Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Duda mądrze ograł system. Może warto posłuchać mądrych ludzi
Wysłane przez Chatar Leon w 11-01-2024 [22:17]
O niuansach procedury ułaskawienia (a także różnicy między ułaskawieniem a aktem łaski), o tym, co faktycznie zrobił Prezydent RP, o sejmowym bajzlu wywołanym przez niemiecko hołownianą bandę i o totalnym rozwolnieniu, jakie krok Dudy wywołał u "ekspertów" Iustitii...
...kompetentnie, rzeczowo wypowiedział się jeden z mądrzejszych ludzi w Polsce, nieoceniony Matka Kurka, Piotr Wielgucki.
Polecam odtworzenie i spokojne, uważne przesłuchanie jego wypowiedzi.
YouTube:
Komentarze
11-01-2024 [22:36] - Pani Anna | Link: Ilu z tego coś zrozumieć?
Ilu z tego coś zrozumie? Nawet jakby im narysować...
No nic, ważne, że dwóch posłów PIS wyjdzie na wolność, bo gdyby trafili tam na dłużej, to z powodu nawet samej funkcji, które pełnili, ich szanse na przeżycie w więzieniu widzę marne.
Przeraża mnie tylko to, co tu dzisiaj zobaczyłam, ta lekkość w szafowaniu cudzym życiem, zdrowiem i wolnością, oby tylko "nasze było na wierzchu". Nie o moralne zwycięstwo toczy się gra, bo takich mieliśmy już aż nadto, a wraz z nimi grobów. PAD zrobił naprawdę kawał świetnej, prawniczej roboty, a przy tym przeczołgał przeciwnika. Szkoda, że prawie nikt tego nie widzi, ale znajomość prawa w narodzie jest, jaka jest.
12-01-2024 [01:23] - Adam66 | Link: @Pani Anna
@Pani Anna
„Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić – to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz.” – Albert Einstein.
12-01-2024 [08:39] - Darek65 | Link: Pani Anna
Pani Anna
"Szkoda, że prawie nikt tego nie widzi, ale znajomość prawa w narodzie jest, jaka jest." - podobnie, jak ze znajomością ekonomii i innych dziedzin, choćby w podstawowym wymiarze. Nie można mieć o to pretensji do ludzi. Edukacje mamy, jaką mamy. TV mainstremowe nie są zainteresowane edukowaniem, a zapewnieniem głupkowatej " rozrywki", która ma odwrócić uwagę. Tu pojawia się ogromne pole dla social mediów. Oprócz TV, ZP powinna uruchomić kanał, w którym będzie się tłumaczyć takie zagadnienia w prosty i przystępny sposób. I promować go.
11-01-2024 [22:37] - krzysztofjaw | Link: No dziękuję. Ja już
No dziękuję. Ja już ochłonąłem trochę wcześniej, ale dla wielu to jest i będzie cenny materiał. Zobaczymy co zrobi Bodnar.
Pzdr
11-01-2024 [22:56] - Siberian Husky Dog | Link: Między nami a jebaćpisami
Między nami a jebaćpisami jest przepaść.
Kultura łacińska kontra mongolska stepowa dzicz
11-01-2024 [23:14] - tricolour | Link: To prawda, skoro sam siebie
To prawda, skoro sam siebie nazywasz tak regularnie jebaćpisem.
😜
11-01-2024 [23:28] - Jabe | Link: Zauważmy, że właściwie nikogo
Zauważmy, że właściwie nikogo z obecnych tu chanukowych patriotów nie obchodzi, że prezydent ułaskawił partyjnych kolegów winnych nadużycia władzy. Bo nasi. Wyłazi plemienna moralność Kalego.
12-01-2024 [09:16] - Pani Anna | Link: Jabe
Jabe
Oczywiście, że mogło tak być, że jakieś procedury mogły zostać przez nich pominięte lub "nagiete". Nie wiem, nie czytałam akt sprawy. Jednak to nie są "przestępstwa ", które skazywalyby dwóch wcześniej niekaranych ludzi na karę bezwzględnego więzienia, najwyżej grzywny lub zawiasy. Ponadto wyrok został wydany przez sąd w skladzie skrajnie upolitycznionym, m.in przez sędziego Łączyńskiego, co już samo w sobie narusza prawo do uczciwego procesu.
12-01-2024 [09:36] - tricolour | Link: Sąd sądem, ale sprawiedliwość
@Anna
Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie. A nasza strona jest najnaszsza.
😛
12-01-2024 [09:39] - Pani Anna | Link: @Tricolour
@Tricolour
Jednak obeszło się bez poniemieckiego granata )))
Wszystko w granicach prawa.
12-01-2024 [09:40] - wielkopolskizdzichu | Link: " Jednak to nie są
" Jednak to nie są "przestępstwa ""
Kreowanie korupcji przez ministra, czym jest jak nie przestępstwem.
A to za co został skazany mało istotne, rok nie wyrok, dwa lata jak dla brata.
A tu odprawa przed "operacją specjalną"
12-01-2024 [14:17] - Jabe | Link: Ułaskawienie też jest
Ułaskawienie też jest „skrajnie upolitycznione”. Stronniczość i kolesiostwo to rak, który trawi nasz kraj. Na przykład nie wiadomo, co ci panowie złego zrobili, ale wiadomo, że to nic poważnego, a skoro to „nasi”, to okej.
12-01-2024 [16:08] - Pani Anna | Link: @Jabe
@Jabe
Nie można tego porównywać. Temida ma być ślepa, dlatego przedstawia się ją z zawiązanymi oczami. Sędziowie nie mają prawa być " polityczni", branie udziału w demonstracjach, wypowiedzi polityczne są dyskwalifikujące ich do wykonywania zawodu i to de jure. Nie może być tak, że sędzia bierze udział w demonstracji stricte politycznej, wymierzonej p/ko określonej partii, a potem jest w składzie orzekającym w procesie wysokopostawionego polityka tejże partii. Tu nie mogło być mowy o sprawiedliwym procesie i bezstronnym wyroku.
Natomiast każdy ma prawo bronić się w każdy dopuszczalny przez prawo sposób przed tak jawną niesprawiedliwością, co właśnie się stało.
12-01-2024 [17:54] - Jabe | Link: Zgodzi się jednak Pani, że
Zgodzi się jednak Pani, że stronniczość i kolesiostwo się plenią, a z każdą ekipą jest gorzej? Jarosław Kaczyński miał Polskę i od tego ratować, a na sędziowskie stołki powsadzał swoich sługusów. Za Donalda Tuska naturalnie lepiej nie będzie.
O jakiej jawnej niesprawiedliwości mowa?
12-01-2024 [19:07] - Pani Anna | Link: @Jabe
@Jabe
Zgodzę się, że sądownictwo jest w opłakanym stanie. Również tajemnicą poliszynela jest, że sędziowie wielokrotnie nawet nie czytają akt, gdyż wyrok jest z góry ustalany albo po linii koleżeńsko - partyjnej, lub zwyczajnie za łapówki. PIS do pewnego momentu przynajmniej starał się ruszyć tę stajnię Augiasza, potem jednak ugiął się pod presją, czego skutki sami teraz na własnej skórze będą odczuwać.
12-01-2024 [19:21] - Jabe | Link: Nie zauważyłem tych prób
Nie zauważyłem tych prób naprawy. Jarosław Kaczyński swego czasu przeprowadził nieudany frontalny atak na wszystkich sędziów, jako że są kolektywnie winni tej sytuacji, próbując ich podporządkować demokratycznej władzy, czyli sobie. Scementował tym sposobem to środowisko z jego patologiami. Tyle uzyskał. Czy ten człowiek kiedykolwiek czegokolwiek nie spieprzył?
O jakiej jawnej niesprawiedliwości była mowa?
12-01-2024 [19:43] - Pani Anna | Link: @Jabe
@Jabe
Jawna niesprawiedliwość polegała na tym, że skład sędziowski wydający wyrok ws Wąsika i Kamińskiego był skrajnie upolityczniony, tzn. sędzia Łączyński brał czynny udział w akcjach politycznych typu demonstracje oraz publiczne wypowiedzi w mediach p/o PIS. Z tego tytułu ten człowiek powinien być wyłączony z postępowania, tymczasem wbrew regułom stronniczości wydał wyrok. Mam nadzieję, że to jasne. Ja jestem od 6 lat krytykiem PIS, jednak chcę żyć w państwie prawa, gdzie system sądowniczy działa nienagannie. Dlatego wszelkie przytarcie rogów tej nietykalnej kaście zyskują moją aprobatę, tym bardziej, że zrobiono to zgodnie z prawem, z jego przepisami i litera prawa.
12-01-2024 [20:06] - Jabe | Link: Zapewne ma Pani rację, że
Zapewne ma Pani rację, że skład sędziowski był stronniczy. Wyrok jednak jest, przyzna Pani, raczej łagodny.
„Przycieranie rogów kaście” oznacza, że przypisuje Pani kolektywnie winę wszystkim po równo. To jest złe, bo zło utrwala.
12-01-2024 [20:45] - Pani Anna | Link: @Jabe
@Jabe
Zdarzają się uczciwi sędziowie, jednak stanowią może 5% ogółu i to w niższych instancjach. Ci, którzy nie dostosowują się do reguł zmuszani są do odejścia z zawodu, czasem z wilczym biletem. Gdyby te proporcje były inne, nie mielibyśmy tego, co mamy.
12-01-2024 [22:09] - Jabe | Link: No i co? Wszyscy źli.
No i co? Wszyscy źli.
Tak czy owak, nie zgadzam się, że krzywda się tym panom stała. Przeciwnie, skandalem jest traktowanie ich jak niewiniątek, bo wierni służyli partii.
12-01-2024 [03:35] - Art | Link: Cytat:
Cytat:
Tak można było zrobić?
"Ja wyraziłem swoje stanowisko, jako że służyłem w Ochronie Sztabu Centrum Szkolenia Wojsk Lądowych w Poznaniu. Policja mogła wejść na teren jednostki za zgodą dcy jednostki po zdeponowaniu broni służbowej i środków komunikacji elektronicznej w tym telefonów. Byli poddani przeszukiwaniom dostawali przepustki i to wszystko. Prezydent jaki jest wszyscy wiemy DICK do potęgi, Wszyscy funkcjonariusze SOP powinni być zatrzymani przez Pluton specjalny żandarmerii Wojskowej, Wkroczenie policji na terytorium Zwierzchnika SIŁ ZBROJNYCH nie tylko podważa autorytet Prezydenta RP ale podważa jego autorytet nie tylko w kraju ale zagranicą budzą pożałowania godną litość. W nocy powinni zostać wezwani przez pluton specjalny SKW ministrowie spraw wewnętrznych i obrony narodowej dostać dymisje i zostać zatrzymani przez SKW pod zarzutem zamachu stanu, Zatrzymani byli ministrowie z jednostki policji powinni zostać przejęci przez pluton żandarmerii wojskowej w charakterze świadka i tym samym byli by wolnymi obywatelami przydzielając im ochronę wojsk Nadwiślańskiej Jednostki Wojskowej stanowiącej Ochronę Sztabu, Wiem że byłby to pokaz siły ale stoję na stanowisku, że Prezydent RP wykazał się totalną niezaradnością. NIKT z Unii by nic nie zrobił a Prezydent pokazał by kto tu rządzi w Kraju"
12-01-2024 [07:33] - Kazimierz Kozio... | Link: zgoda. tylko co to znaczy ze
zgoda. tylko co to znaczy ze "powinni" to czy owo? zolnierzom musi ktos wydac rozkaz ale takiego gieroja w tym kraju nie uswiadczysz. takie mamy panstwo, takie resorty silowe, takiego prezydenta, ze nastepca bareji ma gotowy scenariusz do misia iles tam a kreml ma zielone swiatlo do kazdej akcji pod warunkiem ze zmobilizuje kompanie busiarzy ktorzy sparalizuja CZLONKA NATO.szybko tanio i skutecznie
12-01-2024 [07:40] - Siberian Husky Dog | Link: co dziś szaleńcy z junty
co dziś szaleńcy z junty wymyślą? Bo wymyślają co dnia i z każdym dniem durniej i gorzej.
12-01-2024 [07:51] - Siberian Husky Dog | Link: Ppłk Bartłomiej Hebda - były
Ppłk Bartłomiej Hebda - były szef ochrony prezydenta i ppłk Krzysztof Król - to oni zdradzili Prezydenta. Pod jego nieobecność wskazali slużbom junty Tuska, w którym miejscu Pałacu Prezydenckiego znajdują się ministrowie
12-01-2024 [10:52] - AŁTORYDET | Link: Nazwisko "Hebda" kojarzę z
Nazwisko "Hebda" kojarzę z niesławnej pamięci pułkownikiem/rektorem, radomskiej WSI, którego bezprawne osadzenie na fotelu rektora, spowodowało falę strajków studenckich w 1981 roku. Bartuś to jego Pociotek?
12-01-2024 [08:45] - sake3 | Link: Nie wystarczy ograć system
Nie wystarczy ograć system.Trzeba wyciągnąć konsekwencje z idiotycznej tragifarsy jaką była akcja idioty Kierwińskiego.Można odnieść wrażenie,że odbyło się polowanie na szefa mafii narkotykowej.Nalot na Pałac Prezydencki obserwowany lornetkami,zdrada ochrony, penetracja pomieszczeń,niby zepsuty autobus który po ,,akcji'' odjechał o własnych siłach ,brakowało tylko brygady antyterrorystycznej To niedopuszczalna sytuacja a nie film o Bondzie.Kierwiński powinien polecieć ze stanowiska.Wiadomo,że reżim nie spocznie tyko na takiej akcji.Co z ochroną prezydenta który twierdzi,że ma do nich zaufanie? Zapewne do następnego razu,tyle ż wtedy może być dużo gorzej.To nie może sie rozejść po kościach.Tusk urzadza kontrmanifestację,Weber przyjeżdża z odsieczą.Bodnar stroi kaprysy i się ,,namyśla'' czy zwolnić z więziania posłów oskarżonych o przestępstwo urzędnicze a nie mówi się o przestępstwie jakie popełniła ekipa rzadowa.Jeśli teraz opuści się do ,,uspokojenia'' sytuacji i nie wyciągnie wniosków to kolejna akcja będzie niebawem.
12-01-2024 [08:52] - NASZ_HENRY | Link: @sake3
@sake3
Trzeba dmuchać na zimne i kuć żelazo póki gorące 🌼
12-01-2024 [16:44] - Imć Waszeć | Link: Jak się ktoś zajmuje
Jak się ktoś zajmuje dmuchaniem, to może mu przytkać uszy. Dzieje się: https://www.youtube.com/watch?...
12-01-2024 [10:34] - AŁTORYDET | Link: Prezydent nikogo nie ograł.
Prezydent nikogo nie ograł. Nawet Jarosław Kaczyński, wcale tego tak nie widzi. Ponowienie procedury ułaskawiającej, ogłoszone na alibi, w obecności małżonek osadzonych, wypadło teatralnie. Warto przypomnieć, że Nawalny wrócił do putinlandu, po próbie zabicia go, a Andrzej Poczobut, konsekwentnie odrzuca możliwość wystąpienia o łaskę. Jesteście pewni, że Mariusz Kamiński, wiedział o tym manewrze PAD-a? Wczoraj Kaczor wskazał Niemcy, jako naszego wroga. Pełna zgoda, są bardziej niebezpieczni niż moskwicini (teraz). Ale kto nas do tej walki poprowadzi? Duda? Morawiecki? Zmęczony i schorowany, Jarosław? Słowem, wojsko jest, ale wodza - brak.
12-01-2024 [10:52] - Chatar Leon | Link: @ałto
@ałto
A cóż to za wolta?
Byłeś zachwycony ekscesami zbieraniny Morawieckiego, gdy podczas dętej pandemii (i nie tylko) robiła wszystko, by odepchnąć od PiS tak z milion elektoratu.
12-01-2024 [16:50] - Czesław2 | Link: Lecz się. Chociaż nie, niemcy
Lecz się. Chociaż nie, niemcy powiedzieli w momencie wybuchu pandemii, że zwycięsko wyjdą ci, którzy zainstalują najwięcej kretów negujących pandemie i drugich krajach. No to działają.
12-01-2024 [17:54] - Chatar Leon | Link: @Cesio
@Cesio
A płeć sobie już wybrałeś?
12-01-2024 [19:40] - Czesław2 | Link: Jak widzę, trafiłem gnojku
Jak widzę, trafiłem gnojku
12-01-2024 [20:50] - Chatar Leon | Link: Trafiłaś matołko w swój łeb.
Trafiłaś matołko w swój łeb.
12-01-2024 [16:45] - admin | Link: @Altorydet - jest jak piszesz
@Altorydet - jest jak piszesz. To drugie ułaskawienie, tylko technicznie inna procedura niż jak PG był ZZ. I tyle. Co więcej, PAD zrobił to w momencie trwania demojstracji. Czyli ograł tych, którzy na tę demonstrację przyszli jeśli już. W tym mnie. Poddał się obecnemu układowi rządzącemu. Po poitycznym procesie, zignorowaniu pierwszego ułaskawienia i wyroku TK w tej sprawie. Rozumiem presję żon, ale mógł przynajmniej parę godzin poczekać. TYm bardziej, że jak już widzimy Bodnar przedłuża i będzie przedłużał. Bo może, mając tak kiepskiego polityka w osobie PAD
PS. Wielgucki gada bzdury
12-01-2024 [16:59] - u2 | Link: kiepskiego polityka w osobie
kiepskiego polityka w osobie PAD
Nie popełnia błędów, ten co nic nie robi. PAD nie jest Prezydentem PiS, tylko Polski. Można negatywnie oceniać zawetowanie ustawy medialnej i sądowniczej, ale mleko się rozlało i mamy nową rzeczywistość prawną, a raczej pozaprawną. Pełomafia zaszachowała PAD, aresztowała dwóch posłów w jego Pałacu, pokazała, że PAD nie rządzi nawet we własnym Pałacu, więc PAD idzie na ustępstwa. Naturalne w polityce. Sztywni i nieugięci są tylko nieboszczycy.
PS. Nadzwyczajna kasta wcale nie żyruje pozaprawnych posunięć pełomafii. Odrzuca wnioski o wpis do KRS. Wpisała, jeśli dobrze liczę, tylko likwidację TV Katowice i Radia Dla Ciebie w Warszawie.
12-01-2024 [17:10] - admin | Link: @U2 OK ale poddał się po
@U2 OK ale poddał się po całości no i ten tajming
12-01-2024 [17:14] - u2 | Link: i ten tajming
i ten tajming
Działa szybko. I to jest plus. Pamiętam jak Tusk mówił ze swoim diabolicznym uśmieszkiem, aby PAD wystąpił drugi raz o ułaskawienie. No to wystąpił. PAD powiedział jak w pokerze: sprawdzam. I w dodatku przez ministra niesprawiedliwości Bodnara. Korona z głowy PAD nie spadła. A jak Kamyk, czy Wąsik wykorkuje, to nie chciałbym być w skórze, ani Bodnara, ani tuska :-)
A że nie są respektowane polecenia i decyzje PAD przez organy państwa to oznacza, że mamy do czynienia z typowym zamachem stanu Tuska i jego szajki. Pisałem kilka razy, że zaprzysiężenie Tuska przez PAD to nie jest strzał sobie w kolano, tylko strzał w głowę :-)
12-01-2024 [10:48] - AŁTORYDET | Link: Z ostatniej chwili: "Sieci"
Z ostatniej chwili: "Sieci" podało, że Morawiecki będzie się ubiegał o schedę po J.Kaczyńskim. Chce zostać Prezesem PiS-u. Trzebaż więcej?
12-01-2024 [10:54] - Chatar Leon | Link: Więc im szybciej skończy się
Więc im szybciej skończy się komedia pod tytułem PiS, tym lepiej, bo być może powstanie jakaś poważna formacja patriotyczna.
PiS, a raczej to co z niego zostało, jest nie do reanimacji.
12-01-2024 [13:33] - Kazimierz Kozio... | Link: tak trzeba by sztandar
tak trzeba by sztandar wyprowadzic (nie wiem czy pis ma sztandar), zanim zacznie sie wewnatrzpartyjne polowanie na kozly ofiarne,
i zaczac cos budowac poki istnieje wciaz liczny elektorat o jako takiej wspolnej plaszczyznie i poki partia nie przeszla na pozycje waleczych kontestatorow kanapowych.
ale budowa nowego nie uda sie z twarzami liderow kojarzonych z przegrana. ta partia ma wciaz dobrych kandydatow ma przywodcow z jakiegos dziwnego powodu nie dopuszczanych do pierwszego szeregu.
12-01-2024 [16:22] - sake3 | Link: @Kazimierz Koziorowski....
@Kazimierz Koziorowski.....Marzy się panu wyprowadzenie sztandaru PiS,ale neorząd przecież idzie naprzeciw pana marzeniom..Więc w czym kłopot?Tusk przy wsparciu pana Webera,Leyenowej i polskich eurognid nie zamierza spocząć.tylko na tych dwu posłach.W najbliższym czasie pozbędą się pozostałych pod wydumanymi zarzutami,zlikwidują prezydenta szykując Pałac Prezydencki na przyjęcie rotacyjnego marszałkiszcza albo cymbała Trzaskowskiego.I wprowadzą ku pana uldze swój sztandarChyba niebieski z gwiazdkami.
12-01-2024 [19:06] - Imć Waszeć | Link: A wszystko to robią z
A wszystko to robią z błogosławieństwem naszego największego "sojusznika", któremu PIS tak głęboko wchodził całe lata.... Trump ze swoją demolką sojuszy zaczyna rzeczywiście wyglądać na rozsądną opcję.
12-01-2024 [19:13] - admin | Link: @Imć Waszeć. Ja juz sam nie
@Imć Waszeć. Ja juz sam nie wiem, czy wolę człowieka demolkę czy plujących nam w twarz Demokratów.
12-01-2024 [19:14] - Imć Waszeć | Link: Sprawdza się powiedzenie, że
Sprawdza się powiedzenie, że jak umiesz człeku liczyć, to licz na siebie. Tymczasem zalinkowałem film....
12-01-2024 [20:53] - Chatar Leon | Link: Wy, u koniunkturalisty
@Admin
Wy, u koniunkturalisty Sakiewicza, to już nic nie wiecie.
Dlaczego po patriotycznej stronie nie mamy mediów na poziomie?
Przez trzy lata nazywaliście prawdziwych patriotów ruskimi onucami, bo nie chcieli skorzystać z eksperymentalnej szczypawki oszusta z Davos.
12-01-2024 [19:42] - sake3 | Link: @Chatar Leon......Co takiego
@Chatar Leon......Co takiego śmiesznego było i jest w PiS? To jak określi pan obecną władzę?Farsa,groteska,kryminał?W tych ludziach widzi pan powazną formację polityczną? Faktycznie,nawet lepiej że PiS odejdzie,skończy się wieloletnie upokarzanie jej działaczy i liderów.Będziecie mieli swoją silną jak oczekujecie władzę.Życze byście zaznali takich samym od niej dobrodziejstw jak chocby ma na codzień Kaczyński..
13-01-2024 [06:47] - Chatar Leon | Link: @Babcia Sake Jacy "wy"?
@Babcia Sake
Jacy "wy"?