Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Nastąpiła wiekopomna chwila

Ryan, 22.03.2023
Sprzęt zimnowojenny przechodzi swoją "spóźnioną kampanię"

Podobno to zachodowi konczą się czołgi tymczasem ruscy skrobia dno garnka .
Po T-62 wyciągają na front T-54 i T-55 .Czy T-54 to zapowiadana reakcja Rosji na dostarczanie amunicji ze zubożonym uranem?
Czekam na T-34.Jeszcze chwila i Rosjanie będą ściągać czołgi z cokołów pomników
Myślę, że mamy szansę zobaczyć je przed końcem 2023


Jakby mi ktoś rok temu napisał że zobaczę na stepach Ukrainy rekonstrukcję Fulda 76 gdzie T-54 i T-55 będą walczyć z Leopardami to bym wyraził delikatniej rzecz ujmując spory sceptycyzm. Ale jednak: sowieci wyciągają z konserwacji jakieś zachomikowane T-55 i T-54 a Ukraina dostaje dostaje Leopardy,  Challengery i Abramsy
Abrams kontra T-55  Na coś takiego nawet twórcy gier się nie zdecydowali.
Ruscy to dopiero mają fantazję.
Jak dla mnie to powinni opracować taki "tuning kit" ze sklejki do "samodzilnego montażu", żeby chociaż wyglądem przypominały T-90 i straszyły.

... ciekawe kiedy..


ps.
E tam, T-54 i T-55 to w sumie dwudziestowieczny sprzęt.
Ja tam czekam na ogień kontr bateryjny w naszego Kraba

  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 4881
smieciu

smieciu

22.03.2023 19:57

Zgadza się. Ta farsa osiąga właśnie swoje apogeum.
I właśnie w takiej chwili do Putina przyjeżdża Xi by stuknąć się szklaneczkami z pysznym winkiem. Dlaczego wybrał się napić z kretynem, wariatem, osłem i błaznem w jednej osobie?
Mówią że Putin mu coś da.
Ale jakby Xi nie przyjechał to by mu nie dał? Czy Putin już nie sprzedaje Chinom wszystkiego za grosze? Co niby może dać Putin jak nie pocałunek śmierci? Kompromitacji? Najwyraźniej jednak Xi tego właśnie chce. Bo nazywa Putina „drogim przyjacielem”.
Wizytą tą Xi podjął bardzo ważną decyzję polityczną.
Uznał że warto podać rękę skompromitowanemu osłowi, w momencie kiedy za osłem wystawiono nawet list gończy.
Czy Xi jest idiotą, który nie wie kim jest Putin?
W przeciwieństwie do tutejszych czytelników przekonanych że wiedzą kim jest Putin i że jego dni są policzone?
Ryan

Ryan

22.03.2023 20:04

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Zgadza się. Ta farsa osiąga

No ale kacapy to sobie w najczarniejszych snach nie wyobrażały, że ta wielka pancerna bitwa z NATO zostanie stoczona nie w dorzeczu Renu, tylko na stepach Ukrainy!
Najwięksi twórcy SF by tego nie wymyślili. Ja się nie zdziwię jak oni kawalerią na koniach pod koniec roku będą szarżować
smieciu

smieciu

22.03.2023 20:18

Dodane przez Ryan w odpowiedzi na No ale kacapy to sobie w

Najwięksi twórcy SF by tego nie wymyślili.
Ok, znów się muszę zgodzić że dzieją się rzeczy fantastyczne. Tylko wciąż nie wiemy czy może one naprawdę są fantastyczne? Może naprawdę mamy, czy mieliśmy do czynienia z wciskanymi ludziom fantazjami podczas kiedy prawda jest brutalną rzeczywistością o której tutaj się nie myśli? Zwyczajnie nie wie, bo nie chce się przyjąć że mamy do czynienia z czymś prawdziwie brutalnym i globalnym?
Ja oczywiście krytykuję łatwe pokładanie wiary w przekaz jaki nam serwują Rosjanie i Ukraińcy na spółę. To jest zbyt absurdalne po prostu!
Nie sądzę że gdyby te absurdy, ten fantastyczny przebieg działań wojennych na Ukrainie były rzeczywiste, prawdziwą walką (mimo że oczywiście giną ludzie itp.) to do Moskwy wpadłby Xi.
Od początku piszę że Putin działa w ramach globalnego układu i nie przypadkiem jego postępowanie i ta wojna jest tak groteskowa. Wizyta Xi naprawdę daje podstawy by sądzić że jest coś więcej, co dopiero się ujawni. Wyraźnie, jak dla mnie, Xi traktuje Putina z pełną powagą. Co powinno oznaczać że i jego „wojnę” traktuje poważnie. Tzn mam na myśli że Xi w takim układzie uznaje że Putin robi to co trzeba. Bo w tej wojnie nie chodzi, w tym momencie, o zrobienie miazgi z Ukraińców ale o zasłanie ukraińskich pól trupami Rusków. A żeby to zrobić trzeba mieć jaja. Trzeba mieć też pewność że nie poniesie się konsekwencji. 
A to wszystko można mieć tylko wtedy jeśli jest plan i Xi uznaje że jest on prawidłowo realizowany.
Siberian Husky Dog

Siberian Dog Husky

22.03.2023 20:28

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Najwięksi twórcy SF by tego

Spotkanie prezydenta ChRL Xi Jinpinga z szefem kraju agresora Rosji Putinem zakończyło się dla Moskwy porażką. Przed wyjazdem chińskiego przywódcy do Rosji istniały obawy, że Chiny zaostrzą swoje poparcie dla Kremla i nie potwierdziły się te spekulacje. Pekin, o którego przyjaźni mówi się dziś w Moskwie, zdecydowanie nie poparł Rosji w wojnie z Ukrainą i nie wykazywał zamiaru konfrontacji z Zachodem. Retoryka dotycząca tzw. planu pokojowego w ogóle pokazała, że ​​Chiny albo nie są w stanie, albo po prostu nie zamierzają realizować swojej „inicjatywy”. Sam Putin nie bardzo wierzy w jego uruchomienie, który wręcz podkreślał, że Ukraina i Zachód nie są zainteresowane takim „dokumentem”.Chiny prowadzą pełzającą okupację Rosji. Chińczycy sprowadzają do kraju swój biznes i umacniają swoją eksterytorialną pozycję. Nie mówią o tym otwarcie, ale w rzeczywistości tak jest. De facto znajdowało się tam wiele nieformalnych organów ścigania, sądów i innych instytucji. Na przykład, jeśli spojrzysz na rosyjskie statystyki, możesz być zaskoczony, że bardzo niewielu Chińczyków trafia do organów ścigania i sądów, chociaż jest ich tam całkiem sporo. Nie oznacza to, że Chińczycy są tak praworządnymi obywatelami, ale wskazuje na inny sposób rozwiązywania problemów. Sytuacja jest bardzo nieprzyjemna dla Rosji. Chiny otrzymują preferencje związane z wydobyciem surowców mineralnych, zwłaszcza w rejonie Syberii. A więc jaką politykę prowadzą Chiny?
smieciu

smieciu

22.03.2023 20:43

Dodane przez Siberian Husky Dog w odpowiedzi na Spotkanie prezydenta ChRL Xi

A więc jaką politykę prowadzą Chiny?
Liczą się czyny. Chiny wspierają wojnę na Ukrainie, choćby dlatego że są największym odbiorcą rosyjskich surowców. Wspierają też na inne sposoby. Wielkie deklaracje słowne nie są najważniejsze.
Jeszcze raz przypomnę. Trybunał w Hadze, jestem przekonany nie przypadkiem właśnie teraz ogłosił Putina poszukiwanym zbrodniarzem. Tylko w kontekście tej wizyty ma sens to postanowienie, nie wisi ono w próżni. Chodziło o naświetlenie kontekstu wizyty prezydenta Chin.
Dla mnie niesamowite jest z jak niewielką medialna reakcją mamy do czynienia. Wyobrażacie sobie żeby teraz do Moskwy poleciał jakikolwiek przywódca Europy? Co działoby się w mediach pokazujących jak taki przywódca podaje rękę Putinowi?
Z każdej strony mamy jednoznaczny obraz. I wymiana handlowa i wymiana uprzejmości pokazują że Pekin i Moskwa trzymają sztamę.
Ale jakoś cicho sza. Także ze strony USA.
Dlaczego?
Bo nie dociera do ludzi wymowa zdjęcia Putina z Xi, którzy zadowoleni z siebie piją to swoje winko. Eksponują ten moment dla fotografów!
To zdjęcie jest w istocie świadectwem ich pewności siebie!
I faktycznie. Na Xi nie spadła światowa krytyka. Bo jest nie tylko Putin. Nie tylko Xi. Jest jeszcze więcej.
Coś co zdecydowanie powinno niedługo o sobie dać znać.
Siberian Husky Dog

Siberian Dog Husky

22.03.2023 21:14

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na A więc jaką politykę prowadzą

Chinom jest wszystko jedno, kto będzie kierował Rosją, potrzebują porządnego restartu rosyjskiego państwa.Jeśli Putin przegra wybory lub popełni samobójstwo na tyle przekonująco, że nigdy nie zostanie przeprowadzona sekcja zwłok, nic się nie stanie. Chiny dysponują dźwigniami ekonomicznymi, narzędziami nacisku na Rosję. Pekin jest zainteresowany wyłącznie preferencjami i stabilnością rosyjskiego terytorium
Ogólnie można powiedzieć, że Xi przyjechał do Moskwy, aby ustalić swoje interesy związane z dalszą reorganizacją Rosji i uzgodnić status Federacji Rosyjskiej jako surowcowego dodatku Chin
smieciu

smieciu

22.03.2023 22:04

Dodane przez Siberian Husky Dog w odpowiedzi na Chinom jest wszystko jedno,

Nie.
Xi nie musiał przyjeżdżać do zbrodniarza, nazywać go przyjacielem i popijać z nim winko. Chiny i tak nie mają żadnej konkurencji jeśli chodzi o korzystanie z ruskich surowców.
Za to taka wizyta ustawia Xi w jednej linii z Putinem i staje się pretekstem do ewentualnych Sankcji. Postępującego odcinania China od rynków Zachodu. Co już się dzieje ale narazie bardzo powoli.
Po co takie kompromitujące spotkanie prezydentowi Chin?
Naprawdę dziwi mnie że ty tutaj często eksponujesz zbrodnie Putina i potępiasz wszystkich tych, którzy domniemanie mu pomagają. A w ogóle nie rusza cię to co robi Xi? Skąd taka dwoistość podejścia?
Dlaczego ludzie tutaj, może i ty mają tyle pretensji do Niemców a nie mają wciąż żadnych problemów z chińskim towarem, wymianą handlową z Chinami, przyjaznymi stosunkami itp?
O tym właśnie piszę. Ta wizyta pokazuje że jak wiele wciąż może Putin. Może bo tacy ludzie jak Xi, czy Narendra Modi wciąż go finansują.
Ty Siberian go finansujesz płacąc Chinom.
Dlatego Putina nie można traktować jak oderwanego od świata szaleńca.
Tym bardziej że wyraźnie szykował się na to co się teraz dzieje budując terminale na północy, którymi teraz wysyła tankowce. Ta wojna nie jest osobistą bzdurną XIXwieczną wojenką o zapomniane imperium. Ta wojna przebudowuje cały świat. Ustanawia nowe zależności. Nowe korzyści dla tych co za nimi stoją. A ponieważ Xi nie został potępiony oznacza to że układ Putina (czyli Xi) jest potężny. Gdyż wciąż płyną pieniądze. Ktoś zyskuje ktoś traci.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

22.03.2023 22:36

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Nie.

" a nie mają wciąż żadnych problemów z chińskim towarem, wymianą handlową z Chinami, przyjaznymi stosunkami itp?"
I najwyraźniej zapomnieli czym miał być CPK, bo przecież nie lotniskiem pasażerskim.
Ryan

Ryan

22.03.2023 22:53

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Nie.

Dlaczego Chiny odmawiają uznania aneksji Krymu i tych pseudo-republik
spike

spike

22.03.2023 23:22

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na Nie.

@smieciu
powinieneś bajki pisać :)))))
jakbyś uwzględnił dawne czasy chińsko-sowieckie, to byś zrozumiał, że Xi odwiedził Putina z pocałunkiem śmierci. Widzi że Rosja nie jest tak silna, jak to sowieci pokazywali światu, jakby nie mieli bombki A, Chiny dawno by wzięli co chcą, a i tak to zrobią, teraz widzą, że to możliwe, tylko że ucierpi wiele mln ludzi.
Siberian Husky Dog

Siberian Dog Husky

22.03.2023 20:33

To będzie dopiero pojedynek na stepach Zaporoża
Pojedynek gołej dupy z batem
https://pbs.twimg.com/media/Fr1v_1oXoAkFcT5?format=jpg&name=small
Może wpadli na pomysł, że mały czołg trudniej trafić
Ryan

Ryan

22.03.2023 22:03

Dodane przez Siberian Husky Dog w odpowiedzi na To będzie dopiero pojedynek

Największa zaletą T54/55: czteroosobowa załoga.
Ukraina, po udanym trafieniu jednego z tych czołgów, wysyła na orbitę czterech smaciarzy Putina a nie tylko trzech.
Każdy drobiazg się liczy, każdy drobiazg pomaga.
RinoCeronte

RinoCeronte

22.03.2023 22:54

Dodane przez Ryan w odpowiedzi na Największa zaletą T54/55:

Tylko Szarika szkoda...
Pers

Pers

22.03.2023 21:57

Widzę, że macie niezły "bul" rzyci :)))
Ryan

Ryan

23.03.2023 07:00

Dodane przez Pers w odpowiedzi na Widzę, że macie niezły "bul"

ruszkiewicz
masz wreszcie już ten prąd
Pers

Pers

23.03.2023 08:47

Dodane przez Ryan w odpowiedzi na ruszkiewicz

@r-jasiu
Nie potrafisz nic sam wymyślić plagiatorze?
To wy macie problem z prądem. Ostatnio Pan Prezydent Putin wyłączył wam następne trzy elektrownie.
Es

Es

22.03.2023 23:41

Wszystkim rozbawionym widokiem przypominam, że te Leopardy, a nawet Tigery, to już raz wp.dol od tych wyśmiewanych dostały. I to niezły.
Ale ugodowo dodam, że taki zabytek nie musi wyruszać na pojedynek z najnowszym pancerzem aktywnym Abramsa. Wystarczy, że będzie jeździł, strzelał do stanowisk piechoty i dawał osłonę swojej. Naprawdę nie ma większej różnicy, czy Javelin trafi w maszynę za 50 baniek, czy w coś w cenie złomu. Złom się co prawda rozleci, ale te 50 baniek będzie i ślepe i nieruchome- więc tak samo w bitwie nieprzydatne.  Jeśli Putin ma ich tyle jak się szacuje(5 do 10 tysięcy), to małe kuku ten złom może jednak zrobić.
Ryan

Ryan

23.03.2023 06:56

Dodane przez Es w odpowiedzi na Wszystkim rozbawionym

To ile jest warte życie ruskiego ścierwa
Może być w juanach
Es

Es

23.03.2023 07:29

Dodane przez Ryan w odpowiedzi na To ile jest warte życie

Oficjalnie zmobilizowali ich 300 tysięcy. Część wsadzili do tych zabytków i po 3 miesięcznym szkoleniu wyślą na Ukrainę. Każdy celny ukraiński strzał będzie Putina  kosztował 4 worki pierogów. No może jeszcze jakąś kryzysową Ładę. Zapasy zarówno pierogów jak i amatorów na nie jeszcze są.
Pers

Pers

23.03.2023 08:35

Dodane przez Ryan w odpowiedzi na To ile jest warte życie

@r-jasiu
Więcej niż ukraińskiego.
Dużo więcej.
Domyślny avatar

Valdi

23.03.2023 10:51

Dodane przez Pers w odpowiedzi na @r-jasiu

Za to twoje tanieje ruski sługusie.
tricolour

tricolour

23.03.2023 07:03

Dodane przez Es w odpowiedzi na Wszystkim rozbawionym

@Es
Może i ma nawet 10tys, ale to sprzęt, który stał sześćdziesiątych lat. Ile z tego przejedzie ze sto kilometrów? Ile amunicji mają do armat już wycofanych z produkcji? Jak to sobie będzie radzić na wojnie skoro z łatwością palą nowsze konstrukcje?
Po drugie - to już ostatnia broń pancerna rosji, starszej już nie ma, no chyba, że wezmą te cztery t34 z wrocławskiego cmentarza. Wniosek taki, że amerykańska operacja specjalna demilitaryzacji rosji idzie zgodnie z planem.
Prawda jest taka, że rosja zużyła całe zapasy broni na pierwsze sto kilometrów terenu. I bardzo dobrze.
Es

Es

23.03.2023 11:18

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Es

Prawdopodobnie na Kremlu rozczytali te plany, dlatego postanowili nie wystawiać " pod nóż" nowszego sprzetu
Zakonserwowany czołg jest dużo łatwiej przywrócić niż samochód pozostawiony pod blokiem czy w zapomnianym garażu na parę lat. Na potrzeby tej wojny Putin nakazał przywrócić do pełnej sprawnosci  kilka zakładów remontowych. Już w tej chwili ich wydajność to 150- 180 czołgów miesiecznie. Kroplówka w postaci kilku leopardow Ukraińcy nie pogonią ich aż do Kremla. Tym bardziej, że główną ich siłą może być jedynie pancerz i ładny wygląd, bo jak to jest z produkcją amunicji w Europie wie każdy.  Problemy rosji z zaopatrzeniem nie są aż tak duże. Nie sięgają jeszcze po zasoby strategiczne. Stany magazynowe północnej grupy wojsk mają prawie nie naruszone. Oprócz szukania jej w Indiach chinach Korei Północnej a nawet paru krajach Afryki, postawili swoje fabryki w tryb wojenny. W Europienatomiast oprócz narastającej niechęci do konfrontacji z Rosją negocjacje w sprawie zwiększenia produkcji, czy wspólnych zakupów dla ukrainy mogą potrwać ruski- nomen omen- rok. Ostrożnie zatem z hurraoptymizmem. Może się okazać, że " wśród serdecznych przyjaciół, psy zająca zjedli" .
Czesław2

Czesław2

23.03.2023 11:21

Dodane przez Es w odpowiedzi na Zakonserwowany czołg jest

Dopiero teraz widać, co to jest NATO. Największym sukcesem w NATO w/g angielskiego generała było zrównanie praw LGBT. Proszę poczytać, co robi amerykańska ambasada.
Pers

Pers

23.03.2023 11:38

Dodane przez Czesław2 w odpowiedzi na Dopiero teraz widać, co to

Amerykańska armia nie jest tak zacofana jak rosyjska. Tam dbają o wszystkie 63,5 płci.
Żołnierzom nigdy nie może zabraknąć pudru, szminki i lakieru do paznokci.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Ryan
Nazwa bloga:
Ryan
Zawód:
Humanista
Miasto:
Europa

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 228
Liczba wyświetleń: 705,915
Liczba komentarzy: 2,672

Ostatnie wpisy blogera

  • To jego Jarosław Kaczyński pobił prawie na śmierć
  • Natrętna mucha, czyli @Spirito Libero
  • Cyrk Bodnara. Giertych aresztowany

Moje ostatnie komentarze

  • Jak pozbyć się much Istnieje wiele sposobów pozbycia się much domowych. Najprostszy sposób na muchy to packa na muchy lub zwinięta gazeta, za pomocą których możesz na nie polować. Dużą wadą tej…
  • XXI wiek. Demokracja. Konstytucja. Polska... – Postępowanie w tej sprawie prowadzą ludzie, którzy albo zostali zdegradowani przez Zbigniewa Ziobry, albo byli z nim skonfliktowani, więc to są…
  • tego palanta to nawet na Leonku olewaja Jego najnowszy fejk admini potraktowali z buta i lada moment zniknie

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • 6 dni w rzece, bez picia i jedzenia
  • 29 lat temu ostatnie sowieckie bandy opuściły Polske
  • Neon24 – polskojęzyczny portal Kremla

Ostatnio komentowane

  • Kaczysta, Dowcip dupiarza wkroczył na salony i rozbrzmiewa na skwerach, w parkach, i pod Żabką. https://pbs.twimg.com/media/GeQai8DW8AAljx0?format=jpg&name=small
  • Siberian Dog Husky, Będzie się działo Dziś właśnie ten chuligan już prawie skazany za pobicie biednego,fizycznie ułomnego (i nie tylko fizycznie) człowieka z sekty Silni Razem założył konto na portalu X Polecam…
  • Siberian Dog Husky, Jest na pilnie strzeżonym (przed bandytami/kaczystami) specjalnym pomieszczenie bez klamek OIOM szpitala w Tworkach.Na sali jest ich tam tylko troje. Dołączył do tytanów intelektu inaczej @śmieciu i…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności