Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Najpierw media, a potem konstytucja
Wysłane przez Losek w 22-04-2017 [20:32]
Czasem zdarzają mi się takie rozmowy, toczone w gronie przyjaciół i znajomych, po których ogarnia mnie zniechęcenie, a czasem nawet przerażenie. Rozmawiam z ludźmi niewątpliwie inteligentnymi, którzy jednak zostali tak zmanipulowani przez propagandę rodem z TVN-u, że nie docierają do nich żadne argumenty.
Bardzo wstrząsającą opinią, z jaką zdarzyło mi się ostatnio spotkać, było stwierdzenie mojego przyjaciela, który uważa, że skandaliczny list szefa Ringier Axel Springier Media Marka Dekana, w którym instruuje on dziennikarzy jak mają manipulować czytelnikami, list który zdecydowanie zagraża demokracji - jest pożyteczny, ponieważ Unia Europejska to najlepsze co nas mogło spotkać! Przyjaciel uważa, że należy się cieszyć, że nas - maluczkich - w ogóle tam przyjęli i że "dobre rady" Dekana są jak najbardziej potrzebne i wskazane.
To, jaką pułapką stała się dla nas Unia, to temat już przeze mnie poruszany. To, że jest to struktura, za pomocą której neomarksiści próbują zniewolić całe społeczeństwa, to teza, którą potrafię łatwo udowodnić. Oni się przecież ze swoją ideologią wcale nie kryją. Na tych łamach nie muszę również nikogo przekonywać, że choć nie jesteśmy żadnym mocarstwem, to nie mamy przecież powodów do kompleksów i do padania przed światem na kolana. Dziś chcę poruszyć inny problem związany bezpośrednio z niebezpieczeństwem, jakim jest możliwość manipulowania opinią publiczną, za pomocą sterowanych z zewnątrz mediów.
Paweł Kukiz, występując w sejmie w czasie debaty o wotum nieufności, zwracając się do młodzieży zgromadzonej na galerii sali posiedzeń sejmu wypunktował ułomność zasad konstytucji w zakresie sprawowania władzy przez suwerena. Wykazał w krótkim rozumowaniu, że mimo istnienia w konstytucji instytucji referendum, suweren nie ma w zasadzie możliwości realnego wpływu na kształt ustroju państwa, ponieważ nawet jeśli zebranych zostanie odpowiednio dużo podpisów pod wnioskiem o referendum, sejm może wniosek wrzucić do kosza. Nawet jeśli - cytując Kukiza - pod presją na przykład pięciu tysięcy górników z kilofami - sejm takie referendum ogłosi, mało prawdopodobne, by do urn referendalnych przyszło wymagane ponad 50% uprawnionych do głosowania. A nawet jeżeli ten warunek zostanie spełniony, nawet wtedy parlament nie musi się z decyzją suwerena zgodzić. Rozumiem, że intencją Pawła Kukiza, tak w tym wystąpieniu, jak i w całej jego działalności jest zmiana tego stanu rzeczy. Wierzę, że Kukiz próbuje walczyć z partiokracją. Że chce oddać więcej władzy, realnej władzy, w ręce suwerena. I to pewnie dobrze, ale zanim tak się stanie, koniecznie trzeba zapewnić Polakom dostęp do rzetelnej wiedzy o świecie. Koniecznie musimy się najpierw zabezpieczyć przed wpływem mediów, które co prawda piszą po polsku, ale nie reprezentują polskich interesów. Proszę sobie wyobrazić co by było, gdyby dało się dziś w łatwy sposób doprowadzić do referendum, którego wyniki byłoby obligatoryjne dla parlamentu. Mając w ręce te dwa narzędzia - referendum i media - można by zrobić niemałe zamieszanie. Nie potrzeba by wystawiać na widok publiczny nieudaczników z totalnej opozycji, przeprowadzać bzdurnych głosowań sejmowych, ani organizować ciamajdanów. Wszystko dało by się załatwić znacznie prościej. Ponieważ nie jestem specjalistą ani w zakresie prawa, ani w sprawie zasad działania mediów, nie potrafię wskazać jakiegoś prostego sposobu na poprawę sytuacji. Ale nie ulega wątpliwości, że coś z tym zrobić trzeba. Jakiś zgodny z prawem sposób na to, by nie dopuszczać do głosu różnych Dekanów, musimy znaleźć. I koniecznie należy to zrobić zanim zmienimy konstytucję.
Nie twierdzę ani tego, że obecna władza jest idealna, ani tego, że wszyscy muszą wyłącznie na tę partię głosować. Moi czytelnicy z łatwością mogą znaleźć teksty, w których krytykuję Prawo i Sprawiedliwość. Jednak zgadzam się (podobnie jak głosujący przeciw wotum nieufności Paweł Kukiz i jego klub), że dla obecnej władzy nie ma dziś alternatywy. Miałem nadzieję, że w całkowity polityczny niebyt odejdzie władza poprzednia, tymczasem - niestety - z sondaży oraz z rozmów z moimi przyjaciółmi wynika, że hydra znów podnosi łeb. I to jest druga sprawa, którą należy szybko załatwić. Odesłać tę hydrę na polityczny śmietnik!
Przerażające jest dla mnie to, że w rękach tumanionych przez obce media ludzi, leży przyszłość moich dzieci. Karta do głosowania w rękach wyborców, którzy nie potrafią odróżnić prawdy od fałszu, dostrzec zagrożeń dla Polski, ludzi, którzy są zmanipulowani do tego stopnia, że nie potrafią przyjąć do wiadomości faktów, nie chcą sprawdzić ich prawdziwości - taka karta w ich rękach może się okazać dla mojej ojczyzny i dla moich dzieci wyrokiem. I nie ma takiego miejsca, do którego mógłbym je w łatwy sposób wysłać, bo nigdzie na świecie nie będą u siebie w domu, a także dlatego, że - jak mi wydaje - jesteśmy w Europie ostatnią nadzieją cywilizacji łacińskiej.
Lech Mucha
Tekst ukazał się w tygodniku Polska Niepodległa (12.04.2017.)
Komentarze
22-04-2017 [21:51] - Jabe | Link: Chce Pan przejąć pełną władzę
Chce Pan przejąć pełną władzę nad mediami, by zapewnić dostęp do rzetelnej wiedzy o świecie. Próbkę tego już mamy. Trwa toporne przekuwanie żeliwnych mózgów. Naturalnie co bystrzejsi się od razu połapali, uciekli od tego i tym bardziej się do nich nie dotrze. Tak więc skutek może być wręcz odwrotny. Proszę zrozumieć, że zmiana czegoś, co jest złe, na cokolwiek, nie koniecznie oznacza zmianę na lepsze. Kto ma zapewnić lepszą ofertę?
Referenda są okazją do istnej orgii manipulacji. One nie są po to, żeby ten mityczny suweren miał władzę, tylko po to, żeby z góry podjętą decyzję podeprzeć pozorami i ewentualnie na naród zwalić winę. (Tak, tak, w dalekich wyspiarskich krajach zdarzają się anomalie.) Referendum może być tylko odwoławcze. Od stanowienia prawa jest legislatura czyli parlament. Kropka.
Konstytucji teraz nie można zmienić, ale to nie znaczy, że nie należy teraz dyskutować, jak ma być urządzone państwo. Trzeba rozmawiać nie tylko ze swoimi, lecz także z przeciwnikami. Może się okazać, że będzie możliwe porozumienie właśnie w sprawach odległych od partyjnych wojen. Wielu tu głosi, że obecna konstytucja jest zła i trzeba ją zmienić, ale gdy zapytać na jaką, nie mają pojęcia. To jest zresztą szerszy problem – Ma być nie tak, jak było, ale nie wiadomo jak. Rezultat może być taki, że tylko obsada koryta się zmieni, a generalnie zostanie wszystko po staremu.
22-04-2017 [22:24] - Losek | Link: Skąd wniosek, że chcę przejąć
Skąd wniosek, że chcę przejąć władzę nad mediami?
Referenda na razie nie znaczą nic. I to źle.
Kto powiedział, że Konstytucji nie można zmienić?
22-04-2017 [23:17] - Jabe | Link: 1. OK, zasugerowałem się
1. OK, zasugerowałem się licznymi tutejszymi nawoływaniami... Mój błąd, przepraszam.
2. Dziś referenda nic nie znaczą, podobnie jak obywatelska inicjatywa ustawodawcza. Mimo początkowej sympatii, mój sceptycyzm rośnie. Ludzie ewentualnie mogą głosować nad tym, czy jeździć po prawej, czy po lewej stronie. Jednak już warunki takiego przystąpienia do UE były suwerenowi nieznane, a mimo to ponoć poważni ludzie poszli do urn. No a co dopiero pisanie ustawy? Dlaczego zamiast tego nie podejść poważnie do demokracji przedstwicielskiej?
3. No racja, konstytucję można zmienić, trzeba mieć tylko za sobą odpowiednią większość w Zgromadzeniu. No chyba że zamachem stanu.
23-04-2017 [12:01] - Losek | Link: Nie chodzi o to, by nie
Nie chodzi o to, by nie podchodzić poważnie do demokracji przedstawicielskiej :-) Chodzi tylko o to, że w sytuacjach, w których suweren się wścieknie i będzie chciał udowodnić parlamentarzystom, kto tu naprawdę jest władzą, a kto ma suwerena słuchać, była możliwość odwołania się do opinii suwerena pomiędzy wyborami. Ale żeby tak było to, aby ustrzec się przed manipulacją opinią publiczną, należy zapewnić suwerenowi dostęp - i to łatwy dostęp (!) - do rzetelnej wiedzy. Bo jak wynika z doświadczenia życiowego, dziś inteligentni ludzie dali się tak zmanipulować, że nieświadomie mówią Michnikiem.
23-04-2017 [12:58] - Jabe | Link: Taki to suweren, że mu
Taki to suweren, że mu „należy zapewnić”. Sam Pan traktuje „suwerena” protekcjonalnie. Ma istnieć nadsuweren, który dopilnuje, żeby dostarczono „suwerenowi” rzetelnej wiedzy i do tego łatwo dostępnej. Kto ma być tym nadzorcą?
Parlamentarzystom można udowodnić, kto ma władzę, odwołując ich. Jestem jak najbardziej za wprowadzeniem instytucji referendum odwoławczego dotyczącej wszystkich stanowisk z wyboru, bez żadnych progów. Także wysocy sędziowie powinni być poddawani z urzędu tej procedurze co kilka lat. Tak jest w kilku stanach USA.
23-04-2017 [21:44] - Losek | Link: No, dobra, suweren musi sobie
No, dobra, suweren musi sobie zapewnić dostęp do wiedzy, żeby mół głosować rozsądnie.
Parlamentarzystom można coś udowodnić raz na cztery lata, a czesem zachodzi konieczność szybszego działania.
24-04-2017 [09:42] - Jabe | Link: O, patrz Pan, jest propozycja
O, patrz Pan, jest propozycja referendum. Pytanie: „Czy pani(pan) popiera reformę oświaty?” Ponoć zobiektywizowane, he. Śmichy chichy. Tak to się manipuluje „suwerenem”.
A teraz do rzeczy. Suweren z definicji nic nie musi. Jak nawet będzie chciał być poinformowany, to nie wyegzekwuje, bo taka jego natura. Może Pan ledwie próbować podszeptywać mu to i owo. A co do udowadniania parlamentarzystom, gdyby była instytucja referendum odwoławczego, nie trzeba by czekać do końca kadencji.
22-04-2017 [22:24] - xena2012 | Link: Kukiz chce oddać wiecej
Kukiz chce oddać wiecej realnej władzy w rece suwerena -to znaczy kogo? Sam Pan przyznaje jak zmanipulowane jest społeczeństwo,Ja dodała bym jeszcze że bierne i z krótką pamięcią.Ten suweren nie chce władzy tylko pieniędzy w kieszeni.
22-04-2017 [22:28] - Losek | Link: Suweren, to suweren.
Suweren, to suweren. Demokracja idealna nie jest, ale nie przesadzałbym z tym brakiem wiary w ludzi. Tylko oni muszą mieć rzetelną wiedzę o świecie.
23-04-2017 [09:14] - Czesław2 | Link: Świadomość i mentalność ludzi
Świadomość i mentalność ludzi podzieliłbym na cztery kategorie. Część tu zwykli dranie, część przygłupy, część rozsądni i ostatnia część to mający wszystko w odwłoku. Ok. 50% zagłosuje tak, jak im telewizja każe, bo myślenie jest od nich odległe o kilka parseków i napełnia ciężkim strachem.
22-04-2017 [22:29] - michnikuremek | Link: Co mi się podoba w rządach
Co mi się podoba w rządach PISu?
1. Macierewicz - rozpędził klikę czerwonych generałów i pułkowników. Biorąc pod uwagę poziom rozwścieczenia PONowoczesnej bolszewi - Macierewicz to robi NAPRAWDĘ. Teraz oczekuję, że Ziobro zrobi to samo z "kastą nadzwyczajnych ludzi".
2. Sprzeciw PISu wobec osiedlania w Polsce tzw. "uchodźców" czyli azjatycko-afrykańskiej dziczy, która właśnie wykańcza kraje zachodnie.
3. Polityka historyczna - podoba mi się odznaczanie ostatnich AKowców, WINowców i NSZ-towców czy też wyprawianie uroczystych pogrzebów bohaterom zamordowanych przez komunistów (Inka, Zagończyk). Mam nadzieję, że doczekamy uroczystych pochówków rotmistrza Pileckiego i generała Nila.
Co mi się nie podoba w rządach PISu?
GOSPODARKA!!!
Komplena klapa!!! W tej dziedzinie PIS jest typową partią sojalistyczną, która wzoruje się na przedwojennej sanacji. Kaczyński , podobnie jak Piłsudski uważa, że państwo ma wszystkim zarządzać, a sprawy załatwi wymiana urzędników... Kombinacje Morawieckiego z podatkami (które oczywiście poszły w górę), lewackie bredzenie o innowacyjności - to wszystko zamiast radykalnych obniżek podatków (patrz Rumunia!) i likwidacji tego cholernego ZUSu. Morawiecki nie rozumie, że 90% produktu krajowego nie wypracowują producenci rakiet międzyplanetarnych, tylko rzemieślnicy, masarze, piekarze, sklepikarze, producenci makaronu, hodowcy kur itp. Morawiecki tego nie wie, bo skończył amerykańskie, lewackie uniwersytety i nigdy nie pracował (on "zasiadał" w bankach za milionowe uposażenia - swoją drogą ciekawe jakie to "sprężyny" pchały go na te milionowe stanowiska.....).
Jeżeli PIS wyłoży się - to będzie właśnie wina ich podejścia do gospodarki....
Zwalczam pogląd głoszony zwłaszcza z prawej strony pt: "PIS - PO - to samo zło". Głoszą go ludzie, którzy - albo są pełni złej woli chcąc mieć premiera Schetynę i wicepremiera Petru, albo są kompletnymi durniami i nie powinni zajmować się polityką. Dopóki po prawej stronie nie ma partii, która może wygrać wybory i przejąć władzę jesteśmy skazani na PIS.Należy ich krytykować, naciskać, ale nawoływanie do obalenia tego rządu to nieodpowiedzialność, albo zła wola....
22-04-2017 [22:43] - Losek | Link: Mogę tylko się z tym
Mogę tylko się z tym komentarzem zgodzić. Pozdrowienia.
23-04-2017 [09:13] - Czesław2 | Link: Problemem jest mentalność
Problemem jest mentalność Polaków. Nie można im zabrać niemieckich galerii handlowych, bo stamtąd czerpią zadowolenie i poczucie bycia w europie.
23-04-2017 [12:04] - Losek | Link: Ależ można zabrać. Tylko
Ależ można zabrać. Tylko trzeba dać polskie. A przynajmniej dać możliwość wyboru. A przynajmniej upewnić się, że te niemieckie będą płacić podatki na nasz pożytek, a nie na niemiecki.
23-04-2017 [16:27] - Czesław2 | Link: Gratuluję optymizmu. W/g mnie
Gratuluję optymizmu. W/g mnie jest za późno. Kauflandy, Lidle i Biedronki ( Lewiatan to w 50% Biedronka ) są w każdym przysiółku.
23-04-2017 [17:03] - Galiński | Link: Morawiecki jest z
Morawiecki jest z wykształcenia historykiem /następny/ pracę mgr. pisał z SW, więc jego wiedza ekonomiczna wzięła się, nie wiem skąd.Sądząc po efektach, wie jak i z kim rozmawiać o tym, żeby już nas tak nie golili razem ze skórą.
Efektów dla realnej gospodarki, właśnie tych milionów przedsiębiorców, zatrudniających dalsze miliony nie widzę.
M Tacher pracowała w warzywniaku rodziców, pojęcie o produkcji i handli miała, Morawiecki pewnie ma pojęcie o przepływających miliardach, dobre i to.
23-04-2017 [19:17] - michnikuremek | Link: Morawiecki nie jest
Morawiecki nie jest resortowym dzieckiem. Jakie więc sprężyny pchały go na stanowiska gdzie dostawało się wielomilionowe pensje.......? Dobre pytanie, co?
22-04-2017 [23:07] - Marek1taki | Link: "Najpierw media, potem
"Najpierw media, potem konstytucja" to sedno.
Oczywiście wolny rynek w mediach da szansę (a nie wyłączność) poglądom innym niż sponsorowane przez agenturę, w przeciwieństwie do stanu obecnego.
Ludzie chcą kasy nie tylko dzisiaj, bo pacta conventa nie są od 2 lat i szlachta też chciała 500+ z wiadomym skutkiem.
Erdogan manipuluje ale nikt nam nie broni wzmocnić państwa systemem prezydenckim odwołując się do takiego samego referendum. To ważne pytanie należy zadać, a potem następne,aż wypracujemy wspólnie treść konstytucji spójną z dekalogiem. Naiwność, idealizm, brak realizmu? Czy przekonanie, że w istocie ludzkiej tkwi prawo do odpowiedzialnej wolności. Bez wodzenia na pokuszenie, rzecz jasna, bo decydowanie o wydatkach z cudzej kieszeni na własne potrzeby mogą zdemoralizować każdego, czego widzimy powszechne skutki.
22-04-2017 [23:49] - michnikuremek | Link: Kiedy słyszę krytykę 500+ czy
Kiedy słyszę krytykę 500+ czy mieszkanie+ ze strony środowisk zbliżonych do Stanisława Michalkiewicza czy Rafała Ziemkiewicza - jestem otwarty na dyskusję i właściwie zgadzam się z zarzutami o rozdawnictwo i socjalizm.....
Kiedy słyszę nagłe zatroskanie o "budżet" i "deficyt" z kręgów tych, którzy jeszcze dwa lata temu jedząc ośmiorniczki kradli MILIARDY - mam ochotę takim splunąć w gębę......
Tfu!!!!!!
23-04-2017 [01:08] - spike | Link: Kiedy słyszę krytykę 500+ czy
Kiedy słyszę krytykę 500+ czy mieszkanie+....jestem otwarty na dyskusję i właściwie zgadzam się z zarzutami o rozdawnictwo i socjalizm....."
to młodzi małżonkowie zakładając rodzinę, też kierują się socjalizmem? a jak nie mają gdzie mieszkać, to co im pozostaje, czyż nie emigracja, gdzie socjalizm i to u największych kapitalistów, aż kipi.
Kolego nie widzi w rodzinie i stworzenia dla niej warunków bytowych, by zostawali w Polsce, jako lokaty w przyszłość?
właśnie malejąca populacja rodowitych Niemców, czy Francuzów skłoniła ich do przyjmowania imigrantów, mam tu na myśli ten pierwszy okres, a dzięki temu, że nadali im obywatelstwo, mają więcej do powiedzenia w UE. Słusznie kiedyś, chyba Lech Kaczyński powiedział, że jakby Niemcy nie wymordowali tylu Polaków, to byśmy mieli podobną ilość mieszkańców.
Można powiedzieć, że największymi wartościami są Bóg, Honor, Ojczyzna, Rodzina.
23-04-2017 [12:05] - Marek1taki | Link: 500+ i mieszkanie+ są w
500+ i mieszkanie+ są w sprzeczności z wartościami Bóg, Honor, Ojczyzna, Rodzina. Są wytworem wrogiej tym wartościom ideologii lewicowej. Mamy uzależnienie ludzi od władzy państwa i jednoczesne ponoszenie kosztów, na których powstanie nie mają wpływu. 500+ i mieszkanie+ pozorują pomoc, a pogłębiają to uzależnienie i zadłużenie. Prowadzą do błędnego koła. Są totalitaryzmem z ludzką twarzą.
23-04-2017 [13:01] - Losek | Link: Masz sporo racji. Ale w
Masz sporo racji. Ale w sytuacji - nazywając rzecz po imieniu - wojennej, gdy gra idzie o demograficzne przetrwanie narodu (używam tych pojęć świadomie) - konieczne są takie działania. Przed II WŚ, gdy Europa zbroiła się na potęgę, w Polsce rząd dbał o deficyt budżetowy i zamiast za czyjekolwiek pieniądze produkować broń, lub ją kupować, pilnowano budżetu. Fabryki stały... Podobnie dziś, sytuacja dmograficzne i geopolityczna jest tak dramatyczna, że trzeba coś z zasad poświęcić, żeby tylko poprawić ludziom byt i zatrzymać ich tu w Polsce.
23-04-2017 [15:14] - michnikuremek | Link: Socjal nigdy nie jest dobrym
Socjal nigdy nie jest dobrym rozwiązaniem. Państwo powinno ludziom mniej zabierać (czyli obniżyć podatki), a nie łaskawie ludziom dawać - zresztą, żeby jednym dać musi innym zabrać.
Natomiast do furii mnie doprowadzają osobnicy, którym zupełnie nie przeszkadzało, gdy pieniądze publiczne lądowały w kieszeniach miłośników ośmiorniczek - te same kreatury dziś, kiedy te pieniądze idą do normalnych ludzi - nagle są zatroskani stanem budżetu... Tfu!
23-04-2017 [17:46] - Marek1taki | Link: "Państwo powinno ludziom
"Państwo powinno ludziom mniej zabierać, a nie łaskawie ludziom dawać" to prawda niezależnie czy masz coś do mnie, ale jeśli coś cię gryzie to śmiało. Po co się krygować.
24-04-2017 [09:50] - Jabe | Link: Nie mają tu gdzie mieszkać,
Nie mają tu gdzie mieszkać, ale za granicą będą mieli? Temu trzeba się przyjrzeć.
Być może tu bardziej niż tam muszą dźwigać rozdętą nieudolną socjalistyczną biurokrację.
23-04-2017 [11:51] - Marek1taki | Link: Konsumenci ośmiorniczek są
Konsumenci ośmiorniczek są uwikłani emocjonalnie, ideologicznie, finansowo i służbowo. Jeszcze wczoraj nie przeszkadzał im deficyt budżetowy i rozdawnictwo, bo trafiało do ich kieszeni. Taka wspólnota poglądów jest równie mile widziana jak deprecjacja pojęcia liberalizm przechwyconego przez lewicę. To konsekwencja dialektycznego podejścia. Mentalność Kalego pozwala ganić deficyt gdy Kalemu zabiera się wyszabrowaną krowę i cenić wolność w sensie "róbta co chceta".
Dlatego warto trzymać się zasad naszej cywilizacji opartych o grecką logikę i w dyskusji odnosić się do argumentów a nie do osób i własnych uprzedzeń. W przeciwnym razie, czyli oparcia się na marksistowskiej dialektyce, zamiast porozumienia będziemy rozgrywani przez propagandę i cała energia pójdzie w opluwanie kułaka.
Nie tocz piany, przełknij ślinkę.
23-04-2017 [01:19] - spike | Link: "Rozmawiam z ludźmi
"Rozmawiam z ludźmi niewątpliwie inteligentnymi, którzy jednak zostali tak zmanipulowani przez propagandę rodem z TVN-u, że nie docierają do nich żadne argumenty."
to zdanie przeczy inteligencji tych ludzi.
Kaczyński obiecał odzyskać media, nie wiem co ma na myli, czy podobnie jak w Niemczech, gdzie obcy kapitał nie ma tam takiego prawa, zobaczymy, tylko by zdążył.
23-04-2017 [08:20] - michnikuremek | Link: No właśnie - inteligencja
No właśnie - inteligencja między innymi polega na tym, że argumenty docierają, a osoba inteligentna potrafi rozważyć wszystkie za i przeciw. Jeśli tego nie potrafi - to raczej nie jest inteligentna...
Też mam takich znajomych - nawet w rodzinie takich nie brakuje. Co powiedzieć o inteligencji człowieka, który na pytanie co mu się właściwie nie podoba w prezydencie Dudzie odpowiada: "Bo uśmiecha się jak głupek"..... :D
23-04-2017 [08:43] - Czesław2 | Link: Istnieją tysiące ludzi,
Istnieją tysiące ludzi, którzy pod groźbą tortur nie przyznają się do swojego błędu w ocenie sytuacji. Poza tym, jeśli żyją w środowisku antypisowskim, nie wychylą się, gdyż tam jedynym argumentem jest ośmieszanie przeciwnika.
23-04-2017 [08:31] - Czesław2 | Link: Przypominam także, że media w
Przypominam także, że media w Niemczech są niemieckie. I co? Mają wspólny ośrodek decyzyjny. Śpiewają lub mają mordy w kuble, tak jak grają.
23-04-2017 [12:10] - Losek | Link: To prawda. To tylko dowodzi,
To prawda. To tylko dowodzi, że każde rozwiązanie niesie za sobą swoje ryzyko. Wydaje mi się jednak, że to jest mniejsze zło, niż poddanie pod czyjąś dyktaturę medialną.
23-04-2017 [08:38] - Czesław2 | Link: 90% lokalnych portali i
90% lokalnych portali i gazetek miejskich jest wydawanych za publiczną kasę i reprezentuje stanowisko lokalnych sitw. W Tychach radni PIS chcieli zarejestrować swój portal ze słowem "Tychy" w nazwie. Sąd odmówił z hukiem twierdząc, że już portal z takim słowem w nazwie istnieje i jest to zawłaszczenie. Nie wiem, czym to się skończyło, blokada informacji jest całkowita. To nie jest cenzura, to zamordyzm.
23-04-2017 [08:54] - Tarantoga (niezweryfikowany) | Link: Witaj chirurgu plastyczny
Witaj chirurgu plastyczny polityki i socjotechniki :-))
Kilka lat temu zrobiono "badania na grupie,która była przekrojem naszego społeczeństwa"i wyszło...że reprezentacja owa...to 70% idiotów.
Teraz pewnie ten współczynnik sięga 80% [optymistycznie].
Od początku to piszę,że Kaczor,czyli PiS powinien wziąć sie za media [Orban sie kłania],nie TK! A właśnie media...bo kto ma telewizję,ten ma władzę.TVN,Polsat,etc.to media rodem z WSI i SB założone w Magdalence...tak jak Ośrodki Kształtowania Opinii Społecznej,zwane "sondażowniami".
Ja kiedyś dyskutowałem z Machiavellim we Florencji w Katedrze Santa Croce z jego zdaniem cytuję:"Nie ma partii politycznych,są tylko etykietki wyborcze,a potem liczy się pieniądz i władza."
Nie zgadzałem się z tym zdaniem,ale Niccolo nie odsunął wieka z grobowca i nie podjął dyskusji,po pewnym czasie doszedłem do wniosku,że Wielki Nieboszczyk miał rację.
A referendum w "tymkraju" nigdy nie będzie miało ponad 50%,nawet to akcesyjne do Unii musiał Miller z Kwaśniewskim "naciągnąć" .
Ciao dottore---P.
23-04-2017 [09:10] - Czesław2 | Link: Toteż, aby ten wskaźnik
Toteż, aby ten wskaźnik ugruntować zaczęto od Isaury i myślenia testowego w szkołach. Do tego trzyletnie licea i uczelnie wyższe z programem na poziomie słabego starego technikum czy liceum, aby każda babcia w klozecie miała mgr.
23-04-2017 [12:12] - Losek | Link: Witaj.
Witaj.
(Jak było - sam wiesz gdzie?) :-)
Te badania, o których piszez, dotyczyły Polski?
Ja też uważam, że w sprawie mediów i PR, Kaczyński zaspał. Choć moim zdaniem TK było manewrem odrwacającym uwagę,
Pozdrowienia.
23-04-2017 [15:13] - Tarantoga (niezweryfikowany) | Link: losek [12.12]
losek [12.12]
Tak,te badania były "na reprezentatywnej grupie" około 1800 osób z różnych regionów "tegokraju"
Czy ja wiem czy zaspał...a może nie zdawał sobie sprawy z mocy przekazu i debilizmu polactwa?
Ale 90% mediów sprzedano...odzyskać już sie tego nie da...a i te "nasze" to chwilowo.
Opozycja dłubie,po kolei chcą wydłubać Macierewicza,Ziobrę,Kamińskiego...i wydłubią o ile sie PiS nie wkurzy i nie zacznie rządzić.
23-04-2017 [12:40] - spike | Link: "Od początku to piszę,że
"Od początku to piszę,że Kaczor,czyli PiS powinien wziąć sie za media [Orban sie kłania],nie TK!"
Sądzę, że problemem są tu już sprzedane koncesje, wygląda, że Kaczyński nie chce pokazać zachodniemu kapitałowi, że może mieć obawy inwestując w Polsce, że wystarczy zmiana władzy i mogą stracić kasę. Domyślać się należy, że Kaczyńskiemu zależy na zrobieniu tej reformy zgodnie z prawem, by sępy nie mieli pretekstu na ataki, a pamiętać należy, że nie tylko polskie, a szczególnie unijne.
Nie wiem czy nie można by na początek coś w obecnym prawie medialnym zmodyfikować, np. zakazać uprawiania polityki, niech sobie piszą i wróbelkach, coś tam reklamują itd. Prawie każda stacja TV ma kilka kanałów, gdzie polityki nie ma, są jakieś filmy itp. lekkie tematy no i reklamy ciągnące się w nieskończoność.
Swoją drogą polska TV za Kurskiego też przegina, nie podoba mi się to, dobowo mają wiele godzin reklam, co ciekawsze audycje są późnym wieczorem, nie dla ludzi pracy. Wg mnie, jak puszczają reklamy, to niech się z nich utrzymują, jak zachodnie TV.
Co do referendum, już podczas kampanii wyszło, jak Kukiz wprowadził zamęt z JOWami, to Komorowski zrobił referendum, poszło w błoto koło 100 mln zł. Czy zgodzimy się, by kilka % głosujących decydowało o wszystkich Polakach ?
23-04-2017 [12:55] - Losek | Link: Przykład JOW-ów jako pytanie
Przykład JOW-ów jako pytanie referendalne jest niezręczny, bo myślę, że nawet wśród wybitnych znawców tematu nie będzie jednomyślności w kwestii wpływu JOWów na system demokracji. A co dopiero wymagać takiej decyzji od zwykłych ludzi. Toż to się aż samo prosi o manipulację opinią publiczną. W referendach pytać trzeba o bardzo prote i fundamentale sprawy. Choćby o przyjmowanie imigrantów. Wpływ muzułmańskiej imigracji na społeczeństwa jest łatwy do zaobserwowania, więc wystarczy dać ludziom dostęp do rzetelnej informacji i już.
23-04-2017 [13:02] - Jabe | Link: Czy zgodzimy się, by kilka %
Czy zgodzimy się, by kilka % głosujących decydowało o wszystkich Polakach? – Jak najbardziej! Decydują ci, którym zależy.
23-04-2017 [16:11] - Czesław2 | Link: Chciałbym wiedzieć, na ile
Chciałbym wiedzieć, na ile lat oddano POLSKIE częstotliwości niemieckim i francuskim nadawcom w postaci koncesji. Może na 100?
23-04-2017 [11:11] - krzysztofjaw | Link: No cóż...
No cóż... Kilkudziesięcioletni marksizm kulturowy w krajach Starej UE całkowicie wypatroszył z logicznego i własnego myślenia całe narody. Tzw. demokracja liberalna w sumie stała się liberalnym, politpoprawnym totalitaryzmem. Największym sukcesem marksistowskich lewaków jest to, że ludzie nie zdają sobie sprawy, iż są totalnie zmanipulowani i zniewoleni, podobnie jak największym sukcesem Szatana jest przekonanie ludzie, że go nie ma.
Marksizm kulturowy jest tak samo jak marksizm wojenny totalitaryzmem, nie znosi innego zdania i innych postaw. Uważam nawet, że jest gorszy od tego wczesnego komunizmu opartego na sile, bo niszczy ducha, umysł, niszczy wnętrze człowieka, niszczy człowieczeństwo w taki sprytny sposób i przez wiele lat, że ludzie powoli zostają otumanieni. To taka strategia żaby realizowana przez lewackie elity.
Do tego dochodzi zniewolenie kredytem i długiem oraz posiadanie przez marksistów kulturowych właśnie mediów, jako narzędzia inżynierii socjotechnicznej, manipulacji, perswazji.
Pisze Pan, że nieraz jest przerażony myśleniem wydawałoby się inteligentnych ludzi. Ma Pan rację. Ja też mam takich znajomych, którzy już tak są zaczadzeni, że nic im już nie pomoże. To lata pracy lewaków i ich mediów.
Na szczęście takich zaczadzonych Polaków jest maksymalnie około 15-20% i to jest polski sukces, bo w narodach zachodniej Europy ten odsetek sięga grubo powyżej 60% (tak myślę). Dlatego też Polska jest celem lewaków, ale i np. Węgry.
A zmiany na rynku mediów? Zrobić to można bardzo prosto, choć będzie krzyk. Wystarczy przetłumaczyć niemiecką ustawę medialną, uzupełnić o rozwiązania francuskie czy włoskie i przyjąć ją w Polsce. Nawet bym prawie nic nie zmieniał, żeby móc się obronić w UE. Jedynym problemem mogą być prawa własności, ale to też można obejść, np. nakazując w ustawie przymus odsprzedaży udziałów czy akcji kapitałowi polskiemu lub polskiemu państwu w odpowiedniej proporcji i wedle średniego kursu tych udziałów czy akcji sięgającego roku wstecz (aby uniknąć spekulacyjnego wzrostu ceny przed przymusową sprzedażą). Można też w ramach odszkodowania dodatkowo zapłacić o 10% więcej. Inaczej się nie da, ale okazuje się, że nagle polski budżet nie tylko podołał programowi 500+, to jeszcze ma się nadzwyczaj dobrze, więc sądzę, że środki by się znalazły. Proces można by zamknąć w ciągu 2 lat.
Pozdrawiam
23-04-2017 [12:14] - Losek | Link: No, cóż, mogę tylko
No, cóż, mogę tylko powiedzieć: AMEN!
Pozdrowienia.
23-04-2017 [12:16] - michnikuremek | Link: Całkowita racja. Część moich
Całkowita racja. Część moich znajomych, którym TVN wlał g**no do głowy nie jest nawet zainteresowana faktami. Tłumaczę takiemu, że ustawa o wycince drzew dotyczy tylko działek prywatnych i że jeśli są wycinane drzewa na ulicach miasta, to dlatego, że zarząd tak zdecydował (w moim mieście rządzi SLD). Odpowiedzią był krzyk, wymachiwanie rękami i pomstowanie na kurdupla, którego powinno się odstrzelić zanim Polskę zamieni w pustynię....
Nic nie dociera....
Zmiana ustawy medialnej - piękne, tylko jest w ogóle wola takich zmian? Rząd musiałby się składać z samych Macierewiczów, bo to właściwie jedyny minister, który robi coś NAPRAWDĘ.
Nawet nie potrafią załatwić sprawy tego obrzydliwego, pornograficznego spektaklu wystawianego cały czas w Teatrze Powszechnym za podatkowe pieniądze....
Wystarczy tylko wydalić z Polski tego chorwackiego "reżysera".... Ale po co się narażać? Lepiej wysłać policję na protestujących pod teatrem.... Gdyby ta sama policja była równie stanowcza wobec wybydlających się KODerastów.....
23-04-2017 [14:08] - 3rdOf9 | Link: Mnie to też od dawna niepokoi
Niski poziom świadomości społeczeństw państw demokratycznych (nie tylko polskiego - zachód wcale nie jest lepszy pod tym względem) - też mnie od dawna niepokoi.
Ideałem - z mojego punktu widzenia - byłoby państwo będące w 100% Republiką, czyli takie, w którym wszystkie ustawy są uchwalane w drodze referendum i które jest całkowicie zorganizowane "od dołu", czyli opiera się o sprawnie działające samorządy i struktury lokalnej władzy wybierane w lokalnych wolnych wyborach.
Zdaję sobie jednak sprawę, że przy obecnym poziomie świadomości ludzi, którzy nawet podczas oglądania reklam nie są w stanie odróżnić lekarza od ubranego w biały kitel aktora, taki model prowadziłby prostą drogą do tego, co już było, czyli rządów klik, mafii i układów, które w szybkim tempie zorganizowałyby się lepiej od społeczeństwa i zrobiły je w konia.
PiS, rządząc Polską w sposób centralny, postępuje pragmatycznie. Nie oznacza to jednak, że nie należy w kierunku Republiki (czyli de-facto pełnej demokracji) zmierzać. Drogę do tego widzę przede wszystkim w reformie edukacji i to bym dodał jako trzeci człon do tytułu Pana tekstu.
Nowoczesna szkoła powinna nauczać przyszłych Obywateli demokratycznego państwa kilku podstawowych rzeczy:
1. ETOSU PATRIOTYCZNEGO - im bardziej jest to pogardzane. wyszydzane i niemodne dzisiaj, tym bardziej należy to wprowadzić. To właśnie ten etos sprawił, że przed wojną w trakcie 20-u lat z Nicości pojawił się w Polsce przemysł lotniczy i marynarka handlowa. To właśnie brak tego etosu sprawia, że po 89'ym roku przez 25 lat jesteśmy nieustannie "krajem na dorobku".
2. Samodzielności, aktywności, przedsiębiorczości, odpowiedzialności, pracy zespołowej, wspólnego osiągania celów (co oznacza także wykorzenianie egoizmu i taniego cwaniactwa)
3. Odwagi w wychodzeniu przed szereg
4. Umiejętności wyszukiwania informacji.
5. Umiejętności weryfikowania informacji, czyli wykrywania kłamstwa. Do tego niezbędna jest konkretna wiedza o technikach kłamstwa, manipulacji i dezinformacji. Tego polskie dzieci również powinny się uczyć już w szkole.
6. Umiejętności korzystania z informacji.
czyli, krótko mówiąc: MYŚLENIA
Opisana reforma jest, moim zdaniem, równie ważna - jeśli nie ważniejsza nawet - od 500+
23-04-2017 [14:16] - Losek | Link: Nie ulega wątpliwości, że
Nie ulega wątpliwości, że jest znacznie ważniejsza. Bardzo dziękuję za ten mądry komentarz.
23-04-2017 [16:19] - Czesław2 | Link: Jak Pan myśli, skąd wrzask
Jak Pan myśli, skąd wrzask przeciw reformie szkoły? Najbardziej wrzeszczą nauczyciele niezdatni do prowadzenia nauki myślenia. Testowe nauczanie zdejmuje z nich wszelkie obowiązki i wysiłki. Wrzask także z tzw akademickiego środowiska prowadzącego tzw szkoły wyższe dla każdego przygłupa o poziomie słabego liceum z pewnością tytułu mgr za czesne.
23-04-2017 [21:44] - 3rdOf9 | Link: "Poziom niezbędności ustawy
"Poziom niezbędności ustawy bądź reformy jest wprost proporcjonalna do głośności lewackiego kwiku, jaki się przeciw niej podnosi" (Księga Przysłów Cytadeli)
23-04-2017 [17:38] - Imć Waszeć | Link: Niska świadomość i mizerne
Niska świadomość i mizerne umiejętności w zakresie przetwarzania informacji są pochodną współczesnych systemów edukacji. Podam przykład pierwszy z brzegu.
Dzieciak ma marzenie, żeby zostać informatykiem, więc wybiera szkołę średnią o profilu informatycznych. Rodzice są wniebowzięci, bo będą mieli mądre dziecko. Po kilkunastu miesiącach nauki "profilowanej" dzieciaczek któregoś dnia wraca ze szkoły i zdaje relację. Na lekcjach informatyki przeważnie rżną w Quake'a i Countera, a jak są jakieś "zajęcia", to głównie buszują po Internecie i ściągają jakieś torenty. Czy się kiedykolwiek uczą? Ależ oczywiście!
Cały czas się uczą do egzaminów zawodowych E12, E13 i E14, rozwiązując testy i od wyników testów zależy ocena z przedmiotu. Te pytania i testy są dostępne w Internecie, więc można sobie obejrzeć. Na pytanie czy wie o co chodzi w danym pytaniu, dzieciaczek odpowiada dumnie, że nie wie, ale to nie jest istotne, bo i tak można zostać zawodowcem. Mają pytania o Linuksa i konfigurację, ale go nie instalują i nie konfigurują, mają pytania o języki programowania, ale nie programują, mają o technikach tworzenia stron WWW, ale nie tworzą, mają o sprzęcie, ale go nie widzą na oczy, wreszcie mają masę durnej wiedzy w tysiącach pytań, która jest potrzebna jedynie do stworzenia problematycznych pytań i do niczego więcej. Pytanie dzieciaczka, czy ma ochotę sam uzupełnić sobie wiedzę i poprogramować, potworzyć i pooglądać mija się z celem, bo znacznie milej jest całe dnie rżnąć w Queja.
Typowe komunistyczne "czy się stoi czy się leży, a papier na informatyka się należy" w nowej odsłonie. Kilka lat temu miałem okazje obserwować państwową komisję egzaminacyjną w trakcie pracy nad zakresami egzaminów przedmiotowych i zawodowych w nowym wtedy systemie testowym. Nic nie zapowiadało, że nastąpi aż takie zdziczenie obyczajów. Wszystkim miłośnikom obecnego systemu egzaminowania życzę, żeby operował ich chirurg, który zaliczył wszystkie testy i nic więcej, albo skazywał prawnik, który umie tylko robić testy, a z logiki zna jedną zasadę - telefon z góry.
23-04-2017 [21:40] - 3rdOf9 | Link: Bardzo prawdziwy obraz
Bardzo prawdziwy obraz Waszmość rysujesz, wszelako - chwalić Boga - sytuację tutaj troszkę rynek naprawia.
Rzeczywiście jest tak, że można się nie namęczyć a papier magistra informatyki dostać, tyle że później się okazuje, że ten tytuł magistra jest zaledwie warunkiem koniecznym do bycia dopuszczonym do rozmowy kwalifikacyjnej, ale absolutnie niewystarczającym do pozytywnego przejścia weryfikacji. Firmy bowiem mają swoje własne testy, już wcale niekoniecznie tak trywialne, bo chcą zarabiać sprzedając oprogramowanie a nie płacić debilom za granie w Quake'a (nawiasem: w to się jeszcze gra???).
No i się później okazuje, że taki jeden z drugim cwaniaczek wprawdzie jest magistrem informatyki, ale pracuje jako hydraulik (nie mówię, że to zła praca), ponieważ w informatyce miałby szanse jedynie zostać młodszym programistą PHP za 1,8 - 2k PLN / miesiąc.
23-04-2017 [23:19] - Imć Waszeć | Link: Tu wcale nie chodzi o pracę w
Tu wcale nie chodzi o pracę w prywatnych firmach (chyba że ubeckich i wsiowych). Chodzi o rodzinne i kastowe zajęcie i zasiedzenie państwowych urzędów w Pipidówach, a tam nie trzeba wiedzy, tylko papiera i pleców. Gdyby oni rzeczywiście chcieli się weryfikować przez rozmowy kwalifikacyjne, to byłoby pół biedy. Oni mają rozmowy gdzieś, a po otrzymaniu posady będą zaraz szukać frajerów od wykonywania roboty za nich i za grosze. Tak właśnie funkcjonuje Polska prowincjonalna od 70 lat i jeszcze długo będzie tak funkcjonować, dzięki dobroduszności PIS.
Oczywiście posadki dla dzieci kasty posiadaczy z kliki lokalnej, a cała reszta jest na przemiał, ale jeszcze tego nie wie.
https://www.youtube.com/watch?...
23-04-2017 [14:31] - Domasuł (niezweryfikowany) | Link: Ostatni akapit dyskwalifikuje
Ostatni akapit dyskwalifikuje blogera z sposób wręcz skandaliczny. Raz ze robi z ludzi zmanipulowanych glupkow, którym najlepiej byłoby odebrać prawa wyborcze, a dalej w swoim szaleńczym zwidzie chce zrobić z Polski nie normalne państwo tylko jakiś nawiedzony narod, który będzie bronil całej Europy wbrew niej samej. Glowa mala jakie teksty można wyczytać na NB. Szok.
23-04-2017 [15:19] - Losek | Link: Radzę przeczytać jeszcze raz,
Radzę przeczytać jeszcze raz, może Pan lepiej zrozumie... :-)
23-04-2017 [17:18] - Domasuł (niezweryfikowany) | Link: Taa jasne. Niezla gazetka
Taa jasne. Niezla gazetka musi być ta Polska Niepodlegla. Szok.
23-04-2017 [18:05] - Losek | Link: "Szok"
"Szok"
Jakieś ulubione słowo?
Koledzy z gimnazjum tak mówili?
23-04-2017 [17:09] - michnikuremek | Link: Ja także odebrałbym prawa
Ja także odebrałbym prawa wyborcze ludziom, którzy nie odróżniają policjanta od aktora grającego policjanta......
23-04-2017 [21:06] - spike | Link: w swoim szaleńczym zwidzie
w swoim szaleńczym zwidzie chce zrobić z Polski nie normalne państwo tylko jakiś nawiedzony narod,"
co znaczy nawiedzony naród ???
takie zdanie może napisać tylko lewak, a właściwie bolszewik, lewacy mieli już więcej szacunku do tych "nawiedzonych", tym bardziej, że wielu spośród nich takimi byli, dzieci chrzcili, brali śluby kościelne itd. a jakie efekty są obecnie? ano zalew imigrantów i fala terroru na zachodzie, bo stali się "normalnymi państwami", czemu kolega tam nie wyjedzie ??
23-04-2017 [21:45] - Losek | Link: Kolega Domasuł najwyraźniej
Kolega Domasuł najwyraźniej jest w "szoku"... I mowę mu odjęło...
23-04-2017 [23:33] - Dorota M | Link: Zwykle z zastrzeżeniami
Zwykle z zastrzeżeniami czytałam pana teksty, jednak dzisiejszy artykuł wyrazający niepokój o przyszłość Polski, jest autentycznym głosem dużej części Polaków, którzy dostrzegaja realne niebezpieczeństwo dokończenia ubezwłasnowolnienia państwa, przez powrót do rządów ludzi prowadzonych przez naszych wrogów. Niemrawość rządu PIS w usuwaniu winnych przestepstw przeciwko państwu, wynika z walki na wielu frontach i to walki dosłownie o przetrwanie. Nie można usunąć przestępców bez sądu, a sądy opanowane są przez przestępcze mafie. Podobna sytuacja jest w mediach. Nie przebija sie do świadomości ludzi słaby głos telewizji publicznej, zreszta fatalnie prowadzacej chociazby programy publicycstyczne, gdzie jest chaos informacyjny i przekrzykiwanie sie wzajemne uczestników. Tutaj powinno być zdecydowane działanie, żeby uniemożliwić kłamstawa i manipulację obcych polskojęzycznych mediów. Jeżeli w tej sprawie rząd nie zadziała zdecydowanie, może nie doczekać końca kadencji. .
24-04-2017 [10:22] - spike | Link: Mnie i nie tylko, dziwi
Mnie i nie tylko, dziwi trochę pobłażliwość władzy na antypolskie wystąpienia nie tylko polityków, ale i oficerów wojska, którzy jawnie biorą udział w szkalowaniu polskich władz, nawołując też do antypolskich działań, dlaczego ci ludzie nie są pociągani do odpowiedzialności, nie są zdegradowani i osądzeni, podobnie z politykami, głośno nie mówi się, jakie mają powiązania z obcym kapitałem, poprzez różne fundacje, będące przyczółkiem obcych wpływów, może to by wielu Polakom otworzyło oczy kogo wspierają ?
Takie informacje nie powinny się pokazywać w prawicowej prasie, ci otumanieni takiej nie czytają, ale w TVP jak najbardziej, taka wiadomość dociera już nawet pod strzechy.