Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Różnica pomiędzy prawicą radykalną a umiarkowaną
Wysłane przez CzarnaLimuzyna w 27-07-2015 [07:53]
Różnica pomiędzy radykalną a umiarkowaną prawicą opiera się głównie na tym, że ta druga
(umiarkowana) wykazuje się daleko zaawansowanym umiarkowaniem w myśleniu i działaniu.
Związana z tym powściągliwość (w myśleniu i działaniu) jest na tyle stabilna, że dość często
powoduje wrażenie niedostatku w tym zakresie. W ostatnim okresie, w niektórych przypadkach
ów niedostatek należałoby nazwać po imieniu, czyli po prostu brakiem działania i myślenia
w kluczowych aspektach.
Profesor Marek Chodakiewicz uważa, że Polska potrzebuje elity działania.
Środowiskiem, które może pretendować do takiej roli jest jego zdaniem młodzież związana
z Ruchem Narodowym, z zastrzeżeniem, że musi jeszcze się sporo nauczyć.
PiS jak wiemy uczyć się nie musi, bo PiS wie. "Wiedzącymi" są pisowscy politycy
oraz ich zwolennicy.Swego czasu jeden z „wiedzących” polityków umiarkowanej prawicy
powiedział, że członkowie jego partii nie muszą się dokształcać, bo mają partyjny statut
i to im wystarcza. Dziś należałoby do tego dodać – „program wyborczy”.
Marek Chodakiewicz jest jednym z pierwszych, którzy wiele lat temu przy monumencie
Żołnierzy Wyklętych, obok światełka pamięci zapalili również kaganek oświaty.
Dziś już żadna lewacka propaganda nie zdoła powstrzymać polskiej młodzieży przed
czerpaniem inspiracji i składaniem hołdu niezłomnym bohaterom. Elita działania
której potrzebuje dziś Polska ma za zadanie, cytując Marka Chodakiewicza – „dać w dziób”.
„Trzeba wstać i dać w dziób. Najpierw sobie, aby się zmobilizować /do nauki i pracy/,
a potem lewakom”.
Wszystkim tym, którzy preferują umiarkowany sposób myślenia i działania dedykuję to samo,
ujęte w innej formie: Jedynym miejscem (sankcją) w którym powinni się znaleźć
przestępcy – mordercy, złodzieje, zdrajcy stanu jest więzienie, a po zmianie prawa,
w uzasadnionych przypadkach kara śmierci.
Na pewno miejscami nieodpowiednimi dla przestępców są: studio telewizyjne
(ulubione miejsce umiarkowanej prawicy), lista wyborcza
(ulubiony sposób walki ze zdrajcami umiarkowanej prawicy).
W odniesieniu do opcji radykalnej i umiarkowanej podam jeszcze jeden przykład.
Józef Mackiewicz w książce „Zwycięstwo prowokacji” wyraźnie zróżnicował
negację systemu komunistycznego od opozycji względem niego.
Negacja (radykalizm) lub opozycja (umiarkowanie) są to różniące się jakością,
zupełnie inne kategorie politycznych postaw i zachowań.
Autor „Zwycięstwa prowokacji”, analizując zwycięstwo komunizmu, pisze o
„przesunięciu psychologicznym, które nastąpiło, a które posiadało wszelkie
cechy tzw. równi pochyłej”.
Opisując kluczowy, fatalny moment przekształcenia polskiej świadomości
w byt konformistyczny (umiarkowany), Mackiewicz pisze: „To bowiem, co nastąpiło,
jest przejściem ze stanowiska negacji wobec ustroju bolszewickiego, na stanowisko
li tylko opozycji wobec ustroju bolszewickiego w Polsce. (…) I ten to bolszewizm,
nie do uznania ongiś dla wszystkich Polaków z wyjątkiem nieznacznej garstki komunistów,
przeszedł de facto w stan uznania”.
W dzisiejszych czasach lewica ciesząc się owym stanem uznania i odcinając kupony
od nagromadzonego przez lata kapitału głupoty, kontynuuje bez przeszkód rewolucję na świecie,
w Europie i w Polsce.
Pytaniem zasadniczym, które powinien sobie zadać dziś każdy normalny Polak jest to:
Czy akceptacja kolejnych, nowych wcieleń „socjalizmu” – „komunizmu” – „lewicy”, wynika
z wolnego i świadomego wyboru, czy może jest rezultatem manipulacji i narzuconego stereotypu?
W praktyce „Negacja systemu” (opcja radykalna) wyklucza z życia politycznego nie tylko „rząd” PO,
ale również innych przedstawicieli patologicznych opcji, a także tych, którzy w ramach operacyjnej
przykrywki domagają się „wyborczej zmiany”.
„Opozycja” (opcja umiarkowana) natomiast nie zwalcza lewicy, lecz konkuruje z jej przedstawicielami
w demokratycznych wyborach, ponieważ akceptuje lewicę jako jedną z orientacji światopoglądowych.
Tym samym politycy prawicy systemowej (m.in. PiS) jawią mi się jako konformiści niezdolni
do przeprowadzenia zasadniczych zmian w Polsce, umożliwiających pełną wolność od lewicowej
patologii w strukturach państwa.
Uważam, że zamiast się oburzać na krytykę PiS-u, każdy, w miarę świadomy zwolennik tej partii
powinien zdobyć się na refleksję nad tym zagadnieniem, a potem ewentualnie w pasie komunikacyjnym
otwartym przecież dla Polaków w ramach wyborczego Tour de Pologne Beaty Szydło, porozmawiać
na ten temat ze swoimi partyjnymi idolami. W przypadku zaniechania jedyną pozytywną zmianą
będzie zmiana warunków materialnych w klatce dla Polaków, a sama klatka pozostanie zamknięta.
_______________________________________________________________________________________
Od pewnego czasu zaprzestałem publikacji na Naszych Blogach. Wszystkich, którzy mają ochotę
przeczytać moje inne wpisy zapraszam Tutaj
lub konkretnie na: Ponętną Żydóweczkę lub
o Radku, który wstąpił do POlszewików, lub o tym, o czym nie mówi się szaraczkom.
.
Komentarze
27-07-2015 [10:14] - Marek1taki | Link: @autor Dziękuję za oddanie
@autor
Dziękuję za oddanie celnego strzału w walce o Polskę.
27-07-2015 [16:47] - CzarnaLimuzyna | Link: @Marek1taki Nie wiem czy to
@Marek1taki
Nie wiem czy to ironia, czy na poważnie ;-)
27-07-2015 [19:27] - Marek1taki | Link: Na poważnie. Doceniam celną
Na poważnie. Doceniam celną myśl prawicową. Zwłaszcza w codziennym ostrzale lewicowej propagandy, która zdominowała społeczne myślenie. Dlatego popieram prawo i sprawiedliwość a w Prawie i Sprawiedliwości to co jest zgodne z łacińskim znaczeniem tej nazwy a nie ze znaczeniem wg wrogiej cywilizacji socjalistycznej.
Pozdrawiam.
28-07-2015 [11:37] - Lektor | Link: Ten nie kapuje nic ! Na
Ten nie kapuje nic ! Na poważnie panie limuzyn !
27-07-2015 [10:36] - Lektor | Link: Oooooo następny stuknięty
Oooooo następny stuknięty popisuje się tutaj jego wypocinami !
Panie, dopuki pan nie zrozumiesz tego, że lewica w Polsce to postkomuniści (lub ich potomkowie), którzy mordowali swoich przeciwników politycznych a nawet neutralnych politycznie w imię, nie jesteś z nami to jesteś przeciw, mordowali księży, opozycję, strajkujących itd. to będziesz pan notorycznioe pisał głupoty !!!
Właśnie w Polsce potrzeba prawicy systemowej, która wreszcie rozliczy postkomuchów, a przywróci nam patriotów walczących za ojczyznę, mordowanych przez tychże komunistów.
Panie, nikt nie kwestionuje lewicy, ale lewica w Anglii to nie to samo co lewica w Polsce. Jeżeli ludzie, szczególnie młodzi, za którzymi nie nie ciągnie się to pasmo komunistycznego smrodu bądą chcieli założyć lewicę w Polsce, to niech zakładają i działają !
K A P I T O !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
27-07-2015 [11:40] - HenrykH. | Link: Witam.Może się mylę ale autor
Witam.Może się mylę ale autor myśli podobnie,tyle że zamiast opierać przyszłość na PiS--ie wybiera "młodych " z RN.Nie chcąc nikogo obrażać ,wszak chodzi nam o dobro Polski, nie będę opisywał pomysłów na gospodarkę itp.Pozdrawiam.
27-07-2015 [11:56] - Lektor | Link: Witam panie HenrykH, ma pan
Witam panie HenrykH, ma pan rację, że autor myśli podobnie, ale nie rozumie kim są ludzie lewicy w Polsce. Jestem jak najbardziej za młodymi, ale tym młodym jeszcze nie doświadczonym politycznie trzeba dać normalny grunt do pracy i to ma za zadanie zrobić PIS z obecnie już 49% poparcia.
A zatem przywołuje autora do porządku, niech nie jątrzy tylko patrzy na realia, a skoro nie potrafi to niech się uczy.
Pozdrawiam
27-07-2015 [16:44] - CzarnaLimuzyna | Link: @Lektor Czytał pan pobieżnie
@Lektor
Czytał pan pobieżnie lub bez zrozumienia, ale...
"Jeżeli ludzie, szczególnie młodzi, za którzymi nie nie ciągnie się to pasmo komunistycznego smrodu bądą chcieli założyć lewicę w Polsce, to niech zakładają i działają!".
Szanowny Panie, pan po prostu nie wie czym jest lewica, a może pan sam troszkę lewicuje, lewituje w matriksie.
Nie ważne,czy post, czy neo-komunistyczna. Bo lewica zawsze jest socjalistyczna, a tym samym jest to inna "orientacja" etyczna z którą każdemu normalnemu człowiekowi nie jest po drodze... Jeżeli pan tego nie pojmuje, to oznacza, że kojarzy pan lewicę z jej niektórymi szyldami typu: "jestem za czystą wodą i dobrą pogodą". Tego typu naiwność jest przeszkodą w rozumieniu pewnych zjawisk. Słyszał pan o komunizmie Gramsciego? Właśnie to i rózne kolejne mutacje wyznaje młoda lewica w Polsce.
28-07-2015 [10:29] - Lektor | Link: Pamie limuzyn, Pan na pewno
Pamie limuzyn,
Pan na pewno nie żyje w Polsce, bo pan nie ma zielonego pojęcia o polskich sprawach (nie ważne czy post czy neo ...). Napisałem panu wyraźnie czym jest lewica w Polsce,a pan pisze o lewicy w Europie Zachodniej.
Jeśli zaś czytałem pana notkę bez zrozumienia, jak pan piszesz, to znaczy, że pan piszesz głupoty nie do zrozumienia.
27-07-2015 [11:54] - HenrykH. | Link: Witam.Popieram PiS i uważam
Witam.Popieram PiS i uważam że na bazie tej partii możemy budować ruch przemian.Wynika to też z jasnego poparcia wyborców ,na RN głosuje ok .4% na PiS ok. 40%,może warto więc najpierw wygrać wybory (z przewagą znaczną) a o szczegółach co i jak zmieniać rozmawiać po.Oczywiście krytyka polityków PiS jest potrzebna ,ale prosiłbym nie pisać jakiś pisowiec ,jakiś działacz ,bo to jak propaganda michnika -bez obrazy.:)Ma Pan słuszne uwagi ,czymś chce się podzielić to proszę pisać jasno -J.Kaczyński mówi to B.Szydlo tamto -i będziemy dyskutować ,jeżeli któryś z działaczy PiS-u ,rzeczywiście tak myśli jak Pan pisze to trzeba go wygonić.O ile nie jest to wyrwane z kontekstu lub przedruk z wielu zaprzyjaznionych z PiS-em redakcji rządowych.Pomysłów na Polskę Godną i Uczciwą jest wiele ,po stronie RN również ,tyle że nic nie wygramy szarpiąc się jak psy .To zostawmy michnikom i pseudo lewicy (kryptokomuchom). Pozdrawiam.
27-07-2015 [13:02] - Jabe | Link: Postawa, według której trzeba
Postawa, według której trzeba najpierw wygrać wybory, a później się zobaczy, to przepis na klęskę.
27-07-2015 [15:31] - HenrykH. | Link: Witam.A gdzie napisałem że
Witam.A gdzie napisałem że potem się zobaczy.Rozmowa o szczegółach ,np.czy zamykać od razu czy poczekać dwa miesiące to chyba nie to samo .Ważne są pryncypia-"zamykać" ,o detalach możemy dyskutować po wyborach.Chyba że inne ugrupowania mają lepsze pomysły i oczywiście realne.Od szalonych pomysłów na 5-10% wyborców Nas już nie stać .Nas czyli obywateli Polski którzy chcą żyć w normalnym kraju .Pozdrawiam
27-07-2015 [17:35] - Jabe | Link: No tak. Tylko jeśli na bazie
No tak. Tylko jeśli na bazie PiS-u chce Pan budować ruch przemian, to tu chodzi o coś więcej niż szczegóły. Również pozdrawiam.
27-07-2015 [18:41] - HenrykH. | Link: Witam .A przewrotnie zapytam
Witam .A przewrotnie zapytam -na bazie czego Pan by zbudował? Tylko realnie proszę , bo jeżeli owe JOW-Y pana P.Kukiza ,to temat na 'za 20 lat".A tu trzeba na dziś ,na teraz -nie można czekać aż następny sejm uchwali np.prywatyzację lasów itp.itd. Wiem też że są ludzie ,niestety i młodzi również którzy w żaden sposób na program PiS nie spojrzą ,a już wiedzą że zły.Bo Kaczyński ,Macierewicz .
27-07-2015 [19:55] - Jabe | Link: Nie twierdziłem, że mam
Nie twierdziłem, że mam receptę. Kiedy się dowiaduję, że coś jest dobre, ale za 20 lat, uznaję to za spychologię. Skoro już o kukizowcach mowa, proszę zwrócić uwagę na ławy przysięgłych o których gardłuje tu pan Cysewski. Wiadomo, że sądownictwo jest w opłakanym stanie. Byłby to ważny krok w palącej kwestii.
Zastanawiam się, czy ktokolwiek spogląda na program PiS-u. Tutejsi blogerzy i komentatorzy z lubością zajmują się tą nieszczęsną kobieciną panią premier i temu podobnymi sprawami. A lada moment wybory, które PiS wygra. Co potem? Mało o tym. Sezon ogórkowy, czy konsternacja? Co w programie zostanie po odfiltrowaniu ogólników i bogoojczyźnianych frazesów? Wiem, że ma postawić na urzędniczą przedsiębiorczość, hmm...
Nie chodzi o ludzi, tylko o system.
28-07-2015 [10:44] - HenrykH. | Link: Witam.Szanowny Panie.Proszę
Witam.Szanowny Panie.Proszę poczytać (posłuchać)wystąpień np. B.Szydło .Warto też przejrzeć filmy z paneli programowych PiS-U ,ja tam za wiele słów "bogoojczyznianych" nie słyszałem.Zresztą same te słowo chyba jakiś durny lewak wymyślił .Kwestia spychologii -ja myślę raczej o tym że połowa naszych rodaków ma wszystko w d....,a duża część tak zmanipulowana tvn-ami że głosuje "pudelkami".Trzeba lat i edukacji żeby to zmienić ,może się mylę i wystarczy pięć ,daj Panie Boże .Pozdrawiam
28-07-2015 [15:36] - Jabe | Link: Kto miałby naród edukować?
Kto miałby naród edukować? Rząd? Broń Panie Boże! Wzdragam się na samą myśl. Cóż to za pomysł, że trzeba zostawić sprawy, jakimi są, dopóki nie będzie lepiej? To przecież nie tylko te sławne JOW-y. Powtarzam, to nie kwestia zmiany ludzi, tylko systemu. O tym, że nie ma zrozumiałego planu, wnioskuję z tutejszych wpisów, linków proszę mi nie wklejać. Tutejsi blogerzy, ludzie zaangażowani, praktycznie się tym nie interesują. Być może to sezon ogórkowy poprostu, zobaczymy. Również pozdrawiam.
28-07-2015 [12:02] - Lektor | Link: Panie Jabe, jak pan nie masz
Panie Jabe, jak pan nie masz recepty i nie przeczytałeś programu PIS (nie masz pan zielonego pojęcia co zamierza zrobić PIS z obecnym sądownictwem), to po co pan się tu ślinisz !
25 lat głosowałeś pan, podobnie jak limuzyn, a to na Kwaśniewskiego, ato na Oleksego czy Cimoszewicza, a to na Millera (starych komuchów lub krewnych tych komuchów, którzy rozkazywali mordowanie Polaków, a ostatnie lata głosowaliście na PO (Partię Opętanych), i teraz kiedy PIS ma 49% poparcia, a my czekamy z niecierpliwością kiedy ci normalni ludzie przejmą stery władzy i zabiorą się za poważne zmiany i naprawę kraju, to wy - pan panie Jabe i autor notki - zabraliście się za zmiany i naprawiania PIS-u. Powinniście się puknąć w te wasze potylice !
PIS jest obecnie naszą ostatnią nadzieją na pozytywne zmiany w kraju, a wy jatrzycie ! Pan HenrykH ma zupełną rację. Pozdrawiam pana !
28-07-2015 [12:36] - CzarnaLimuzyna | Link: Panie Lektor proszę wstydu
Panie Lektor proszę
wstydu pan sobie oszczędź i nie pitol pan z łaski swojej, a przede wszystkim nie sądź pan po sobie
Nigdy nie głosowałem na żadnych lewaków. Takie wybory to mogą się przytrafiać takim jak pan. Jesteś pan odpowiednikiem leminga z PO, który przeczytać ze zrozumieniem nie potrafi i wypowiedzieć z sensem także. Skorzystaj pan ze swojej niezbyt uprzejmej rady i pukaj się pan w czoło- codziennie, chociaż pewnie to nic nie da sądząc po poziomie pańskich wypowiedzi. A więc szanowny lemingu przestań, bo zdzierżyć trudno- alboś pan inteligenty inaczej albo specjalnie głupiego udajesz.
Bez odbioru.Chyba, że przeczytam merytoryczną wypowiedź. Zdrowia we wszelkich jego rodzajach życzę.
27-07-2015 [16:34] - CzarnaLimuzyna | Link: @HenrykH Ruch
@HenrykH
Ruch przemian?
Chodzi właśnie o konkrety: kto i co ma zmienić. PiS? odnoszę wrażenie,że to co proponuje to za mało. Wydaje mi się,że nie wystarczy.
A propos tego, co powiedział ów działacz. Są to słowa ks. profesora Guza, który przytaczał to jako przykład zaniedbania w samokształceniu. Właśnie tak mu odpowiedział ów członek "prawicowej partii". Wykład ks. prof. jest na YT. Nie jest to zmyślone.
27-07-2015 [17:52] - Domasuł (niezweryfikowany) | Link: Ciężko rozmawiać z kimś, kto
Ciężko rozmawiać z kimś, kto utożsamia się z partią. Pewnie w mniemaniu takiej osoby, z jego partią to jest inaczej, bo jest lepsza od innych... "jeżeli któryś z działaczy PiS-u ,rzeczywiście tak myśli jak Pan pisze to trzeba go wygonić". Ale się uśmiałem :)
27-07-2015 [18:24] - HenrykH. | Link: Witam.Szanowny Panie miło że
Witam.Szanowny Panie miło że humor dopisuje :).Dalej obracamy się wokół wirtualnego ktosia z PiS-U .Ciężko mi się rozmawia z kimś kto niema dobrej woli.Panie ja nie utożsamiam się z PiS-em ,ja na tą partię ,na jej program głosuję .I tyle .Reszta to Pana imaginacje ,niczym nie uprawnione zresztą.
27-07-2015 [13:38] - jazgdyni | Link: Witaj Jako radykałowi, ręce
Witaj
Jako radykałowi, ręce same składają się do oklasków.
A konstatacja: "Różnica pomiędzy radykalną a umiarkowaną prawicą opiera się głównie na tym, że ta druga
(umiarkowana) wykazuje się daleko zaawansowanym umiarkowaniem w myśleniu i działaniu." jest świetna.
Pozdrawiam
Ps. Szkoda, że jesteś tylko na Legionie. Nie lubię ich i nie ufam.
27-07-2015 [16:25] - CzarnaLimuzyna | Link: @jazgdyni Witam
@jazgdyni
Witam również
Przyznam szczerze, że nie chce mi się pisać, bo ludzie często nie potrafią czytać ze zrozumieniem, czego przykładem są niektóre komentarze pod moim wpisem. Chciałbym aby prawica w Polsce stała się elitą działania, a także aby nauczyła się ze sobą współpracować, co umożliwi zawieranie taktycznych sojuszy w imię wspólnej przecież strategii osiągnięcia prawdziwej niepodległości, a nie kolejnej atrapy czy mitu.
Pozdrawiam.
a propos zaufania- nie generalizuj :-)
27-07-2015 [18:36] - Marcus Polonus | Link: Pamiętam jak kiedys,
Pamiętam jak kiedys, niezniszczalna komusza gnida, tow. Miller powiedział: No, przecież lewica MUSI być w Polsce! Wtedy i teraz, po osmiu latach "rządów" lewackiej bandy Ryżego, uważam iż nie tylko,że nie musi, ale powinna być wyrzucona z naszego życia raz na zawsze!Tylko skończony debil, ćwok i gamoń, może jeszcze udawać, że nie widzi jaki to zbrodniczy i wykolejony moralnie system. Uważam także, że przywrócenie kary smierci za zdradę Ojczyzny, powinno być na poczatku "listy zakupów" nowego rządu - te parchy jakos się nie wzdragały przed zamordowaniem naszych rodaków w Smoleńsku.
28-07-2015 [07:38] - CzarnaLimuzyna | Link: @Marcus Polonus Miło, że
@Marcus Polonus
Miło, że trafiają się komentarze, których autorzy zrozumieli sens mojego wpisu.
Komentarz Marcusa Polonusa dodatkowo jest komentarzem RACJONALNYM. Jeżeli emocje źle podpowiadają, to wystarczy pomyśleć.
29-07-2015 [01:46] - Mind Service | Link: //Polska potrzebuje elity
//Polska potrzebuje elity działania. Środowiskiem, które może pretendować do takiej roli jest jego zdaniem młodzież związana z Ruchem Narodowym//
- To chyba żarty jakieś? Jak dotąd ci "działacze" nie pokazali, że wiedzą na czym polega polska racja stanu i interes narodowy.
"Impulsem do odkrycia kart jakimi gra Ruch Narodowy okazał się konflikt rosyjsko – ukraiński. W miarę zaostrzania się sytuacji stanowisko Narodowców, prezentowane przede wszystkim w internetowych wpisach, jest jednoznacznie prorosyjski" - za: http://www.fronda.pl/a/polacy-...
30-07-2015 [05:44] - CzarnaLimuzyna | Link: @MInd Service Szanowny
@MInd Service
Szanowny Panie
Niezależnie od partyjnego wyznania użyteczni idioci są za putinowską Rosją lub za banderowską Ukrainą. Polska racja stanu to się zbroić i nie angażować w ten konflikt na wschodzie. Polska racja stanu to słaba Rosja i słaba Ukraina.
Zachęcam do samodzielnego myślenia bez posiłkowania się wypocinami pana Grzesika, który już wystarczająco się skompromitował.
Prorosyjskie wpisy, proniemieckie, prounijne, prożydowskie bardzo źle świadczą o autorach. mam nadzieję,że wyraziłem się jasno, a mój wpis, po części odnosił się do obrzydliwego konformizmu na pseudo prawicy.