Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Tubylcy mieć sza dusza gotówka w skarpetach.
Wysłane przez rolnik z mazur w 17-11-2019 [10:36]
Polacy mieć za duszo gotówka. Zrobimy im dobra lepsza zamiana.
Aj waj gupi ten naród, oj gupi...
Nawet zdaje sie mądrzy ludzie piszą, sze no panie ale nie ma alternatywy, ale panie no na co zamienić dobra lepsza podmiana ?
Sprzedajemy im ta sama bajka a oni to łykaja jak kaczki wodę..Jusz . Kumpel Vincent sprzedawał....
I co ?
I nic - sze mu uczenie Orban zamknął gdzie profesurem był ?
Prawie 190 mld. złotych mają Polacy w skarpetach. A my chcemy żeby mieli tylko pusta skarpeta.
Tak sze geszeft nie kreci, sze nasze pieniążki w skarpetach leżeć.
W Polsce płatności bezgotówkowe i gotówkowe rozkładają się mniej więcej fifty/fifty ( 50/50 ).
I całe szczęście. Bronić gotówki jak niepodległosci !
Gotówkę emituje NBP. On co prawda też nasz ale ...
Udział gotówki w podaży pieniądza to w kraju przyjaciół to aż 14 % !
My chcemy 0 gotówka w obiegu.
W pięknym nowym świecie bez gotówki będziemy o każdym konsumencie wiedzieli wszystko – co kupuje, gdzie, z kim zdradza, z kim wódke pije...i z kim pod plotem lezy i .co ma na sumieniu tez.
I po co kicie ?
Po co pokoje ze szwedzkimi firanami ?
I po co ich wsadzać do tego kicia ?
Wystarczy, sze jednemu z drugim lub drugą dostęp do konta zamkniemy i smartafona zablokujemy tak, sze nawet doładowania nie kupi jeden z drugim łobuz.
A bedziemy im mówić, sze kto nie ma nic złego na sumieniu to nie ma czo sze bać.
I tyle w temacie.
Bosze jacy ci Polacy naiwni, asz mi się w to wierzyć nie chce.
Komentarze
17-11-2019 [11:55] - maxilampus | Link: Bosze Dales nam Polin jako
O Bosze Dales nam Polin jako nowy Iszrael...Dales nam Slavic goyms to robic na nich zloty gesheft ..
Sprzedajemy im nasze mondrosc w naszych tseytungen za ktore kazemy im placic duze peyniandze a goyms z Polsza lykaja nasz geszeft jak swieza myca w szabat ..
Dobry rabi Koszczynsky juz zadba o to w nowo sztworzone Ministerstwo Gesheftu....Czo prawda on mowic slabo po Polszku ale za to miec dobre konszachty z naszy ludzie w NY..
18-11-2019 [12:52] - maxilampus | Link: Bosze Dales nam Polin jako
...
17-11-2019 [14:00] - rolnik z mazur | Link: W NY i w City. Najlepsze
W NY i w City. Najlepsze geshefty można robic na głupich gojach. Starsi i madrzejsi znaja juz te tricki. Bo trzeba doić i strzyc to bydło....i sami dobrowolnie kładą łeb na pieniek pod topór. I najwazniejsze, że kto by nie rżądził to geschefty w Polin nie będą zagrożone. Pzdr
18-11-2019 [11:49] - maxilampus | Link: Po przyjezdzie do Polski
Po przyjezdzie do Polski przygladam sie im ze zdumieniem..Zbiorowa Narodowa Paranoja..tak to mozna nazwac..
Wiekszosc z nich zyje mentalnie w dwoch odzielnych od siebie stanach Rzeczywistosci..
Jak Oni potrafia tak zyc zupelnie nie rozumiem..jednoczesnie Walesa i Walesizm najlepiej charakteryzuje ich sposob myslenia..Potrafia byc jednoczesnie za...a nawet przeciw..
Rozsadku czy podstawowej logiki w tym nie ma ...czarna dziura i nieustanne skomlenie o LEPSZE wydobywajace sie z tej dziury..
Jak ich pytam jak definiuja to " Lepsze"..to z Ich odpowiedzi wynika ,ze chca i pragna " lepiej niz ja mam"..
Ja im tlumacze ,ze na to moje " lepiej" pracowalem ciezko przez ostatnie 40 lat..to tego nie rozumia..Chca " lepiej " i juz !! Mowia ,ze " zasluzyli" na to " lepiej"..
Ta formula i poglad przybiera rozne ksztalty w wypowiedziach , w zaleznosci od poziomu intelektualnego interlekutora..
ICH Naiwnosc , Glupota , i Chciwosc doswiadczenia tego " lepszego" jest tak duza ,ze wystarczy umiejetnie przedstawic im jakikolwiek Miraz na osiagniecie tego " lepszego" ze pojda na kazda " scieme"..i najgorsze ,ze sa gotowi zaplacic KAZDA cene i zrobic KAZDA Niegodziwosc..Stad Starsi i Madrzejsi umiejetnie to wykorzystuja..Bezposredni i za posrednictwem organizowanych przez nich proxis..jak ostanio np.PIS..Mowi sie o Nich " podatny,spolecznie ,ekonomicznnie i politycznie.. grunt " :-))
Jak sie im mowi Prawde i wskazuje na sprzecznosci w Ich postrzeganiui rozumieniu z otaczajacym Ich stanem rzeczywistym ,to robia mentalny szpagat ,wplywajacy z Ich Mentalnego i Duchowego Dualizmu Ontologicznego wyplywajacego z Marksizmie ( jedynie znanej Im rzeczywistosci)..
Te Sieroty po matce PRL i ojcu PZPR nadaja sie jedynie do zbiorowego leczenia psychiatrycznego..bowiem szkodza normalnym ludziom takim jak ja ,ty czy innym..
ps. edytowalem opinie.Wycialem zdanie .ktore "dedykowalem" Krzysztofowi ,bowiem sadzilem ze jestem na jego blogu a bylem na twoim...sorki..
18-11-2019 [07:56] - rolnik z mazur | Link: Po prostu przedkładają
Po prostu przedkładają bezpieczeństwo materialne nad Wolność - to jest mentalność chłopa pańszczyźnianego - dlatego ich tak łatwo zwieść, oszukać i kupić za ich własne pieniądze. . W małych sprawach wykazują spryt ale w dużych są jak dzieci we mgle naiwnie wierzą, że pani nauczycielka - polytycy - chcą dla nich dobrze. Pzdr
18-11-2019 [11:57] - mjk1 | Link: Mazurze. Pełna zgoda z tym,
Mazurze. Pełna zgoda z tym, że bardzo łatwo nas zwieść, oszukać i kupić za nasze własne pieniądze. Dlatego tak łatwo, bo nie jesteśmy żadnym narodem! Jesteśmy zbieraniną drobnych cwaniaczków, gdzie każdemu jednemu w zupełności wystarczy, że jest sprytniejszy od drugiego. Jedności i solidarności nie ma w nas „za grosz”. Jesteśmy podzieleni jak nigdy w historii a politycy wszystkich opcji tylko to pielęgnują. Wszak w myśl żelaznej zasady cesarzy rzymskich, podzielonym społeczeństwem najłatwiej rządzić.
Nie rozumiem jednak różnicy jaką stawiasz pomiędzy wolnością a suwerennością finansową, którą tu nazywasz bezpieczeństwem socjalnym. Jedno z drugim jest ściśle powiązane. Bez suwerenności finansowej nie może być mowy o wolności, zarówno jednostki, jak i społeczeństwa, czy kraju. Pozdrawiam.
18-11-2019 [12:51] - maxilampus | Link: Pelna zgoda z opinia autora
Pelna zgoda z opinia autora tego komentarza !
Wolnosc jest zrodlem wszystkiego ! i Wszystko z niej wyplywa.. niezaleznosci ekonomicznej rowniez..a nie odwrotnie..
Zwroc uwage ,ze zniewoleni ( moralnie i etycznie) ludzie dokonuja tytanicznego wysilku aby osiagnac niezaleznosc ekonomiczna a mimo to ich caly zyciowy wysilek nie konczy sie sukcesem..
Osiagniecie i zrozumienie wlasnej Wolnosci jest Celem a niezaleznosc ekonomiczna moze w jakims stopniu przyspieszyc czy przyblizyc dotarcie do tego Celu..Jest tylko ona srodkiem,instrumentem, czy sposobem poruszania sie w otaczajacej nas Rzeczywistosci..
Dla mnie Wolnoscia jest Chrystus..reszta to tylko droga do jego i Jej poznania..Pzdr..
18-11-2019 [14:51] - mjk1 | Link: Jest dokładnie odwrotnie
Jest dokładnie odwrotnie Maxilampusie. Też oczywiście kiedyś wierzyłem w te ideały, że wolność jest źródłem wszystkiego. Brutalnie wyrwał mnie z tego toku rozumowania mój przyjaciel, który w 1979 roku wybrał wolność a w rzeczywistości wydawało mu się, że ją wybrał. Tak naprawdę zamienił tylko jedno zniewolenie na inne i nawet dziś można dyskutować, które było lepsze. Jemu z kolei uświadomił to niemiecki urzędnik emigracyjny, który dokładnie znał naszą i jego ówczesną sytuację materialną. Zadał mu więc jedno proste pytanie, co go skłoniło do decyzji o chęci osiedlenia się w Republice Federalnej? Przyjaciel zgodnie z przekonaniami odpowiedział, że wolność właśnie. Wtedy ów urzędnik z nieukrywaną satysfakcją stwierdził, że aby korzystać z tej wolności trzeba przede wszystkim mieć pieniądze, dodając z ironią: „… a pan jak mniemam groszem nie śmierdzi”. Wtedy w jednej sekundzie prysły ideały w które wierzył mój przyjaciel a u mnie prysły, kiedy mi o tym opowiadał. Muszę jednak uczciwie napisać, że wolności nie osiągnie nikt w kraju, który nie jest krajem suwerennym. Podstawą, albo inaczej, warunkiem koniecznym suwerenności danego kraju jest, dokładnie jak w przypadku jednostki, suwerenność ekonomiczna państwa. My jak zapewne wiemy, lub nie, suwerenności finansowej nie posiadamy a bez niej nie możemy być krajem suwerennym i takim też krajem nie jesteśmy. Pozostaje jednak nadzieja, którą mało kto rozumie. Przyjmując Traktat Lizboński, podpisany przez ówczesnego, demokratycznie wybranego prezydenta, którego nazwiska przez wzgląd na komfort psychiczny jego zwolenników nie wymienię, zrzekliśmy się także suwerenności politycznej. Zgodnie z prawem jesteśmy częścią państwa zwanego Unią Europejską. Unia Europejska z kolei jest jedynym państwem, które jest w sanie osiągnąć suwerenność finansową, co nie jeden raz udowodniono. I w tym właśnie cała nasza nadzieja.
18-11-2019 [22:48] - paparazzi | Link: @mjk1 a czy pan pamięta co
@mjk1 a czy pan pamięta co się wtedy działo bo prezydent Kaczyński nie chcial tego podpisać? Czy pan pamięta propagandę która była w rekach, tfu, niech ich łaskawie nazwę , opozycji? Z Europa, trzeba się pożegnać. Rosja się cieszy. Itd. To były pierwsze kroki i zapewne plan uzyskania podmiotu w warunkach okrążenia wewnętrznego i zewnętrznego. Tak było aż do zamachy w Smoleńsku. Później Naród zaczął się budzić.
18-11-2019 [12:51] - maxilampus | Link: Pelna zgoda z opinia autora
Pelna zgoda z opinia autora tego komentarza !
Wolnosc jest zrodlem wszystkiego ! i Wszystko z niej wyplywa.. niezaleznosci ekonomicznej rowniez..a nie odwrotnie..
Zwroc uwage ,ze zniewoleni ( moralnie i etycznie) ludzie dokonuja tytanicznego wysilku aby osiagnac niezaleznosc ekonomiczna a mimo to ich caly zyciowy wysilek nie konczy sie sukcesem..
Osiagniecie i zrozumienie wlasnej Wolnosci jest Celem a niezaleznosc ekonomiczna moze w jakims stopniu przyspieszyc czy przyblizyc dotarcie do tego Celu..Jest tylko ona srodkiem,instrumentem, czy sposobem poruszania sie w otaczajacej nas Rzeczywistosci..
Dla mnie Wolnoscia jest Chrystus..reszta to tylko droga do jego i Jej poznania..Pzdr..
18-11-2019 [12:55] - rolnik z mazur | Link: mjk1 masz rację - wolność bez
mjk1 masz rację - wolność bez suwerennosci finansowej to żadna wolność. Jednakże to ja sam muszę o tą suwerenność zadbać nie licząc na programy rozdawnicze państwa typu 500+, itd. Pzdr
18-11-2019 [12:02] - mjk1 | Link: Maxilampusie. Nie wiem
Maxilampusie. Nie wiem dlaczego usunąłeś swój późniejszy komentarz, ale uważam, że należy Ci się wyjaśnienie. Wyjaśnienie, że źle nas oceniasz. W każdym społeczeństwie istnieje pewna warstwa próżniacza, która nie orze, nie sieje a żyje na nieadekwatnym poziomie materialnym i nie jest to tylko tzw. margines społeczny. Zapewniam jednak, że większości społeczeństwa w zupełności wystarczy, aby za wykonywana pracę otrzymywało godziwe wynagrodzenie.
Ja też na to swoje „lepiej” ciężko pracowałem i podobnie jak Ty, a może nawet bardziej byłem wyzyskiwany. Nigdy jednak nawet na myśl mi nie przyszło, żeby życzyć tej ciężkiej pracy i tego wyzysku komukolwiek, nie tylko własnym dzieciom. Pozdrawiam.
18-11-2019 [12:34] - maxilampus | Link: nie usunalem..edytowalem i
nie usunalem..edytowalem i czekam na ponownie pojawienie..Komentowalem Krzysztofa a bylem na blogu B..ktorego cenie..Bylo tam zdanie ktore adresowalem Krzysztofowi ..wiec go wycialem..
Nie narzekam na swoje zycie..Takie dostalem i takie zaakceptowalem ,staram sie w nim codziennie znalezc troche szczescia i odrobine zwyklej radosci..i nikomu nie zycze niepotrzenych trudow czy przykrosci..Opisywalem zjawisko i typologie Myslenia ludzi ktorych spotykam na codzien w Polsce..
Przestalem im tlumaczyc cokolwiek..ten wysilek i troska o nich jest jak przyslowiowe " rzucaniem grochu o sciane"..
Patologiczny Dualizm osobowosci jest zabojczy i powaznie uwazam ,ze wiekszosc nadaje sie do leczenia psychiatrycznego..Pzdr..
18-11-2019 [15:20] - maxilampus | Link: Durnie i Glpcy zyjace w
Durnie i Glupcy zyjace w alternnatywnym stanie swiadomosci.Przeczytajcie to...moze to wam pomoze zrozumiec ??
Psim obowiązkiem tej władzy jest nas bronić!
https://wpolityce.pl/polityka/...
17-11-2019 [13:48] - NASZ_HENRY | Link: 100 lat temu na Mazurach
100 lat temu na Mazurach Bieguni wymieniali papier na złote świnki.Obecnie widać duży po(d)stęp - Bieguni wymieniają bity na papier. A tubylcy zostają w skarpetkach ☺
17-11-2019 [14:02] - rolnik z mazur | Link: Po co drukować jak można
Po co drukować jak można kilkoma uderzeniami w klawisze wygenerowac dowolną ilość piniundzów. Bo i świnek na Mazurach coraz mniej. pzdr
17-11-2019 [14:44] - angela | Link: Wg autora, po staremu.
Wg autora, po staremu. Stronnictwa ruskie i pruskie, które walczą o łapę nad Polską, mogą spać spokojnie, jak mają jakich adwokatów.
17-11-2019 [17:21] - rolnik z mazur | Link: Jaka Polska ? Gdzie ta Polska
Jaka Polska ? Gdzie ta Polska ? Nie widzę ? Flaga, Orzeł i raz na rok marsz doszedł. Pzdr
17-11-2019 [15:33] - mjk1 | Link: „Gotówkę emituje NBP”. https:
„Gotówkę emituje NBP”. https://www.youtube.com/watch?v=PfB05QgG9vA , ten filmowy „Wąski” to Ty Mazurze. Jeżeli jednak nie jesteś tym „Wąskim” i rżniesz totalnego „głupa”, to wytłumacz przynajmniej dlaczego? Na stronach NBP, czyli Narodowego Banku Polskiego, jest dokładne wyjaśnienie, kto i w jaki sposób tworzy (emituje) pieniądze z powietrza, szczegóły tu: https://www.nbportal.pl/wiedza/prezentacje/nowe-prezentacje/skad-banki-biora-pieniadze
Niejaki Albert Einstein twierdził, że procent składany, jest największym wynalazkiem ludzkości. Ja nie jestem wprawdzie ani Einsteinem, ani Zweisteinem, ani nawet Dreisteinem, ale z pełną odpowiedzialnością stwierdzam, że My Polacy jesteśmy najgłupszym społeczeństwem na Świecie. Gdybyśmy bowiem byli, choć odrobinę „kumaci”, wtedy zrozumielibyśmy zarówno słowa Einsteina, jak i kreację pieniądza przedstawioną na stronach banku, który jest podobno naszą własnością. Rozgonilibyśmy wtedy, nie tylko tych kreatorów, ale i ich pomagierów na cztery strony świata, i stworzyli kraj mlekiem i miodem płynący. A tak pozostaje nam tylko cieszyć się, jak Aniela, Xena, czy inna słodka idiotka z jakiegoś „pinset plus”, czy innych ochłapów rzuconych przez aktualnie rządzącą opcję.
17-11-2019 [16:12] - angela | Link: @Mjk, bujasz w oblokach, kraj
@Mjk, bujasz w oblokach, kraj mlekie i miodem płynący,??? Totalna utopia.dlaczego do tej pory nie stworzyliscie takiego kraju, i czy w ogóle taki kraj gdzieś jest.
Pewnie tymi 15 toma posłami chcecie zbudować taki kraj, nie będę wyzywać od idiotow, ale zniszczycie ochlap, a kokosow nie dostaniecie, boscie nielogiczni. Źle myślicie.
Tylko szkoda, że i my przez waszą naiwność stracimy.
17-11-2019 [21:53] - mjk1 | Link: Droga Anielu. Napisałem jasno
Droga Anielu. Napisałem jasno, wyraźnie i z pełną odpowiedzialnością, że nasze społeczeństwo jest za głupie, żeby zrozumieć, jak jesteśmy fantastycznie okradani dzięki procentowi składanemu i kreacji pieniądza przez banki komercyjne. Mechanizm tego szwindla jest dokładnie opisany na stronie Narodowego Banku Polskiego, do której adres podałem. Niezmiernie mi więc przykro, że swoim wpisem potwierdziłaś słuszność mojej oceny społeczeństwa, którego jesteś przykładem wręcz wzorcowym. Przypuszczam, że nawet nie zadałaś sobie trudu, aby wejść na podaną przeze mnie stronę, starając się cokolwiek zrozumieć. Jeżeli jednak będziesz zainteresowana a niczego nie zrozumiesz – pytaj. Przysięgam, że wyjaśnię a Mazur na pewno pomoże.
Nie wiem o co chodzi z tymi piętnastoma posłami, ale przypuszczam, że masz na myśli kamarylę od patafiana w muszce określanego mianem „krula”. Zwolenników królestwa jest tam zresztą więcej. Zapewniam Cię, że jest to ta sama sitwa, co reszta okrągłostołowej bandy, dopuszczona tym razem do cyrku na Wiejskiej. Są tam tylko po to, aby robić „wodę z mózgu” tej części społeczeństwa, która jest w opozycji do pozostałych opcji. Ich zwolennicy niczym się więc nie różnią od reszty i są dokładnie tak samo odporni na wiedzę i naiwni jak Ty moja droga Anielu.
18-11-2019 [17:59] - angela | Link: Mjk!!!!! Daj już spokój,
Mjk!!!!! Daj już spokój, czego Ty ode mnie chcesz, ja na temat banków mam takie samo zdanie, mi chodzi o całokształt, nie wylejcie dziecka z kąpielą.
17-11-2019 [17:17] - rolnik z mazur | Link: Jak sie rodzą pieniadze z
Jak sie rodzą pieniadze z powietrza nie raz pisałem. pzdr
17-11-2019 [19:12] - NASZ_HENRY | Link: Gotówki trzeba bronić jak
Gotówki trzeba bronić jak niepodległości ☺
17-11-2019 [22:29] - Marek1taki | Link: Dokładnie tak. Płacąc gotówką
Dokładnie tak. Płacąc gotówką, unikając kart płatniczych. To zresztą żądanie do polityków i wyborców. Żądajmy od nich i od siebie samych. Ilu Naszych Blogerów unika płacenia kartą?
17-11-2019 [22:44] - Marek1taki | Link: U Nawigatorów też o tym pisze
U Nawigatorów też o tym pisze ex Nasz Bloger Ewaryst Fedorowicz
http://ewaryst-fedorowicz.szko...
I linkuje skandaliczną wypowiedź ministra finansów Kościńskiego
https://www.youtube.com/watch?...
18-11-2019 [01:18] - mmisiek | Link: "W pięknym nowym świecie bez
"W pięknym nowym świecie bez gotówki będziemy o każdym konsumencie wiedzieli wszystko"
A jakie piękne nowe możliwości - można będzie wprowadzić np. ujemne oprocentowanie albo okazjonalne podatki pod byle pretekstem jak to już wstępnie przećwiczono na Cyprze. Nic tylko strzyc.
18-11-2019 [08:01] - rolnik z mazur | Link: I nie trzeba bedzia nawet
I nie trzeba bedzia nawet bankomatów blokować -gdy wszystkie banki bedą już tylko wirtualne i wkłady w nich elektronicznym zapisem. Pzdr
18-11-2019 [07:33] - Marek1taki | Link: Jeśli ktoś nie wyobraża sobie
Jeśli ktoś nie wyobraża sobie niektórych konsekwencji działania systemu to na własnej osobie demonstruje go Stanisław Michalkiewicz.
http://www.michalkiewicz.pl/te...
W systemie bezgotówkowym sprawy wyglądałyby jeszcze gorzej.
Czy nie jesteśmy już zaawansowani we wdrażaniu systemu znanego z proroczej - jak się okazuje - komedii "Ptaszek na uwięzi" z Melem Gibsonem i Goldie Hawn?
Tam oprócz zablokowania kart płatniczych zniknęli tożsamość.
Zapamiętajmy kto zagłosuje za rządem Morawieckiego.
18-11-2019 [12:13] - maxilampus | Link: Caly ten uklad
Caly ten uklad Okraglostolowcow w Polsce jest wierna kopia spoleczenstwa w Polsce..Jego Najbardziej charakterystyczna cecha jest Tepa Glupota,Wiara w Gusla wlasna Ignorancja oraz Pycho-zawisc..
Nie ma wiekszego sensu zadac od Rzadu Dnia jakiejs logiki czy racjonalnosci w dzialaniach ..To co robia z ich punktu oraz ich wlasnych wyborcow widzenia jest logiczne,spojne i racjonalne..Ci ktorzy reprezentuja Oboz Przeciwny.pragna tej samej " racjonalnosci" tylko ,ze realizowanej przez " Swoich"..Wycia biora sie z bezsilnosci ,ze to nie Oni "zmieniaja" Polske..ktorej i tak nie ma..a to jest ta wlasnie Wiara w Gusla..
Nalezy wiec obnazac ta Tepa glupote kibicow Rzadu Danego Dnia i dawac im do wiwatu.co czynie tutaj z nieukrywana satysfakcja..Pzdr..
18-11-2019 [16:31] - rolnik z mazur | Link: maxilampusCaly ten uklad
maxilampus
Caly ten uklad Okraglostolowcow w Polsce jest wierna kopia spoleczenstwa w Polsce..Jego Najbardziej charakterystyczna cecha jest Tepa Glupota,Wiara w Gusla wlasna Ignorancja oraz Pycho-zawisc..
W żadnym razie wierna kopia ! W tej układance lewica laicka miała swoją istotną nadreprezentację i Polacy nie mieli nic do gadania. Mam wrażenie, że szachiści zadrwili z nas, Nie chcecie nas już ? To teraz zobaczycie co w zamian dostaniecie !. Fakt, że ten ustalony system/beton replikuje się jak wirus w kolejnych wyborach. Dawac do wiwatu jak najbardziej. Te blogi to taki wentyl bezpieczeństwa systemu podobnie jak marsz niepodległości itd Pzdr
18-11-2019 [17:07] - maxilampus | Link: .."..."W tej układance lewica
.."..."W tej układance lewica laicka miała swoją istotną nadreprezentację i Polacy nie mieli nic do gadania."..
Tez tak kiedys uwazalem..Obserwujac i spotykajac sie z opiniami " swoich" ...versus "Nadreprezentacja Nomenklatury" wszelkiej formy i MY...Polacy...ktorzy nic nie mogli..
Zludzenie prysnelo a Rzeczywistosc wypelnila ta pustke po otrzymaniu statusu " poszkodowanego" ,co dalo mozliwosc wgladu we wlasne Akta .ktorych czesc zdeponowano w IPN ( aktualne sa na posterunkach Policji i sa biezaco uzupelniane)..
Dopiero po ich przeczytaniu zrozumialem potege iluzji w ktorej zylem cala moja mlodosc..zrozumialem ,ze bylo niewielu MY a wielokrotnosc " nadreprezentujacych" byla stanem faktycznym i realnym..tylko ta wiekszosc to ukrywala..Np.za otrzymanie paszporu na sezonowe prace do Reich-u czesto i gesto zostawalo sie TW na uczeli czy w zakladzie pracy..jako pierwszy przyklad pod reka..
36 letni pobyt poza Polska dal mozliwosc innej Perspektywy na ten Okres i inny obraz z tej retrospektywy sie wylania..
Tak..copy-cat mechanizm jest jedyna rzeczywistoscia spoleczno-polityczna w Polsce..Kazda inna postawa czy propozycja spotyka natychmiastowy atak Okraglostolowcow..z obu stron barykady..
Z reszta sie zgadzam bezwarunkowo...."chcieliscie to macie" i kijem po pretach klatki a malpy wyja i kazda ze stron ma poczucie wlasnej rzeczywistosci i wlasnej Racji..
18-11-2019 [17:27] - rolnik z mazur | Link: Maxilampus
Maxilampus
Sam mieszkałem poza Polską dwadziescia lat. I byłem na maxa zdziwiony jak wróciłem, Wystarczy zobaczyc kto brał udział w kanciastym stole i Magdalence - kogo Kiszczak i Jaruzelski do tego stołu zaprosili. A że Polacy są generalnie naiwni to taka ich plebejska natura. Szlachtę nam wyrżneli i zaborcy i okupanci ( po części sama sie dała wyrznąć ) więc powoli zbliżamy sie do modelu czeskiego czyli ni to nie Niemiec ni Żyd ni Czech - ni wydra cos na kształt świdra - wypić zakąsic i coś tam w weekend ugrillować. Pzdr
18-11-2019 [17:16] - maxilampus | Link: Ja stworzylem sobie ten
Ja stworzylem sobie ten wentyl bezpeczenstwa bo przestalem wierzyc swoim organoleptycznym zmyslom..a szarlatani od Psychoterapi w Polsce drodzy i profesjonalnie niekompetetentni a jakos trzeba sie ratowac..Darski aka Sakiewicz przeszkadzal czasami w tej terapi ale dzialala i dalej dziala..bowiem jeszcze nie wyje z tej Czarnej dziury jak reszta yznawcow Parti Dnia Codziennego..
18-11-2019 [19:06] - rolnik z mazur | Link: Najwazniejsze to nie dac sie
Najwazniejsze to nie dac sie zindoktrynować i próbować myśleć w miarę samodzielnie. Starać się być niezależnym finansowo i olewać tych wszystkich nierobów co to przyssali się do cycka Rzeczypospolitej i próbuja ją zassać na śmierć. Mamy postkomunistyczne, zdeprawowane pseudoelity i kazdy musi dla siebie wyrobić strategię przetrwania w tym wrogim środowisku. Nadzieja w młodych a jak wiadoma nadzieja umiera ostatnia Pzdr.