Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Obrazki ze wsi wymarłej-lud śpiąc wytrzeszcza zdziwione oczy

rolnik z mazur Waldek Bargłowski, 29.10.2018
U nas na wsi są sami mądrzy ludzie a cała reszta to ciemniaki.
I tylko jeden Tusk to „ pretensjonalny ch....”
( pacan to bardzo przyzwoite tłumaczenie słowa „ plonker „ )
Daj Polakom skrzydła to zaczną nimi zamiatać ulice w reichu.
- A to kto ?
- Tak Tuska  oceniają Angole - „ patronising plonker „- piszą o naszym królu Europy – mówi sąsiad trzymając w dłoni zwinięty  i zdjęty po wyborach sztandar.
- Angolom nie należy wierzyć. Kto im wierzy sam sobie winien. Ale i ty chyba nie bardzo wierzysz zjednoczonej prawicy  – mówię , wskazując wzrokiem na zwinięty, wyraźnie przybrudzony sztandar.
- E tam....za parę lat Tusk zostanie królem Polski i wróci wszystko do....ciepłej wody w kranie. Wróci do Polski na białym koniu jak Anders – roześmiał  się rubasznie sąsiad.
Oby tak długo wracał  jak Anders - zażartowałem
- W końcu córka wróciła na salony – zauważył sąsiad. A okrągły stół się dalej dobrze toczy- dodał.
- Z  kantami też się toczy.....jako tako - odpowiadam.
- Nie sadzają za kanty to mają takie wyniki. Otóż to kanty górą. I nikt za to nie odpowiada. Nikt za kanty nie siedzi i nie będzie. No i wyszło szydło z worka. Jedna trzecia wyborców  to dzieci, które wierzą w bajki Morawieckiego, jedna czwarta ma  demencję  czyli poważne problemy z pamięcią i wybiera ciągle opcję niemiecką a cała reszta wyborców to też dzieci tylko, że specjalnej troski bo nie chodzą sami na wybory.
- Jedno jest pewne w tych wyborach przegrali Polacy. Ruch Narodowy zmieścił się w błędzie statystycznym ( 1,3 % ).
,,W ciągu całego mego życia widziałem w naszym kraju tylko dwie partie. Partię polską i antypolską, ludzi godnych i ludzi bez sumienia, tych, którzy pragnęli ojczyzny wolnej i niepodległej, i tych, którzy woleli upadlające obce panowanie''. Czartoryski Adam Jerzy – arystokrata,  książe...etc
„ Daj niewolnikowi skrzydła a pójdzie nimi zamiatać ulicę.
Społeczeństwo żadne ale za to naród piękny „ ...... i waleczny szczególnie za wolność innych.
Prawda to zgodność oglądu z rzeczywistością.
PiS od PO  różni się tak samo jak dwaj panowie( S i H ) różnili się -  „ kształtem wąsów „
S mówił, że będzie robił dobrze i robił źle
H mówił, że będzie robił źle i robił źle.
PiS mówił, że nie będzie przyjmować uchodźców.
I co robi ?
Czekamy na powtórkę z historii ?
W 1922 roku Żydzi wraz z Niemcami, Ukraińcami i Białorusinami wystawili własną listę wyborczą - Blok Mniejszości Narodowych i uzyskali w sejmie 66 mandatów poselskich.  Aktywne  poparcie przez Żydów pretensji innych mniejszości narodowych chcących rozbioru Polski i przyłączenia terenów Polskich zamieszkałych przez mniejszości do ościennych krajów doprowadziły do wzrostu niechęci Polaków do Żydów.
PiS mówił, że będzie polonizował media.
I co robi.
Przynajmniej 80 % rynku mediów jest w obcych „ życzliwych Polakom „ rękach. Nawet w zlewaczałych  Niemczech obcy kapitał nie może mieć więcej niż 10 % udziałów.
Kiedy w 2005 roku zagraniczny kapitał chciał przejąć dziennik -  "Berliner Zeitung", w Niemczech wybuchła dosłownie histeria. Protestowali niemalże wszyscy - dziennikarze, politycy, elity intelektualne, ludzie kultury, nauki  i sztuki. „ Wszyscy twierdzili, że nie jest dopuszczalne, aby ktoś zza granicy wpływał na poglądy niemieckiej opinii publicznej. „ Zagraniczny inwestor w końcu odpuścił i odsprzedał swoje udziały spółce z Kolonii.
Tymczasem w Polsce Niemcy kontrolują już łącznie 133 tytuły prasowe o innych mediach nawet nie wspominając.
PiS mówił, że nie będzie robił polityki zagranicznej na kolanach
I co robi ?
Robi PiC na wodę i fotomontaż. Szkoda gadać....
Rozsądnych ludzi można oszukać raz.
Jeśli dadzą się oszukać po raz drugi to są po prostu głupi.
No cóż – trzeba zacząć od podstaw.
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 11544
mjk1

mjk1

29.10.2018 11:07

PiS mówił, że nie będzie robił polityki zagranicznej na kolanach
I co robi ? 
Nie prowadzi polityki zagranicznej na kolanach:  7img.wprost.pl
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

29.10.2018 11:33

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na PiS mówił, że nie będzie

Laskawy pan i jego wierny sługa. Pzdr.
Gniewko

Gniewko

29.10.2018 14:45

Może i Ruch Narodowy zdobył tylko 1,3% głosów, bo duża część zawiedzionych tak jak ja zagłosowała jeszcze na PiS, żeby odsunąć Totalnych od władzy, ale przy następnych wyborach z pewnością zagłosują za Ruchem Narodowym. Ja aktualnie zacząłem promować Ruch Narodowy i jego program, żeby PiS miał konkurencję, która zmusi go do postępowania zgodnie z wolą wyborców. ruchnarodowy.net
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

29.10.2018 16:41

Dodane przez Gniewko w odpowiedzi na Może i Ruch Narodowy zdobył

I bardzo dobrze robisz. Od czegoś trzeba zacząć zmianę sposobu myślenia. Pzdr
Warmia

Warmia

29.10.2018 16:21

Wiele goryczy i złości w Pana notce. Tu nie ma prostych rozwiązań to operacja na otwartym sercu słabego pacjenta, któremu przed operacją połamano ręce i nogi. Pacjent został wcześniej zdiagnozowany przez autorytety i dostał status nie rokującego. I pewnie biedaczka , bo to była Ona skończyłby jak pewna Greczynka gdyby na nocną zmianę nie dotarł specjalista w schodzonych butach z dziwną przypadłością sznurowadeł .  Zbadał, przejrzal dokumentację i postanowił ratować. Ale jak - konspiracyjnie. Sprawdzono kogo mamy na dyżurze, skompletowano zespół nie do końca specjalistów i operują. Pozwólmy działać ekipie. Proszę pamiętać że wszyscy się uczymy, a główna zasada w medycynie to: Nie szkodzić.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

29.10.2018 18:54

Dodane przez Warmia w odpowiedzi na Wiele goryczy i złości w Pana

Niestety wiele powodów do zadowolenia nie ma.  " Pozwólmy działać ekipie. Proszę pamiętać że wszyscy się uczymy, a główna zasada w medycynie to: Nie szkodzić. " Ile lat mozna sie uczyć ? Nawet najsłabszy student medycyny skończy studia powiedzmy w 10 -12 lat. Już 30 lat się uczą i proszę nie pisać, że PiS jest od trzech lat. Ci ludzie robią politykę co najmniej od lat trzydziestu w tej czy innej układance. Pzdr.
Warmia

Warmia

29.10.2018 20:26

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Niestety wiele powodów do

Wiele powodów do zadowolenia nie ma... Reformy Grakha w starożytnym Rzymie miały pomóc ludowi co nie podobało się . Pojawił się wysłany przez nich " lepszy" zbawca , który miał przelicytować Grakha - taki 500+ na wszystkie dzieci. Lud Grakha utopił. Ręce, które miały lud ratować lud obciął.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

30.10.2018 07:11

Dodane przez Warmia w odpowiedzi na Wiele powodów do zadowolenia

Zgadza się. To tylko pokazuje jak kończyć sie mogą programy rozdawnictwa. Niestety politycy ( za zdaje sie Tocquevillem ) zorientowali sie , że przecież mogą wyborców kupować za ich własnepieniądze z  podatków - dlatego taki fiskalizm i spirala zadłużania państwa u lichwiarskiej miedzynarodówki - Lud potrzebuje tylko " panem et circenses " - chleba i igrzysk. U nas jest akcent na panem a na bogatszym zachodzie na circenses. Pzdr
Warmia

Warmia

30.10.2018 08:15

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Zgadza się. To tylko pokazuje

500+ od 2- giego dziecka wzwyż to nie rozdawnictwo i jakby się wydawało kupowanie wyborców tylko realizacja działań, które mają zapobiec podzielenia losu Grecji. Państwo tu sieją ferment i gardłują to i dobrze taka nasza natura. Wspomniał Pan kiedyś o problemach z własną firmą. Tyle lat doświadczenia, nauki a jednak potykamy się, nie ciągnę dalej wiadomo o co chodzi. Tu mamy do czynienia z trochę większą firmą. Plan co do losu owej większej firmy został już dawno nakreślony i jest realizowany. Czy Państwo nie widzą co się dzieję - ekipa operująca krok po kroku likwiduje paliwo do fajerwerków co sprawia, że plan zaczyna się walić i stąd wściekłość . Takie lamentacje sieją tylko niepokój wśród ludu pisowskiego. Oburzenie. Może odsuńmy tych od stołu operacyjnego bo nas tu cholera bierze, że tak wolno operują. Już szyli a teraz prują co to ma być? Ano to ma być, że dopóki stoją to piłka jest w grze . Dobrze, że Narodowcy się organizują, niech tworzą struktury społeczne, długa droga przed nimi. Czy ktoś tu wierzy. że są w stanie stworzyć rząd. Pis nie ma kadr gotowych do przejęcia większej władzy. Wygrał wystarczający poligon żeby kadry wykształcić i doświadzyć. Mądry krok - połknąć tyle żeby się nie udławić.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

30.10.2018 10:38

Dodane przez Warmia w odpowiedzi na 500+ od 2- giego dziecka

 "Plan co do losu owej większej firmy został już dawno nakreślony i jest realizowany.". Jeśli jako spółka córka  ( brzydka i niemajetna ) brukselskiej ( berlińskiej )  firmy matki to trzeba to jasno powiedzieć i w tych nakreślonych granicach działac skutecznie tzn. - mając określone środki osiagnąć najlepszy możliwy  efekt. To wydaje sie proste i oczywiste w teorii zarządzania. Ludzie muszą to wiedzieć jaki jest cel zarzadu. Pzdr.
Warmia

Warmia

30.10.2018 11:15

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na  "Plan co do losu owej

Działamy nad wyraz skutecznie. Drugie takie okno pogodowe może się trafić za 100 lat albo i nie. Nasza rola: zabezpieczamy spokój na sali operacyjnej ( Narodowcy nie rzucają w okna kamieniem tylko pilnują tych okien porządkują własne szeregi w których pelno dziwnych ludów). Blogi analizują i przekazują informacje. Przejmują ten odcinek na którym Pis już sie skupić nie może i kontaktują się ze społeczeństwem, rozmawiają to bardzo odpowiedzialna rola, ciekawa jestem czy autorzy zdają sobie sprawę z odpowiedzialności jaka na nich spoczywa. Jesteście ważni, w dużym stopniu przyczyniliście się do sytuacji obecnej.
Warmia

Warmia

30.10.2018 12:46

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na  "Plan co do losu owej

Ludzie z grubsza wiedzą jaki jest cel zarządu. Drogi do celu znać nie mogą na Boga. Oni dostają sygnały o kierunku często mylące, ale jak Nas mylą to i przeciwnika. To już jest Polityka przez duże P
 Anglicy zrobili wiele aby zmylić Niemców co do desantu w Europie ( kochanka dla Eisenhowera, przynęta w formie wielkiego Pattona).  Zdrada i zatrzymanie armii Pattona, który apokojnie mógł zająć Pragę i Berlin ale wtedy podział świata wyglądałby inaczej. Jesteśmy w przededniu nowych podziałów w których ekipa próbuje ugrać jak najwięcej a tu jakieś polki i oberki na blogach, porównywanie Pisu z Po. Proszę wszystkich o kubeł zimnej wody ja też na swoją wyleję bo jesteśmy na początku drogi.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

30.10.2018 15:08

Dodane przez Warmia w odpowiedzi na Ludzie z grubsza wiedzą jaki

Zgoda.  Jesteśmy w przededniu nowej Jałty i wszystko rozstrzygnie się w ciągu najbliższych kilku lat. Miejmy więc wiare i nadzieję, że te próby rozrywania i zgniatania przetrwamy w dobrej formie. Pzdr.
Imć Waszeć

Dark Regis

30.10.2018 15:18

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Zgoda.  Jesteśmy w przededniu

Stronnictwo, którego statut i program będzie zawierał się w jednym słowie "Polska", może mieć w wyborach nawet 80%. Pytanie tylko czy nas dziś stać na zawieszenie wszystkich partykularyzmów i ambicyjek na gwoździu w sławojce, czy też znów musimy poczekać do momentu, gdy obce czołgi zaczną grzać silniki.
Warmia

Warmia

30.10.2018 15:45

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Stronnictwo, którego statut i

Jakby coś takiego się szykowało ( do czego nie dopuszczą ) ale puśćmy wodze fantazji to zaraz ulepią nowoczesnego Bolesława i postawią na czele a ten już zadba żeby droga do Berlina albo jeszcze gorzej zmierzała opłotkami po polskich ścieżkach z pieśnią patriotyczną na ustach, chorągwiami w dłoniach i tylko otrzeżwienie będzie straszne jak staniemy i zorientujemy się, że powrotu już nie ma. Mniej, ale.spawdzeni i pewni przygotowani na długą drogę.
Imć Waszeć

Dark Regis

30.10.2018 16:37

Dodane przez Warmia w odpowiedzi na Jakby coś takiego się

Ja mówię o elektoracie, a nie działaczach. Partia, która odcina sobie elektorat tylko do "sprawdzonych i pewnych" byłaby swego rodzaju ewenementem w dziejach ludzkości.
Warmia

Warmia

30.10.2018 17:21

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Ja mówię o elektoracie, a nie

Nie chcę ograniczać elektoratu, ale takie poparcie wydaje się możliwe tylko w obliczu zagrożenia być albo nie być.
Ptr

Ptr

29.10.2018 17:31

Jeżeli RN zaczął od intensywnej krytyki PiS to nic dziwnego ,że dostał mało głosów. Niezależnie od ewentualnych błędów PiS. 
Po pierwsze alternatywa musi być poważna. A poważna nie może być emocjonalnie radykalna. Nie wygrywa się kolumną marszową, ale słowami. Prawdopodobnie istnieje potencjał przekraczający 5% , bo drobnica już się zużyła.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

29.10.2018 19:02

Dodane przez Ptr w odpowiedzi na Jeżeli RN zaczął od

Dokładnie - musi byc poważna i działająca na wyobraźnię wyborców. Potrzebny jest też dobry program - szczególnie gospodarczy. No i potrzebują wodza - gdyż na razie mają zbyt dużo wodzów a mało indian. Pzdr
Imć Waszeć

Dark Regis

29.10.2018 19:22

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Dokładnie - musi byc poważna

RN prawdopodobnie zostanie zmuszony przez markso-nazistów europejskich do przeniesienia aktywów w inne miejsce. Już pisałem, że dobrze by było ukryć się pod flagą konserwatyzmu, bo na to nazi nie mają jeszcze odpowiedzi. A co zrobią po Marszu? Zdelegalizują wszystkie partie narodowe i zmuszą PIS do walki z Polakami. To już nie przelewki, tylko otwarta wojna. Film:
youtube.com
Chcą to zrobić jeszcze przed wymianą europosłów. Polskojęzyczni zdrajcy uwijają się jak w ukropie, a niemieccy oficerowie prowadzący cisną i piją jak guma w pruskich kalesonach.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

29.10.2018 20:01

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na RN prawdopodobnie zostanie

To przestaje być śmieszne. Jak nic dojdzie do prowokacji podczas  marszu i europejsy zakrzykną - gewałt aj waj, faszyści, zdelegalizowac ich ..i do paki. .Wojna na całego. To może jednak zmobilizować Polaków do jednoczenia się i walki z eurokomunizmem. Pzdr.
Imć Waszeć

Dark Regis

29.10.2018 20:20

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na To przestaje być śmieszne.

Tak. Już pisałem, że delegalizacja ONR i RN byłaby najpiękniejszym prezentem od PIS dla Narodowców, gdyż zostałaby przy okazji odcięta druga gęba, już dawno skrojona na miarę, która na razie czeka, partii prorosyjskiej i putinowskiej. Aktywa będą musiały zostać przesunięte do odwodu i muszą być wypromowani nowi ludzie, żeby unikać zasadzek. Tam, gdzie lewusy mają do nas jazgot, tam czyha zapadka. Co do prorosyjskości, to był fakt. Niedawno i to o dziwo za PO, to właśnie było największym problemem i grzechem RN. Nawet znaleźli się w środku ludzie, którzy tego pracowicie dowodzili. Teraz też tak będzie. Zjadą się "radykałowie", którzy podadzą fanty na tacy niemieckim mediom. Pieniądz nie śmierdzi Polakom, niestety. Po to zostało wystosowanie żądaniem, żeby w Marszu mogli pójść Obywatele PRL i geje, żeby mieć "ofiary". Albo jako uczestnicy, albo jako odrzuceni przez niedobrych narodowców. Proszę zauważyć, że ten sznyt, to branie w kleszcze przeciwnika na każdym etapie, "kondensator" ustawiający go w pozycji do bicia, staje się znakiem pociągających za sznurki. Tak działają służby poważnego państwa, albo mocarstwa. A u nas się gotuje.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

29.10.2018 22:43

Dodane przez Imć Waszeć w odpowiedzi na Tak. Już pisałem, że

Skoro lewacy z eurokołchozu wzorują sie na Spinellim i Gramscim to może RN powinien zainteresować się  tym co miał do powiedzenia Włodzimierz Iljicz Lenin na temat sposobów zdobycia władzy.  Na razie to się na małym gazie gotuje tą przysłowiową żabę. Pzdr
Zygmunt Korus

Zygmunt Korus

30.10.2018 01:42

Dodane przez Ptr w odpowiedzi na Jeżeli RN zaczął od

Ruch narodowy/Narodowy (także jako partia) powinien poszerzać swój elektorat przez koncyliacyjną postawę wobec PiSu. To trafnie panowie sugerujecie. Nie patrzeć na zagrożenia, że PiS go wchłonie, bo raczej będzie to mobilizujące do uaktywniania twardego elektoratu w partii władzy: albo coś robimy w tej sprawie, bo nastąpi rozłam, albo będziemy wypłukiwani przez nowe, rosnące w siłę, grupy rzeczywiście propolskie. Podkreślanie różnic winno być zawsze zniuansowane przedsięwzięciami władzy zmierzającymi w dobrym kierunku. Oczywiście taka polityka wymaga zręczności, czego dowodem jest słoń w składzie porcelany Kukiz, co czasem takie ruchy wykonywał. Winnicki byłby lepszy w takich grach, ale musiałby mieć dobrego doradcę w tym kierunku. No i oczywiście wsparcie fachowców od ekonomii i gospodarki, co by potrafili pokazać Polakom jak jesteśmy nadal "dymani" pod względem efektów płynących z pracy i zasobów. Generalnie jednak nieuczciwa gra PiSu (Kaczyńskiego) z tęsknotami narodu za Narodowcami idzie w dobrym kierunku: na zasadzie im gorzej tym lepiej. Jak w końcu ten wrzód pierdyknie, a ropa się wyleje, może nastąpi w końcu ozdrowieńczy zwrot ku realiom i rzeczywistym znaczeniom desygnatów, bez zafałszowań i pomówień polegających na przywoływaniu upiorów (faszyzmu, nazizmu, kremlowskiej agentury, antysemityzmu, swastyk czy przekreślanych sierpów skrzyżowanych z młotami etc).
Pozdrowienia dla już Pana Bargłowskiego - tym razem, od teraz.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

30.10.2018 07:17

Dodane przez Zygmunt Korus w odpowiedzi na Ruch narodowy/Narodowy (także

Też tak sadzę Panie Zygmuncie.  Potrzebny jest pragmatyzm w dobrym tego słowa znaczeniu i budowanie RN od dołu - jesli chcą byc poważną siłą., Trudne czasy wymagają wybitnych  ludzi ( za Haskiem ).. Pozdrawiam
Lektor

Lektor

30.10.2018 11:00

Wiesz co, jak tak czytam tą twoją wiejską rozmowę, to zyczynam się zastanawiać czy czasami ta cała Lubnauer nie miała racji ?
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

30.10.2018 21:18

Dodane przez Lektor w odpowiedzi na Wiesz co, jak tak czytam tą

Kto to Lubnauer ?  Jak sie zastanawiasz to już dobrze Lektor. To juz pierwszy krok w dobrym kierunku. Pzdr
Ryszard Surmacz

Ryszard Surmacz

30.10.2018 12:57

N dobrze, Panowie, ale na przeszkodzie stoją poważne barykady, które można ubrać w kilka pytań:
- czy jesteście w stanie najpierw zidentyfikować agentów, a potem ich wyeliminować?
- czy jesteście w stanie zaakceptować role Piłsudskiego w II RP, bo próba rytualnego mordu na nim zawsze kończy się klęską (tu sprawdza się powiedzenie, że prawda, jak oliwa...)?
- czy jesteście gotowi zrezygnować ze swojej narodowej "religii", która należy do mniejszości (nie Polak, lecz narodowiec)?
- czy jesteście w stanie zaakceptować dzisiejsze optymalne położenie geopolityczne, a więc walczyć o ziemie odzyskane, a zrezygnować z pretensji do kresów?
- czy jesteście w stanie wygenerować z siebie uznanego, emocjonalnie przygotowanego, do tej roli przywódcę?
- czy jesteście się w stanie trwale zjednoczyć? 
Jeżeli jesteście (ale szczerze, wraz z tworzeniem faktów dokonanych), to są szanse, że uzyskacie szersze poparcie polskiego społeczeństwa. Są szanse, że dojdzie do wspólnego spotkania założycielskiego, którego ewentualność jest już, przez obcych aksjologicznie, od lat przewidywana. Zawiera się ona min. w słowach Michnika: Nie chcę aby ktoś w nocy do mnie zapukał". W przeciwnym wypadku będzie to taka sama bezpłodna walka o władzę, jak przed wojną. Ba, jeżeli nawet ją zdobędziecie, to w jaki sposób poprowadzicie rządy nie mając struktur i odpowiednio emocjonalnie przygotowanych kadr? Powtórzycie model PiS? Właśnie na ten temat wypowiada się prof. Andrzej Nowak w ostatnim numerze "Do Rzeczy".
 
Uwaga, podkreślam - podkreślam, że w powyższych pytaniach nie ma żadnych ani podtekstów, ani niechęci. To są pytania z gatunku "być albo nie być" - dla całego polskiego narodu i przedstawicieli RN.  
 @ Rolnik z Mazur
Dobrze, że Pan pokazuje te obrazki, są one dość powszechne i typowe dla całej Polski, ale właśnie one wymagają dopracowania w skali kraju i pokazania prawdy o nas samych. Bo prawda jest zupełnie inna, niż z tych dialogów wynika. I tu wrzucę panu temat do rozważań. Kresowianie są ludźmi duchowo wolnymi, bo nie mają w sobie wewnętrznej potrzeby nadzoru pana. I nie chodzi o to, ze tą są kresowianie, czy jacyś inni,  ale chodzi o typ kultury. Kresowianie, jak wszyscy w PRL, zostali przywaleni kolektywizacją, PGR-ami, ale ich duch nie posiada potrzeby poddaństwa. I ten walor trzeba wykorzystać, dla pożytku wszystkich i bez zawiści. Na ten poziom trzeba się wznieść. Jeżeli Polacy nie potrafią, to system, który od lat tak pracowicie chce zrobić z nas wróbelków, odniesie ostateczne zwycięstwo. Czyli przegramy z ostatnimi trzema wiekami.Okaże się, że walka z polską inteligencją, była właściwą drogą do przekształcenia polskiej kultury w kulturę chłopską. I staniemy się tacy sami, jak Ukraińcy, Czesi, Słowacy, Bułgarzy, itd., czyli bez szans na jakąkolwiek niepodległość. A wówczas będziemy mogli sobie pisać, co dusza zapragnie.
mjk1

mjk1

30.10.2018 18:16

Nie gniewajcie się Panowie, ale Wy nie macie pojęcia o historii własnego kraju a szczególnie o rozwoju jego gospodarki. Jeżeli tego nie znacie, to nie macie również pojęcia o historii rozwoju gospodarki europejskiej. I to nie na przestrzeni wieków, ale raptem w okresie kilkudziesięciu ostatnich lat. Dlatego pleciecie takie duby smalone i nie macie bladego pojęcia o co toczy się gra. A gra toczy się cały czas o to samo, od zaledwie stu kilkudziesięciu lat. Mogę Wam to udowodnić na kilka sposobów. Teraz ograniczę się tylko do jednego prostego pytania: co było przyczyną wybuchu drugiej wojny światowej? Zaryzykuje ktoś odpowiedź, czy ograniczy się do bluzgów?
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

30.10.2018 21:15

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Nie gniewajcie się Panowie,

Rozumiem, że ty mjk1 ją świetnie znasz. Przyczyny ostatnich dwóch wojen ( moim zdaniem była tylko jedna )  sa oczywiste -  Niemcy poczuli, że Angole jako imperium światowe słabnie i za namową i przy pomocy krzywonosych  Apaczów z Wall Street ( kredyty )  powiedzieli sprawdzam.  Hitler planował wojnę z Anglią dopiero na lata 1943-44. Angole próbowali skierować  Adolfa lącznie z Polską ( a przynajmniej przez Polske )   na bolszewików. .  Nasi sanacyjni geniusze nie odczytali gry mocarstw więc  ci dla zyskania na czasie i dla przykładu na przyszłość ( nie wtrącać sie miedzy wódke i zakąske )  wepchnęli  Polaków pod niemiecki walec. Ten zawinił kto zyskał - ewidentnie zyskalo Wall Street. Pzdr.
mjk1

mjk1

31.10.2018 08:56

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Rozumiem, że ty mjk1 ją

Na pewno wiesz, że gdzieś dzwonią. Lepiej jednak byłoby, gdybyś jeszcze wiedział w której synagodze. Generalnie precyzyjne pytanie - byle jaka odpowiedź, bo my już tak mamy. Byle jacy jesteśmy, dlatego mamy byle jakie państwo z byle jakimi elitami i to od kilkuset lat. Teraz konkrety. Angole w owym czasie mieli tyle samo do gadania co Makaroniarze, Jankesi, Żabojady czy my. Wszystkim trzęsło i trzęsie nadal, państewko o wielkości zaledwie jednej mili kwadratowej. Antyklerykałom wyjaśniam, że nie jest to Watykan. Choć państewko to znajduje się w samym centrum stolicy tychże Angoli, to sama szefowa, tych samych Angoli, musi grzecznie zapytać czy może do owego państewka wejść. Może zrobić dokładnie to samo co klient panu majstrowi. Jak to ktoś kiedyś ładnie określił: „Elza może im skoczyć”. Krzywonosi Apacze z Wall Street, czy skośnoocy Samuraje z Tokio, mają tyle samo do gadania co Elza. Są zwykłymi chłopcami na posyłki wykonującymi polecenia. Najważniejsze decyzje zaś, zapadają w pewnym małym szwajcarskim miasteczku na styku granic trzech państw: Szwajcarii, Niemiec i Francji. Jest to takie City bis, przy czym słowo „bis” nie jest tak zupełnie przypadkowe. Wróćmy jednak do czasów przedwojennych. Austriacki malarz pokojowy nie potrafił zaplanować podróży z Görlitz na mazurach przez Berlin do Bertechsgaden, wiec o planowaniu wojny mógł co najwyżej pomarzyć. Był dokładnie takim samym chłopcem na posyłki, jak ci z Tokio czy Nowego Yorku, sterowanym przez tych samych i z tych samych miejsc. W tym miejscu wypadałoby napisać, jaka była ówczesna sytuacja międzynarodowa. W największym skrócie. Dopiero w 1937 roku światowa produkcja przemysłowa osiągnęła poziom sprzed wielkiego kryzysu a w 1938 roku nastąpił znów spadek o 10%. W USA było to zaledwie 70% produkcji z 1929 r. Tymczasem w Niemczech od 1933 roku mamy wzrost gospodarczy ponad 15% rocznie. W latach 1934-38 eksport Niemiec wzrasta 2,5 razy a import 2 razy. Przed wybuchem II Wojny Swiatowej, Niemcy miały tak silną pozycję w gospodarce europejskiej, że były monopolistą w obrotach z Bułgarią, Jugosławią, Rumunią i Węgrami. Jeżeli ktokolwiek chce mi wmówić, że państwo będące w takiej kondycji gospodarczej, jak ówczesne Niemcy, jest zainteresowane jakimkolwiek konfliktem międzynarodowym, to chyba sufit na łeb mu spadł. Ta austriacka przybłęda miała wykonać zadanie i z tegoż zadania wywiązała się bezbłędnie. Niektórzy twierdzą, że włos mu za to z głowy nie spadł. Nie jestem wcale taki pewien, czy nie mają racji.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

31.10.2018 10:11

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Na pewno wiesz, że gdzieś

Napisałom to samo tylko trochę krócej.  A skąd Goerlitz na Mazurach ? City of London czy Wall Street to jedno plemię. Pzdr
mjk1

mjk1

31.10.2018 12:36

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Napisałom to samo tylko

Najpierw wyjaśnienie. Görlitz to przedwojenna nazwa Gierłoży. Zarówno tam jak i w alpejskim miasteczku Bertechsgaden,  ten poprzednik Adenauera, miał swoje rezydencje a w Berlinie urzędował. Mam nadzieję, że teraz sens tego zdania jest bardziej zrozumiały.
Bardzo mi przykro, ale nie napisałeś tego samego i nie chodzi bynajmniej o to, że City of London, Wall Street i Bazylea mają zupełnie inne zadania, choć są ze sobą powiązane. Nie musisz tego wiedzieć, choć to nie jest wcale tak mało istotny szczegół. Chodzi o zdanie: „Niemcy poczuli, że Angole jako imperium światowe słabnie i za namową i przy pomocy krzywonosych  Apaczów z Wall Street ( kredyty )  powiedzieli sprawdzam”. Powieliłeś powszechnie głoszoną nieprawdę, jakoby rozwój gospodarczy III Rzeza zawdzięczała kredytom z Wall Street. Napisałeś tak, bo jak już wcześniej wspomniałem, nie znasz historii rozwoju gospodarczego Europy. Historii rozwoju gospodarczego naszego kraju też nie, ale w tej chwili to nieistotne. O ile Apacze sfinansowali dojście Hitlera do władzy, to już jednak nie byli w stanie sfinansować rozwoju niemieckiej gospodarki. Poza tym do rozwoju gospodarki, ich pieniądze nie były w ogóle potrzebne. Zanim napiszesz, że to niemożliwe pozwolisz, że zadam Ci jedno proste pytanie: co jest prawnym środkiem płatniczym w Szwajcarii? Google w ruch i wyskakuje, że oprócz Franka szwajcarskiego mamy coś takiego jak WIR, też jak najbardziej szwajcarski. Skąd wiemy, że Wiki nie kłamie, przecież WIR-a nikt nie widział a można nim płacić w każdym szwajcarskim sklepie? Nie wiemy. Ja wiem i jak chcesz to Ci powiem. Z Wiki dowiedziałeś się też w którym roku ów drugi środek płatniczy powstał. Data nie jest przypadkowa. Szwajcarzy wzorowali się na innym środku płatniczym stworzonym przez…? Zgadłeś – Nazistów.  Jak nazywał się ten niemiecki WIR już jednak trudniej znaleźć, jak nie studiowało się ekonomii samodzielnie. Byłbym niezmiernie rad gdybyś wiedział, co było owym środkiem płatniczym w III Rzeszy. Dyskusja byłaby o wiele prostsza i ciekawsza. Pozdrawiam.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

31.10.2018 15:36

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Najpierw wyjaśnienie. Görlitz

Zwracam honor z ta Gierłożą. Nie wiedziałem. Co do WIR ( 1:1 )  z Chf teoretycznie  to jednak słyszałem ale z tego co sie orientuję to praktycznie jest bez znaczenia - obroty minimalne. Bardziej ciekawa jest rola innego banku z Bazylei czyli  banku banków -  BIS i tu z pewnościa można dogrzebac sie rodowodu nazistowskich Niemiec i ich planów odnośnie przyszłych środków płatniczych.  .To my mamy jakis samodzielny rozwój gospodarczy ?  Jakąż to światową markę stworzyliśmy ? .Pzdr
mjk1

mjk1

31.10.2018 16:49

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Zwracam honor z ta Gierłożą.

Nie gniewaj się Mazurze, ale znowu wychodzi na jaw brak wiedzy. Nie zrozum mnie jednak źle, ja nie mam zamiaru nikogo poniżać, ani samemu się wywyższać. Moim jedynym zamiarem jest przekazanie wszystkim chętnym tego co wiem. Szkoda tylko, że chętnych tak mało. Jeżeli chodzi o szwajcarskiego WIR-a, to oczywiście masz rację, obroty jak i jego znaczenie są niewielkie. Pytanie dlaczego WIR szwajcarski istnieje a jego niemiecki odpowiednik zniszczono, rozpętując w tym celu jedną z największych wojen w historii? Była tylko jedna różnica pomiędzy tymi walutami, jednak o fundamentalnym znaczeniu. Niemiecki odpowiednik WIR-a, w przeciwieństwie do szwajcarskiego, był wymienialny na Reichsmarkę a co za tym idzie, na wszystkie waluty świata. Co to powodowało?  Uzależnienie się od systemu pieniądza dłużnego a na to chłopaki z Bazylei nie mogli pozwolić. Tak przy okazji, jak uważasz, co miałem na myśli pisząc, że owo szwajcarskie miasteczko, to takie City bis, przy czym słowo „bis” nie jest tak zupełnie przypadkowe.  Teraz widzisz też, że Bank Rozrachunków Międzynarodowych nie miał nazistowskiego rodowodu. Zarzuciłem Ci też, że nie wiesz nic o naszym rozwoju gospodarczym. Muszę więc być konsekwentny. Nie zauważyłeś przypadkiem, że zarówno Polska, jak i jej system gospodarczy od 1945 do 1950 roku w literaturze i Internecie praktycznie nie istnieje? Nikt nie interesuje się tym okresem historii Polski, kraju który akurat w tym czasie rozwija się najszybciej w Europie. Nawet pociotki komunistów. W związku z tym pozwolisz, że zapytam: jak było możliwe odbudowanie i rozbudowanie
stoczni w PRL bez pożyczek z Europy Zachodniej i USA skoro po wojnie: – Stocznia Gdańska była zrujnowana, – stoczni północnej nie było, – gdańskiej stoczni remontowej nie było, – stoczni Wisła nie było,  – stocznia Nauta nie istniała – stoczni marynarki wojennej nie było – stocznia szczecińska zbombardowana, – stoczni Wulkan nie było, – stoczni Gryfia nie było, – stoczni Parnica nie było, – stoczni rzecznej nie było  – ponad setka kooperantów przemysłu okrętowego nie istniała Czyżby rząd Gomułki po spłaceniu długów za utrzymanie polskiej armii w Anglii i spłaty własności amerykańskiej w Polsce ograbił ludność, która po przegranej wojnie była zapewne bajecznie bogata i z tego wybudował nowoczesny przemysł stoczniowy, flotę handlową (PLO, PŻM, PŻB), dalekomorską flotę rybacką w Gdyni i Szczecinie, bałtycką flotę rybacką w Świnoujściu, Kołobrzegu, Władysławowie. Tylko flota obsługująca statki na łowiskach liczyła kilkadziesiąt jednostek. Stocznie budowały statki dla ZSRR,Brazylii, Egiptu, Wietnamu, a nawet Chin i Albanii. Odpowiedź jest tylko jedna: na tej samej zasadzie. Pozdrawiam.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

31.10.2018 17:37

Dodane przez mjk1 w odpowiedzi na Nie gniewaj się Mazurze, ale

Mjk 1 - Nie denerwuj chłopaków z  Nowogrodzkiej czy innej Wiejskiej. Chęć i zapał do roboty po wojnie.  Bogactwo tworzy sie bowiem z pracy. Standard Oil i inne koncerny angielskie, amerykańskie  przez BiS robiły geszefty z nazistami aż miło. Kto by sie tam przejmował, że bez amerykańskich dodatków do paliwa lotniczego żaden Junkers by  w powietrze  nie wzleciał. Pzdr
rolnik z mazur Waldek Bargłowski
Nazwa bloga:
Teoria wszystkiego czyli niczego
Zawód:
oceanograf, ekonomista, rolnik
Miasto:
wieś w poblizu Śniardw

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 283
Liczba wyświetleń: 2,042,049
Liczba komentarzy: 5,604

Ostatnie wpisy blogera

  • Pies Strzembosza
  • Jak nie potrafisz gryźć to nie szczerz zębów
  • Panie Turek zacznij w końcu ten mecz

Moje ostatnie komentarze

  • @ sakeWiększej głupoty nie mogłaś napisać. Nue chodzi o orła tylko kto go dostaje.Ja bym nie przyjął i tyle 
  • @AlinaO ile wiem to zasługa raczej Trumpa a nie Nawrockiego, ze został wypuszczony. Polska nie ma żadnej poważnej polityki nie tylko zagranicznej.A co miał nie przyjąć jak dają?Może opchnąć jak…
  • @ sake No widzisz!Ja bym nie przyjął nawet gdyby mi chcieli dać. W towarzystwie " chcę wasz hajs" - to obciach.  

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Kodowanie zgonów czyli szczaw i mirabelki.
  • Kontrola jest najwyższą formą zaufania
  • Polska Sp. z o.o. Ile warta jest ta Spółka ?

Ostatnio komentowane

  • Tomaszek, Dobrze że go wydoić nie próbowali .
  • rolnik z mazur Waldek Bargłowski, @ Zofia W tym wieku każdy ma mniejszą lub większą demencję. To nie usprawiedliwia niegodziwości oczywiście.
  • Zofia, Bardzo trafna uwaga. Nie można usprawiedliwiać niegodziwości demencją, której nie miał.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności