Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Kukiz, czyli wiara w cud

eska, 25.06.2015
@Autor - Dla mnie tu nie ma żadnych meandrów plan jest jasny.

Faktycznie Kukiz nie wygra z przedwyborczą próbą przerobienia ruchu na partię. Bo nie opanuje różnorodności tego ruchu i straci na swym wizerunku, jako kłamca. Dlatego taki wariant musi skreślić.
Pozostaje mu tylko twardo walczyć o wygraną, decydującej większości konfederacji rozmaitych sił na rzecz JOW i basta! 
A potem natychmiast: 
-zmienić ordynację;
-rozwiązać Sejm;
-wybrać nowy Sejm wg JOW;
-przeprowadzić reformy ustrojowe.


KUNGALU 01:25

Przeczytałam ten komentarz, a teraz spróbuję coś wyjaśnić różnym zapaleńcom, zwłaszcza młodym – otóż nawet jeśli referendum byłoby wygrane, to niczego nie zmieni!
A nie zmieni z tego prostego powodu, że istnieje wyraźny zapis ustawowy - nie można zmienić ordynacji później niż 6 miesięcy przed terminem wyborów!

Dlatego wbijcie sobie, kochani, do głowy, że ten sejm już niczego zmienić nie może i wybory będą wg obecnej ordynacji, czyli proporcjonalne. A po wyborach i kosztownej kampanii nikt absolutnie nie będzie zainteresowany skróceniem kadencji – PO musi się dopiero jakoś pozbierać, a PiS będzie miał większość blokującą zmiany, czyli mówiąc wprost w każdej konfiguracji władzy prezydent zablokuje, a PiS podtrzyma jego veto w sejmie. Poza tym nowa ordynacja wyborcza JOW jest zmianą ustrojową i musi wejść w pakiet z całym kompletem zmian, bo inaczej ustrój się rozsypie i będzie kaszana, a nie naprawa. Dlatego postulaty przytoczone w cytowanym komentarzu to mrzonka i tyle.
Komorowski ogłaszając referendum doskonale o tym wiedział i pierwsza reakcja Kukiza - że to pic na wodę – była właściwa. Teraz faktycznie PK się zakiwał, niestety.

Przykra prawda jest taka, że jeśli Kukiz chce naprawdę coś zmienić, to ma jedno wyjście – podpisać porozumienie z Kaczyńskim w zamian za kilka miejsc na listach PiS dla swoich, sprawdzonych ludzi. Wtedy jego możliwości działania na rzecz zmiany ordynacji i wszelkich innych zmian ustrojowych będą znaczne mimo zaledwie garstki posłów ( języczek u wagi),  a idąc wspólnie z PiS mogą wziąć nawet większość konstytucyjną. W takiej sytuacji, mając swoją niewielką grupkę w sejmie, może de facto wpływać na cały przebieg zmian zaprojektowanych przez PiS. Może też stworzyć własny klub, rozbudować struktury itp. I jeszcze dostanie kasę.
Dlatego dobrze by było, żeby pan Kukiz i jego autentyczni zwolennicy poszli po rozum do głowy i przemyśleli skuteczny wariant działań, a nie proponowali gruszki na wierzbie.

Dotychczas nie wypowiadałam się jakoś specjalnie na temat JOW i nadal nie zamierzam, bowiem uważam, że same JOW to żadne rozwiązanie, trzeba przemyśleć cały układ władzy, łącznie z rolą prezydenta i premiera, a także kształtem samorządów (odpolitycznić i uprościć zwłaszcza te ostatnie) – czyli powinna to być pełna koncepcja zmiany ustrojowej, ale to temat na inną dyskusję – na teraz wyjaśniam tylko, że referendum to pic i fotomontaż dla naiwnych i nie ma żadnej mocy wiążącej dla sejmu, zwłaszcza wybranego po referendum. Żeby było wiążące, też potrzebna jest zmiana ustrojowa, czyli jak wyżej (co proponuje Duda).

Podsumowując – weźcie się, chłopaki i dziewczynki, do roboty i zapytajcie najpierw jakichś prawników, zamiast wrzeszczeć. Bo póki co System Was roluje, jak chce.

 

http://tomek.laskus.salon24.pl/656144,kukiz-sie-zakiwal

 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 12213
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

25.06.2015 14:09

JOWy to PIC i foto montaż, Powiedz każdemu kogo spotkasz ;-)
eska

eska

25.06.2015 14:45

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na JOWy to PIC i foto

Co do JOW, to można dyskutować, np nad systemem mieszanym albo JOW w samorządzie na początek, natomiast referendum to faktycznie pic i fotomontaż :)
Domyślny avatar

siermięga

25.06.2015 17:29

Dodane przez eska w odpowiedzi na Co do JOW, to można

Jowy w wyborach samorządowych już są.
Lektor

Lektor

25.06.2015 21:04

Dodane przez siermięga w odpowiedzi na Jowy w wyborach samorządowych

Tak ! Szczególnie w północno-zachodniej Polsce.
JacBiel

JacBiel

25.06.2015 13:47

Świetna recepta dla kilku milionów zwolenników Kukiza: idźcie do kaczora, pocałujcie w pierścień, to MOŻE dostaniecie kilka miejsc na listach. [Potem się dziwią, że wiele osób reaguje na PiS alergicznie] A co do referendum, nie ma Pani racji. Jeśli tylko będzie kworum i wynik za JOW, a sejm, opanowany przez PiS, zmieli te głosy z uśmieszkiem wyższości, to nie będzie lepszego scenariusza dla antysystemowóców :-) Jak to było? "wyszło szydło z worka"?
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

25.06.2015 14:00

Dodane przez JacBiel w odpowiedzi na Świetna recepta dla kilku

Pan powinien sygnować swe produkcje (związane z JOWami) informacją "sfinansowano ze środków komitetu wyborczego PO" ;-)
JacBiel

JacBiel

25.06.2015 14:35

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Pan powinien sygnować swe

A Pan powinien przeczytać hasło "argumentum ad hominem" razem ze stosownym komentarzem z zakresu dialektyki.
Domyślny avatar

HenrykHenry

25.06.2015 17:30

Dodane przez JacBiel w odpowiedzi na A Pan powinien przeczytać

Jakie argumenty , gdzie ,co,jak. Czlowieku ty uprawiasz "belkot" propagandowy , chyba na zlecenie a nie dyskusje ... argumenty !!!.
JacBiel

JacBiel

25.06.2015 18:08

Dodane przez HenrykHenry w odpowiedzi na Jakie argumenty , gdzie

Którego słowa nie zrozumiałeś? :-))) I nie wcinaj się między wódkę a zakąskę. Nikt cię tu nie prosił, a Nasz_Henry takiego lichego adwokata nie potrzebuje. Idź trolluj gdzie indziej.
Domyślny avatar

HenrykHenry

25.06.2015 20:36

Dodane przez JacBiel w odpowiedzi na Którego słowa nie

To ty idz "becwale" z PO na inne fora. Ciebie tu ktos zapraszal agitatorze ???.
Domyślny avatar

GierKa

25.06.2015 14:15

Dodane przez JacBiel w odpowiedzi na Świetna recepta dla kilku

"Chodzenie do kaczora" zostało zaproponowane w podsumowaniu, jako sposób osiągnięcia celu. Wcześniej autorka szczegółowo wyłuszczyła obecne prawo, regulujące sprawę wyborów, zachęcając zapaleńców do zapoznania się z nim. JEŚLI FAKTYCZNIE CHODZI O ZMIANY I JOWy! Można, oczywiście, inaczej kombinować, np.: Poudawać chęć rozwalania systemu, zdobyć miejsc ile się da i potem, już spokojnie po dobrze wykonanej robocie, bratać się z PO, PSL, SLD i kto tam jeszcze z tej bandy wciśnie się do parlamentu.
JacBiel

JacBiel

25.06.2015 14:43

Dodane przez GierKa w odpowiedzi na "Chodzenie do kaczora"

"Chodzenie do kaczora" zostało zaproponowane w podsumowaniu..." Tu przepraszam za literówkę, miało być "Kaczora" (z wielkiej). A co robią źle Kukizowcy? robią wszystko dobrze i po kolei. Walczyli o referendum od 2007. W końcu po 8 latach tzw. psim swędem wywalczyli. Potem temat przejdzie do sejmu (jak przejdzie, bo nie musi). Potrzebna będzie konstytuanta, a ta może będzie, a może nie będzie. A jak zmiana konstytucji, to gruntowna - myślenia na dobre 2 lata, potem ustawa, potem kolejne referendum. Robią wszystko wzór-konspekt. A zalecenie korzenia się i nadskakiwania Kaczorowi, dowodzi tylko i wyłącznie mentalności feudalnej, zamiast samoświadomych swych praw obywateli.
eska

eska

25.06.2015 16:50

Dodane przez JacBiel w odpowiedzi na "Chodzenie do kaczora"

" A zalecenie korzenia się i nadskakiwania Kaczorowi" A gdzie ja to napisałam??? To Pan uprawia myślenie niewolnika, który uwierzył, ze może się zbuntować.
JacBiel

JacBiel

25.06.2015 18:06

Dodane przez eska w odpowiedzi na " A zalecenie korzenia się i

Dobra pamięć, ale krótka, proszę: "Przykra prawda jest taka, że jeśli Kukiz chce naprawdę coś zmienić, to ma jedno wyjście – podpisać porozumienie z Kaczyńskim w zamian za kilka miejsc na listach PiS dla swoich, sprawdzonych ludzi." A co do mojej niewolniczej roli w systemie, to ma Pani rację, a ja tego nie ukrywam. Uważam że jestem gorzej traktowany niż chłop pańszczyźniany, ale Pani, jako beneficjentka systemu i pisowski aparatczyk nie umie tego zrozumieć.
eska

eska

25.06.2015 14:15

Dodane przez JacBiel w odpowiedzi na Świetna recepta dla kilku

Referendum ogłosił Komorowski sam z siebie. Gdyby to było ogłoszone przez sejm na wniosek kukizowców, to co innego - ale tak to nie widzę powodu, dla którego mielibyśmy brać udział w hucpie przegranego prezydenta. Tak, owszem, iść do JK, nikt całować w pierścień nie każe - chyba że wolicie Schetynę i Dutkiewicza. Bo w przyszłym sejmie będziecie mieć koalicję albo z Szydło albo ze Schetyną, innej drogi nie ma. Oczywiście rozumiem, że całowanie po rekach Schetyny jest przyjemniejsze.... :)))
JacBiel

JacBiel

25.06.2015 14:32

Dodane przez eska w odpowiedzi na Referendum ogłosił Komorowski

"Referendum ogłosił Komorowski sam z siebie." Nie było wtedy pani w Polsce? jakie "sam z siebie"? :-)) Spanikowany, zagoniony do narożnika przez Dudę i Kukiza ogłosił referendum pod publiczkę, a nie żadne "sam z siebie". Nie wiem, co woli Kukiz, bo jedynie mu kibicuję, a do stronnictwa nie należę, jednak dobrze wiedzieć, iż podtrzymuje Pani, jako jedyną możliwość, zhołdowanie ruchu którejś z przewodnich sił narodu, czy to PiS, czy schetynowe PO. Ciężko wierzyć, że tak wąsko myślący aparatczycy PiS mogą naprawdę byc antysystemowi :-/
eska

eska

25.06.2015 16:04

Dodane przez JacBiel w odpowiedzi na "Referendum ogłosił

Ciężko wierzyć, że dorosły człowiek może być tak niezorientowany w systemie politycznym , w którym żyje. I tyle mojego komentarza.
Domyślny avatar

HenrykHenry

25.06.2015 17:22

Dodane przez eska w odpowiedzi na Ciężko wierzyć, że dorosły

Droga "Esko" - JacBiel to taki "betonowy becwal" tak pieprzy od sciany do sciany a sam nie bardzo wie gdzie pieprz stoi w tej "kuchni" czy na polce i ktorej polce. To taki typowy przyklad "naganiacza" gluptaka ... Juz raz tacy "madrzy" zbuntowani (tez byli oburzeni - rzadami PiS tamtym razem) zafundowali Polsce 8 lat szamba. Teraz chca drugi raz ten kraj "gownem" obryzgac. JacBiel nie jest wart zadnej dyskusji i co za tym idzie zadnej uwagi !!! To agitator zlej sprawy i zlych zamyslow.
Domyślny avatar

andzia

25.06.2015 18:05

Dodane przez JacBiel w odpowiedzi na "Referendum ogłosił

Swoją miłość do Kukiza najlepiej niech Pan wyraża u niego na fejsie.Może doceni i na listę wpisze?
JacBiel

JacBiel

25.06.2015 19:50

Dodane przez andzia w odpowiedzi na Swoją miłość do Kukiza

A Pani co? w ministerstwie miłości pracuje, że wydaje mi Pani takie dyspozycje? Orwellowski świat się co poniektórym marzy, i nie tylko tym z PO.
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

25.06.2015 14:34

Dodane przez eska w odpowiedzi na Referendum ogłosił Komorowski

Dudkiewiczem kolegą Baumana to żeś Jacusia POgrążyła ;-)
jazgdyni

jazgdyni

25.06.2015 14:03

Witaj Znowu nałożenie się fali - myślę całkowicie tak samo. Młodzi entuzjaści chcieli by wszystko od razu (za moich czasów nazywało to się eiaculatio precox), zapominając o prawnej i ustawowej grze wstępnej. Wprawdzie można zmienić wszystko od razu, ale trzeba zrobić i wygrać rewolucję. A na to chyba nikt nie ma ochoty. Pozdrawiam
Jabe

Jabe

25.06.2015 14:15

W tym cytacie mowa jest o rozwiązaniu Sejmu, więc chodzi o nowy Sejm. Będzie dość czasu. Teoretycznie. Po marnym wyniku referendum, PiS może stracić zdolność koalicyjną i będzie ciekawie. PO-PiS-bis? W innym scenariuszu, najdalej za 4 lata, jakiś Tusk-bis, lider PO-bis, wjedzie do Sejmu na hasłach walki z kaczyzmem i kukizmem... Dziwne że JOW-y, które dają PiS-owi szansę na samodzielne rządzenie, są przezeń zwalczane. Moim zdaniem nie mieliby kogo wystawić na jedynkach w 460 okręgach.
eska

eska

25.06.2015 14:40

Dodane przez Jabe w odpowiedzi na W tym cytacie mowa jest o

JOW i tak najprędzej za cztery lata - a co w międzyczasie? Totalna afera i rozwalanka, jak dotychczas?
Jabe

Jabe

25.06.2015 15:14

Dodane przez eska w odpowiedzi na JOW i tak najprędzej za

Nie wiem, jaki będzie układ po wyborach. PO-PiS? Koalicja z Pawłem Kukizem w zamian za JOW-y? No bo, teoretyzując, jeśli jowowcy będą mieli odpowiednią większość, mogą zmienić, co trzeba, i rozwiązać Sejm. Pewnie większość chłopaków i dziewczynek od Kukiza się nad tym nie zastanawia. Proszę się jednak przyjżeć tutejszym wypowiedziom na temat tego, co zrobi PiS, wygrawszy wybory. Cieniutko – slogany, pobożne życzenia i zaklinanie deszczu. Dlaczego od kukizowców wymagać więcej? JOW-y to przynajmniej konkret.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
eska
Nazwa bloga:
Ludzie, myślcie, to nie boli...

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 611
Liczba wyświetleń: 3,860,839
Liczba komentarzy: 6,544

Ostatnie wpisy blogera

  • Trzej tenorzy, czyli przywracanie porządku
  • Nowa ordynacja wyborcza do gmin
  • Divide et impera, czyli sporu ciąg dalszy

Moje ostatnie komentarze

  • Widzi KPZK na stronie MR? To niech posłucha > https://youtu.be/AuBbTeT… Bo ja już od pięciu lat o tym wrzeszczę. Egzorcyzmy to by się przydały, ale nie mnie.
  • Specjalnie się zalogowałam po dwu miesiącach przerwy! Pan Targalski teraz coś nareszcie zobaczył? A tego, że Morawiecki realizuje KPZK Bieńkowskiej/Boniego - Polska 2030, to pan Targalski nie widział…
  • Zamordowanie bł. ks.Jerzego - 1984, sfingowany proces - 1985, powszechna amnestia - 1986, likwidacja NSZZ "S" i powstanie nowej KKW Solidarność - 1987, propozycja Kiszczaka co do Okrągłego Stołu -…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Kod kulturowy, czyli problemy
  • Krzywa Gaussa czyli mały traktat o złu nienawiści.
  • Ludzie małej wiary, czyli notka bardzo nieprzyjemna

Ostatnio komentowane

  • Alina@Warszawa, Gdzieś się doczytałam, że prokurenci jakiejś firmy deweloperskiej budującej w Ursusie są Holendrami. Kiedy poszukałam głębiej okazało się, że wszyscy mają paszporty izraelskie. 
  • OLI, Już parę razy zabierałam się za skomentowanie Schadenfreude w wykonaniu @eski, ale rezygnowałam, oceniając, że nie warto się wysilać na nabijanie jej "wejść" i "komentów". Jednakowoż tym razem nie…
  • , ZP....co to jest ?

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności