ZŁOTE POCIĄGI DEUTSCHE BAHN

Wakacje to okres, kiedy w polityce niewiele się dzieje. To sezon ogórkowy, w którym królują takie tematy jak słynny „złoty pociąg” rzekomo ukryty gdzieś przez wycofujących się Niemców między Wrocławiem a Wałbrzychem. Jednak o wiele ciekawsze są dzisiaj rozgrywki wokół pociągów istniejących w rzeczywistości.. Oto spółka PKP Cargo złożyła do sądu wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego. Co to oznacza? Skutki postępowania sanacyjnego są najczęściej takie same jak skutki upadłości. Dlaczego zatem sanacja a nie upadłość? Chodzi o to, że ustawowo PKP Cargo S.A. nie może być postawione w stan upadłości. Tak się jednak dziwnie złożyło, że w tym samym czasie Urząd Transportu Kolejowego Polski przyznał licencję na przewozy kolejowe ukraińskiej spółce  Ukrainian Railways Cargo Poland. Ja ćwierkają ptaszki na mieście trwają już prace nad zatwierdzeniem dla tej spółki tras międzynarodowych biegnących przez Polskę. Żeby było jeszcze ciekawiej okazuje się, że ukraińska spółka nie dysponuje taborem kolejowym odpowiedniej jakości i w wystarczającej ilości, aby takie przewozy realizować. I tu z pomocą przychodzą Niemcy. Rozwiązanie polega na tym, że ukraińska państwowa spółka ma wziąć tabor kolejowy w leasing, oczywiście od Niemiec. I w taki oto sposób niemiecki Deutsche Bahn AG pod przykrywką ukraińskiej spółki będzie hulał po polskich torach przejmując przewozy PKP Cargo. W obliczu trwającej wojny oraz odbudowy Ukrainy, która kiedyś w końcu nastąpi, Polska zostanie pozbawiona zysków z transportu kolejowego przebiegającego przez jej terytorium.. Zyski zgarną „złote pociągi” Deutsche Bahn, a zapewne i Tuskowi skapnie równowartość 30 srebrników. Przed wybuchem drugiej wojny światowej Niemcy domagały się przeprowadzenia przez terytorium Polski eksterytorialnej autostrady i linii kolejowej z Niemiec do Prus Wschodnich. Dzisiaj bez jednego wystrzału niemieckie pociągi będą hulały jak Polska długa i szeroka trzepiąc niezłą kasę.

Tekst ukazał się w "Warszawskiej Gazecie"



Forum jest miejscem wymiany opinii użytkowników, myśli, informacji, komentarzy, nawiązywania kontaktów i rodzenia się inicjatyw. Dlatego eliminowane będą wszelkie wpisy wielokrotne, zawierające wulgarne słowa i wyrażenia, groźby karalne, obrzucanie się obelgami, obrażanie forumowiczów, członków redakcji i innych osób. Bezwzględnie będziemy zwalczali trollowanie, wszczynanie awantur i prowokowanie. Jeśli czyjaś opinia nie została dopuszczona, to znaczy, że zaliczona została do jednej z wymienionych kategorii. Jednocześnie podkreślamy, iż rozumiemy, że nasze środowisko chce mieć miejsce odreagowywania wielu lat poniżania i ciągłej nagonki na nas przez obóz "miłości", ale nie upoważnia to do stosowania wulgarnego języka. Dopuszczalna jest natomiast nawet najostrzejsza krytyka, ale bez wycieczek osobistych.

Komentarze

Obrazek użytkownika u2

19-07-2024 [16:46] - u2 | Link:

***Ukrainian Railways Cargo Poland***

W ukraińskim PKP w zarządzie zasiada niejaki Jakub Karnowski za poprzedniego Tuska szef polskiego PKP. Wtedy chciał opylić PKP Cargo dla Rosjan. Serio.

Teraz chce opylić PKP Cargo banderowcom za pomocą zaufanego szefa polskiego PKP, który jest jego nominatem.

Obrazek użytkownika smieciu

19-07-2024 [18:45] - smieciu | Link:

I tak na naszych oczach powstaje PiSowski mit.
Polecam przeczytać dla odmiany jak PiS rozwalał PKP Cargo
Dwumiesięniczk „Z biegiem szyn”, artykuł pt. Doktor bez recepty.
W 2013r. PKP Cargo przewiozło 113 mln ton towarów, w 2023 - 72 mln ton.
Przy czym ogólny ruch towarowy kolei w tych latach był podobny i wyniósł około 230 mln ton. Tak więc utrata rynku miała miejsce już wcześniej.
Z mojej prywatnej strony mogę dodać że znam człowieka, który za czasów PiS pracował tam całkowicie fikcyjnie. Po prostu potrzebował kasy, dostał tam stołek z nadania partyjnego, nic nie robił.
Teraz wielki krzyk że likwidują etaty. No najwyższa pora, choć ten mój znajomek wyleciał wcześniej, jeszcze pod koniec PiS kiedy już tam w Cargo robiło się cienko. Na wskutek działań Morawieckiego, który rozkazał spółce przewozić węgiel z portów (kiedy nagle zakazano importu z Rosji). Partyjny dyrektor się zgodził. Kontrakty komercyjne przepadły. Teraz nie ma dla kogo wozić bo konkurencja przejęła. Możecie podziękować pisowskiemu zarządowi.
Ale to nic, kolejny pisowski mit się tworzy. Wszystkie wyglądają tak samo.

Obrazek użytkownika NASZ_HENRY

19-07-2024 [20:36] - NASZ_HENRY | Link:

 
 
Przekręt z PKP Cargo  jest analogiczny jak próba przejęcia LOTu przez "Ambr Gold". Ten sam reżyser i ci sami macherzy. I skowyt pudelków taki sam 😎
  
 

Obrazek użytkownika sake3

19-07-2024 [21:07] - sake3 | Link:

Należy spytać naszych kochanych niemieckich przyjaciół co im by się w Polsce jeszcze przydało? Namiestnik i doradca Tuska Niemiec Klaus Bachmann ma chyba jakąs listę dalszych życzeń,które reżim migiem spełni.W końcu to on doradził Tuskowi że trzeba siłą i  przemocą wprowadzić Polskę do niemieckiej Europy.No ale nie bądźmy niewdzieczn i małostkowi.Nasi przyjaciele codziennie obdarzają nas migrantami.Jak tu sie nie wzruszyć.

Obrazek użytkownika r102

20-07-2024 [06:27] - r102 | Link:

Ale po co. Wszystko im się przyda - z Ziemiami Utraconymi zwanymi u nas Odzyskanymi na czele...

Najśmieszniej że tam głosują po-europejsku w 80%. Dostaną w sumie słuszną nagrodę jak przyjdzie Polizei i da 5 minut na wyprowadzkę z nielegalnie zajmowanego niemieckiego domu...