Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Sowiecki obłęd krytyków Powstania Warszawskiego

Piotr Węcław, 31.07.2023
Skuteczność bolszewickiej propagandy jest iście przerażająca. Nawet niektórzy patrioci dywagują nad sensem Powstania Warszawskiego. To, że takie debaty toczą się wśród ludzi jakim Polska leży na sercu, pokazuje mentalne spustoszenie jakiego dokonali w polskim społeczeństwie komuniści przez całe powojenne dekady.
 
Warto przy tym podkreślić, że podobne debaty nie są prowadzone w przypadku żydowskiego Powstania w Warszawskim getcie.  Żydowskich powstańców przedstawia się jako bohaterów wybierających sobie godną, honorową śmierć z bronią w ręku. Herosów walczących w sprawie przegranej, a jednak tak odważnych, szlachetnych i prawych, że chcących zginąć na polu walki.
 
W istocie sytuacja polskich żołnierzy AK w 1944 roku nie różniła się wiele od powstańców żydowskiego getta. Groziła im każdego dnia śmierć z rąk niemieckiego okupanta.  Gdyby tej udało się uniknąć, wiadomo było, że czekać będą na nich sadyści z NKWD.  Podejmując decyzję o rozpoczęciu powstania, wiedza o wymordowaniu 22 tysięcy polskich oficerów przez bolszewików była dostępna. Nikt nie miał wątpliwości, że w momencie wkroczenia bolszewików, każdego żołnierza AK czeka podobny los.
 
I tu pojawia się jedyna różnica pomiędzy sytuacja powstańców z getta a okolicznościami polskiego podziemia - otóż przed Polakami pojawiał się nikły promyk nadziei, że w przypadku powodzenia powstania, żołnierze AK nie tylko przeżyją, ale umożliwią swojemu rządowi odbudowanie II Rzeczypospolitej i zapewnienie ciągłości państwa polskiego. Był to nikły promyk, ale jednak był.
 
W tym kontekście decyzja o rozpoczęciu powstania była jedynym słusznym rozwiązaniem - w razie powodzenia prowadziła do wymarzonego zakończenia wojny. W razie klęski, była tylko własnym wyborem rodzaju pewnej śmierci. Trzeba również podkreślić, że powstanie zakończyłoby się sukcesem, gdyby zarówno alianci jak i Stalin, wykazali chęć niesienia wymiernej pomocy, nawet niekoniecznie przesadnej, ale jakiejkolwiek. Trudno bowiem sporadyczne zrzuty sprzętu, leków i amunicji dokonywane przez alianckie samoloty nazwać wymierną pomocą.  Stalin zaś otwarcie sabotował polski zryw wojenny.
 
Wiemy, że głównie dzięki Stalinowi, działającemu przeciwko powstaniu, akcja Burza nie zakończyła się sukcesem. Wiemy również, że prawie wszyscy dowódcy Powstania Warszawskiego jakim udało się uniknąć śmierci z rąk hitlerowców, padli ofiarami sowieckich oszustw (tzw. „amnestia" w wyniku ujawnienia się), a następnie bestialskich tortur i wreszcie nie tylko śmierci, ale również zbeszczeszczania zwłok.
 
I właśnie dlatego dywagacje nad słusznością Powstania Warszawskiego są bez sensu.  Prowadzić je mogą jedynie osoby zindoktrynowane sowiecką propagandą. Przeprowadzenie zbrojnego zrywu przeciwko niemieckiemu okupantowi w szybkim tempie przegrywającego wojnę, było jedyną słuszną decyzją ludzi stojących przed perspektywą śmierci z rąk niemieckich lub sowieckich oprawców.
 

======
 
 
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 7635
Chatar Leon

chatar Leon

31.07.2023 23:29

Nie zgodzę się. Każdą decyzję, w tym także tą, można poddać krytyce. (Oczywiście mówiąc o krytyce nie mam na myśli antypolskiej propagandy w wydaniu kurewek z Czerskiej czy innej tego typu swołoczy.)
Jabe

Jabe

01.08.2023 00:02

Należy porównać moż­liwe wówczas do prze­widzenia warianty. Otóż, dało się przewidzieć, że trauma s­powodowana z­łamaniem po­wstania ułatwi sowie­ty­zację Polski. Należało zwyciężyć, lub nie wy­woływać po­wstania wcale. No a bez­nadziejne przeciąganie go, kosztem śmierci tysięcy cywilów, utraty archiwów – naszej historii – było sza­leństwem.
Adam66

Adam66

01.08.2023 04:24

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Należy porównać wówczas moż

@jabe
Jest takie powiedzenie, gdybym wiedział że się przewrócę tobym się położył.  Mędrkowanie o sytuacji, w której się nie było jest tylko mędrkowaniem...
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

01.08.2023 08:29

Dodane przez Adam66 w odpowiedzi na @jabe

@ Adam66
mylisz się. Od tego są dowódcy zeby przewidywali. Przypomnę - gen. Sosnkowski wysłał Okulickiego do Warszawy żeby za wszelką cenę nie dopuścił do powstania. Co zrobił Okulicki ? Zupełnie coś przeciwnego. To była sowiecka podpucha w którą sami wdepnelismy i trzeba do tego się w końcu przyznać. Pzdr
Kamil Olszówka

Kamil Olszówka

01.08.2023 01:01

Zychowicz w Obłędzie 44 pisze że my Polacy byliśmy głupi wywołując Powstanie Warszawskie, a reszta narodów Europy to była mądra bo nic takiego im do głowy nie strzeliło. Do ciężkiej cholery!
A Powstanie Paryskie?
A Powstanie Praskie?
A Słowackie Powstanie Narodowe?
A Partyzancka Republika Użycka na terenie Serbii?
Ładnie byśmy wyglądali przed resztą narodów Europy gdyby wszyscy w okresie II Wojny Światowej mieli swoje zrywy niepodległościowe tylko nie my!
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

01.08.2023 07:00

Gdyby alianci wspomagali powstanie tak jak obecnie NATO wspomaga Ukrainę to byłaby zupełnie inna hagada 😎
Piotr Węcław

Piotr Węcław

01.08.2023 13:28

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Gdyby alianci

@NASZ_HENRY
100/100
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

01.08.2023 07:13

@ autor
bzdury piszesz kolego. Sowieci sprowokowali to powstanie. To oni na nim zyskali. My straciliśmy patriotyczną młodzież i miasto.PW to była zbrodnia i tak to ocenił choćby gen. Anders. A już porównanie do powstania w Getcie to jakiś koszmarny błąd logiczny.
AŁTORYDET

AŁTORYDET

01.08.2023 09:30

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ autor bzdury pisze

@rolnik:
bzdury piszesz kolego. Gdyby ta młodzież, wyczekiwała bezczynnie na przyjście sowietów, to straciłby tytuł do bycia patriotyczną. A dziś, realiści z "zychowszcyzny" wylewali by na nich kupy g...a, twierdząc, że "stali z bronią przy nodze".
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

01.08.2023 11:09

Dodane przez AŁTORYDET w odpowiedzi na @rolnik:

@ autorydet
No tak. Lepiej patriotycznie dać się wyrżnąć. Czy komuś z decydentów włos z głowy spadł ? Czy Bór, Okulicki, Pełczyński i inni z góry zostali chociaż ranni? Nie- lepiej dać dzieciakom visy( nie wszystkim) i hurra na tygrysy. Człowieku zacznij myśleć choć to już za późno zapewne i nie bredz o patriotyzmie. Patriotycznie to jest zabić wroga a nie odwrotnie.
Piotr Węcław

Piotr Węcław

01.08.2023 13:30

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ autor bzdury pisze

@rolnik z mazur
Widzę, że nie zrozumiał pan mojego tekstu. Główna tezą mojego wpisu jest ukazanie beznadziejnej sytuacji polskiej patriotycznej młodzieży, jakiej groziła nieuchronna zagląda wraz z wkroczeniem bolszewików. Powstanie dawało promyk nikłej nadziei na uniknięcie tortur i śmierci z sowieckich rąk.
Prawie wszyscy, którzy przeżyli powstanie byli mordowani przez całe dziesięciolecia. 
Zachęcam do przeczytania mojego tekstu że zrozumieniem, zamiast uprawiania sowieckiej propagandy.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

01.08.2023 14:08

Dodane przez Piotr Węcław w odpowiedzi na @rolnik z mazur

@ autor,
nie ma sytuacji beznadziejnych, są tylko lepsze lub gorsze i to rolą dowódcy jest wybranie optymalnej. Przypomnę - w Warszawie podczas PW zostało wymordowanych ca.200 000 cywilów. Powstańców bylo Ca 50 000 z czego co 3 zginął. Powtarzam pisze kolega bzdury i to z żadną propagandą nie ma nic wspólnego. Trochę zdrowego rozsądku by nie zaszkodziło. Tego nam bardzo brakuje i wtedy i dziś.
Darek65

Darek

01.08.2023 14:23

Dodane przez Piotr Węcław w odpowiedzi na @rolnik z mazur

"jakiej groziła nieuchronna zagląda wraz z wkroczeniem bolszewików." - to prawda, że represje by ich dotknęły, ale sądzę, że wielu z nich ocalałoby i mogliby być zalążkiem dzisiejszych polskich elit. Tak, to nawet nie byliśmy w stanie się o tym przekonać, bo zginęli w powstaniu.
u2

u2

01.08.2023 14:27

Dodane przez Darek65 w odpowiedzi na "jakiej groziła nieuchronna

sądzę, że wielu z nich ocalałoby i mogliby być zalążkiem dzisiejszych polskich elit
No przecież ocalało i tworzyło elity w PRL-u, najwyraźniej ty z nich się wywodzisz. Szmalcownicy, dekownicy, grabiący pożydowskie mienie jak żydówka HGW i spółka. To elity nawet dzisiaj.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

01.08.2023 14:28

Dodane przez Darek65 w odpowiedzi na "jakiej groziła nieuchronna

@ Darek
dokładnie! Tych właśnie elit nam brakuje. Mamy podmiencow i ich potomstwo.Pzdr
u2

u2

01.08.2023 14:31

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ Darek

Tych właśnie elit nam brakuje. Mamy podmiencow i ich potomstwo.
Dokładnie Jungi, ty podniemiec i potomek wiadomo kogo. Pisałem tobie o tym kilka razy. To że jesteś elitą elit w Polen to oczywiste. Zasiadasz przecież w zarządach kilku niemieckich spółek, czym się nie tak dawno chwaliłeś.
Darek65

Darek

01.08.2023 14:42

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na @ Darek

Rolnik
Widzę, że Ci, którzy najwięcej krzyczą o patriotyźmie, wylewają tutaj największe szambo. Żadne rzeczowe argumenty nie działają:)
Roz Sądek

Roz Sądek

01.08.2023 10:17

@rolnik z mazur
To była sowiecka podpucha w którą sami wdepnelismy i trzeba do tego się w końcu przyznać.
==========
Aaaa, widzę, że Pan się uaktywnił. Coś się dzieje?
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

01.08.2023 11:11

Dodane przez Roz Sądek w odpowiedzi na @rolnik z mazur

@ róż
spokój, cisza jak to przed " Burzą".
sake3

sake2020

01.08.2023 11:51

@Rolnik z Mazur.......Co roku rocznica obchodów Powstania Warszawskiego i co roku pod znakiem awantur, oraz rozpatrywania.Czy nie można choć raz inaczej?Nie musimy robić to wspólnie skoro się nie zgadzamy ,ale po prostu obejdźmy ją z szacunkiem dla powstańców,złóżmy kwiaty ,zapalmy znicze.Ci młodzi ludzie nie polegli za to abysmy sobie skakali do gardeł,ale walczyli o Polskę.Oni wtedy wierzyli że tak trzeba,a my to chcemy im dziś odebrać.Pochylmy się nad ich bohaterstwem,bo może to już był ostatni akt w okazaniu milości Ojczyźnie Teraz już żadnych powstań nie będzie,bo nie ma patriotyzmu ani woli służenia Polsce wśród obecnej młodzieży,są kpiny i osmieszanie.Przeznaczony do likwidacji przez opozycję ORLEN zaprezentuje dziś podniebny spektakl grupy ,,Żelazny'' i pokazana Polska.Może lepiej skupić się na obchodach niż na corocznym,dyżurnym sporem..
Jabe

Jabe

01.08.2023 12:22

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @Rolnik z Mazur.......Co roku

Autor napisał o sowieckim obłę­dzie. Do niego te uwagi.
A skoro Orlen zajmuje się organizacją spek­takli, trzeba go zlikwidować ko­niecznie.
sake3

sake2020

01.08.2023 12:30

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Autor napisał o sowieckim

Oczywiście zlikwidować,w nastepnej kolejności zlikwidować Polskę.
u2

u2

01.08.2023 12:36

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Oczywiście zlikwidować,w

Nie będzie Orlenu, nie będzie Polski. To są proste sprawy :-)
sake3

sake2020

01.08.2023 13:34

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Nie będzie Orlenu, nie będzie

Bo mamy takich wspaniałych Polaków dla których każda polska inwestycja,każdy projekt,każda inicjatywa choćby najbardziej potrzebne czy dochodowe są zbędne.Wg takich Polaków Polska jest tylko punktem na mapie a i to do wymazania,czy jak przed wiekami postawem sukna do odcinania..
u2

u2

01.08.2023 14:23

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Bo mamy takich wspaniałych

Aby na pewno Tusk, Miller et consortes to Polacy z pochodzenia ? :-)

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Piotr Węcław
Nazwa bloga:
Tam i z powrotem - www.polishpanorama.com

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 117
Liczba wyświetleń: 550,379
Liczba komentarzy: 1,401

Ostatnie wpisy blogera

  • Zostało nam tylko 100 lat
  • Rok 2025
  • Dziesięć smutnych wniosków z afery z Zełenskim

Moje ostatnie komentarze

  • Pokutujące ciagle przekonanie, że grozi nam przeludnienie planety, to wiara w propagandę Kissingera z lat 60.  Proponuję lekturę książki "Empty Planet: The Shock of Global Population Decline"…
  • "Niemcy" - a więc "niemi" czyli ludzie nie potrafiący mówić.  Z innymi sąsiadami jakoś można się było dogadać używając naszej mowy, ale ci z zachodu byli "niemi" byli "niemcami", ktorzy nie byłi…
  • Życzę dobrego zdrowia Panie Krzysztofie! Piotr

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Podziękujmy Stalinowi i... Dudzie
  • Zwycięstwo polskiej dyplomacji, porażka Izraela
  • Ukraińskie baty, czyli klęska polskiej dyplomacji

Ostatnio komentowane

  • Alina@Warszawa, @Tomaszek  Sądzisz po sobie? Nie masz racji... Mało kto ma tak .... jak Ty!
  • rolnik z mazur Waldek Bargłowski, @ TomaszkuWszystkie dzieci są nasze. Zakazać sprzedaży  prezerwatyw!A na wsi nikt zbytnio nie wnika.
  • Tomaszek, Święta racja panie Waldku . Temu wychodząc na wieś zakłada pan prezerwatywę . 

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności