Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Pod rozwagę protestujących przeciw spektaklowi „Klątwa”

Krzysztof Pasierbiewicz, 25.02.2017
Motto: Ignorować! I sami przestaną

W listopadzie 2013 w Krakowie również odbył się spontaniczny protest przeciw obscenicznej sztuce teatralnej, więc pozwólcie, że przypomnę, jak to było.

Zacznę od tego, że wtedy w krakowskim “Dzienniku Polskim” ukazał się wywiad z Jarosławem Kaczyńskim, a pan Prezes w nad wyraz spokojnym i rozważnym tonie mówił między innymi, cytuję:

„Jest w mediach tendencja do wynajdowania coraz to nowych sposobów krytykowania PIS. Diagnozy ciągle się nie sprawdzają, szuka się coraz to nowych pomysłów, zamiast zastanowić się nad tym, czy aby cały sposób mówienia i pisania o PIS nie jest chybiony. Solidnie odbiliśmy się w sondażach. To tym trudniejsze, gdyż bierzemy udział w nierównym wyścigu. To tak jakby w biegu na 400 m startowało dwóch zawodników – jeden biegł normalnie, drugi z workiem kamieni na plecach. A mimo to mamy w tej chwili szansę na zdobycie władzy…”, koniec cytatu.

I znów pewno się narażę radykalnym pisowcom, ale nie był bym sobą, gdybym tamtego zdarzenia nie przypomniał.

Chodziło o nieudaną, powtarzam nieudaną próbę zerwania spektaklu Jana Klaty „Do Damaszku” podjętą przez grupę prawicowych miłośników teatru. Niestety ów ze wszech miar słuszny protest utracił swą siłę w momencie, kiedy jego przywódcy wdali się w "pyskówkę" z dyrektorem Klatą. Dlaczego? Bo z zerem się nie dyskutuje i należy go ignorować i traktować jak powietrze. A, jeśli już, to w Trzeciej RP na takie akcje protestacyjne należy wysyłać "komandosów" nie Rejtanów!

Rzeczony spektakl w krakowskim Teatrze Starym bez wątpienia był skandaliczną prowokacją i nawet bynajmniej nie kochający PIS-u Andrzej Sikorowski w krakowskim pisemku drugiego obiegu „VIS A VIS” pisał o tym spektaklu, cytuję:

„Ten gniot jest o niczym. Zachodzę w głowę ile trzeba mieć tupetu, by uznanym aktorom, dorosłym w końcu ludziom kazać przez dwie godziny wygadywać bzdury i komunikaty, epatować pseudofilozoficznymi aforyzmami w dekoracji z czaszek, zgiełku muzycznych cytatów od sasa do lasa. Ile trzeba buty artystycznej by podpierać się Strindbergiem, gdy z tekstu tego ostatniego korzysta się wedle własnego uznania, a całość dedykuje zmarłemu tragicznie w samolotowej katastrofie nad Damaszkiem właśnie Konradowi Swinarskiemu, który gdyby widział to kuriozalne przedstawienie obracałby się w trumnie z prędkością turbiny… Całość odbywa się za naszą kasę bo to przecież scena narodowa, a grozy dopełniają recenzenci, krążący wokół tematu jak koło śmierdzącego g…, bredzący coś o sposobie budowania ról przez głównych bohaterów, byle tylko nie wywalić prawdy. A prawda każe rzecz całą skopać tak, by zeszła z afisza po kilku odsłonach…”, koniec cytatu. 

Wtedy wygarnąłem organizatorom i wykonawcom ówczesnej nieudanej próby zerwania spektaklu w Teatrze Starym, że w pełni rozumiem ich szlachetne intencje. Że w pełni popieram ich racje. Słowem całym sercem jestem z nimi. Ale uważam, że z punktu widzenia strategiczno taktycznego popełnili przeciw-skuteczny błąd polityczny.

Dlaczego?

Bo mimo ich protestu widownia nie opuściła jednak sali i po wyjściu protestujących kontynuowano przedstawienie, co oni powinni byli przewidzieć. Gorzej, gdy protestujący opuszczali salę, młodsza część widowni biła brawo nie im, lecz aktorom tego haniebnego spektaklu.  
W efekcie protestujący do roli obrońców moralności aspiranci wystawili się dobrowolnie do strzału mediom meinstreamowym, które ich z gruntu szlachetny protest z premedytacją przekuły w „akcję terrorystyczną pisowskich oszołomów przeciw polskiej demokracji i wolności sztuki”. A spora część niewyrobionego politycznie i zdemoralizowanego przez Trzecią RP społeczeństwa na pniu kupiła to wierutne kłamstwo.  

Wiele razy pisałem, że czy to tenis, piłka nożna, czy polityka, amator jeszcze nigdy nie wygrał z zawodowcem. To nie był czas ani miejsce na przepraszam za wyrażenie dyletancki protest w takiej formie. Bo co by się w tym teatrze nie stało, organizatorzy protestu powinni wiedzieć, że wina spadnie na PIS i Jarosława Kaczyńskiego. A w polityce jest zasada by nie karmić wrogich mediów.

Więc na koniec zwracam się do protestujących obecnie przeciw spektaklowi „Klątwa”. Nie wychodźcie przed szereg, a jeśli zamierzacie protestować skonsultujcie taktykę z Prezesem Kaczyńskim nie bacząc na histeryczne podszepty aspirantów do kariery.  

Krzysztof Pasierbiewicz (Akademicki Klub Obywatelski (AKO) im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Krakowie)



 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 13535
Domyślny avatar

Donat Pytajło

26.02.2017 00:09

Panoczku, każdy może w tym kraju mieć swoje zdanie na każdy temat i nikt tu nie musi czekać na opinię Pana prezesa. Ten spektakl był obrzydliwy i nie powinien nigdy powstać. Są granicę, których nie powinno się przekraczać. Jeżeli by to dotyczyło np. Mahometa ci którzy w tym uczestniczyli byliby już nie tyle co napiętnowali, ale byliby trupami.
Piszesz Pan za każdym razem głupoty
Domyślny avatar

Józef Skrzyszowski

26.02.2017 11:57

Dodane przez Donat Pytajło w odpowiedzi na Panoczku, każdy może w tym

Nie jestem fanem Pana dr Pasierbiewicza ale:
Cytat "Panoczku, każdy może w tym kraju mieć swoje zdanie na każdy temat i nikt tu nie musi czekać na opinię Pana prezesa."
nie zauważyłem w tekście dr Pasierbiewicza zaprzeczenia tej tezy. Pan dr sugeruje tylko (i chyba nie bez racji), że działanie bez zastanowienia, spontaniczne może przynieść odwrotne skutki
Chyba jasnym i oczywistym jest, że zwrot "Pan Prezes Kaczyński" jest przenośnią , że warto przed podjęciem decyzji konsultować się z mądrzejszymi.
drugie i trzecie Pańskie zdanie zaprzecza natomiast pierwszemu, jeżeli KAŻDY to i twórca tego spektaklu.
Pozdrawiam JAMS
Domyślny avatar

Donat Pytajło

26.02.2017 12:52

Dodane przez JAMS w odpowiedzi na Nie jestem fanem Pana dr

Działanie czyje? zwykłego szarego człowieka, który może, a nawet ma obowiązek obywatelski przeciwstawić się takiemu wypaczeniu? Czy może działaniu władz, rządu czy zwierzchników onego teatru?
Chce Pan powiedzieć, że każdy mając swoje zdanie może udać się do teatru i tam za pomocą aktorów wystawić wszystko co mu się żywnie podoba nie licząc się z nikim i niczym, lub może nakręcić takiż film i udać się do TV by go wyemitowała bo on ma swoje zdanie?
Oburzyło Pana słowo Panoczku, czy może to, że napisałem prezes z małej litery? Bo uzasadnienie, które Pan podał jest typowo lewackie.
Domyślny avatar

Józef Skrzyszowski

26.02.2017 14:07

Dodane przez Donat Pytajło w odpowiedzi na Działanie czyje? zwykłego

Powtarzam ten komentarz, bo przy pierwszym coś mi się wykrzaczyło w komputerze, więc jeśli będzie podwojony to przepraszam
a teraz do rzeczy:
1 Nic mnie nie oburzyło w Pana komentarzu. Skąd ten wniosek?
2 Sam Pan pisał "każdy może w tym kraju mieć swoje zdanie"  czy ja się do nich zaliczam (mieszkam w Polsce)? Czy tylko każdy myślący jak Pan?
3 Nigdzie nie zakazywałem nikomu działania ani  "zwykłym szarym ludziom" ani nikomu innemu, tylko tak jak Pan Pasierbiewicz zalecałem rozwagę
  i branie pod uwagę rad mądrzejszych
4 Które moje uzasadnienie w/g Pana jest lewackie?
5 I dla jasności ,aby  nie przyprawiać mi gęby, i nie spekulować "co autor miał na myśli". Oświadczam, że całkowicie zgadzam się z Pańską oceną rzeczonej "sztuki".
z poważaniem JAMS
Andrzej W.

Andrzej Wolak

27.02.2017 17:21

Dodane przez JAMS w odpowiedzi na Powtarzam ten komentarz, bo

Całość jest lewacka, dlatego trudno wymieniać, co lewackie nie jest.
Andrzej W.

Andrzej Wolak

27.02.2017 17:33

Dodane przez Andrzej W. w odpowiedzi na Całość jest lewacka, dlatego

Jak to nie oburzyło:"Panoczku, każdy może w tym kraju mieć swoje zdanie na każdy temat i nikt tu nie musi czekać na opinię Pana prezesa."?
I kolejne lewackie kłamstwo:
2 Sam Pan pisał "każdy może w tym kraju mieć swoje zdanie"  czy ja się do nich zaliczam (mieszkam w Polsce)? Czy tylko każdy myślący jak Pan?
Kolejna lewacka manipulacja:
"3 Nigdzie nie zakazywałem nikomu działania ani  "zwykłym szarym ludziom" ani nikomu innemu, tylko tak jak Pan Pasierbiewicz zalecałem rozwagę"
 i branie pod uwagę rad mądrzejszych"
Kolejne lewackie kłamstwo.
"5 I dla jasności ,aby  nie przyprawiać mi gęby, i nie spekulować "co autor miał na myśli". Oświadczam, że całkowicie zgadzam się z Pańską oceną rzeczonej "sztuki".
Punkt 4. właśnie został udowodniony.
Domyślny avatar

Donat Pytajło

27.02.2017 22:47

Dodane przez Andrzej W. w odpowiedzi na  Jak to nie oburzyło:

Do Jamsa
Sam osobiście bym już Panu nie odpowiedział, ponieważ nie daje się wciągać do poziomu GW.
Pan Andrzej W. wypunktował i zarobił Pan KO i teraz jak to mówił Zagłoba rzucając buławą pod nogi Hetmana Radziwiłła ....
Jak widać wszystko można ładnie obrócić na nowomowę, niby to i niby siamto i niestety są ludzie, którzy dają się nabierać na takie pitolenie, a przecież w całej mojej notce wyłuszczyłem dokładnie o co kaman, a co z premedytacją zostało pominięte I to jedno słowo "Panoczku" takie infantylne z tamtych okolic przecież pogoniło kota i wypłoszyło lewaka na wierzch.
Powinno się takich rugować stąd w pizdu razem z tym mitomańskim lewakiem drrrr
Domyślny avatar

Donat Pytajło

27.02.2017 23:22

Dodane przez Andrzej W. w odpowiedzi na  Jak to nie oburzyło:

Do Jamsa
Sam osobiście bym już Panu nie odpowiedział, ponieważ nie daje się wciągać do poziomu GW.
Pan Andrzej W. wypunktował i zarobił Pan KO i teraz jak to mówił Zagłoba rzucając buławą pod nogi Hetmana Radziwiłła ....
Jak widać wszystko można ładnie obrócić na nowomowę, niby to i niby siamto i niestety są ludzie, którzy dają się nabierać na takie pitolenie, a przecież w całej mojej notce wyłuszczyłem dokładnie o co kaman, a co z premedytacją zostało pominięte I to jedno słowo "Panoczku" takie infantylne z tamtych okolic przecież pogoniło kota i wypłoszyło lewaka na wierzch.
Powinno się takich rugować stąd w pi.du razem z tym mitomańskim lewakiem drrrr
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

26.02.2017 12:54

Dodane przez Donat Pytajło w odpowiedzi na Panoczku, każdy może w tym

@Donat Pytajło
"Piszesz Pan za każdym razem głupoty..."
---------------------------
Skoro tak, to tylko dopytam po jaką cholerę Pan na mój blog włazisz?
Bez odbioru
Andrzej W.

Andrzej Wolak

27.02.2017 17:19

Dodane przez Donat Pytajło w odpowiedzi na Panoczku, każdy może w tym

Zgadzam się  z Panem
gorylisko

gorylisko

26.02.2017 09:56

pan panie drrr...pan to jesteś rozważny jak cholera...choćby tak jak z tym rozważnym ujawnieniem dziecka in vitro...swego czasu...
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

26.02.2017 12:51

Dodane przez gorylisko w odpowiedzi na pan panie drrr...pan to

@gorylisko
"pan panie drrr...pan to jesteś rozważny jak cholera..."
--------------------
Dziękuję za komplement i serdecznie pozdrawiam
gorylisko

gorylisko

26.02.2017 15:50

Dodane przez Krzysztof Pasi… w odpowiedzi na @gorylisko

panie drrr kumaty, proszę czytać ze zrozumieniem... bo chyba kumatość w pana osobistym rozumieniu coś szwankuje... czas na różaniec jest zawsze dobry...
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

26.02.2017 17:49

Dodane przez gorylisko w odpowiedzi na panie drrr kumaty, proszę

@gorylisko
Nie zamierzam kontynuować z Panem dyskusji na narzucanym przez Pana poziomie.
Bez odbioru
gorylisko

gorylisko

26.02.2017 18:32

Dodane przez Krzysztof Pasi… w odpowiedzi na @gorylisko

no to chyba się zaleję z rozpaczy herbatką miętową z sokiem malinowym...panie drrrrr ponad poziomy wylatuj... ;-)
Domyślny avatar

xena2012

26.02.2017 10:51

trudno powiedzieć czy Pan przeczyta mój komentarz jako że jestem wciągnięta na czarną listę tzw.,,niekumatych'' czyli tych gorszych , głupszych i o zgrozo ortodoksyjnych. Myślę ze warto przanalizowac zjawisko zwane pompatycznie sztuką wspóczesną.Jej kapłani nie mają wprawdzie talentów,predyspozycji czy artystycznych wizji ale za to niezmierny pociąg do kasy.Utworzyła się się kolejna po sędziowskiej kasta nadeta, nietykalna,bezkarna i krzykliwa.Nieprawdą jest,że grający w tych spektaklach aktorzy sa przez dyrektorów czy reżyserów zmuszani do wygłaszania idiotyzmów i chamskich zachowań. Oni nader ochoczo uczestniczą w wystawianym badziewiu.Polskich aktorów nawet nie stać na naturalne zachowanie tylko niewolniczo małpują aktorów z Hollywood  parających się polityką.Chorwacki obszczymur  na zachodzie nie jest już uznawany za objawienie,moda na szok i fekalia powoli przemija toteż znalazł sobie wygodne i dobrze płatne przytulisko w Polsce bo tylko tu patrzą z uwielbieniem na dyletanta  a sądząc po dziwacznych scenach seksualnych zwykłego impotenta.A przecież zachowanie tej kolejnej nadzwyczajnej kasty,działalność głupawych dyrektorów teatrów umiejących generowac tylko długi(Mieszkowski) ręzyserów od siedmiu boleści ,krzykaczy (Janda) możnaby nieźle obśmiać w kabarecie czy wystawiając jakąś sztukę pokazującą ich głupotę ,zakłamanie,artystyczne dyletanctwo.Tylko kto się odważy.To nie jest dobry czas na protest z różańcem w ręku.
Domyślny avatar

Józef Skrzyszowski

26.02.2017 12:04

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na trudno powiedzieć czy Pan

Cytat "To nie jest dobry czas na protest z różańcem w ręku."
 DLACZEGO? i kiedy ten czas nadejdzie?
z poważaniem JAMS
michnikuremek

michnikuremek

26.02.2017 12:12

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na trudno powiedzieć czy Pan

A może wystawić identyczną "sztukę" tylko zamiast figury Jana Pawła byłaby figura Bronisława Geremka lub Jacka Kuronia, a zamiast krzyża - Gwiazda Dawida? To byłoby coś.... A potem z uciechą czekalibyśmy na recenzje Gazety Wyborczej, Polityki i TVNu..... :D
Domyślny avatar

Józef Skrzyszowski

26.02.2017 14:57

Dodane przez michnikuremek w odpowiedzi na A może wystawić identyczną

Popieram, tylko pierwszeństwo dałbym Michnikowi, ew. w zamian za Michnika, do podcierania tyłka użył bym Gazety Wyborczej.
z poważaniem JAMS
Domyślny avatar

xena2012

26.02.2017 17:33

Dodane przez michnikuremek w odpowiedzi na A może wystawić identyczną

ale dlaczego taka samą sztukę? Możliwości jest wiele.Da się chyba przedstawic zidiociałą Wielgusową sikającą po nogach z wrażenia,że taka wspaniałą sztukę w tak wspaniałej reżyserii Polska ma zaszczyt wystawić,albo urywki z Maderalovewstory.
Czesław2

Czesław2

26.02.2017 18:17

Dodane przez michnikuremek w odpowiedzi na A może wystawić identyczną

To może być trudne. Nie w każdym środowisku są prostytutki.
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

26.02.2017 12:49

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na trudno powiedzieć czy Pan

@xena2012
"trudno powiedzieć czy Pan przeczyta mój komentarz jako że jestem wciągnięta na czarną listę tzw.,,niekumatych'' czyli tych gorszych , głupszych i o zgrozo ortodoksyjnych..."
-------------------
Przeczytałem i tak Pani odpowiem. Nie podniecać się, nie żołądkować i złorzeczyć, tylko całą sprawę ignorować, a przekona się Pani, że sami przestaną.
Domyślny avatar

Donat Pytajło

26.02.2017 13:09

Dodane przez Krzysztof Pasi… w odpowiedzi na @xena2012

Sieje Pan defetyzm.
W polskim teatrze wystawia się obsceniczną, obrazoburczą "sztukę" Robią loda Ikonie największemu z polskich świętych, namawia się do morderstwa szefa jednej z polskich partii, a Pan pisze, spokojnie, nic się nie stało, nie zwracajcie na to uwagi....
Polskie obozy zagłady? At co za różnica, przecież są w Polsce? O co więc chodzi?
Ruskie lub Niemcy zajmują jakieś terytorium Polski to Pan napiszesz, że pewnie głodni byli, nażrą się i wrócą do domów, Nic nie róbmy, po co ich denerwować?
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

26.02.2017 17:52

Dodane przez Donat Pytajło w odpowiedzi na Sieje Pan defetyzm.

@Donat Pytajło
"a Pan pisze, spokojnie, nic się nie stało..."
-----------------------
A może Pan wskazać miejsce, gdzie napisałem że "nic się nie stało"?
Domyślny avatar

Donat Pytajło

26.02.2017 19:20

Dodane przez Krzysztof Pasi… w odpowiedzi na @Donat Pytajło

Losek wkleił link, niech Pan i panu podobni obejrzą. Zobaczy Pan jak po pierwsze, że są ludzie, którzy działają w tej sprawie, a po wtóre jak państwo polskie powinno zareagować.
z sedna Pana wypowiedzi wynika, że nie stał się nic takiego o co warto walczyć. Jak Pana nie rozumie, że takie rzeczy powinny być tępione przy pomocy wszelkich dostępnych środków w państwie to pora na emeryturę, zamiast wypisywać idiotyzmy.
Rząd powinien rządzić, w majestacie prawa, ale twardo. ten rząd niestety ma jeszcze krótkie spodenki i bawi się w piaskownicy.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Krzysztof Pasierbiewicz
Nazwa bloga:
Echo24
Zawód:
Emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta niezależny, autor, tenisista, narciarz, człowiek wolny
Miasto:
Kraków

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 593
Liczba wyświetleń: 12,555,489
Liczba komentarzy: 30,114

Ostatnie wpisy blogera

  • Niedorżnięta wataha
  • List otwarty do prof. Pawła Śpiewaka
  • A jednak miałem nosa pisząc, że mi nie po drodze z PiS-em

Moje ostatnie komentarze

  • Pamięta Pan jeszcze? - vide: https://raskolnikow2.fil… Serdeczności!
  • @Autor & @ALL   ---   W wolnej chwili zapraszam do lektury - vide: https://www.salon24.pl/u…
  • Jacy akademicy, takie uniwersytety - czytaj: https://www.salon24.pl/u…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Nieznane oblicze Witolda Gadowskiego
  • Kraków olał post-komuszą subkulturę TVN-u
  • Pytanie prawicowego blogera do posłanki Scheuring-Wielgus

Ostatnio komentowane

  • Alina@Warszawa, Niestety owo PROSTACTWO (skupione wokół Tuska) wróciło do władzy. Że to niewyobrażalne "prostactwo" nie trzeba nikogo przekonywać - kto inny mógłby przyswoić i używać 8* w przestrzeni publicznej do…
  • Beskidzki Góral, Tego platfusa przejrzałem na wylot. Hedonista, wlazłby do doopy, każdemu za kilka kliknięć i marzy o zerżnięciu na boku głupiej dziewoi.
  • keram, Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma !!! Z uporem maniaka  część z nas nie potrafi się zadowolić tym czym dysponujemy , tym co mamy, lecz natychmiast przechodzi do natarcia. …

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności