Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Bardzo obrazowo

Ryszard Surmacz, 04.12.2020

Gdybyśmy dziś zorganizowali referendum i postawili w nim pytanie: „czy chcesz żyć w Niemczech, czy w Polsce Kaczyńskiego? (lub pisowskiej), to z dużym prawdopodobieństwem „dzień po” nie mielibyśmy ziem zachodnich i Wielkopolski. Pozostałe tereny utworzyłyby mapę z osadnictwem wyspowym, jak dawniej na Kresach. Na tym planie oczywiście brylowałyby takie miasta jak: Poznań, Gdańsk i prawdopodobnie Warszawa.

Takie referendum, oczywiście, jeszcze nie jest możliwe, ale jego symulacja już pokazuje zacietrzewienie i stan umysłu dużej części współczesnych Polaków. I nie jest to efekt rządów PiS-u, lecz niestety kierunku i poziomu polskiej polityki po 1989 r. Resztę jeszcze jest milczeniem.
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 9083
marsie

marsie

04.12.2020 23:03

Jako Poznaniak zaprotestować muszę – reszta milczeniem nie jest! Poznań już w 1956 roku (wcześniej – 1918!), udowodnił, że „nie jest mu wszystko jedno”, a to, że obecnie znajduje się pod „lewacką władzą”, to mało znaczy, bo wynika głównie ze słabości tutejszego PiS - 20 lat i nic!
Pozdrawiam - https://biuletynnowy.blo… !!!
Ryszard Surmacz

Ryszard Surmacz

05.12.2020 12:43

Dodane przez marsie w odpowiedzi na Jako Poznaniak zaprotestować

@ marsie
Chciałbym w to wierzyć. Może i w 1918 r. udowodnił, ale problem jest, i to poważny - od wieków. Wielkopolanie maja świadomość, że to ich ziemi wyszła władza piastwoska. O Piastach mówi jako o swoich "Dziadkach". Ale pomińmy czasy piastowskie, kiedy Wielkopolanie zawsze byli w opozycji do Małopolski i reszty, bo to były czasy roszad plemiennych, ale potem wpływy najpierw niemieckie i czeskie zaczęły odgrywać duża rolę. Gdy na ziemie polskie ruszył husytyzm, ulegli mu, potem Górka chyba jako pierwszy w Polsce przyjał protestantyzm. W II RP Witos przyjechał specjalnie do Poznania i prosił o to, aby Wielkoplska przy Polsce pozostała. Tak, że słabość nie tyle PiS-u i prawicy, ale wręcz zdroworozsadkowej opcji w stolicy - Poznaniu nie wynika ze słabości PiS, lecz ze słabości samych Wielkopolan.
Odmowa wykonania hymnu polskiego w rocznicę 1956 r. i to w obecności prezydenta Węgier, to sprawa gruba.
Znam dobrze Poznaniaków, wiem, co myśła i jak myśla, tak, że pytanie referendalne jest tu jak najbardziej na mniejscu. Ale chciałbym wierzyć w to, co Pan pisze.
Jabe

Jabe

05.12.2020 12:55

Dodane przez Ryszard Surmacz w odpowiedzi na @ marsie

No i Wielkopolska generalnie była w opozycji do Piłsudskiego, w którego nasz „prawicowy” „naczelnik” wydaje się być zapatrzony. To najoczywistsze wytłumaczenie pan Surmacz wolał jednak pominąć.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

05.12.2020 15:22

Dodane przez Ryszard Surmacz w odpowiedzi na @ marsie

Bzdury Pan piszesz na zamówienie.
Tomaszek

Tomaszek

04.12.2020 23:17

Chcieć każdy może . Pytanie następne to czy Niemcy by chcieli ten motłoch u siebie . Po doświadczeniach z NRD wątpię . Tu ma być tani robol w swoim kraju i dymanie poniżej 50 euro . Krótko mówiąc Meksyk Europy znaczy Mitteleuropa . Zanosi się na drożej i Szwaby piłują ryje . Ciekawe tylko czy panie spod znaku błyskawicy nie uratują sytuacji . Z pracą może nie ale może na ich wdzięki jakiś Szwab się skusi . jak by tanio było . Bo Szwabom te szmaty w swoim kraju się do niczego nie przydadzą . Putzfrauen  z nich nie będzie , bo trzeba coś potrafić i chcieć pracować , a z tytm to u nich gorzej jak kiepsko .
Ryszard Surmacz

Ryszard Surmacz

05.12.2020 12:57

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Chcieć każdy może . Pytanie

@ Tomaszek
Ten artykuł celowo jest krótki. Jego zadaniem nie jest wchodzenie w merytorykę, lecz w jak najprostrzy sposób ma pokazać miałkość myślenia większości współczesnych Polaków - oczywiście nie po to, aby kogokolwiek poniżać, krytykować itd., lecz dla uświadomienia sobie irracjonalności, jaka oddychamy w Polsce. Jeżeli ta tendencja się nie zmieni, nie mamy żadnych szans na utrzymanie państwa. 
Panie od M. Lempart tylko obecnie i tylko w Polsce moga sobie pohylać, "po referendum" nikt z nimi nie będzie dyskutował. Zostana zapędzone do roboty, bo nawet do agencji ich nie przyjma. Niemcy bardzo lubia motłoch i z nim nie maja kłopotow. Doswiadczenia NRD..., ale trzeba wziać poprawkę, na to, że mimo wszystko, były to Niemcy. Resztę bz
Tomaszek

Tomaszek

05.12.2020 14:43

Dodane przez Ryszard Surmacz w odpowiedzi na @ Tomaszek

Wszystko to jedna racja . Ale ja się zastanawiam czy groźba przyłączenia dwudziestu milionów motłochu nie byłaby orężem , który rozbroi Niemdów . .
Ryszard Surmacz

Ryszard Surmacz

06.12.2020 12:03

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Wszystko to jedna racja . Ale

@ Tomaszek
Nie po to zrobiono z nas motłoch, aby pozwolić jemu cokolwiek rozbrajać. Jak już o rozbrojeniu mowa, to raczej spogladał bym na innych - na muzułmanów, których też nazywa się motłochem.
Jan1797

Jan1797

06.12.2020 16:30

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Wszystko to jedna racja . Ale

Czy nie dziwi szanownego grona, że od dwu dekad nie używa się pojęcia ściana zachodnia?
Ubogacona przez zasiedlenie byłaby wzorem praworządności dla Polski, to jest przyszłościowe;
https://twitter.com/Orba…
Ryszard Surmacz

Ryszard Surmacz

06.12.2020 18:01

Dodane przez Jan1797 w odpowiedzi na Czy nie dziwi szanownego

@ Jan1797
Nie wiem, jak szanone grono, ale ja na tematy ziem odzyskanych pisałem dużo, również na tym portalu. Dla przykładu:
1. https://naszeblogi.pl/42…;
2. https://naszeblogi.pl/43…;
3. https://naszeblogi.pl/63…;
Może wystarczy, gdy zajdzie potrzeba, podam więcej. Pozdrawiam
Jan1797

Jan1797

06.12.2020 19:50

Dodane przez Ryszard Surmacz w odpowiedzi na @ Jan1797

@ Ryszard Surmacz,
Oczywiście pamiętam może nie wszystko, ale jednak. Chciałem jedynie zauważyć, co jest pomijane
przygotowania za nasza granica trwały od połowy lat dziewięćdziesiątych i gdy dzisiaj uzupełnimy to
o czym Pan pisze o informację Premiera Węgier, jawi się w przyszłości obraz znany Kraju Warty.
Pozdrawiam.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

05.12.2020 01:35

Polska pisowska niewiele różni się od Niemiec. To samo dążenie do zawładnięcia każdym przejawem życia publicznego, denny przekaz, traktowanie kultury i edukacji jako narzędzi do tworzenia otępiałych mas. PiS brak narzędzi jakie stosowane są w Niemczech od czasów pruskich, ale kierunek ten sam.
Tomaszek

Tomaszek

05.12.2020 10:55

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Polska pisowska niewiele

Masz rację Niemcy mają kasę żeby sobie takie szmaty sprzedajne jak ty i inni tutaj kupić . Ciekawe tylko czy tam jest jakiś bawarski Zdzicho ? Chyba raczej trudno by było , bo drogo i lojalność obywateli do państwa tam inna .
Jabe

Jabe

05.12.2020 12:35

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Masz rację Niemcy mają kasę

szmaty sprzedajne
A później oburzenie, że mają pisowców za chamów.
Tomaszek

Tomaszek

05.12.2020 14:13

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na szmaty sprzedajne

Uderz w stół - nożyce się odezwą . Jeszcze mi tu parę osób brakuje .
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

05.12.2020 15:22

Dodane przez Tomaszek w odpowiedzi na Masz rację Niemcy mają kasę

Kiepskość Polski wynika między innymi z nadmiaru tomaszków. Bluzga to, niczym lesbijka na marszu.
Tomaszek

Tomaszek

05.12.2020 17:44

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Kiepskość Polski wynika

Następny się odezwał . A o jakie słowo ci chodzi ? Osoby czy Zdzicho ?  Zgadnijcie kogo tu jeszcze brakuje w tym klubie .
Domyślny avatar

angol

05.12.2020 06:14

Taka symulacja pokazuje TUMIWISIZM zdecydowanej wiekszosci  narodu. Popic po..chac i radia posluchac  to jrgo dewiza
Ryszard Surmacz

Ryszard Surmacz

05.12.2020 13:00

Dodane przez angol w odpowiedzi na Taka symulacja pokazuje 

@ angol
Tak, to spadek po PRL i będnej własnej polityki po 1989 r. Wszystko ma swoje konsekwencje.
Zofia

Zofia

05.12.2020 08:40

Notatka krótka ale jakże wymowna . Na pytanie zadane moim znajomym komuchom, liberałom i tzw. katolikom wierzącym ale nie praktykującym -  co wyście zrobili lepszego dla rozwoju naszego kraju  od tych pisiorów (jak pogardliwie o nich się wyrażają) ? Nie słyszę merytorycznych odpowiedzi lecz  hasło ze sztandaru zniewolonych macic "sp....j." Jest prosta odpowiedź na ich agresję. Tych ludzi się znało z przeszłości. Dla nich największą wartością był szmal i dla niego będą służyć każdemu nawet kosztem utraty  suwerenności i wynarodowienia.
Ryszard Surmacz

Ryszard Surmacz

05.12.2020 13:05

Dodane przez Zofia w odpowiedzi na Notatka krótka ale jakże

@ Zofia
No właśnie, najgorsze jest to, że jakoś nie widać oporu ze strony społecznej. Na ulicach nie ma sprzeciwu większości, która jest. Wszystko odbywa się gabinetowo. Dziwna ta nasza "demokracja".
AŁTORYDET

AŁTORYDET

05.12.2020 09:59

Jestem przekonany, że referendum z "prośbą" o włączenie "ziem odzyskanych" do IV Rzeszy, Polska by przegrała. Nawet na terenach z zakorzenionym mieszkańcami, dezintegracja narodowo-państwowa przebiega zaskakująco skutecznie. Na terenach z ludnością pomigracyjną, to tempo jest zastraszające. Warto przypomnieć, że w Zielonej Gorze, w roku 1960 -tym, mieszkańcy dwa dni bili się z bezpieką o Dom Katolicki, którzy czerwoni odebrali. Spotkały ich za to dotkliwe represje. Mimo piekła wypędzenia, zwanego "repatriacją", prawie połowa zielonogórzan, potrafiła wytwarzać kapitał społeczny, budować więzi i relacje. Komuna robiła co tylko się dało, by te nowe społeczeństwa zatomizować. Patrzcie na Gdańsk: to socjologiczna katastrofa! Zygmunt Chychła, rodowity gdańszczanin, pierwszy polski złoty medalista olimpijski po drugiej wojnie, nie ma swojej ulicy! Kazimierz Piechowski, organizator brawurowej ucieczki z Auschwitz, też nie. Ludzie z tych ziem, chętnie identyfikują się z niemieckim dziedzictwem, wpisują na portalach niemieckie nazwy miast, jako miasta rodzinne. Piaśnica? A co to takiego? Do tego samobójcza, tolerowana polityka samorządów wiodąca przez akcentowanie autonomii, aż do separatyzmu. Gdy do tego dodamy obietnicę niemieckich finansowych benefitów, to nadzieja na utrzymanie unitarności Polski, maleje. Jeśli Niemcy nie dostaną po nosie, to mamy niewielkie szanse.
Ryszard Surmacz

Ryszard Surmacz

05.12.2020 13:19

Dodane przez AŁTORYDET w odpowiedzi na Jestem przekonany, że

@ Ałtorydet
Podzielam Pańka opinię, z poprawka na ludnośc osiadla - tu mam duże watpliwości.
Wychowałem się na ziemiach zachodnich, mieszkałem również w Zielonej Górze. Gdy pod koniec lat 50-ych chodziłem do podstawówki, w klasie był jednej syn komunisty, reszta miała nastawienie wyraźnie antykomunistyczne. Dziś te ziemie jawia sie zupełnie inaczej. Wykonana została duża praca, nad której skutkiem ciagle się zastanawiam i nie do końca mogę zrozumieć, że przynajmniej potomkowie kresowian, którzy uciekali przed sowietem, dziś zgłupieli do końca. To nie jest tak, że na Kresach mieszkali w drewnianych chałupach, a tu w murowanych domach... Świadomość, a zwłaszcza polityczna ciężko zmienić, jest to proces długotrwały i niezwykle trudny. Zostali rozwodnieni przez Niemców, ale to też nie tak idzie, jak się powszechnie powiada. Może Pan zna jakieś wytłumaczenie?
Jabe

Jabe

05.12.2020 14:24

Dodane przez Ryszard Surmacz w odpowiedzi na @ Ałtorydet

Cóż ma do tego ucieczka przed Sowietami?
tricolour

tricolour

05.12.2020 15:20

Dodane przez Ryszard Surmacz w odpowiedzi na @ Ałtorydet

@RS
Wytłumaczenie jest oczywiste: gdy mój wujek kupił sobie kiedyś, dawno temu, Datsuna, to przy każdym rodzinnym spotkaniu szydzono z niego na poważnie, że kupił obcy samochód, dał owoce swojej pracy Japończykom i ograbił w ten sposób swoją ojczyznę. Tak długo go piłowano, że sprzedał japońca i kupił Mercedesa - docinki ustały natychmiast.
A w "tymkraju" gdy ktoś przywiezie Golfa, wytartego obcą, niemiecką pupą, to zachwytom nie ma końca. To nie niemcy rozwadniają, oni w zasadzie mogą tylko się przyglądać i lekko sterować, bo pęd - swoisty Drang nach Westen - mamy w genach.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Ryszard Surmacz
Nazwa bloga:
blog Ryszarda Surmacza
Zawód:
ciekawy wszystkiego
Miasto:
Lublin/ziemie zachodnie

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 357
Liczba wyświetleń: 1,704,816
Liczba komentarzy: 4,664

Ostatnie wpisy blogera

  • Dziewiąta rocznica śmierci prof. Anny Pawełczyńskiej
  • Admin
  • ​Do Admina

Moje ostatnie komentarze

  • @jazgdyni Miałem kolegę, który podczas burzy i sztucznych ogni zamykał się z psem w szafie. Raz przydarzyło mu się przysnąć i żona wpadła w panikę. Zadzwoniła na policję, a ten zaspany wyłazi z psem…
  • @ Jan W PRL bano się wyśmiania. Dziś do wyśmiania jest tyle tematów (np. ufo, reinkarnacja, astrologia itd), że nie ma się czym przejmować, chyba, że wypowiada się bzdury. Na poprawianiu konstruktora…
  • @Autorka W jednej ze swoich książek wydanej w 2006 r. zamieściłem następująca sentencję: Polska to taki kraj, w którym Bóg rozdaje talenty, a obca przemoc odbiera za nie życie. Tym wszystkim…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Inżynier czy humanista?
  • Disco polo czy reformy
  • O Śląskiej duszy

Ostatnio komentowane

  • Teresa Bochwic, Miło mi, dziękuję za uznanie.
  • Bogdan Lipowicz Skaut, ..." Koordynację tej racji stanu prowadziły urzędy państwowe umieszczone w polskiej stolicy...". Tamta stolica zniknęła, na jej gruzach "sowieckie" zrobiły urzędy "państwowe" z ducha sowieckie,…
  • u2, Ciekawy jest artykuł o prof. Pawełczyńskiej w Wiki. Trudno mi się z cytowanym fragmentem nie zgodzić. Hasła liberalizmu zostały wykorzystane przez komuszków do utrzymania władzy. Co prawda plan…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności