Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
" Chrześcijanin z żydowskimi korzeniami "
Wysłane przez rolnik z mazur w 07-01-2018 [15:30]
„ Chrześcijanin z żydowskimi korzeniami „
Tak określiła Mateusza Morawieckiego żydowska, opiniotwórcza gazeta Haaretz w artykule z dnia 11.12.2017 r.
Czy można być wierzącym Żydem i chrześcijaninem jednocześnie ?
Nie można.
Trzeba się na coś zdecydować.
Wielu ignorantów mówi o „ judeochrześcijaństwie „ , ba nawet o cywilizacji judeochrześcijańskiej – jako wspólnej cywilizacji dla Żydów i chrześcijan.
Jest to kompletna bzdura.
Takiego zwierzęcia nie było, nie ma i nie będzie.
Dlaczego ?
Cywilizacja żydowska jest cywilizacją sakralną.
To znaczy, że jej stosunek do pięciu kategorii bytu ( wg Feliksa Konecznego ) - dobra, prawdy, piękna, zdrowia i dobrobytu jest określany normami czysto religijnymi.
W przypadku cywilizacji żydowskiej jest to Stary Testament a konkretnie Pięcioksiąg Mojżesza.
Żydzi zdecydowanie odrzucają Nowy Testament, który z kolei dla chrzescijan jest tak ważny, jest podstawą wiary.
W Pięcioksiągu Mojżesza ( Tora ) znajdują się konkretne wskazówki jak Żydzi mają postępować.
Są one czasami bardzo dokładne – np. „ Będziesz pożyczał narodom świta ale sam pożyczać nie będziesz „
Jest nawet spis artykułów spożywczych - jak się mają odżywiać, i to tak przemyślany, że przy bliższym zapoznaniu się z nim nawet współcześni specjaliści od żywienia są zdziwieni jego jakością odpowiadającą obecnemu stanowi wiedzy na temat zdrowego sposobu odżywiania się.
Interpretacja Tory znajduje się w Talmudzie.
Żydem jest ten kto ma żydowską matkę albo przeszedł na judaizm.
Inną cywilizacją stricte sakralną jest cywilizacja bramińska.
Chyba nikomu jednak do głowy nie przyjdzie mówić o – bramińskim chrześcijaństwie.
Chociaż w braminizmie pewnie można znależć równie wiele wspólnych cech z chrześcijaństwem jak i z judaizmem.
Mateusz Morawiecki jest więc według Haartez :
,
„ A Christian with Jewish roots, whose aunt was saved from the Holocaust by Poles, will become Poland’s new prime minister this week.”
Chrześcijanin z żydowskimi korzeniami, którego ciotka została uratowana z holokaustu przez Polsków , zostanie nowym premierem Polski w tym tygodniu.
Napisał Haaretz w dniu 11.12.2017 o godz. 9,56 ( opiniotwórcza żydowska gazeta )
„... will become...” Zostanie ?
Najwidoczniej artykuł musiał być przygotowany wcześniej i to co Żydzi wiedzieli pewnie już od czasu szabasowej kolacji u Jonny Danielsa , w której wzięli udział obok M.Morawieckiego także: Gliński, Bielan, Dziedziczak itd. Polacy dowiedzieli się z mediów post factum.
M.Morawiecki i Gliński siedzą w towarzystwie „ namiestnika Sanhedrynu „ na Polskę a jakże - w twarzowych jarmułkach.
Dalej czytamy.
„Morawiecki revealed his Jewish roots earlier this year at a ceremony to honor Poles who saved Jews during the Holocaust. The ceremony took place at the Warsaw Zoo, because the couple who ran the zoo during World War II hid Jews there to save them from the Nazis.”
Morawiecki ujawnił swoje żydowskie korzenie wcześniej, w tym roku, podczas ceremonii honorującej Polaków, którzy ratowali Żydów podczas holokaustu.
Najwidoczniej wiedział jako „ ekonomiczny geniusz „ - jak nazwał go jeden z blogerów NB- że odkrycie takich ważnych rodzinnych tajemnic na temat pochodzenia - just in time - w odpowiednim czasie - jest opłacalne.
“Always at such ceremonies I begin reflecting on my family’s own story,” Morawiecki said on that occasion. “My aunt Irena was a Jew, she survived the war and as a child of 10. Until she was 16, she stayed with a Polish family who rescued her, aided by a few dozen other non-Jewish Poles who risked their lives.”
Zawsze podczas takich ceremonii zaczynam zastanawiać się nad historią mojej własnej rodziny. Moja ciocia Irena była Żydówką. Jako dziecko w wieku lat 10-ciu przeżyła wojnę. Przebywała u rodziny, która ją uratowała do 16 lat.....wspomagana ….
„Another of his aunts, Roma, survived the Holocaust by fleeing Poland and now lives in Israel, he said”.
Inna z jego ciotek Roma, przeżyła holokaust uciekając z Polski. Obecnie żyje w Izraelu – powiedział ( M.M ).
Żydzi zachowali swoją cywilizację żyjąc ponad dwa tysiące lat bez państwa, bez armii i całej tej biurokratycznej machiny potrzebnej ( ? ) do istnienia zbiorowości.
Nauczyli się ( już w starożytnej Babilonii ) biegłego posługiwania się pieniądzem.
„ Ucz się choćby od diabła „ – zwykł mawiać mój dziadek ( przez pewien czas komendant AK z okolic Łomży). Nadmieniam to tylko dlatego, żeby ktoś nie pomyślał, że ja starozakonny.
Nie jest dla mnie istotne czy premier mojego państwa jest Żydem czy chrześcijaninem, buddystą czy wyznawcą konfucjanizmu.
Dla mnie istotne jest- jak wypełnia swoje obowiązki wynikające z mandatu społecznego, czy dba uczciwie, zgodnie ze swoim sumieniem, doświadczeniem i stanem wiedzy o żywotne interesy tego państwa i jego obywateli, którzy powierzyli mu tak zaszczytną rolę i płacą mu za to.
I tyle na ten temat.
( korzystałem z wykładów o cywilizacjach śp docenta J. Kosseckiego )
Komentarze
07-01-2018 [15:42] - wielkopolskizdzichu | Link: Jest takie powiedzenie - nie
Jest takie powiedzenie - nie wiem czy dobrze je przytoczę - że jak się dobrze potrząśnie Polakiem to z każdego kawałek, i Żyda, i Niemca, i Bóg wie kogo jeszcze wyleci.
07-01-2018 [16:05] - rolnik z mazur | Link: Coś jest na rzeczy w takim
Coś jest na rzeczy w takim określeniu. Pozdrawiam ro z m.
07-01-2018 [17:33] - zbieracz śmieci | Link: Ty zdzichu może i masz takie
Ty zdzichu może i masz takie rozrośnięte korzenie ale inni niekoniecznie.
07-01-2018 [18:35] - wielkopolskizdzichu | Link: W Polsce mniej więcej od
W Polsce mniej więcej od połowy XVI wieku rozpowszechniona była tradycja malowania tzw portretu trumiennego. Oczywiście ta tradycja obejmowała kręgi ludzi majętnych. W odróżnieniu od innych malowideł te portrety były bardzo realistyczne . Jak ktoś miał nos garbaty i usteczka wąskie a wygięte jak karpie to złośliwy malarz ich nie retuszował. Plejada typów urody - no może z wyjątkiem pigmejskiej, aleuckiej, aborygeńskiej i innych zaoceanicznych - ludzi herbowych sic. świadczy, że ich matki, do ortodoksyjnych wielbicielek, tego co za wzór słowiańskiej urody rozumiemy, nie należały.
07-01-2018 [15:57] - Józef Darski | Link: DOC. Kossecki czyli TW "Rybak
DOC. Kossecki czyli TW "Rybak" 10 tomów donosów na SB doskonałe źródło wiedzy wszelakiej
07-01-2018 [16:04] - rolnik z mazur | Link: Czy to umniejsza jego dorobek
Czy to umniejsza jego dorobek naukowy? Można być szuja i jednocześnie dobrym naukowcem. Wiem, że był nawet w Ormo.Pozdrawiam to z m.
07-01-2018 [16:13] - wielkopolskizdzichu | Link: Mówisz Wolszczan, widzisz SB.
Mówisz Wolszczan, widzisz SB.
07-01-2018 [16:25] - wilniuk | Link: "Nie jest dla mnie istotne
"Nie jest dla mnie istotne czy premier mojego państwa jest Żydem ... istotne jest jak wypełnia swoje obowiązki ..." - doskonałe motto blogu, zgadzam się i popieram. Mamy złe doświadczenia z działań wrogich Polsce środowisk ale nie brak też przypadków wielkiego zaangażowania dla Jej dobra, ot, choćby piękna postać Niemca , kontradmirała Unruga, Żydów, jak Grydzewski, Hemar, Rubinstein, Zahorska, Waglerowa, Tom, Kaczmarski, Kacnelson etc. A ileż ich oddało życie w służbie Polsce, policzyć groby na cmentarzu Monte Cassino lub ofiary Katynia. "Nie ważne kim jesteś, ważne co robisz".
07-01-2018 [17:18] - rolnik z mazur | Link: Pełna zgoda. Pozdrawiam ro z
Pełna zgoda. Pozdrawiam ro z m.
07-01-2018 [17:10] - zbieracz śmieci | Link: Mój dziadek twierdził zawsze
Mój dziadek twierdził zawsze ,że tam gdzie dwóch żydów to trzy partie i miał rację a namacalnie się przekonałem po 89 roku. Jaka partią by wtedy nie potrząsnąć tak jak i dziś to zawsze Żyd albo kilku wyleci ,to taki patent jak zabezpieczyć swoje interesy.na kilku frontach jednocześnie.
Reagan gdy po raz pierwszy został prezydentem to jego jedna z pierwszych decyzji było rozpędzenie specjalnego działu d/s Bliskiego Wschodu w którym pracowali oczywiście tylko sami obywatele USA pochodzenia żydowskiego,rozpędził i miał prawdziwe informacje kto i co tam czyni .
07-01-2018 [18:11] - rolnik z mazur | Link: Obstawiają wszystkie opcje.
Obstawiają wszystkie opcje. Reagan wiedział a Waszczykiwski nie wie i jak tam umiłowany Bronisław MSZ obsadził starozakonnymi tak i zostało i potem się ktoś dziwi, że komisję wenecką zaprasza. Pozdrawiam ro z m.
07-01-2018 [18:45] - zbieracz śmieci | Link: Warto powiedzieć co dokładnie
Warto powiedzieć co dokładnie powiedział Waszczykowski o Komisji Weneckiej ,zaprosiłem bo i tak by tu się pojawili.
Zajmowanie się opinia komisji to chyba może tylko lewactwo bo warto wiedzieć ,że do niej oddelegowało swoich przedstawicieli chyba ąż 120 państw ,prawie tyle co jest w ONZ w tym takie demokracje jak Wietnam u którego radził się były prezio TK jak przywrócić rządy prawa u nas.
Gdy nasz rząd odmówił przedłużenia mandatu byłej naszej premier ,nazwisko pominę bo czuje do niej obrzydzenie za donosy do tej ze komisji to zrobiono jej honorowym preziem i dalej tłucze tam kasę z naszych podatków.
Wsztscy co tam zasiadają to oczywiście znawcy i to wybitni naszej Konstytucji,nieprawdaż.
07-01-2018 [19:30] - zbieracz śmieci | Link: PS.Czeski błąd ,w skłdd
PS.Czeski błąd ,w skłdd weneckiej wchodzą delegowani przedstawiciele 60 państwo jakiś organizacji niezależnych a zasiada tam ponad 120 osób.,wszyscy opłacani suto z kieszeni europejskich podatników .Komisja jest oficjalnie ciałem doradczym Rady Europy ,potworka komuszego rodu ,gdzie też się deleguje a nie wybiera.
Co tam Wietnam ,jest i Rosja wzór praworządności i wszystkie byłe republiki te z Azji Środkowej też nie mniejsze mają powody bycia wzorcami.
Jaj ja berety a nie komisja.
07-01-2018 [18:17] - Marek1taki | Link: Serce mi rośnie mimo, że mu
Serce mi rośnie mimo, że mu przymierzałem fartuszek a nie myckę. W takiej Ameryce prezydent - swój chłop - zawdzięcza karierę żonom słowiankom, a w Polce premier dzięki ciotkom Żydówkom jest uważany za swojego na całym świecie. I pomyśleć, że w Polsce jest tylko synem Kornela.
07-01-2018 [19:30] - mmisiek | Link: W kwestii formalnej - być
W kwestii formalnej - być wierzącym Żydem i chrześcijaninem raczej nijak się nie da, natomiast tylko etnicznym to jak najbardziej.
07-01-2018 [20:16] - rolnik z mazur | Link: Słuszna racja. Pozdrawiam ro
Słuszna racja. Pozdrawiam ro z m.
07-01-2018 [20:05] - marsie | Link: Dwa cytaty:
Dwa cytaty:
„Chrześcijanin z żydowskimi korzeniami”.
„Czy można być wierzącym Żydem i chrześcijaninem jednocześnie ?”
Zdanie pierwsze – prawdziwe (?), zdanie drugie - prawdziwe, ale czy wynikające z pierwszego?
Na pewno nie.
Można być przecież „chrześcijaninem z żydowskimi korzeniami”, a nie być „wierzącym Żydem”.
Rolniku drogi – co naprawdę chciałeś tu powiedzieć?
Pozdrówka!
07-01-2018 [20:48] - rolnik z mazur | Link: Jak najbardziej można.
Jak najbardziej można. Chciałem powiedzieć, że nie ma takiego zwierzęcia jak judeochrzescijanstwo. Pozdrawiam ro z m.
07-01-2018 [21:10] - wielkopolskizdzichu | Link: Apostołowie i pierwsi
Apostołowie i pierwsi wyznawcy Chrystusa chodzili do synagog.... kim byli?
07-01-2018 [21:59] - rolnik z mazur | Link: Pierwszymi chrzescijaninami.
Pierwszymi chrzescijaninami. Gdzie chodzili jest mało istotne. Pozdrawiam ro z m.
07-01-2018 [22:49] - wielkopolskizdzichu | Link: A kim są obecni chrześcijanie
A kim są obecni chrześcijanie, którzy w czasie Mszy św. uczestniczą w misterium zamiany chleba i wina w ciało i krew Baranka Bożego.
Wszak Wieczerza Pańska, która jest odtwarzana w czasie tego misterium jest powtórzeniem zabiegów mających na celu ocalenie pierworodnych z rodzin żydowskich.
" I wezmą krew baranka, i pokropią nią odrzwia i progi domu, w którym będą go spożywać.
I tej samej nocy spożyją mięso pieczone w ogniu, spożyją je z chlebem niekwaszonym
i gorzkimi ziołami."
I dalej
"Tej nocy przejdę przez Egipt, zabiję wszystko pierworodne w ziemi egipskiej od człowieka aż do bydła i odbędę sąd nad wszystkimi bogami Egiptu
Ja, Pan.
Krew będzie wam służyła do oznaczenia domów, w których będziecie przebywać. Gdy ujrzę krew, przejdę obok i nie będzie pośród was plagi niszczycielskiej, gdy będę karał ziemię egipską.
Dzień ten będzie dla was dniem pamiętnym i obchodzić go będziecie jako święto dla uczczenia Pana. Po wszystkie pokolenia - na zawsze w tym dniu świętować będziecie."
Księga Wyjścia rozdział 12.
Jeśli zestawimy to z tymi słowami "Kto spożywa moje Ciało i pije moją Krew, ma życie wieczne, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym." (J 6, 53–57)
Nawet lefebryści sa judeochrześcijanami skoro obrządek w którym uczestniczą ma źródła żydowskie.
Wypieranie się faktów nie uchodzi.
08-01-2018 [08:44] - Roz Sądek | Link: @wielkopolskizdzichu
@wielkopolskizdzichu
"A kim są obecni chrześcijanie, którzy w czasie Mszy św. uczestniczą w misterium zamiany chleba i wina w ciało i krew Baranka Bożego.
Wszak Wieczerza Pańska, która jest odtwarzana w czasie tego misterium jest powtórzeniem zabiegów mających na celu ocalenie pierworodnych z rodzin żydowskich."
wow!
08-01-2018 [09:09] - wielkopolskizdzichu | Link: Tak tak. Ostatnia Wieczerza
Tak tak. Ostatnia Wieczerza jest niczym innym jak Paschą, starym obyczajem semickim. a najważniejszy element Mszy Świętej św. jest powtórzeniem tego.
Jak się jest Katolikiem to trzeba wiedzieć jakie są żródła najważniejszego misterium, w których się uczestniczy.
07-01-2018 [22:44] - OLI | Link: Judeochrześcijaństwo jak
Judeochrześcijaństwo jak najbardziej istnieje i ma się dobrze. Jest szczegółowo zanalizowane i zlokalizowane w KK.
Nie ma ono nic wspólnego z żydowskim pochodzeniem wyznawców.
https://marucha.wordpress.com/...
Lemański, były ksiądz, nie tylko uwielbiał paradować w jarmułce. Jak pisały media, inspirując się kościołem w Norymberdze ks. Lemański umieścił przy ołtarzu szafkę na lekcjonarze w kształcie zwoju Tory; przed kościołem w Jasienicy stanął zaś pomnik z macew - Pamięci Dzieci Narodu Żydowskiego Zamordowanych przez Herodów - PAP.
http://wiadomosci.onet.pl/kraj...
Neokatechumenat zaś od strony teologicznej jest judaizującą sektą wewnątrz Koscioła.https://www.youtube.com/watch?....
O wpływach judaizmu świadczy chociażby obecność na spotkaniach neokatechumenatu judaistycznych symboli religijnych (np. menora jest niekiedy bardziej eksponowana niż krzyż). A także niewiara w Najświętszą Obecność w Najświętszym Sakramencie, ale to już temat na odrębne analizy.
Wiele wskazuje, że również były Andrzej Duda jest judaizującym posoborakiem.
08-01-2018 [08:05] - rolnik z mazur | Link: Istnieje też wiele innych
Istnieje też wiele innych sekt. Ponieważ KK zapomniał skąd mu nogi wyrastają to mamy to co mamy kompletny burdel pojęciowy i chyba właśnie o to chodzi. Pozdrawiam ro z m
07-01-2018 [21:46] - marsie | Link: I tu zgoda - cześć!
I tu zgoda - cześć!
07-01-2018 [22:19] - spike | Link: Polscy żydzi ile mają
Polscy żydzi ile mają wspólnego z Semitami? a tym bardziej Torą.
Żydzi to nie rasa, ani narodowość, to wyznanie wiary, żydem może być praktycznie każdy, nie jest automatycznie Izraelczykiem, a tym bardziej Semitą.
Co ma wspólnego antysemityzm z żydami? to oni nimi są.
Żydów Mojżeszowych jest stosunkowo niewielu, za to obecnie są talmudowi, a nauka talmudu mówi:
"potrzeba przede wszystkim przedostać się do społeczeństwa obcego, choćby obwarowanego jako forteca i wtedy dopiero można je pokonać" Potrzeba zatem przyswoić sobie wszystkie formy zewnętrznej asymilacji, tak co do narodowości jak i co do religii, pozostając w duchu żydem, by móc swobodnie rozkładowo działać od wewnątrz na rdzenne społeczeństwo, bo jak mówi Frank: "Powiadam wam, kto się nie pomiesza z narodami, daremna praca jego."
Nieprawdą jest, że żydzi są naszymi starszymi braćmi w wierze, a już szczególnie ci talmudowi, nie rozumiem dlaczego Kościół posługuje się tym kłamstwem, brata, który zabił brata, się wyrzeka.
W Rzymie zwiedziłem ruiny, praktycznie szczątki dawnej areny, gdzie chrześcijanie byli rzucali lwom na pożarcie, nie jest to Colosseum, które jeszcze wtedy nie istniało.
Jak sądzicie, kto denuncjował chrześcijan ?
08-01-2018 [08:08] - rolnik z mazur | Link: Wyznawcy judaizmu. Celowa
Wyznawcy judaizmu. Celowa robota. Pozdrawiam ro z m
07-01-2018 [22:24] - spike | Link: Sprawa pochodzenia nie jest
Sprawa pochodzenia nie jest aż tak ważna, czyny się liczą, znamy z historii Polski wielu bohaterów, mających różne pochodzenie.
Ale jest też inna sprawa, Polska chyba jest jedynym krajem, gdzie żydzi, nie wszyscy, ale może większość, są pod dwoma nazwiskami, nie jest to przypadkowe, ma określony cel.
08-01-2018 [00:07] - paparazzi | Link: Rolniku drogi, zasiałeś
Rolniku drogi, zasiałeś ziarenko. A te ziarenka to są wysublimowana forma. Starozakonni się nie umywają do ziarenek czerwonoarmistów dlatego tak im wierni służyli . Wy macie polot. Serdecznie pozdrawiam z SHtātl.
08-01-2018 [08:20] - rolnik z mazur | Link: Zobaczymy co z tego wyrośnie.
Zobaczymy co z tego wyrośnie. Pozdrawiam ro z m.
08-01-2018 [01:43] - Zygmunt Korus | Link: "Nie jest dla mnie istotne
"Nie jest dla mnie istotne czy premier mojego państwa jest Żydem czy chrześcijaninem, buddystą czy wyznawcą konfucjanizmu." Za każdym razem słychać takie zaklęcia. A ileż to zdanie mówiło nam, a teraz mówi np. o T(f)usku!?
No i jarmułka oraz fartuszek wcale się nie wykluczają, tylko wręcz przeciwnie...
I ten doradca Daniels w tle czyhający na 65 miliardów, które może w końcu naiwni Polacy z bólem wybulą...
A notka potrzebna.
08-01-2018 [08:12] - rolnik z mazur | Link: On wcale nie czyha w tle. On
On wcale nie czyha w tle. On tu zaczyna pierwsze skrzypce grać. Też pomyślałem o tych wydumanych bezspadkowych roszczeniach. Pozdrawiam ro z m.
08-01-2018 [10:50] - zbieracz śmieci | Link: Jak sie poskłada do kupy to
Jak sie poskłada do kupy to akcja"mateuszek"trwa już od dłuższego czasu a na pewno ponad dwa lata gdy senior zrozumiał ,że kariery przy dogorywającej platformie synalek kariery nie zrobi i trzeba iść do znienawidzonego PIS i jeszcze bardziej znienawidzonego Prezesa.Zaprowadzono go do dudaczewskiego i ta dwójka do siebie pasowała ,zaprowadzono do Prezesa i nie wszystko o nim powiedziano ale w referencjach pełno było zapewne ochów i achów i tak został vice .Został ale nabrał dla siebie tyle władzy i nad takimi resortami ,że to nie mogło się udać bo co państwo to jednak nie bank w którym było się zaledwie słupem bo tak mówi prawo.
Kompromitacja była blisko to promujący wykombinowali ,że mateuszek na premiera kosztem Pani Premier Szydło pod pretekstem ,że ociepli stosunki z PE i Berlinem,naiwni po obróbce w mediach {karnowscy,TVP i insze co niby z prawa} łyknęli .Naiwni myślą ,że ocieplenie zależy od tego czy szefem MSZ będzie Waszczykowski,czy ta niedojda co siedzi teraz u dudaczewskiego a premierem będzie Pani Szydło czy Morawiecki im jest gance gal ,zaakceptują tylko takiego co się całkowicie podporządkuje lewactwu,może nie tak publicznie ale nieoficjalnie i małymi kroczkami wepchnie nas tam gdzie nigdy nie chcielibyśmy być.
Nie dany nam będzie spokój tylko funduje się nam życie w "ciekawych czasach" i mam jeszcze nadzieję ,ze w kwietniu Prezes zrzuci wreszcie z pleców jak obiecał ten wór żałoby po mordzie smoleńskim co przywróci mu poprzednia jasność myślenia i to z czego słynął zasłużenie to przewidywanie .
Zobaczymy kogo usunie bo jesli tych których wywalenia domaga się opozycja-Waszczykowski,Szyszka,Radziwiłł bo Ziobro nie do ruszenia czy Macierewicza[samobój dla dla PIS i podział].
Śpiochy i krety we władzach PIS istnieją i jeśli dojdzie do rozłamu to i dziesięciu Prezesów tego już nie sklei.
PS.W zeszłym roku Janke pisze i wydaję książkę o Solidarności Walczącej gdzie pełno ciepłych słów i o mateuszku ,ostatnia rzeczą jaka by Janke zrobił to wydał tą laurkę za własne pieniądze a i napisać za friko !
Może niektórzy uznają ,że tak mi się pie...li od rana i ja też bym tak wolał aby to co napisałem w g ;;;się zamieniło. ale po doświadczeniach z dudaczewskim szanse są żadne.
08-01-2018 [11:19] - rolnik z mazur | Link: Z Berlinem to może ocieplić
Z Berlinem to może ocieplić jak pójdzie w sladyTfuska.Bruksela jedzie na pasku Berlina więc nie odpuszczą nam. Jeśli MM chce zrobić międzynarodową karierę to biada nam, też sądzę że to była dawno planowana ustawka. Czytałem Janke o MM i wazelina przyprawiała o wymioty. Pozdrawiam ro zm