Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Współczesne niewolnictwo, oczyma współczesnego niewolnika

Swisspola, 21.03.2020
My, Polacy chyba do końca świata nie wybaczymy aliantom zdrady w Jałcie. Uważamy, i to całkiem słusznie, że zostaliśmy w Jałcie sprzedani Rosjanom przez aliantów.  Nawet dzisiaj, po upływie 30 lat od zrzucenia jarzma komunizmu boli nas ten fakt tak samo jak 75 lat temu. A jednak sprzedano nas w o wiele gorsze jarzmo, i to chyba już na zawsze, o którym się milczy. Jest to bankowe niewolnictwo.

A teraz tylko krótki dowód na potwierdzenie mojej tezy.
 
Załóżmy ze bank posiada depozytów na sumę 5 mln PLN. I załóżmy, że jestem następnym klientem banku, który deponuje w tym banku 100 PLN. Nawet nie naruszając tych 5 mln jako zabezpieczenie gotówkowe (około 20% całego kapitału) to w myśl postanowień w Bazylei banki musza mieć tylko 2% zabezpieczenia kapitałowego na udzielane kredyty. Tzn., kiedy ja wpłacę moje 100 PLN na 1% i okres 5 lat, to bank natychmiast może udzielić kredytu 5000 PLN powiedzmy, że także na 5 lat. Wysokość oprocentowania wiemy sami jaka jest obecnie w bankach, ale nie bądźmy pazerni. Policzmy również 1% bo tak będzie wglądało, że bank kompletnie nic nie zarabia. A oto wyliczenie.

Rok       Udzielony         1% dla    20% roczna          Roczny        Nasz       Nasze        Stan          Czysty
                   kredyt          banku              spłata        przypływ  depozyt      roczne  naszego              zysk
                                                             kredytu          gotówki                   procenty      konta            banku

    1          5'000.00           50.00           1'000.00          1'050.00     100.00           1.00    101.00          1'049.00
    2        52'450.00         574.50         11'490.00        12'064.50     101.00            1.01    102.01        12'063.49
   3       603'174.50      6'606.25       132'124.90      138'731.15     102.01            1.02    103.03      138'730.12
   4    6'936'506.25    75'971.31    1'519'426.15    1'595'397.46     103.03            1.03    104.06    1'595'396.43
   5  79'769'821.31  873'669.52  17'473'390.41  18'347'059.93     104.06            1.04    105.10  18'347'058.89
 
 Proszę mi wierzyć to tylko z 100 PLN. Nie do wiary, sam liczyłem kilkakrotnie i nie mogłem uwierzyć. Jeśli gdzieś popełniłem błąd proszę o uwagi, za które z góry dziękuję. W tym samym czasie bank musiał jeszcze wypłacić 255’050.25 PLN odsetek od kapitału 5 mln PLN, no i pokryć koszty obsługi. Jak pomyślę, że Ci złodzieje jeszcze żądają za prowadzenie konta to mnie krew zalewa. Oczywiście nie muszę nikogo przekonywać, że jedynymi którzy na tej bance spekulacyjnej ryzykują są klienci banków. I to wszystko za przyzwoleniem naszych zarządców! Jakie jest na to lekarstwo. Proszę spojrzeć na Islandie, która w 2008 roku otarła się o bankructwo, a zbankrutowały największe banki Islandii. Już 4 lata po tym bankructwie Islandia umorzyła 1/3 wszystkich kredytów hipotecznych. Jak to możliwe: Proszę samemu to przeczytać:
 
http://www.nowaswiadomosc.pl/244-islandia-wprowadza-kolejne-reformy-zwiazane-z-bankowoscia.html
 
Należy tutaj dodać, że w Islandii większość szefów nieuczciwych banków i skorumpowanych polityków została skazana prawomocnymi wyrokami. Dlatego o Islandii się w ogóle na świecie nic nie mówi.
 
A co robią nasi zarządcy na usługach banków? Oto przykład właśnie z roku 2008. Amerykańskie banki wpadły na pomysł połączenia kredytów hipotecznych i stworzenia z takich paczek papierów wartościowych. Nowy produkt na rynku miał tym większe wzięcie, ponieważ instytucje ratingowe oceniły go na największe zaufanie AAA. Oczywiście czym lepiej się te pakiety sprzedawały, tym rosła cena i tym więcej udzielano ryzykownych pożyczek hipotecznych. Tak banki dmuchały balonik spekulacyjny. Żeby było weselej w największej instytucji ubezpieczeniowej AIG można było ubezpieczyć te papiery np. od spadku wartości. No i wisienka na torcie, takie ubezpieczenie mogli zawierać również nie właściciele tych papierów. Papiery poparte oceną ratingową AAA banki sprzedawały jak ciepłe bułeczki i jednocześnie ubezpieczali je w AIG na spadek wartości. Oczywiście jest to dowód na jawne oszustwo, za które nikt nie poniósł odpowiedzialności. Ba do dzisiaj całe państwa robią ze strachu pod siebie, żeby tylko agencja ratingowa nie obniżyła oceny ratingowej danego państwa. A ocena ta jest tyle warta jak widać na przykładzie, co zeszłoroczny śnieg! Ocena ratingowa służy wyłącznie do zastraszania państw, trzymania ich w ryzach posłuszeństwa i do możliwości globalnego oszustwa!  Ani banki, ani instytucje ratingowe, ani skorumpowani politycy, którzy znieśli kontrolę handlu tymi walorami, nikt nie poniósł konsekwencji za ten jawny przekręt! Nikt? Sorry oczywiście konsekwencje poniósł oszukany klient, bo stracił bardzo dużo pieniędzy. Teraz crème, ala crème. Obama dodrukowuje 850 mld USD i rozdaje je bankom, aby zachować ich płynność. Tym samym bankom które ukradły wiele, wiele miliardów dolarów. A co z oszukanymi klientami? Jeśli ktoś powie, że zawalił się rynek kredytów hipotecznych i banki też poniosły straty to proszę spojrzeć na powyższe wyliczenie i pomyśleć, ile rzeczywiście mogły stracić banki a ile zarobiły! Z tych jedynych 100 PLN w szóstym roku bank może umorzyć 60 mln PLN i tak zarobili ponad 18 mln.
 
A teraz o naszej tarczy antykryzysowej związanej z pandemia korona wirusa. Szumnie zapowiadane 212 mld PLN robi wrażenie, ale tylko powierzchownie. Dokładnie przyjrzeć się tej tarczy, to nie wygląda już tak różowo. Jeszcze zanim ogłoszono działania tej tarczy antykryzysowej już wtedy czytałem ze NBP planuje dodruku pieniędzy, aby zabezpieczyć płynność finansowa banków. I tutaj wydała mi się, ze sytuacja do 850 mld USD Obamy z 2008 roku nad wyraz analogiczna. Ale od początku:
 
Przede wszystkim z tych 212 mld PLN aż 130 mld będzie niezbędne na wykonanie budżetu 2020.  Czyli główna pomoc nie dla firm i pracowników, ale dla polityków. Teraz jeśli dziura zrównoważonego budżetu ma wynieść 130 mld to obywatele stracą co najmniej 300 mld PLN. Z tych 130 mld PLN 40 mld PLN może pochodzić ze sprzedaży obligacji państwowych bankom które dzięki obniżce procentów przez NBP mogą wygospodarować te 40 mld, czyli zarobić!!! Reszta ma pochodzić z dodruku pieniędzy a nie z rezerw jak wszem i wobec ogłosił prezes Glapiński. Chyba nie musze wspominać, że zwiększy to inflacje, czyli znów obywatele dostana po tyłku. Jeśli nie od razu to po kilku latach. No i plany NPB wprowadzenia programu na wzór operacje TLTRO-II w Eurolandzie. Dla niewtajemniczonych przypominam, że jest to operacja tanich kredytów jakie ma udzielać NPB bankom komercyjnym, jako zachętę do udzielania kredytów w celu rozruszania gospodarki. Jakby banki komercyjny trzeba było namawiać do udzielania kredytów. Czyli znów jedynym wygranym będą banki! Polscy politycy wystrzegają się stwierdzenia „dodruk pieniędzy” jak diabeł świeconej wody. Boje się ze pandemia korona wirusa stanie się przyczyną gigantycznych przekrętów finansowych.
 
https://businessinsider.com.pl/finanse/tarcza-antykryzysowa-na-koronawirusa-nbp-dodrukuje-zlotego/7fd87k4
 
A teraz ogólna ocena tarczy antykryzysowej.
 
1. Kredyty i mikropożyczki wzmocnią wyłącznie banki i sektor finansowy, będą oczywiście oprocentowane i to nie procentami NBP.
 
2. Rozłożenie ZUS-u na raty. Mam nadzieje, że będzie miał kto i co rozkładać. Państwo nadal działa w myśl zasady „Masz frajera to go duś, jak się ze…ra to go puść.” Tylko nikt nie przewidział, że „frajer” może się za wcześnie ze..ać. O Biurokracji, formularzach i całej otoczce już nie wspomnę!
 
3. Podatki pracodawcy muszą płacić w całości terminowo - w końcu mamy tak wielka bandę darmozjadów, którzy nie są w stanie zredukować swoich łupów!
 
4. Podatek CIT można zapłacić do końca Kwietni nie później jak z 30-dniowym opóźnieniem. Biorąc pod uwagę, że szczyt pandemii mamy jeszcze przed sobą, może być tak, że będziemy musieli zapłacić w najgorszym dla nas momencie. A co to naszych władców obchodzi!
 
5. Dopłaty do pensji - 40%? No cóż łatwiej dopłacić 40% do pensji jak wziąć bezrobotnego na garnuszek. Pozostałe 40% musi zapłacić „frajer” pracodawca choćby się ze..ał. Przypominam ze zapłacił już ZUS.
 
6. 20% redukcja pensji dla pracownika, czyli państwo znów oszczędzą kosztem Kowalskiego!
 
7. Działalność gospodarcza - JEDNORAZOWO 80% minimalnej pensji (2600 PLN). Od tego zapłacimy podatek dochodowy ZUS i nawet na przysłowiowe WACICKI nie pozostanie. Czy pan Morawiecki naprawdę nie orientuje się, ile płaci własna działalność gospodarcza miesięcznie ZUS-u i podatku?
 
8. Miliardy z Unii według Premiera to nasze miliardy. Tak, to środki które geniusze w latach 2014-2020 musieli oddać Unii, ponieważ nie potrafili ich wykorzystać. Środki niewykorzystane wróciły do budżetu Unii i z puli European Structural and Investment Funds przeznaczono właśnie 7,4 mld euro (33,74 mld zł) na pomoc nieudolnej Polsce.
 
9. Z Włoch dochodzą niepokojące informacje, że ludzi starszych po 60 roku życia już się nie ratuje, bo brakuje respiratorów, lekarzy i personelu medycznego. W dobie problemów demograficznych jak i bankrutujących systemów ubezpieczeń społecznych jest to eliksir dla naszych zarządców.  Pozostawić starszych ludzi samych sobie z korona wirusem a problemy z demografią i ubezpieczeniami społecznymi rozwiążą się same!
 
I tak to wygląda. To, że w Jałcie alianci zdradzili i sprzedali Polskę i Polaków w 45-cio letnią niewolę komunistów to naprawdę nic w porównaniu z tym, jak sprzedają nas nasi zarządcy w niewolę banków! Warto się nad tym zastanowić.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 12817
Domyślny avatar

kaliszanin

21.03.2020 17:45

widzi Pan historia ludzkości przeplatana jest zdradami, wojnami, sojuszami, układami zbudowanymi na chciwości itp. nic tu się nie zmieni bo nic się zmienić nie może. entliczek pentliczek...
Imć Waszeć

Imć Waszeć

21.03.2020 19:11

Dodane przez kaliszanin w odpowiedzi na widzi Pan historia ludzkości

Czyli wg kosmologów zajmujących się dodatkowo filozofią, istota ludzka jest kompletnie niezdolna do stworzenia cywilizacji kosmicznej. Czyli jest niezdolna do ewolucji wzwyż. z cywilizacji typu 0 do typu 1 w skali Kardaszowa: https://pl.wikipedia.org…
Domyślny avatar

kaliszanin

21.03.2020 22:23

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Czyli wg kosmologów

a cóż to za przeskok cywilizacyjny skoro pochłania tyle ofiar, środków i marzeń. gdybym miał wybór to wolałbym zasiąść z jakimś brudasem przy pierwszym świadomie rozpalonym przez człowieka ognisku niż w pierwszym statku kosmicznym smigającym do innej galaktyki. wyboru nie mam zatem żal mniejszy oscylujący gdzieś koło 0.
Domyślny avatar

megalampus

22.03.2020 16:22

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Czyli wg kosmologów

Alert !
Domyślny avatar

kaliszanin

22.03.2020 17:32

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na Alert ! Makowiecki usuwa ze

drogi Maxilampusie a kto to ten makowiecki???
Imć Waszeć

Imć Waszeć

21.03.2020 19:07

A czy to nie premier Islandii przekonuje gorąco Morawieckiego, że handel powietrzem jest super? https://forsal.pl/artyku… "Feministka, pacyfistka, aktywistka ekologiczna. Katrin Jakobsdottir właśnie została nową premier Islandii" - https://www.wysokieobcas… Oni nie wyciągnęli z tego kryzysu kompletnie żadnych wniosków.
Domyślny avatar

Trotelreiner

21.03.2020 19:59

Niewolnicy XX wieku.
Przecież to jest Trzeci Punkt traktatu zawartego na wyspie Bilderberg!
Likwidacja państw narodowych,narodów [europejczyk ma powstac] likwidacja walut narodowych,likwidacja Kościoła,religii,szkolnictwo na najniższym poziomie.
Na podstawie tego Paktu,powstalą Wspólnota Węgla i Stali,EWG i teraz UE.
Reszta tej "umowy" w książce Jima Marssa "Oni rządzą światem"
Tam Pan doczyta kto to stworzył...ja nie chce uchodzić za antysemitę :-)))
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

22.03.2020 06:56

Dodane przez Trotelreiner w odpowiedzi na Niewolnicy XX wieku.

Bilderberg to nie wyspa tylko hotel w Holandii. Patrz co robił J. Retinger jako doradca Władka Sikorskiego? Pzdr
Obserwator_3

Obserwator

21.03.2020 22:19

@Swisspol
Proszę jeszcze raz przeprowadzić obliczenia, przyjmując że zwrot kapitału kredytu (spłata salda, czyli te "20% rocznie") nie zwiększa zysku banku, bo skoro bank wyprodukował "z powietrza" 5.000 w postaci kredytu, to przy spłacie te same 5.000 musi na powrót anihilować.
Natomiast odsetki od tych 5.000 to są realne pieniądze wyrwane przez klientów z rynku i oddane bankowi na własność, podobnie jak odsetki od depozytów stają się własnością właścicieli depozytów.
W Pańskim przykładzie proszę przyjąć realną stopę procentową 5% i policzyć jeszcze raz.
kredyty: 5.000,00 
odsetki rocznie (5%) za 5 lat: 750 (1 rok - 250,00; 2 rok - 200,00; 3 rok - 150,00; 4 rok - 100,00; 5 rok - 50,00)
odsetki od depozytu 100 (1%): 1,00 rocznie
bilans po pięciu latach: 745,00
Ale trzeba uwzględnić, że bank z kredytu może zrobić zobowiązanie (bo: udziela klientowi kredytu po "winien", ale jednocześnie notuje zobowiązanie klienta do zwrotu kredytu po "ma", zresztą powiększone z góry o odsetki) i - pomimo udzielenia tego kredytu - potraktować to zobowiązanie jako dźwignię do udzielania następnych kredytów o tyle, o ile tylko wystarczy mu gotówki na rezerwy obowiązkowe do systemu centralnego.
I to dopiero jest źródłem potęgi finansowej banku...
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

22.03.2020 06:59

Dodane przez Obserwator_3 w odpowiedzi na @Swisspol

Tylko odsetki są istotne. Co do obliczeń to nie mają sensu bo to nie o to chodzi. Swisspola nie do końca rozumie sens fiat money. Pzd
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

22.03.2020 07:26

Swisspola. Twoje wyliczenia są z zakresu ...jak mały Jaś wyobrażał sobie wojnę. Nie o to chodzi. Rezerwo obowiązkowe w bankach w Pl są 0. I to Glapinski ze swoimi króliczkami to wprowadził więc kreacja pieniądze ex nihilo nie ma żadnych granic. Pisałem o tym wielokrotnie ale nikt z tego i tak nie kumam . Pzdr
Obserwator_3

Obserwator

22.03.2020 08:27

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Swisspola. Twoje wyliczenia

Wypraszam sobie... ;)
Swisspola

Swisspola

22.03.2020 11:51

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Swisspola. Twoje wyliczenia

Robiąc moje obliczenia nie chciałem się ograniczać tylko do warunków polskich. Jeśli w Polsce zabezpieczenie kapitałowe wynosi 0%, to tym gorzej dla Polaków. Chyba źle zrozumiałeś moje wyliczenie. Mnie chodziło o to, ile bank może wykreować pieniędzy z jednej 100 PLN i ilu kredytobiorców uzależnić od siebie. Bo kto im zabroni używać kapitału, który zwraca kredytobiorca jako zabezpieczenie na następne kredyty? Oczywiście zdaje sobie sprawę, że ta bańka możliwa jest jedynie wtedy, kiedy kapitał depozytowy musi gwarantować obrót gotówkowy, co jak wynika z informacji ekonomistów wynosi około 20% całości pieniądza w obrocie. Inaczej bańka ta pęka i mamy kolejny kryzys i zastrzyk gotówki dla utrzymania płynności finansowej banków! Czyli następny rabunek obywateli w imieniu prawa przesz rządzących! Zdaje sobie sprawę również, że nie ma możliwości inwestowania całego zarobionego kapitału w kolejne kredyty jednak moje wyliczenie miało na celu pokazanie, jak i ile banki mogą wykreować wirtualnego pieniądza, jak zamieniają Cash na wirtualny pieniądz poprzez co coraz bardziej nas zniewalają. I jeszcze jedno, bardzo nie chciałem podkreślać roli wyłącznie polskich polityków w naszym zniewalaniu, bo nasze banki w porównaniu z amerykańskimi, brytyjskimi czy szwajcarskimi i innymi gigantami to mały Pikuś!
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

22.03.2020 12:26

Dodane przez Swisspola w odpowiedzi na Robiąc moje obliczenia nie

Swisspola. Po pierwsze nie ma poskich banków. Po drugie banki mogą kreować pieniądze niezależnie od depozytów p. banki inwestycyjne. Po trzecie to dług kreuje pieniądze a nie depozyty. I nie ma w tym nic złego. Tak było zawsze dopóki pieniądz służył ludziom a nie odwrotnie. Pzdr
mjk1

mjk1

22.03.2020 13:27

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Swisspola. Po pierwsze nie ma

„Po pierwsze nie ma polskich banków. Po drugie banki mogą kreować pieniądze…” Nieprawda! Po pierwsze mamy najważniejszy – Narodowy Bank Polski. Po drugie, ważniejsze – Banki nie mogą kreować pieniądza!!!  Zabrania im tego art. 227 Konstytucji RP, „1. Centralnym bankiem państwa jest Narodowy Bank Polski. Przysługuje mu wyłączne prawo emisji pieniądza…!!! Należy więc zapytać tych, którzy przysięgali, że będą stać na straży Konstytucji i jeszcze Boga na świadka wzywali, dlaczego nie dotrzymali przysięgi i jak się z tym czują? Akurat teraz jest ku temu najlepsza okazja.
Jan1797

Jan1797

22.03.2020 15:31

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na „Po pierwsze nie ma polskich

Proszę mi wytłumaczyć dlaczego akurat teraz jest najlepsza okazja a wtedy większość
nie widziała powodu?   https://www.youtube.com/…
mjk1

mjk1

22.03.2020 16:39

Dodane przez Jan1797 w odpowiedzi na Proszę mi wytłumaczyć

Wtedy, też była okazja i teraz niestety też większość nie widzi powodu.
Jan1797

Jan1797

22.03.2020 20:00

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Wtedy, też była okazja i

Może są na tyle pragmatyczni, że większość nie widzi powodu, by dezorganizować funkcje państwa.
Jeżeli zmierzamy do konsolidacji demokracji to jedynie przez funkcjonujące społeczeństwo obywatelskie.
Pozdrawiam.
Jan1797

Jan1797

23.03.2020 19:03

Dodane przez Jan1797 w odpowiedzi na Może są na tyle pragmatyczni,

https://twitter.com/Jace…
Przyjrzyjcie się zestawieniu tweeta Wilka; Zwłaszcza jeśli w życiu nie prowadził żadnego biznesu......
z banerem Bosaka. O kim pomyślą wyborcy? Są pragmatykami i dlatego Państwo nie działa w Waszym
interesie i nie możecie tego zmienić od trzydziestu lat skazani na 1.5-3 % ? Tuż obok, linkowany przesłał
dalej tweet radnego stołecznego przy dzisiejszej plamie komunikacji stołecznej ? :( Wypada zakląć.
Domyślny avatar

megalampus

22.03.2020 21:19

Dodane przez Jan1797 w odpowiedzi na Proszę mi wytłumaczyć

Bowiem petla sie zamyka..Polacy zaczynaja rozumiec zatrute owoce  ostanich 35 lat ktore uplynely  od wizyty Jaruzelskiego u Rotszilda w Nowym Yorku 1986..Juz sie nie da mamic bezkarnie.nie da sie juz ukryc.
Kaczynski ,Tusk ,Miller i Konsorcjum za nimi w cieniu stojace ,nigdy nie mialo i nie  zamiaru naruszac stanu Ukladu Magdalenkowego..Jednym Elementem z wielu, Planu Magdalenkowego jest gra "dobry miicjant vs zly milicjant"..stworzona i obliczona na zyskanie niezbednego czasu ..cel..Utrata przez Polske Suwrennosci..oraz Genocide Narodu Polskiego..poprzez zaplanowane dzialania w etapach :
1) upadek Ekonomiczny
2) upadek polityczny
3)upadek moralny
4) upadek panstwa i jego instytucji
5) upadek wiezi i wspolnoty Narodowej
6)..obecnie odbywajacy sie..upadek Kosciola Katolickiego i upadek Wiary Chrzescijanskiej w Polsce..jako fundament Polskosci..
Program ten jest realizowany przez masonska zydo-komune w roznych odmianach "partyjnych" agentur w Polsce..
Za niedlugo Polin stanie sie zgodnie z opinia Kissingera z 1991 roku.."najatrakcyjniejszym polozonym geopolitycznym-centrum ,Real Estate w Swiecie.do zagospodarowania"...
Czy wy durnie naprawde nie widzicie co sie dzieje ?
mjk1

mjk1

23.03.2020 10:16

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na Bowiem petla sie zamyka.

Drogi Maxilampusie.
 Durnie nie widzą, co się dzieje, dlatego, że są durniami właśnie. Dość celnie podsumował to Jan 1797 pisząc, że większość nie widzi powodu, aby to zmienić, bo uważa, że zdezorganizujemy funkcję państwa. Państwo wprawdzie nie działa w naszym interesie i prowadzi nas wprost do zguby, ale nie możemy tego zmienić, bo jesteśmy pragmatykami. Przecież tak durnego uzasadnienie nawet najdurniejszy dureń nie potrafiłby wymyśleć. Ci, którzy mają w przyszłości przewodzić społeczeństwu, czyli przyszła inteligencja, są jeszcze głupsi. Studentka napisała wprost, że do władzy idzie się po to, aby się nachapać i lepiej popierać tych, którzy już się nachapali, bo jak przyjdą nowi nakradną jeszcze więcej. Wydawałoby się, że większość ludzi potrafi odpowiedzieć na pytanie: czy można nie kraść? Jak widać przyszła inteligencja nie potrafi. Nie tylko ona zresztą. Nie tak dawno, pod jednym z wpisów na tutejszym portalu, zadałem takie samo pytanie, tylko troczę inaczej sformułowane. Zapytałem, czy może funkcjonować rząd, który nie zabiera nikomu ani grosza w podatkach, wypełnia swoje podstawowe funkcje i jeszcze dodatkowo zapewnia 500 plus, emerytury plus i wiele innych plusów. Sam uznałeś to pytanie za bardzo interesujące, ale nigdy nie odpowiedziałeś na nie. Jeżeli zrozumiałeś wpis Swisspola i dyskusję pod nim powinieneś, tym razem, bez trudu odpowiedzieć. Potrafisz?
Domyślny avatar

megalampus

23.03.2020 13:36

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Drogi Maxilampusie.

..."Jeżeli zmierzamy do konsolidacji demokracji to jedynie przez funkcjonujące społeczeństwo obywatelskie."..
Gratuluje..Swietnie wylapales mysl ktora "Studentka" prezentuje..Jest ona typowym przedstawicielem nowego pokolenia.,ktore zatrutl tym paradygmatem ,miedzynarodowy zydo-komunizm z wiadomej "parti"..Jestem pewien ,ze nie jest swiadoma tego co mowi..Mlodzi nie mysla niezaleznie..Uzywaja z wlasnego lenistwa wymyslonych przez innych "partyjnych kalek pojeciowych"..
Powyzszy cytat  uzyty przez komentatora ,jest wprost zaczerpniety z Sorosowskich podrecznikow dla aktywu NGO..i reprezentuje druga strone tej samej monety..
Polska z powyzszym pokoleniem jest pomiedzy Scylla a Charidbis..
Nie jestem wstanie odpowiedziec na twoje pytanie dotyczace "rzadu"..Bowiem uwazam ,ze jego istnienie nie jest potrzebne..Dystrybucja pieniadza,Instytucje Panstwa NIE moze byc celem samym w sobie ! (a taki model obowiazuje w kraju..)
W realnej rzeczywistosci to tylko NARZEDZIA ! ,do realizowania dobrobytu i organizowania dnia codziennego NARODU..To Narod  i kazdy z nas jest celem i podmiotem WSZELKICH dzialan...Nie jest to niestety obowiazujacym stanem faktycznym w Polsce..Tutaj, UPRZEDMIOTOWIONY Narod jest uzywany do realizowania wlasnych celow  przez roznego rodzaju ,"rzady"..od szczebla lokalnego po Centralny..Mozna glosno mowic o panujacym Neo-Feudalizmie w Polsce..
mjk1

mjk1

23.03.2020 16:01

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na ..."Jeżeli zmierzamy do

Oczywiście, że rząd w takiej formie jak obecnie jest zupełnie niepotrzebny. Sam jednak stwierdzasz, że celem i podmiotem wszelkich działań jest społeczeństwo. Społeczeństwo zaś, aby jego działania były efektywne, musi być w jakiś sposób zorganizowane. W organizacji tej, niekoniecznie państwie, muszą zostać ustalone jakieś zasady i ktoś musi stać na straży tych zasad. Pytanie, czy rząd musi działać na takich zasadach jak obecnie, czyli zabierać wszystkim pod przymusem i rozdzielać wg swego uznania. Odpowiedź brzmi; nie tylko nie musi, ale mu nie wolno! Jeżeli zabraniamy zaboru mienia komukolwiek, to dlaczego rząd ma być z tego zwolniony? W tym miejscu ktoś zapyta, po co właściwie potrzebny jest rząd, czy jakaś jego minimalistyczna forma? Jest potrzebny, bo społeczeństwo samo sobie nie poradzi. Potrzebne jest zarówno społeczeństwo rządowi, jak i rząd społeczeństwu. Zadawałem tutaj kilkakrotnie pytanie, co jest najważniejsze, dla każdego przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą? Nie odpowiedział nikt, nie tylko mój ulubieniec Jabe, do którego najczęściej kierowałem to pytanie. Otóż najważniejszy dla każdego przedsiębiorcy jest zbyt na jego produkcję. Zbytu zaś nie jest w stanie zapewnić rynek. Dlaczego? Bo się nie da. Jest to nie tylko ekonomicznie, ale matematycznie niemożliwe! Uczono tego w każdej polskiej szkole, od podstawowej po wyższą uczelnię. Wystarczy sobie przypomnieć. W jaki sposób rząd ma zapewnić zbyt na cała produkcję? Tu systemów jest kilka. Najważniejsze jednak jest to, że wszystkie te systemy były sprawdzone praktyce i wszystkie bez wyjątku przyniosły pozytywne rezultaty w przeciwieństwie do obowiązującego obecnie najbardziej niewydolnego systemu gospodarczego. Jakie to systemy? Pisałem wielokrotnie, jednak nikt nie chciał słuchać. Jeżeli jednak tym razem ktokolwiek będzie zainteresowany, chętnie przypomnę, wątpliwości wyjaśnię i podyskutuję. Pozdrawiam.
Obserwator_3

Obserwator

22.03.2020 17:15

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na „Po pierwsze nie ma polskich

Istnieje kolosalna różnica pomiędzy "emisją" (czyli drukowaniem desygnatów pieniądza fiducjalnego, pełniących rolę "płacidła" i będących środkiem płatniczym dla obrotu gotówkowego) a "kreacją", czyli stworzeniem "ex nihilo" pieniądza, co może robić na dobrą sprawę każdy (każdemu zobowiązaniu można przypisać pewną wartość i jeżeli jest ona uznana przez uczestników danej transakcji, to w zamian za to zobowiązanie lub prawo do tego zobowiązania, można od drugiej strony coś uzyskać).
Co to znaczy "każdy"? Ano, dosłownie każdy kto może w sposób ważny wystawić i podpisać dokument zaczynający się np. od słów "Ja,....[data]...., [kwota]... zapłacę za ten weksel nie na zlecenie [nazwisko akceptanta]... kwotę ....[kwota]...", albo "Ja, Henryk, oddam okazicielowi niniejszego dokumentu samochód osobowy marki Rolls-Royce będący moją własnością" (lub też zgoła: "Ja, Rychu zwany "Kizior" zlecam meliniarze Rudej Helce wydanie okazicielowi dwóch flaszek wódki czystej z mojej rezerwy osobistej").
I te kwitki to są realne pieniądze, wykreowane przez wystawców. Bez emisji prawnego środka płatniczego, zastrzeżonej dla NBP...
mjk1

mjk1

22.03.2020 17:26

Dodane przez Obserwator_3 w odpowiedzi na Istnieje kolosalna różnica

@Obserwator_3.
Różnica jest fundamentalna. Każdy może oczywiście wystawić te kwitki, ale nie są to realne pieniądze, bo nie każdy musi je przyjąć, jako zapłatę. W przypadku prawnego środka płatniczego, jakim w naszym kraju jest PLN, wystawiający towar do sprzedaży za określoną cenę musi przyjąć zapłatę w PLN. W wekslach może odmówić w PLN nie. Ciekawe czy znajdzie Pan frajera, który sprzeda choćby psią budę za weksel wystawiony przez jakiegoś posiadacza stu skrzynek wódki, czy nawet Rolls-Roycea?  Banki komercyjne kreują obowiązujące środki płatnicze, przy czy nie ma znaczenia, czy w postaci banknotów, czy zapisu elektronicznego a tego już zabrania im Konstytucja.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Swisspola
Nazwa bloga:
Swisspola
Zawód:
Programista
Miasto:
Oftringen

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 64
Liczba wyświetleń: 415,149
Liczba komentarzy: 1,336

Ostatnie wpisy blogera

  • Lepszy przerażający koniec niż przerażenie bez końca
  • Patriotyczny test prezesa Kaczyńskiego
  • Sam tego chciałeś Grzegorzu Dyndało,

Moje ostatnie komentarze

  • Mam sąsiada, któremu na skutek nieszczęśliwego wypadku podnośnik (300 kg) zmiażdżył nogę. W szpitalu powiązano mu nogę drutami tak aby nie odpadła i zwolniono go ze szpitala do domu. Niestety w domu…
  • Może i masz racje, ale najgorsze szambo jakie może się Polsce przytrafić to wygrana Druciarza i tercet Tusk, "Bodnera" i Dupiarz. Przypuszczam, że byłby to następny rozbiór Polski. Święta trójca:…
  • Sam nie za bardzo ufam sondażom, uważając je za środek manipulacji, ale wiem ze Nawrocki nawet wśród zwolenników PiS-u ma wyraźnych przeciwników. Zresztą sam, gdy go słucham to mam wrażenie, że…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • 7 Grzechów głównych — Grzech 2, Finanse
  • 7 Grzechów głównych
  • Marsz, marsz Poloni

Ostatnio komentowane

  • rolnik z mazur Waldek Bargłowski, @ Swiss pola  Smutna to prawda. Niestety masz rację. Pzdr 
  • Alina@Warszawa, @Sake3! Nikt na NB nie kwestionuje wyboru Nawrockiego! Wszyscy doceniają jego wybór iw obecnej sytuacji!  Co do niechęci do PiS - wskaż Sake3 co w zarzutach tu przedstawionych - konkretach, jest…
  • sake2020, No tak,ledwo 4 dni minęły od wyborów a już na NB kwestionuje się wybór Nawrockiego. Myślę że wpływ na to ma niechęć do PiS-u tak tu pielęgnowana i podatność. na wypowiedzi i sugestie uśmiechniętej…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności