Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Wpłaciłeś już na PIS?
Wysłane przez jazgdyni w 02-09-2024 [21:22]
Dzisiaj krótka wrzutka po wysłuchaniu naszego super-speca Marcina Palade.
Ten autentyczny ekspert w dziedzinie przewidywań i najważniejsze – w ocenie statystycznej sytuacji w społeczeństwie nie ma wielkiej rzeszy obserwatorów, bo... jest po prostu za mądry, No i jeszcze – co dzisiaj nie jest specjalnie w narodzie premiowane – jest wybitnie obiektywny i uczciwy. Lubię faceta od lat.
Komisja Wyborcza orzekła, że Prawo i Sprawiedliwość przed ostatnimi wyborami naginała przepisy i sporo państwowych pieniędzy bezprawnie przeznaczała na wspieranie swoich kandydatów do Sejmu.
To jest niby właściwe postawienie sprawy. Lecz milczy się o tym, że to była powszechna praktyka wszystkich partii politycznych od czasów Okrągłego Stołu.
Eksperci, więc i wielu publicystów, uważają, że to niewiele PISowi zaszkodzi. A nawet wprost przeciwnie – ponownie wzbudzi zainteresowanie i przyciągnie zwolenników.
Także te odebrane pieniądze mogą szybko być zastąpione przez finansowe wsparcie zwolenników prawicy. Przypomnę, że jest to około 7 milionów wyborców. Więc jakby na przykład każdy zdecydował się wesprzeć partię kwotą 100 złotych, to te dotacje przekroczą znacznie to, co PKW im odebrało.
Jednak Marcin Palade – a ja się z nim w pełni zgadzam – mówi, że na świecie, w tych "starych, tradycyjnych" demokracjach to nie tak się robi. Jest pewna niepisana umowa, takie gentleman agreement. I tę umowę należy honorowo wypełnić.
Ilu ludziom, w okresie od 2015 do początku 2024 roku, PIS sprawujący władzę, zapewnił stanowiska w zarządach, radach nadzorczych, itp, wielkich koncernów i spółek, jak Orlen, HGHM, Azoty, PZU, firmy energetyczne i jeszcze wiele, wiele innych. Ile tam ci prezesi, menadżerowie, dyrektorzy i reszta, zarobili w ciągu tych ośmiu lat? To proste do sprawdzenia – kilka, a właściwie kilkanaście milionów.
Palade podkreślił, że istniała "Złota setka" (u Tuska pewnie będzie Diamentowa), która miała dochody jeszcze dużo większe.
I tu muszę specjalnie podkreślić – wszystko to zawdzięczali temu, że Prawo i Sprawiedliwość desygnowało ich na te stanowiska.
W takiej sytuacji, w jakiej partia Jarosława Kaczyńskiego się znalazła, zwyczajem normalnym jest, że ci, tak wzbogaceni przez decyzję PISu, rewanżują się swoim wsparciem dla swoich dobroczyńców, przeznaczając 10 – 20% swoich zysków. Tak właśnie robią dżentelmeni. A także ci przezorni – przecież PIS może do władzy powrócić i sprawdzi, kto był wierny. A ci chciwi i skąpi już pod uwagę brani nie będą.
Przelałeś już coś na Prawo i Sprawiedliwość?
Komentarze
02-09-2024 [10:35] - Tezeusz | Link: Wpłacone kilka dni temu. Ale
Wpłacone kilka dni temu. Ale jeszcze jedna transzę wpłacę. w sumie kilka tys. złotych.
02-09-2024 [11:02] - u2 | Link: 1 grosz na PiS
1 grosz na PiS
Politycy Prawa i Sprawiedliwości zaapelowali do wyborców o wsparcie finansowe w postaci wpłat na konto partii.
Jednocześnie Silni Razem i inni zwolennicy obecnego obozu rządzącego rozpoczęli złośliwą akcję wpłacania na konto partii 1-groszowych przelewów opatrzonych często wulgarnymi tytułami. Ich zdaniem, partia będzie musiała dokonać zwrotu tych wpłat, płacąc przy tym wyższe od jego wartości koszty przelewu.
– Przygotowana już jest akcja wpłacania po kilka groszy na nas, żeby nam utrudnić sytuację, z jakimiś tam dopiskami. My oczywiście będziemy musieli to zwracać, to chodzi o to, żeby nas tym obciążyć. Ale my będziemy mieć z tego korzyść, będziemy mogli – ponieważ to trzeba podpisać – wiedzieć, gdzie są Silni Razem
– tak skomentował akcję prezes PiS, Jarosław Kaczyński.
Pomaska zawiadamia UODO
Po stronie sympatyków KO podniosła się wrzawa.
W efekcie, dzisiaj w mediach społecznościowych posłanka Platformy Obywatelskiej, Agnieszka Pomaska, zamieściła zawiadomienie do Urzędu Ochrony Danych Osobowych dotyczące "możliwości naruszenia przez partię polityczną PiS (…) zapisów Rozporządzenia UE i Rady UE (…) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych".
https://niezalezna.pl/polityka/akcja-silnych-razem-pomaska-zawiadamia-uodo-dlaczego-oni-sobie-to-robia/525686
02-09-2024 [13:10] - Alina@Warszawa | Link: Podejrzewam, że właściciel i
Podejrzewam, że właściciel i dysponent konta bankowego może zastrzec w banku, żeby ten przyjmował tylko wpłaty powyżej np. 5 zł. Inne zablokować i z głowy, Niech sobie z tymi groszami PO zostanie na przyszłość.
Jest stan wojny, nawet na naszym terenie nikt nie może znaleźć ruskiego drona, który potrafi rozwalić pół miasta, a idioci w rządzącej koalicji bawią się w wysyłanie groszowych wpłat na konto PiS?
Czy rządzą nami jeszcze więksi idioci niż przypuszczamy?
Czy trzeba jeszcze jakiegoś innego dowodu, że rząd Donalda Tuska to RZĄD UMYSŁOWEGO LUMPENPROLETARIATU?!?
02-09-2024 [11:11] - u2 | Link: *** super-speca Marcina
*** super-speca Marcina Palade***
Znam go tylko z jednego wywiadu udzielonego na Saloonie 24, bodajże dla Bicepsa. Wskazał na ciekawe zjawisko w Polskim Radiu gdzie był krótko w zarządzie w 2016 roku Otóż puszcza się tam w radiu publicznym zagraniczne kawałki, a polskich wykonawców się nie puszcza. Jako że był zbyt krótko w zarządzie nie wskazał przyczyny tego stanu rzeczy. Wygląda na ustawkę silnych razem zagranicznych merdiów, które narzucają play-listy :-)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Marcin_Palade
Publikował m.in. w „Do Rzeczy”, „Myśli.pl”, „Najwyższym Czasie”, „Gazecie Finansowej”, „Warszawskiej Gazecie”.
PS. Miejsca gdzie publikował wskazuje na to kim jest i jakie ma poglądy prywatnie. Z całym szacunkiem dla p. Palade, ale nie przypominam sobie, ani jedego felietonu autorstwa p. Palade :-)
02-09-2024 [11:19] - spike | Link: Witam!
Witam!
Słusznie piszesz, jak każda partia ma swoich członków, posłów jak i tych wybranych do "konfitur" na różnych stanowiskach, mają zobowiązanie.
Wyborcy PiSu nie wszyscy są fanami partii, wielu wybiera "jako mniejsze zło", czy ci poprą wpłatami ?
Ja jeszcze nie wpłaciłem, czekam na decyzje PiSu, zaskarżenie decyzji PKW do SN, nie wiem kiedy wyrok, potem będzie wiadomo, czy wpłacać.
Z tego co mówili niektórzy prawnicy, PKW działała niezgodnie z prawem, nie było dochodzenia, o czym mówił jeden z PKW, bo nie ma uprawnień, pod tym kątem nie były badane inne partie itd.
Powiedziane też zostało, że przepisy PKW nie regulują zasady wypłat w podobnej sytuacji, jest to w gestii rządu, o wypłacie pieniędzy decyduje rząd, może już wstrzymać wypłaty, albo wypłacać do wyroku SN, potem wyrok zdecyduje co dalej.
Ciekawe będzie, czy POlszewicy zanegują wyrok korzystny dla PiSu.
Nie wiem czy pamiętasz, jak rządzili POlszewicy, Tyfus oświadczył, że oni mogą nie pobierać subwencji, sami się utrzymają.
Między wierszami czytamy, że będą utrzymywani przez tych, którzy grabili Polskę z niepłaconych podatków, pamiętamy jaki deficyt zafundowali Polsce.
02-09-2024 [11:32] - smieciu | Link: A według mnie na PiS powinni
A według mnie na PiS powinni się zrzucić emeryci i inni beneficjenci 800+. Przecież bez tych pieniędzy przymarli by głodem w Polsce poprzedniego rządu! Sami przecież tak piszą. Dlaczego było w Polsce PiS dobrze? Bo było 500/800+!
Innych argumentów praktycznie nie ma.
A zatem. Owi ludzie. Te doły społeczne. Krzywdzone i wykorzystywane wcześniej powinny wpłacić na swoich wybawicieli. Tyle ile mogą. Odjąć sobie od talerza, tak jak rząd i jego ludzie sobie odejmowali.
Bo przecież odejmowali!!!
Te wszystkie pogłoski że żarli przy korycie aż im się brzuchole trzęsły są kłamstwem! Nie było przekrętów. Tysięcy posadek (w niektórych nawet nie trzeba było się stawiać do pracy) dla swoich. Funduszy dla swoich. Te informacje, które pojawiają się niemal codziennie są kłamstwem. Oszczerstwem.
Miliony Polaków, jak nigdzie na świecie, mają partię w którą mogą zawierzyć! Tylko w Polsce mogło dojść do takiej eksplozji wiary w partię polityczną. Tylko w Polsce mogła powstać taka partia. Partia Czystych Rąk. Uczciwych ludzi, myślących o dobru Polski i skrzywdzonych Polaków. Których w swoje jarzmo chcieli zakuć sąsiedzi kraju.
Świetnie się to więc złożyło.
Jest wreszcie, jak nigdzie na świecie, taka partia walcząca o zwykłego człowieka. Są też ci zwykli ludzie, całe masy, wiedzące że mają swoich autentycznych przedstawicieli. Więc? Teraz albo nigdy! Trzeba wpłacać pieniądze. One przecież tylko mogą się Polsce przysłużyć. PiS to pokazało! Nie pójdą na partyjne wygody, krewniaków, kochanki czy tam podróże po świecie. Pójdą na walkę o dobro wpłacających Polaków. Tak jak to było wcześniej. Zwyczajnie nie ma sensu mieć oporów. Każda złotówka jest w tym wypadku jak wielka inwestycja. Która musi się zwrócić. Jest w PiSie ogrom ludzi, którym można zaufać (więcej niż 5 każdy tu wyliczy!). Ludzi mądrych. Sprawdzonych.
Wyborca musi tylko zrobić to co dotychczas. Wierzyć! Ufać! Zrobić ten naturalny ruch. Pokazać oddolną siłę. Którą przywódcy przekują na przyszły sukces...
02-09-2024 [11:49] - u2 | Link: ***Dlaczego było w Polsce PiS
***Dlaczego było w Polsce PiS dobrze? Bo było 500/800+!
Innych argumentów praktycznie nie ma.***
Baju, baju. Wskazujesz na skutek, jeden z wielu, ale nie wskazujesz na przyczyny. Dobra Zmiana przede wszystkim podwoiła wpływy do budżetu, przy malejącej dziurze budżetowej.
Teraz dziura budżetowa urosła w 10 miesięcy do rekordowej sumu 289 mld. Piniędzy na nic nie ma i nie będzie. Spółki polskie, które zarabiały krocie, nagle przestały znosić złote jajka. W tak krótkim czasie udało się je doprowadzić na skraj bankructwa. Stąd masowe zwolnienia w PKP Cargo czy Poczcie Polskiej. A to dopiero początek. UE wdrożyła wobec Polski Tuska procedurę nadmiernego zadłużenia. Co oznacza jedno: cięcia, cięcia i cięcia w budżecie.
PS. KE wprowadza zakaz hodowli drobiu w klatkach, motywując to rzekomą troską o dobrostan drobiu. To lewacki wymysł, bo drób ma najlepsze warunki w klatkach, a nie na wolnym wybiegu. Komu to ma służyć? Ano Niemcom, którzy mają 80% drobiu na wolnym wybiegu. A w kogo to ma uderzyć? Ano w Polskę, gdzie 80% drobiu hoduje się w klatkach. To są proste sprawy :-)
02-09-2024 [14:57] - Mika | Link: "A według mnie na PiS powinni
"A według mnie na PiS powinni się zrzucić emeryci i inni beneficjenci 800+.
A zatem. Owi ludzie. Te doły społeczne."
Jesteś bezczelny @smieciu. Też jestem beneficjentem 800+, które wydaje w całości na dodatkowe zajęcia dla moich dzieci. Na języki, matematykę i fizykę rozszerzoną, aby moje córki dostały się na wymarzone kierunki na Politechnikę. Czy na języki, zajęcia informatyczne oraz sportowe dla mojego syna. I z rozmów wiem, że większość rodziców postępuje podobnie. Te pieniądze inwestujemy w dzieci.
Znam też rodziny, którym te 800+ zmieniło życie. Samotne matki, którym ta kasa pomogła w najgorszym momencie życia, przetrwać i stanąć na nogi. Czy znajome rodziny na wsi, które nie mają wielkich gospodarstw, ani regularnych wpływów, więc ta kasa zapewniła im po prostu stabilność finansową.
Emeryci też poprawili swoją sytuacje finansową i nie waszą rolą jest im to wypominać.
To też jest nasza sprawa, czy wesprzemy PiS, a większość z nas wesprze.
Mamy też długą listę porażek PiS i chętnie im to przypominamy. Zawsze w wielkiej grupie znajdą się też jednostki, których działanie jest niedopuszczalne. Natomiast w chwili obecnej trwa rozbiór Polski przez obecną #Koalicja13Grudnia i tam może znajdziesz jednostki, dla których priorytetem jest dobro Polski. Taka różnica.
Życzę Ci obyś wśród takich "dołów społecznych" żył, to jest szansa, że ktoś tak z życzliwości zawsze Ciebie wesprze.
02-09-2024 [18:04] - Tezeusz | Link: @ śmiec
@ śmiec
"Te doły społeczne."
Piszesz o sobie i swojej rodzinie.. Piękna samokrytyka..
02-09-2024 [19:58] - Zbyszek_S | Link: Hmm... z jednej strony to
Hmm... z jednej strony to prowokacja, wywołała zresztą spodziewany odzew, ale z drugiej strony przecież sama partia apeluje o wpłaty jakby z kręgu społecznego, który pan do tych wpłat wzywa, a nie zgodnie z postulatem autora notki, od Gosi Sadurskiej, byłej pracownicy Miejskiego Urzędu Pracy w Lublinie, którą PiS zatrudnił w zarządzie PZU S,A., gdzie otrzymała ok 7 mln złotych. Więc to jest taki dylemat. Ale u nas polityka polega niemal wyłącznie na budzeniu emocji, szczególnie tych negatywnych, co dla efektów polityki dobrze nie wróży.
02-09-2024 [20:32] - smieciu | Link: Prowokacja ale oczywiście
Prowokacja ale oczywiście mająca swoje podłoże. Będąca pytaniem kto i dlaczego ma wpłacać na PiS?
Przykładowo wierzymy w całe to 800+? Jeśli naprawdę ten socjal okazał się taki zbawienny, to przecież chyba logiczne, jego odbiorcy powinni być wdzięczni.
No ale dla innych 800+ może być drugorzędne (dają je jako kieszonkowe dla dzieci) - czy oni mają wpłacać? Choć akurat kasę wolną mają z pewnością? Mają kasę więc ten kluczowy pisowski projekt mogą mieć gdzieś.
Idea polega na tym że wyborca PiS należy do pewnej grupy ludzi, którą można nazwać lepiej niż to zrobiłem, ale jednak ludzi którzy potrzebują kasiorki gdyż sami jej w nadmiarze nie mają. To na nich 800+ robi największe wrażenie. Nie na młodych z dużych miast.
Więc.
Mamy tego wyborcę PiS, który najwyraźniej kasy nie ma w nadmiarze ale to właśnie on ma wesprzeć partię.
I dobrze! Gdyż dla niego wysupłanie tych pieniędzy nie jest łatwe. A zatem musi naprawdę wierzyć w swój wybór. Że właśnie przykładowo kasa nie pójdzie na czyjeś luksusy ale na ciężką pracę światłego partyjnego zarządu.
Z drugiej strony jeśli jednak wyborca PiS uzna że inni powinni wpłacać. Przykładowo ci, którzy dostali różne intratne posadki albo dorobili się na kontaktach z ludźmi władzy to powstaje pytanie: Kto tak naprawdę zyskał na rządach PiS? Jaki naprawdę jest profil tej partii, cel jej działania? Przecież w tym drugim wypadku wpłacać mają ludzie, którzy wcześniej podlegali tutaj takiej krytyce! Ile było gadki jak to państwo doi Tusk i jego ekipa! Gdyby to Tusk zwrócił się o wpłaty. Czy ktoś oczekiwałby że biedny lud będzie wpłacać? Nie. Bo ten biedny lud nie był (według wyborcy PiS) beneficjentem jego rządów.
Więc...
Jak napisałem. Wpłacać na PiS powinni emeryci i pobierający, ceniący 800+. Ci, o których miał dbać PiS a nie dbać Tusk.
03-09-2024 [10:21] - Mika | Link: Gówniane te Twoje dywagacje.
Gówniane te Twoje dywagacje.
Wpłacają na PiS, CI dla których priorytetem jest niepodległa, suwerenna i silna Polska i tyle. To jedyna w tej chwili opcja. Może i niestety, ale innej nie ma.
Właśnie Ci emeryci pamiętają i doświadczyli jak to było, kiedy tej wolności i suwerenności nie było.
A " na młodych z dużych miast" wrażenie to robi niestety psiedziecko i możliwość zabicia dziecka nawet w 9 miesiącu ciąży. Więc o czym tu mówimy.
03-09-2024 [11:35] - sake3 | Link: @Mika....Nie oburzajmy się na
@Mika....Nie oburzajmy się na to psiedziecko. Należy zwrócić uwagę na stopniowe zwiekszanie się żądań lewicowych aktywistów.Było do przewidzenia,że nawoływania i propagowanie wśród młodzieży aborcji nie skończy się na obrzydzaniu rodzicielstwa przedstawianego jako potencjalnego zagrożenia zycia i zdrowia kobiety. Aktywiści poszli dalej i forsują możliwości aborcji do dziewiatego miesiąca .Przecież to już nie płód ale całkowicie uformowany człowiek. Czy ktoś pokazał idiotkom że to co nazywa się aborcją w tak późnym okresie to zwykłe morderstwo? Czy te idiotki wiedzą jakie jest działanie pompy ssącej służącej do usunięcia ciąży i jak to wygląda? Te hasła ryczane na protestach nie przykryją faktu, że ryczą o możliwość morderstwa . Co następnym krokiem? Morderstwo dziecka po porodzie bo nie odpowiada oczekiwaniom albo wymaga leczenia?
03-09-2024 [13:40] - Mika | Link: ...Nie oburzajmy się na to
...Nie oburzajmy się na to psiedziecko.
Oburzajmy, bo ludzi się dehumanizuje teraz, a zwierzęta humanizuje.
03-09-2024 [13:53] - sake3 | Link: Podałam jedynie, że bardziej
Podałam jedynie, że bardziej oburzający dziś jest stosunek do kwestii zabijania dzieci nienarodzonych zwłaszcza tych które już sią prawie gotowe na przyjście na świat. Oburzajmy się też na dehumanizację Polaków inaczej myślących niż chce tego ekipa Tuska, bo słynny Campus z ordynarną piosenką to nie przypadkowy incydent ,to odczłowieczanie trwa już lata. Śmiem nawet uważać sądząc po zachowaniu i miłości moich zwierząt do domowników i mnie, że w nich jest wiele więcej człowieczeństwa niż w ludziach.
03-09-2024 [14:56] - tricolour | Link: Psiedziecko było by ok, bo by
Psiedziecko było by ok, bo by oznaczało psie dziecko. Mówi się "psiecko" na rzecz, którą się trzyma w domu zamiast wychowywać dziecko. Psiecko u takich "mam" ma status dziecka.
03-09-2024 [12:08] - smieciu | Link: @Mika Czyżbyś wiedziała kto
@Mika Czyżbyś wiedziała kto wpłaca? Nie są to tłuste pisowskie misie, emeryci i fani 800+?
To raz. A dwa... „dla których priorytetem jest niepodległa, suwerenna i silna Polska i tyle”
Czyli jak rozumiem PiS wszedł w Covida z własnej inicjatywy, kupił ogrom szczepionek, z których obecnie część, za drobne 2,5mld zł, właśnie się przeterminowuje... Ot PiS przeputał dla jakichś obcych koncernów ogrom kasy ale to jest git bo... jest niezależny, nie tak jak Tusk. 2,5 mld - pomyślcie o 10mln złotych, które z dotacji stracił PiS. Mika, no musisz wesprzeć biedaków z PiS!
Podobnie z Ukrainą. Pewnie PiS sam wyszedł z inicjatywą włączenia się w czyjś konflikt. Taki jest suwerenny. Wyskoczył z najlepszego uzbrojenia. Płaszcząc się przed Ukrainą. To ten twój sposób na silną Polskę?
Mika, ja jestem za tym żebyś wpłaciła jak najwięcej. Każdy kto wierzy w PiS walczące o niepodległą, suwerenną i silną Polskę powinien to zrobić. Wam te pieniądze widać niepotrzebne. Za to towarzyszom partyjnym bardzo. Bo faktycznie oni będą wiedzieć lepiej gdzie ta kasa ma trafić.
03-09-2024 [13:35] - Mika | Link: Ależ w kwestii szczepień i
Ależ w kwestii szczepień i Ukrainy masz absolutną rację.
Zastanawiam się dlaczego się tyle zmarnowało, przecież moje tituski życzyły wszystkim na Wigilii firmowej, aby każdy z nas był pierwszy do kłucia tym eksperymentem :P Mogli kłuć się codziennie w takiej sytuacji. Na pewno Ci "młodzi z wielkich miast" mają po kilka wziątek "szczepionek', przecież trzeba było zaliczyć wycieczkę zagraniczną, żeby poświecić na Insta.
Co do wpłat, po prostu powinno Ciebie to walić i tyle. Jak to leciało? - Nie Twoja macica, nie Twój interes.
Widzisz, jak lubię Bąkiewicza Roberta. Mówi prosto z mostu, ma energie, siłę przede wszystkim i kręgosłup moralny. A przede wszystkim podzielam jego opinie. No i co? Pstro w tej chwili, bo nie ma struktur, kasy i tej całej organizacji. Jedyną przeciwwagą dla tych kolaborantów z nierządu jest obecnie PiS. I tam też są osoby, które też szanuje, chociaż są, których nie. Cały czas sugerujesz, że my tak bezkrytycznie im ufamy i wszystko akceptujemy, a to jest wielka manipulacja z Twojej strony, bo tak nie jest i nie raz tutaj to wybrzmiało i we wpisach i komentarzach. Ratujemy się tym co mamy dzisiaj.
03-09-2024 [16:00] - smieciu | Link: Co do wpłat, po prostu
Co do wpłat, po prostu powinno Ciebie to walić i tyle. Jak to leciało? - Nie Twoja macica, nie Twój interes.
Spokojnie Mika, parę słów prawdy, faktów a ty się denerwujesz.
Rzecz jest prosta. PiSowcy bazują na pustych sloganach, tysiące razy powtarzanych ogólnikach. Zwykłej bezpodstawnej wierze. Masz przed oczami służalczą rolę PiSu i co z tego? I tak będziesz pisać idiotyzmy w stylu „niepodlegli, suwerenni, silni”.
Ja wiem że fakty dla PiSowców nie mają znaczenia. Rozumowanie. Dlatego piszę te drażniące teksty. Skoro nie da się odwołać do rozumu muszę do emocji...
02-09-2024 [13:01] - Kaczysta | Link: Dokonałem wpłaty na PIS i
Dokonałem wpłaty na PIS i podałem numer PESEL a także imię ojca i datę urodzenie a ta pierolnieta Pomaska razem z ukraińcem Bodnarem mogą mnie cmoknąć w pompkę pod warunkiem że zdezynfekują parchate pyski.
02-09-2024 [13:24] - Siberian Husky Dog | Link: Jeżeli napiszę na przelewie,
Jeżeli napiszę na przelewie, że pomaska to debilka to będzie to znaczyło, że ujawniłem dane o zdrowiu psychicznym pomaski i na mnie też doniesie?
02-09-2024 [13:57] - Jabe | Link: To jest niby właściwe po
To jest niby właściwe postawienie sprawy. Lecz milczy się o tym, że to była powszechna praktyka wszystkich partii politycznych od czasów Okrągłego Stołu.
Och, doprawdy?
Także te odebrane pieniądze mogą szybko być zastąpione przez finansowe wsparcie zwolenników prawicy.
Zwolennicy prawicy nie mają powodu wspierać postępowych internacjonalistycznych sług obcych narodów.
Ilu ludziom, w okresie od 2015 do początku 2024 roku, PIS sprawujący władzę, zapewnił stanowiska w zarządach, radach nadzorczych, itp, wielkich koncernów i spółek, jak Orlen, HGHM, Azoty, PZU, firmy energetyczne i jeszcze wiele, wiele innych.
Właśnie dlatego państwowa przedsiębiorczość musi zostać zakazana.
Dlaczego partii nie można finansować z odpisów podatkowych? Powiedzmy 5 zł rocznie.
02-09-2024 [17:07] - mjk1 | Link: Masz rację Dżabe, że
Masz rację Dżabe, że państwowa własność powinna być zakazana.
Tobie jednak państwowa własność z socjalizmem się kojarzy a to nieprawda.
Stawiam dolary przeciw orzechom, że nie potrafisz nawet podać definicji socjalizmu.
Udowodnij nam, żeś nie głąb, to odszczekam.
02-09-2024 [17:20] - Jabe | Link: Chodzi o to, żeby partie nie
Chodzi o to, żeby partie nie zmieniały się w gangi polityczne, zainteresowane wyłącznie obsiadaniem synekur. Ten problem trzeba rozwiązać koniecznie.
02-09-2024 [17:42] - mjk1 | Link: Bezapelacyjnie Dżabe.
Bezapelacyjnie Dżabe.
Gdybyś jednak znał definicję socjalizmu to wiedziałbyś, że w socjalizmie niemożliwym jest obsadzanie synekur przez gangi polityczne.
Dale więc stawiam dobrą flaszkę i jak napiszesz co to socjalizm?
02-09-2024 [15:25] - Es | Link: Z tymi wplatami- darowiznami
Z tymi wplatami- darowiznami dla Pis wyszła inna "afera" Okazalo się, że Pis na przestrzeni kilku ostatnich lat zaniedbał powinności należytego I zgodnie z zawartymi umowami rozliczania się z zewnętrznymi, ale i etatowymi współpracownikami. Mówiąc wprost: pis nie płacił za wykonywane prace i usługi. W związku z czym ze współpracy zrezygnowało i odeszło na przyklad większość ludzi od obslugi medialnej i elektronicznej. To nie przypadek, że pisu w internecie i mediach internetowych po prostu nie ma, zatem i obecna możliwość oddziaływania na młodych ludzi praktycznie zanikła. Ale w związku z brakiem fachowców od obslugi elektronicznej nie miał kto zabezpieczyć całej tej akcji zapomogowej przed tymi słynnymi już groszowymi wpłatami, które Pis na swój koszt będzie zwracał. Tak to kolejny raz efektem działalności nielotów z zarządu Pis jest rozlatujący się paździerz.
02-09-2024 [15:40] - tricolour | Link: A tak przy okazji - na tej
A tak przy okazji - na tej stronie z numerem rachunku i instrukcją do wpłat jest regulamin i zatwierdzona klauzula RODO?
Czy jakoś to będzie?
😁
02-09-2024 [19:02] - spike | Link: @tri
@tri
nie twój cyrk, nie twoje małpy.
Co ciebie to obchodzi, skoro nie wpłacisz.
Przy okazji, przy zbieraniu podpisów pod inicjatywami obywatelskimi, chyba podaje się wszystkie dane osobowe, więc musi być jakaś zasada prawna, podobnie musi być w przypadku wpłat na partie, więc spokojna twoja rozczochrana.
Pamiętasz Palikota, ten robił przekręty wyborcze dla Tuska, tuż przed wyborami wydał jego książkę, powinno to być potraktowane jako nielegalne wsparcie PO?
Palikot chyba na swoją kampanię wyborczą, dawał emerytom i studentom kasę, by ją wpłacali na jego konto, było to złamanie prawa ?
Tak ogólnie, każda partia która była u władzy, jak coś oddawali do użytku, zawsze byli na otwarciu jej prominenci.
Podobnie było ze wsparciem Owsika, na scenie pokazywali się włodarze miasta, politycy by się reklamować, jest to zgodne z prawem wyborczym ?
Niedawny Jugendlager Czaszkowskiego, sponsorowany przez Niemców i jak się okazuje prezydentów miast, na którym promują się politycy obecnego nierządu, jest zgodny z prawem PKW ?
03-09-2024 [10:52] - tricolour | Link: Może i nie mój cyrk, bo z
Może i nie mój cyrk, bo z małpami nie mam nic wspólnego. Jednakże jest ustawa o ochronie danych osobowych, za której złamanie jest kara do - bodajże - dwudziestu milionów euro. Myślę, że warto napisać regulamin i zadbać o ochronę danych wpłacających gdy wszystkie wpłaty mogą nie starczyć na karę. Nie masz pewności, że ktoś właśnie na to nie czeka.
Innymi słowy: Izery buduje się w fabrykach Izer, a nie na ściernisku.
02-09-2024 [15:50] - Alina@Warszawa | Link: Na miejscu PiS nie
Na miejscu PiS nie zwróciłabym żadnego grosza, gdyby to pociągało jakiekolwiek koszty, bo to byłoby zupełnie bez sensu, w dodatku jakby na życzenie mafii 8*.
Niech tylko PiS wymyśli coś w zamian - może niech podadzą kto jest taki biedny albo głupi (a może i jedno i drugie) i poda do publicznej wiadomości wszystkie - szczególnie groszowe wpłaty, tak jak podała PO pod kierownictwem D. Tuska.
02-09-2024 [17:39] - Mika | Link: Ciekawe skąd te informacje -
Ciekawe skąd te informacje - takie półkłamstwa. Chociażby dlatego, że nawet jak są nieogarami, to temat groszy automatycznie w banku zostanie rozwiązany.
02-09-2024 [17:57] - sake3 | Link: No tak, ci prezesi,
No tak, ci prezesi, menadżerowie, dyrektorzy firm i reszta zarobiła w ciągu 8 lat kilkanaście milionów. Pan Palade zapomniął jednak dodać czy byli odpowiednimi ludźmi na te stanowiska, ekspertami, fachowcami. Przypuszczam że tak sądząc z wyników gospodarczych za rządów PiS. Dlatego więc są wyrzucani, zdrowiem przepłacali zaszczuwanie i zapewne czeka ich więzienie, niesprawiedliwe procesy, utrata dorobku i mienia przez działania obecnej ekipy. Poprzednie zasługi są bowiem dla ekipy Tuska powodem do utraty pracy. Może zamiast pytań o wdzięczność i zasadność wpłat, spekulacji, pochylania się z fałszywą troską i cieszac się z podkładania nogi PiS-owi przy tych wpłatach pozostawić sprawę partii. To jednak nie od wdzięczności mianowanych przez PiS zależy ale od nas. Ilu z nas zostanie przekonanych ,że wpłaty są nielegalne, a wielki koński łeb już intryguje.
02-09-2024 [18:39] - Jabe | Link: Dlatego więc są wyrzucani,
Dlatego więc są wyrzucani, zdrowiem przepłacali zaszczuwanie i zapewne czeka ich więzienie, niesprawiedliwe procesy, utrata dorobku i mienia przez działania obecnej ekipy.
Bez histerii. Wydaje się, że zasada, my nie ruszamy waszych – wy nie ruszacie naszych, wciąż obowiązuje. Zresztą na biednych nie trafiło.
02-09-2024 [18:53] - sake3 | Link: No straszne.....Nie trafiło
No straszne.....Nie trafiło na biednych. A wg @Jabe powinny być ubodzy? To zapewne tylko w waszej tuskobandzie mają prawo być bogaci? Nawet jeśli są durniami jak dwie paniusie od klimatu albo miły tandem obecnie błyszczący w Brukseli albo aferałowie jak Giertych, Nowak, Karpiński?
02-09-2024 [19:53] - Jabe | Link: „Waszej”
„Waszej”
02-09-2024 [19:08] - mjk1 | Link: Z Twojego wpisu wynika, że
Z Twojego wpisu wynika, że nie masz bladego pojęcia o zarządzaniu dużymi przedsiębiorstwami Droga Sake. Nie ma takiego speca na świecie, który ze, zdychającego przedsiębiorstwa zrobiłby w ciągu roku światowego giganta i jednocześnie każda miernota bardzo szybko doprowadzi najlepszą firmę do upadku. Na sukces latami pracuje zespół ludzi, nie tylko zarząd ale całe szeroko pojętej kierownictwo od najniższego do najwyższego szczebla. Zaletą nominatów PIS było to, że rady zarządu i kierownictwa kierowali dla dobra firmy. Nominaci PO zaś robią wszystko aby firmę zajechać. Tyle w największym skrócie. Nie ulega jednak najmniejszej wątpliwości, że jedni i drudzy, dbali przede wszystkim i przy okazji o własny interes, dlatego uważam, że nominaci PIS powinni płacić i to znacząco, Kilka wpisów wyżej, mój ulubieniec Dżabe, stwierdził, że tych nominatów, zarówno PiSowskich jak i POwskich należy wyeliminować i ma rację w stu procentach. W związku z tym zadałem mu proste pytanie na które nie odpowiedział. Tobie żądam to samo inaczej. Jaka forma własności pozwoli wyeliminować tę wadę, która zagwarantuje to, że nominowani prezesi firm nie będą w pierwszej kolejności dbali o swój egoistyczny interes. Dla ułatwienia dodam, że nie jest to ani państwowa ani kapitalistyczna forma własności.
02-09-2024 [20:11] - spike | Link: @mjk
@mjk
tak się zastanawiam, jakie znaczenie ma, kto zarządza firmą państwową, nominat partyjny, czy z konkursu, ktoś to musi robić, co złego jak robi to brat, siostra, kolega czy inny pociotek, zakładam posiadane kompetencje.
Mechanizm dawania zarobić znajomym czy rodzinie istnieje od zarania dziejów i na całym świecie.
Sam wykorzystywałem znajomości, by załatwiać pracę znajomym czy rodzinie.
Znaczenie może mieć, jak jest konkurs w którym pociotek przegrywa konkurs, a mimo to zostaje zatrudniony, był taki podobny przypadek w rodzinie, krewna wypadła celująco, mając szeroki wachlarz kompetencji, jak finanse, księgowość, prawo pracy i administracji.
Potem w firmie w której znalazła pracę, jej kierowniczką była synowa prezesa, mająca 1/4 kompetencji mojej krewnej.
Ta kierowniczka przychodziła na konsultacje do mojej krewnej. Tak wygląda życie :))
02-09-2024 [20:49] - mjk1 | Link: Widzisz spike, jak Ty
Widzisz spike, jak Ty kompletnie nic nie rozumiesz.
FIrmą państwową zawsze będą zarządzali jacyś nominaci, którzy muszą zarobić. I to jest święta prawda.
Ja jednak jasno i wyraźnie napisałem, że nominatów, którzy muszą zarobić powinno się wyeliminować. Generalnie ma ich nie być.
Ponawiam więc pytanie: jaka forma własności gwarantuje to, że nominat nie będzie dbał o własny interes, tylko firmy, którą zarządza.
Dla ułatwienia dodam jeszcze raz, że nie jest to ani własność prywatna, ani państwowa.
02-09-2024 [20:20] - sake3 | Link: Może nie aż tak blade jak pan
Może nie aż tak blade jak pan mi wmawia. Nie wszyscy mają możliwość być dyrektorami, menadżerami wielkich firm, zakładów, koncernów. Ale nawet te wielkie składają się z wydziałów gdzie pracuje zespół ludzi z odpowiedzialnością za pracę na danym odcinku. Praca tych wszystkich komórek dopiero warunkuje sukces całości. Dbałość o własne interesy jest tolerowana tylko wtedy gdy własnie owa całość funkcjonuje prawidłowo i bez strat a przynajmniej powinno tak być. Niestety w przypadku rządów Koalicji jest odwrotnie. Jak w każdym reżimie ci którzy mają władzę nie muszą się liczyć z prawem ani obywatelami. Jeśli chodzi o pytanie to myślę, że tylko kadencyjność jest w stanie zapewnić by prezesi w danym i określonym okresie czasu prowadzili zarząd. Po czasie zawartym w umowie przychodzi ktoś nowy ze świeżym spojrzeniem i pomysłami.
02-09-2024 [20:44] - spike | Link: @sake
@sake
kadencyjność prezesa ?
to przypomina "przechodniego" marszałka, co chcieli POlszewicy ustanowić :)))
owszem, na takich stanowiskach nie ma to znaczenia kto "rządzi", ale w firmie owszem, Obajtek "skrzydła Orlenu rozwinął, a poprzedni i obecny następca je zwija.
W firmach prywatnych prezesem jest z natury ten, kto ma większe udziały w firmie, albo udziałowiec większościowy mianuje takiego i odwołuje, za zgodą zarządu, nie ma kadencyjności, wyznacznikiem są przychody firmy, chyba że polityka większego udziałowca zmierza do bankructwa firmy, co już jest przestępstwem ściganym z urzędu, mam nadzieję, że Tyfus za sam Orlen dostanie naście lat, z jego przydupasem -prezesem.
02-09-2024 [21:12] - mjk1 | Link: Jeżeli chodzi o zarządzanie
Jeżeli chodzi o zarządzanie dużymi firmami, to napisałaś to samo co ja, tyko innymi słowami.
Jeżeli chodzi o Koalicję, to też mamy to samo zdanie.
Odpowiedż na pytanie jest jednak błędna, dlatego, że kadencyjność nie jest formą własności.
02-09-2024 [21:50] - sake3 | Link: @mjk1.......A jednak jest.
@mjk1.......A jednak jest. Przez okres zarządzania określony umową np.5 lat firma staje się jakby współwłasnoscią zarządzającego, bo to on w niej decyduje o wszystkim i jest odpowiedzialny za wszystko. Jednocześnie okres umowy nie pozwala na bogacenie się, bo zarobki też są podane w umowie. a czas jest zbyt krótki na to. Zaś sama kadencyjność ma zapobiec rutynie i siedzeniu na laurach. Po zakończeniu umowy strony rozstają się.Może się jednak zdarzyć, że pada propozycja dalszej współpracy już w innej formie.Nie ma więc błędu.
02-09-2024 [22:26] - mjk1 | Link: Ale ja nie pytałem o to, czy
Ale ja nie pytałem o to, czy kadencyjność staje się "jakby własnością zarządzającego", tylko o formę własności.
Kadencyjność można wprowadzić zarówno w firmie państwowej jak i prywatnej. Dlaczego więc kadencyjność miałaby zmieniać formę własności,
Chcesz mi wmówić, że oprócz państwowej i prywatnej inne formy własności nie istnieją?
Uczciwie jednak do końca, ja pytam o taką formę własności, która nie pozwala na tuczenie się tłustym kotom, pisowskim, platformerskim i jakimkolwiek innym.
03-09-2024 [07:10] - juur | Link: To dosyć ciekawe, że
To dosyć ciekawe, że rozmawiamy o kadencyjności w zarządach firm co świadczy, że „ wyszła ustawa i ma być urodzaj” wiecznie żywe. Jakoś nikomu nie chce przejść przez gardło kadencyjność wybrańców a to dużo więcej niż największe przedsiębiorstwo.
03-09-2024 [11:51] - sake3 | Link: @mjk1.......Czy forma
@mjk1.......Czy forma własności determinuje pojęcie kadencyjności? Właśnie kadencyjność jest chyba czynnikiem utrudniającym możliwości obrastania w tłuszcz kotów. Zarząd ustanowiony na stosunkowo krótki czas nie pozwoli na szybkie wzbogacenie się,bo po nim następuje kadencja innego.Narzędziem na utrudnianie tuczenia się tłustym kotom są przepisy czy tworzenie instytucji kontrolnych takich jak CBA.
02-09-2024 [20:54] - Alina@Warszawa | Link: Oficjalne wyniki wyboru
Oficjalne wyniki wyboru prezydenta 2020 I tura
Tu powiększony obrazek z wynikami
03-09-2024 [16:28] - Alina@Warszawa | Link: Na zadane pytanie muszę
Na zadane pytanie muszę odpowiedzieć przecząco. Jednym powodem mojej "oszczędności" jest zachowanie całego PiS w czasie palenia świec chanukowych w "polskim" sejmie, drugim zaś wszystko co działo się w czasie fałszywej pandemii covid-19. Jest też trzeci powód kalibru największej armaty - to nieobecność PiS w Domostawie na odsłonięciu pomnika "Rzeź Wołyńska" i nieobecność tej uroczystości w PiS-owskich mediach i dyskusjach. Sorry ...
PO i rządząca teraz antypolska mafia robiła dokładnie to samo - żeby nikt nie miał złudzeń!
04-09-2024 [05:03] - jazgdyni | Link: @Alina@Warszawa
@Alina@Warszawa
Witaj!
Czy tylko nasza grupa zawodowa potrafi oceniać, kalkulować? Czy tylko my kierujemy się zdrowym rozsądkiem? Odrzucamy emocje i glupoty i działamy - a przynajmniej staramy się działać - z sensem? Na to wygląda, że większość rodaków już jest zaczadzona. Albo oprawcy, prawdziwi złoczyńcy, albo gęsi i owce idące z uśmiechem na twarzy i pustką w głowie do ubojni. Nie wiedzą, że za chwilę będą zarżnięci.
Trzeba krzyczeć i naciskać, by wreszcie ruszyli swoje dupy, gdy jeszcze na nas nasyłają o 6 rano policję, bo wkrótce przychodzić będzie Polizei i poczujemy, z czym mieli do czynienia dziadkowie, gdy wkraczało GESTAPO.
Ale o tym za chwilę w kolejnym krzyku rozpaczy.
04-09-2024 [17:13] - Alina@Warszawa | Link: Fajnie byłoby gdyby cała
Fajnie byłoby gdyby cała "nasza grupa zawodowa" (czyli inżynierowie i inżynierki :)) kierowała się zdrowym rozsądkiem.
Mam jednak wśród znajomych takich, którzy dali się zaczadzić TVN-24 i nie potrafię ich z tego stanu wyprowadzić. Nie wiem jaki stanowią procent, ale nawet pojedynczy przypadek jest bardzo smutny.
04-09-2024 [17:47] - sake3 | Link: Zdrowy rozsądek jest
Zdrowy rozsądek jest oczekiwany w całym społeczeństwie nie tylko w grupie zawodowej inżynierów i inżynierek. Ale i on przegrywa z propagandą, obojętnością, złą wolą i ignorancją. Trzeba spojrzeć w siebie i próbować sobie uczciwie odpowiedzieć dlaczego nie reagowałem/reagowałam od początku.
04-09-2024 [18:03] - Alina@Warszawa | Link: To ostatnie zdanie to na
To ostatnie zdanie to na pewno nie do mnie droga Sake3! Ale dobrze, że masz świadomość takiej potrzeby, chociaż dopiero teraz ...
04-09-2024 [18:24] - sake3 | Link: Oczywiście że nie do pani,
Oczywiście że nie do pani, ale i też i nie odnoszę tej swojej refleksji do mnie. Wprawdzie ja też inżynierka, ale widać nie obejmuję tego ,,dopiero teraz''. Ja od początku widziałam jak rośnie pogarda i nienawiść i teraz wcale się nie dziwię, że doszło do takiej eskalacji.
05-09-2024 [03:02] - jazgdyni | Link: @sake3
@sake3
Ale mnie opieprzyłaś i nie potępiłaś PISu, gdy na przykład zrobił kardynalny błąd przy wyborach prezydenckich, pozwalając platformie tuż przed wyborami zmienić Kidawę-Błońską na Trzaskowskiego. W rezultacie Duda wygrał dosłownie o włos.
Dlaczego PIS na to pozwolił? Ja nie rozumiem.
05-09-2024 [08:01] - sake3 | Link: @jazgdyni.......Czy na pana
@jazgdyni.......Czy na pana blogach potępianie PiS-u jest obowiązkowe bez względu na poruszany temat? No i gdzie tu pana opieprzyłam?