową se zrób , w końcu masz tą maturę i studia niektóre .
13-11-2021 [12:12] - NASZ_HENRY | Link: Zielony wał czyli hucpa
Zielony wał czyli hucpa klimatyczna powoduje, że zwodzeni ludzie bez zawodu będą zawodzić do czasu zawału ☺☻
13-11-2021 [17:16] - izabela | Link: Wiele lat temu w Alejach
Wiele lat temu w Alejach Ujazdowskich wisiał szyld; "regeneracja wałów". Zatrzymywali się przed nim pijani bywalcy okolicznych knajp. Zniecierpliwiony właściciel dopisał ręcznie "korbowych". Tym bardziej się zatrzymywali. Ale byłby to niezły program polityczny, n'est-ce-pas?
13-11-2021 [23:56] - Tomaszek | Link: Takie polityczne perpetum
Takie polityczne perpetum mobile .
13-11-2021 [13:07] - sake3 | Link: Polska -wielki światowy
Polska -wielki światowy eksperyment.Nie dziwię się już przepowiedniom głoszącym że to Polska będzie na ustach całego świata,że to z Polski wyjdzie iskra zmieniajaca ten świat.Polska to poligon doświadczalny na którym testuje się naród w programie ,,ile naród może znieść'. Z pokorą znosimy nakładane na nas kary, sankcje, grzywny',rezolucje zidiociałych lewaków,odbierane fundusze a eksperci patrzą czy jeszcze zipiemy. No to kolej na dalsze punkty programu-zielony ład i wiążące się z tym obostrzenia i likwidacje niemalże wszystkiego.Mylą się ci którzy uważają,że te projekty będą dotykać którykolwiek kraj oprócz Polski. Żaden kraj w tym Niemcy nawet nie próbują zamknąć swoich zakładów czy kopalń u siebie,a jedynie zerkają na nas czy to już ,a może da się jeszcze docisnąć dechę.No i dociska się dechę w postaci imigrantów i szczuje się na Polskę,że nie nosi ich na rękach.Mozna pomysleć,że imigranci spadli z nieba,bo o Białorusi i wąsatym satrapie nie słychać ani o jego krociowych zarobkach z upaństwowienia przemytu ludzi.To Polska będzie organizować korytarze humanitarne wiodące donikąd,to tylko Polska ma obowiązek ich lokowania i utrzymywania a zapowiada się że to dopiero początek akcji.Czy damy radę przebrnąć pakiet klimatyczny,migrantów i dowody milości co rusz szykowane nam przez UE?.
13-11-2021 [17:22] - izabela | Link: W okolicach Turowa jest 9 czy
W okolicach Turowa jest 9 czy 10 kopalni węgla brunatnego wykorzystujących zresztą to samo złoże.jakoś nikt nie chce ich zamykać. Imigrantów zapraszała Makrela i to ona wywołała kryzys migracyjny. Teraz my mamy bronić Niemcy przed niepożądanymi gośćmi . Targali za wąsy tego satrapę, nakładali sankcje aż się odwinął i pokazuje, że łatwo zdestabilizować życie innego kraju.Po co to było?
13-11-2021 [17:58] - NASZ_HENRY | Link: Imigrantów zapraszała
Imigrantów zapraszała Makrela i to ona wywołała kryzys migracyjny.
To warto uzupełnić. Migranci mieli stanowić ładunek rozwalający m.in. Polskę od środka aby umożliwić stworzenie jednolitej IV Rzeszy. Na zakończenie kadencji Makrela zwróciła się do swojego oficera prowadzącego pułkownika Putina o wsparcie i ten z pomocą Łukaszenki jej prośbę spełnia ☺☻
14-11-2021 [10:18] - Tomaszek | Link: Bingo Heniu.
Bingo Heniu !
13-11-2021 [19:17] - NASZ_HENRY | Link: Imigrantów zapraszała
..
13-11-2021 [13:13] - wielkopolskizdzichu | Link: Odradzam korzystanie z rady
Odradzam korzystanie z rady Pani Izabeli aby palić w piecach meblami. Od 30 lat głównym materiałem w przemyśle meblarskim jest płyta MDF, czyli wióry przepojone żywicami syntetycznymi, do tego dochodzą gdzieniegdzie laminaty utwardzające powierzchnie i kleje syntetyczne.
13-11-2021 [15:08] - mjk1 | Link: Nie gniewaj się Zdzisek, ale
Nie gniewaj się Zdzisek, ale w tym momencie kłania się nieznajomość podstawowych praw fizyki.
Masz rację, że spalanie tych materiałów w dostępnych na rynku piecach i kotłach powoduje uwolnienie tych wszystkich świństw do atmosfery.
Inaczej to wygląda, jeżeli podwyższymy temperaturę w komorze spalania.
Dokładnie ten sam materiał zostanie poddany pirolizie i do atmosfery wydostanie się tylko czysty dwutlenek węgla.
Zapytasz zapewne, gdzie w takim razie podziały się te wszystkie świństwa zawarte w paliwie?
Nie zniknęły, ponieważ nic w przyrodzie nie ginie.
Zostały w popiele powstałym po spaleniu tego paliwa.
Reszta zależy już tylko od nas samych, czy wysypiemy ten popiół pod pomidory na własnej działce, czy w miejsce do tego przeznaczone.
13-11-2021 [16:11] - wielkopolskizdzichu | Link: O pirolizie, podwyższeniu
O pirolizie, podwyższeniu temperatury spalania i parokrotnym przetaczaniu spalin to ja pisałem ponad rok temu. Dlatego takich materiałów nie spala się domowych piecach i każdemu odradzam. Nie dość że smród, to osadzone w przewodach kominowych resztki żywic mogą ulec zapłonowi.
13-11-2021 [17:10] - mjk1 | Link: Ja spalam brykiety z pyłu
Ja spalam brykiety z pyłu drzewnego. Prawdopodobnie MDF.
Przewód od kominka do komina ( trzy załamania, bo taki układ) czyszczę co dwa lata.
Sadzy ćwierć wiaderka, dużo mniej niż ze spalania brzozy, czy dębu.
13-11-2021 [20:08] - wielkopolskizdzichu | Link: Brykiety nie powinny zawierać
Brykiety nie powinny zawierać resztek płyt MDF inaczej bez względu na konstrukcję pieca /z nawiewem, z spalaniem z góry / syf ulatnia się do atmosfery. Może jakieś piece przemysłowe, na które rzadko kogo stać. W moim klubie mam trzy nowoczesne piece, żaden z nich nie jest dedykowany spalaniu nowoczesnej stolarki meblowej.
13-11-2021 [15:30] - Kazimierz Kozio... | Link: niestety ale ta paranoja
niestety ale ta paranoja bedzie eskalowac. juz stoja w kolejce maltretowane konie ktore zmusza sie do dzwigania jezdzca, pszczoly okradane z miodu, kury okradane z jaj, a w dalszej fazie powstanie ruch obrony praw komarow, much, karaluchow i gryzoni domowych
13-11-2021 [17:27] - izabela | Link: Gdy przy mnie pewien
Gdy przy mnie pewien ekologista użalał się nad pracującymi zwierzętami jego sąsiad Ślązak powiedział; " Jak tak kochasz wszystkie bez wyjątku zwierzątka to zahoduj sobie lojzy"..Dla nie zorientowanych- lojzy to wszy.
13-11-2021 [15:47] - sake3 | Link: Sytuacja z ,,zielonym ładem''
Sytuacja z ,,zielonym ładem'' zaczyna się powoli zmieniać na arenie europejskiej.Niemcy już zaczynają otwierać nowe elektrownie węglowe oparte na własnym węglu ignoując Grecię machającą groźnie paluszkiem i strojącą marsowe miny oraz ekologów. Portal Money.pl informuje o tym dokładnie i wiarygodnie.Niestety Niemcy uważają że im wolno więcej jako że są celebrytami Europy,dla Europy Środkowej w tym Polski ,,zielony plan'' nie ulega zmianie.Tym samym potwierdza się mój poprzedni wpis jako testowania na nas wszelkich nawet najbardziej bzdurnych projektów.To zresztą ma powiązanie z planem obalenia rządu ,bo Polacy niezadowoleni z przerw w dostawach prądu,drożyźnie z tego wynikającej pójdą na lep opozycji.
13-11-2021 [17:31] - izabela | Link: Akceptacja "zielonego ładu"
Akceptacja "zielonego ładu" to plan na obalenie rządu z cyklu "ulica i zagranica". Zagranica nakłada sankcje i zakazy, rząd się ugina przed zagranicą, a ludzie wyjdą na ulicę.
13-11-2021 [19:21] - Jan1797 | Link: „ Proszę o głos poparcia dla
„ Proszę o głos poparcia dla kominków i pieców na drewno kawałkowe, brykiet drzewny
i pellet spełniające wymogi niskoemisyjności określone przez UE w tak zwanym „Ekoprojekcie”.
Popieram, równocześnie pragnę zaznaczyć, że jest to kamyczek do nacisku na opozycyjny
samorządowy ogródek. Jakiej formy negocjacji użyć wobec prym przewodnich w likwidacji
spalania węgla i drewna. Opozycyjne samorządy zmieniły się oby pojednawczo, lecz czy
wystarczająco by przyjąć do wiadomości impas energetyczny w Europie. Cóż jestem ciekaw
jak wybrniemy z problemu wobec wiedzy dzisiejszej i jak rozwinie się dyskusja, bo pominąć
roli samorządu nie sposób.
13-11-2021 [17:51] - Tomaszek | Link: "Może ktoś odpowie mi na
"Może ktoś odpowie mi na pytanie gdzie się podziała dziura ozonowa?" Przyjechał Ozonow i zabrał ją do do siebie .
13-11-2021 [23:35] - Tomaszek | Link: " Autorce apelu chodzi o to
" Autorce apelu chodzi o to żeby nie eliminować z rynku głównego rodzimego OZE ( odnawialnego źródła energii) i nie zlikwidować (z wszystkimi konsekwencjami społecznymi) całej branży produkcji kominków, pieców na drewno oraz paliwa wytwarzanego z drewnianych odpadów." Legalne będą tylko spalarnie ojrodotowane , oczywiście Wulfa czy innego Buderusa . Oni mają doświadczenie , nie tylko drewno spalali w swoich krematoriach , Wie Pani "gruene Ordnung i fit bereit " A chłop se weźmie prąd z gniazdka i napali w elektrycznym . "bezemisyjnie " według cwelebrytów . I "patriotycznie" według paru tu "kolegów ".
14-11-2021 [11:57] - Ryszard Surmacz | Link: @ Autorka
@ Autorka
Mamy już dwóch majstrów, jednego na wschodzie, drugiego na zachodzie. Przedstawiła Pani całkiem prawdopodobny scenariusz zniewolenia Polski, a właściwie położenia je na łopatki. Wychodzi na to, że nie mamy już nic do stracenia.
14-11-2021 [22:53] - PIOTR Z GDAŃSKA | Link: Ostatnio usłyszałem parę
Ostatnio usłyszałem parę rewelacji:
1. "Niskoemisyjny wodór". No ciekawostka, to który jest niskoemisyjny- wodór, deuter czy tryt?
2. "Zielony wodór". Trochę mnie chemii uczono, zielony (dokładnie żółto zielony) to jest chlor.
3. "Gaz ziemny" jest lepszy od paliw kopalnych (a czym jest gaz ziemny?). I tutaj prośba do komentatorów (zwłaszcza tych "światłych") proszę o wytłumaczenie czym różni się dwutlenek węgla z węgla od dwutlenku węgla z gazu.
4. "Samochody elektryczne są niskoemisyjne i tanie w eksploatacji". Owszem samochód elektryczny nie kopci z rury wydechowej tu i teraz, za to pobliska elektrownia wali w niebo dwutlenek aż miło. Przy okazji przeciętny samochód osobowy to 60 kW silnik, zatem 1 godzina jazdy to 60 kWh zużytej energii, przez 30 dni to 1,8 MWh (1,8 megawatogodziny). Porównajcie z tym swoje dotychczasowe zużycie i policzcie ile będzie kosztować eksploatacja takiego pojazdu. A do tego dojdzie problem z utylizacją tego elektrycznego złomu! I jeszcze problem skąd wziąć tę energię, w technologię wiatraczków i solarów wierzą tylko ostatni naiwni.
5. Unia nakazuje "wykorzystanie źródeł odnawialnych" przy produkcji energii, co skutkuje spalaniem drewna w elektrowniach (czyli elektrownia może, babcia niech zamarznie). Przy okazji, genialny pomysł uratowania planety za pomocą biopaliw spowodował zwiększenie produkcji rzepaku na biodiesla i spadek produkcji roślin na cele spożywcze.
6. Podstawowe gazy cieplarniane to oczywiście dwutlenek węgla, metan i PARA WODNA. Dotychczas poziom pary wodnej w atmosferze utrzymywał się na skutek naturalnej równowagi parowania i skraplania. Czy ktoś już pomyślał co się stanie kiedy parę miliardów pojazdów zacznie na siłę pompować parę wodną do atmosfery? Poza tym każdy silnik (również ten elektryczny) jako uboczny produkt swojego działania produkuje CIEPŁO w czystej postaci (nie ma urządzeń o 100% sprawności). Czy ktoś policzył ile tego ciepła trafia do środowiska?
I tak wtłacza się ludziom takie dyrdymały do głów nie mówiąc o potencjalnych skutkach w przyszłości (bo żaden geniusz o nich nie myśli).
Przykłady:
- Jeszcze niedawno twierdzono, że tylko plastik nas uratuje, Tylko plastikowa choinka jest zbawieniem dla środowiska. Teraz kumple Grety leją łzy nad duszącymi się wielorybami.
- Do niedawna mieliśmy termometry rtęciowe (precyzyjne i w miarę bezpieczne), sprawdzały się przez 300 lat od czasów Fahrenheita. Teraz stosowanie rtęci w termometrze ZABIJA, za to rtęć (+ wszystkie możliwe metale ciężkie) pakuje się do "energooszczędnych" żarówek.
- W latach osiemdziesiątych wieszczono koniec paliw kopalnych. I co minęło 50 lat a wydobycie paliw kopalnych ciągle rośnie. Swoją drogą paliwa kopalne są odnawialne (tyle, że trwa to trochę długo).
W pewnym rosyjskim filmie bohater wypowiada taką kwestię: "Myśmy już swoje wypili, ale młodych żal!" No właśnie!!!
15-11-2021 [11:56] - izabela | Link: Wyjątkowo słuszny tekst.
Wyjątkowo słuszny tekst. Przede wszystkim trzeba się zdecydować co nazywamy ( produktem ,zachowaniem) ekologicznym. Nie tak dawno uważano buty skórzane za ekologiczne bo naturalne i zdrowe. Potem obrońcy wszystkich istot żywych przeforsowali paradygmat, że ekologiczne są buty z tworzywa sztucznego bo nie powodują zabijania zwierząt.Ale zwierzęta się i tak zabija na pokarm więc ze względów czysto ideologicznych propagowano buty ze sztucznego tworzywa i plastikowe choinki. Oznaczałoby to wyrzucanie skór na śmietnik. Jednak produkcja plastiku obciąża środowisko więc może należy nosić łapcie brzozowe. Ale brzozy przecież też cierpią gdy się je ścina więc należy chyba chodzić na bosaka, Jak nie staniesz plecy z tyłu.
15-11-2021 [16:15] - Kazimierz Kozio... | Link: 11 lat temu hucznie otwarto
11 lat temu hucznie otwarto "BEZemisyjna" elektrownie 5 km od centrum Wenecji. ale juz nie informowano skad elektrownia bierze wodor. otoz sama go nie wytwarza. robi go dla niej EMISYJNA rafineria graniczaca z elektrownia przez plot. tak wytwarzana energia elektryczna jest conajmniej 6 razy drozsza niz ta ktora ta sama elekrownia wytwarzala dotychczas czyli spalajac wegiel. nie poinformowano tez ze caly czas utrzymuje sie w gotowosci elktrownie weglowa i teraz miejscowi bardzo sie dziwia dlaczego znow sprowadza sie do wenecji potezne zapasy wegla. pewnie wladza cos juz wie np. jak potoczy sie historia gospodarcza regionu. jeszcze jedna ciekawostka dot. ekonaciagaczy. otoz na terenie rzeczonej elektrowni skladuje sie okolo 350 zdemontowanych silosow na biogaz, czesc zreszta nie wiadomo dlaczego z teczowym logo, ktore pare lat temu nakladem poteznych srodkow zbudowano i rozdysponowano do lokalnych spolecznosci ale zaraz sie okazalo ze energia z nich uzyskiwana nie dosc ze byla horrendalnie droga, bo przeciez za instalacje ktos musial wybulic, to ilosc energii tak uzuskiwana nie wystarczala na potrzeby przecietnego gospodarstwa domowego. ile energii zmarnowano na wdrozenie tego poronionego projektu, ile gazow spawalniczych, farb - wyemitowalo chemie do atmosfery? zapewne tabuny urzednikow upasly sie na postepowej akcji. recykling tego zlomu znow pochlonie mase energii