Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Czy Polska może i powinna mieć broń atomową?

Piotr Solis, 22.01.2022
Odpowiedź wydaje się oczywista, że żadne z dominujących w świecie państw nie pozwoli, aby Polska taką broń posiadła. Sprawa nieco się komplikuje, gdy zastosujemy szerszą definicję, zagadnienia bez atomu itd.

Zacznę od niegdysiejszych moich zainteresowań bronią atomową, co sprawia, że rozróżniam broń atomową od neutronowej, czy wodorowej. Interesowałem się też techniką rakietową i sterowaniem nimi. Zainteresowania te całkowicie porzuciłem całe wieki temu, no prawie. Broń atomowa zabija wszystkich, teren zastosowania wyłącza z użycia na setki lat, a komuna sama w sobie popadała w ruinę, więc nie było celu.

Słowo prawie jest użyte nie przez przypadek. Impuls elektromagnetyczny unieszkodliwia wrogie samoloty, rakiety, czołgi, floty itd. W bombie wodorowej eksplozja atomowa, czy neutronowa, działa, jak zapalnik i powoduje kompresję atomów deuteru, lub trytu. W eksplozji, oprócz olbrzymiej energii, wyzwala się olbrzymi impuls elektromagnetyczny. Problemem jest skażenie po użyciu „zapalnika”.

Myślałem nad innym rozwiązaniem, a gdyby zamiast eksplozji atomowej/neutronowej, do zapoczątkowania reakcji użyć silnych, kilkuwarstwowych ładunków konwencjonalnych, a w środku większy i mniejszy pojemnik z izotopami wodoru? Oczywiście, taka eksplozja nie byłaby sterowalna, ale mogłaby dać impuls elektromagnetyczny, który neutralizowałby bronie agresora, np. Ruskich. Pomysłu dalej nie analizowałem, bo nie znam się na materiałach wybuchowych dostatecznie, a o falach uderzeniowych ich poszczególnych rodzajów, nie mam pojęcia. Metoda doświadczalna jest też wykluczona. Więc bardziej mrzonki, niż coś realnego.

Okazało się, że już wcześniej ktoś myślał podobnie. W WAT komendant prof. Sylwester Kaliski prowadził stosowne badania. Polska nie dysponowała odpowiednim laserem, ale był on specjalistą od materiałów wybuchowych i od fal uderzeniowych, więc ten niedostatek zamierzał skompensować inaczej (https://geekweek.interia.pl/lifestyle/news-gierek-i-bomba-atomowa-w-polsce-odwazne-pomysly-z-okresu-prl,nId,5783717). Komendant prof. Kaliski zamierzał przeprowadzić próbną detonację materiałów konwencjonalnych, aby uzyskać efekt syntezy wodoru (https://naszeblogi.pl/61066-jak-powstawala-polska-bomba-atomowa). Proces syntezy izotopów wodoru, w mojej opinii, nadal nie byłby sterowalny, ale oprócz olbrzymiej energii, powstałby impuls elektromagnetyczny. Polska dołączyłaby w ten sposób do grona państw z taką bronią. A Ruscy, może i NRD-ówek, nie mogli do tego dopuścić, więc zamordowali prof. Kaliskiego „wypadkiem” samochodowym - cudzysłów nie przypadkowy.

To koniec historii? Może tak, ale ciąg dalszy przy okazji artykułu o napędzie grawitacyjnym, bo znaczenie gospodarcze ma proces sterowalny. Polska nie ma gigantycznych laserów, gigantycznych magnesów, ale może to (napęd grawitacyjny) byłby tanim sposobem na fuzję izotopów wodoru? Tylko przy okazji myślę o innej opcji, gdzie taka fuzja byłaby niepotrzebna. Nie napiszę tego artykułu szybko, może w ciągu roku, bo to dla mnie nie jest priorytet. A nad opcją impulsu elektromagnetycznego, gdzieś wysoko w atmosferze, winni myśleć Ukraińcy...

Piotr Solis
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 3752
u2

u2

22.01.2022 16:19

żadne z dominujących w świecie państw nie pozwoli, aby Polska taką broń posiadła
Oczywiście wszystko zależy od definicji. Można mieć tzw. brudną bombę w postaci maleńkiej walizki. Ona również moze wyrządzić niepowetowane szkody. Polska posiada reaktor jądrowy Świerk wykorzystywany w celach pokojowych. Ale każdy szczytny cel można zmienić w mniej szczytny.
Ponadto oprócz broni atomowej, należy mieć srodki do przenoszenia takiej zabójczej broni. Tylko nieliczne mocarstwa takowe posiadają. Rywalizacja obecnie przeniosła sie w rejony kosmiczne. Widać pierwsze starcia. Rakieta Muska omal nie zderzyła się z satelitą chińskim :-)
piastolsztyn

Piotr Solis

22.01.2022 16:29

Dodane przez u2 w odpowiedzi na żadne z dominujących w

Bomby wodorowe, dotychczas zdetonowane, przypominają, w pewnym zakresie, brudne bomby. A to ze względu na materiał inicjujący. 
Nie jestem zwolennikiem zabijania, ale wykorzystaniem w celach ppkojowych.
u2

u2

22.01.2022 16:48

Dodane przez piastolsztyn w odpowiedzi na Bomby wodorowe, dotychczas

Nie jestem zwolennikiem zabijania, ale wykorzystaniem w celach ppkojowych. 
Oczywiście, ponadto Polska podpisała różne konwencje zakazujące konstruowania i rozprzestrzeniania bronii ABC. Pewnikiem mocarstwa nadal pracują nad takimi broniami pomimo światowych konwencji. Jak się wyraził onegdaj Albert Einstein, nie wiadomo jakie bronie zostaną użyte podczas trzeciej wojny światowej, wiadomo, że czwarta będzie na kije i kamienie, co już widać na granicy polsko - białoruskiej :-)
JanAndJan

JanAndJan

22.01.2022 16:34

@Solis_Pan
Tak.
Polska może.
Bronie - nawet 2 - mieć.
Chcieć, to móc. Móc zmóc.
Jedną broń od Bronka, a drugą da Bronka. Oczywiście w patriotycznym impulsie, przekaże w EMPiQ.
 https://www.konflikty.pl…
Z fuzją tylko, bym uważał. Lubi wypalić, w ostatnim akcie - desperacji.
Jeden Taki-tu, chce jeszcze Królewca. Machniom - z Ruskimi? Bo jak nie...? To, ja go bukłaczkiem...i we w Wilcze Doły. Technologicznie - do ogarnięcia.. Ciut łatwiej niż zderzanie.. tych... jąder, za przeproszeniem Szanownego Postulanta.
piastolsztyn

Piotr Solis

22.01.2022 16:37

Nie jestem znawcą architektury eksplozji i wywołanej tym fali uderzeniowej, ale wydaje się, że to powinno mieć charakter kawitacji, wielokrotnie wzmacniający efekt początkowy. 
Jak juz wspomniałem, rozwiązaniem może być wykorzystanie napędu grawitacyjnego. Celem jest produkcja taniej i czystej energii. Moze sie okazac, że takie rozwiazanie może byc niepotrzebne, bo przy okazji widzę inną opcję. W ciagu roku chce opisac teorię i podstawy takiego napędu. Prosze zauważyć, ze nie uzywam durnego terminu napęd antygrawitacyjny.
Marek Kudła

keram

22.01.2022 17:35

TAK  !!!
Ukraina zrezygnowała z broni atomowej, co było ich największym błędem !!!  Uwierzyli Putkowi, że wtedy da im spokój, i uwierzyli tym "aliantom", którzy podpisali tą umowę w zamian za gwarancje nienaruszalności granic.  Mimo to Putek zaaneksował Krym i wsadził łapy do Ługańska i Donbasu.  Gdyby Ukraina miała choć jedną bombkę atomową to Putek bałby się takich pociągnięć !!!  Obecnie wystarczyłaby jedna mała bombka wycelowana w miejsce koncentracji ruskich wojsk przy granicy z Ukrainą - ruszą doopy w stronę granicy to pyk, i nie ma armii !
A my ?!  Musimy mieć w Polsce więcej  wojska (nie NATO, w tym Niemców) ale Amerykanów i broń atomową  !  Tylko to może odstraszyć Putka od Polski !!!
Ula Ujejska

Ula Ujejska

22.01.2022 19:45

Na tym etapie naszego rozwoju militarnego bomba atomowa nie spełni swojej roli. Samą bombę moglibyśmy mieć jak mówi mój syn, w 3 miesiące - tylko że nie mamy dobrych środków do jej przenoszenia by nią postraszyć np. Rosję. I nikt nam takowych nie sprzeda. Ja bym postawiła na broń konwencjonalną, której moc rażenia jest dzisiaj nie mniej skuteczna jak atom.
piastolsztyn

Piotr Solis

22.01.2022 20:54

Dodane przez Ula Ujejska w odpowiedzi na Na tym etapie naszego rozwoju

Pierwsze zdanie z artykułu dużo mówi. Co do środków przenoszenia, to napęd grawitacyjny, który lamie, ponadto, czas i przestrzeń.  Artykuł pisany 15 minut, dla poważnych spraw, to mało. W ciągu roku uciułam trochę czasu i opisze podstawy teoretyczne.. Po drodze puknę Kościańskiego pismem do RPO, ws. polskiego ładu, pomimo, że stoję z tej samej strony, co PiS.
u2

u2

22.01.2022 20:58

Dodane przez piastolsztyn w odpowiedzi na Pierwsze zdanie z artykułu

Co do środków przenoszenia, to napęd grawitacyjny, który lamie, ponadto, czas i przestrzeń. 
Warto obejrzeć słynną "Hydrozagadkę". Tam przedstawiono rewolucyjną metodę przenoszenia wielkich ilości wody na wielkie odległości :-)
piastolsztyn

Piotr Solis

23.01.2022 00:06

Dodane przez u2 w odpowiedzi na Co do środków przenoszenia,

200 lat temu powstały logarytmy, które doprowadziły ludzkość do komputerów. W tym czasie powstały prawa Macha, w tym jedno o podróży na falach grawitacyjnych. Stąd prosta droga do twórczej modyfikacji... ale nie ubiegajmy artykułu. Obiecałem, że w ciągu roku napiszę, co trzeba. A tylko dodam, że wiem, dlaczego wulkan Cumbre Vieja na La Palma emitował fale grawitacyjne. Naukowcy nie wiedzą, a ja wiem. Chce opisac precyzyjnie, więc artykuł pisany na kolanie, przez kwadrans, nie wchodzi w grę. Artykuł o atomie pisałem ok. 15-20 minut, bo tu nie ma jakiejś nowej wiedzy. Jedyną odkrywcza rzecz, to fakt, że ktoś już to analizował, eksperymentował. Tu nie ma nowości, a jedynie, przy okazji opisu napędu grawitacyjnego, podjąć wątek syntezy, ale to nie będzie miało nic wspólnego z napędem grawitacyjnym, jako takim.
A przenoszenie wody itd., to wykorzystanie istniejacej grawitacji, a nie jej tworzenie, a tym bardziej niąsterowanie.
tricolour

tricolour

24.01.2022 09:48

Dodane przez piastolsztyn w odpowiedzi na 200 lat temu powstały

No to skoro logarytmy doprowadziły do powstania komputerów, to o pańskie teorie jestem już spokojny.
piastolsztyn

Piotr Solis

24.01.2022 18:36

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na No to skoro logarytmy

Można być laikiem, ale żeby zaraz się z tym obnosić,  jak ekshibicjonista? Gratuluje mądrości, geniuszu.
Piotr Solis
Nazwa bloga:
Pieniądz czy człowiek - co ważniejsze?
Zawód:
Ekonomista
Miasto:
Olsztyn

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 259
Liczba wyświetleń: 1,517,413
Liczba komentarzy: 2,104

Ostatnie wpisy blogera

  • Tak Ruscy pozbędą się Putina
  • III wojna światowa tuż za rogiem
  • NATO ma powód postawić ruskim ultimatum

Moje ostatnie komentarze

  • https://opinie.olsztyn.pl/polityka/tak-opozycja-zniszczy-polske-ale-czy-swiadomie/
  • https://opinie.olsztyn.p… Taka trochę ciekawostka
  • https://opinie.olsztyn.p… Kolejny element, nic z polityki i ekonomii.  Przepraszam za wstawkę.  PS

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Niemcy chcą zniszczyć PiS – chodzi o 1 bln USD
  • Niemcy w panice - pragną obalić rząd PiS
  • PO-PSL odbierze Polakom prywatne majątki - projekt ustawy

Ostatnio komentowane

  • u2, Swołocz zwrócił się do Chin o wsparcie militarne. Wczoraj eksperci w TV nie wierzyli. Sądzili, że chodzi o wsparcie finansowe :-)
  • Admin Naszeblogi.pl, Autorze - jeszcze raz puścisz drugi raz ten sam komentarz, to będę zmuszony odebrać bloga.
  • Piotr Solis, Bulgotanie nic nie zmieni... Za to zmieniło blokowanie broni dla Polski, bo jesteśmy osłabieni.  Proszę te swoje pierdu, pierdu i bulgotanie uskuteczniać gdzie indziej.  Za I…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności