Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Ukraina zmierza w kierunku nazizmu

Izabela Brodacka Falzmann, 14.06.2026

Prezydent Ukrainy Wołodymir Zełenski nadał prezydenckim dekretem imię „Bohaterów Ukraińskiej Powstańczej Armii” ukraińskiej, elitarnej jednostce wojskowej, Centrum Wojskowych Operacji Specjalnych „Północ”. Polski MSZ na ten skandal nie zareagował. Nie wezwał notą dyplomatyczną ambasadora Ukrainy, żeby żądać wyjaśnień. Odezwał się pełniący obowiązki kierownika ambasady RP w Kijowie Piotr Łukasiewicz pisząc, że „każdy naród ma prawo wybrać sobie swoich bohaterów”. Naprawdę ? To Niemcy mają prawo stawiać pomniki Hitlera, Gebelsa, Geringa i innych oprawców i czcić „bohaterów” SS? Zaprotestował izraelski Instytut Yad Vashem, jako, że w mordach wołyńskich zginęło wielu Żydów. Brak należytej reakcji rozzuchwala Zełeńskiego. Właśnie zapowiedział sprowadzenie z Niemiec szczątków zbrodniarza Stiepana Bandery i uroczysty ich pochówek w kijowskim mauzoleum bohaterów Ukrainy. To już jest bezczelna prowokacja. 

 Kim byli „bohaterowie”  „UPA” ? W lutym 1943 roku, na Wołyniu, we wschodniej części Polski, rozpoczęła się zbrodnicza operacja strategiczna mająca na celu wymordowanie wszystkich Polaków zamieszkujących tamte tereny. Inaczej niż przedstawiają ją i próbują wyjaśnić historycy ukraińscy, nie było to oddolne, spontaniczne działanie ukraińskiego chłopstwa. Była to koncepcja opracowana centralnie, przez dowództwo UPA i przez tę zbrodniczą organizację zrealizowana, przy pomocy ukraińskiej ludności cywilnej. 

  Apogeum tych zbrodni nastąpiło 11 lipca 1943 roku. W tym samym czasie Ukraińcy zaatakowali 99 polskich wsi. Palono polskie domy, budynki gospodarcze, kościoły, szkoły i budynki użyteczności publicznej. Kobiety, mężczyzn, dzieci i starców zabijano za pomocą broni palnej, a także noży, siekier i narzędzi rolniczych:  wideł, łopat, kos i sierpów. Okrutni zbrodniarze zarąbywali dzieci siekierami, nabijali je na widły, a kobietom rozpruwano nożami brzuchy i wyciągano z nich maleństwa. Nikomu nie darowano życia. Nieliczni zdołali uciec z miejsca kaźni. Kościół katolicki traktowano jako symbol trwania polskości. Okrutni siepacze UPA mordowali polskich księży. Gdy podpalali kościoły, księży przybijali gwoździami do płonących drzwi świątyń. 

 Kiedy Rosja napadła na Ukrainę, my Polacy w odruchu serca, solidarności i empatii otworzyliśmy naszą granicę z Ukrainą. Przyjmowaliśmy do naszych domów i mieszkań ukraińskie kobiety z dziećmi. Zapewniliśmy Ukraińcom zasiłki socjalne, opiekę zdrowotną, edukację dla ich dzieci, wszelkie wsparcie i opiekę, zupełnie za darmo i bezinteresownie. Praktycznie rozbroiliśmy naszą armię wyposażając wojsko ukraińskie w nasz najlepszy sprzęt, broń i uzbrojenie. W naszych magazynach wojskowych pozostały już niemal tylko pepesze, na konopnych sznurkach, z okresu II wojny światowej, a żołnierze sami, za własne pieniądze, musieli kupować sobie buty.  Do dzisiaj opłacamy dla ukraińskiej armii start linki. Wzięliśmy na utrzymanie Ukrainę. Nasz państwowy budżet utrzymuje dwa państwa i dwa narody. I co nas spotyka? Brak wdzięczności, policzek i plucie nam i naszym bliskim, ofiarom rzezi, holokaustu wołyńskiego  przez przywódcę Ukrainy. O ile nasza bezinteresowna, szlachetna pomoc, obywateli, zwykłych ludzi, jest godna podziwu i szacunku, to polityka naszego rządu jest niezrozumiałym i godnym politowania szczytem nieudolności i naiwności. W stosunkach międzynarodowych istnieje zasada wzajemności. Pozytywne odpowiadanie na ukraińskie żądania bez stawiania warunków jest dowodem braku powagi i kompetencji w prowadzeniu polityki zagranicznej naszego państwa. Nasze rządy dają Ukraińcom coraz więcej niczego nie żądając i niczego nie oczekując. Obecna władza, nielegalnie przyjęła pożyczkę SAFE, bez wiedzy o warunkach jej spłaty, czyli oprocentowaniu tego wielomiliardowego zobowiązania finansowego, które będą spłacać nasze wnuki. W Jakiej wysokości? Tego nie wie nikt. Z tej pożyczki sfinansujemy wojskową produkcję zbrojeniową niemieckich firm, przeznaczoną dla Ukrainy. Wśród polskich elit politycznych jest bardzo silne i wpływowe lobby pro ukraińskie. Przewodzi jemu premier Tusk i minister spraw zagranicznych Sikorski. Jednak najdalej w bezgranicznej i bezwarunkowej miłości do Ukraińców i ich politycznych aspiracji zaszedł szef sejmowej komisji spraw zagranicznych, Paweł Kowal. To on usprawiedliwiał wojną brak ekshumacji pomordowanych,  później blokował dostęp polskim dziennikarzom do drastycznych sytuacji jakie się okazały podczas ograniczonych ekshumacji ofiar bestialstwa UPA. Ostatnio zaś ten pro ukraiński polityk przebąkuje o ustawowej konieczności zmuszenia polskich obywateli do udziału w wojnie na Ukrainie. (sic!).  Prezydent Duda wręczył prezydentowi Zełeńskiemu najwyższe polskie odznaczenie państwowe, Order Orła Białego. Po skandalu z nazwaniem jednostki wojskowej imieniem „bohaterów UPA”, Prezydent Karol Nawrocki zamierza odebrać Ukraińcowi ten order. Prof. Michał Kleiber, kanclerz Kapituły Orła Białego popiera ten wniosek. 8 czerwca, w poniedziałek, Kapituła podejmie w tej kwestii decyzję. Postawa naszego prezydenta jest godna uznania. Niestety stała się ona pretekstem do atakowania prezydenta przez premiera za rzekome eskalowanie napięcia politycznego między Polską, a Ukrainą. Czyli właściwą reakcją na ten skandal byłoby udawanie, że nic się nie stało? Natomiast przywódca USA wie jak należy rozmawiać z tymi, którzy postępują niewłaściwie. Jak wówczas gdy zrugał Zełenskiego w Gabinecie Owalnym Białego Domu i upomniał, żeby nie pajacował, nabrał pokory i starał się realnie oceniać rzeczywistość, bo nie ma pieniędzy na prowadzenie wojny, uzbrojenia i potrzebnej ilości wojska. A poza tym poradził, żeby na spotkania z prezydentem Stanów Zjednoczony przyjeżdżał ubrany w garnitur i krawat.

 W sprawie rzezi wołyńskiej nie chodzi nam o odwet, czy zemstę. Zależy nam na szacunku dla ofiar, prawie do ich godnego pochowania i na prawdzie o tamtej piramidalnej tragedii naszych rodaków. To musi dotrzeć do wszystkich Ukraińców, także do ich prezydenta.

  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 1670
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

13.06.2026 08:51

Zmierzamy powoli w kierunku wojny ...😎...

dakowski.pl

izabela

Izabela Brodacka Falzmann

13.06.2026 09:45

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Zmierzamy powoli w kierunku…

To fakt. Niestety. 

Jabe

Jabe

13.06.2026 09:19

Ukraina ma nas za frajerów. Otwarcie okazuje nam pogardę. Jest to skutkiem braku asertywnej, opartej na dbałości o polski interes narodowy polityki rządów POPiS-u. Bo rząd Donalda Tuska jedynie kontynuuje politykę wytartych kolan poprzedników.

Jaki cel ma ta prowokacja? Ano, wywołanie histerycznej reakcji ze strony polskiej, by można było wskazać Ukraińcom nowego wroga, winowajcę przegranej wojny.

Co robić? Zamiast teatralnych gestów, zacząć rozliczać Ukrainę z każdej usługi. Na chłodno. Tego nie zrobią ani Donald Tusk, ani Jarosław Kaczyński. Potrzebni są nowi politycy bez genu służby obcym.

izabela

Izabela Brodacka Falzmann

13.06.2026 09:50

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Ukraina ma nas za frajerów…

Zgadzam się na 100%. Nie jesteśmy sługami żadnego narodu. My wyborcy czyli teoretycznie- suweren demokracji. Nasze władze to tylko namiestnicy obcych interesów. Tym państwu już dziękujemy. 

Zbyszek_S

Zbyszek

13.06.2026 09:23

"To musi dotrzeć do wszystkich"

Musi to na Rusi. Te "apele" do tego, co inni powinni - są jakąś cechą Polaków. Myślmy o tym, co NASZE władze muszą i powinny.

izabela

Izabela Brodacka Falzmann

13.06.2026 09:43

Dodane przez Zbyszek_S w odpowiedzi na "To musi dotrzeć do…

Czy te władze są nasze?

paparazzi

paparazzi

13.06.2026 23:45

Dodane przez izabela w odpowiedzi na Czy te władze są nasze?

Na pewno nie Polaków , to pewne.

Marek Michalski

Marek Michalski

13.06.2026 09:52

Nie zgodzę się z określeniem "zmierza" w tytule. Ukraina już w 2014r. podczas tzw.Majdanu została zaprojektowana jako twór nazistowski. Wcześniej działały organizacje banderowskie, ale państwo ukraińskie na szczeblu centralnym tej doktryny nie używało jako tradycji państwowotwórczej. Użycie banderyzmu w operacji Majdan miało sens praktyczny, gdyż zachował się w Kanadzie, więc był bazą ideologiczną. Ma też sens geopolityczny, gdyż pozwala kontrolować stosunki polsko-ukraińskie poprzez utrzymywanie niezgody. 

Gdyby Ukraina odwoływała się do tradycji Rusi Kijowskiej, Wielkiego Księstwa Litewskiego i Rzeczpospolitej Obojga Narodów nie byłoby powodów do wzajemnej wrogości, a w dodatku do reaktywacji polityki Jagiellońskiej. Ta, z oczywistych względów geopolitycznych nie jest na rękę Niemcom i Rosji, ale jest też w kolizji z obecnie panującą ideologią. Pamiętam jeszcze nagonkę w "wiodącym tytule prasowym" gdy "groziła" współpraca polsko-ukraińsko-białoruska w czasach Krawczuka, Szuszkiewicza (obaj polskiego pochodzenia) i Wałęsy.

izabela

Izabela Brodacka Falzmann

14.06.2026 23:18

Dodane przez Marek Michalski w odpowiedzi na Nie zgodzę się z określeniem…

Pierwszy Majdan był ewidentną ustawką. Na Majdan pojechały dzieci ze Szkoły Przymierza Rodzin. Miały za zadanie machać pomarańczowymi chustkami. Nie puściłam córki. Jej koleżanki bawiły się wyśmienicie, dostawały posiłki dostarczane przez katering. Dyrekcja szkoły twierdziła że ma gwarancje bezpieczeństwa. Czyje gwarancje nie udało mi się ustalić. Po wybuchu wojny napisałam tekst pod tytułem "Drôle de guerre" . Bo to dziwna wojna gdy do Kijowa jadą jak na wycieczki ambasadorowie i szefowie różnych  państw i promenują po ulicach bez obawy że ich ktoś odstrzeli. Dziwna wojna na którą składał się cały świat a wielu Ukraińców uważa ją za cudzą wojnę i nie chcą ginąć za czyjeś rachuby. Jeżeli chodzi o udział Polski. Czym innym jest pomoc a czym innym ustawienie się w pozycji sługi innego narodu. Nonsensem jest tworzenie na siłę państwa wielonarodowego przez dawanie uprawnień a nawet prymatu  innej nacji. Polacy opuszczający kraj w stanie wojennym dostwali miejsca w obozie a nie mieszkania i obywatelstwo. Niektórzy spędzali w obozie kilka lat zanim udało im się ustabilizować czy zdobyć prawo pobytu. I było to prawidłowe. Nikt nie zgłaszał pretensji ani żadań. Francuzi Niemcy Kanadyjczycy czy Włosi nie czuli się sługami Polaków. wręcz przeciwnie to Polacy pracowli jako sprzątacze czy opiekunowie staruszków niezaleznie od wykształcenia. Powrót do zawodu musieli wypracować. Lekarze często gdy odmawiano im nostryfikacji dyplomu powtarzali studia. Znam takie przypadki.  Lekarze z Ukrainy nie muszą odbywać stażu. Ustawienie się Polaków w pozycji sług rozuchwaliło Żelenskiego. Pozwala sobie na jawne prowokacje. Tylko Trump pokazał mu jego miejsce. Kogoś kto prosi a nie żąda.

Marek Michalski

Marek Michalski

15.06.2026 08:58

Dodane przez izabela w odpowiedzi na Pierwszy Majdan był…

Tak.Te masowe wycieczki na Majdan świadczyły o jego charakterze. Również obecność w pomajdanowych władzach takich "Ukraińców" jak Nowak z Balcerowiczem.

Zaprzeczę sobie, bo już przed 2014r. prezydent Juszczenko (czyli na szczeblu centralnym) gloryfikował UPA:
"Podczas kadencji Wiktora Juszczenki jego administracja dokonała licznych aktów gloryfikacji OUN i UPA oraz ich poszczególnych działaczy: przyznanie tytułów Bohatera Ukrainy Jurijowi Szuchewyczowi (2006), Romanowi Szuchewyczowi (2007) i Stepanowi Banderze (2010)", a Janukowycz to anulował (oczywiście nie z pozycji propolskich). 

pl.wikipedia.org

Ukraiński dylemat "historyczny" polegał na kompromisie między banderowcami a sowieciarzami.j..w.

Po Majdanie sprawę UPA kontynuował premier Jaceniuk:

"W ramach współtworzonej i kierowanej przez siebie Fundacji Otwarta Ukraina[1] Arsenij Jaceniuk realizował[14] program będący kampanią informacyjną promującą we wschodniej Ukrainie działalność OUN i UPA. W 2009 wypowiadał się jednak przeciw projektowi ustawy dotyczącej rehabilitacji członków OUN i UPA, utrzymując, że podobny akt może dzielić ukraińskie społeczeństwo. Twierdził, że większość ukraińskiego społeczeństwa przyjmuje wciąż „sowiecką propagandę” i nie jest gotowa na przyjęcie takiej ustawy, a problem powinien być rozwiązany na poziomie regionalnym["

Zatem z powodów wcześniej wymienionych był za i przeciw jednocześnie oddając sprawę na szczebel lokalny, gdzie z przyznawaniem patronów ulicom nie było problemów. W miastach Ukrainy jeśli ulica Bandery nie krzyżuje się z ulicą Szuchewycza, to tylko dlatego, że biegną równolegle.

Kto miał bronić prawdy historycznej z polskiej strony, gdy wystarczy popatrzeć na listę odznaczonych orderem Orła Białego w IIIRP, gdzie bohaterowie i ludzie wybitni są wymieszani ze zdrajcami sprawy polskiej na rzecz nam wrogiej. To wyznacznik polskiej rezygnacji z polityki realnej, skoro Orzeł Biały polazł w czerwone gówno.

pl.wikipedia.org

sake3

sake2020

13.06.2026 10:33

Przez panią Izabelę przegrałam zakład.Już nie sądziłam że na NB będzie można się dowiedzieć jak wygląda na dziś sytuacja w Polsce  w powodzi ,,dyskusji'' i rozważań o rurkach i kotłach,świecach chanukowych, zbrodniczych maseczkach, geriatrii Kaczyńskiego,wykładów o KSeF i tasiemcowych rozmówek z AI.Jak rozumieć wystąpienie w neo-TVP pseudoeksperciny dr?Kazimierza Wóycickiego który zrównuje UPA z AK i opowiadał,że Polacy też nabijali na Wołyniu ukraińskie kobiety na widły przy pełnej akceptacji prowadzącego program. Powinniśmy wreszcie zauwazyć,że polski rząd swoje sympatie ostentacyjnie lokuje po stronie Ukrainy i jej bezczelnego prezydenta widocznie po spotkaniu w Londynie i dyrektywach Macrona ,Starmera i Merza nakazujacych Tuskowi podległość Ukrainie.Żełeński w rankingu zaufania na Ukrainie spada z piedestału na rzecz generała Załużnego i szefa wywiadu Budanowa stąd zabiegi o popularność w Europie i starania o członkostwo w UE.Sprytny Żełeński doskonale widzi nienawiść polskiego reżimu do własnego prezydenta i deklaruje pomoc w walce z nim.Wdzieczny reżim da przecież jeszcze więcej niż 5% wsparcia z pożyczki unijnej SAF.E

Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

13.06.2026 13:19

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na Przez panią Izabelę…

@Sake - napisz sama coś ciekawego, chętnie przeczytam co to będzie...

sake3

sake2020

13.06.2026 13:32

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na @Sake - napisz sama coś…

Nie wchodzę w buty blogera,bo nie widzę się w takiej roli.Obserwuję i oceniam bieżącą sytuację w Polsce, zdarzenia, wiadomości, wypowiedzi a nie zamierzam rozbawiać czy zaciekawiać i co najgorsze kłócić się i obrażać kogokolwiek. A już najbardziej tłumaczyć się przed panią. 

Es

Es

13.06.2026 11:56

O co chodzi w przetaczającej się w ostatnich dniach przez polskie media awanturze, w której postanowiła Pani również wziąć udział? Przytaczając powielane wielokrotnie główne w niej "argumenty". Czy chodzi o ponowne ustalanie bezspornych faktów dotyczących dokonanego ludobójstwa, czy o -nawet nie nawiązujące bezpośrednio do tych wydarzeń-80 lat później-przykre ,co prawda,ale drobne gesty ze strony potomków ich sprawców?

Z całości wrzawy wyłania się w tej chwili obraz Eliota Nessa, któremu brakuje odwagi ukarać Al Capona nawet za niezapłacone podatki, ale starcza mu jej aby kopnąć jego dziecko "w tornister", za to, że przechodzi na czerwonym świetle.

"Argument" porównujący brak gloryfikacji przez Niemców (oficjalnych przynajmniej) głównych postaci nazizmu, a powtarzany w nieskończoność przez wszystkich zabierających głos w tej sprawie, jest po porostu... żaden. Nikomu - nawet  tej chwili gorącej dyskusji i sporu - nie przyjdzie do głowy refleksja: a ile z tego co zrobiono, aby Niemcom uświadomić skalę i znaczenie popełnionych zbrodni,oraz ich przebudowę mentalną aby podobne pomysły nie pojawiały się w ich przestrzeni publicznej, zostało wykonane po stronie polskiej dla zweryfikowania świadomości Ukraińców? 

Nie mają prawa do wybierania sobie ich bohaterów? Ależ oczywiście, że mają. Bo co takiego na przestrzeni ostatnich 30 lat naszych relacji- z dużym naciskiem na ostatnie 10-15, daje nam podstawy do oburzenia, czy stawiania jakichś- półgębkiem do tego wyrażanych- żądań? Jest coś takiego? Tusk pod rękę z Kaczyńskim nawet w tej chwili perorują, że najbardziej z sytuacji zadowolony jest Putin. Za przeproszeniem tym dwóm dziadygom nawet nie zaświta pod czerepem, że opinia o bycie "ruską onucą", sprzyjanie Putinowi itd itp już na nikim wrażenia nie robi. Ta część propagandy już przestała dziąłać. 

Cała zatem dęta awantura to próba propagandowego karania Ukraińców za własne grzechy i zaniedbania. Chociaż to ostatnie słowo myląco sugeruje coś niezamierzonego.. No i najważniejsze: jak kurz opadnie- bo nie ma wątpliwości, że o chwilowe jego wzniecenie wyłącznie chodziło- rzeczywistość okaże się taka sama jak była.

izabela

Izabela Brodacka Falzmann

14.06.2026 23:39

Dodane przez Es w odpowiedzi na O co chodzi w przetaczającej…

Awanturę wywołało skandaliczne i prowokacyjne działanie Żeleńskiego. Przemilczanie tego czyli chowanie głowy w piasek utwierdza go w słuszności jego polityki prowokacji i buńczucznej postawy. Niezleznie od polityki władz, które ustami niejakiego Jasiny ustawiły nas w pozycji ukraińskich sług obywatele dla świętego spokoju przemilczają to co im się nie podoba. Nie chcę tu podsycać nastrojów ale radziłabym posłuchać co spiewają pijani Łemkowie w knajpach w Beskidzie Niskim ( celowo nie podaję miejscowości). До біса поляки" jako refren jest na porządku dziennym. Czy zgodziłaby się Pani żeby w knajpie ktoś wykonywał hitlerowski hymn "Horst Wessel Lied". Ja wezwałabym policję. I nie uważałabym tego za zabawne albo bez znaczenia. Te porównania nie są naiwne. Próbują uświadomić skalę naszego przyzwolenia na skandaliczne zachowania ludzi których sługami bynajmniej nie jesteśmy.

Es

Es

16.06.2026 02:32

Dodane przez izabela w odpowiedzi na Awanturę wywołało…

Pani Izabelo

W poprzednim komentarzu odniosłem się do powszechnych w obecnej wrzawie, a wynikających również z tonu Pani wpisu pytań i słów oburzenia: no jak oni mogą, dlaczego to robią itd,itp. po tych wszystkich ofiarach dla nich, tych wyrzeczeniach i współczuciu ze strony ofiarnych Polaków?  Odpowiedzź jest prosta: Robią to bo mogą. Bo przecież nikt im tego w żaden sposób nie zabronił, a tym bardziej ich nie ubezwłasnowolnił. I robią to, co wynika ze stanu ich świadomości i wyznawanych wartości, których nikt od 35 lat nie starał się zmieniać i kształtować według standardów cywilizacji łacińskiej. Bo nikt tego co było i jest podstawowym interesem Polski nie miał chęci realizować. Bo Polska głównie za sprawą niedojrzałego społeczeństwa rządu reprezentującego interesy państwa i narodu nie miała i nadal nie ma.  

Dla kontrastu: maleńka Armenia już w 1985 roku wprowadziła rzeź Ormian przeciw o wiele potężniejszej Turcji na obrady ONZ a temat na forach międzynarodowych pojawiał się już wielokrotnie. I mimo, że nigdy nie doszło do uchwalenia oficjalnej rezolucji to świat zna tę historię. I co ciekawe: Polska wśród innych krajów rzeź Ormian oficjalnie uznała za ludobójstwo. Natomiast we własnej sprawie jednoznacznego głosu ze strony polskiej nigdy za sprawą reprezentujących nas (ponoć nas) wszelkich konstelacji zarządzających Polską po roku 90, nie usłyszał nikt. Duda- reprezentant ponoć najbardziej patriotycznych patriotów w narodzie miał okazję kilkakrotnie, a za przeproszeniem chromolił jakieś bzdety że aż zęby bolały.  

Nie jest to zatem sprawa jakiejś winy Ukraińców. Biorą tyle ile mogą i żądają jeszcze więcej. I coraz więcej. Bo na pochyłe drzewo... Problem jest w Polakach- wiecznych romantykach i jej reprezentantach obarczonych najwyraźniej pewnymi deficytami lojalnościowymi.

To nie jest kwestia czy oni mają prawo forsować swoją wersję historii i czy z niego przy każdej okazji korzystają(a będą to robić coraz częściej i w o wiele bardziej bezczelny sposób), ale kwestia co państwo polskie i sami Polacy są gotowi z tym zrobić i jak zareagować. 

Nie mam pojęcia co tam z Łemkami. Sądziłem,że jest to jakaś marginalna społeczność. ąle bez znaczenia, wpływu na funkcjonowanie państwa i łatwa do rozpracowania. Podobnie jak śląskie "ziomkostwo". Gdyby tylko państwo i jego służby działały.

Nie ma też żadnego podobieństwa sytuacji Niemców poddanych zbiorowemu leczeniu z nazizmu, jego  napiętnowaniu na arenie międzynarodowej, a wreszcie penalizacji każdych przejawów jego resentymentów z sytuacją Ukraińców, wśród których nazistowskie tradycje odradzały się bez ograniczeń od chwili rozpadu państwa rad, podsycane w prywatnych gwardiach oligarchów. Żeby  Niemcy zaczęli śpiewać takie hymny to musiałoby być grubo. Takich , którzy chcieliby oficjalnie się afiszować swoimi upodobaniami zostało niewiele. W przeciwieństwie do pojawiających się powszechnie symbolach nazistowskich na oficjalnych imprezach państwowych na Ukrainie

Ale wracając do Zelenskiego i "orderowej afery", chowanie głowy w piasek- jak Pani to nazywa- nie było by dobrym wyjściem, ale jeszcze gorszym jest wrzask z odbieraniem orderu i porzucenie pomysłu niby z powodu braku kontrasygnaty premiera. To jest kompromitacja. I można jedynie teraz rozważać czy od początku wszystko było dla picu, czy w" międzyczasie" zakulisowo wydarzyło się coś tak groźnego, lub spektakularnego, że Nawrocki wolał tę kompromitację, niż tego czegoś konsekwencje.I jaki wpływ na tę decyzję miała wizyta Budanowa. Chociaż polscy gawędziarze ględzą, że Zeleński tak się przestraszył utraty tego orderu, że aż swojego najważniejszego człoieka przysłał.Jaja zupełne.

Lech Makowiecki

Lech Makowiecki

13.06.2026 14:06

Pani Izabelo!

Gdyby przed 24.02.2022r. zapytano mnie, co powinniśmy robić, gdy Rosja napadnie na Ukrainę – odpowiedziałbym: sprzedawać broń słabszemu i … czekać... Gdy walczą ze sobą dwa nieprzyjazne nam kraje, Polska staje się bezpieczniejsza… To zwykły pragmatyzm, którym wykazywały się np. Anglia i Francja w 1939r. Asertywność w polityce jest rzeczą normalną... Kto ma miękkie serce, ten...

Z tomiku "Ja tu zostaję" (2015)

 LUDOBÓJSTWO

Na Wołyniu, w czas wojny (wieść to wręcz komiczna)
Nie było ludobójstwa, a czystki etniczne!
(Taką w sejmie ustawę wprowadzono karnie
Głosami „platformersów” i „palikociarni”).

Sto tysięcy Polaków (dzieci i kobiety!)  
Nie doczeka się prawdy. Nie, bo nie! Niestety...
Polegli na ołtarzu „real-polityki” – 
Przez Polskę opuszczeni... Jakby byli nikim...

Zamordowany naród w nicość się przemienia,
Wraz z nim odchodzą w niebyt przyszłe pokolenia;
Wszak życie każde jest to fala istnień nowych – 
Jednym ciosem przerwanych w ludobójczych łowach...

 ***
Zamykam oczy... Płaczę...  Głowy znów się toczą...
Studnie od krwi ciężarne... Oczodoły broczą...
Dzieci na martwych matkach bezgłośnie szlochają;
Przed widłami nie umkną... Zbyt wolno biegają...

 *** 
Strząsam z siebie ten koszmar, rozglądam się wokół,
Rżnie kapela, a młodzież tańczy jak w amoku.
Byle skocznie, pod nogę! Byle dziś coś przeżyć!
To, co wczoraj – zapomnieć. Kasandrom – nie wierzyć.
Pamięć można wymazać; nową pamięć wstawić.
Losu tym nie oszukasz; świat znów będzie krwawić.
Patrz – rezunom Bandery stawia się pomniki!
To już nie ludobójcy, to „czystko-etniki”...

PS 
Jest i dobra nowina; bo dnia pamiętnego
Zakazano uboju (sic!) rytualnego...
Chciałbym zatem zapytać przywódców Polaków,
Czemu lepiej traktują bydło niż rodaków?
 
(Napisane po głosowaniu w polskim sejmie nieuznającym rzezi wołyńskiej za ludobójstwo)

WOŁYŃ 1943 (sł.muz. wyk. Lech Makowiecki)

youtube.com

paparazzi

paparazzi

13.06.2026 23:50

Dodane przez Lech Makowiecki w odpowiedzi na Z tomiku "Ja tu zostaję" …

"odpowiedziałbym: sprzedawać broń słabszemu" I tu masz rację , sprzedawać lub barter jaki by nie był, korzystny dla Polski.

Pozdrawiam Pana Makowieckiego za niezłomność i patriotyzm.

Tomaszek

Tomaszek

15.06.2026 22:45

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na "odpowiedziałbym: sprzedawać…

A ja bym ją zachował "Na wszelka ewentualność " jak powiedział znany kresowiak z Krużewnik . Bo gdzie się dwóch bije , tam i trzeci może oberwać . 

Lech Makowiecki

Lech Makowiecki

16.06.2026 10:00

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na A ja bym ja zachował "Na…

@Tomaszek.

Ale za pieniądze pozyskane ze sprzedaży broni Ukrainie można (trzeba!) kupować nowsze uzbrojenie.

Taka modernizacja sprzętu jest nawet wskazana...

Es

Es

16.06.2026 12:12

Dodane przez Lech Makowiecki w odpowiedzi na @Tomaszek.A któż nam broni…

@Lech Makowiecki

Jakie pieniądze?

Tomaszek

Tomaszek

16.06.2026 23:30

Dodane przez Lech Makowiecki w odpowiedzi na @Tomaszek.A któż nam broni…

Obawiam sie że marny nasz los , jeżeli na pieniądze z Ukrainy liczymy . Dla mnie Ukraina jest wiekszym wrogiem jak Rosja . I mam ku temu zdaniu podstawy . A czołg , nawet stary i za stodołą to czołg . 

izabela

Izabela Brodacka Falzmann

14.06.2026 23:42

Dodane przez Lech Makowiecki w odpowiedzi na Z tomiku "Ja tu zostaję" …

Ja też pozdrawiam Pana Makwieckiego , polskiego patriotę.

lala

lala

13.06.2026 15:19

"(...) Zależy nam na szacunku dla ofiar," - tak, szacunek dla tych, którzy zginęli na Wołyniu bardzo ważny,

jednak szkoda, że nie uwzględnia autorka polskich gestów czczenia "osobliwych" bohaterów - Kurasia-Ognia (dla Słowaków po prostu bandyty, także w Polsce mordującego kobiety i dzieci), dla Rajsa, zbrodniarza, upamiętnianego marszami (ku zgrozie tych, którzy pamiętają mu wymordowanie całych wiosek), czy wreszcie (po co sięgać do Niemców) dla kolaborantów nazistowskich z Brygady Świętokrzyskiej, upamiętnionych ulicami w polskich miastach...

otóż - UPA to nie tylko Wołyń, to rozpaczliwa, kolejny raz w historii podejmowana walka Ukraińców o własne państwo...

a przypomnieć też trzeba jak to  Ukraińców Piłsudski zachęcał do pomagania Polakom w latach wojny z bolszewikami, by potem z tymi samymi bolszewikami dokonać po prostu rozbioru Ukrainy (o czym się wstydliwie milczy w polskiej historii gloryfikując wojnę 1919-1921); i późniejsze traktowanie mniejszości ukraińskiej przez polskie władze, zwłaszcza w latach trzydziestych

Tomaszek

Tomaszek

13.06.2026 15:48

Dodane przez lala w odpowiedzi na "(...) Zależy nam na…

Lala tępa dzido . 

O Ogniu , Burym czy Łupaszce , jak o innych nie będę z toba dyskutował bo to poniżej mojej godności . A jeżeli chodzi o Piłsudskiego durna dzido to pommijasz to że po wyprawie kijowskiej oddał im Ukraine tamtejszą z Kijowem a oni się zesrali , bo pięćdziesiąt razy tyle UPAdlińców walczyło o Sowieckoij Sojuz . Oni po prostu zagłosowali karabinami . O Piłsudskim mam mieszane poglądy , ale frajerem w imieniu Polski nigdy nie był . Tak wojna do spółki gdzie jeden wystawia trzysta a drugi dwadzieścia tysięcy to raczej nic innego .I ryzykowanie bytu państwa dla wolności , która była tylko dla stracenia . Patrząc na późniejsze o parę lat losy Sowieckich Ukraińców to ci którzy byli "zdradzeni" wygrali na tej zdradzie więcej jak szóstkę w totka .

 Rozumiesz tępa dzido ?

Aha 

A propos Piłsudskiego i jego "Przepraszam panowie ..." . Podobnie mówią bramkarze w dobrych restauracjach jak wyrzucają rozrabiające i niepasujące towarzystwo . a w rzeczywistości to taka grzeczna forma "idźcie w pizdu ". Ot i  raz w życiu był grzeczny w swoich aluzjach   a półgłówki zaczynają myśleć .

Poniała ?

Aha jeszcze 

Nawet Ubecy i inne szuje które odwalili Ogień czy Bury mają groby . 

Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

13.06.2026 16:03

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Lala tępa dzido . O Ogniu ,…

Szkoda, że @lala nie pisze z kim Słowacja weszła w sojusz w 1939, ani jakie to polskie formacje wojskowe walczyły z niemowlętami, kobietami, płodami i niedołężnymi starcami strzałem w tył głowy, albo nadzianiem na widły? Nie powiedzieli jej? 

lala

lala

14.06.2026 15:42

Dodane przez Alina@Warszawa w odpowiedzi na Szkoda, że @lala nie pisze z…

Pani Alino, otóż pisałam, sorry za skrót myślowy, o badaniach opublikowanych nie tak dawno przez słowacki IPN - dotyczyły one lat po zakończeniu wojny...

formacje wojskowe to nie były - ale zabijali kobiety i dzieci, dzisiaj przez niektórych wysławiani i uczczeni pomnikami - Ogień/Kuraś i Bury/Rajs - tego się nie da zakłamać

Tomaszek

Tomaszek

14.06.2026 16:30

Dodane przez lala w odpowiedzi na Pani Alino, otóż pisałam,…

To i na słowacji Bury czerwonych odyebywał ? No.no no . Szacun podwójny .

Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

14.06.2026 16:53

Dodane przez lala w odpowiedzi na Pani Alino, otóż pisałam,…

Dobrze byłoby poznać szczegóły nie tylko ze słowackiego, ale i polskiego punktu widzenia. Wówczas może się okazać zupełnie coś innego niż się wydaje z jednostronnej relacji. 

UB-ecja w Polsce z takimi funkcjonariuszami jak np. Humerowie, Wolińska, to przeważnie żydowscy zbrodniarze w polskich mundurach, ale przecież nikt o zdrowych zmysłach nie powie, że Polacy mordowali swoich wojennych bohaterów takich jak rtm Pilecki?!

Es

Es

13.06.2026 20:09

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Lala tępa dzido . O Ogniu ,…

lala to szeregowy tłuk z gazety michnika. więc programowo...nie zrozumie.

lala

lala

14.06.2026 15:42

Dodane przez Es w odpowiedzi na lala to szeregowy tłuk z…

cóż, dyskusji na tym poziomie nie podejmuję

a z Michnikiem mam tyle wspólnego co słoń z baletem

lala

lala

14.06.2026 15:36

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Lala tępa dzido . O Ogniu ,…

poziom kultury, który Pan reprezentuje świadczy jedynie o Panu....

  1. Już na początku właściwych rozmów polska delegacja uznała USRR jako stronę rokowań (sowieckie państwo ukraińskie), wycofując jednocześnie w konsekwencji uznanie dla URL (Republiki Ukraińskiej), z którą wiązała Polskę umowa sojusznicza z wiosny 1920.
  2. Polska strona zgodziła się na ekstradycję żołnierzy ukraińskich, którzy walczyli po jej stronie. Dotyczyło to też Rosjan i Białorusinów.
  3. Delegacja polska (przeważnie endecka) uznawała, że Ukraińcy to "naród niehistoryczny" - Białorusinów też to dotyczyło (dlatego Polacy jednostronnie zrezygnowali z Mińska) - endecy wszystko zrobili, by nie spełniła się koncepcja federacyjna
  4. Najważniejsze decyzje podjął w październiku 1920, przekraczając mandat negocjacyjny Ministerstwa Spraw Zagranicznych, przewodniczący delegacji Jan Dąbski w osobistej rozmowie z przewodniczącym delegacji sowieckiej Adolfem Joffe w kwestii uznania USRR za stronę rokowań, bez zapewnienia równoległego miejsca w rokowaniach dla Ukraińców.
  5. zamiast czytać manipulantów historią - trzeba czytać źródła, nie są niedostępne, ale jak widać robi to bardzo niewiele osób - Protokół wymiany dokumentów ratyfikacyjnych Traktatu pokoju między Polską a Rosją i Ukrainą, podpisanego w Rydze 18 marca 1921, sporządzony w Mińsku 30 kwietnia 1921 (Dz. U. z 1921 r. Nr 49, poz. 301).
  6. Bury i Ogień mordowali kobiety i dzieci - i tych faktów nie zmieni ślepe uwielbienie dla morderców
Tomaszek

Tomaszek

14.06.2026 16:39

Dodane przez lala w odpowiedzi na poziom kultury, który Pan…

Ale linki to se zrobiłaś do czarnej dupy i stamtąd  twoje wynurzenia . A o Burym i Ogniu napisz jeszcze parę razy , to pewnie nawet sama uwierzysz .

sake3

sake2020

13.06.2026 16:11

Dodane przez lala w odpowiedzi na "(...) Zależy nam na…

@lala.....Dopiero co pani oskarżała Polaków o Holocaust Żydów zapominając o wierutnych ,obrzydliwych kłamstwach zawartych przez takich wrogów Polski jak Grabowski, Bielewicz, Engelking w ich ,,publikacjach'' za które wyciagają z Polski pieniądze .Teraz Polacy wg pani to mordercy Ukraińców,ciekawe kogo w dalszej kolejności wymieni pani jako ofiary polskich morderczych skłonności. Pewno Rosjan i Niemców nad krzywdą których pani popłacze sobie na NB. 

paparazzi

paparazzi

13.06.2026 23:54

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @lala.....Dopiero co pani…

Bo najpierw się czyści podwórko u siebie dlatego przydał by się Marszałek Piłsudski . Innej na teraz opcji nie widzę poza cudem.

lala

lala

14.06.2026 15:39

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @lala.....Dopiero co pani…

nie oskarżam Polaków o Holocaust - najwyraźniej wedle Pani świat jest czarno-biały,

niestety, to nieprawdziwe...

uczestniczenie w Zagładzie Żydów - zostało wielokrotnie opisane przez bardzo różnych badaczy - 

ostatnio ukazała się znakomicie udokumentowana książka dotycząca Nowego Targu (Chciałabym opowiedzieć, jak zginęło miasto, Karoliny Panz);

faktów Pani nie zmieni

sake3

sake2020

14.06.2026 16:04

Dodane przez lala w odpowiedzi na nie oskarżam Polaków o…

@Lala....A tak, zostało opisane przez badaczy wyłudzających pieniądze za swoje kłamstwa. Przemysł Holocaust świetnie nadal prosperuje i jakie zyski przynosi. Po co uczciwie pracować,prawda? Skoro można bezkarnie oskarżać Polaków uwalniając Niemców od winy, zabraniać wnoszenia polskich flag na teren Auschwitz i jeszcze wpierać ,że ten obóz zbudowali polscy naziści? Niech paniusia nie nadużywa nawet słowa ,,badacz'' w stosunku do pospolitych kłamców.

Tomaszek

Tomaszek

13.06.2026 15:37

Powinno byc imienia "Frajerów z UPA". Bandera i jego akolici w swoim nierzebranym frajerstwie uroili sobie że Hitler po to napał na Sowietów żeby im oddać jeden z dwóch celów tej napaści . Dziś z resztą jest tak samo . Włażą Gebelsom w dupę i całościowo , nie wiedzą tylko że nie wolność UPAdlińców jest tu celem a śmietnik , terany poza ETSem i tania siłą robocza , ale nie ukraińska . Dzisięć milionów różnej maści robotników czeka na koniec wojny w Azji i Ameryce Płd . Żadnej Unii za którą frajerzy przelewają krew . A Ukraińcy z drewnianymi nogami i medalami z pozłacanych kartofli będą obwożeni po jarmarkach jak baba z obrośniętą klatą . I dla tego trzeba nam wprowadzic jakies sztywne i rygorystyczne zasady , jakie na zachodzie obowiązywały onegdaj i żadnej tolerancji dla Banderyzmu czy ich rwizjonizmu Deport obligatoryjny nawet dożywotni . Żadnej strefy Shengen . Ja przyzwyczaiłem się do kontroli paszportowej i traktuję to jak zwykłą procedurę . Ot pokazał paszport i poszedł . Kontrola bezpieczeństwa zajmuje dużo więcej i nikt z tego powodu nie rozpacza ani nie klnie . Napływ UPadlińców będzi wielki i zwykłych ludzi rónież z UE bo tam ich nie trzeba i z UPAdliny . nie tylko zwykłych ludzi ale i weteranów z wszystkimi przypadłościami wojny a kult UPA jest tam we wszystkich bo był od zawsze , nawet w Sowietach , tylko ciszej  . Pakt migracyjny i jego efekty nawet najgorsze może tu być dziecinną igraszką . Kult UPA jest gorszy od nazizmu czy islamu . On zaczyna i kończy na zbrodni . a po środku zbrodnia .

Tomaszek

Tomaszek

13.06.2026 20:04

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Powinno byc imienia …

Aha

 Mój sąsiad rozebrał sracz . Rok budowy 1936 jak jego dom . Trzy razy starszy jak państwowosć UPAdliny . Ich też to czeka , już nieoficjalnie to jest . Sracza nie przetrwają.

tricolour

tricolour

13.06.2026 17:13

Ukraina nie zmierza w kierunku nazizmu tylko buduje tożsamość narodową na tym, co ma w zasięgu. Dziwne, że osoba wykształcona nie widzi tak prostej rzeczy,  choć rozumiem, że emocjonalność odbiera bardziej obiektywny osąd.

Nieśmiało przy tym zauważam, że całe wasze pokolenie, w ciągu 70 lat zdołało wydać z siebie sztuk jeden filmu o tematyce wołyńskiej ( i to tego niedobrego Smarzowskiego), o innych wydarzeniach nie slyszałem, wiec oczekiwanie, że zwykły Ukrainiec cokolwiek o rzezi wie jest nadzieją na miarę kolejnej Izery.

Jeżeli przed 3 Maja flagę narodową polską można kupić tylko w Lidlu, to siedzieć mi cicho.

😛

Tomaszek

Tomaszek

13.06.2026 19:54

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Ukraina nie zmierza w…

Jakie państwo , tacy bohaterowie . I nie straszyc Rosją , to tak na zapas . I wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują że afera podkarpacka zaczęła się z 80 lat temu . 

Tomaszek

Tomaszek

13.06.2026 21:39

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Ukraina nie zmierza w…

Aha 

Bo konstytucją trzeciego maja powstała pod dyktando saksońskich Wettynów i im dawała monarchie praktycznie dziedziczną . Tyle że sie przeliczyli bo znieśli veto i Stasio Tyfus podpisał traktaty rozbiorowe bo carycy kasę wisiał i chędożeniem odrabiał , ale mu sił zabrakło i  nie było jak zawetować . Taka to była konstytucja . nie dziw że teraz ją próbują swiętować w gebelsowskim Lidlu . Lidl to przecież fundacja szwindlowa , nie spółka . W akcie fundacji mają przecież zapewne ochronę dziedzictwa . A flaga jest fałszywa , jeżeli wiesz o czym piszę .

paparazzi

paparazzi

14.06.2026 00:18

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Ukraina nie zmierza w…

Trico , jakże ciężko mi się nie zgodzić z tobą . Emocje polskie maja negatywny wpływ na państwowość. Weźmy takiego Kościuszko co walczył dla USA i dostał 200 hektarów ziemi w USA. Teraz tam jest miasto Dublin. "Szeryf "mu ja zabrał za nie płacenie podatków a przyczynił się sam Kościuszko bo zaniedbał niuanse lokalnego prawa a i odpowiednich powikłanych testamentow, kto wie czy prawdziwych.  Taki La Fayette dostał 10 razy tyle i  od razu najął prawników i zapewnił płynność finansowa budując miliardowy majątek.  Idealizm musi być połączony z interesem lub czeka "wieczna agonia" . Przechodzenie do apatii to kleska dla Polski. Wielkoduszność Polaków dla Ukrainy spotkała się z odpowiedzią niesamowitego chamstwa ze strony Zelenskiego. Pora wyzbyć się złudzeń  dumy, męczeństwa za innych. Może USA nauczy jak postępować dobrze dla swego kraju. 

Es

Es

14.06.2026 11:58

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na Trico , jakże cieczko mi się…

"Pora wyzbyć się złudzeń  dumy, męczeństwa za innych" . Eureka!!

tricolour

tricolour

14.06.2026 16:52

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na Trico , jakże cieczko mi się…

@papa

Dziękuję. Bardzo sie cieszę,  że mimo - prawdopodobnie - nieusuwalnych roznic między nami, stać cie bylo na okazanie takiej zgody choć w jednej sprawie. 

izabela

Izabela Brodacka Falzmann

14.06.2026 12:52

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na Ukraina nie zmierza w…

Czy zgodziłby się Pan żeby Niemcy budowali tożsamosć narodową wokół komór gazowych i mordowania Żydów. Przecież Hitler uważał że wymordowanie Żydów rozwiąże problemy świata bo ta nacja jest zakałą ludzkości. Zapewniam Pana że słyszłam w Niemczech i nie tylko w Niemczech ludzi, którzy twierdzili że szkoda że Hitler nie dokończył swojej misji. Czy mamy odnosić się do nich ze zrozumieniem ? Ja odmawiam. Czy chciłaby Pan budować polską tożsamość narodową wokół wyczynów tych którzy akowcom zrywali paznokcie i strzelali im w tył głowy? Pan ich rozmie? Ja odmawiam. Toższmośc nasrodowa budowana wokó nabijania niemowląt na widły i obdzierania ludzi ze skóry nie budzi mego zrowumienia i akceptacji. A Pan ich rozumie i popiera? Chyba nie.

lala

lala

14.06.2026 15:45

Dodane przez izabela w odpowiedzi na Czy zgodziłby się Pan żeby…

"ludzi, którzy twierdzili że szkoda że Hitler nie dokończył swojej misji" - najczęściej można spotkać wśród wypowiedzi polskich komentatorów internetowych... niestety

Tomaszek

Tomaszek

14.06.2026 16:41

Dodane przez lala w odpowiedzi na "ludzi, którzy twierdzili że…

Szczególnie takich jak ty .

tricolour

tricolour

14.06.2026 16:52

Dodane przez izabela w odpowiedzi na Czy zgodziłby się Pan żeby…

@izabela

Niemcy nigdy by sie nie przyznali do swoich zbrodni gdyby nie dostali wpierdol w samym Berlinie. Gdyby sowieci nie zgwałcili dziesiątek tysięcy niemieckich kobiet, a potem, po zużyciu,  nie zabili na odchodne, to niemcy dalej by były takie,  jak za Hitlera,  choć osobiście uważam,  ze dalej takie są,  ale nabyli wyłącznie odrobinę respektu przed wylotem lufy. I to wyłącznie dlatego, że żyją jeszcze wnuki tych niedobitych, a zgwałconych babć. Ale niedługo oni wszyscy wymrą i Niemcy wrócą na drogę buty.

Ale nie o tym mowa. Mowa o tym, że zwykły Ukrainiec tyle wie o Wołyniu, ile my Polacy,  daliśmy mu informacji o naszej tragedii. Jeśli Pani uwaza, ze rząd ukraiński sam z siebie, dobrowolnie przyzna sie do ludobójstwa to jest Pani... przez wzgląd na cokolwiek,  nie dokończę.

Jeden film o Wołyniu na trzy pololenia... jest moc. 

Tomaszek

Tomaszek

15.06.2026 23:02

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @izabelaNiemcy nigdy by sie…

Ty ! Kolorowy to Ty ? Czyżby cie Cyganie porwali i podmienili . Czy mentor zachlał ?

tricolour

tricolour

16.06.2026 08:46

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Ty ! Kolorowy to Ty ? Czyżby…

A może coś zwyczajnie przeoczyłeś?

NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

16.06.2026 11:27

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Ty ! Kolorowy to Ty ? Czyżby…

@Tomaszek...Erato upierdliwemu małe co nieco obcięła 😡😡
paparazzi

paparazzi

13.06.2026 23:44

Pani Izabelo, 

 jak potrzebny komentarz ale to powinno być wysłane do New York Timesa ,  Washington Post i innych ważnych  gazet. A nich się oświecają.

Do IV Rzeszy nie trzeba oni to doskonale wiedzą .

Tomaszek

Tomaszek

15.06.2026 23:04

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na Pani Izabelo,  jak potrzebny…

Tak tak . wysłać każdy moze .

sake3

sake2020

14.06.2026 14:24

Nie ma co rozważąć czy Ukraina idzie w kierunku nazizmu. Polska musi swoje złudzenia we wzajemnych stosunkach zastąpić chłodną kalkulacją i postawić sobie kilka pytań.Czy Kijów wciąż potrzebuje wsparcia ze strony Polski w takim wymiarze jakiego oczekuje i nieustannie żąda? Należy wreszcie dostrzec,że Ukraina jest silna dzięki skłócaniem Polski.To tylko Ukraina zyskuje na konflikcie jaki rozpętał Tusk z prawicą a teraz z prezydentem .W mediach reżimowych już są widoczne proukraińskie sympatie , antypolskie  wypowiedzi polskich i ukraińskich polityków, kadzenie Żełeńskiemu i wpychanie pieniędzy. Jak można dopuścić by w polskich mediach polska ekspercina Wóycicki rozpowiadał że to Polacy nadziewali Ukrainki na widły? Dlaczego nadal tkwi na stanowisku orędownik Ukrainy Kowal blokujący ekshumacje,by świat nie dowiedział się,jakie bestialskie metody stosowali Ukraińcy i jaki był rozmiar ludobójstwa? Jeszcze trochę a zaczniemy obowiązkowo stawiać w Polsce pomniki UPA,Symczycza,Suchewycza,Doncowa a kolekcjonerzy orderów niemieckich do kompletu odznaczeń ,,bohaterów bander landu''. Polski reżim już gra w jednej orkiestrze z Żełeńskim martwiąc się tylko tym czy prezydencik Ukrainy ,,raczy'' nas niegrzecznych Polaczków zaszczycić jeszcze swoją obecnością.  

Alina@Warszawa

Alina@Warszawa

15.06.2026 21:21

Pani Izo! 

Nie mogę się zgodzić ze sformułowaniem, że "Ukraina zmierza ku nazizmowi". Ona wcale nie zmierza. Ona ma to zaprojektowane niejako w genach. Dokładnie tak jak Niemcy, Rosjanie, Brytyjczycy. Jaka jest geneza zbrodni, które te państwa popełniły w swojej niedawnej historii? Wg mnie jest to sprawa religii, która jest podstawą ustroju moralno-politycznego, dwa tysiąclecia historii. To są kraje europejskie, które dawno dawno temu porzuciły katolicyzm i PODLEGŁOŚĆ WŁADZY PAPIESKIEJ w Watykanie, papieżowi, jako najwyższemu władcy, następcy św. Piotra, czyli porzuciły katolickie zasady wiary.

Prawosławni, ewangelicy, anglikanie, protestanci nie uznają papieża za swojego władcę - wg ich "kapłanów" następcą św. Piotra jest aktualny władca! Kiedy były to kraje katolickie, to każdego władcę, króla, cesarza, powoływał PAPIEŻ! Bez papieskiego błogosławieństwa nikt nie miał prawa sprawować władzy nad wiernymi. To świetnie działało. Bo kiedy król okazywał się tyranem, zboczeńcem, zbrodniarzem, wówczas PAPIEŻ rzucał na niego anatemę, czyli odbierał prawo sprawowania władzy, szybko, jednoosobowo, bez dyskusji. 

Aż Henryk VIII  w Anglii zbuntował się, bo nie mógł się rozwieźć z hiszpańską żoną, która była bezpłodna. Założył własny "kościół" i zaczął sprawować władzę absolutną. Co robili potem Brytyjczycy w Ameryce z Indianami - wiadomo. W Niemczech M. Luter wprowadził protestantyzm i katolicy stali się mniejszością. Przyczyny tych rozłamów to niby brak rozwodu, czy sprzedaż odpustów, ale to teologowie wiedzą jaka jest prawda. W tych wszystkich diabelskich odłamach chrześcijaństwa, władzę papieża przejął król, lub car. Co ciekawe - w każdym z tych państw tamtejsza struktura religijna podlega pod najwyższego hierarchę, a ten pod władcę! W krajach katolickich jest wciąż tak, że na czele kościołów narodowych stoi prymas, który jest wybierany i podlega pod władzę PAPIEŻA, ten zaś nie ma na ziemi żadnego "szefa". 

Prawosławna cerkiew najwcześniej odłączyła się od papiestwa. Efektem tego była utrata największej świątyni, która teraz jest wielkim meczetem i własnością turecką. 

Ukraińcy to wyznawcy prawosławia, potem rusyfikowani i poddani sowieckiemu komunizmowi. Nic dziwnego, że w czasie II wś większość dała się zapędzić Niemcom, Sowietom, a nawet własnym popom do mordowania Polaków i innych nacji, żeby "wyczyścić Ukrainę". Parę dni temu w TV w Polsce24 był reportaż z Ukrainy, sonda uliczna i pytanie o Rzeź Wołyńską. Było bardzo dużo szokujących odpowiedzi, a najbardziej  brzmiała "tak trzeba było" - to mówiła współczesna Ukrainka! 

Oni nie mają innego boga niż Zełenski! A ten uznaje się za bezkarnego, bo nie ma nad nim żadnego "papieża", który mógłby go usunąć z urzędu. Wybory niby miały być, ale że wojna, to nie ma... Tak więc Ukraińcy robią "co trzeba", stosując wszelkie metody, które w katolickim świecie nigdy nie byłyby zastosowane. Dokładnie tak samo jak to robiły bandy OUN UPA w 1943 roku na Wołyniu! Skoro ich bóg-Zełenski tak każe, to oni pewni bezkarności robią! Nie bez znaczenia jest też druga narodowość W. Zełenskiego i wynikające z niej zasady życiowe... Czy obie walczące nacje - Ukraińcy i Rosjanie - zakończą tę zbrodnicza wojnę, czy wyciągną z niej jakieś wnioski na przyszłość? Zobaczymy, mikroskopijna nadzieja zawsze jest. 

Nam trudno zrozumieć mentalność Ukraińców, Rosjan, czy Niemców, bo już nie mamy świadomości tego historycznego rozdziału. Oni wszyscy wyznają "nazizm".  Powinniśmy czym prędzej to sobie uświadomić, bo jesteśmy w śmiertelnym niebezpieczeństwie jako nacja, jako katolicy, jako ludzie przestrzegający zasad wspólnej egzystencji. W Polsce to my musimy ustalać te zasady. 

Historyków uprzejmie proszę o wyrozumiałość - krócej tych historycznych aspektów chyba nie dało się pokazać....

Marek Michalski

Marek Michalski

16.06.2026 09:01

"Jak przekonuje Joanna Miziołek na łamach „Dziennika Gazety Prawnej”, kapituła w większości miała być zgodna z prezydentem RP. Zofia Romaszewska wysłała list, w którym sprzeciwiła się odebraniu orderu prezydentowi Ukrainy. Podobnego zdania miał być też Bronisław Wildstein."

pch24.pl

Dlaczego nie jestem zaskoczony? Bo komunistom i masonom Polska nie jest potrzebna do uszczęśliwienia całego świata, tylko totalna rewolucja.

Wystarczy spojrzeć na listę postaci odznaczonych przez Kapitułę Orderem Orła Białego w IIIRP:

pl.wikipedia.org

To odzwierciedlenie doktryny państwa. I ona działa, dlatego jesteśmy tu gdzie leżymy. W stosunku do Ukraińców i wszystkich dookoła.

sake3

sake2020

16.06.2026 12:15

Dlaczego jednak z takim uporem chcemy budować trwałe pojednanie z Ukrainą która śmieje nam się w twarz  i nazywa frajerami? Polskie oczekiwania, że Żełeński który już wcześniej odnosił sie chamsko do Polski zmieni zdanie i nazwę oddziału są zwykłą mrzonką ,a przedwczesna radość ,że wreszcie ruszyło cokolwiek w ekshumacjach to infantylizm. Odebranie orderu Orła Białego zablokuje Tusk kontrasygnatą,bo tak wielka jest jego nienawiść do polskiego prezydenta,że sprzymierzył się z takim indywiduum jak Żełeński. Czy zresztą temu ostatniemu zleży na orderze? Pieniądz,pieniądze ,,więcej pieniąchów dajcie i niech posłuszna Sobiesiakowa mu w zębach przyniesie nie 5% a pewnie ze 20%.

Izabela Brodacka Falzmann
Nazwa bloga:
Blog autorski

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 063
Liczba wyświetleń: 7,765,482
Liczba komentarzy: 21,362

Ostatnie wpisy blogera

  • Było, ale nie minęło
  • Kto płaci za orkiestrę, wybiera muzykę
  • Poseł to ma klawe życie

Moje ostatnie komentarze

  • Jaruzelska nie gloryfikowała. Ona sobie kpiła. I to mi się własnie nie podobało. Natomiast jestem w posiadaniu listów pana Przedpełskiego właściciel domu przy ulicy Ikara przejętym po Jaruzelskim…
  • Pisałam kiedyś niechetnie o klanie Spiewaków ale Jana będę bronic. Pomaga lokatorom bezprawnie wyrzucanym z mieszkań i zajmują go sprawy Warszawy. Moim zdaniem nie jest groźna lewicowa wrazliwośc.…
  • Ale to nie znaczy, że nalezy zakazać uzywania wentylatórów. Wydalanie też jest nieuchronne. Czy nalezy negować istnienie wodniczki tętniącej?Cóż winny jest nieszczęsny pantofelek, że tak ma? Gorzej…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek edukacji. Tym razem piszę jako fachowiec.
  • Historia pewnej kamienicy
  • Śpioszki rozmiaru XXXL

Ostatnio komentowane

  • Izabela Brodacka Falzmann, Jaruzelska nie gloryfikowała. Ona sobie kpiła. I to mi się własnie nie podobało. Natomiast jestem w posiadaniu listów pana Przedpełskiego właściciel domu przy ulicy Ikara przejętym po Jaruzelskim…
  • Es, Pani Izabelo. Znam dosyć duże fragmenty trzech wywiadów Jaruzelskiej- w tym z wymienionym Rafałem Ziemkiewiczem. W żadnym z nich nie zauważyłem cienia gloryfikowania, czy usprawiedliwiania "osiągnięć…
  • Izabela Brodacka Falzmann, Pisałam kiedyś niechetnie o klanie Spiewaków ale Jana będę bronic. Pomaga lokatorom bezprawnie wyrzucanym z mieszkań i zajmują go sprawy Warszawy. Moim zdaniem nie jest groźna lewicowa wrazliwośc.…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności