Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Profesor Chazan i inni

Izabela Brodacka Falzmann, 06.07.2014
W wielu miejscach ukazały się informacje na temat potwornego uszkodzenia płodu, którego aborcji nie chciał się podjąć doktor Chazan i podejrzenia, że dziecko zostało poczęte metodą in vitro. Nie podaję linków gdyż są łatwo dostępne (wystarczy wpisać w wyszukiwarkę na przykład : Chazan, aborcja, dziecko) W kwestii in vitro nie chcę się tutaj wypowiadać. Chciałabym się skupić na sprawie zasadniczej.
Większość z nas zna z literatury (a niektórzy niestety z autopsji) sytuację, gdy koledzy dobijają na polu walki śmiertelnie rannego żołnierza, gdy jego przeżycie jest i tak niemożliwe. Jest to tak zwany strzał łaski. Jak wiemy wojna zawiesza boskie i ludzkie przykazania. Przede wszystkim przykazanie : „ nie zabijaj”.
Odruch przerażenia i obrzydzenia każe nam dobijać śmiertelnie ranne zwierzę i być może coś takiego przychodzi również do głowy na przykład zszokowanym uczestnikom wypadku kolejowego. Czytałam zeznania świadka pewnego tragicznego wypadku.  Mówił, że przez cały czas myślał  : „ dobić jak najprędzej”.
Wyobraźmy sobie jednak,że na torach leży straszliwe okaleczony człowiek , a przybyły lekarz mówi do maszynisty: „ nie mogę na to patrzeć, facet i tak raczej nie przeżyje, rusz  pan  tę lokomotywę i przejedź go skutecznie. Skończmy to dla naszego i jego własnego dobra”.
Lekarz nie ma prawa tak reagować. Od tego jest lekarzem. Jest od ratowania życia - nie od zabijania. Wszelkie operacje i zabiegi nie są i nie muszą być komfortowe dla personelu medycznego i nie ma on prawa kierować się własnym komfortem psychicznym.
Czy lekarz ma  prawo, a co gorsza obowiązek zabijać okaleczone dziecko z troski o komfort jego rodziców ?
Nie udawajmy, że chodzi tu o troskę o dziecko. Zabieg przerwania ciąży, szczególnie w późnym jej okresie, wiąże się z ogromnymi cierpieniami płodu , który jest żywcem kawałkowany, albo żywcem palony jakimiś solami. Chodzi więc tylko o to żeby oszczędzić rodzicom konfrontacji z ich straszliwym nieszczęściem.
Zwolennicy aborcji na żądanie, albo aborcji w podobnym jak opisywany przypadku wydają się nie rozumieć, że nie chodzi tu o życie konkretnego dziecka. Każdy sąd uwolniłby zapewne od odpowiedzialności prawnej osobę, która by je zgładziła.
Znana jest historia Stanisławy Umińskiej. 15 lipca 1924 roku Stanisława spełniła prośbę ciężko chorego na raka wątroby narzeczonego Jana Żyznowskiego i go zastrzeliła  w paryskim szpitalu . Sąd francuski uniewinnił ją  uznając jej czyn za zabójstwo z litości. Trudno sobie jednak wyobrazić, że gdyby Stanisława odmówiła zabicia narzeczonego, byłaby za to karana .  Jak doktor Chazan za odmowę uczestnictwa w zabójstwie uszkodzonego dziecka.
Problem aborcji polega na tym, że odmawia się ludziom praw na podstawie arbitralnie wybranych kryteriów. Na przykład do końca drugiego miesiąca ciąży życie dziecka  nie jest chronione. Czyli można je zabić do godziny 24 w nocy pewnego dnia , a po 24 jego zabicie  staje się już przestępstwem. A jeżeli w międzyczasie zmieniono czas zimowy na letni, to która godzina obowiązuje? A może przegłosujemy, że będzie to dwa miesiące i jeden dzień? Jeżeli tak- to dlaczego nie dwa miesiące i dwa dni? I tak ad infinitum, a raczej- usque ad finem czyli usque ad necem.
Wniosek jest prosty – prawa ludzkie są niezbywalne i nie mogą być regulowane jakimikolwiek terminami prawnymi, zawitymi czy prekluzyjnymi. Takie terminy mogą dotyczyć wyłącznie rzeczy.
Wyjmowanie spod prawa poszczególnych ludzi czy grup ludzkich miało w niedalekiej przeszłości tragiczne skutki. Nie wolno wchodzić na tę ścieżkę.
O tym , że prawo i świat stoją obecnie na głowie świadczy fakt, że jak się okazuje to nie zabicie , lecz odmowa zabicia dziecka jest ścigana jako przestępstwo.
Banałem jest przypominanie, że w kwestiach sumienia nie można się odwoływać do prawa stanowionego. W Norymberdze powoływanie się na hitlerowskie prawo nikomu nie pomogło. Natomiast Otto Schimek, 19-letni żołnierz Wehrmachtu, który odmówił wzięcia udziału w egzekucji aresztowanych w Machowej Polaków być może zostanie beatyfikowany.
Nie jesteśmy obecnie w stanie wojny, a profesor Chazan nie jest członkiem plutonu egzekucyjnego działającego na rozkaz i odpowiedzialność dowódcy. W warunkach pokojowych tylko gangsterzy zmuszają człowieka do wykonania na innym człowieku wyroku śmierci.
. No i jak się okazuje prawo III RP
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 19263
Domyślny avatar

zdzichu z Polski

06.07.2014 16:50

Jak wiemy cierpienie zarówno duchowe jak i fizyczne jest wpisane w los człowieczy, ale mam prośbę do tych, dla których cierpienie jest niezbędne do poczucia własnej wartości. Cierpcie sami, wznoście się nawzajem na ołtarze, wybierajcie sobie własnych męczenników, ale na Boga nie zmuszajcie za pomocą prawa i kazuistycznych kruczków, vide klauzula sumienia, do tego innych. To nikt inny jak właśnie tacy jak prof Chazan - którzy chcą zarobić sobie na życie wieczne, po prawicy Pana, na cudzy koszt - napędzają klientki gabinetom gdzie aborcja jest związana z cierpieniem abortowanego dziecka. W klinikach nastawionych na aborcje nikt nie da wyboru, ani matce, ani dziecku. Czyżby się podobał Pani model skrajnej hipokryzji irlandzkiej?
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

06.07.2014 16:57

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na Jak wiemy cierpienie zarówno

To ja odpowiem. Chcecie się mordować- mordujcie się sami. Nie zmuszajcie innych prawnie do udziału w waszym procederze. Bo to jest obraza prawa.
Domyślny avatar

zdzichu z Polski

06.07.2014 17:10

Dodane przez izabela w odpowiedzi na To ja odpowiem. Chcecie się

To niech wasi herosi pracują w własnych gabinetach, a nie w przychodniach państwowych. Nie ma żadnego przymusu, aby realizować swoje świętobliwe ambicje w publicznej służbie zdrowia, jeśli się to wiąże z naruszaniem swego światopoglądu.
Ula Ujejska

Ula Ujejska

06.07.2014 17:45

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na To niech wasi herosi pracują

@ zdzichu z Polski
Uniwersalne zasady którymi kierują się przyzwoici ludzie, to nie jakieś świętobliwe ambicje, to norma w normalnym świecie.
Panu już dziękujemy, Tu nie ma miejsca dla reklamy bolszewickich "norm", powinien Pan zmienić portal.
Domyślny avatar

zdzichu z Polski

06.07.2014 17:44

Deliberowanie nad zgwałconą jedenastolatką i zakusy purpuratów aby obowiązywało prawo zmuszające ją do donoszenia ciąży i porodu to bolszewia czy katolicki standard?
Ula Ujejska

Ula Ujejska

06.07.2014 19:30

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na Deliberowanie nad zgwałconą

Standardy lewizny znamy: zamiast myślenia w łóżku >>> skrobanki. Bo nie do samodzielnego myślenia was wychowują - już przy porodzie oddają wasze główki w depozyt jakiemuś Urbanowi.
Domyślny avatar

zdzichu z Polski

06.07.2014 19:43

Dodane przez Ula Ujejska w odpowiedzi na Standardy lewizny znamy:

Czy robienie w balona kobiety opowieściami o szansach na urodzenie zdrowego dziecka i olanie jej gdy okazało się iż szans nie ma, to standard postępowania katolickiego lekarza?
Domyślny avatar

zawadiaka

14.07.2014 22:52

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na Deliberowanie nad zgwałconą

Budzisz mój niemały podziw. Idioto!
Domyślny avatar

zdzichu z Polski

06.07.2014 18:16

Dodane przez Ula Ujejska w odpowiedzi na @ zdzichu z

Ot uniwersalna zasada przyzwoitych ludzi - zmuszanie kobiet do rodzenia wbrew ich woli.
Ula Ujejska

Ula Ujejska

06.07.2014 19:21

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na Ot uniwersalna zasada

Urodzić ma się CZŁOWIEK !
Bolszewik tego nie zrozumie :(
PS.
Kobieta ma mieć wolę i dopiero wtedy rodzić, a jak jej nie ma, to ciężarna może zabić człowieka ? Według tej logiki, to miał Pan szczęście że się urodził?
Domyślny avatar

stokolesny

06.07.2014 17:33

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na To niech wasi herosi pracują

nie wiem ile lat liczy sobie ten gość, ale swoim zachowaniem rażąco narusza wszelkie zasady przyzwoitości, nie nazwę tego po imieniu, ze względu na dobre wychowanie i obyczaje, ale wzywam gościa, by natychmiast przeprosił Panią Izabelę, albo niech się natychmiast wynosi z tego bloga, w przeciwnym razie nie ręczę za swoje kolejne słowa stokolesny
Domyślny avatar

Basia

06.07.2014 18:32

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na To niech wasi herosi pracują

A co by było, Ździsiu z Polski, gdybyśmy zażądali, dla naszego komfortu, żeby jakiś doktor ciebie uśpił na wieki? Dla ulżenia społeczeństwu. Miło by ci było, sweetie?
Domyślny avatar

cassiodorus

06.07.2014 20:58

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na To niech wasi herosi pracują

Wasi kaci mogą prowadzić swój zbrodniczy proceder w publicznych placówkach, utrzymywanch z naszych podatków, a nasi herosi za te same pieniądze swoich czynności nie moga wykonywac?A na jakiej podstawie sam tak sobie ustaliłeś Zdziśku?Miałeś sen, jakiś rzeżnik oświecił?
Domyślny avatar

xena2012

06.07.2014 17:15

to wszystko racja co Pani pisze,ale niestety to nie wszystko co powinno się zrobić dla obrony profesora Chazana.Dlaczego on jest atakowany a nie klinika która zabieg in vitro wykonała umywając ręce od wszelkiej odpowiedzialności za nieudany eksperyment i prowadzenie ciąży pacjentki.Zaplodnienie in vitro obarczone jest zawsze ryzykiem i z pewnoscią nie jest ani pierwszym ani ostatnim nieudanym zabiegiem,tym bardziej więc dziwi,ze klinika sama nie wykonuje aborcji po wykryciu patologii, nie potrafi wskazać abortera i zrzuca odpowiedzialność na inne szpitale.Dlaczego nie przeprowadzono żadnej kontroli właśnie tam ,skąd ten dziwny nad nią parasol ochronny? Niejasności w postępowaniu wobec prof.Chazana jest zresztą więcej co pozwala sugerować,że dobrze wyposażony i liczący się szpital ktoś chce po prostu przejąć.Jeżeli będziemy się obracać wyłacznie w kwestiach moralnych(klauzula sumienia,przysięga Hipokratesa,powoływanie się na Jana PawłaII) doktora nie obronimy.
Domyślny avatar

stokolesny

06.07.2014 17:27

Szanowna Pani Izabelo!!! Z czasem z takiego czy innego internauty wynurza się potwór, który nie licząc się z nikim i z niczym, poucza wbrew wszelkim zasadom i normom człowieczeństwa, że "Człowiek" przez duże c, ma rzekomy obowiązek podporządkować się bandytom nakazującym wykonanie wyroku śmierci na niewinnym i bezbronnym dziecku nie mającym nawet drogi odwrotu, to haniebne i niewybaczalne odruchy nikczemności. Chciałbym również nawiązać do HONOROWEGO KRWIODAWSTWA, zasłużeni honorowi krwiodawcy nabyli prawa do bezpłatnego leczenia i bezpłatnych leków, za ratowanie zdrowia i życia - i te prawa im zabrano, takie same prawa nabyli ubecy za odbieranie zdrowia i życia - i te prawa zachowują, to jest paradoks bezprawności działania bandytów, którzy nakazują lekarzom zabijanie dzieci nienarodzonych. z wyrazami szacunku stokolesny
Ula Ujejska

Ula Ujejska

06.07.2014 17:41

Nikt i żadne prawo, nie mogą zmuszać innego człowieka do popełniania niegodnego czynu.
Domyślny avatar

zdzichu z Polski

06.07.2014 17:48

Dodane przez Ula Ujejska w odpowiedzi na Nikt i żadne prawo, nie mogą

Ktoś go zmusza? Niech otwiera własny gabinet i za pieniądze pacjentek realizuje swoją ideologie.
Ula Ujejska

Ula Ujejska

06.07.2014 19:13

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na Ktoś go zmusza? Niech otwiera

I vice versa -  mordujcie się sami. Nie szukajcie wśród przyzwoitych ludzi katów.
Domyślny avatar

cassiodorus

06.07.2014 20:48

Dodane przez Ula Ujejska w odpowiedzi na I vice versa -  mordujcie się

No właśnie Zdzich tego nie przetrawi nigdy.Tak jak leninowi nie wystarczyło maleńkiej Rosji, tak i Zdzichowi nie wystarczy mordowania nienarodzonych jedynie wśród swoich.Wyrzut sumienia, nie rozłożony na więcej części byłby nie do wytrzymania
Domyślny avatar

zdzichu z Polski

06.07.2014 21:25

Dodane przez cassiodorus w odpowiedzi na No właśnie Zdzich tego nie

Nie przypominam sobie bym namawiał kogokolwiek do mordowania nienarodzonych, co najwyżej do niezmuszania kobiet do rodzenia dzieci z ciężkimi uszkodzeniami uniemożliwiającymi im życie. Jak również namawiam do realizowania życia w własnym poczuciu świętości bez przymuszania do tego innych osób.
Teresa Bochwic

Teresa Bochwic

06.07.2014 23:18

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na Nie przypominam sobie bym

Ale dlaczego należy zmuszać lekarza do działania w celu "niezmuszania kobiet do rodzenia dzieci z... itd."? Dlaczego lekarz ma działac na rzecz komfortu, który stoi w sprzecznosci z jego sumieniem?
Wskazywaniem możliwości przeprowadzenia aborcji powinno zajać się państwo, bo ono ustanowiło zalegalizowanie jej.
Skoro panstwo chce się w to bawić, niech się bawi do konca, bez wchodzenia do sumienia lekarzy.
Aborcja nie jest obowiazkiem, tylko mozliwością.
Losek

Lech "Losek" Mucha

06.07.2014 21:51

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na Nie przypominam sobie bym

"Jak również namawiam do realizowania życia w własnym poczuciu świętości bez przymuszania do tego innych osób."
Czyli wierzący nie ma prawa zmuszać niewierzących do działań ( lub zaniechania działań ) niezgodnych z ich laickim światopoglądem? Ale już niewierzący, może zmusić wierzącego do działań niezgodnych z zasadami jego wiary w imię świeckiego "prawa"  dla "dobra"  jednych i przy okazji z poświęceniem życia niewinnych?
Domyślny avatar

cassiodorus

07.07.2014 01:54

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na Nie przypominam sobie bym

Zdzisiulek, Ty myślisz, że lenin to nie o pokój walczyl?Oczywiście Zdziśku,że zaciekle walczysz o uśmiercanie nienarodzonych dzieci, tyle , że w Twoim języku to brzmi'' niezmuszania kobiet do rodzenia dzieci z ciężkimi uszkodzeniami ''W języku ludzkim, kobieta owa dokonując ''nieurodzenia'' musi swoje własne dziecko zabić.A jeśli jest chore to i zbrodnia chyba jeszcze większa ''Jak również namawiam do realizowania życia w własnym poczuciu świętości bez przymuszania do tego innych osób.'' No właśnie Zdziśku sens istnienia jakiejkowiek wspólnoty od rodziny poczynając na organizacjach międzynarodowych kończąc wiąże się nieodzownie z jakimś przymusem.Nie mozesz ot tak sobie mordować żywych ludzi chcąc funkcjonować społecznie, bo wynika to z przymusu prawnego.Nawet jeśli zawęzisz pole owego zabijania to i tak musisz ubrać to w jakiś przymus prawny.przecież nie zostawiasz tego sprawie indywidualnej...musiałbys wtedy przyznać, że profesor Chazan postąpił słusznie i to słusznie wg Twoich własnych słow, bo to jego indywidualna sprawa jak postępuje, nikt do niczego nie moze go przymuszać
Domyślny avatar

zdzichu z Polski

07.07.2014 08:17

Dodane przez cassiodorus w odpowiedzi na Zdzisiulek, Ty myślisz, że

Natomiast w Twoim jezyku walka o nienarodzone dzieci brzmi - macie rodzić bez względu na konsekwencje dla was ponieważ tak sobie życzy Bóg i Twoje poczucie przyzwoitości. Tacy jak Ty sprowadzają ludzi do poziomu niewolników, swoich przekonań. Moim zdaniem jeśli jakaś kobieta chce rodzić pokaleczone niezdolne do funkcjonowania dziecko to niech rodzi, jej problem, ale na wynik jej kaprysu niech składają się jej podobni. Swojego czasu sensacją była informacja o zdegenerowanych lesbijkach które dobrały sobie materiał genetyczny dla dziecka w efekcie czego narodził się chłopiec głuchy i niewidomy ot tak dla przyjemności. Potwory prawda??? A czym one się różnią od nowego rodzaju świętych które fundują sobie radość z tego że donoszą dziecko, o którym wiadomo że w bólach umrze w przeciągu paru, parunastu minut rodzą, i w dodatku wszem i wobec rozpowiadają bzdury o grymasie nazywanym uśmiechem jaki pojawi się na twarzyczce umierającego noworodka. Niektóre z tych świętych wstawiają to na twarzoksiążkę. Postawa zaiste godna Katolika, bądź łaskaw tylko zarezerwować tego rodzaju radości dla Twoich najbliższych bez zmuszania środkami prawnymi i naciskiem społecznym, tych którzy nie widza niczego radosnego ani uświęcającego w takowym procederze.
Domyślny avatar

cassiodorus

07.07.2014 22:59

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na Natomiast w Twoim jezyku

W moim języku ludzkim usmiercenie dziecka jest zabójstwem.I taka terminologia jeszcze obowiązuje w krajach rozwiniętych, ale juz tylko odnosnie tych urodzonych.Urodzonego, który stracil ręce i nogi w wyadku, lekarz i matka chyba jeszzce nie mogą bezkarnie uśmiercić.Tu jeszcze przymus prawny dziala przeciwko nim. To Ty Zdzisiulku chcesz zapanować nad sumieniem lekarza, nie ja.Chcesz uczynic go niewolnikiem nie tylko Twoich fantasmagorii, ale i niewonikiem zlego czynu, który zostal na nim wymuszony, wbrew jego woli.Tak Zdziśku ze swoja chorą ideologią zostań w domu, od polskich lekarzy wara wam
Domyślny avatar

zdzichu z Polski

08.07.2014 00:13

Dodane przez cassiodorus w odpowiedzi na W moim języku ludzkim

To czy jest ta ideologia moją jest i czy jest chora nie ma znaczenia wobec niepodważalnego faktu, że coraz więcej kobiet nie życzy sobie by podobni tobie traktowani je jak bezwolne narzędzi do rodzenia. Ilość kobiet, wraz z tymi, które chodzą co niedzielę na Msze św. nie godzących się na dyktat podstarzałych purpuratów, w sferze ich życia, wzrasta. O ironio, jak pokazują przykłady, nie potrzeba żadnych opresyjnych przepisów aby matka poświęciła swe życie dla dobra nienarodzonego dziecka. Świętą, nie zostaje się w wyniku opresyjnego prawa dla maluczkich, które podobni tobie chcieliby wprowadzić, nie zostaje się w wyniku chorobliwych ambicji sławnych lekarzy.
leszekhapunik

leszekhapunik

07.07.2014 10:07

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na Nie przypominam sobie bym

Fajnie zdzisio, że jesteś za a nawet przeciw. Kalambur słowny godny Wałęsy i Komorowskiego /nie mordować ale też nie urodzić = ciekawe jak?/. Cieszę się,że wrócileś do trolowania na niezależnej. Tylko rób to lepiej, bo coś mi się zdaje , że intelektualnie podupadasz.
Domyślny avatar

zdzichu z Polski

07.07.2014 11:53

Dodane przez leszekhapunik w odpowiedzi na Fajnie zdzisio, że jesteś za

Nie potrzebuję wracać, jestem tu cały czas, od paru lat nie zmieniłem nicka, więc nie wciskaj bzdetów o moim powrocie tchórzu.
leszekhapunik

leszekhapunik

08.07.2014 08:42

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na Nie potrzebuję wracać, jestem

tylko na tyle cię stać "wirtualny bohaterze". Jesteś śmieszny i żałosny zarazem w tej "walce z pisiorstwem".
Domyślny avatar

zdzichu z Polski

15.07.2014 00:32

Dodane przez leszekhapunik w odpowiedzi na tylko na tyle cię stać

A ty kim jesteś "wirtualny patrioto"? Spłódź pokaleczone dziecko, które nie ma szans na funkcjonowanie nawet pod opieką internistyczną i zaproponuj kobiecie że bez względu na to co ona myśli ma urodzić bo ty masz taki punkt widzenia. Takie cwaniaczki, jak ty cudzym kosztem załatwiają poczucie swej moralności, trzeba robić wszystko by podobni tobie nie mieli prawa dyktowania innym jak mają żyć.
Domyślny avatar

zdzichu z Polski

07.07.2014 00:55

Dodane przez Ula Ujejska w odpowiedzi na I vice versa -  mordujcie się

Jasne będzie więcej miejsca dla was - przyzwoitych ludzi - więc w czym problem? Mniej lemingów, polszewików, agentów , poskomunistów etc. Same zalety, wprowadzenia prawa do aborcji na życzenie z którego to korzystać będą wyrodne matki z komuszymi cechami które jak wiadomo nie przekażą wraz ze swym mlekiem właściwych dla Polaków wartości.
Domyślny avatar

W.J.

06.07.2014 22:57

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na Ktoś go zmusza? Niech otwiera

Dlaczego wszyscy podatnicy mają płacić za zabicie nienarodzonego? Niech kobieta robi to za swoje pieniądze w prywatnym gabinecie lekarza Mengele.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

07.07.2014 09:38

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na Ktoś go zmusza? Niech otwiera

Przypominam. Profesor Chazan jest położnikiem nie hyclem. Szpital też nazywa się położniczy.
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

06.07.2014 17:50

Zwolenników eutanazji kat obsługuje POza kolejnością ;-)
gal

ant.an

06.07.2014 22:34

To chyba jej czwarte, nieudane podejście do in vitro i chyba po raz pierwszy usłyszała, że to co nosi, to nie jest wybrakowany produkt, nadający się do wyrzucenia.
A w ogóle, to prof, Chazan został przez nią perfidnie sprowokowany, gdyby dokonał aborcji to by mówiono, że dzieci z probówki traktuje inaczej, niż te poczęte naturalnie.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

07.07.2014 09:37

Dodane przez gal w odpowiedzi na To chyba jej czwarte,

Ciekawe dlaczego nie zwróciła się z reklamacją do wykonawcy in vitro?
Domyślny avatar

cyborg59

07.07.2014 01:08

Mamy przed sobą zdumiewający przykład administracyjnego (czyli prawem powielaczowym) zmuszania do obejścia/złamania praw konstytucyjnych i naturalnych. Nikt jakoś nie zmusza przedstawicieli innych profesji do łamania praw moralnych ! A może ?! Może jest prawo nakazujące wskazanie zastępcy konserwatorowi zabytków, który nie chce zburzyć pałacyku ? Może kierowca ma obowiązek wskazać zastępcę, który pojedzie z dziećmi 140 km/h niesprawnym autokarem ?! Mnie zdumiewa (ale nie dziwi !) próba łamania kręgosłupów moralnych. Zdumiewa mnie brak reakcji różnych instytucji powołanych do obrony naszych praw obywatelskich. Jak tak - to wszyscy won !
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

07.07.2014 09:36

Dodane przez cyborg59 w odpowiedzi na Mamy przed sobą zdumiewający

Lekarz ma prawo odmówić wykonania operacji kosmetycznej na przykład niezrównoważonej nastolatce, która chce sobie powiększyć biust. Czy odmawiając ma obowiązek polecić kolegę, który ją okaleczy? Na pewno nie.  Ktoś prosi mnie o napisanie pracy dyplomowej i mu odmawiam. Czy powinnam wskazać kogoś kto to zrobi? Czy nie mam prawa powiedzieć zgodnie z prawdą, że nie znam takich ludzi? Jestem przeciwna pewnym sposobom ujeżdżania ( tresury)  koni choć nie są one zakazane przez prawo. Czy mam chętnemu wskazać kogoś kto się tym para? To by dopiero była hipokryzja. Jestem przeciwna nie dlatego, że mnie osobiście te metody brzydzą lecz dlatego, że przynoszą cierpienie zwierzęciu. A zresztą obojętne dlaczego. To moja sprawa.
Domyślny avatar

cyborg59

07.07.2014 13:22

Dodane przez izabela w odpowiedzi na Lekarz ma prawo odmówić

Uprawianie prostytucji nie jest karalne. To wiemy. Ułatwianie, przykładowo : naganiacz - już tak ! NFZ powinien być ustawowo zobowiązany do zarejestrowania mnie u gastrologa, którego ja podobno mam sobie szukać. To NFZ powinien być kontrolowany, a nie być kontrolującym. Ja celowo podaję przykłady dalekie od dylematu moralnego najwyższej miary, jakim jest życie dziecka. Nie jestem filozofem, etykiem i czym tam jeszcze. Szeregowy czeladnik murarski, nie zgodzi się na robotę potencjalnie groźną dla użytkownika, nie poleci też paracza. Sprawa oprze się o Radę Europy, która wydała już zalecenie dostosowania prawodawstwa tak by nie kolidowało z wyznawanym światopoglądem. U nas wstyd jest większy, bo u nas przepisy powielaczowe NFZ mają stać podobno ponad konstytucją.
leszekhapunik

leszekhapunik

07.07.2014 09:14

Mnie najbardziej śmieszy fakt, ze większość oburzonych postawą prof. Chazana to przeciwnicy usypisnia chorych kotów, psów i koni.Totalne zidiocenie.Dla mnie aborcja jest albo udzieczką od odpowiedzialności za to co śię zrobiło,albo zwykłym tchórzostwem przed tym co nas czeka po urodzeniu. Niejednokrotnie jest to urządzenie godnego pochówku nowonarodzonego lub życie pelne wyrzeczeń. Zwykle wygodnictwo i egoizm.Rodzi się pytanie jak postąpili by ci ludzie, gdyby nie istniały możliwości wczesnego badania płodu?
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

07.07.2014 09:16

Kiedyś przy okazji dyskusji na temat edukacji seksualnej napisałam: "Edukujcie się jak chcecie, siebie i swoje dzieci. Ale niech to nie będzie przymusowe dla nas, którzy sobie tego nie życzymy. " Obecnie realizowany jest najczarniejszy scenariusz. Nie wystarczy prawo kobiety do aborcji. Trzeba zmusić do tego czynu człowieka, któremu sumienie na to nie pozwala.
Zwolenniku in vitro, aborcji na żadanie, edukacji seksualnej w przedszkolu. Mówię do ciebie. Nie wystarczy ci, że nie wtrącam się jak edukowane jest seksualnie twoje  dziecko, jak żyjesz. Chcesz zmusić moje dziecko aby uczestniczyło w realizacji twoich seksualnych fantazji . Jesteś  jak  anegdotyczny gruźlik, który pluje do kawy aby zarazić przypadkowego klienta kawiarni.
Domyślny avatar

andzia

07.07.2014 10:23

Dodane przez izabela w odpowiedzi na Kiedyś przy okazji dyskusji

Pani Izabelo,ten "atak" na najmłodszych trwa już od około 14 lat.To takie,jak we wszystkich innych dziedzinach życia dzisiaj,drobne kroczki,których,jeśli "nie jest się w temacie" są nie do zauważenia. Kiedy kończyłam naukę,przed obroną pracy dyplomowej,musiałam przejść półroczną praktykę (oczywiście tyczyło to wtedy wszystkich) czy rzeczywiście -nadaję się- do pracy z dziećmi.Wpojone miałam dwie najważniejsze zasady:bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne dziecka.Pierwsze,wiadomo.Drugie,to przytulanie,noszenie na rękach,branie na kolana,karmienie,wycieranie tak łez jak i nosa itd.Dopiero potem nauka. Po jakiś 25 latach pracy okazało się,że dziecka nie należy,nosić,ani przytulać,ani karmić .... bo ma być silne (?!) i samodzielne.Później zrobił się "modny" temat pedofilii więc znów:żadnego niezbędnego dotykania itd.,itd. To już nie była praca,zaczął się koszmar.Dodatkowo młode,już z zupełnie innego kształcenia nauczycielki,patrzące z obrzydzeniem na zasmarkanego malucha,uważające na własne "stroje" żeby dziecko nie pobrudziło ... Więc jak tylko minęło 30 lat pracy,uciekłam na emeryturę,bo z systemem walczyć się nie dało. To tak w skrócie,Pani Izabelo. Pozdrawiam
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

07.07.2014 20:16

Dodane przez andzia w odpowiedzi na Pani Izabelo,ten "atak" na

Słyszę od młodych nauczycielek, że gdy dziecko rozbije kolano boją się je pocieszać. Boją się wariata, który oskarży je o nadużycia seksualne. Odpychają dzieci od siebie. A dzieci - jak to dzieci- garną się do swojej pani i takie odepchnięcie jest dla nich bolesne. Świat naprawdę stoi na głowie.
Marek1taki

Anonymous

07.07.2014 10:15

Pani Izo! Mamy kolejny akt walki o prawo do życia. Można wchodzić w ten spór i zastanawiać się czy cierpienia związane z powolnym umieraniem są gorsze niż przy bardziej gwałtownej śmierci. Można się zastanawiać czy cierpienia matki są większe gdy musi doczekać się porodu, a potem być świadkiem jak jej dziecko zachoruje i będzie umierało, czy większe gdy podejmie decyzję o... terminacji ciąży i będzie nosiła jej brzemię do końca życia? Jak widać z określenia - terminacja - nie jest to łatwa decyzja i dla matki i dla lekarza skoro nie nazywa się jej wprost. I sądzę, że trzeba wchodzić w ten spór. Na tym przykładzie widać, jak lewica przemyca do prawa swoją ideologię aby narzucić ją w praktyce swoim przeciwnikom. Poza tym sądzę, że ta sprawa jest propagandową reakcją na klauzulę sumienia napisaną przez Prof. Wandę Półtawską.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

07.07.2014 20:12

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Pani Izo! Mamy kolejny akt

Ruchy pro life w USA i w Polsce pokazywały kiedyś film dokumentalny z aborcji pod tytułem: " Niemy krzyk". Film był dość wstrząsający przyznam, ale proceder chyba jeszcze bardziej. W szkole w której uczyłam mamuśki zaprotestowały: " Dlaczego nasze dzieci mają na to patrzeć?". Jak się dowiedziałam przeciwko zabiegom swoich córek nie protestowały. Organizatorzy wystawy dokumentującej aborcję zostali kiedyś ukarani . Zdjęcia dokumentujące zły czyn obrażały moralność. Sam czyn nie.
Marek1taki

Anonymous

08.07.2014 07:53

Dodane przez izabela w odpowiedzi na Ruchy pro life w USA i w

Twarde słowa Pani Izo. Prawda bywa twarda.
Domyślny avatar

piotr słaboszewski

08.07.2014 04:24

Droga Pani Izabelo, spóźniłem się na dyskusję o "Golgota Picnic", czy raczej "Głupota Picnic" - głupotą było organizowanie protestów, które dały niszowemu przedstawieniu dla nielicznej publiczności "oxygen of publicity". Prawdopodobnie nie poznałbym ani tytułu, ani autora, a teraz jestem w posiadaniu tekstu (którego raczej nie przeczytam do końca, bo rzecz wydaje mi się bardzo słaba). Ktoś kto widział zapis francuskiego wystawienia sztuki, powiedział mi, że nie jest pewny, czy autor popełnił grzech bluźnierstwa, ale grzeszy grafomanią. W sprawie prof. Chazana: odłóżmy spór światopoglądowy o dopuszczalność aborcji, bo w tej sprawie raczej nigdy się nie porozumiemy i zajmijmy się inną kwestią. Czy prof. Chazan złamał prawo? Jeśli tak, to powinien ponieść konsekwencje co najmniej służbowe. Zgodzę się z Panią, że obecny zapis jest niekonsekwentny i nielogiczny - lekarz może odmówić wykonania zabiegu, ale musi wskazać innego. Oczywiście, pacjentka ma prawo do tej informacji, ale może być ona udzielana przez administrację szpitala (który już w momencie rejestracji powinien informować pacjentki, którzy lekarze wykonują/nie wykonują zabiegów). Nie podoba mi się inna rzecz w zachowaniu prof. Chazana - tchórzostwo. Być może krzywdzę go, ale nie wierzę, że nie zna żadnego lekarza, który wykonuje zabiegi. Jeśli ma odwagę swoich przekonań, powinien był odmówić wskazania innego lekarza powołując się na wspomniany brak logiki w zapisie prawnym. Tak, czy inaczej ponosi konsekwencje. Otwarte pozostaje pytanie - rozumiem, że trwa dochodzenie - czy specjalnie zwodził pacjentkę, aby upłynął termin. Jeśli tak, to popełnił bardzo poważne naruszenie. Przypominam, że piszę o aspektach prawnych, nie filozoficznych. Zostawmy prof. Chazana. Czy Pani zdaniem informacja, że ginekolog-położnik nie wykonuje aborcji w żadnych okolicznościach powinna być upubliczniona, tak aby pacjentka mogła uwzględnić ją przy wyborze lekarza? To raczej rozsądne rozwiązanie, które nie stawia nikogo w kłopotliwej sytuacji. Jak zawsze pozdrawiam.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

08.07.2014 08:31

Dodane przez piotr słaboszewski w odpowiedzi na Droga Pani Izabelo, spóźniłem

Panie Piotrze. Zgadzam się, że niestety to wojna ideologiczna. Pacjentka podobno poddała się procedurze in vitro. Dlaczego w ramach reklamacji nie wykonano aborcji w ośrodku, który sknocił robotę? Bo- jak napisał jakiś mędrek-  oni powołują do życia , a nie zabijają. Co nie koniecznie jest prawdą, gdyż wszystkie ośrodki selekcjonują zarodki. Natomiast lista lekarzy wykonujących aborcję znana jest każdej licealistce, niestety. Uważam, że było to polowanie z nagonką na profesora Chazana znanego ze swoich poglądów. Pani X być może dostanie jeszcze odszkodowanie od nas podatników,  jak pani Tysiąc a raczej chyba 300 Tysięcy. ( Mamusia bezskutecznie jak widać uczyła mnie, że nie komentuje się nazwisk)
Ważniejsze jest co innego. Nie mam zamiaru ani możliwości, wtrącać się do cudzego życia.   Dlaczego inni za pomocą prawa chcą zmusić mnie żebym popełniła coś,  co uważam za zbrodnię? Identyfikuję się tu z profesorem Chazanem. Jeżeli do swoich przekonań i ich wcielania w życie  ma prawo każdy- gej, morderca nienarodzonych dzieci,  to dlaczego nie ma prawa ktoś kto nie chce tego robić? Tak jak napisałam w dyskusji - edukujcie swoje dzieci jak chcecie, mordujcie się sami, ale nas do tego nie wciągajcie, szczególnie za pomocą prawa, które w ten sposób obrażacie. Lista lekarzy nie wykonujących aborcji powinna być oczywiście znana. Nie nazwałabym jednak sytuacji lekarza zmuszanego do złamania swoich przekonań kłopotliwą. To nie jest sytuacja towarzyska. Kłopotliwa byłaby sytuacja kogoś zmuszanego do pójścia do opery w dresie i klapkach. Jak  kiedyś wybrał się- nie zmuszany-  Michnik po order. Chyba  jest oryginałem.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

08.07.2014 08:44

Dodane przez izabela w odpowiedzi na Panie Piotrze. Zgadzam się,

Jeszcze co do pikniku. Jego autor miał podobno ciężkie dzieciństwo i kwalifikuje się do leczenia. Bluźnierstwo - to sprawa między nim i Panem Bogiem. Może wybaczy idiocie,  jest litościwy. Jednak autor podobno urządzał w Polsce przedstawienia w czasie których topił żywe chomiki i podpalał żywe homary. Gdybym była na sali  wsadziłabym mu głowę do akwarium.Może  waterboarding pomógłby mu odzyskać świadomość. Na pewno nie dałabym się wyrzucić z sali,  jak pewien protestujący przeciw torturowaniu zwierząt pan. Pamiętam jak kiedyś chłopcy stajenni  rozliczyli rosyjskiego dżokeja, który celowo okaleczył mego ulubionego konia. Nigdy już nie wybrał się do Polski. Gdzie są chłopcy z tamtych lat?
Domyślny avatar

piotr słaboszewski

09.07.2014 00:27

Dodane przez izabela w odpowiedzi na Panie Piotrze. Zgadzam się,

Pani Izabelo, wyczuwam wzburzenie, które nie wróży dobrze dalszej rozmowie. Byliśmy już w przeszłości poróżnieni, nie chcę powrotu tego stanu rzeczy. "Irreconcilable differences". Pozostańmy przy bezpiecznych wątkach. Poza tym nie mam nastroju na pyskówkę z innymi komentatorami. (Odsyłam do ataków na Zdzicha, który nie napisał nic takiego co usprawiedliwiałoby prostackie komentarze, których mu nie szczędzono; nie ukrywam, że spodziewałem się Pani interwencji, w końcu "your house, your rules".) Podobnie jak Pani "nie mam zamiaru ani możliwości, wtrącać się do cudzego życia." Niestety takie zamiary i możliwości ma pewna droga Pani instytucja i usilnie pracuje nad zmianami w prawie. (Jeśli nie miała Pani okazji, to proszę poczytać wypowiedzi min. Królikowskiego - skądinąd bardzo dobry prawnik i przemiły człowiek, czy ks. prof. Franciszka Longchamps de Bérier'a, który życzy sobie całkowitego zakazu antykoncepcji dla wszystkich.) Mam nadzieję, że pozostaniemy w poprawnych, jeśli nie dobrych stosunkach. Pozdrawiam Panią. PS Aby nie myślała Pani, że akceptuję każdą liberalną fanaberię - zgadzam się, że "Tęczę" należy usunąć z Pl. Zbawiciela. I nie dlatego, że jest "pedalska" (oczywiście, że jest, nie wierzę w tłumaczenia autorki, że tęcza ma wiele znaczeń, występuje także w ikonografii chrześcijańskiej - nie w przypadku tej tęczy), ale dlatego, że jest brzydka, tandetna i szpeci najpiękniejszy plac Warszawy. Tylko znowu zabrano się do tego w głupi sposób - paląc tę "instalację" zrobiono z niej symbol walki z "faszyzmem". Zamiast urządzać fajerwerki, należało zebrać opinie architektów, historyków sztuki, podpisy mieszkańców, podkreślić aspekty estetyczne i historyczne, w końcu przypomnieć ratuszowi, że od początku zakładano, że jest to instalacja czasowa. No, ale to wymaga wykonania pewnej pracy.
Domyślny avatar

Anita Boff

09.07.2014 13:47

W całej sprawie jest jeszcze jeden ciekawy aspekt. Zachowanie zwolenników aborcji przypomina zaklinanie rzeczywistości - zabijmy wybrakowane dziecko i będzie ok. Jak to powiedział prod. Dębski (nie pamiętam dokładnie, a nie mam czasu szukać linka), po aborcji pacjentka za dwa miesiące mogłaby się starać o nowe dziecko, a po cesarce musi odczekać (chyba) rok. Nie trzeba ponosić odpowiedzialności za swoje wybory. Patrzeć do czego doprowadza chęć dziecka za wszelką cenę. Z tragedii robi się mały - łatwy do skorygowania - błąd. Mamy ograniczenia i trzeba się z tym w pewnym momencie pogodzić. Jest adopcja, a jeśli ktoś nie może pokochać obcego dziecka to trudno, musi nauczyć się żyć bez dzieci. Jest w tym jakaś duża dawka szaleństwa. Kobieta chce dziecka za wszelką cenę, ale nie umie kochać bezwarunkowo. Kochać dziecka dla niego samego, za to że jest a nie za to jakie jest - spełnia oczekiwania. Wielu ludziom rodzą się chore dzieci. Nikt nie chce chorego dziecka, ale trzeba się pogodzić z faktami i dać z siebie tyle miłości ile się da. W tym zwariowanym świecie tylko to się liczy. Nie chce mi się też szukać, ale chyba czytałam jakieś badania, pokazujące, że kobiety, które urodziły chore dzieci, bez szans na przeżycie i przeszły normalną drogę żałoby po dziecku były w dużo lepszej kondycji psychicznej niż te, które zdecydowały się na aborcję. Jak dla mnie, to brzmi przekonująco. Podobne wyniki uzyskano z kobietami, które zaszły w ciążę na skutek gwałtu. Urodzenie takiego dziecka było lepszym rozwiązaniem dla ich zdrowia psychicznego niż aborcja. To były poważne badania, z naukową metodologią, a nie pobożne życzenia obrońców życia. Poza tym, dlaczego kobieta która chce dokonać aborcji nie ogląda najpierw filmu, na którym pokazaliby jej co się będzie działo. Niech wybiera świadomie. To przecież poważny wybór. pozdrawiam
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

14.07.2014 18:37

Dodane przez Anita Boff w odpowiedzi na W całej sprawie jest jeszcze

Bardzo trudno postawić się w położeniu kobiety dotkniętej takim nieszczęściem. Dlatego wolę o niej nie pisać. Szkoda, że dała się wciągnąć w polowanie z nagonką na dobrego położnika. To nie pierwsza taka sprawa. Pewna pani ufundowała swemu dziecku świadomość, że dostała okrągłą sumę za to, że nie udało się go zamordować. Pewna nastolatka została nakłoniona do aborcji, której nie chciała. To są prawdziwe ofiary wojny ideologicznej.
Ula Ujejska

Ula Ujejska

11.07.2014 07:25

W sprawie profesora Chazana wiele wiadomości jest zmanipulowanych lub przemilczanych. O tym nie mówią łże media:
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

14.07.2014 18:34

Dodane przez Ula Ujejska w odpowiedzi na W sprawie profesora Chazana

Dziękuję za uzupełnienie. Nie mam już teraz wątpliwości, że było to polowanie z nagonką na kierownika ośrodka, słynnego z małej liczby komplikacji przy porodach i doskonałej opieki nad pacjentkami.
Izabela Brodacka Falzmann
Nazwa bloga:
Blog autorski

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 063
Liczba wyświetleń: 7,764,459
Liczba komentarzy: 21,351

Ostatnie wpisy blogera

  • Było, ale nie minęło
  • Ukraina zmierza w kierunku nazizmu
  • Kto płaci za orkiestrę, wybiera muzykę

Moje ostatnie komentarze

  • Ja też pozdrawiam Pana Makwieckiego , polskiego patriotę.
  • Awanturę wywołało skandaliczne i prowokacyjne działanie Żeleńskiego. Przemilczanie tego czyli chowanie głowy w piasek utwierdza go w słuszności jego polityki prowokacji i buńczucznej postawy.…
  • Pierwszy Majdan był ewidentną ustawką. Na Majdan pojechały dzieci ze Szkoły Przymierza Rodzin. Miały za zadanie machać pomarańczowymi chustkami. Nie puściłam córki. Jej koleżanki bawiły się…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek edukacji. Tym razem piszę jako fachowiec.
  • Historia pewnej kamienicy
  • Śpioszki rozmiaru XXXL

Ostatnio komentowane

  • Tomaszek, Obawiam sie że marny nasz los , jeżeli na pieniądze z Ukrainy liczymy . Dla mnie Ukraina jest wiekszym wrogiem jak Rosja . I mam ku temu zdaniu podstawy . A czołg , nawet stary i za stodołą to czołg…
  • sake2020, Dlaczego jednak z takim uporem chcemy budować trwałe pojednanie z Ukrainą która śmieje nam się w twarz  i nazywa frajerami? Polskie oczekiwania, że Żełeński który już wcześniej odnosił sie…
  • Es, @Lech MakowieckiJakie pieniądze?

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności