Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Za co został wyrzucony z „Naszych blogów” Ewaryst Fedorowicz

CzarnaLimuzyna, 02.03.2015
Jeden z najbardziej błyskotliwych blogerów, posługujący się słowem w sposób finezyjny, tendencyjny i konsekwentny – zmierzający do obalenia mitów i stereotypów, został „wyrzucony” z Naszych blogów.

Ja również jestem krytykiem PiS-u, i w odróżnieniu od całkiem sporej części jego zwolenników uważam, że takie twory, jak PO, SLD, PSL, a także efemerydy tworzone przez agenturę oraz wiele tzw. fundacji powinny zostać zdelegalizowane. Ponadto sądzę, że postulat ów nie jest mniej realny od mrzonki zdobycia przez PiS pełnej – realnej władzy w Polsce.

Uważam również (w opozycji do PiS), że lewica nie ma prawa wtrącać się do polityki. Spotykając się z: niezrozumieniem, negacją, a często nawet z gwałtownym sprzeciwem wobec powyższego ze strony sympatyków PiS-u, nie postrzegam ich jako agentów światowego lewactwa, lecz najwyżej jako ignorantów, zniewolonych wieloletnią lewicową propagandą.

Określanie Ewarysta Fedorowicza mianem agenta o ruskiej lub innej proweniencji, oskarżanie go o brak umiejętności „prostego myślenia”, o „nienawiść do PiS-u” jest świadectwem braku zdolności do merytorycznej polemiki.

Nasze blogi są portalem „pisowskim”, dlatego właśnie to tu, w tym miejscu, krytyka PiS-u jest jak najbardziej uzasadniona.

Prawda o ludziach PiS

W gronie tych, którzy zginęli pod Smoleńskiem, było wiele wybitnych osobowości. Również w dzisiejszym PiS-ie są ludzie nieprzeciętni, lecz odnoszę wrażenie, że w aktualnym składzie zbyt często nadają ton osoby konformistyczne, leniwe, ulegające politycznej poprawności – politycznej głupkowatości. Nie jest przecież żadną miarą ich wybitności postawa opozycji w stosunku do administrującej Polską komuny, ponieważ aktualną „władzę” popierają dziś tylko przysłowiowi użyteczni idioci.

Również dziś nikt nie oburza się za krytykę byłych prominentnych polityków PiS-u, którzy bez większego skrępowania dołączyli do głównego nurtu establishmentu i jako „politycy sponsorowani” optują za scaleniem Polski ze zdegenerowaną metropolią. Wystarczy wspomnieć Pawła Zalewskiego (wiceprezesa PiS), premiera PiS Marcinkiewicza, ministra PiS Sikorskiego, „spin felczera” Michała Kamińskiego – rzecznika Lecha Kaczyńskiego, dzisiejszego sekretarza stanu w gabinecie Ewy Kopacz, twórcę działającego już tzw. Instytutu Myśli Państwowej, w którego powstanie i działalność są zaangażowani: Stefan Niesiołowski, Jarosław Jagiełło (były członek PiS), Roman Giertych, Kazimierz Marcinkiewicz, Jacek Żalek – były radny z ramienia PiS, były poseł PO i aktualny członek „Polski Razem”, koalicjanta PiS.

Należy także wymienić Joannę Kluzik-Rostkowską (PiS, PJN, PO), aktualną lewicową minister deedukacji w tzw. rządzie PO, byłą minister w rządzie PiS oraz szefową sztabu wyborczego Jarosława Kaczyńskiego. Pobieżny spis renegatów zamyka zwolennik sojuszu z SLD Hofman, który notabene został wyrzucony za coś innego.

Doskonałym przykładem renegata prawie przywróconego na pisowskie łono jest Paweł Kowal (PiS, PJN, Polska Razem), związany z Instytutem Spraw Publicznych, w którym aż roi się od „byłych” komunistów i ludzi zaangażowanych w krzewienie komunizmu kulturowego (gender i okolice). (Rada programowa, rada fundacji, powiązania 2011).

Pytaniem zasadniczym jest: skąd wzięli się tacy ludzie w PiS oraz dlaczego im podobni są nadal w nim obecni: w strukturach partyjnych lub w ugrupowaniach koalicyjnych. Wymienieni przeze mnie „politycy” są to często ludzie tzw. kryptoprawicy – prawicy udawanej, zaangażowanej w wieloletnią destabilizację prawej sceny politycznej w Polsce.

Kwestią kontrowersyjną jest również sprawa Ukrainy, i to właśnie za Ukrainę oficjalnie wyleciał Ewaryst Fedorowicz (za uprawianie antyukraińskiej propagandy).

Moim zdaniem awersję do banderowców pomylono z domniemaną przynależnością Ewarysta Fedorowicza do „partii ruskiej – oczywiście spontanicznej, autentycznej i nie sterowanej” (Józef Darski). Ja również osobiście tak samo nie znoszę dzisiejszych banderowców i dzisiejszych ruskich (putinowców). Nie przeszkadza mi to w gradacji zagrożenia dla Polski ze strony Rosji i banderowskiej Ukrainy. Z dwóch wrogów Polski toczących wojnę na wschodzie groźniejsza jest dla nas Rosja.

Na koniec zadam pytanie: czy zastosowanie wobec niepokornego publicysty zasady „kto nie z nami, ten przeciw nam” nie jest lustrzanym lub bardzo podobnym odbiciem stosowanej przez polszewików praktyki wykluczenia z publicznego dyskursu niewygodnego adwersarza?
.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 50441
Domyślny avatar

maniera oficera

03.03.2015 02:23

2/2 @Czarna Limuzyna Gdyby Ewaryst zechciał się sam nieco ocenzurować, gdyby ułożył maleńką partyjną laurkę, jak choćby pani emerytka elig (która po wygłoszeniu pochwały PiS została przez krąg grasujących w komentarzach "opiniotwórczych" fanatyków z powrotem przyjęta w poczet "naszych" blogerów), gdyby choć trochę Ewaryst spuścił z tonu i nie wypominał towarzystwu blogerskiej adoracji o partyjnej "prawicowej" tolerancji dla kresowych kłamstw, być może redakcyjny pluton egzekucyjny wspaniałomyślnie nie trafiłby do celu. Niestety, Ewaryst nie dorósł do partyzanckiej wolności słowa, nie dorósł do prawdziwej "prawicowej" poprawności, nie zdołał wpasować się wygodnie w marzycielską donkiszoterię łowców jedynie słusznej prawości i jedynie słusznej sprawiedliwości. Nie dojrzał Ewaryst do tego, by znaleźć się w uprzywilejowanym kręgu partyjnych pochlebców, głoszących przymusową wiarę w rychły, wyznaczany reżimowymi sondażami, wielki sukces "prawej" Partii i jej Popleczników. Proszę nie sądzić, że bronię osoby Ewarysta. Przyznam, że nie darzę sympatią jego pyszałkowatego intelektualnego obejścia, ani nie mam pobłażliwości dla jego małodusznego obrażalstwa. Szanuję jednak prawdę. Traktuję przeto Ewarysta jako symbol. Jednego bądź Pan pewny, Czarna Limuzyno (oraz Czytelnicy) - Strefa Wolnego Słowa z precyzją pogańskiej wyroczni ocenzuruje każdego, kto odważy się na zbyt ostentacyjne ujawnianie opinii nie korespondujących z linią partyjną Strefy.
CzarnaLimuzyna

CzarnaLimuzyna

03.03.2015 09:31

Dodane przez maniera oficera w odpowiedzi na 2/2 @Czarna Limuzyna Gdyby

@maniera oficera
"Strefa Wolnego Słowa z precyzją pogańskiej wyroczni ocenzuruje każdego, kto odważy się na zbyt ostentacyjne ujawnianie opinii nie korespondujących z linią partyjną Strefy".
Jakiś czas temu podczas jednego z wykładów, który był poświęcony  problemowi pokonania ideologii zła, prelegent opowiedział historię, kiedy to zapytał działacza partyjnego, dlaczego członkowie partii nie kształcą się. Uzyskał odpowiedź, że nie potrzebują tego robić, bo mają statut partii i to im wystarcza.
Odnoszę wrażenie, że w "Strefie wolnego słowa" za statut partyjny robi codzienna porcja publicystyki zgodnej z obowiązującymi wizjami, a przecież prawda naprawdę jest ciekawa!
elig

elig

03.03.2015 13:20

Dodane przez maniera oficera w odpowiedzi na 2/2 @Czarna Limuzyna Gdyby

Jaką laurkę?  Czy chodzi o ten artykuł Piotra Skwiecińskiego, który kiedyś omawiałam?
Domyślny avatar

maniera oficera

03.03.2015 14:56

Dodane przez elig w odpowiedzi na   Jaką laurkę?  Czy chodzi o

@elig Tak, o ten. Tytuł omówienia brzmiał zdaje się "Pochwała PiS-u", czy jakoś tak. Bardzo przypadł do gustu wyznawcom wiary w wieczną i konieczną partyjną polaryzację. Pani pochwaliła Partię, partyjniacy Panią. :) Na marginesie, posłużyła się Pani niedorzecznym rozumowaniem (być może pochodzącym od wspomnianego człowieka), które można określić w skrócie jako "ideologia pustki". Ideologia pustki zakłada fałszywą tezę, którą streścić można następująco "gdyby nie było Coca-Coli, nie byłoby co pić". Rezultatem tego fałszu, jest przekonanie, że skoro Coca-Cola istnieje, musi być dobra, więc pijmy Coca-Colę. Proszę to dobrze zrozumieć. Tego typu błędne rozumowanie jest oferowane jako uzasadnienie bierności, słabości i kompromisowości PiS-u. Bo "co by było gdyby nie było PiS". Skoro zatem PiS istnieje, należy być wdzięcznym, że "jaki jest taki jest, ale jest". Co więcej, nie należy wymagać zbyt wiele, bo przecież Partia ma na celu dobro Polaków. Tak oto ideologia pustki przeradza się w ideologię partyjnego dziadostwa, zaś bylejakość i bierność stają się cnotami partyjniackiego fundamentalizmu.
elig

elig

03.03.2015 22:08

Dodane przez maniera oficera w odpowiedzi na @elig Tak, o ten. Tytuł

Artykuł Skwiecińskiego BYŁ pochwałą PiS.  To fakt.  Do głowy by mi nie przyszło, że nie powinnam go z tego powodu omawiać.  Ten "dziadowski PiS" bywa czasem naprawdę pożyteczny.  Podam przykład: podczas Marszu Niep[odległości w 2012 to właśnie posłowie PiS, Artur Górski i Stanisław Pięta zapobiegli atakowi policji na manifestantów.  A mogła być masakra.
Domyślny avatar

Dziadek bez dowodu

03.03.2015 02:45

baba z wozu koniom lżej. i tyle w temacie kapewu?
CzarnaLimuzyna

CzarnaLimuzyna

03.03.2015 09:34

Dodane przez Dziadek bez dowodu w odpowiedzi na baba z wozu koniom lżej. i

@dziadek bez dowodu
"baba z wozu koniom lżej.
i tyle w temacie kapewu?"
Tak. Na pewno. W drodze na manowce będzie lżej.
gracz ogame

gracz ogame

03.03.2015 05:50

Szanowny Administratorze - Proszę jeszcze raz tą decyzję przemyśleć - "STREFA WOLNEGO SŁOWA" !
Domyślny avatar

nurni11

03.03.2015 12:59

Dodane przez gracz ogame w odpowiedzi na Szanowny Administratorze -

Co to za strefa wolnego słowa w której nie ma np Palikota? Prawda że ułomna?
gracz ogame

gracz ogame

03.03.2015 14:04

Dodane przez nurni11 w odpowiedzi na Co to za strefa wolnego słowa

A skąd Pan wie, że nie ma? A może jest. A wie Pan jakiego PiS-u chciałby Palikot? Takiego o twarzy pewnego znanego obrońcy Krzyża. Taki PiS nigdy niczego nie wygra, dlatego tak Was pokazali.
Domyślny avatar

nurni11

03.03.2015 15:00

Dodane przez gracz ogame w odpowiedzi na A skąd Pan wie, że nie ma? A

Nic na to nie poradzę że użył Pan argumentu demagogicznego. Strefa wolnego słowa to (jak rozumiem) przede wszystkim strefa wolna od sowieckiej dezinformacji. Nic mnie przy tym nie obchodzi czy ktoś wpadł tu służbowo, czy też tak mu podpowiada jego za przeproszeniem rozum. Jeśli komuś za duszno w jedynym chyba miejscu w sieci które bardzo słusznie uczulone jest na znane tricki, to niech się rozwija gdzie indziej. Targalski ma tak długie ręce że biednemu Ewarystowi zablokował dostęp do sieci? Zawracanie czterech liter.
gracz ogame

gracz ogame

03.03.2015 17:34

Dodane przez nurni11 w odpowiedzi na Nic na to nie poradzę że użył

Ja już wykorzystałem wszystkie argumenty. Napiszę jeszcze tyle, że nie było takiego drugiego blogera, który by tak przeżywał, analizował porażek swojej partii. Ta decyzja to strata dla samych Państwa, dla tego miejsca.
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

03.03.2015 09:04

@Ewaryst PObłądził ;-)
Domyślny avatar

Tarantoga

03.03.2015 09:11

Jestem na tym portalu od niedawna,ale od razu zauważyłem Ewarysta. I po trzeciej jego notce,która przeczytałem,napisałem mu w komentarzu: "Pana zgubi pańska inteligencja" Takie wróżby...niestety sie sprawdzają...bo polskiego kotła w piekle nikt nie pilnuje...nie trzeba. Zabolało...Ewaryst walił z grubej rury,ale miał rację,nie zawsze,ale w większości przypadków. Zabolało...to zamiast leczyć,zastosowano amputację...kto następny? Miłego dnia dla wszystkich :-)
Domyślny avatar

krystal

03.03.2015 09:33

Optymista pisze tu o EF: "Napisałem 'nudny', gdyż po prostu nie pisze ten pan zbyt porywająco". Na marginesie tego pytania zapytam: A kto pisze "porywająco"? Poza paroma plotkarzami i konfabulantami (o, my lubim plotkarstwo!). Nieważne w sumie czy Ewaryst był nudny, nadęty itd. Wyrzucenie go z blogów (jak i przyjęcie na blogi) odbywa sie na jakiej zasadzie? Trudno dociec. Kiedys Janko Walski zastanawiał się tutaj dlaczego mamy w Polsce tyle lemingów, bo przecież "przyczyna jest głebsza niż pieniądze". Ano m.in. dlatego, ze prawica jest ciężka jak beton (i mściwa)i nie mówię tu o prawicowym betonie, który z natury rzeczy jest ciężki, ale o tych grupach, które uważają się za "openminded". Ten "openminded" jest taki: Jak wolnośc wyznania, to tylko katolicyzm, jak wolność słowa, to tak, o ile po naszej mysli, jak humor, to tylko przez duże H i "Wysoki" (tak, tak, na prawicy funkcjonuje takie pojęcie:),jak czystośc, to czystośc seksualna itd. A tymczasem chodzi nie o podziały na lewicę i prawicę ( lewicy i prawicy już dawno nie ma), ale na PODZIAŁ na PRZYZWOITYCH I KARIEROWICZOWSKO-ZŁODZIEJSKĄ RECYDYWĘ.
Mikołaj Kwibuzda

Mikołaj Kwibuzda

03.03.2015 09:45

Wyrzucili p. Fedorowicza? Prawdę mówiąc, nie spodziewałem się czegoś takiego, bo tylko dzięki umiejętnej kontrze do "dominującej narracji" warto było tu zaglądać i czytać także argumenty pro-pisowskie. To smutne świadectwo, że w obliczu szansy na wyjście na świat, PiS zamyka się w sekcie i zaciska kurczowo oczy. To nie o PiS tylko chodzi. Szkoda Polski, naprawdę. Apeluję mimo wszystko do rozsądku.
Domyślny avatar

StachMaWielkieOczy

03.03.2015 10:24

Dodane przez Mikołaj Kwibuzda w odpowiedzi na Wyrzucili p. Fedorowicza?

"dzięki umiejętnej kontrze do "dominującej narracji" warto było tu zaglądać" To ciekawie jak wielu tu zaglada tylko po to aby poczytac jak ktos "umiejetnie" obsmarowywuje Kaczynskiego , Dude czy Glinskiego. " Apeluję mimo wszystko do rozsądku." Dziwne tylko ze nikt nie apelowal jak przed kazdymi wyborami "Stirlitze" nawoluja do bojkotu wyborow A moze "machniom" ? Jak oni nam odblokuja embargo na jablka , to Darski odblokuje im @warysta?
Mikołaj Kwibuzda

Mikołaj Kwibuzda

03.03.2015 11:54

Dodane przez StachMaWielkieOczy w odpowiedzi na "dzięki umiejętnej kontrze do

Tak, tak. Dla wyznawcy, gdy ktoś krytykuje, to znaczy "obsmarowuje", albo jeszcze lepiej, "opluwa". W ogóle nie umiecie dyskutować, Pan i ten powyżej, a stopień własnego rozindyczenia mylicie z poczuciem racji, całkiem jak mój drób. P. Fedorowicz często nie miał racji, pisał dość brutalnie, miał też moim zdaniem błędne idiosynkrazje (np. na p. Glińskiego), ale działał tu jako publicysta. Rolą publicysty nie jest "być miłym", ani nawet "mieć racji". Rolą publicysty jest szukać dziury w całym, po to, by pobudzać do myślenia, by świadomość czytelnika była krytyczna. Zaglądać tu tylko po to, by się dowiedzieć że PO to banda sterowana przez gang a PiS to chór aniołów w drodze do zbawienia świata, to strata czasu - bo pierwsze widzę i bez tego, a drugie to niebezpieczna ułuda.
Zolmar

Zolmar

03.03.2015 11:37

Dodane przez Mikołaj Kwibuzda w odpowiedzi na Wyrzucili p. Fedorowicza?

"PiS zamyka się w sekcie i zaciska kurczowo oczy." Właśnie za taki język powinieneś iść w ślady Ewarysta. Ewaryst, ty i tobie Podobni nie potrafią rozmawiać bez ataków personalnych, inwektyw, szufladkowania, poniżania. Nie macie nigdy merytorycznych argumentów do przekonania do swojej racji. Reagujecie nerwowo i agresywnie na poglądy i opinie odmienne od waszych aby na koniec bezczelnie apelować: "Apeluję mimo wszystko do rozsądku."
Mikołaj Kwibuzda

Mikołaj Kwibuzda

03.03.2015 12:12

Dodane przez Zolmar w odpowiedzi na "PiS zamyka się w sekcie i

Ależ proszę bardzo. Po cóż tu pisać, gdy takie frazy, jak "zamyka się w sekcie i zaciska kurczowo oczy" są okrzyknięte "atakami personalnymi, inwektywami, szufladkowaniem, poniżaniem". Na tym poziomie rozgdakania w ogóle nie daje się dyskutować. Z tym tylko, drogi Panie, że ja tu jestem bez znaczenia i to, czy tu piszę, czy nie piszę, nikogo nie obchodzi, bo i mnie niespecjalnie. P. Fedorowicz co innego, bo on się do swego pisania przykłada i myli. Bez wymiany myśli PiS może i wygra wybory, ale po wyborach nie będzie się nadawał do rządzenia. I tyle.
CzarnaLimuzyna

CzarnaLimuzyna

03.03.2015 12:24

Dodane przez Zolmar w odpowiedzi na "PiS zamyka się w sekcie i

@Zolmar
"Nie macie nigdy merytorycznych argumentów do przekonania do swojej racji"
A jaką rację ja reprezentuję? Jakie kwestie zasygnalizowałem poza wątkiem EF?
gracz ogame

gracz ogame

03.03.2015 13:50

Dodane przez Zolmar w odpowiedzi na "PiS zamyka się w sekcie i

"[...] ataków personalnych, inwektyw, szufladkowania, poniżania" Wszystko to brał Pan Ewaryst na siebie, aż przestał odpowiadać na komentarze.
Domyślny avatar

Arczypalt Burczypas

03.03.2015 09:56

Mam wrażenie że gratisowo zadufany Pan Ewaryst chętnie usiadł by nad brzegiem rzeki patrząc jak wreszcie spływają trupy "banderowców" robiąc "zyg-zyg marcheweczka, dobrze wam tak!". Oby tylko nie obudził Go z tej sielanki knut kozaka: "nu dawaj, swołocz, kaniec atdycha, w sybir jeszczio dalieko" E.F: No ale jak to? mieliśmy się dogadać!
CzarnaLimuzyna

CzarnaLimuzyna

03.03.2015 10:12

Dodane przez Arczypalt Burczypas w odpowiedzi na Mam wrażenie że gratisowo

@Arczypalt Burczypas
Ja także miewam wrażenia.
Jedno z nich mówi mi, że nie byłby to polski nurt rzeczny, a trupy mieszane: banderowców i sowietów.
"No ale jak to? mieliśmy się dogadać!"
Dreszcz obrzydzenia mną wstrząsnął. Straszna ta wizja i trochę insynuacja.
CzarnaLimuzyna

CzarnaLimuzyna

03.03.2015 09:57

@krystal
Podział na prawicę jest istotny dopóki istnieje lewica
W gruncie rzeczy jest to sprawa smaku, "w którym są włókna duszy i chrząstki sumienia".
Chodzi o wybór pomiędzy dobrem a złem oraz prawdą i kłamstwem
Niestety ludzie często wybierają pomiędzy szyldami.

Stronicowanie

  • Pierwsza strona
  • Poprzednia strona
  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Wszyscy 3
  • Wszyscy 4
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
CzarnaLimuzyna
Nazwa bloga:
Antidotum
Miasto:
Warszawa

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 93
Liczba wyświetleń: 793,701
Liczba komentarzy: 757

Ostatnie wpisy blogera

  • Czerska jeszcze się broni!!!
  • Różnica pomiędzy prawicą radykalną a umiarkowaną
  • Polacy ofiarami politycznej marży

Moje ostatnie komentarze

  • Zgadzam się z autorem, lecz chciałbym dorzucić: demokracja to na ogół rządy zdegenerowanej mniejszości, która uzyskała władzę przy znaczącym udziale zmanipulowanej i ogłupionej większości. Zmienić…
  • Uprzejmie zauważam, że zdycha zaledwie jej postkomunistyczna cześć, i to nie cała, bo w składzie PO są stare komuchy i resortowe syny i wnuki ( http://naszeblogi.pl/495…) Polacy dopóki nie otrząsną…
  • Dla mnie sympatie "ulicy" nie są żadną wyrocznią. Tak więc wypowiem się w swoim imieniu. Według mnie politycy lekkich obyczajów, zdrajcy stanu nie mają prawa pojawiać się na patriotycznych…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Za co został wyrzucony z „Naszych blogów” Ewaryst Fedorowicz
  • Film o nieudanej prowokacji podczas marszu
  • Plan depopulacji Polski – faza kolejna

Ostatnio komentowane

  • rolnik z mazur Waldek Bargłowski, Geremek powtarzał tylko to co wymyślono w tzw. Klubie Rzmskim w połowie lat 70-tych uw a jeszcze wcześniej przez demografów niemieckich. Co do tych niezweryfikowanych .... to juz lepiej jak nam…
  • xena2012, Spełnia się wyśnione marzenie prof. Geremka który uważał,że w Polsce wystarczy 15 mln obywateli a dobrobyt zapewniony.Swoją wizję snuł w czasie kiedy poddanym terapii szokowej Polakom nic nie było…
  • rolnik z mazur Waldek Bargłowski, Świetne opracowanie. Kopiować i rozsyłać gdzie się da a szczególnie do  posłów. Demografia to dopiero problem ! Reszta blednie. Sam chciałem coś podobnego napisać ale na szczęście jest już blog…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności