Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Symbol używany jako cep

Izabela Brodacka Falzmann, 06.03.2021

Dyrektor wrocławskiego oddziału IPN dr. Tomasz Greniuch został zmuszony do rezygnacji za to  że jako działacz ONR używał tak zwanego salutu rzymskiego funkcjonującego potem  jako hitlerowskie pozdrowienie. W oczach atakującej Greniucha lewicy jego największym przewinieniem była jednak przynależność do ONR. ONR był zawsze przedmiotem ataków nie tylko lewicy lecz również jej różnych mutacji. „Jest ONR-u spadkobiercą Partia” napisał Czesław Miłosz w  „Traktacie poetyckim”. Trudno wyobrazić sobie większy nonsens. Komunistyczny internacjonalizm, walka z rodziną, tradycją i religią stawiały te ideologie na przeciwnych biegunach. W czasach kiedy Miłosz to pisał było jednak w modzie wykrzywianie się na komunistyczną partię przez jej byłych a nawet aktualnych członków natomiast nienawiść do ONR  lewica pozostawiła w spadku swoim sympatykom jeszcze z przedwojennych czasów. Teraz kiedy potępienie komunizmu należy do kanonu poglądów komunistycznych zaprzańców, ( „małowiernych” jak ich nazywał Putrament, albo „transformersów” jak ich nazywają inni)  najłatwiej im przychodzi prosta  inwersja słów Miłosza-  „jest Partii spadkobiercą ONR”. Za Miłoszem piszę słowo „partia” z dużej litery. Szacunek, feblik czy lęk wobec partii pozostał mu do końca życia. A przede wszystkim lewacka nienawiść do ONR wyssana już nie wiem z czym bo przecież nie z mlekiem matki . A intelektualnym dysydentom komunizmu pozostała do dziś wyssana (też nie wiem z czym) miłość do Miłosza. „ My z niego wszyscy” napisał kiedyś o Miłoszu Wojciech Karpiński posługując się słowami wypowiedzianymi przez Krasińskiego o Mickiewiczu.

Do Tomasza Greniucha nie dotarła prosta zasada: „ nie wolno igrać ze skompromitowanymi symbolami”. Jak wielokrotnie pisałam, a niedawno przypominałam, swastyka, symbol religijny obecny w wielu kulturach świata, używany przez Karłowicza do znakowania szlaków tatrzańskich został splugawiony i raz na zawsze unieważniony przez hitlerowców. Nikt obecnie nie powinien używać swastyki jako symbolu szczęścia, jak to robią nieświadomi tego Hindusi. Swastyka została zdelegalizowana, wykreślona ze spisu symboli ludzkości raz na zawsze. To samo dotyczy znaku błyskawicy używanego przez lewactwo uzurpujące sobie prawo do reprezentowania wszystkich kobiet. To samo dotyczy salutu rzymskiego. Jest skompromitowany, splugawiony i raz na zawsze unieważniony prze Hitlera. Do Greniucha  to jednak nie dotarło. Z niefrasobliwości czy zwykłej młodzieńczej głupoty - nie wiem. Nie dociera również do niejakiej Lempart a co gorsza do wszelkich sprzyjających jej Julek. Nie zauważyłam jednak aby posługiwanie się znakiem błyskawicy kompromitowało Lempart w oczach jej sympatyków, aby przekreślało (wątpliwy zresztą) dorobek jej życia. Głupota czy brak elegancji nie jest zbrodnią, a poza tym nie takie zbrodnie były i są  w naszych czasach wybaczane. Jeżeli można było człowiekiem honoru nazwać Kiszczaka, który ma na rękach krew księdza Popiełuszki, jeżeli Mazowieckiemu nikt nie wypominał nawoływania do skazania biskupa Kaczmarka, a w każdym razie nie przeszkodziło mu to w karierze i nikt nie żądał odwołania go ze stanowiska premiera, jeżeli Baumanowi nikt nie odebrał tytułów naukowych za prześladowanie podziemia niepodległościowego dlaczego tak histerycznie reaguje się na wybryk Greniucha? Argumentem antagonistów Greniucha  jest fakt, że zabawiając się prezentowaniem rzymskiego salutu był dorosły. Mazowiecki  nawołując do skazania biskupa Kaczmarka też nie był już nastolatkiem, był dojrzałym człowiekiem, intelektualistą.

Zastanówmy się czy w ogóle jest możliwe odwrócenie wymowy znaków, zdjęcie anatemy z raz zhańbionego symbolu?
  W dziejach ludzkości zdarzyło się to tylko raz. Krzyż, który w czasach rzymskich był symbolem hańby został poprzez męczeństwo Chrystusa uświęcony i wyniesiony na ołtarze. Znak krzyża dla chrześcijan jest symbolem przynależności do wspólnoty, dla niektórych elegancką ozdobą, na krzyż przysięgało się i przysięga do dziś dnia w amerykańskich sądach, czyli jest gwarantem prawdy. Krzyż jako symbol został zatem całkowicie zrehabilitowany.

Próbę zmiany wymowy symbolu sierpa i młota podjął boliwijski prezydent Evo Morales. W  lipcu 2015 roku w czasie podróży papieża Franciszka do krajów Ameryki Łacińskiej Morales wręczył mu wykonaną w drewnie figurę Chrystusa rozpiętego na krzyżu utworzonym z sierpa i młota.  Rzeźbę wykonał Luis Espinal, jezuicki kapłan, zwolennik teologii wyzwolenia, zamordowany 21 marca 1980 r. przez „oprawców z prawicowej dyktatury” jak to określił wówczas ( to znaczy w 2015 roku) Tygodnik Powszechny. Tylko ktoś bardzo naiwny mógłby zechcieć rozumieć ten symbol jako wyraz solidarności z ofiarami komunizmu. Gest Moralesa był znakiem poparcia dla teologii wyzwolenia, a figurka miała w założeniu uświęcić splugawiony przez komunizm symbol sierpa i młota, przywrócić mu szacunek. Papież podarunek przyjął. Było to znakiem jego poparcia dla teologii wyzwolenia pomimo, że wykorzystywanie marksizmu w teologii wielokrotnie potępiał Jan Paweł II  a także ówczesny przewodniczący Kongregacji Nauki Wiary kardynał Joseph Ratzinger jako niezgodne z doktryną i powołaniem kościoła. Opisując to wydarzenie w książce „Poza polityczną poprawnością” Paweł Lisicki zadaje retoryczne pytanie. „ Czy podobnie milcząco reagowalibyśmy, gdyby jakiś przywódca światowy wręczył Chrystusa na swastyce twierdząc, że nazizm był pierwotnie formą protestu przeciw niesprawiedliwości światowego kapitalizmu? Nie sadzę. Dla zbrodniczych symboli nie powinno być tolerancji”. Nie powinno być tolerancji dla swastyki, dla znaku błyskawicy malowanego obecnie na ścianach kościołów i wystawianego w oknach, dla sierpa i młota choć kiedyś były to tylko narzędzia pracy. Dlaczego jednak lewactwu zupełnie nie przeszkadza symbol błyskawicy natomiast jednakowo przeszkadza krzyż w Sejmie jak salut rzymski wykonany kiedyś przez prezesa IPN ? Bo lewactwo nie rozumie znaczenia symbolu, używa go  jako cepa do prostackiej walki z ludźmi i instytucjami.
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 11443
Imć Waszeć

Dark Regis

07.03.2021 19:56

Dodane przez Ryszard Surmacz w odpowiedzi na @ Imć Waszeć

Nie, chyba nie zrelatywizowałem. Nie sądzę po prostu, żeby symbol czy gest sam w sobie stanowił zagrożenie, tak jak nóż lub pistolet nim nie jest. Jeśli jednak chcemy prewencyjnie zabronić stosowania pewnych gestów i symboli, żeby utrudnić zadanie "rekruterom", którzy wiedzą z której strony chleb jest posmarowany, to należy to zrobić symetrycznie, czyli zwyczajnie uczciwie. Ucieczka młodzieży od PIS-u jest właśnie pokłosiem dziwnego braku symetrii i cichego wspierania prac wrogiego obozu w przejmowaniu kontroli symbolicznej nad młodzieżą. Przecież wiemy, że wpuszczenie LGBT do szkół będzie skutkowało zwiększeniem procenta zboków w społeczeństwie, to dlaczego nie chcemy zrozumieć, że to samo tyczy się lewackich ideologii? Usuwanie lewakom sprzed nosa ściany oporowej, to zwyczajne działanie na szkodę Polski. https://www.youtube.com/…
Jabe

Jabe

07.03.2021 20:25

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Nie, chyba nie

Ucieczka młodzieży od PiS-u jest efektem braku pozytywnego programu, z którym mogłaby się identyfikować. Wobec tego – jak to młodzież – jest przeciw. Tak to przyszłe pokolenia są wpychane w objęcia postępowców.
Imć Waszeć

Dark Regis

07.03.2021 20:51

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Ucieczka młodzieży od PiS-u

Konfederacja też na tym trochę korzysta. Ale fakt, największym beneficjentem "wahań wzdłużnych" PIS jest obecnie Hołownia.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

08.03.2021 02:30

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Nie, chyba nie

"Przecież wiemy, że wpuszczenie LGBT do szkół będzie skutkowało zwiększeniem procenta zboków w społeczeństwie"
Można postawić pytanie. 
Czym miało zaowocować wpuszczenie katechetów do szkół?
Jeśli biologia, w tym nauka o człowieku, staje się zbędnym utrudniającym indoktrynację przedmiotem, to nie dziwota, że LGTB w szkołach, ma w tej chwili pole do popisu. 
Ostatecznie ich rola jest taka sama jak katechetów.
Uczynić człowieka powolnym i bezkrytycznym.
Niespełna 30 lat obecności indoktrynacji w szkołach, mediach, na ulicach przynosi teraz opłakane skutki.
Marek1taki

Anonymous

08.03.2021 07:06

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na "Przecież wiemy, że

Nie widzi Pan różnicy między katolicyzmem i deprawacją? Mało prawdopodobne.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

08.03.2021 08:48

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Nie widzi Pan różnicy między

Uważa Pan że nieokrzesani, wścibscy, materialnie wyedukowani, katecheci prowadzą dziatwę ścieżką, Pana Naszego, Jezusa Chrystusa?
Marek1taki

Anonymous

06.03.2021 14:44

Dziękuję za podjęcie tematu. Zaskoczyło mnie nieprzyjemnie, że osoby deklarujące konserwatyzm zapałały oburzeniem.
"dlaczego tak histerycznie reaguje się na wybryk Greniucha?"
Otóż to! Czyżby impregnacja propagandą lewicy była tak dogłębna a odwaga cywilna staniała?
Nasuwa się wniosek, że po raz kolejny nastąpiła konfrontacja poglądów i uległości wobec propagandy lewicy z zasadami naszej cywilizacji, czyli zasadami prawicy.
Marek1taki

Anonymous

06.03.2021 15:05

„ nie wolno igrać ze skompromitowanymi symbolami”
1. Nie mam pretensji do Hindusów i Japończyków za używanie symbolu swastyki. W tych krajach to tradycja silniejsza niż ich skojarzenia z symbolem hitleryzmu.
Co innego w Polsce. Czy heilowanie narodowców jest tożsame z gloryfikacją nazizmu? Możliwe, że w konkretnych przypadkach. Gest ten jest też sprzeciwem narodowców wobec międzynarodówki komunistycznej i politycznej poprawności. Nie interesowało mnie czy ONR używał tego gestu. Dla mnie natomiast równie skompromitowane jest wygrażanie pięścią przez komunistów.
2. Nie symbolem a słowem dla wielu skompromitowanym jest liberalizm. Nie z winy strasznych liberałów bo takich nie było. Czy walczyć z tym?
W USA liberałowie to lewica od umiarkowanej po czystych marksistów. W Europie również mało kto utożsamia z konserwatyzmem i prawicą. Zwykle z "róbta co chceta".
Nastąpiło zwycięstwo nowomowy. Czy walczyć z nowomową lewicy czy przyjmować jej dyktat ideologiczny bo za słowami kryją się idee?
W Polsce liberałowie spuścili z tonu i nazwali się wolnościowcami. Elektorat konserwatywny (nie mylić z prawicowym, zwłaszcza w świetle ostatniej szczerej wypowiedzi europosła Legutki) nie dostaje od tej nazwy białej gorączki więc jest to słuszna taktyka Konfederacji. Ja nie mam takich potrzeb więc znoszę obelgi z podniesionym czołem i komunie się nie kłaniam ;-)
Ryszard Surmacz

Ryszard Surmacz

06.03.2021 17:28

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na „ nie wolno igrać ze

@ Marek1taki
Widzę, że obrona Greniucha wywołuje wiatr, który spycha nas nie tylko na mieliznę, ale również na bezdroża głupoty. W Polsce wystarczy wywołać jakakolwiek dyskusję, a wyjdzie z niej lewactwo, albo jakiś potworek. Gdyby to był nawet sam papież i puścił takiego baka, jak Greniuch, to mamy do czynienia z dyskwalifikacja. Amen!
Wszyscy nasi wrogowie wokoło czekaja tylko na taki obrót, który moga publicznie określić, jako zidiociały. Określone stanowiska wymagaja określonych poziomów, bo postawa ich przedstawicieli przekłada się wizerunek całej Polski. Panie Marku, to nie piaskownica, trzeba rozumieć. Ja mogę mieć wielka sympatię do dr. Greniucha, ale to już jest moja prywatna sprawa. Nie możemy iść w zaparte, musimy dorosnać do jakiego poziomu. Po zakończeniu II wojny hejlowanie (czy jak kto woli heilowanie) ma wydźwięk hitlerowski. I niczego tu nie da się zmienić.
Imć Waszeć

Dark Regis

06.03.2021 17:36

Dodane przez Ryszard Surmacz w odpowiedzi na @ Marek1taki

Tak. Dorobiono nam celowo taką piętę achillesową, żebyśmy wciąż sami wśród siebie węszyli wrogów. Wystarczy rzucić "prokurator i z PZPR" a zaczyna się czysty folklor jak na wiejskiej dyskotece. Nikt nie myśli tylko na ślepo nap..la, jak w bandzie Kmicica. A jak działają nasi wrogowie? Sprzysięgną się nawet z diabłem, żeby dopiąć celu. Mają w tym wielowiekowe doświadczenie, że przypomnę tylko zatrudnienie żydów przez Gestapo do wyłapywania żydów. Widać więc, że to jest też nasza słabość. Jeszcze raz zalinkuję dyskusję: https://www.youtube.com/…
Marek1taki

Anonymous

06.03.2021 18:26

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Tak. Dorobiono nam celowo

@Imć Waszeć
PZPR już przestał być jedynym kryterium lewicowości. Wyrosły gorsze szatany, akurat częściej z korzeniami z epoki UB i PPRu i odnalezione po latach w UW a teraz czynne na nowych frontach - np.mięsowstręt Pani Holland.
Tak jak padło w którymś komentarzu początek lat dziewięćdziesiątych był próbą eksperymentu z ruchami różnych ideologii nie bez moderacji służb. To generalnie nie wypaliło do stygmatyzacji Polaków nazizmem bo równolegle działała propaganda antyfaszystowska jako jeden z leitmotywów ówczesnej międzynarodówki.
Folklor wiejskiej dyskoteki: nie chodzi by dać się wodzić za nos i robić czystki wśród swoich ale ukrócić wrogą agenturę. Sprawa nie jest łatwa od kiedy PiS się zatracił w awangardzie rewolucji (piątka dla zwierząt np.).
Ryszard Surmacz

Ryszard Surmacz

07.03.2021 00:02

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Tak. Dorobiono nam celowo

@ Imć
Kryteria musza być jasne, jak w zasady w matematyce. Świat jest ułożony wg określonych praw i zasad i tak musi być w życiu człowieka. Nie ma na to rady. Patologia to proces gnilny i musi sie obrocić w proch. Jak kryteria będa jasne, nie będzie sztucznych wrogów. Na przykład IPN dostał teczki, ale nie wypracowal kryterium oceny ani TW, ani agenta, ani zdrajcy, ani nawet bohatera. Sama współpraca nie wystarczy, samo bycie w UB/SB również, jakie jest kryterium zdrajcy, a jakie bohatera? Brak tego kryterium powoduje zamęt, który destabilizuje państwo i oglupia młodzież. Nie było ani dekomunizacji, ani deubekizacji. Tu nie trzeba się sprzysięgać z diabłem, diabeł kreci hołubce w naszych głowach. Wieluwiekowemu doświadczeniu wrogów musimy przeciwstawić własne doświadczenie i wówczas będzie sytuacja jasna.
Marek1taki

Anonymous

06.03.2021 17:44

Dodane przez Ryszard Surmacz w odpowiedzi na @ Marek1taki

Dlatego pisałem na NB wcześniej, że skoro już Greniuch został odwołany, co powinno nastąpić w procesie kompleksowym a nie wybiórczym pod dyktando, to powinien zostać wzorem do dekomunizacji urzędów od góry poczynając. Bezkompromisowej. Sądownictwo zostało obronione dla lewicy przez Panią Romaszewską z Panem Prezydentem. Czyż nie piękny przykład jak głęboko sięga patologia? A jako alternatywę mieliśmy krzewiciela pederastii by nie wspominać o innych powikłaniach fekalnych Pana Trzaskowskiego.
Imć Waszeć

Dark Regis

06.03.2021 18:19

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Dlatego pisałem na NB

Ależ to się dzieje na każdym poziomie. Władza nie odbiega w tym znacząco od radykałów. Wystarczy przypomnieć tylko regularnie wzbudzane przez "prawicę" krucjaty przeciwko Polańskiemu, przy jednoczesnym całkowitym milczeniu w sprawie "ojca i założyciela Unii Europejskiej" niejakiego Daniela Cohn Bendita. "Poseł do Parlamentu Europejskiego od 1994, należący do Grupy Zielonych – Wolny Sojusz Europejski. W wyborach w 1999 wszedł do Parlamentu Europejskiego z listy francuskich Zielonych, w 2004 – z listy Zielonych niemieckich, zaś w 2009 ponownie we Francji, z listy skupionej wokół Zielonych koalicji Europe Écologie. W kadencjach 1999-2004 i 2004-2009 oraz 2009-2014 współprzewodniczący Grupy. Członek Komisji Gospodarczej i Monetarnej oraz Komisji Spraw Konstytucyjnych Parlamentu Europejskiego. Popiera ideę federalistyczną w Unii Europejskiej" Widać, że nawet dla dyżurnej prawicy są sprawy "pilne" i "mało istotne w obliczu okoliczności". Jak dla marksistów. Nie mówię, jak powinna się zachowywać w konkretnej sprawie prawica, ale apeluje o zgodność słów i czynów, żeby powstrzymać meandrowanie w kierunku "prawicy marksistowskiej".
Es

Es

06.03.2021 19:32

Dodane przez Ryszard Surmacz w odpowiedzi na @ Marek1taki

Wobec tego jest Pan za tym aby ciąć każdego równo z ziemią za każdy szczeniacki wygłup, jeśli tylko przyjdzie taka dyspozycja z wiadomej ambasady. Gratuluję " właściwej" wykładni polityki personalnej w polskich instytucjach i urzędach. Skoro każdy z decydentów trzęsie upą , to przed każdą nominacją na stanowiska w instytucjach państwowych  należy stosować procedurę konsultacji z wiadomą...itd, aby nigdy więcej nie było takich personalnych " pomyłek" a dupochron dla wasali zapewniony.
Gratuluję wizji świetlanej przyszłości ojczyzny.
Kazimierz Koziorowski

Kazimierz Koziorowski

06.03.2021 15:30

"red is bad" kolor czerwony tez skompromitowali i anektowali, i znak.teczy. t-shirty z symbolem lewactwa - zbrodniarzem chegewara jakos dziwnie nie wzbudzaja emocji w politporawnych mediach
Domyślny avatar

Trotelreiner

06.03.2021 15:41

Witam Pania!
1.Krzyż rzymski to import z Persji i wyglądał zupełnie inaczej. Do słupa wbitego/zakopanego w ziemi,przybijano poprzeczną belkę,na której był przywiązany skazaniec,
następnie podnoszono belkę i mocowano na słupie.Po śmierci skazanego...belkę zdejmowano i słup służył do następnej egzekucji.
Jezusowi Sanhedryn zafundował przybicie nadgarstków i stóp....wtedy śmierć była jeszcze bardziej bolesna.
Opis anatomiczny śmierci....można sobie wygooglać...są nawet rysunki klatki piersiowej i dokładny opis męki oraz przyczyny śmierci.
Co do "salutu/pozdrowienia rzymskiego"...nigdzie nie znalazłem opisu i rysunku...zdjęcia też :-)))
Dla potrzeb filmu i ilustracji książkowych...wymyślono jakiś gest...czy jest prawdopodobny?
Jak zostaną wynalezione podróże w czasie...to obiecuję,że sprawdzę...i zdam relację...
PS.Nawet na dostępnych rycinach oraz monetach rzymskich..."hajlowania nie zauważyłem" :-))
vale atque salve
Domyślny avatar

Trotelreiner

06.03.2021 15:55

Witam Pania!
PS.Jest za to dokładny opis jak Krassus zakończył powstanie Spartakusa...5 000 krzyży na Via Appia do Rzymu.
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjAnZ3x9ZvvAhXRlosKHfh_DEkQFjAGegQIHRAD&url=https%3A%2F%2Fpoznajpana.pl%2Fanatomiczne-i-fizjologiczne-szczegoly-smierci-przez-ukrzyzowanie%2Fcomment-page-1%2F&usg=AOvVaw3sVxpftIQVn9pl2xw1zDuB
sake3

sake2020

06.03.2021 15:46

Do świadomości pani Lempart używanie symbolu nie musi wcale dochodzić,bo jest ona w obecnej chwili na topie.Do niej wręcz stosuje się zasada,,niektórym wolno więcej'' a nawet wszystko wolno.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

06.03.2021 16:33

"Niekonsekwencją było dymisjonowanie naukowca za głupawe wybryki młodości. "
Facio, który jest/był pieszczochem Szarka, Macierewicza i Rydzyka miał ciągoty do hitleryzmu będąc dorosłym człekiem.
Andy51

Andy51

06.03.2021 18:12

Gest dr Greniucha był po prostu głupi i niemądry, dla lewactwa to okazja do ataku . Co innego taki Kamiński "Misiek", który należał do NOP, czy rączy Romek, który wskrzesił  "Młodzież Wszechpolską" w myśl zasady, swoich nie ruszamy choćby popełnił najgorsze głupstwo.
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

06.03.2021 19:21

☺ ¯\_(ツ)_/¯ ☻
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

07.03.2021 09:47

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na ☺ ¯\_(ツ)_/¯ ☻  

小さくて奥ゆかしい日本語ヘルパー
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

07.03.2021 11:37

Dodane przez izabela w odpowiedzi na 小さくて奥ゆかしい日本語ヘルパー  

♥♥♥

Stronicowanie

  • Pierwsza strona
  • Poprzednia strona
  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
Izabela Brodacka Falzmann
Nazwa bloga:
Blog autorski

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 035
Liczba wyświetleń: 7,668,132
Liczba komentarzy: 20,764

Ostatnie wpisy blogera

  • Kto i w jakim celu propaguje pogańskie zwyczaje Halloween?
  • Rude Prawo
  • Skąd się biorą politycy?

Moje ostatnie komentarze

  • @ Lala To Pani też nie uważa ich za Polaków? Oj nieładnie. Oni uważali się sami za Polaków pochodzenia żydowskiego a nie za Żydów przypadkiem osiadłych w Polsce. Brandwajn choć przyjechał na…
  • @ LalaWarto tu przypomnieć osoby wybitne, które wyjechały do Izraela i tam tworzyły kulturę . Czy ktoś dziś pamięta taką postać jak Rachmiel Brandwajn. Wspaniałego znawcę literatury francuskiej. Na…
  • @ LalaJak to nie było? A emigranci po 68 roku? Czy zaprzecza Pani, że tworzyli kulturę?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek edukacji. Tym razem piszę jako fachowiec.
  • Historia pewnej kamienicy
  • Śpioszki rozmiaru XXXL

Ostatnio komentowane

  • Marcin Niewalda, Szanowna Pani IzabeloJestem na tropie genealogi Małyszczyckich i Płaskowickich z Widybora i okolic. Był tam Konstanty Płakowskicki - zesłany na Sybir za udział w Powstaniu Styczniowym. Czy Pani…
  • Izabela Brodacka Falzmann, @ Lala To Pani też nie uważa ich za Polaków? Oj nieładnie. Oni uważali się sami za Polaków pochodzenia żydowskiego a nie za Żydów przypadkiem osiadłych w Polsce. Brandwajn choć przyjechał na…
  • lala, pięknie, że Pani pamięta o tych, których wygnano i pozbawiono obywatelstwa - jednak całkowicie nie zrozumiała Pani tego, co napisałam;moja uwaga dotyczyła faktu banalnego - to nie Polacy…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności