Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Sabotaż na torach - trzy fakty, które warto znać!

Grzegorz GPS Świderski, 18.11.2025

W spra­wie uszko­dzo­nej szy­ny na tra­sie War­sza­wa–Lu­blin po­ja­wia się du­żo do­my­słów, ale trzy rze­czy są już dziś oczy­wi­ste – i pro­wa­dzą do jed­ne­go lo­gicz­ne­go wnio­sku.


1. To mu­sia­ły być dwa pre­cy­zyj­ne ła­dun­ki tną­ce – sprzęt woj­sko­wy, nie ama­tor­ski.
  Szy­na zo­sta­ła prze­cię­ta w dwó­ch punk­ta­ch, tak jak­by wy­ję­to z niej ca­ły od­ci­nek. Jed­ne­go miej­sca cię­cia nie da się uzy­skać jed­nym ła­dun­kiem – to za­wsze są dwa nie­za­leż­ne punk­ty oddziaływania. Ta­ką ro­bo­tę wy­ko­nu­je się ła­dun­ka­mi li­nio­wy­mi (LCC/ACE/LSC), czy­li pro­fe­sjo­nal­ną tech­no­lo­gią sa­per­ską nie­do­stęp­ną dla cy­wi­li. Te­go nie ro­bi się pro­chem z In­ter­ne­tu ani im­pro­wi­zo­wa­ną pusz­ką. To sprzęt woj­sko­wy.
2. Ma­ła od­le­gło­ść mię­dzy cię­cia­mi by­ła ce­lo­wa – że­by nie do­pro­wa­dzić do ka­ta­stro­fy.
  Gdy­by spraw­com cho­dzi­ło o wy­ko­le­je­nie po­cią­gu, wy­rwa mu­sia­ła­by mieć po­nad me­tr sze­ro­ko­ści. Tu by­ła nie­wiel­ka, tak do­bra­na, by po­ciąg mó­gł jesz­cze prze­je­chać – ale by in­fra­struk­tu­ra zo­sta­ła uszko­dzo­na, li­nia za­trzy­ma­na, a służ­by zmu­szo­ne do dzia­ła­nia. To kla­sy­ka ope­ra­cji dy­wer­syj­ny­ch: ude­rzyć, ale nie eska­lo­wać. Zro­bić alarm, a nie ma­sa­krę.
3. To wpi­su­je się w ro­syj­ską stra­te­gię sa­bo­ta­żu in­fra­struk­tu­ry pań­stw NA­TO.
  Ro­sja uni­ka za­bi­ja­nia cy­wi­lów na te­ry­to­rium NA­TO, bo to ozna­cza­ło­by otwar­tą kon­fron­ta­cję. Za­mia­st te­go pro­wa­dzi dzia­ła­nia ni­skiej in­ten­syw­no­ści: uszko­dze­nia to­rów, świa­tło­wo­dów, ka­bli ener­ge­tycz­ny­ch, cen­trów lo­gi­stycz­ny­ch – tak, by by­ły awa­rie, nie za­ma­chy. Sa­bo­taż, ale z za­cho­wa­niem po­li­tycz­nej mgły. Wy­rwa na to­ra­ch, wy­ko­na­na pre­cy­zyj­nym ła­dun­kiem, zbyt ma­ła na wy­ko­le­je­nie, ale wy­star­cza­ją­ca do wy­wo­ła­nia cha­osu – pa­su­je do tej stra­te­gii ide­al­nie.
  To nie był ani wy­pa­dek, ani ama­tor­skie dłu­ba­nie. To był pro­fe­sjo­nal­ny sa­bo­taż, zre­ali­zo­wa­ny tech­ni­ką i lo­gi­ką cha­rak­te­ry­stycz­ną dla ro­syj­ski­ch służb. Zbyt czy­ste, zbyt kon­tro­lo­wa­ne i zbyt pre­cy­zyj­ne, by by­ło czymś in­nym.

Grzegorz GPS Świderski
t.me
twitter.com

  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 1935
spike

spike

18.11.2025 00:54

Co za głupoty wypisujesz, widziałeś kiedykolwiek skutki wybuchu jakiegokolwiek ładunku ?

Przyznaj się, kto ci takich głupot naopowiadał, nie widząc miejsca uszkodzenia, ty sam to wymyśliłeś czy na spółkę z GPT?

Chłopie, o tej sprawie już była dyskusja, podałem tam foto tej szyny, a ostatecznie można je znaleźć w sieci, chłopie weź się w garść.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 00:59

Dodane przez spike w odpowiedzi na Co za głupoty wypisujesz,…

To jaki to był twoim zdaniem ładunek? Umiesz napisać coś bez ataku ad personam? Po co się tym poniżasz?

spike

spike

18.11.2025 01:48

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na To jaki to był twoim zdaniem…

kolegen, ty nie wyskakuj z atakami czy poniżaniem, swego czasu na nikim nie zostawiłeś suchej nitki, a nawet po powrocie na NB dalej to praktykujesz, jesteś nałogowcem.

Swoją drogą, ty już nie potrafisz samodzielnie z głowy cokolwiek napisać?
bo te bzdury to sam nie wymyśliłeś.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 08:45

Dodane przez spike w odpowiedzi na kolegen, ty nie wyskakuj z…

Chcesz zostać moim trollem?

VivaPalestina

VivaPalestina

18.11.2025 01:10

@GPS

"To był pro­fe­sjo­nal­ny sa­bo­taż, zre­ali­zo­wa­ny tech­ni­ką i lo­gi­ką cha­rak­te­ry­stycz­ną dla ro­syj­ski­ch służb."

Nie przestajesz mnie zadziwiać... Znasz się nawet na tech­ni­ce i lo­gi­ce cha­rak­te­ry­stycz­nej dla ro­syj­ski­ch służb. To efekt wizyt z Korwinem w ambasadzie Rosji?

Tezeusz

Tezeusz

18.11.2025 20:50

Dodane przez VivaPalestina w odpowiedzi na @GPS"To był pro­fe­sjo­nal…

Ruszkiewicz znowu tutaj srasz sowieckim scierwem. Zgłaszam..

Imć Waszeć

Dark Regis

18.11.2025 01:20

Ten kawałeczek z przodu i ten z prawej. To wybuch go tak delikatnie przesunął? Inna sprawą jest, kiedy struktura szyny została naruszona i to powinien prześwietlić jakiś wydział metalurgii. Tam będzie w wynikach po zostawionych w metalu śladach naprężeń powiedziane dokładnie czy to był wybuch, czy piłowanie czy fuszerka w metalowni. Tu jest większe zdjęcie: obserwatorlogistyczny.pl A ten malutki kawałeczek z przodu, leciał sobie stronę kamery, ale się był chyba rozmyślił, bo nie widać dachu nad torami, od którego mógłby się odbić. Druga sprawa to sposób wyrwania sprężyn. Ślady nadkruszeń w betonie wskazują, że siła działała w kierunku jazdy. Oczywiście można spekulować, że jakiś wybuch podniósł szynę, którą zaczął wlec pociąg, ale na to potrzeba dowodów wybuchu, a na razie ja widzę tylko wleczenie.
spike

spike

18.11.2025 01:37

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Ten kawałeczek z przodu i…

@imć, tych kawałków jest tam więcej, między szynami leży sobie dość spory kawałek, jak ten brakujący środek. Co do badań, to pierwsze na obecność mat.wyb. niewielki aparat, stosowany na lotniskach. Dodam, że ten kawałek po prawej stronie, miejsce uszkodzenia szyny i leżącego! pod szyną kawałka błyszczy, a po lewej stronie ubytek nie błyszczy, to jest dowód świeżego ubytku, dodam, że ujęcie zdjęcia jest skośne z prawej na lewą stronę.
Wybuch naruszyłby nasyp kamiennego tłucznia, odłamków by je znaleźć, trzeba by prosić o pomoc św.Antoniego.

Nasz kolegen pisze o "precyzyjnym ładunku", pewnie słyszał o czymś takim w filmach, jakby cokolwiek wiedział, to by głupot nie pisał.

Nim zobaczyłem zdjęcie, myślałem że zastosowano termit, prosty, tani i skuteczny sposób na podobną prowokację.
Ciekawi mnie jak i kiedy maszynista zauważył ten ubytek szyny, to było kilkadziesiąt cm.


Stawiam na wadę szyny.

Imć Waszeć

Dark Regis

18.11.2025 01:40

Dodane przez spike w odpowiedzi na @imć, tych kawałków jest tam…

Zgadza się. Znaczy ja wiem o co biega z tym "wybuchem". Chcą powtórzyć manewr Macierewicza z ładunkiem tnącym skrzydło i nawet się durnie nie kapnęli co robią. Ale jeśli tak to proszę mi pokazać krople po cięciu ładunkiem kondensacyjnym, albo rodzaj "spawu".

Maszynista nie zauważył, bo pewnie nic nie było widać z przodu. Tylko to musiało mu pier..ąć pod kołami lokomotywy, zaś wagony się nie wykoleiły, bo teraz mają sztywne łącza i idą po nitce (wagony pasażerskie są lekkie w porównaniu z węglarkami). Poza tym teraz ma kamerę na tory z przodu i na filmie będzie widać co widział i czego nie widział.

Jeśli to nasze służby kombinują, to zakładam, że już kamera okazała się niesprawna lub jej tam nie było. Tak to wygląda i po to właśnie zostało zainstalowane:

youtube.com

youtube.com

youtube.com

youtube.com

spike

spike

18.11.2025 02:01

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Zgadza się. Znaczy ja wiem o…

Oni nic nie pokażą, to może wypłynąć w następnej kadencji, jak Bozia da.

Co do "manewru Macierewicza", na biedaku już wszyscy wieszają psy, a on tylko mówi to co inni.
W kwestii skrzydła, jak jeszcze były dostępne fotki wraku, widziałem ten brakujący kawałek skrzydła, co to był przyczyną rotacji samolotu na plecy, katastrofy. Otóż ten kawałek skrzydła nie był poszarpany, a uderzając w pień brzozy, powinien, to miejsce było ucięta jak nożem, prędzej wyglądało na cięcie nożycami i tuż przy klapie, pień brzozy tak ostry nie jest, precyzyjny ładunek jak najbardziej możliwy, miejsce trudno dostępne, a ładunek ma formę kabla, to tnie jak nóż, ale ślady po wybuchu mają swoją naturę no i fizykę, a ślady na skrzydle tego nie dowodziły.

Jedna sprawa, pytam fachowca-naukowca, czy możliwe jest, by skrzydło samolotu uderzając w pień brzozy spowodowało jej złamanie prostopadle do kadłuba samolotu?

Imć Waszeć

Dark Regis

18.11.2025 19:51

Dodane przez spike w odpowiedzi na Oni nic nie pokażą, to może…

Matematycznie? Czyli w idealnych warunkach, gdzie jak czubek igły mogą spotkać się dwa różne rezonanse powodujące przełamania obiektu uderzającego i uderzanego? Tak. Sprawdź sobie teorię katastrof w kontekście opisywanym w książce np. Arnolda. Arnold formalnie nie pisze tam z punktu widzenia analizy matematycznej, choć upodabnia swój język do niej. On pisze z punktu widzenia geometrii algebraicznej i algebry przemiennej. Dlatego tam są takie dziwne przykłady rezonansowe, które nie odróżniają dynamiki równań z prawą stroną będącą wielomianem trzeciego stopnia i czwartego stopnia. To ma związek z tym, że gdy zagadnienie rozpatrujemy na przestrzeniach zespolonych, to genus (czyli liczba dziur albo inaczej rączek - powierzchnie Riemanna) liczy się co dwa wymiary. Czyli trzeci wymiar jest tam degeneracją czwartego, piąty szóstego itd. Jak coś w układzie drga, to najczęściej kojarzy nam się to z funkcjami trygonometrycznymi, a przypadku zespolonym z e^i\phi (obrót okręgu jednostkowego), ale są tak też kompletnie różne od trygonometrycznych funkcje mające podobne własności - funkcje harmoniczne. Tu masz pracę na temat związku genusu powierzchni z funkcjami harmonicznymi:

arxiv.org

Poza tym możemy mieć obok funkcji okresowych (te sinusy i inne) także funkcje dwuokresowe, quasi-okresowe i inne. To jest na wykładzie o dynamice dyskretnej co prawda, czyli wiąże się z fraktalami, ale daje wgląd w złożoność zagadnień "mechanicznych" danych równaniami w wielu wymiarach (np. Lagranżjan, Hamiltonian to sześć wymiarów plus czas dla punktu materialnego i geometria symplektyczna, inaczej produkt półprosty pewnych grup macierzowych). Tu jest o teorii katastrof (osobliwości funkcji z R^n do R^m):

icts.res.in

Tu łopatologiczne wyjaśnienie punktów krytycznych (z obrazkami!!): personalpages.manchester.ac.uk

Tu masz nawet książkę do ściągnięcia: researchgate.net

Zwróć uwagę na termin cusp, bo to jest właśnie ten idealny "matematyczny" środek, gdzie może to wspomniane zjawisko zajść. Oczywiście jak pisałem świat nie jest aż tak idealny i nie daje się opisywać idealnymi równaniami, ale coś tam krąży wokół tych idealnych rozwiązań jak wokół atraktora i dlatego cuda się zdarzają.

sake3

sake2020

18.11.2025 10:57

Dodane przez spike w odpowiedzi na @imć, tych kawałków jest tam…

@spike...Drugie zdarzenie też z powodu wadliwej szyny?

spike

spike

18.11.2025 15:48

Dodane przez sake3 w odpowiedzi na @spike...Drugie zdarzenie…

@sake, a w drugim zdarzeniu też szyna była przyczyną?
a drugie zdarzenie, też mi nie pasuje.

Ijontichy

Ijontichy

18.11.2025 08:17

"Dwaj znakomici uczeni w Gizah trzy też w Hartumie nałogowo spod ziemi wykopywali mumie.

 Nagle jeden wykopał i krzyknął ha,haha! Oto jest mumia chłopa czyli mumia fellacha! 

 Drugi mumię otrzepał,spojrzał przez okuary...nie...to mumia Amenhotepa! pomyliłeś się stary"

Dalszy ciąg w lirykach A.Waligórskiego

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 09:41

„Wybuch naruszyłby tłuczeń, nie widać śladów”, „To awaria materiałowa”

Fakty śledcze i prasa potwierdzają użycie materiału wybuchowego. Eksperci wskazują, że użyto profesjonalnych ładunków, które mogą działać kierunkowo i nie muszą powodować klasycznego rozrzutu tłucznia czy spektakularnych śladów eksplozji znanych z filmów lub bomb domowej roboty.​

Specjalistyczne wojskowe ładunki liniowe (np. LCC/ACE/LSC) są projektowane do precyzyjnego cięcia metalu; ich efekt uboczny jest minimalny, zwłaszcza jeśli nie chodzi o masowe niszczenie, lecz szybkie i ciche rozcięcie infrastruktury.

Analizy laboratoryjne po takich zdarzeniach potrafią wykryć ślady chemiczne materiałów wybuchowych nawet tam, gdzie nie ma widocznych śladów w podłożu czy tłuczniu.

spike

spike

18.11.2025 10:18

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na „Wybuch naruszyłby tłuczeń,…

@grześ, jedno pytanie - skąd masz te wiadomości, od niej zależy twoje "to bee, or not to bee" w teście pilota Pirxa.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 10:58

Dodane przez spike w odpowiedzi na @grześ, jedno pytanie - skąd…

No przecież napisałem skąd: z publicznie dostępnych danych w Internecie.

spike

spike

18.11.2025 15:51

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na No przecież napisałem skąd:…

@grześ, nie jesteś robotem, bo kłamiesz jak człowiek, do tego o małej wyobraźni.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 16:08

Dodane przez spike w odpowiedzi na @grześ, nie jesteś robotem,…

Chcesz zostać moim trollem?

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 09:43

„Przesunięcie fragmentów nie wygląda na efekt wybuchu, tylko wleczenie pociągu”

Eksperci wyraźnie informują, że wyrwa była niewielka, precyzyjnie wymierzona – celem nie było wykolejenie, tylko uszkodzenie i przerwanie ruchu. Wybuch o ograniczonej sile mógł spowodować właśnie takie przesunięcie elementów toru, bez dramatycznego rozrzutu kawałków.​

Współczesne wagony mają sztywne złącza, a pociągi pasażerskie nie wywołują takiego efektu destrukcji jak ciężkie składy towarowe – stąd ograniczenie skutków mimo uszkodzenia szyny.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 09:44

„Brak kropli po cięciu, ślady nie przypominają kondensacyjnego wybuchu”

To zbyt uproszczone podejście. Ślady po ładunkach ciętych zależą od typu użytego materiału, konstrukcji szyny, warunków pogodowych i technologii detonacji. Są one często wykrywalne tylko laboratoryjnie, a nie gołym okiem na zdjęciach z sieci.

Ekspertyzy prowadzone przez służby nie są w całości jawne – wyniki np. detekcji śladów wybuchowych są publicznie potwierdzone jedynie komunikatem, nie fotorelacją.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 09:45

„Wada szyny, nie sabotaż”, „Brak dowodów na zamach”

Oficjalne, niezależne ekspertyzy odrzuciły awarię materiałową jako przyczynę. Kilku ekspertów cytowanych w prasie podkreśliło, że nie ma podstaw do uznania zdarzenia za przypadkowy defekt – potwierdzono obecność śladów materiałów wybuchowych oraz cech wskazujących na celowe działanie, zgodne z wywiadowczą technologią sabotażu.​

Zbieżność czasowa z drugim incydentem tej samej nocy (trakcja!) również podważa tezę o losowej wadzie technicznej.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 09:46

„Media nakręcają narrację, bez dowodów, to powtórka ‘manewrów Macierewicza’”

Służby i eksperci, nie media, informują o użyciu materiałów wybuchowych i typowo profesjonalnym działaniu. Przekaz prasowy opiera się na przekazie śledczych i specjalistów, nie na sensacji.

Manewry polegające na celowym cięciu/wybuchu są typowe dla sabotażu infrastrukturalnego – a nie dla polskiej polityki czy amatorskich domysłów.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 09:48

Wątpliwości spike’a i Imć Waszecia pojawiają się przez niedowierzanie i nieznajomość profesjonalnych technik sabotażowych oraz laboratoryjnych metod wykrywania wybuchów. Eksperci, śledczy i służby jednoznacznie potwierdzają, że było to celowe, profesjonalne działanie wybuchowe, a nie przypadkowa awaria materiałowa czy medialna inscenizacja. Skeptycyzm jest zdrowy, ale w tym przypadku obiektywny stan faktyczny przeczy hipotezom przypadkowego uszkodzenia.

admin

Admin Naszeblogi.pl

18.11.2025 09:54

Ładunki były TRZY. Jeden nie zadziałał. 

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 10:05

Dodane przez admin w odpowiedzi na Ładunki były TRZY. Jeden nie…

A po co trzy, jeśli dwa wystarczają?

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 10:56

Dodane przez admin w odpowiedzi na Ładunki były TRZY. Jeden nie…

Ale to, że były 3 nie przeczy mojej analizie, wystarczy, że poprawie na: "co najmniej dwa", bo to było istotą mojej rozkminy. Istotą było to, że było więcej niż jeden i to, że celowe było wyłamanie szyny na małym kawałku, tak by nie doprowadzić do katastrofy, by pociąg mógł przejechać. 

Imć Waszeć

Dark Regis

18.11.2025 20:04

Dodane przez admin w odpowiedzi na Ładunki były TRZY. Jeden nie…

Pewnie ładunków nie było ani jednego, ale trzeba czymś przykryć zaśpiew debili.

Tezeusz

Tezeusz

18.11.2025 20:57

Dodane przez admin w odpowiedzi na Ładunki były TRZY. Jeden nie…

Admin czujesz smród tutaj rusofila siejącego kacapskie agitki.@ Ruszkiewicz vel @,viva izrael znowu przylazł. Adminie Rusofil to wróg...

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 10:03

A tu uzasadnienie punktu numer 3 z mojej analizy:

1. Raport Center for Strategic and International Studies (CSIS) – opisuje eskalację kampanii sabotażu Rosji w Europie, wskazuje na cele: transport, infrastruktura krytyczna. csis.org

2. Artykuł „How to interpret the Russian sabotage campaign in Europe” – analiza stylu działań Rosji w “szarej strefie” (operacje hybrydowe). global-strategy.org

3. Artykuł „Russia-Directed Sabotage in Europe” (S&P Global) – opis działań skierowanych na logistyki i łańcuchy wsparcia Ukrainy. spglobal.com

4. „Protecting European Transportation Networks from Russia” – analiza zagrożeń dla sieci transportowych w Europie powiązanych z działaniami Rosji. cepa.org

5. „Report: Russian Sabotage Operations in Europe Have Quadrupled Since 2023” (RFE/RL) – raport medialny o wzroście liczby incydentów sabotażu w Europie. rferl.org

6. „Russian sabotage attacks surged across Europe in 2024” (The Economist) – analiza trendu rosnącej aktywności sabotażowej Rosji w Europie. economist.com

7. „Russian disruption in Europe points to patterns of future aggression” (Chatham House) – opis wykrycia w Polsce sieci agentów przygotowujących sabotaż torów kolejowych. chathamhouse.org

8. Artykuł „Shallow seas and ‘shadow fleets’: Europe’s undersea infrastructure is dangerously vulnerable” – o rosyjskich działaniach sabotażowych na kablach podmorskich. ecfr.eu

9. „Low-level agents in Germany: Russia’s covert shadow force” – artykuł Euronews o agentach „na dole” w Niemczech, możliwym rosyjskim sabotażu. euronews.com

sake3

sake2020

18.11.2025 11:13

Wniosek z tych trzech wymienionych punktów niekoniecznie musi być jeden i niekoniecznie wskazujący na Rosjan. Być może postraszenie społeczeństwa jest pretekstem do wprowadzenia stanu wyjątkowego pod pozorem ,,wrogich'' działań opozycji w celu ostatecznego rozprawienia się z nią.. 

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 12:30

Analiza uzupełniająca: Co nowe ustalenia mówią i jak wpisują się w trzy główne punkty z mojej analizy:

Punkt 1: „Dwa specjalistyczne ładunki tnące, czyli specjalistyczny sprzęt wojskowy”

Nowe informacje potwierdzają użycie dwóch punktów przecięcia (czyli dwóch miejsc uszkodzenia szyny), a także wykrycie drugiego ładunku, który nie eksplodował — co sugeruje przygotowanie zapasowe lub wielopunktową instalację. To silne potwierdzenie, że nie mamy do czynienia z improwizacją rzemieślniczą, lecz z operacją wymagającą profesjonalnego sprzętu i zaplecza technicznego. Wskazuje to, że operacja była przygotowana na poziomie, w którym stosuje się ładunki tnące (LCC/ACE/LSC).

Punkt 2: „Mała odległość między cięciami – celowe zaplanowanie by wywołać strach, nie katastrofę”

Jednym z ujawnionych szczegółów jest fakt, iż ruch pociągów odbywał się po uszkodzonym odcinku – co oznacza, że wyrwa nie powodowała natychmiastowego wykolejenia. To wpisuje się w strategię: uszkodzenie infrastruktury, a nie spektakularna katastrofa. Mała odległość między cięciami była więc prawdopodobnie świadomym działaniem — umożliwiającym przejazd i nie aktywującym natychmiastowych systemów alarmowych, a równocześnie powodującym konieczność interwencji technicznej i logistycznej.

Punkt 3: „Pasuje do rosyjskiej strategii sabotażu infrastruktury państw NATO”

Ujawnione dane (drugi ładunek, precyzyjne cięcia, możliwa rejestracja zdarzenia kamerą, klasyfikacja jako akt dywersji) łączą się z charakterystyką operacji, które analizowały zachodnie służby i eksperci w kontekście rosyjskich działań: mała skala, cel infrastrukturalny, możliwa do zaprzeczenia odpowiedzialność. To pokazuje, że modus operandi tej sprawy jest identyczny z tym, co przypisywane jest rosyjskim służbom specjalnym w Europie. 

spike

spike

18.11.2025 15:53

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na Analiza uzupełniająca: Co…

ostatnie pytanie, życie albo śmierć, widziałeś zdjęcie tej szyny ?

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 16:10

Dodane przez spike w odpowiedzi na ostatnie pytanie, życie albo…

W ogóle nic nie widziałem, nie byłem tam. Opieram się na opublikowanych relacjach fachowców. Z nich jasno wynika wszystko to, co napisałem.

spike

spike

18.11.2025 17:48

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na W ogóle nic nie widziałem,…

czyli z tobą nie ma co rozmawiać, jesteś jak ten przysłowiowy pelikan.

Ale że mam dobre serce, ratuję ci duszę przed ciemnościami niewiedzy, wklejam link do fotki tej szyny.

remiza.pl

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 19:02

Dodane przez spike w odpowiedzi na czyli z tobą nie ma co…

Przecież masz tę fotkę w samej notce na górze!

spike

spike

18.11.2025 19:56

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na Przecież masz tę fotkę w…

"mój ty przyjacielu ......", fotkę to już dawno tu opublikowałem, ty w tym czasie głupoty wypisywałeś. Dobra, nie ma co dalej deliberować.
paparazzi

paparazzi

18.11.2025 18:00

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na W ogóle nic nie widziałem,…

GPS, myślę że masz racje jeśli chodzi o technikę kontrolowanych wybuchów.  Np widziałem  rozsadzenie skały pod drogę gdzie tylko był syk i świst "wybuchów" i pół gory runęło a resztę buldożery posprzątały na ciężarówki. Wybuchu nie było a był. Nie znam się na pirotechnice ale wiem jakie cuda mogą robić służby specjalne. Dla laika ma być bum to wtedy jest wybuch.

spike

spike

18.11.2025 18:19

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na GPS, myślę że masz racje…

porównujesz wybuch ładunku, zakopanego głęboko pod ziemię z ładunkiem na powierzchni ????
paparazzi

paparazzi

18.11.2025 19:16

Dodane przez spike w odpowiedzi na porównujesz wybuch ładunku,…

Nie! Wiercone w skale otwory a później rodzaj ładunku, oczywiście nie znam, robił tylko świst i wszystko sie rozpadało jak zamek z piasku. A co dopiero profesjonalne służby specjalne?

spike

spike

18.11.2025 19:54

Dodane przez paparazzi w odpowiedzi na Nie! Wiercone w skale otwory…

obojętne, gleba czy skała, ładunek jest zamknięty, odpowiednio dobrany, a tu mowa o nawierzchni, widać na foto, że nie ma śladów po wybuchu, a taka szyna to mocny kawał stali, więc dajmy spokój.
Imć Waszeć

Dark Regis

18.11.2025 20:01

Dodane przez spike w odpowiedzi na obojętne, gleba czy skała,…

Ładunek kumulacyjny umieszczony precyzyjnie przez kryminalistę ze Lwowa i kolegę z Donbasu, którzy zastawiają odciski palców i nawet nie potrafili zabrać telefonu z pola walki ;)

Wiesz co? Gdyby oni chcieli, jak upierają się służby "polskie?", tylko zatrzymać ruch, to rzuciliby parę metrów z pobliskiej wycinki albo zabitą krowę i byłoby bez afery wymagającej podsłuchów z Echelona. Brną chłopczyki, brną coraz dalej w niemiecki szajs.

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 21:19

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Ładunek kumulacyjny…

Umieścić taki ładunek może każdy głupi, ale dostarczyć musiało mu to wojsko. W notce wyjaśniam, że celem nie było doprowadzenie do katastrofy, ale wzbudzenie zamętu co się świetnie udało. Rosjanom właśnie chodziło o to, byśmy się spierali czy to oni, czy nie. Rozwiązanie jest tylko jedno: czytać specjalistów, myśleć i rozumieć sytuacje. Do tego służy moja notka. Zalecam odnieść się do wszystkich moich argumentów z notki i z moich komentarzy. 

Imć Waszeć

Dark Regis

18.11.2025 23:47

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na Umieścić taki ładunek może…

Ja na ten przykład nie wiedziałbym co zrobić bez przeszkolenia. Natomiast największy jazgot i zamęt robi "klasa" polityczna oraz wysługujące się jej (a nie państwu) służby i media. Nie sądzę, żeby większość normalnych ludzi podłapała gorączkę.

W odniesieniu zaś należy zebrać w jednym miejscu wszelkie dowody z kilku ostatnich tygodni co najmniej. Co jechało torami w obu kierunkach, co sfotografowało przed sobą, co robił nadzór torowiska, co robiły służby, jakie telefony się logowały ale w rozpisaniu, które jechały wewnątrz pociągu, a nie stały na zewnątrz, co w zasadzie znaleziono, jakie były alternatywne wyjaśnienia, słowem typowa żmudna praca analityka, a nie podżegacza wojennego zadaniowanego na zrobienie szumu i zasianie strachu:)

Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

19.11.2025 19:53

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Ja na ten przykład nie…

Służby rosyjskie dały sprzęt militarny i przeszkoliły. Amator nie ma szans takiego sprzętu załatwić, ale takie szkolenie może przejść każdy głupi. Oni byli doświadczeni, już w akacjach sabotażowych uczestniczyli. Są sprawni, wszystko wykonali poprawnie i jeszcze uciekli. Teraz zrobią coś podobnego w innym kraju. Odległość między tymi dwoma wybuchami tnącymi szynę nie oni wymyślili, taką dostali instrukcję. Celem nie była katastrofa i stąd taka mała odległość, którą kremlowski strateg wymyślił.

spike

spike

18.11.2025 21:28

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Ładunek kumulacyjny…

wiadomość z drugiej ręki, słyszałem że w któryś mediach podawali, że przez ten tor przejechało już wiele pociągów, co by potwierdzało, że zmyślony, albo celowo wskazany gdzieś tam wybuch, nie miał z tym nic wspólnego, do tego brak informacji pirotechnicznej, o użytym mat.wyb. - - - - - Co do ładunku kumulacyjnego, owszem są precyzyjne, ale i tak mają rozproszenie mocy, ładunek nie mógł być zakopany, czy przysypany tłuczniem, fotka tego nie potwierdza, fragmenty toru leżą w jego pobliżu, szyna od dłuższego czasu musiała mieć wadę, od obciążeń w końcu pękła, może dlatego, że na podkładach nie ma mocujących śrub, więc mogla drgać i się odkształcać. - - - - Coś mi się wydaje, że tą ściemą, ktoś chce ukryć zaniedbanie w obowiązkach sprawdzania torów, więc wpadli na pomysł sabotażu.
Grzegorz GPS Świderski

Grzegorz GPS Świderski

18.11.2025 22:58

Dodane przez spike w odpowiedzi na wiadomość z drugiej ręki,…

To potwierdza punkt 2 mojej analizy i już to napisałem wyżej.

spike

spike

18.11.2025 23:29

Dodane przez Grzegorz GPS Ś… w odpowiedzi na To potwierdza punkt 2 mojej…

gdzie pisałeś, powielasz tylko bajki, a tu chodzi o oszustwo Tyfusa, bo żadnej dywersji nie było.

Imć Waszeć

Dark Regis

18.11.2025 23:38

Dodane przez spike w odpowiedzi na gdzie pisałeś, powielasz…

To jest raczej klincz, typowy dla tego duopolu politycznego, który ktoś celowo wywołał. I musiał to być niezgorszy fachman, skoro tak to rezonuje. To taki sam klincz jak "Smoleńsk", "wybory prezydenckie", "czyszczenie po PIS-ie", "rakieta pod Bydgoszczą", "balon w lesie z ruskimi napisami", "wypadek Szydło", "zadźganie żołnierza na granicy", "dron w dachu chałupy" itd. Mam kontynuować listę, która w sposób bezsprzeczny pokazuje modus operandi tych, co nas rozgrywają? I nie muszą to być tylko Ruscy. Każdy ma tu swoją papugę i dlatego taki skrzek wszędzie i o wszystko. Wg mnie te wszystkie papugi niezależnie od kraju pochodzenia powinny dostać po klatce z kłódeczką.
paparazzi

paparazzi

19.11.2025 18:17

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Ładunek kumulacyjny…

Imć, ja wiem jako laik jedno że lądujący Tu 154 w tajdze skosił cały las i ludzie sie uratowali. Wiem ze mały samolot wojskowy US Air w Italii skosił line stalowa kolejki liniowej i wylądował cały /ze skrzydłem/ w bazie. Google it. A tu patrz pan, brzózka oderwała skrzydło bombowca, tak , bombowca bo to przeróbka wojskowej maszyny.

Grzegorz GPS Świderski
Nazwa bloga:
Pupilla Libertatis
Zawód:
Informatyk
Miasto:
Warszawa

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 417
Liczba wyświetleń: 715,777
Liczba komentarzy: 5,931

Ostatnie wpisy blogera

  • W dupę wieloryba…
  • The Largest Legal Data Leak in Europe
  • Odrzucenie AI ogłupia ludzi

Moje ostatnie komentarze

  • Ale przecież Bąkiewicz to zadymiarz PiSu-! Jakich zadymiarzy ma Konfederacja?
  • Wytłumaczę istotę problemu, który poruszyłeś. Ta plemienna wojna na symbole, narracje i personalia musi być taka, jaką widzimy, bo w istocie jest to wojna wewnątrz obozu socjalistycznego. Oni się jak…
  • Na tym portalu to powszechne. Tutejsze chamstwo tworzy sobie chochoły i wypisuje o nich swoje insynuacje. To wynika z głupoty. Bo cham to często głupek. 

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Przekop nie dla żeglarzy!
  • Wojna dla opornych. W punktach
  • Komentarze na naszych blogach

Ostatnio komentowane

  • spike, O większego trudno zucha,Jak był Grzesio Świrekmucha,- Ja nikogo się nie boję!Choćby wieloryb... to dostoję!Komu zechcę, to dam radę!Zaraz w dupę wielorybom włazić, nad Zalew jadę!:))))))))))))
  • Tomaszek, A ta dupa tego wieloryba z obrazka to wsrywa czy wysrywa  . Bo to zmienia sens notki . Bardzo pouczająca notka , ale ta o serze spod napletka była lepsza . Jednak AI i narzędzia do "…
  • spike, In culo alla Gregorio, speriamo che caghi.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności