Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Kukiz, czyli wiara w cud

eska, 25.06.2015
@Autor - Dla mnie tu nie ma żadnych meandrów plan jest jasny.
Faktycznie Kukiz nie wygra z przedwyborczą próbą przerobienia ruchu na partię. Bo nie opanuje różnorodności tego ruchu i straci na swym wizerunku, jako kłamca. Dlatego taki wariant musi skreślić.
Pozostaje mu tylko twardo walczyć o wygraną, decydującej większości konfederacji rozmaitych sił na rzecz JOW i basta! 
A potem natychmiast: 
-zmienić ordynację;
-rozwiązać Sejm;
-wybrać nowy Sejm wg JOW;
-przeprowadzić reformy ustrojowe.

KUNGALU 01:25
Przeczytałam ten komentarz, a teraz spróbuję coś wyjaśnić różnym zapaleńcom, zwłaszcza młodym – otóż nawet jeśli referendum byłoby wygrane, to niczego nie zmieni!
A nie zmieni z tego prostego powodu, że istnieje wyraźny zapis ustawowy - nie można zmienić ordynacji później niż 6 miesięcy przed terminem wyborów!
Dlatego wbijcie sobie, kochani, do głowy, że ten sejm już niczego zmienić nie może i wybory będą wg obecnej ordynacji, czyli proporcjonalne. A po wyborach i kosztownej kampanii nikt absolutnie nie będzie zainteresowany skróceniem kadencji – PO musi się dopiero jakoś pozbierać, a PiS będzie miał większość blokującą zmiany, czyli mówiąc wprost w każdej konfiguracji władzy prezydent zablokuje, a PiS podtrzyma jego veto w sejmie. Poza tym nowa ordynacja wyborcza JOW jest zmianą ustrojową i musi wejść w pakiet z całym kompletem zmian, bo inaczej ustrój się rozsypie i będzie kaszana, a nie naprawa. Dlatego postulaty przytoczone w cytowanym komentarzu to mrzonka i tyle.
Komorowski ogłaszając referendum doskonale o tym wiedział i pierwsza reakcja Kukiza - że to pic na wodę – była właściwa. Teraz faktycznie PK się zakiwał, niestety.
Przykra prawda jest taka, że jeśli Kukiz chce naprawdę coś zmienić, to ma jedno wyjście – podpisać porozumienie z Kaczyńskim w zamian za kilka miejsc na listach PiS dla swoich, sprawdzonych ludzi. Wtedy jego możliwości działania na rzecz zmiany ordynacji i wszelkich innych zmian ustrojowych będą znaczne mimo zaledwie garstki posłów ( języczek u wagi),  a idąc wspólnie z PiS mogą wziąć nawet większość konstytucyjną. W takiej sytuacji, mając swoją niewielką grupkę w sejmie, może de facto wpływać na cały przebieg zmian zaprojektowanych przez PiS. Może też stworzyć własny klub, rozbudować struktury itp. I jeszcze dostanie kasę.
Dlatego dobrze by było, żeby pan Kukiz i jego autentyczni zwolennicy poszli po rozum do głowy i przemyśleli skuteczny wariant działań, a nie proponowali gruszki na wierzbie.
Dotychczas nie wypowiadałam się jakoś specjalnie na temat JOW i nadal nie zamierzam, bowiem uważam, że same JOW to żadne rozwiązanie, trzeba przemyśleć cały układ władzy, łącznie z rolą prezydenta i premiera, a także kształtem samorządów (odpolitycznić i uprościć zwłaszcza te ostatnie) – czyli powinna to być pełna koncepcja zmiany ustrojowej, ale to temat na inną dyskusję – na teraz wyjaśniam tylko, że referendum to pic i fotomontaż dla naiwnych i nie ma żadnej mocy wiążącej dla sejmu, zwłaszcza wybranego po referendum. Żeby było wiążące, też potrzebna jest zmiana ustrojowa, czyli jak wyżej (co proponuje Duda).
Podsumowując – weźcie się, chłopaki i dziewczynki, do roboty i zapytajcie najpierw jakichś prawników, zamiast wrzeszczeć. Bo póki co System Was roluje, jak chce.
 
tomek.laskus.salon24.pl
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 12352
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

25.06.2015 14:09

JOWy to PIC i foto montaż, Powiedz każdemu kogo spotkasz ;-)
eska

eska

25.06.2015 14:45

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na JOWy to PIC i foto

Co do JOW, to można dyskutować, np nad systemem mieszanym albo JOW w samorządzie na początek, natomiast referendum to faktycznie pic i fotomontaż :)
Domyślny avatar

siermięga

25.06.2015 17:29

Dodane przez eska w odpowiedzi na Co do JOW, to można

Jowy w wyborach samorządowych już są.
Lektor

Lektor

25.06.2015 21:04

Dodane przez siermięga w odpowiedzi na Jowy w wyborach samorządowych

Tak ! Szczególnie w północno-zachodniej Polsce.
JacBiel

JacBiel

25.06.2015 13:47

Świetna recepta dla kilku milionów zwolenników Kukiza: idźcie do kaczora, pocałujcie w pierścień, to MOŻE dostaniecie kilka miejsc na listach. [Potem się dziwią, że wiele osób reaguje na PiS alergicznie] A co do referendum, nie ma Pani racji. Jeśli tylko będzie kworum i wynik za JOW, a sejm, opanowany przez PiS, zmieli te głosy z uśmieszkiem wyższości, to nie będzie lepszego scenariusza dla antysystemowóców :-) Jak to było? "wyszło szydło z worka"?
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

25.06.2015 14:00

Dodane przez JacBiel w odpowiedzi na Świetna recepta dla kilku

Pan powinien sygnować swe produkcje (związane z JOWami) informacją "sfinansowano ze środków komitetu wyborczego PO" ;-)
JacBiel

JacBiel

25.06.2015 14:35

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Pan powinien sygnować swe

A Pan powinien przeczytać hasło "argumentum ad hominem" razem ze stosownym komentarzem z zakresu dialektyki.
Domyślny avatar

HenrykHenry

25.06.2015 17:30

Dodane przez JacBiel w odpowiedzi na A Pan powinien przeczytać

Jakie argumenty , gdzie ,co,jak. Czlowieku ty uprawiasz "belkot" propagandowy , chyba na zlecenie a nie dyskusje ... argumenty !!!.
JacBiel

JacBiel

25.06.2015 18:08

Dodane przez HenrykHenry w odpowiedzi na Jakie argumenty , gdzie

Którego słowa nie zrozumiałeś? :-))) I nie wcinaj się między wódkę a zakąskę. Nikt cię tu nie prosił, a Nasz_Henry takiego lichego adwokata nie potrzebuje. Idź trolluj gdzie indziej.
Domyślny avatar

HenrykHenry

25.06.2015 20:36

Dodane przez JacBiel w odpowiedzi na Którego słowa nie

To ty idz "becwale" z PO na inne fora. Ciebie tu ktos zapraszal agitatorze ???.
Domyślny avatar

GierKa

25.06.2015 14:15

Dodane przez JacBiel w odpowiedzi na Świetna recepta dla kilku

"Chodzenie do kaczora" zostało zaproponowane w podsumowaniu, jako sposób osiągnięcia celu. Wcześniej autorka szczegółowo wyłuszczyła obecne prawo, regulujące sprawę wyborów, zachęcając zapaleńców do zapoznania się z nim. JEŚLI FAKTYCZNIE CHODZI O ZMIANY I JOWy! Można, oczywiście, inaczej kombinować, np.: Poudawać chęć rozwalania systemu, zdobyć miejsc ile się da i potem, już spokojnie po dobrze wykonanej robocie, bratać się z PO, PSL, SLD i kto tam jeszcze z tej bandy wciśnie się do parlamentu.
JacBiel

JacBiel

25.06.2015 14:43

Dodane przez GierKa w odpowiedzi na "Chodzenie do kaczora"

"Chodzenie do kaczora" zostało zaproponowane w podsumowaniu..." Tu przepraszam za literówkę, miało być "Kaczora" (z wielkiej). A co robią źle Kukizowcy? robią wszystko dobrze i po kolei. Walczyli o referendum od 2007. W końcu po 8 latach tzw. psim swędem wywalczyli. Potem temat przejdzie do sejmu (jak przejdzie, bo nie musi). Potrzebna będzie konstytuanta, a ta może będzie, a może nie będzie. A jak zmiana konstytucji, to gruntowna - myślenia na dobre 2 lata, potem ustawa, potem kolejne referendum. Robią wszystko wzór-konspekt. A zalecenie korzenia się i nadskakiwania Kaczorowi, dowodzi tylko i wyłącznie mentalności feudalnej, zamiast samoświadomych swych praw obywateli.
eska

eska

25.06.2015 16:50

Dodane przez JacBiel w odpowiedzi na "Chodzenie do kaczora"

" A zalecenie korzenia się i nadskakiwania Kaczorowi" A gdzie ja to napisałam??? To Pan uprawia myślenie niewolnika, który uwierzył, ze może się zbuntować.
JacBiel

JacBiel

25.06.2015 18:06

Dodane przez eska w odpowiedzi na " A zalecenie korzenia się i

Dobra pamięć, ale krótka, proszę: "Przykra prawda jest taka, że jeśli Kukiz chce naprawdę coś zmienić, to ma jedno wyjście – podpisać porozumienie z Kaczyńskim w zamian za kilka miejsc na listach PiS dla swoich, sprawdzonych ludzi." A co do mojej niewolniczej roli w systemie, to ma Pani rację, a ja tego nie ukrywam. Uważam że jestem gorzej traktowany niż chłop pańszczyźniany, ale Pani, jako beneficjentka systemu i pisowski aparatczyk nie umie tego zrozumieć.
eska

eska

25.06.2015 14:15

Dodane przez JacBiel w odpowiedzi na Świetna recepta dla kilku

Referendum ogłosił Komorowski sam z siebie. Gdyby to było ogłoszone przez sejm na wniosek kukizowców, to co innego - ale tak to nie widzę powodu, dla którego mielibyśmy brać udział w hucpie przegranego prezydenta. Tak, owszem, iść do JK, nikt całować w pierścień nie każe - chyba że wolicie Schetynę i Dutkiewicza. Bo w przyszłym sejmie będziecie mieć koalicję albo z Szydło albo ze Schetyną, innej drogi nie ma. Oczywiście rozumiem, że całowanie po rekach Schetyny jest przyjemniejsze.... :)))
JacBiel

JacBiel

25.06.2015 14:32

Dodane przez eska w odpowiedzi na Referendum ogłosił Komorowski

"Referendum ogłosił Komorowski sam z siebie." Nie było wtedy pani w Polsce? jakie "sam z siebie"? :-)) Spanikowany, zagoniony do narożnika przez Dudę i Kukiza ogłosił referendum pod publiczkę, a nie żadne "sam z siebie". Nie wiem, co woli Kukiz, bo jedynie mu kibicuję, a do stronnictwa nie należę, jednak dobrze wiedzieć, iż podtrzymuje Pani, jako jedyną możliwość, zhołdowanie ruchu którejś z przewodnich sił narodu, czy to PiS, czy schetynowe PO. Ciężko wierzyć, że tak wąsko myślący aparatczycy PiS mogą naprawdę byc antysystemowi :-/
eska

eska

25.06.2015 16:04

Dodane przez JacBiel w odpowiedzi na "Referendum ogłosił

Ciężko wierzyć, że dorosły człowiek może być tak niezorientowany w systemie politycznym , w którym żyje. I tyle mojego komentarza.
Domyślny avatar

HenrykHenry

25.06.2015 17:22

Dodane przez eska w odpowiedzi na Ciężko wierzyć, że dorosły

Droga "Esko" - JacBiel to taki "betonowy becwal" tak pieprzy od sciany do sciany a sam nie bardzo wie gdzie pieprz stoi w tej "kuchni" czy na polce i ktorej polce. To taki typowy przyklad "naganiacza" gluptaka ... Juz raz tacy "madrzy" zbuntowani (tez byli oburzeni - rzadami PiS tamtym razem) zafundowali Polsce 8 lat szamba. Teraz chca drugi raz ten kraj "gownem" obryzgac. JacBiel nie jest wart zadnej dyskusji i co za tym idzie zadnej uwagi !!! To agitator zlej sprawy i zlych zamyslow.
Domyślny avatar

andzia

25.06.2015 18:05

Dodane przez JacBiel w odpowiedzi na "Referendum ogłosił

Swoją miłość do Kukiza najlepiej niech Pan wyraża u niego na fejsie.Może doceni i na listę wpisze?
JacBiel

JacBiel

25.06.2015 19:50

Dodane przez andzia w odpowiedzi na Swoją miłość do Kukiza

A Pani co? w ministerstwie miłości pracuje, że wydaje mi Pani takie dyspozycje? Orwellowski świat się co poniektórym marzy, i nie tylko tym z PO.
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

25.06.2015 14:34

Dodane przez eska w odpowiedzi na Referendum ogłosił Komorowski

Dudkiewiczem kolegą Baumana to żeś Jacusia POgrążyła ;-)
jazgdyni

jazgdyni

25.06.2015 14:03

Witaj Znowu nałożenie się fali - myślę całkowicie tak samo. Młodzi entuzjaści chcieli by wszystko od razu (za moich czasów nazywało to się eiaculatio precox), zapominając o prawnej i ustawowej grze wstępnej. Wprawdzie można zmienić wszystko od razu, ale trzeba zrobić i wygrać rewolucję. A na to chyba nikt nie ma ochoty. Pozdrawiam
Jabe

Jabe

25.06.2015 14:15

W tym cytacie mowa jest o rozwiązaniu Sejmu, więc chodzi o nowy Sejm. Będzie dość czasu. Teoretycznie. Po marnym wyniku referendum, PiS może stracić zdolność koalicyjną i będzie ciekawie. PO-PiS-bis? W innym scenariuszu, najdalej za 4 lata, jakiś Tusk-bis, lider PO-bis, wjedzie do Sejmu na hasłach walki z kaczyzmem i kukizmem... Dziwne że JOW-y, które dają PiS-owi szansę na samodzielne rządzenie, są przezeń zwalczane. Moim zdaniem nie mieliby kogo wystawić na jedynkach w 460 okręgach.
eska

eska

25.06.2015 14:40

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na W tym cytacie mowa jest o

JOW i tak najprędzej za cztery lata - a co w międzyczasie? Totalna afera i rozwalanka, jak dotychczas?
Jabe

Jabe

25.06.2015 15:14

Dodane przez eska w odpowiedzi na JOW i tak najprędzej za

Nie wiem, jaki będzie układ po wyborach. PO-PiS? Koalicja z Pawłem Kukizem w zamian za JOW-y? No bo, teoretyzując, jeśli jowowcy będą mieli odpowiednią większość, mogą zmienić, co trzeba, i rozwiązać Sejm. Pewnie większość chłopaków i dziewczynek od Kukiza się nad tym nie zastanawia. Proszę się jednak przyjżeć tutejszym wypowiedziom na temat tego, co zrobi PiS, wygrawszy wybory. Cieniutko – slogany, pobożne życzenia i zaklinanie deszczu. Dlaczego od kukizowców wymagać więcej? JOW-y to przynajmniej konkret.
eska

eska

25.06.2015 16:03

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Nie wiem, jaki będzie układ

JOw-y dostana tyle samo, co w pierwszej turze, no może ciut więcej, czyli nie będzie żadnej większości - zostaną koalicje albo z PiS albo z PO i rozwałka. A jak sie sprzymierza z PO, to w następnym rozdaniu przepadną.
Jabe

Jabe

25.06.2015 17:52

Dodane przez eska w odpowiedzi na JOw-y dostana tyle samo, co w

Po referendum będzie można coś powiedzieć. Możliwe, że będzie klapa. Ucieszy się Pani, jak kukizowcy nie wejdą?
eska

eska

25.06.2015 19:16

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na Po referendum będzie można

Klapa referendum nie oznacza jeszcze całkowitej klęski wyborczej, natomiast kukizowcy są dla mnie bytem kompletnie rozbałaganionym, będzie kolejna Partia Piwa z paroma cwaniakami sterującymi w środku, ot co. Czyli kolejna strata czasu i szans.
Jabe

Jabe

25.06.2015 20:38

Dodane przez eska w odpowiedzi na Klapa referendum nie oznacza

Będzie zapewne sporo cwaniaków, trochę porządnych ludzi, odrobinę folkloru, jak w tej Partii Piwa właśnie. To oznacza, że sobie pisowski premier będzie mógł wybierać koalicjantów, bardzo przy tym grymasząc (naturalnie jeśli tych posłów będzie dużo). Mnie to nie odpowiada, bo chciałbym, żeby się PiS-owi przyszły koalicjant postawił w sprawach gospodarczych. Ale chyba nie ma co na to liczyć.
Freiherr

Freiherr

25.06.2015 14:48

No i dlatego w dniu referendum, zamiast maszerować do komisji wyborczej, trzeba pojechać na piknik/grilla/grzyby/ryby/lwyby* (* niepotrzebne skreślić), ulubione zajęcia elektoratu. Liczba uprawnionych do głosowania, podana przez Państwową Komisję Wyborczą na dzień 8 maja 2015r., wyniosła 30 768 394 osób. Czyli, by referendum miało charakter wiążący, musi w nim wziąć udział ponad 15 mln uprawnionych (ponad 50%, dokładnie można sobie obliczyć). Nie wierzę, by udało się zapędzić do oddania głosu tyle osób. Sam do tego ręki nie przyłożę. Szkoda Zagłobowej "howoryty" i wyrzuconych w błoto pieniędzy. Na poważną rozmowę o JOW, systemie wyborczym, zmianach w Konstytucji przyjdzie pora po wyborach. Przypominam tutaj Art. 96 ust.2 Konstytucji RP: "2. Wybory do Sejmu są powszechne, równe, bezpośrednie i PROPORCJONALNE oraz odbywają się w głosowaniu tajnym.". JOW oznaczają m.in. zmianę sposobu wyłaniania posłów z proporcjonalnego na większościowy. Nie jest to więc sprawa ordynacji wyborczej lecz Konstytucji, z której ta ordynacja wynika. Najpierw zatem będzie trzeba policzyć szable, czy dość ich do przeprowadzenia takich zmian. Na razie bijemy pianę. To znaczy głównie bije ją Kukiz i jego zwolennicy.
Domyślny avatar

HenrykHenry

25.06.2015 17:26

Dodane przez Freiherr w odpowiedzi na No i dlatego w dniu

Nooo i wlasnie tak Freiher !!!. Ale tu co niektorych nie przekona. Jak dyzur to dyzur !!!. Matko Boska co to bedzie po wakacjach.
Lektor

Lektor

25.06.2015 17:42

Panie JacBiel, pan jesteś upierdliwie zajadłym facetem, który właściwie nie wiadomo czego chce. Jeśli kibicujesz pan Kukizowi to rób pan sobie to i nie zawracaj pan doopy innym czytelnikom. Napisz pan lepiej jaką piosenkę Kukiza śpiewasz sobie pan najchętniej. Bo jeśli jesteś pan za JOW-ami obecnie w Polsce, to albo jesteś pan nie douczony i nie wiesz pan co to są JOW-y, albo nie znasz pan obecnych realiów polskich. PIS rozumie zagrożenie jaki niosą JOW-y i mówi im otwarcie NIE ! Dyskusja będzie dopiero możliwa w przyszłym sejmie, ale o różnych formach JOW-ów. ESKA ma całkowitą rację, a pan zacietrzewiony na PIS i Kaczyńskiego nie rozumie prostych zależności i zasad. Pańska nienawiść do PIS-u jako w tej chwili jedynej siły, która może przerwać tą polską beznadziejność (nie Kukiz panie – stuknij się pan !), jest szokująca ! Czy nie potrafi pan myśleć analitycznie ? Jeśli tak, to nie wypowiadaj się pan na ten temat, a pisz pan np na tematy o in vitro, homosach itd. Może tutaj będziesz pan mocniejszy. Panie, zrozum pan wreszcie, że dzisiaj Polska nie może być antysystemowa ! Najpierw potrzebna jest Polsce zmiana i reforma szczególnie sądownictwa, prokuratury, dokończenie likwidacji WSI i likwidacja prokuratury wojskowej, wojska, a w następnej kolejności innych dziedzin jak np edukacja i gospodarka. No jeśli pan uważasz, że Kukiz z JOW-ami to załatwią, to pan nie jesteś tutejszy. O JOW-ach można rozmawiać dopiero po takich reformach, gdzie będą funkcjonowały stabilne służby państwa, w tym służby specjalne, i normalne media (po wywaleniu Michnika do Izraela i wyrzuceniu na zbity łeb kierownictwa TVP wraz z redaktorami – resortowymi dziećmi, nie wspominając już o tym głąbie Dworaku. Jeśli powstanie w Polsce ta normalna, prawdziwa demokracja, przyjdzie czas na JOW-y. KAPITO ?!!!
JacBiel

JacBiel

25.06.2015 18:01

Dodane przez Lektor w odpowiedzi na Panie JacBiel, pan jesteś

"...dzisiaj Polska nie może być antysystemowa !" I to jest clou Pańskiej wypowiedzi - wypowiedzi systemowca, który boi się, żeby tylko wszystko pozostało po staremu. JOW (któraś z form JOW, bo jest ich wiele, i wiele razy o tym pisałem) jeśli, to wejdzie najwcześniej za 4 lata. Nie ma więc żadnej sprzeczności, aby naprawiać prokuraturę, sądy etc, a o JOW dyskutować, bo bez dyskusji, za 4 lata znów będzie Pan gardłował, że temat trzeba przecież przedyskutować, a nie tak z marszu rozbijać pantizokrację kochaną. Szkoda słuchać Pańskiej pisowskiej demagogii.
Lektor

Lektor

25.06.2015 20:03

Dodane przez JacBiel w odpowiedzi na "...dzisiaj Polska nie może

Nie proszę pana. Pan nie potrafi poprawnie czytać. Pan wogóle nie zrozumiał o czym piszę. Zresztą nic dziwnego, bo tylko 5-10% osobników każdej populacji potrafi analitycznie myśleć. Nie jestem systemowcem, ale widzę ten problem realnie w odróżnieniu od pana. Nie dzisiaj JOW i nie dzisiaj antysystem – to za wcześnie ! Być może za 4 lata. Najpierw Polskę trzeba ponownie wyzwolić, potem odzyskać wolność ( i nie słuchaj pan Komorowskiego, który mówi, że mamy wolność od 25 lat – to błazen !), a następnie usprawnić demokrację w Polsce. Jeśli tak to należy głosować na PIS, bo tylko ta partia daje nam obecnie gwarancje na zmiany (jeszcze raz podkreślam – nie Kukiz), a następnie rozmowy nad formami JOW-ów, co obiecuje nowy prezydent i PIS. Jak pan jesteś ślepy to nie widzisz pan tego. Wzywam pana jeszcze raz, aby zaczął pan myśleć analitycznie, i jeśli ktoś sieje tutaj demagogię to z pewnością pan – nie ja ! P.S. I śpiewaj sobie pan, zwolenniku Kukiza jego piękne piosenki.
JacBiel

JacBiel

25.06.2015 20:16

Dodane przez Lektor w odpowiedzi na Nie proszę pana. Pan nie

Przyłapał mnie Pan. Nie stosuje Pan demagogii, tylko myślenie życzeniowe. Analizuje pan wyłącznie swoje marzenia w oderwaniu od rzeczywistości. Bo czym jest wyznaczanie nierealnego terminu kilku milionom kukizowców, zamiast zacząć z nimi rozmawiać, co związałoby ten elektorat z PiSem? A mówienie o konieczności (ponownie) odzyskania wolności, wielkich zmianach, cierpliwości (kolejne pokolenie ma czekać 25 lat?), to na to nikt się już nie nabierze. To już było, i gówno z tego wyszło. Teraz będzie nowe rozdanie, czy to się komuś podoba, czy nie.
Lektor

Lektor

25.06.2015 21:02

Dodane przez JacBiel w odpowiedzi na Przyłapał mnie Pan. Nie

Panie wielbicielu Kukiza – pan się niczym nie różni od wielbicieli PO. Pan jesteś po prostu głupi, a rozmowa z panem to to samo co młócenie słomy ! Polecam do douczenia się: telewizjarepublika.pl naszeblogi.pl bo w tym stadium pańskiej wiedzy potrzebna jest panu dalsza edukacja. Powinien pan się wyzbyć również upierdliwości i zacietrzewienia. A w międzyczasie niech pan nam zaproponuje jakąś przyjemną melodię z repertuaru Kukiza.
Obywatel

Obywatel

25.06.2015 23:56

Dodane przez JacBiel w odpowiedzi na "...dzisiaj Polska nie może

No to wróćmy do samego początku. Cała ta retoryka: "systemowi" - "antysystemowi" jest parciana. No oczywiście można uznać, że "antysystemowi" są np. przeciwnicy podatku dochodowego lub - jak kto woli- zwolennicy przywrócenia monarchii dziedzicznej (a cała reszta to wraży "system"), tylko nie przynosi to żadnej korzyści poznawczej (kryterium dychotomii będzie zupełnie arbitralne). Na marginesie, niektórzy politycy długie dekady pracują na to, żeby debata w potencjalnie opozycyjnych środowiskach dwudziesto-, dwudziestopięciolatków toczyła się właśnie wokół egzotycznych tematów (podatek pogłówny zamiast PIT, przywrócenie kary chłosty itp.) A jeśli chce się po prostu uczciwie propagować ordynację większościową, to może na początek należałoby wyposażyć obywateli w podręcznik Nohlena i wyjaśnić np. prawo M. Duvergera. Prawo Duvergera "zmiecie system", nie ma co...
Domyślny avatar

Dorota M

25.06.2015 18:21

Dodane przez Lektor w odpowiedzi na Panie JacBiel, pan jesteś

@Lektor 100/100. Ja juz nie mam zdrowia do przekonywania tego pana. Mniejsza o to. jak dotrzeć do tych ludzi, których zaczadził Kukiz? Gdyby zrozumieli, przynajmniej część z nich, jakie zagrożenie niesie ze sobą teraz wygrane referendum, może by odpuścili. Mówię na teraz, bo ewentualnie wygrane referendum, odbierze kilka % PIS, a to może być pogrążające dla Polski.
Lektor

Lektor

25.06.2015 20:05

Dodane przez Dorota M w odpowiedzi na @Lektor 100/100. Ja juz nie

Pani ma zupełną rację !!! Pozdrawiam.
Freiherr

Freiherr

25.06.2015 20:54

Dodane przez Dorota M w odpowiedzi na @Lektor 100/100. Ja juz nie

Tak to jest z ortodoksami. Pan JacBiel jest zafiksowany na pewne sprawy i całkowicie odporny na argumenty podważające jego tezy. Poza tym jest najzwyczajniej niegrzeczny w stosunku do uczestników dyskursu. Zadufanie, protekcjonalny ton - wszystko ociera się, przepraszam, o chamstwo. Co do dotarcia...Cóż, pal licho samo referendum. Ważniejsze jest przekonanie tych ludzi,że kontestacja systemu oparta wyłącznie o JOW, odebraniu partiom budżetowego finansowania to za mało. Prawdziwe jądro systemu nie ucierpi, wręcz przeciwnie, nadal będzie grało swoimi kartami. Ale zwolennicy Kukiza daleko nie sięgają. Liczy się chwila, akcja, ruch. Oni raczej "Lamparta" nie przeczytali. Może o to chodzi?
Domyślny avatar

HenrykHenry

26.06.2015 00:15

Dodane przez Dorota M w odpowiedzi na @Lektor 100/100. Ja juz nie

;))- " bo ewentualnie wygrane referendum, odbierze kilka % PIS" - i o to JacBiel chodzi , o to tak zabiega .
Domyślny avatar

twardek

26.06.2015 00:31

Dodane przez Lektor w odpowiedzi na Panie JacBiel, pan jesteś

Jeżeli w lesie opadnie Pana 4-ch głodnych bandziorów, to warto byłoby mrugnąć do 2-ch, dając im do zrozumienia, że dla nich ma Pan żarcie ale dla pozostałych nie starczy. --- Niech pan nie stara się doradzać PiS strategii i taktyki reformowania państwa w trybie samotnego myśliwego. Rozejrzyj się Pan wokół, KAPITO !!!
Domyślny avatar

HenrykHenry

26.06.2015 00:47

Dodane przez twardek w odpowiedzi na Jeżeli w lesie opadnie Pana

Twardek - o czym ty czlowieku "pierniczysz" ty zrozumiales tak ogolnie o czym ten "paciorek" ???.
Domyślny avatar

twardek

26.06.2015 01:23

Dodane przez HenrykHenry w odpowiedzi na Twardek - o czym ty czlowieku

Dziecko, jeżeli napiszesz, że zreformujesz wszystkich, to będziesz miał przeciw sobie wszystkich i nie zrobisz nic (jeżeli uda ci się uchować głowę). Najpierw myśl a potem pisz. Odmawiaj ten paciorek.
eska
Nazwa bloga:
Ludzie, myślcie, to nie boli...

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 611
Liczba wyświetleń: 3,882,280
Liczba komentarzy: 6,544

Ostatnie wpisy blogera

  • Trzej tenorzy, czyli przywracanie porządku
  • Nowa ordynacja wyborcza do gmin
  • Divide et impera, czyli sporu ciąg dalszy

Moje ostatnie komentarze

  • Widzi KPZK na stronie MR? To niech posłucha > youtu.be Bo ja już od pięciu lat o tym wrzeszczę. Egzorcyzmy to by się przydały, ale nie mnie.
  • Specjalnie się zalogowałam po dwu miesiącach przerwy! Pan Targalski teraz coś nareszcie zobaczył? A tego, że Morawiecki realizuje KPZK Bieńkowskiej/Boniego - Polska 2030, to pan Targalski nie widział…
  • Zamordowanie bł. ks.Jerzego - 1984, sfingowany proces - 1985, powszechna amnestia - 1986, likwidacja NSZZ "S" i powstanie nowej KKW Solidarność - 1987, propozycja Kiszczaka co do Okrągłego Stołu -…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Kod kulturowy, czyli problemy
  • Krzywa Gaussa czyli mały traktat o złu nienawiści.
  • Ludzie małej wiary, czyli notka bardzo nieprzyjemna

Ostatnio komentowane

  • Alina@Warszawa, Gdzieś się doczytałam, że prokurenci jakiejś firmy deweloperskiej budującej w Ursusie są Holendrami. Kiedy poszukałam głębiej okazało się, że wszyscy mają paszporty izraelskie. 
  • OLI, Już parę razy zabierałam się za skomentowanie Schadenfreude w wykonaniu @eski, ale rezygnowałam, oceniając, że nie warto się wysilać na nabijanie jej "wejść" i "komentów". Jednakowoż tym razem nie…
  • , ZP....co to jest ?

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności