Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Król Herod dobroczyńcą był dla sierot

Izabela Brodacka Falzmann, 26.11.2016

Pewna dziennikarka Gazety Wyborczej zapisała się podobno w szeregi Obozu Narodowo Radykalnego, a nawet przystąpiła do imitowanej, a więc świętokradczej dla katolika spowiedzi tylko po to żeby mieć materiał do tekstu pod tytułem: „ Jak wstąpiłam do ONR”. Nie wiem jak się ta dziennikarka nazywa, bo od lat nie biorę GW do ręki, a perypetie tej  kobiety zupełnie mnie nie interesują. Znam tę historię niejako z drugiej ręki. Ciekawe jest jednak, że ONR wypadł podobno w jej relacji zupełnie interesująco. Robert Winnicki żartobliwie gratulował nawet kolegom dobrego PR i dopytywał ile za to ocieplenie wizerunku zapłacili.
Jak dotąd  przeciętnego ćwierćinteligenta obowiązywała w kwestii ONR diagnoza Czesława Miłosza sformułowana w „Traktacie Poetyckim” i wielokrotnie zupełnie bezmyślnie powtarzana, przez osoby zapewne nawet nie znające tego utworu.
„Niech tutaj będzie wreszcie powiedziane:
Jest ONR--u spadkobiercą Partia.
A poza nimi nic nigdy nie było”
Słowa Miłosza dotyczące Gałczyńskiego łatwo było znając biografię Miłosza uogólnić i traktować jako jego swoiste credo.
Zmiana tonu przez GW jest zatem znacząca. Do ONR, a raczej do Dmowskiego  usiłuje się ostatnio również rozpaczliwie przykleić Mateusz Kijowski, podobnie zresztą  jak do rotmistrza Pileckiego. Takich spektakularnych odwróceń ( bo przecież nie nawróceń)  będzie wkrótce więcej. Tak licznych jak „nawrócenia” komunistów na kapitalizm, liberalizm, demokrację, które obserwowaliśmy w latach osiemdziesiątych.
Przypomina mi się uroczy dowcip z czasów realnego socjalizmu. Jasio ułożył wierszyk: „ nasza biała kotka ma kociaków siedem, sześciu komunistów, bezpartyjny jeden”. Zachwycona nauczycielka postanawia zaprezentować Jasia wizytatorowi. Wywołany do tablicy Jasio recytuje: ”Nasza biała kotka ma kociaków siedem, sześciu bezpartyjnych, komunista jeden”. „Ależ Jasiu -protestuje pani- przecież było dokładnie na odwrót”. „ Bo one były ślepe, ale już przejrzały”- wyjaśnia Jasio. 
Nasi komuniści przejrzeli dopiero po zmianie systemu. A raczej założyli, że równie dobry będzie każdy system w którym zachowają przywileje, traktując demokrację jako listek figowy powstającej oligarchii. Troska o skrzywdzonych i poniżonych  zawsze była tylko ich programowym hasłem tyle samo wartym co wolność, braterstwo i równość w ich wydaniu.
Niektórzy z nas zasugerowani biblijną opowieścią o synu marnotrawnym cenili jednak bardziej odwróconych komunistów niż wiernych antykomunistów. Nie rozumieli, że w sprawach społecznych czy gospodarczych komuniści nigdy nie przestaną  działać we właściwy sobie sposób, to znaczy rabować wszystkiego co im wpadnie w ręce. Chętnie natomiast  napiszą własną wersję historii naszego kraju. Jak żywo przypomina ona  osiągnięcia „nowej szkoły historycznej” Asnyka, zgodnie z którą:
„Wychodzi czysto na wierzch Targowicy patriotyzm...Gdyż Kościuszko to był wariat, co buntował proletariat!”. Historyk z tej szkoły: „Nie powstrzyma się w zapędzie, aż dowiedzie, że król Herod dobroczyńcą był dla sierot”.
Dokładnie taki sam sens ma choćby twierdzenie, że marzec 68 roku należy traktować jako pierwszy wolnościowy zryw Polaków.  Marzec 68 był faktycznie(jak to sformułował na łamach Paryskiej Kultury w 1962 roku Witold Jedlicki)  wewnętrzną rozgrywką komunistycznych gangów, rozprawą Chamów z Żydami, walką różnych frakcji  w obrębie tej samej zbrodniczej formacji.  
Przypominając bohaterstwo prawdziwych antykomunistów, naszych żołnierzy wyklętych, nie sposób zapominać kto do nich strzelał i kto ich torturował. Tymczasem dla żyjących jeszcze sprawców tych komunistycznych zbrodni i dla ich potomków żołnierze wykleci byli i pozostali bandytami, a oni sami są bohaterami, którym słusznie należą się zrabowane dobra choćby z tytułu tego, że raczyli się odwrócić ( bynajmniej nie nawrócić) i jak każdy przewerbowany agent służyć we własnym interesie innemu panu. W imieniu tych wszystkich, którym po sfingowanym procesie strzelano w tył czaszki, a ich ciała wrzucano do masowych grobów udzielono niestety komunistycznym bandytom bezwarunkowej absolucji, bez wyznania przez nich winy i bez pokuty. Teraz panosza się oni na uniwersytetach i organizują uliczne manifestacje.  Wyobraźmy sobie, że w Niemczech członek SS prowadzi uniwersyteckie wykłady, a potomkowie nazistów organizują marsze protestacyjne. Niezależnie od tego ilu z tych nazistów uniknęło choćby symbolicznej kary i ilu skrycie przewerbowali Amerykanie, do końca życia musieli się oni ukrywać i nie mogli się jawnie – jak komuniści-szczycić swoimi zbrodniami. Ich dzieci też się wstydzą albo udają, że się wstydzą za rodziców.
W Polsce zabrakło po prostu antykomunistycznej Norymbergi, która przy wszystkich swoich wadach i niedoskonałościach procesowych rozstrzygnęła raz na zawszę sprawę nazizmu w warstwie aksjologicznej. Można obecnie wydawać w celach naukowych Mein Kampf Hitlera, w przestrzeni publicznej snują się jacyś pogrobowcy hitleryzmu, ale jeżeli zaczną sobie za dużo pozwalać, trafią po prostu do pudła. Choć niejeden hitlerowiec pod przybranym nazwiskiem dożył spokojnej starości w Argentynie i nie znaleziono dotąd  wielu zrabowanych w Europie dzieł sztuki,  coraz częściej potomkowie hitlerowców dobrowolnie oddają poszkodowanym ich dobra. Wyobraźmy sobie natomiast, że Niemcy zaczynają handlować roszczeniami do zrabowanych dzieł sztuki, że za grosze skupują te roszczenia od osób naprawdę poszkodowanych i do tego powtórnego rabunku sprowadza się cała restytucja mienia zrabowanego przez ich  przestępczy reżim. A przecież dokładnie tak  się dzieje w Polsce. Złodziejski proceder do którego sprowadzono reprywatyzację nieruchomości koresponduje z wystąpieniami postkomunistów w obronie demokracji rozumianej jako zbiór ich przywilejów. Tego co raz ukradliśmy nigdy nie oddamy mówią ich syte twarze.
Panoszenie się wdów i sierot po PRL nie tylko się nie kończy lecz nawet  ostatnio się wzmaga. Dlatego musimy dbać o prawdę historyczną. Inaczej będziemy jak te ślepe kocięta Jasia.
    
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 11068
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

26.11.2016 08:16

1." od lat nie biorę GW do ręki, cut.......cut Zmiana tonu przez GW jest zatem znacząca. " To jak jest w końcu? Czyta Pani GW i na tej podstawie wyrokuje o czymś, czy nie czyta i co najwyżej spekuluje na jakiś temat nie mając o nim zielonego pojęcia? 2. Co do meritum ma Pani rację problem w tym, że Pani środowisko tz. lepszy sort zrobi komucha z każdego kto stanie Wam na przeszkodzie w przejmowaniu stanowisk, władzy, majątku. Nawet na NB wystarczy mieć zdanie inne niż wyrażane przez tz. elity i mainstream by momentalnie zostać okrzykniętym ubekiem.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

26.11.2016 17:14

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na 1." od lat nie biorę GW do

Zaufałam osobom relacjonującym to epokowe wydarzenie w innych mediach. Czy muszę zjeść śmierdzące jajko żeby się osobiście przekonać o jego jakości? The proof of the pudding is in the eating? Tak to było? Ale to nie moja szkoła filozoficzna.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

26.11.2016 17:26

Dodane przez izabela w odpowiedzi na Zaufałam osobom

Spora część wielbicieli publicystyki Lisa i Michnika wychodzi z tego samego założenia co Pani.
Marek1taki

Anonymous

26.11.2016 08:54

Czyżby nawiązywała Pani do ostatniej wizyty licznych członków rządu w Izraelu, o której to wizycie wiemy tylko, że była kraksa i nic poza tym?
Jabe

Jabe

26.11.2016 17:20

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Czyżby nawiązywała Pani do

Poprzednia władza wracała z Berlina z wytarciami na kolanach, ale nie spodziewam się, żeby tym razem było podobnie.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

26.11.2016 18:52

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Czyżby nawiązywała Pani do

Też wolałabym znać ustalenia tej wizyty, a nie szczegóły kraksy.
lala

lala

27.11.2016 02:40

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Czyżby nawiązywała Pani do

oj, no przecież to władza kochana , PIS wspaniały, pan myśli, że bez zgody i wiedzy politbiura i głównego genseka ta wizyta by w ogóle miała miejsce?
mada

mada

26.11.2016 12:07

sami piszecie żeby się potem na to pisanie powoływać - znam was jak zły szeląg!
mada

mada

26.11.2016 12:32

Dodane przez mada w odpowiedzi na sami piszecie żeby się potem

to jest odpowiedź dla komentarza "wielkopolsizdzichu" - nie dla artykułu
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

26.11.2016 12:46

Dodane przez mada w odpowiedzi na to jest odpowiedź dla

A coś bliżej? Czyli niejaka borycka posądzająca co drugiego komentatora o konszachty z szechterem, ubeckie pochodzenie etc to ukryta opcja niemiecka. Taki bolszewik udający mohera?
Anna Borycka

Anna Borycka

26.11.2016 16:08

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na A coś bliżej? Czyli niejaka

Dziuniek, wystarczy aby POgłowie tutaj nie łgało i nie tworzyło "faktów" obrabiających tyłek przyzwoitych ludzi. To są właśnie te ubeckie i GWniane metody. Chcesz przykładu? Proszę bardzo: Najpierw jeden z was tworzy fałszywy profil prof. Pawłowicz na Twitterze. Następnie latacie po forach i się na te bzdety powołujecie jak tutejszy drrr w swoich szkalujących notkach. Ty dziuniek należysz do adoratorów takich oszczerców. Wstydu nie macie, więc nie zapytam jak się czujesz. A teraz jedziesz ad personam lub się żalisz jak "pompadury" wszelakie, bo argumentów w dowolnej dyskusji nie masz. Ty jak tutejszy drr, próbujesz tworzyć te "fakty i argumenty". A z czymś takim się nie dyskutuje - tylko daje się z liścia.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

26.11.2016 17:06

Dodane przez Anna Borycka w odpowiedzi na Dziuniek, wystarczy aby

Czyż borycka samym swym przykładem nie potwierdza mojej diagnozy. Albo się legenduje swoją zaciekłością w doszukiwaniu się wszędzie spisków, albo jest faktycznie niespełna rozumu pojawiając się w tej dyskusji w dodatku odgrażając się, dawaniem z liścia. To niby ma być ten lepszy sort, który ma zastąpić poprzedni zły. boryckie mają decydować o prawie do dobrego imienia, boryckie będą określać swym węchem komu emeryturę zabrać.
Anna Borycka

Anna Borycka

26.11.2016 18:29

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na Czyż borycka samym swym

Dziuniek, ja do obozu władzy nie należę - zapomniało ci się? Co mnie wcale nie dziwi, bo jak ci napisałam wcześniej, ty jak tutejszy drrr, próbujesz tworzyć "fakty" żeby w odpowiedzi uzasadnić swoje kłamstwa. A ja pojawiam się wszędzie tam, kiedy taki zakłamany leming jak ty, próbuje się ślizgać na przyzwoitych ludziach. Podałam ci wyżej przykład ubecko-GWnianych metod jakie stosujesz nie tylko ty - i co w odpowiedzi? No właśnie to potwierdziłeś w 100% sugerując kim to nie jestem. Przecież wiesz jakie reprezentuję ugrupowanie - jesteś tu dosyć długo. No chyba że jak jeden tutejszy dziadzina, masz już ostrą starczą demencję czy "Alzheimera"? Nie każdy, kto wali z liścia zakłamane i skodzone POgłowie musi być zwolennikiem PiS - i wyłącznie leming nie potrafi tego pojąć.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

26.11.2016 19:06

Dodane przez Anna Borycka w odpowiedzi na Dziuniek, ja do obozu władzy

"Przecież wiesz jakie reprezentuję ugrupowanie" NSDAP/AO?
Anna Borycka

Anna Borycka

27.11.2016 11:48

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na "Przecież wiesz jakie

Dziuniek znów zaczynasz? Nie drażnij rekina, bo znów Admin da ci kopa za takie teksty. Widzę Dziuniek że pamięć ci wraca. Już sobie przypomniałeś jak tu wyzywałeś od faszystów wszystkich Narodowców i Pisowców po spaleniu ruskiej budki? Jak się okazało, to budka i tęcza została spalona przez twoich kolesiów od Sienkiewicza. No i co, miałam rację co do tych ubecko-GWnianych metod jakie stosujecie?
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

27.11.2016 12:17

Dodane przez Anna Borycka w odpowiedzi na Dziuniek znów zaczynasz? Nie

"Już sobie przypomniałeś jak tu wyzywałeś od faszystów wszystkich Narodowców i Pisowców po spaleniu ruskiej budki?" Nie przypominam sobie bo nic takiego nie pisałem. Krótko mówiąc łżesz jak bura suka.
Anna Borycka

Anna Borycka

27.11.2016 13:13

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na "Już sobie przypomniałeś jak

Ale ja pamiętam jak mnie wyzywałeś od faszystek, i tylko czekałam jak znów zaczniesz od NSDAP. Od pewnego czasu robię sobie zrzuty wypowiedzi łże kundli, bo po czasie zmieniają notki, udają demencję i się wypierają swojej hańby.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

27.11.2016 14:04

Dodane przez Anna Borycka w odpowiedzi na Ale ja pamiętam jak mnie

"Ale ja pamiętam jak mnie wyzywałeś od faszystek" Być może, jeśli na to zasłużyłaś. Przy czym nie jesteś - wbrew twojemu pojęciu - " wszyscy Pisowcy i Narodowcy". Nie oskarżam o faszyzm, ani o lewactwo gremialnie.
lala

lala

26.11.2016 15:05

rozumiem, że łącząc wypowiedź o ONR z rozliczeniami PRL - wzywa Pani m.in. do przyjrzenia się jak wielką karierę zrobił i się z komunistami dogadał np. Bolesław Piasecki?? czy inni tzw. ONR-owcy przedwojenni)... tyz piknie co do Dmowskiego - też myślę, że pan od KOD postapił idiotycznie chcąc czcić pamięć kogoś, kogo dzieje są co najmniej dwuznacznym dziedzictwem (prorosyjskość, nacjonalizm, antysemityzm itd.)
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

26.11.2016 18:49

Dodane przez lala w odpowiedzi na rozumiem, że łącząc wypowiedź

Piasecki z komunistami, komuniści z KODem, KOD z ONR. To się chyba nazywa porozumienie ponad podziałami. Przy pełnej misce.
lala

lala

27.11.2016 02:37

Dodane przez izabela w odpowiedzi na Piasecki z komunistami,

no, chyba nie zrozumiałam aż tak wyrafinowanego komentarza, a wszak zadałam pytanie proste...
Jabe

Jabe

26.11.2016 17:21

Nic tak kociakom oczu nie otwiera, jak perspektywa pieniędzy i władzy.
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

27.11.2016 13:27

"Dokładnie taki sam sens ma choćby twierdzenie, że marzec 68 roku należy traktować jako pierwszy wolnościowy zryw Polaków." Możliwe, że lokalny patriotyzm wychodzi ze mnie, ale w Wielkopolsce nauczano, że pierwszym zrywem był Poznański Czerwiec 56.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

27.11.2016 21:15

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na "Dokładnie taki sam sens ma

Zgadzam się z Panem.
Izabela Brodacka Falzmann
Nazwa bloga:
Blog autorski

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 035
Liczba wyświetleń: 7,668,046
Liczba komentarzy: 20,764

Ostatnie wpisy blogera

  • Kto i w jakim celu propaguje pogańskie zwyczaje Halloween?
  • Rude Prawo
  • Skąd się biorą politycy?

Moje ostatnie komentarze

  • @ Lala To Pani też nie uważa ich za Polaków? Oj nieładnie. Oni uważali się sami za Polaków pochodzenia żydowskiego a nie za Żydów przypadkiem osiadłych w Polsce. Brandwajn choć przyjechał na…
  • @ LalaWarto tu przypomnieć osoby wybitne, które wyjechały do Izraela i tam tworzyły kulturę . Czy ktoś dziś pamięta taką postać jak Rachmiel Brandwajn. Wspaniałego znawcę literatury francuskiej. Na…
  • @ LalaJak to nie było? A emigranci po 68 roku? Czy zaprzecza Pani, że tworzyli kulturę?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek edukacji. Tym razem piszę jako fachowiec.
  • Historia pewnej kamienicy
  • Śpioszki rozmiaru XXXL

Ostatnio komentowane

  • Marcin Niewalda, Szanowna Pani IzabeloJestem na tropie genealogi Małyszczyckich i Płaskowickich z Widybora i okolic. Był tam Konstanty Płakowskicki - zesłany na Sybir za udział w Powstaniu Styczniowym. Czy Pani…
  • Izabela Brodacka Falzmann, @ Lala To Pani też nie uważa ich za Polaków? Oj nieładnie. Oni uważali się sami za Polaków pochodzenia żydowskiego a nie za Żydów przypadkiem osiadłych w Polsce. Brandwajn choć przyjechał na…
  • lala, pięknie, że Pani pamięta o tych, których wygnano i pozbawiono obywatelstwa - jednak całkowicie nie zrozumiała Pani tego, co napisałam;moja uwaga dotyczyła faktu banalnego - to nie Polacy…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności