Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Pechowy dzień

Izabela Brodacka Falzmann, 21.03.2021
W szkole, w której pracowałam za komuny, 8 marca wszystkie kobiety dostawały po jednym goździku i musiały podpisać u księgowej „goździk raz”. Kiedy zniecierpliwiona odmówiłam księgowa prawie się rozpłakała, więc przez litość ustąpiłam. Polonistka Pola wprowadziła obyczaj odnoszenia kwiatów do pobliskiego Kościoła Zbawiciela. Nie wiem jakie były intencje innych koleżanek, mi wystarczyła schadenfreude na widok miny partyjnego dyrektora.
8 marca w 1968 roku mieliśmy również w menu ( jak mówił popularny dowcip)  bitki studenckie z moczarkami.
 W tym roku z okazji 8 marca znowu na ulice stolicy wypełzły aborcjonistki. „Walczymy o prawo swobodnego wyboru” mówią uczestniczki strajków kobiet. Postarajmy się uściślić to hasło -chcą swobodnie wybierać czy zabić czy pozostawić przy życiu swoje własne dziecko. Nie należy się dziwić, że mają problem ze zrozumieniem implikacji swoich haseł. Współczesny świat stał się zupełnie nielogiczny, irracjonalny. Współczesny świat stanął na głowie. Obecnie każdy ma prawo arbitralnie wybrać sobie płeć zupełnie niezależnie od tak zwanych pierwotnych i wtórnych cech płciowych. Ma prawo chodzić do dowolnie wybranej toalety czy przebieralni na basenie nie licząc się z innymi, którzy mogą  przecież czuć się molestowani seksualnie (to też modne).  Ma prawo startować w zawodach sportowych w kategorii arbitralnie wybranej płci. Na przykład mężczyzna może poczuć się kobietą gdy chce wygrać z kobietami rzut  młotem. Jeżeli tak- to dlaczego profesor matematyki nie ma prawa poczuć się dzieckiem aby wygrać konkurs „Kangurek” przeznaczony dla uczniów młodszych klas szkoły podstawowej, albo dlaczego dorosły dżokej nie może na tej samej zasadzie wygrać na folblucie wyścigu przeznaczonego dla dzieci do lat ośmiu na kucykach? Jeżeli swobodny wybór jest prawem podstawowym to dlaczego uczeń nie może wybrać sobie zadań maturalnych, a dorosły człowiek ministerialnego stanowiska?
Wbrew pozorom to nie są żarty. Identyfikacja płciowa jest jednym z fundamentów organizacji życia społecznego, a problemy z tą identyfikacją były zawsze traktowane jako choroba. Hermafrodytyzm biologiczny, czyli dublowanie narządów płciowych, jest chorobą ciała natomiast brak identyfikacji z biologiczną płcią jest chorobą umysłową. Brak właściwej identyfikacji płciowej, choć w przeszłości też się zdarzał, był co najwyżej tolerowany a nie jak obecnie forsowany, propagowany i traktowany jako norma. Zdarzał się nawet w najlepszych rodzinach. Ta dolegliwość dotknęła poetkę Marię Komornicką. W czerwcu 1907 roku pani Anna z Dunin-Wąsowiczów Komornicka wybrała się z chorowitą córką Marią do nadbałtyckiego uzdrowiska Kolberg (dziś Kołobrzeg) lecz tam nie dotarły. Po drodze zatrzymały się w poznańskim hotelu Bazar gdzie Maria  spaliła wszystkie ubrania, oświadczyła, że jest mężczyzną i  kazała się odtąd nazywać Piotr Odmieniec Włast. Publikowała pod nazwiskiem Piotr Włast, bez  adekwatnego do jej sytuacji zawołania Odmieniec. Potem z nieznanych przyczyn usunęła sobie wszystkie zęby. Można uznać, że usunięcie własnych zębów to faktycznie kwestia wyboru. Dzisiaj uczciwy dentysta odmówiłby jednak wykonania takiego okaleczającego zabiegu, poleciłby kontakt z psychiatrą albo wręcz wezwał pogotowie. Wówczas ludzie byli dla aberracji wyższych sfer bardziej tolerancyjni jednak Maria Komornicka i tak zakończyła życie w zakładzie. Jak jednak można porównywać usunięcie z wyboru zębów z usunięciem z wyboru ciąży czyli zabiciem innego człowieka, co gorsze własnego dziecka?. Z wyboru można wyrwać własne zęby, usunąć jak Angelina Jolie piersi, czy nawet popełnić samobójstwo. Nie można jednak z wyboru wybić zębów sąsiadowi czy go zabić nawet jeżeli bardzo nam przeszkadza, na przykład słucha głośno disco polo. A przecież tak zwany argument społeczny, czyli fakt, że dziecko będzie przeszkadzało matce w życiu ma być zdaniem walczących o swe rzekome prawa kobiet jedną z poważnie traktowanych przesłanek do bezkarnego przerwania ciąży. Inną, jeszcze bardziej poważnie traktowaną przesłanką miałby być defekt płodu. Na szczęście jak dotąd we współczesnym świecie nikomu nie przychodzi do głowy zabijanie inwalidów. Wręcz przeciwnie- organizuje się rejsy żeglarskie i konkursy tańca dla pacjentów na wózkach, zawody narciarskie dla pozbawionych nóg, wizyty w filharmonii dla niesłyszących i wizyty w muzeach dla niewidomych. Do każdej instytucji musi poza tym prowadzić podjazd dla inwalidów niezależnie od tego czy jakikolwiek inwalida zdecyduje się kiedykolwiek tę instytucję nawiedzić. I bardzo dobrze, to wyraz empatii, szacunku dla życia i szacunku do człowieka. Tylko Hitlerowi, jego poplecznikom oraz współczesnym zwolennikom eutanazji mogło przyjść do głowy zabijanie osób chorych i starych czyli nieproduktywnych społecznie. Czy współcześni zwolennicy „dobrej śmierci” nie widzą w czyje ślady idą, za kim podążają?
Dowodem skrajnej hipokryzji współczesnego świata jest prawo surowo zabraniające wymierzenia dziecku klapsa natomiast pozwalające to dziecko zabić w okrutny sposób, krojąc je na kawałki w łonie matki. Aby usprawiedliwić tę hipokryzję i brak logiki nienarodzone dziecko nazywa się płodem. Jakby język usprawiedliwiał zbrodnię. Stygmatyzowanie przez język było charakterystyczną cechą zbrodniczych totalitaryzmów XX wieku. W obozach mordowało się i torturowało podludzi nie ludzi, za pomoc podczłowiekowi czyli Żydowi groziła kara śmierci. Z ciała matki usuwa się płód a nie człowieka, a obrońcy życia w USA i Kanadzie są obecnie karani za pikietowanie pod klinikami aborcyjnymi.  Za nazwanie aborcji morderstwem został w Polsce ukarany przez sąd redaktor katolickiego pisma. Sąd pouczył go, że prawidłową nazwą tego morderstwa jest „terminacja ciąży”. Podobnie jak prawidłową nazwą hitlerowskiego ludobójstwa było „ ostateczne rozwiązanie” a prawidłową nazwą ludobójstwa komunistycznego była „walka klasowa”.
Podsumowując- jednostka ma wolną wolę czyli może wybrać zło licząc się z poniesionymi konsekwencjami.
Społeczeństwo aby przetrwać nie może wybierać zła.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 10541
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

20.03.2021 10:16

TenKtóryNieOmijaŻadnejOkazji nie śpi 24/7 ☺☻
Marek1taki

Anonymous

20.03.2021 10:43

Niestety ma Pani racje. To "niestety" to objaw zaawansowania tzw.postępu. Już - niestety - łatwiej udawać, że nic się nie stało, że nienormalność jest normalna.
RinoCeronte

RinoCeronte

20.03.2021 12:07

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Niestety ma Pani racje. To

Biesy Dostojewskiego jak żywe... po tylu latach.
Marek1taki

Anonymous

20.03.2021 15:33

Dodane przez RinoCeronte w odpowiedzi na Biesy Dostojewskiego jak żywe

Nie tylko Biesy ;-)
Marek1taki

Anonymous

20.03.2021 10:54

Początkowo do propagandy nienormalności używano nowomowy. Teraz mamy etap gdy łamie się zasady logiki żeby nie powiedzieć kłamie w żywe oczy.
Akurat wczoraj wysłuchałem wykładu kardiologa o pandemii. Przytoczył wszystkie znane fakty, m.in. o spadku zachorować na zawał i grypę, o spadku hospitalizacji, o wzroście śmiertelności a wszystko to dla zilustrowania wniosku jakim zagrożeniem jest kowid. Okazało się, że nawet patomechanizmy znane w klasycznym zawale są dowodami na powodowanie zawału przez kowid.
Na tym się nie kończy, bo głos ekspertów jest podstawą dla prawa, doktryny wiary i penalizacji jak w podanym przykładzie o wyroku za nazwanie aborcji morderstwem.
Podobnie było z Nowym Ładem Roosevelta opartym na zdobyczach nauki marksizmu-keynesizmu. Mamy właśnie tej nienormalności recydywę.
MFW

MFW

20.03.2021 10:56

Te wszystkie aberracje jakie propagowane są na skalę globalną nie są przypadkowe, ale są elementem rewolucji neomarksistowskiej, mającej za zadanie przebudowę społeczeństw.
Źródła tych aberracji tkwią w teorii marksizmu kulturowego Antonio Gramsciego, będącego pewnego rodzaju mutacją klasycznego marksizmu. 
Marksiści dla realizacji celu jakim miało być podporządkowania sobie całego świata metodę krwawych rewolucji, zmienili taktykę i zauważyli, że kluczem do sukcesu będzie zdobycie hegemonii kulturowej, co należało zrobić w sposób pokojowy. Polem walki stała się kultura.
Głównym filarem cywilizacji łacińskiej była i jest etyka chrześcijańska a jej depozytariuszem jest KRK i to on stał się głównym celem ataku marksistów kulturowych.
Postanowiono "rozmiękczać" ten fundament cywilizacji łacińskiej od środka i pierwszym etapem były postanowienia II Soboru Watykańskiego.
Następnym etapem była rewolucja obyczajowo seksualna roku 68'.
W miarę jak pokolenie 68' przejmowało kolejne instytucje, od uniwersytetów poczynając a na prawie wszystkich instytucji Zachodu z rządami państw kończąc, zdecydowano się na przejecie władzy w KRK, poprzez zmuszenie papieża BXVI do abdykacji i korzystając z lobby homoseksualnego w Kurii Rzymskiej i Episkopatach Zachodu i wybór argentyńskiego kardynała Bergoglio, słynnego z bliskich kontaktów ze środowiskami LGBT(jego bliskim przyjacielem był i jest argentyński polityk i działacz LGBT Gustavo Vera, odwiedzający Franciszka w Watykanie i publicznie występujący w obecności Franciszka, jak to podczas Światowego Spotkania Rodzin w Dublinie w 2018 roku -  m.salon24.pl)
Stan tej rewolucji neomarksistowskiej na Zachodzie osiągnął już poziom bardzo wysoki, co obrazują rządy Demokratów w USA po wyborach w 2020 roku, więc główny atak przypuszczono na Polskę, kiedyś najweselszy barak w obozie państw socjalistycznych i najbardziej katolicki.
Kiedyś to robotnicy byli mięsem armatnim rewolucji a obecnie "mniejszości" seksualne, których fortpocztą stanowią głownie kobiety, rewolucjonistki LGBT, strajku kobiet i czarnych parasolek.
Tomaszek

Tomaszek

20.03.2021 11:15

Pani Izabelo , Wszystko 100/100 , ale problem w tym , że osoby , do których może być to adresowane tego nie przeczytają . A jeżeli już , to będą się wieszały do detali . Hitlerjugend rules .
Domyślny avatar

cyborg59

20.03.2021 11:53

Pewien amerykański inwalida wojskowy pozwał lewacką uczelnię za nazywanie go "niepełnosprawnym". Facet jest sprawniejszy fizycznie od dowolnego pracownika uczelni. Ugoda troszkę uczelnię kosztowała. Ja byłbym chętny pozwać lewaczki za określenie "osoba z macicą" jako zamiennik kobiety. Występuję jako rzecznik osób, kobiet, które po urodzeniu dzieci, lub nawet bez rodzenia utraciły macice. Określenie "osoba z macicą" dyskryminuje i poniża osoby jej nie posiadające! Moją żonę, matkę dwojga dorosłych dzieci, określenie to głęboko obraża i boli oraz narusza prywatność i poufność danych medycznych.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

20.03.2021 12:54

"Tylko Hitlerowi, jego poplecznikom oraz współczesnym zwolennikom eutanazji mogło przyjść do głowy zabijanie osób chorych i starych czyli nieproduktywnych społecznie."
Zakonnice irlandzkie, przeprowadzające eutanazję na dzieciach nie mających szans na bycie ładnymi, popleczniczkami Hitlera. Ciekawa koncepcja.
Warto przypomnieć tym którzy wzdrygają się na sama myśl o eutanazji iż była ona stosowana w katolickiej Hiszpanii pod dyktatorem Franko. A jeden z jego przybocznych generałów z takich co to dzień zaczynają od Mszy św. nawet podręcznik na ten temat wydał.
Cóż. Katolikom wolno więcej, wyspowiadają się i będzie im odpuszczone.
Tomaszek

Tomaszek

21.03.2021 00:48

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na "Tylko Hitlerowi, jego

Ty się Zdzichu za Katolików nie spowiadaj publicznie , a to co sam masz za skórą nikogo nie obchodzi . I pamiętaj generał Franco , twórca siły gospodarczej tego kraju , rozpieprzonej i przechwyconej zresztą przez unię gebelsów , zamienionej w pomidorownio ogórkownię i balangownio burdelownię . I msza się pisze z małej litery .
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

21.03.2021 16:42

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Ty się Zdzichu za Katolików

youtu.be
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

21.03.2021 20:56

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Ty się Zdzichu za Katolików

Zapomniałem napisać. Dozwolony jest w języku polskim zapis Msza św. jak i msza św.
W jakiej szkółce nauczano ciebie języka polskiego?
tricolour

tricolour

20.03.2021 14:20

@Izabela
Szkoda, że w tak dlugiej wypowiedzi zabrakło zastanowienia się dlaczego matka chce zabić swe dziecko?
Każdy sądzony mord docieka szczegółowo tej
kwestii, a są też prawodawstwa, które bez motywu nie mogą sądzić za morderstwo. Na zasadzie: jeśli nie było powodu, to nie zabija się człowieka.
Jak zwykle dopytam: celowo pominęła Pani tę kluczową rzecz, czy też akurat w zbrodni dzieciobójstwa nie ma ona znaczenia, a w innych zbrodniach ma, co mogłoby - co nie daj Boże - widzieć w dziecku niepełnego człowieka?
Proszę o odpowiedź.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

20.03.2021 16:15

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Izabela

Okoliczności zabójstwa są badane w procesie sądowym i mogą stanowić podstawę do uniewinnienia ( obrona konieczna) lub złagodzenia wyroku. Przed wojną ( II ) została uwolniona od kary kobieta która zastrzeliła swego narzeczonego na jego błagania gdyż nie mógł on znieść bóli związanych z chorobą nowotworową. To samo mogłoby dotyczyć aborcji. Byłoby to zabójstwo nie karane ale nie może być traktowane jako "niezbywalne ludzkie prawo".
tricolour

tricolour

20.03.2021 17:36

Dodane przez izabela w odpowiedzi na Okoliczności zabójstwa są

Pani Izabelo,
Ucieczka od odpowiedzi nie rozwiązuje pytania.
Dlaczego pod płaszczykiem 500+, który miał udawać program prodemograficzny warty ze trzydzieści miliardów złotych rocznie, nie wydano choćby jednego złotego na program wspierający matki-potencjanle-dzieciobójczynie w decyzji donoszenia ciąży do adpocji? Dlaczego nie ma studyjnych badań na pytaniem, co popycha matki do zabójstwa, czego im brakuje, że te, które w Polsce decydują się na aborcję już za granicą dzieci rodzą bardziej chętnie? Dlaczego w przypadku niechcianjej ciąży pomysłem pierwszego wyboru bywa "aborcja, a nie "adpocja" czyli urodzę i oddam innym?
Bo widzi Pani - ja wiem, o co Pani chodzi. Mnie też o to chodzi.
Tyle, że ja pytam dlaczego, a nie kto - tak jak Pani. Pani chętnie ocenia ludzi, a zupełnie pomija sprawę dlaczego coś robią. Bo jeżeli jest tak, że lewactwo zaatakowało, to czym chce Pani atak odeprzeć? Wyłącznie gadaniem, oceną, że źle robią? Skrywaną pedofilią w instytucji mającej za zadanie stać na straży prawdy, odwagi?
Co jest na drugiej szali?
Nic?
Tomaszek

Tomaszek

20.03.2021 16:55

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Izabela

@Tricolour
Nie jestem Izabelą , ale swój kamyczek do ogródka wrzucę .Zdawałoby się że inteligentny jesteś , a tu typowe dla angielskich zjełopiałych małolatów  why , na które oczywiście jest because . Oni tak na wszystko , a po ich bikozach to na zmianę śmieszno i straszno . Nie zastanawiaj się nad motywami bo to tylko stopniowanie  skali potępienia . Tak potępienia , nie jakiejś fejsbukowej debilnej demonstracji i instrukcji , rozważań tępej głowy . Od tego jest kodeks karny . Tu jest zerojedynkowo , nie ma odpowiedzi trzy , bo więcej to lepiej . I nawet odstępstwa w ustawie były i będą tylko wyjątkami . Bo to jednak życie nie zerojedynkowa matematyka . A ocena motywów nie wpływa na ocenę  czy zabić jest dobrze czy źle .Dziecko zawsze można oddać nie zabić .Tak samo gościa , który cię wkurza lub przeszkadza "można" zabić lub obejść . Taki "wybór" masz codziennie . Chyba niewielu z nich zabiłeś , a może nawet żadnego.
tricolour

tricolour

20.03.2021 21:25

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na @Tricolour

@Tomaszek
Kodeks karny podnosi jedynie cenę nielegalnego zabiegu w piwnicy. To jedyna konsekwencja. No chyba, że w samolot i na aborcyjną wycieczkę. Przyjemne z pożytecznym.
Nie zabijamy (kradniemy, gwałcimy...) nie dlatego, że grozi nam kodeks tylko dlatego, że nie ma takiej potrzeby.
Tomaszek

Tomaszek

21.03.2021 00:37

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Tomaszek

@Tricolour
Mi chodzi o ocenę prawną wolno , nie wolno . A kodeks karny to cennik . A samolot to wyjście tylnymi drzwiami i takie istnieje . można jeszcze samochodem i co z tego . Z twoich wywodów wcześniej wynikało , że gościa (dziecko) który komplikuje komuś  sytuację czy stoi na drodze trzeba zabić . Cz to twoja potrzeba ? Prawo obowiązuje na terenie państwa , na wycieczce zagranicznej obowiązuje prawo tubylców . I nic mi do tego , że gebelsy samoubijają sobie Herenvolk . Oni tak mają . Ich cyrk , ich małpy . I w przeciwieństwie do was my nie zabijamy nie z braku potrzeby tylko z szacunku do życia . Brak potrzeby to co? Brak ciąży ? Wszyscy się wystraszyli i zeszli z drogi ? Żeby zbój nie miał potrzeby ? A propos tej piwnicy / Czy wiesz że marycha w Holandii czy jak jej tam teraz Niderlandach czy odwrotnie jest nielegalna , i nawet są kary w kodeksie karnym przewidziane . Tylko to państwo z dykty padło na ryj przed dealerami i uchwaliło ustawę depenalizacyjną . Rozumiesz ? To jakby kilku czy kilkunastu watażków postawiło państwo do pionu . I te zwisy próbują nas prostować a sami leżą plackiem przed kilkoma czy kilkunastoma dealerami trawy . A potem zmieniło nazwę bo się kojarzyło z prochami i dziwkami . To taka przemiana duchowa zbója co zmienił nazwisko i zbójuje dalej . Taki gumowaty narodzik co się do gebelsów przykleił , to im pozwalają na takie jaja jak np Tuskoludkom  albo i lepiej za lizanie dupy i szczekanie w "jedynie słusznej" sprawie . Wiesz , najsilniejszą armią  w historii tego kraju były połączone siły Wehrmachtu i SS ? A na swój rachunek to tylko napadali na jakichś murzynkówi papuasów na zasadzie armaty przeciwko bananom a propos . Pewnie mieli potrzebę . Bez kodeksu .
tricolour

tricolour

21.03.2021 11:12

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na @Tricolour

@Tomaszek
Z moich wywodów wynikało, że jeśli ktoś sie chce niechcianego pozbyć, to znajdzie sposób bez względu na kodeksy.
Więc zanim mu prawem zakażesz, zanim cieżarne wydrepczą ścieżkę, by swoje plany i tak zrealizować, to pokazać im realną i dobrą alternatywę. Kobiety zawsze usuwały niechciane ciąże, nawet ryzykując zdrowiem więc jakiś śmieszny zakaz niczego nie zmieni gdy i lekarz też chce zarobić.
Wprowadzając prawo trzeba być realistą. Niedziałających paragrafów mamy całe sterty. Zresztą nigdy nie widziałem choć jednego sensownego pomysłu, by zachęcić do rodzenia te, które swoją ciążę chce usunąć. Owszem, prawny zakaz dobitnie pokaże, że nie wolno, ale niczego zasadniczo to nie zmieni - kto nie chciał dziecka, nagle nie zachęca.
Podobnie nie widziałem zachęty by kupować w polskich sklepach... Aaaa, polskich sklepów nie mamy - tak to działa. Prawny zakaz spowoduje, że temat zostanie odhaczony: u nas aborcji nie ma, bo nie wolno.
Śmiechu warte.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

21.03.2021 10:47

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Izabela

Matka chce zabić swe dziecko miedzy innymi dlatego, że wmówiono jej że jej dziecko  to jest zygota, zlepek komórek, a w najlepszym przypadku płód. Przyczyną aborcji jest częściej presja środowiska niż realne problemy zdrowotne matki czy jej beznadziejna sytuacja życiowa. dziecko przecież zawsze można oddać do adopcji, na dziecko czekają całe kolejki, nie trzeba go zabijać. Ale co powiedzieliby sąsiedzi?  Dlatego działalność aborcjonistek jest tak szkodliwa. Niemcom można było łatwo wmówić, że Żydzi to podludzie. Przecież popierali masowo Hitlera. Aborygeni jeszcze w XX wieku byli zaliczani do flory i fauny Australii i zabicie Aborygena wydawało się wielu porównywalne z zabiciem kangura. Tak działa prawo stanowione i język tego prawa. Dlatego trzeba uważać na prawo i na język.
tricolour

tricolour

21.03.2021 20:18

Dodane przez izabela w odpowiedzi na Matka chce zabić swe dziecko

@Izabela
Pani się wypowiada na tematy, o których nie ma pojecia. Dla mojego syna nie bylo w gminie przedszkola. No chyba, ze bylbym alkoholikiem. W pracy mojej żony oczy przewracali gdy szła na kolejne zwolnienie. Gdyby nie niania (dwa i pół tysiąca miesięcznie) a potem przedszkole prywatne, to co? O tym Pani nie napisała słowa, że matka to człowiek, który oczekuje zwyklego traktowania, a dziecko nie jest kulą u nogi.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

22.03.2021 00:05

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Izabela

Nie specjalnie wypada używać argumentum ad hominem ale Pan mnie sprowokował. Wychowałam jako samotna matka ( po śmierci męża )  pięcioro dzieci.i tyle.  To Pan chyba nie wie o czym mówi.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

22.03.2021 00:08

Dodane przez izabela w odpowiedzi na Nie specjalnie wypada używać

Komitet partyjno -episkopalny nie przymuszał.
tricolour

tricolour

22.03.2021 00:30

Dodane przez izabela w odpowiedzi na Nie specjalnie wypada używać

@Izabela
O tym, że wychowała Pani piątke wiem. Kłaniam się z szacunkiem. Nie zmienia to jednak faktu, że latwo Pani przyszło ocenić cudze zachowania gdy sama Pani poczuła się dotknięta gdy i ja tak postąpiłem.
A te kobiety, gotowe zabić swoje dziecko, postępują tak z jakiegoś powodu, który dosłownie nikogo nie interesuje gdy mowa o aborcji. Ma być zakaz i odniesiemy pełen sukces? Obawiam się, że co jak co, ale ten temat jest z definicji przegrany.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

22.03.2021 08:50

Dodane przez tricolour w odpowiedzi na @Izabela

@tricolour
Sam zakaz ma znaczenie symboliczne a nie praktyczne. Zawsze można odstąpić od karania a jeżeli człowiek chce popełnić przestępstwo to i tak popełni. Jednak ten argument nie działa w kwestii penalizacji zwykłego zabójstwa. Można by przecież uznać, że ponieważ ludzie się zabijają niezależnie od spodziewanej kary należy dozwolić zabijanie bliźnich na przykład gdy przeszkadzają ( to argument zwolenniczek aborcji na żądanie) albo gdy złe warunki życiowe pozwalają nam zabić dla poprawienia tych warunków. Nie ma sensu fantazjować. Znowu niestety powołam się na własne doświadczenia. Przez wiele lat pracowałam ( pro bono) w ruchu obrony życia Gaudium Vitae w Warszawie. Byłam magazynierem ponieważ nie cierpię ciuchów i jestem bardzo nieelegancka więc nadawałam się do magazynu jak pies do sadu. , Nasze podopieczne otrzymywały pieniądze, leki, pomoc prawną i odzież. Najtrudniejsza była sprawa mieszkań ale i to udało się kilka razy załatwić. W czasie dyżurów ( raz w tygodniu) gdy panie wybierały odzież wysłuchiwałam ich zwierzeń. Mam pełny przegląd motywów i przypadków . Mogłabym napisać pracę doktorską na ten temat.Otóż większość kobiet które odstąpiły od aborcji podawały jako motyw obok presji otoczenia brak mieszkania. Presja środowiska było to często wyrzucenie z domu ze względu na opinię sąsiadów. W ośrodkach dla samotnych matek które z nami współpracowały pobyt jest z konieczności czasowy no i mało komfortowy. Zarówno  w tej kwestii jaki tak zwanej przemocy domowej oraz w kwestii demograficznej (zapaść demograficzna spowoduje upadek systemu emerytalnego ) jedynym sensownym rozwiązaniem byłoby postawienie na budowę tanich mieszkań komunalnych preferencyjnie przyznawanych w trudnych przypadkach. Było to zresztą obiecywane. Ja też nie ruszałabym tak zwanego "zgniłego" kompromisu w kwestii aborcji bo wiadomo było że to uruchomi  zaciekłe lewactwo,które nic naprawdę nie obchodzą losy ich proli ( tym razem proletariatem zastępczym są kobiety) a potrzebna jest im zadyma.
nurt

nurt

24.03.2021 01:37

Dodane przez izabela w odpowiedzi na Nie specjalnie wypada używać

My  -  jesteśmy dumni z Pani  i  Pani życia ..
Domyślny avatar

Trotelreiner

20.03.2021 16:04

Witam Panią...
Pozwoli mi Pani na mętny cytat? A zatem...:
"Przyczyna błądzenia istot żywych zasadza sie na tym,że sądzą,iż fałsz można odrzucić,a prawdę zgłębic.
Wszelako kiedy zgłębisz samego siebie,fałsz staje sie prawdą i nie ma żadnej innej prawdy,którą należałoby
dalej zgłębiac"
PS.Przeglądarka dalej sobie kpi z polskich liter...scusi :-))
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

20.03.2021 17:25

Dodane przez Trotelreiner w odpowiedzi na Witam Panią...

Ciekawe. Gwałciciel skazany na lat ileś tam, kobieta uniewinniona od zarzutu morderstwa, lekarz pomagający w morderstwie skazany jak za morderstwo na dożywocie.
Ot poczucie sprawiedliwości tzw. Lepszego Sortu
sake3

sake2020

20.03.2021 22:11

We wsplczesnym świecieskrajna hipokryzja jest chyba najbardziej rozpowszechnionym zjawiskiem i przykrywką do działań.Wszędzie burzy i atakuje się kościoły,stosuje przemoc i zabija duchownych.Ci co tak robią nawet nie starają się dostrzec,ile skutków zła jest na świcie nad którymi nikt się nie pochyla z wyjatkiem Kościoła.Tragede dzieci i młodych kobiet zmuszanych do pracy ponad siły,sprzedawanych do domów publicznych zwłaszcza jeśli to jazydki i chrześcijanki.Ile pracy wykonuje misjonarka włoszka Eugenia Bonetti aby wykupywać z niewoli te dzieci sprzedawane i zmuszane do niewolniczej .Ile katolickich ośrodków chce pomóc kobietom pozbawionym wszelkich praw?Czy lewackie ośrodki ładujące ciężkie pieniądze w ruchy i protesty feministyczne dały choć jeden grosz pozbawionym praw i godności dzieciom i kobietom?A przecież ryczą na protestach o prawach,o godności,o demokracji?Czemu nie pojadą i nie ryczą głosno tam gdzie te prawa nie są przestrzegane?
Centrystka

Centrystka

21.03.2021 01:55

I znowu w tej tak ważnej i drażliwej sprawie pomija się pewne prawne "drobiazgi",a raczej myli się pojęcia wprowadzając zamieszanie,bo: terminacja ciąży,to nie dzieciobójstwo,które zachodzi gdy matka po urodzeniu dziecka zabija je - kodeks karny zresztą przewiduje  nadzwyczajne złagodzenie kary lub nawet uniewinnienie jeśli matka dopuściła się tego czynu pod  wpływem przebiegu porodu. A pokażcie artykuł konstytucji RP traktujący człowieka od momentu poczęcia (poprzez zygotę,embriona,płód) - wówczas większość tez artykułu i niektórych komentarzy będzie miała jakiś sens.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

21.03.2021 07:06

Dodane przez Centrystka w odpowiedzi na I znowu w tej tak ważnej i

W prawie stanowionym zabicie dziecka nawet zdolnego do życia w łonie matki to nie dzieciobójstwo lecz " terminacja ciąży". Prawo stanowione zostało raz na zawsze skompromitowane przez nazistów (czyli Niemców- dumny naród,który wydał Beethovena i Kanta) ustawami norymberskimi, pozwalającymi mordować Żydów w majestacie prawa.Powoływanie się na działanie zgodne z prawem nie pomogło jednak tym którzy po procesie w Norymberdze  zawiśli na szubienicach. Ludobójstwa nie wolno i praktycznie nie da się usprawiedliwić obowiązującym w jakimś okresie zbrodniczym prawem stanowionym. Gdyby prawo stanowione decydowało o kwalifikacji czynu nie potępialibyśmy  Pol Pota lecz stawialibyśmy mu pomniki. Za Pol Pota wystarczyło mieć czyste ręce żeby zostać zabitym motyką. Pol Pot był wychowankiem francuskich uniwersytetów,nie był ciemnym człowiekiem ,który kieruje się mentalnością trybalną pozwalającą zamordować każdego obcego. W ocenie Pol Pota tak jak w ocenie wielkich totalitaryzmów XX wieku ( stalinizmu i hitleryzmu)  nic nie pomogło powoływanie się na stanowione przez zbrodniarzy prawo. Dlatego nie mówmy o prawie stanowionym. Niebo gwiaździste nad nami.
Guildenstern

Guildenstern

21.03.2021 10:58

Dodane przez izabela w odpowiedzi na W prawie stanowionym zabicie

Zdanie: "My mamy Prawo, a według Prawa powinien On umrzeć..." jest nawet starsze od socjalistów zamawiających projekty mundurów u Hugo Bossa. Co do "prawa moralnego" w nas, piosenkarka której dziecko musiało umrzeć bo nie pasowało jej do feng shui dostała w 2017 r. od "Wysokich Obcasów" nagrodę "Superbohaterki". Może Pani miotać perły w tradycyjnie krytykowanym kierunku lecz domyślnego odbiorcy Pani w ten sposób nie uczłowieczy - awatar @centrystki świadkiem.
P.S.: Na koniec cytat z księżnej Sussex: "Tuląc moje pierwsze dziecko wiedziałam, że właśnie tracę drugie". Czyli mamy podział na royal babies oraz płody (zygoty ew. zlepki komórek) untermenschów. Nie sądzę by na teoretycznej herbatce w Pałacu Buckingham któryś z marksistów zdobył się na przełamanie tegoż.
Centrystka

Centrystka

22.03.2021 01:50

Dodane przez Guildenstern w odpowiedzi na Zdanie: "My mamy Prawo, a

Czy uczłowieczona postać z Szekspira ma pojęcie o prawie,zwłaszcza polskim? Obawiam się, że wątpię sądząc z przemądrzałego komentarza sięgającego do najwyższych sfer angielskich.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

21.03.2021 22:10

Dodane przez izabela w odpowiedzi na W prawie stanowionym zabicie

@ Izabela
"W prawie stanowionym zabicie dziecka nawet zdolnego do życia w łonie matki to nie dzieciobójstwo lecz " terminacja ciąży"."
Biologicznie rzecz ujmując od momentu poczęcia do zejścia z padołu łez mamy do czynienia z człowiekiem.
W fazie prenatalnej mówimy o płodzie, embrionie, blastuli, zarodku specjalista ileś tam faz może wymieni więcej. Dzieckiem człowiek staje się pi X oko parę miesięcy po porodzie. 
Nazywanie zapłodnionego jaja dzieckiem jest czysto emocjonalnym sposobem manipulacji.
Manipulacja ta polega na tym, iż wpaja się przekonanie, że zażycie pigułki "dzień po" = morderstwo
Założenie gumy na instrument = 1/2 morderstwa.
Co nie przeszkadza w tym, że organ wysyłający taką informację do obiegu publicznego sam wysyła tabletki" dzień po" tam gdzie doszło do gwałtów misjonarek.
Drugi aspekt to wpływ prawa na zachowania ludzkie. Tak się składa że zwolennicy zakazu zabijania ludzi w stanie prenatalnym, gdy zadać im pytanie o reakcję  na przymus rodzenia ciężko uszkodzonego dziecka, drapią się po głowie, gdy to pytanie dotyczyć będzie ich córek, sióstr, żon.
Trzeba zadać sobie pytanie czy tego rodzaju zakazy wpłyną na zmniejszenie liczby aborcji?
Odpowiedzią na nie, nie może być tępy argument o rezygnacji z karania za morderstwo  z premedytacją.
Wszak nawet jeśli zaczniemy nazywać płód człowieczy dzieckiem, to jest on związany z brzuchem konkretnego człowieka i w związku z tym prawo musi brać pod uwagę interes człowieka w którego macicy jest inny człowiek.
Gadanie o tym że człowiek w macicy jest istotą słabszą jest wytrychem. 
Jeśli za zabicie człowieka w macicy, posiadaczka macicy może trafić do pierdla, a to że nie trafi wynika z łagodności ławy sędziowskiej nie jest żadnym ustaleniem hierarchii tylko dominacją interesów i ambicji ustalaczy prawa.
Człowiek w tym przypadku samica, którą nazywamy kobietą ma mieć przywilej - wynikający z bycia samicą - do rzetelnej informacji i pomocy ze strony służby zdrowia, na którą się ona składa, płacąc podatek - lub jej najbliżsi.
Państwo jest zobowiązane do traktowania samicy ludzkiej jako człowieka, a nie inkubatora.
Samica ludzka zwana dalej kobietą ma prawo do pełnej informacji co dzieje się w jej macicy i decyzja co dalej ma wynikać z jej dobrej woli.
Reasumując
Polka ma przyjść do polskiego lekarza, który otoczy ją opieką i poda informację o stanie życia które rozwija się jej macicy.
Jeśli okaże się że dziecko może być "obdarzone" jakimiś wadami to obowiązkiem państwa powinna być propozycja, a nie przymus.
BTW
Czy zauważyliście Państwo, że w toku medialnej batalii nikt, dosłownie nikt nie pokazuje jak wygląda życie wielu  naszych bliźnich którzy mają problem z ilością chromosomów. Niech Was nie zwiodą cudowne obrazki. Personel zakładów zamkniętych w tej liczbie siostry to święci za życia.
Centrystka

Centrystka

22.03.2021 01:44

Dodane przez izabela w odpowiedzi na W prawie stanowionym zabicie

Przykro mi,ale komentarz Autorki ma się nijak do mojego: ja piszę o prawie ustanowionym przez Polaków i obowiązującym w Rzeczypospolitej Polskiej.
A Kant to ten,co się chwalił: "Niebo gwiaździste nade mną,a we mnie pół litra".?
Centrystka

Centrystka

22.03.2021 02:05

Dodane przez Centrystka w odpowiedzi na I znowu w tej tak ważnej i

Post scriptum
Podkreślam,e w moim komentarzu mówię o stanie prawnym sprzed  ogłoszenia przez tzw.prezes tak zwanego TK sławetnego stwierdzenia,iż wady letalne płodu nie stanowią powodu do legalnej aborcji, albowiem rzekomo jest to sprzeczne z naszą konstytucją (co jest nieprawdą,o czym wyżej wspomniałam). Jednocześnie mgr Przyłębska w uzasadnieniu (mono spóźnionym i nie wymagającym publikowania) daje sprzeczną z naszą konstytucją "wykładnię prawa" jakoby życie człowieka rozpoczyna się w moencie zapłodnienia.
nurt

nurt

24.03.2021 01:29

Btw,  VIDE:  zapodaj.net
Pozdrawiam  Patriotów
lala

lala

28.03.2021 19:40

dlaczego zmusza Pani innych, by wyznawali ten sam pogląd i wierzyli, że zygota czy płód jest człowiekiem od poczęcia?? 
niechże nie robi aborcji ten kto tak uważa - i wystarczy, no, ale jak widać fanatycy do Pani podobni chcą zmuszać innych do tej samej wiary, ładnie to tak? a tyle Pani wyrzeka na "zmuszających" Panią np. homoseksualistów, że chcą mieć prawo do małżeństwa i zakładania rodzin... - nie chce Pani, żeby Panią ktoś zmuszał od akceptacji - niech Pani nie zmusza innych by byli tacy jak Pani
Jabe

Jabe

28.03.2021 20:22

Dodane przez lala w odpowiedzi na dlaczego zmusza pani innych,

A co z gwałtem? Ja uważam, że mężczyzna powienien mieć prawo dysponować swoim ciałem. Niech każdy decyduje za siebie.
Homoseksualistom natomiast prawo do małżeństwa jak najbardziej przysługuje. Nie mają w tym względzie ani większych praw, ani mniejszych. Pełna równość.
Domyślny avatar

Kamil Krupa

19.04.2021 23:03

Dlaczego to święto kojarzy się z czymś sowieckim, a zatem złym? Dla mnie osobiście to kolejny powód, aby podarować mamie kwiaty, zaskoczyć żonę i sprawić przyjemność siostrze prezentem.
Izabela Brodacka Falzmann
Nazwa bloga:
Blog autorski

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 063
Liczba wyświetleń: 7,769,468
Liczba komentarzy: 21,368

Ostatnie wpisy blogera

  • Było, ale nie minęło
  • Ukraina zmierza w kierunku nazizmu
  • Kto płaci za orkiestrę, wybiera muzykę

Moje ostatnie komentarze

  • Jaruzelska nie gloryfikowała. Ona sobie kpiła. I to mi się własnie nie podobało. Natomiast jestem w posiadaniu listów pana Przedpełskiego właściciel domu przy ulicy Ikara przejętym po Jaruzelskim…
  • Pisałam kiedyś niechetnie o klanie Spiewaków ale Jana będę bronic. Pomaga lokatorom bezprawnie wyrzucanym z mieszkań i zajmują go sprawy Warszawy. Moim zdaniem nie jest groźna lewicowa wrazliwośc.…
  • Ale to nie znaczy, że nalezy zakazać uzywania wentylatórów. Wydalanie też jest nieuchronne. Czy nalezy negować istnienie wodniczki tętniącej?Cóż winny jest nieszczęsny pantofelek, że tak ma? Gorzej…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek edukacji. Tym razem piszę jako fachowiec.
  • Historia pewnej kamienicy
  • Śpioszki rozmiaru XXXL

Ostatnio komentowane

  • Tomaszek, Trzeba pilnować kasy . Bo pieriestrojka czyli pieriedyszka nie wyszłaby bez pieriechwatyzacji . A w zasadzie po to to było i przyszło po wojnie dopiero w momencie wystarczającej akumulacji . 
  • Tomaszek, Taka fajna "lekkość bytu " . To dla czego sobie z ptaszkami nie porozmawiać ?
  • Marek Michalski, O towarzyszce panience też można powiedzieć, że robi dużo dobrego skoro prowadzi wywiady z osobami, które mają zakaz wstępu do mediów głównego ścieku.Najmłodszy ze Śpiewaków też śpiewa na…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności