Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

" Jedwabny Szlag " wedłu A. Macierewicza

rolnik z mazur Waldek Bargłowski, 06.01.2017
" Jedwabny Szlag " według A. Macierewicza.

" Ekonomia durniu ! "

Agencja Mienia Wojskowego wycofała z przetargu działkę w Łodzi, której kupnem zainteresowana była polsko-chińska spółka.

Na działce, położonej w Specjalnej Strefie Ekonomicznej, powstać miał terminal kontenerowy, w którym przeładowywane byłyby towary z i do Chin.

Jesienią, podczas wizyty w Kanadzie, w rozmowie z telewizją polonijną Goniec TV, szef MON o nowym "Jedwabnym Szlaku" , że to:
"...koncepcja ekspansji Chin" -  i dalej  "...jest ona częścią całościowej koncepcji porozumienia Europy Zachodniej z Rosją i Chinami, a także wyeliminowania z obszaru eurazjatyckiego wpływów Stanów Zjednoczonych oraz zlikwidowania niepodległego bytu Polski".

Dalej polskojęzyczny minister Macierewicz przekonywał, że to Polska, leżąca na styku między wpływami rosyjsko-chińskimi i niemieckimi jest jedynym krajem, który może stworzyć alternatywę wobec takiej - i znów cytat: "eurazjatyckiej super potęgi" - stwierdził szef MON-u.

Jakaż to może być alternatywa ?

Tę wypowiedź, do dziś dostępną w internecie, cytowały wszystkie ważniejsze redakcje gospodarcze.

Słowa ministra pochodzą z października. W listopadzie  Agencja Mienia Wojskowego odwołała zaplanowany wcześniej przetarg na łódzką działkę.

Po chińskiej firmie budowy dróg i autostrad Covec to następny sygnał dal Chin, ze Polska nie jest suwerennym krajem.

Czyim sługą jest w takim razie Antoni Macierewicz ?
Dla przypomnienia minister to po łacinie - sługa.

PAD zachwalał korzyści jakie dla Polski będzie miał nowy " Jedwabny Szlak "
Macierewicz mówi – be, fe i do kitu.

Przypomina to trochę drugi eksperyment Pawła\owa z psmi – ten o kole i elipsie.

" Geopolityka zaczyna się od mapy i na mapie kończy " - według Bismarcka.

Wystarczy spojrzeć na mapę i odpowiedzieć sobie na proste pytanie.

W czyim interesie leży budowa nowego " Jedwabnego Szlaku "  ?

To oczywiste - leży w interesie przede wszystkim Chin.

W drugiej linii leży  w interesie krajów będących końcówkami szlaku,  gdzie będzie można zbudować stacje przeładunkowe, logistyczne itd.

Dlaczego ?

Handel morski jest  najtańszym ze wszystkich dostępnych. Wystarczy wybudować statek i dwa porty na przeciwnych brzegach morza czy oceanu i już.

Od najdawniejszych czasów handel drogą wodną ( także rzekami ) pozwalał na przemieszczanie się  dużych ilości towaru  tanio z punktu A do punktu B bez potrzeby budowania jakichkolwiek dróg.

Ile można załadować na wóz ciągniony przez woły czy konie ?

Obecnie porównując stawki za transport towarów koleją  i frachty morskie z Chin do np Polski to mają się one do siebie jak  7 do 1 tzn kolej jest siedmiokrotnie droższa.

Transport kolejowy jednak stanowi brakujące ogniwo pomiędzy transportem lotniczym a morskim.

Jest ciekawą i wciąż rozwijającą się gałęzią transportu.

Obecnie  warto go rozważać głównie  dla drogich towarów i bardzo pilnych / terminowych dostaw, gdzie różnica w czasie transportu może stanowić o sensowności całego zamówienia.

Jak wygląda różnica w czasie  obu dróg transportu ?

Porównując orientacyjny czas transportu koleją z Shanghaiu (około 20 dni) do bezpośredniego serwisu morskiego (około 33 dni) możemy przyjąć, że zyskujemy około 13 dni.

Budowa nowego  " Jedwabnego Szlaku "  biegnącego przez Polskę z terminalami logistycznymi nie leży jednak  w interesie ani  Niemiec ani USA.

Budowa leży w interesie ekonomicznym Polski i szeroko pojętym interesie Chin.

 " Jak dwa dni temu doniosła PAP za chińską agencją Xinhua, Chiny uruchomiły swe pierwsze kolejowe połączenie towarowe z Londynem, biegnące ze znanego jako ośrodek handlu hurtowego miasta Yiwu w przylegającej do Morza Wschodniochińskiego prowincji Czeciang (Zhejiang). Pociągi towarowe potrzebować będą 18 dni na pokonanie dystansu ponad 12 tys. kilometrów do Wielkiej Brytanii przez Kazachstan, Rosję, Białoruś, Polskę, Niemcy, Belgię i Francję. Stacja docelowa tego połączenia to Barking na północnym wschodzie Londynu.
Bezpośrednie połączenie między Chinami a Europą nie jest wyjątkiem. Wielka Brytania jest już pod tym względem ósmym państwem. Do czerwca ubiegłego roku z Chin przybyło do państw europejskich 1881 składów towarowych, a powróciło 502, zabierając między innymi niemieckie produkty mięsne, rosyjskie drewno i francuskie wina."

A co z polskimi towarami ?
Gdzie one są ?
To napisał kolega -  Mind Service    w ciekawym blogu  " Upadek Rosji tuż tuż "
Upadek Rosji ? Dobrze by było ale to niestety chciejstwo lub jak kto woli – wishful thinking.
USA kontroluje póki co  szlaki morskie. Flota USA w każdej chwili może  odciąć Chiny od prowadzonego na szeroką skalę handlu morskiego. Wąskim gardłem są bowiem cieśniny.

Nie leży też w interesie Niemiec gdyż  duża część handlu morskiego Europy z Chinami przebiega przez porty niemieckie – głównie przez Hamburg i Polska mogłaby przejąć logistykę dostaw.

W takim razie czyim sługą jest p. Antoni Macierewicz. ?

Z pewnością nie jest sługą ( ministrem ) polskim.

A jeśli jest jednak jest  polskim  to jest głupcem skoro  wygaduje to-  co mu ślina na język przyniesie ?

Z uprzejmości zakładam, że nie został dobrze poinformowany przez niejakiego Misiewicza.

 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 33371
angela

angela

07.01.2017 09:14

Czy moze pan podac link, do wypowiedzi p.Antoniego Macierewicza? Podobnie jak p.Elig dokumentuje swoje opinie wyrazem 'tutaj'. To moze byc obecnie, bezprzedmiotowa dyskusja.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

07.01.2017 10:18

Dodane przez angela w odpowiedzi na Czy moze pan podac link, do

Ja nie daję żadnych linków. Czytam i szanuję elig ale nic nie zwalnia od samodzielnych poszukiwań. Zdziwisz się na co trafisz. Pozdrawiam ro z m.
Domyślny avatar

polon

07.01.2017 11:41

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Ja nie daję żadnych linków.

To nie dobrze,że nie daje Pan linków, bowiem każdy szanujący się autor chcąc być wiarygodnym i poważnie odbieranym nie pomija tego, chyba że piszącemu nie zależy na tym, a własne jego intencje odbiegają od przytaczanych kwestii.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

07.01.2017 12:04

Dodane przez polon w odpowiedzi na To nie dobrze,że nie daje Pan

To nie są prace naukowe. Ale rozumiem co ma pan na myśli. Musiałbym zacząć od Adama i Ewy, a chyba nie o to chodzi. To jest mój indywidualny ogląd i nic więcej - dlatego nie podaje linków. Pozdrawiam ro z m.
Domyślny avatar

Józef Skrzyszowski

07.01.2017 10:17

Dwie uwagi. Po pierwsze; jedwabny szlak prowadzi przez Rosję. Co będzie jeżeli Putin powie "nielzia". ( "ekonomia durniu") Po drugie ; Specjalne Strefy Ekonomiczne powinny służyć bardziej ambitnym celom, niż zwalnianiem z podatków terminali kontenerowych. z poważaniem JAMS
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

07.01.2017 10:35

Dodane przez JAMS w odpowiedzi na Dwie uwagi. Po pierwsze;

A co będzie jeśli us navy postawi lotniskowiec w cieśninie Malakka i powie ' NO WAY ". ss e to socjalistyczna głupota. Pozdrawiam ro z m.
Domyślny avatar

Józef Skrzyszowski

07.01.2017 11:48

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na A co będzie jeśli us navy

Ile razy us navy postawiło lotniskowiec w cieśninie Malakka, a ile razy Putin powiedział "nielzia". Może jestem niekumaty ale nie rozumiem zwrotu "ss e" Pozdrawiam JAMS.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

07.01.2017 12:12

Dodane przez JAMS w odpowiedzi na Ile razy us navy postawiło

Specjalne Strefy Ekonomiczne. Jak postawią to będzie znaczyć, że powiedzą sprawdzam. A wie pan, że Niemcy do 1914 ciągnęli połączenie kolejowe do Bagdadu ? Pozdrawiam ro z m.
Domyślny avatar

Józef Skrzyszowski

07.01.2017 13:37

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Specjalne Strefy Ekonomiczne.

W swojej wypowiedzi kierowałem się poniższą mapą, gdzie kolejowy jedwabny szlak prowadzi przez Rosję. Ominięcie jej ze względu na Himalaje wydłużyło by znacznie połączenie. http://radio.radiopomost… z poważaniem JAMS
Marek1taki

Anonymous

07.01.2017 16:40

Dodane przez JAMS w odpowiedzi na W swojej wypowiedzi

Są alternatywne trasy: https://www.obserwatorfi…
Domyślny avatar

Józef Skrzyszowski

08.01.2017 09:09

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Są alternatywne

Są również alternatywne trasy morskie. z poważaniem JAMS
Jabe

Jabe

07.01.2017 11:03

Dodane przez JAMS w odpowiedzi na Dwie uwagi. Po pierwsze;

Ambitnie by było, gdyby cała Polska była specjalną strefą ekonomiczną. Jeśli ktoś uznaje potrzebę wydzielenia takich stref, przyznaje zarazem, że kraj jest ekonomiczną pustynią, na której te strefy są ledwie oazami. Z drugiej strony, kryterium oceny przedsięwzięcia ekonomicznego jest zysk, niech to będą terminale kontenerowe, jeśli są dochodowe.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

07.01.2017 12:18

G... mnie obchodzi kto w Polsce rządzi. Mnie interesuje -Polska Racja Stanu i nic więcej. Z tego co widzę a jeszcze lepiej czuję to jeszcze nie mamy elit myślących w tych kategoriach. Pozdrawiam ro z m.
angela

angela

07.01.2017 12:31

A kto wie??? czy wypowiedz ministra Antoniego Macierewicza, nie jest wyrwana z kontekstu. Nie znamy calej i oryginalnej wypowiedzi ministra, ale znamy negatywne wpisy rol.z maz. na temat obecnego rzadu.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

07.01.2017 12:43

Dodane przez angela w odpowiedzi na A kto wie??? czy wypowiedz

Na pewno nie negatywne tylko mam nadzieję rzeczowe. Pozdrawiam ro z m.
Domyślny avatar

zbieracz śmieci

07.01.2017 16:20

Rolnik z Mazur siedzi sobie w trzcinowisku i zajmuje się laniem wody z pustego w próżne a założona teza jest prosta -ten paskudny Macierewicz znowu kij w szprychy rozwoju kraju bo nie chce sprzedać ziemi kitajcom a ci mieliby go sami obsługiwać i zyski do siebie bez płacenia podatków.Dobrodziejstwo miało iść dalej bo bazę mieliśmy wybudować sami za nasze pieniądze i niech sobie kitajce tam robią kasę a co nie stać nas...!? Szerokie tory dla kacapów też wybudował Eda to i tym też cos się należy ,nieprawdaż...!? Unia tez swoje dostała a teraz kwiczą bo i ich od koryta się odcina. Co kto wraca z Chin to w stanie euforii tak zachwycony jest Chinami i ich pomysłami ,nie wiedzą nieszczęśnicy ,że to zatrucie glutamianem sodu ,poprawiaczem smaku ,trucizna podana w małych ilościach poprawia smak trawy nawet podgniłej a kitajce dają tego łyżkę na miskę zupy,stąd odlot nawet Prezydenta po powrocie. Nasz rolnik orał oceany jako oceanograf ,pływał zapewne na takim dziwnym stateczku z jeszcze dziwniejszymi baniakami na pokładzie a Kraj Rad miał takich kilka bliżniaczych . Tak sobie badali a Zachóod twierdził ,ze szpiegują a oceany i morza badają nie pod katem tego co w wodzie co pewnie czasami i robili ale badaniem dna morskiego aby ruscy wiedzieli gdzie ich okręty podwodne mogą bezpiecznie pływać. Szuwarowe bajki pisze nasz rolnik jakoby transport kolejowy był droższy aż siedem razy od morskiego bo pewnie nie widział ,bo niby gdzie wahadeł o długości 2 km i więcej. Domagacie się linków ,boszsz ich nie poda bo ich nie ma,macie brać jego słowa za prawdę bo wystarczy ,że on napisze ,Macierewicz i wszystko ma być jasne. Tato a Marcin powiedział !!!
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

07.01.2017 16:45

Dodane przez zbieracz śmieci w odpowiedzi na Rolnik z Mazur siedzi sobie w

No teraz to piszesz do rzeczy. Co do trzcinowiska to się mylisz. Na brzegu Pacyfiku nie ma trzcin. Ciekawe jaka lokomotywa uciągnie 2000 m wagonów ? Chyba że chińska. A to nie lepiej ustawić z miliard małych Chińczyków i podawać sobie z ręki do ręki ? Po co aż tyle ? Jedna zmiana to raptem 12 milionów razy 4 to 48 milionów Chińczyków na trasie 12 000 km. Pozdrawiam ro z m.
Domyślny avatar

zbieracz śmieci

07.01.2017 19:49

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na No teraz to piszesz do

Wiedziałem ,że nie widziałeś takich składów o długości 2 km bo sitowie i szuwary zasłaniają ale takie pomykają sobie po torach i w USA i Australii i nie na tak długich trasach .Ile potrzeba, ile lokomotyw to możesz sobie policzyć jak liczenie do czterech nie będzie sprawiało trudności.
Domyślny avatar

PDP

07.01.2017 16:42

Szlak w najkrótszym wariancie czyli przez Kazachstan, Rosję i Białoruś zakłada wasalizację Rosji przez ChRL. Będzie to również oznaczało wasalizacje Białorusi, co chyba nie jest w naszym interesie. Szlak w wariancie alternatywnym zostanie poprowadzony m.in przez Iran, Turcję i jej najbardziej niestabilną część czyli Kurdystan. Moim zdaniem na tę chwilę to marzenie ściętej głowy, ale Chińczycy są cierpliwi i wytrwali. No i mają wielkie pieniądze, na tę chwilę to jedyny kraj, który jest w stanie podjąć się czegoś tak spektakularnego. Jeśli Putin upadnie a Rosja zgłosi się do Chin po finansową kroplówkę, wariant I moim zdaniem zacznie nabierać realnych kształtów. Natomiast mam nadzieję, że zna Pan historię wojen opiumowych, które w konsekwencji skończyły się dla Chin wiekiem hańby i upokorzenia. Kiedy odbierali od Brytyjczyków Hongkong towarzyszyła temu niesłychana pompa. Wreszcie Chiny odegrały się. Obawiam się, że tak może być z nowym Jedwabnym Szlakiem. Będzie to triumf Chin a porażka Europy i rzecz jasna USA. Nie wiem jaka jest cała wypowiedź Macierewicza. Natomiast interesujące jest to, że słowa wypowiada minister MON. Nie zdziwię się, że układ jest taki - Amerykanie gwarantują Polsce pewny wojskowy sojusz i bezpieczeństwo, w zamian torpedujemy plany Chińczyków. Cóż, na szachownicy jesteśmy raczej pionkiem.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

07.01.2017 17:29

Dodane przez PDP w odpowiedzi na Szlak w najkrótszym wariancie

No w końcu. Znam historię wojen opiumowych i wcale się nie skończyły. Polska jako junior partner USA wystawia się za darmo na pierwszą linię frontu i o niczym innym nie piszę. Pozdrawiam ro z m.
Domyślny avatar

PDP

07.01.2017 19:25

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na No w końcu. Znam historię

Jeśli zapewniła sobie realnie trwałe bezpieczeństwo i ochronę przed wrogiem nr 1 czyli Rosją to bynajmniej nie za darmo.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

07.01.2017 17:58

" Polska od lat nie potrafi lub nie chce wykorzystać swojego podstawowego atutu "położenia" środek Europy pomiędzy "wschodem" i "zachodem". Pierwsza zaprzepaszczona szansa to "odzyskanie niepodległości" w latach 80-tych - całkowite zamknięcie się na wschód i jednokierunkowe otwarcie na zachód. Wyniki tego odczuwalne są do dziś, firmy zachodnie dogadały się same z rosjanami i wyparły nasze firmy/produkty z rynku rosyjskiego, a wystarczyło bawić się w "pośrednika" i zarabiać na prowizjach choćby tylko frachtowych - niewykorzystana szansa "szerokiego toru". Teraz podobnie, zamiast zarabiać na transporcie Europa-Polska-Chiny, Chiny-Polska-Europa i przy okazji samemu sprzedać i kupić towary po jak najlepszej cenie, dalej będziemy korzystać z usług portów na zachodzie europy płacąc ciężkie pieniądze. Taki szlak zakończony terminalem przeładunkowym, to czysty biznes i jeśli nie my=Polska, to łyknie go każdy w okolicy o w miarę stabilnej gospodarce (Czechy, Słowacy, Łotysze, Estończycy może nawet Węgrzy), choć najlepiej dogadywać się z tymi co nie mają EUR-o, bo przy potędze finansowej Chin, łatwo można wpływać na kurs "finansowego karzełka". Handel/tranzyt to najtańszy pieniądz, zwłaszcza gdy to producent/dostawca jest na musiku. Widać, że przychody do budżetu i budżet są tak wielkie i mają taką świetlaną przyszłość, że nie trzeba się przejmować jakimiś groszami i pozycją w ogólnoświatowej gospodarce. " - tak napisał jakiś komentator. Pozdrawiam ro z m.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

07.01.2017 18:18

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na " Polska od lat nie potrafi

Dlatego - durniu ekonomia ! A jak ktoś tego nie rozumie to na drzewo z nim. Emigracja młodych i odważnych z Polski trwa w najlepsze. Tylko ślepy tego nie widzi. Pozdrawiam śpiących ro z m.
Domyślny avatar

zbieracz śmieci

07.01.2017 19:58

Będzie znacznie ciekawsze jak opowiesz o pływaniu po morzach i oceanach na statku z baniakami na pokładzie statku będącym własnością Polskiej Akademii Nauk[niby] a do naszych akademików zawsze domustrowano akademików radzieckich pod auspicjami GRU,opisz a oczu nie oderwę.
Domyślny avatar

anakonda

08.01.2017 09:59

Dodane przez zbieracz śmieci w odpowiedzi na Będzie znacznie ciekawsze jak

20 styczen juz niedlugo, ciekawe czy dalej bedziesz wypisywal te swoje banialuki jak sie okaze, ze Trump wyzej ceni Putina niz cala reszte pozytecznych idiotow, ktorym sie zdaje iz powstaja z kolan ale w rzeczywistosci padaja na pysk w sam srodek blotnistej kaluzy. http://www.zeit.de/polit… " Having a good relationship with Russia is a good thing, not a bad thing. Only "stupid" people, or fools, would think that it is bad! We....."

Stronicowanie

  • Pierwsza strona
  • Poprzednia strona
  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Wszyscy 3
  • Wszyscy 4
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
rolnik z mazur Waldek Bargłowski
Nazwa bloga:
Teoria wszystkiego czyli niczego
Zawód:
oceanograf, ekonomista, rolnik
Miasto:
wieś w poblizu Śniardw

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 283
Liczba wyświetleń: 2,022,436
Liczba komentarzy: 5,604

Ostatnie wpisy blogera

  • Pies Strzembosza
  • Jak nie potrafisz gryźć to nie szczerz zębów
  • Panie Turek zacznij w końcu ten mecz

Moje ostatnie komentarze

  • @ mjk1Wygląda na to, ze nieubłaganie dążymy do ostatecznego rozwiązania sprawy ludzkości czyli wojny totalnej niestety.I wszystkie scenariusze diabli wezmą.
  • @ GPSTo tak jak trochę być w ciąży." Niewidzialna ręka rynku " - bajeczka dla naiwnych
  • @ GPSTzw " wolny rynek" to istnieje  i to nie do końca na rynku usług  fryzjerskich i kosmetycznych.Istnieje też na uczelniach ekonomicznych, gdzie wbija się studentom szpryce ze…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Kodowanie zgonów czyli szczaw i mirabelki.
  • Kontrola jest najwyższą formą zaufania
  • Polska Sp. z o.o. Ile warta jest ta Spółka ?

Ostatnio komentowane

  • Tomaszek, Dobrze że go wydoić nie próbowali .
  • rolnik z mazur Waldek Bargłowski, @ Zofia W tym wieku każdy ma mniejszą lub większą demencję. To nie usprawiedliwia niegodziwości oczywiście.
  • Zofia, Bardzo trafna uwaga. Nie można usprawiedliwiać niegodziwości demencją, której nie miał.

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności