Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Beata S., czyli zaczęło się zwyczajowe marudzenie na prawicy

eska, 23.06.2015
Znowu widzę coraz więcej „zatroskanych”, z niezastąpioną Jadzią Staniszkis na czele. I znowu ten sam numer – podważyć decyzję Kaczyńskiego. No to zrekapitulujmy:

Poważny kryzys zaczął się po wyborach samorządowych w jesieni. Stało się jasne (dziś już o tym zapominamy), że nawet jak PiS wygra wybory parlamentarne, to i tak władzy nie weźmie, bo System/Układ jest gotowy na wszystko. Warto przypomnieć, że to nie były pierwsze wygrane wybory PiS, że złą passę udało się przełamać po raz pierwszy w Rybniku (mówiłam o tym w Klubie Ronina),  potem PiS wygrywał kolejne wybory uzupełniające, a w wyborach do parlamentu UE PKW szukała o,3% dla PO przez dwa dni. Tak więc problemem nie była wygrana, tylko przewidywany brak jej wpływu na układ władzy.

Co się zaczęło dziać? To, co zwykle w takiej sytuacji – różne próby zmiany strategii partii, wymieńmy dwie charakterystyczne – pierwsza to propozycja prawyborów, gdzie de facto chodziło o osłabienie przywództwa Kaczyńskiego, druga to „oddolna” wymiana nieskutecznych parlamentarzystów, czyli faktyczne przejęcie partii. Czarnecki latał od studia do studia, Bierecki prężył muskuły, a Kaczyński został z kandydatem Glińskim, doskonale wiedząc, że ten ostatni jest już spalony medialnie. Na to wszystko nałożyła się zewnętrzna próba ingerencji różnych środowisk prawicowych w postaci kandydatury prof. Nowaka. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że Kaczyński stawiając na Dudę i pozwalając na zaangażowanie Szydło wybrał dość rozpaczliwy wariant „ucieczki do przodu”, z pełną świadomością, że szans na wygraną nie ma, ale Duda przynajmniej jest medialny i lojalny (!) i może podciągnie wynik PiS na wybory parlamentarne. Sam JK dziś przyznaje, że do czasu ogłoszenia wyników I tury w ogóle nie miał świadomości możliwej wygranej. I oto stała się rzecz niesłychana, zestaw Duda/Szydło wygrał....
     
Oczywiście należy tu docenić zarówno wpływ ruchu Kukiza, jak i RKW. Ten pierwszy skanalizował niezadowolenie polityczne ludzi „wściekłych na całokształt”, zaś RKW zasadniczo przyczynił się do zaostrzenia kontroli wyborów w samym PiS. Jednak bezsprzecznie bez znakomitej pracy sztabu wyborczego to zwycięstwo by się nie udało. I tak znaleźliśmy się w zupełnie nowej sytuacji politycznej, z której Kaczyński pierwszy wyciągnął wnioski.
     
Wiedziałam, że po pierwszym szoku ta sytuacja wywoła wewnętrzną „ruchawkę”, bo nagle zwycięstwo stało się realną możliwością sprawowania władzy, a nie tylko bycia trochę większą opozycją, a w takiej sytuacji bardzo wiele osób już się widzi na różnych stanowiskach i zaczynają się normalne przepychanki – tak to działa i nie miejmy złudzeń, dlatego pisałam notki o konieczności utrzymania pozytywnej atmosfery i stałego zaangażowania elektoratu. Bałam się, że ta sytuacja potrwa dłużej, a ludzie zaczną się zniechęcać. Dzięki Bogu trwało to raptem trzy tygodnie i JK podjął jedyną logiczną decyzję, czyli wystawił Beatę Szydło na frontmenkę, a więc postawił na kontynuację działania zwycięskiej „drużyny Dudy”.
     
Moje obawy budzi coś zupełnie innego – pani Beata nie ma 43 lat jak Duda, tylko 52 i nie jest już tylko szefową sztabu, ale także  osobą kandydującą na jedno z dwóch najważniejszych stanowisk w państwie. Nie wiem, jak zdoła połączyć wszystko, obawiam się, że może to przypłacić poważnym uszczerbkiem na zdrowiu. Powinna mieć non stop do dyspozycji lekarza, wizażystów, fryzjera, kosmetyczkę i zapewnione wygodne osiem godzin snu dziennie, jeśli Pan, Panie Prezesie, chce, żeby ta miła, spokojna, ale jednocześnie świetnie zorganizowana i bardzo odpowiedzialna kobieta nie padła Panu do jesieni ze zmęczenia. To są jedyne obawy z mojej strony.
   
Natomiast ze strony różnych mądralińskich „naszych” znowu zaczyna się marudzenie. A to za mało wyrazista, a to za mało medialna, a to za mało przywódcza – tak naprawdę znowu chodzi o to samo > pierwszy pociąg odjechał z Dudą, a chłopaki zostali na peronie, nici z aspiracji pana Czarneckiego czy innych geniuszy. Teraz była kolejna szansa na załapanie się, przy premierze Kaczyńskim – a tu bach, drugi pociąg ruszył i znowu chłopaki zostali na peronie, znowu nie ten zestaw.....
     
To przykre i smutne, osiem lat w opozycji, a kiedy nadchodzi szansa na wygraną, nagle na czoło wysuwane są zupełnie inne osoby, niż by to wynikało z różnych wewnętrznych ambicji i  kalkulacji. Ale takie jest życie, nie da się cofnąć lat, zdarzeń, historii. Kaczyński kalkuluje na zimno, podobnie było z Dudą – minimum strat wizerunkowych, maksimum korzyści, a co ma być, to będzie – szkoda, że wielu „doradców” nie potrafi się pogodzić ze zmianą. Dobrą zmianą, jak powtarzają Duda i Szydło :)
Nie ma zmiłuj, „minionych lat nie wróci nikt” i nie da się dwa razy wejść do tej samej rzeki. To przykre (wiem sama po sobie) że kiedy przychodzi czas zbiorów, to już kto inny zasiada przy stole. Niemniej jeśli startujemy w igrzyskach, to nie wystawiamy najbardziej zasłużonego zawodnika, tylko tego, który ma aktualnie najlepsze wyniki. I tyle, po prostu.




PS 1. Pani Beacie doradzałabym kupić dobre, skórzane czółenka na koturnie, są bardzo modne i mniej się męczą nogi. Np takie >              PS 2. Męczy mnie pytanie, dlaczego Ruch Kontroli Wyborów, obywatelskie porozumienie ponad podziałami wielu różnych podmiotów, powołane dla jednego, ponadpartyjnego celu nagle teraz zamienia się w jednolite stowarzyszenie o charakterze politycznym pod nazwą Ruch Kontroli Władzy – czyżby akurat spodziewaną władzę PiS należało kontrolować tak formalnie? A przedtem to nie trzeba było?


http://wpolityce.pl/polityka/256954-staniszkis-to-kaczynski-powinien-byc-premierem-nadszedl-czas-przywodcow-a-nie-sprawnych-politykow-aparatu


 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 11472
Domyślny avatar

KrisJora

23.06.2015 11:38

Pani z Staniszkin , z calym szacunkiem , cos sie pokielubasilo :)
Domyślny avatar

ruisdael

23.06.2015 11:55

Oczywiście ma Pani rację. Chciałbym dodać w sprawie posła Czarneckiego- pomimo ,że nie neguję jego działalności w PE, i nie jestem bynajmniej arbiter elegantiarum, to nie mogę ochłonąć słuchając jego niewyraźnych wypowiedzi, a przede wszystkim oglądając dziwacznie lukrowane i grubaśno-zawiązane krawaty (jak pytony).
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

23.06.2015 11:57

Nie zwyczajowe marudzenie tylko zamawiane marudzenie ;-)
eska

eska

23.06.2015 12:40

Dodane przez NASZ_HENRY w odpowiedzi na Nie zwyczajowe marudzenie

Też tak myślę - ale to inny temat > np dlaczego nagle "Do Rzeczy" wydrukowało ten durnowaty pamflet Migalskiego????
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

23.06.2015 12:25

"nie wystawiamy najbardziej zasłużonego zawodnika, tylko tego, który ma aktualnie najlepsze wyniki" Zasłużonym trudno to zrozumieć. Pół biedy, jeśli akurat zasłużeni mają aktualnie najlepsze wyniki. Jeśli nie - partia przegrywa. Nie tylko dlatego potrzebne są JOW (po usunięciu UBekistanu, czyli za 8 lat).
Domyślny avatar

Anwad

23.06.2015 13:15

Mnie też ciekawi odpowiedź na PS2 w sprawie RKW...
eska

eska

23.06.2015 13:37

Dodane przez Anwad w odpowiedzi na Mnie też ciekawi odpowiedź na

Ja już znam odpowiedź i nie jest ona radosna, ale ponieważ to prywatne informacje, to poczekam na oświadczenie J. Orła. Z tego, co wiem Roninowie i Solidarni 2010 nie weszli do nowego stowarzyszenia. Nie wiem, co na to kluby GP.
Domyślny avatar

HenrykHenry

23.06.2015 13:46

Dodane przez eska w odpowiedzi na Ja już znam odpowiedź i nie

No wlasnie tez tak przypuszczalem i tez jestem bardzo ciekaw oswiadczenia J.Orla. Dla mnie niekwestionowanego przywodcy tego ruchu. Rozbijam sie i zadaje wszedzie gdzie moge ... dlaczego ???. Nigdzie nic ... Mysle ze ta moja "ciekawosc" nie przeplace "banem".
Domyślny avatar

HenrykHenry

23.06.2015 14:33

Dodane przez eska w odpowiedzi na Ja już znam odpowiedź i nie

;))- " Nie wiem, co na to kluby GP." - czy przewodniczacym Klubow GP jest Ryszard Kapuscinski , prywatnie przyjaciel dr. Krzysztofa Pasierbiewicza i posla PO tez z Krakowa Jerzego Fedorowicza ???.
Józef Darski

Józef Darski

23.06.2015 14:37

Dodane przez eska w odpowiedzi na Ja już znam odpowiedź i nie

W skład RKW nie wchodziły żadne organizacje, a ludzie należący lub nie do różnych organizacji. To że Orzeł i Stankiewicz uważają inaczej wynika z faktu, iż chcieli, żeby kierownictwo wyznaczały organizacje, a nie Zgromadzenie Koordynatorów, które chcieli rozbudować o sekretarki, mężów zaufania, prawników itp. by mieć więcej głosów. Według nich kierownictwo miały wyznaczać właśnie trzy organizacje, do których należało 3 z 5 inicjatorów. Powołanie stowarzyszenia przez wszystkich na sali oznaczało normalne wybory, co wykluczało kierownictwo 3. Stąd ględzenie o przedwczesności i inne brednie. Objechałem kraj i wszędzie powtarzało się pytanie: co dalej po wyborach. Więc już wiadomo co dalej. 11 czerwca Orzeł szantażował mnie rozłamem jeśli nie zgodzę się na jego warunki, czyli wąskie, warszawskie kierownictwo (serce Polski bije w Roninie). No to teraz wie, że to był jego największy błąd. 13 czerwca próbował powołać własne kierownictwo, gdy na sali było 15 (w Częstochowie 84) koordynatorów i tylko połowa inicjatorów, a za to członkowie okw z Warszawy itp. Spotkał się z oporem sali. Te fragmenty zostały wycięte z video. W Stowarzyszeniu jest wielu członków Solidarnych a w Zarządzie członek ich Zarządu - Jadwiga Chmielowska ale nie jako przedstawiciel organizacji tylko jako Chmielowska. Przykro mi, ale jeśli ktoś nie rozumie, że bez rozpędzenia mafii w powiatach system zawsze wróci do równowagi - jest ociężały umysłowo. To są tak proste rzeczy, że nie mam zamiaru nad nimi dyskutować.
Domyślny avatar

Anwad

23.06.2015 14:51

Dodane przez Józef Darski w odpowiedzi na W skład RKW nie wchodziły

Nie były to "normalne wybory", bo wybierali tylko przybyli koordynatorzy (wśród nich nie było tych obecnych na konwencji PiS w Warszawie). A kto wybrał tych koordynatorów i na jakiej zasadzie? Nie wiadomo.
Józef Darski

Józef Darski

23.06.2015 17:03

Dodane przez Anwad w odpowiedzi na Nie były to "normalne

W Stowarzyszeniu wybierają członkowie to proste. A kto powinien wybierać w ruchu, wszyscy, 10 tys. czyli nikt, czyli jakaś grupa niejawna. Propozycja Orła by zatwierdzić 4 warszawskich z 5 inicjatorów jako kierownictwo była niewątpliwie bardziej demokratyczna. koordynatorów proponowali m. in Solidarni, Orzeł, Dybowski, sami się zgłaszali i ja wyszukiwałem.
Domyślny avatar

Anwad

23.06.2015 17:42

Dodane przez Józef Darski w odpowiedzi na W Stowarzyszeniu wybierają

Ale czemu ma służyć to stowarzyszenie zawiązane właśnie teraz, tuż przed wyborami? W czasie, kiedy należałoby unikać sytuacji konfliktowych, rozbijających Ruch? Przecież takie rozbijanie tego rodzaju inicjatyw to zdaje się typowo ubeckie metody...
Józef Darski

Józef Darski

23.06.2015 18:17

Dodane przez Anwad w odpowiedzi na Ale czemu ma służyć to

Podjęli próbę rozbicia, nie udało się, więc 10 osób opuściło salę. i tyle. Gdyby pozostali i nie torpedowali, nie byłoby sprawy. A czemu miałoby służyć nie powołanie właśnie przed wyborami? Dla malkontentów każdy czas jest niewłaściwy. Ludzie chcieli, więc powołali i tyle. A że chcieli wiem, bo rozmawialiśmy wcześniej w całej Polsce.
Domyślny avatar

Anwad

23.06.2015 19:09

Dodane przez Józef Darski w odpowiedzi na Podjęli próbę rozbicia, nie

No ale czemu ma służyć to stowarzyszenie? Startowaniu w wyborach?
Józef Darski

Józef Darski

23.06.2015 20:48

Dodane przez Anwad w odpowiedzi na No ale czemu ma służyć to

chyba jasno zostało napisane. Jeśli nie potrafi Pan/Pani zrozumieć czym się różni zdobywanie władzy poprzez wybory od kontrolowania władzy, to trudno.
eska

eska

23.06.2015 18:42

Dodane przez Józef Darski w odpowiedzi na W Stowarzyszeniu wybierają

Czyli, jak rozumiem, powołaliście Państwo nowe stowarzyszenie z osób obecnych na sali. A reszta zapisanych dotychczas w RKW może się zapisać do Was albo nie. Czyli mówiąc wprost - samowolnie, przy pomocy kilkudziesięciu osób, powołaliście stowarzyszenie, które zawłaszczyło nazwę 10-tysiecznego ruchu. No to gratuluję! 10 tys, czyli nikt - ciekawe, co o takiej kwalifikacji myślą zwykli ludzie, którzy gdzieś tam się nasiedzieli w komisjach.
eska

eska

23.06.2015 15:17

Dodane przez Józef Darski w odpowiedzi na W skład RKW nie wchodziły

A ja mam proste pytanie - jak chcecie te "mafię powiatową" rozpędzić? Bo mnie nie interesują przepychanki osobowe, tylko metody. Chyba Pan przyzna, że pilnowanie wyborów to działanie obywatelskie, natomiast wpływ na listy wyborcze to działanie polityczne, a wiec zmienił się cel RKW. W moim przekonaniu za wcześnie - gdyby to się stało po wyborach jesiennych, to byłoby zrozumiałe, ale teraz? Co do pierwotnego składu RKW, to o ile dobrze pamiętam, porozumienie założycielskie podpisały jednak organizacje, czy się mylę? A co do referendum, to niech sobie Kukiz pilnuje z Komorowskim, ja się nie wybieram i będę to zalecać wszystkim - skoro PO mogła odstręczać od referendum w Warszawie.... Ja nie z PiS, mogę pisać, co chcę:)
Obywatel

Obywatel

23.06.2015 15:46

Dodane przez eska w odpowiedzi na A ja mam proste pytanie - jak

Chyba mało kto "z nas" się wybiera. Iść nie trzeba, przypilnować można - jeszcze ogłoszą, że pofatygowało się na imprezę dwóch panów K. 87 % uprawnionych, z czego 98,9 % głosowało 3 x TAK...
Józef Darski

Józef Darski

23.06.2015 16:57

Dodane przez eska w odpowiedzi na A ja mam proste pytanie - jak

a gdzie napisałem o wpływie na listy wyborcze. To Pani wymyśliła. Chce Pani by referendum po fałszerstwach okazało się wiążące. Rozumiem to sposób walki z systemem, żeby ogłosili frekwencją pow. 50 proc i odebrali finansowanie partiom.
eska

eska

23.06.2015 17:30

Dodane przez Józef Darski w odpowiedzi na a gdzie napisałem o wpływie

Mam niejasne wrażenie, że sytuacja się zmieniła, np Duda będzie już prezydentem podczas referendum. Nie rozumiem też, po co stowarzyszenie do kontroli referendum - w poprzedniej formule nie dało się? No i nie wiem, jak można "rozwalić powiatowe mafie" bez wymiany ludzi. Jednym słowem nie wiem, po co ta przepychanka. Rozumiem, że trzeba było działać natychmiast, żeby nie dopuścić do przejęcia przez Józka Orła. No cóż, skoro Orzeł jest takim strasznym zagrożeniem, to ja odpadam od dyskusji.
Józef Darski

Józef Darski

23.06.2015 17:40

Dodane przez eska w odpowiedzi na Mam niejasne wrażenie, że

co z tego, że będzie prezydentem 6 września. Kaczyński też był premierem i co? w tej formule się nie dało bo potrzebne jest kierownictwo, którego nie było. Orzeł nie miał żadnej szansy na przejęcie czegokolwiek, więc tu nie o niego chodzi, tylko o sprawność działania. Dotychczasowa formuła wyczerpała się. Ludzie chcieli mieć perspektywę a nie tylko do wyborów.
Freiherr

Freiherr

23.06.2015 13:27

Jarosław Kaczyński to wybitnie inteligentny, rozumny i doświadczony polityk, znakomity analityk potrafiący wyciągać prawidłowe wnioski i podejmować trafne decyzje. Od dłuższego czasu wygrywa wszystko. Zaczęło się, co Pani przywołuje, od zwycięskich wyborów uzupełniających do parlamentu i organów samorządowych, później wygrane wybory do Parlamentu Europejskiego i samorządowe (bo że PiS je wygrał nikt nie ma wątpliwości mimo ogłoszone wyniki). Wreszcie ostatnie zwycięskie - prezydenckie. Oznacza to, ni mniej ni więcej, że dokonano właściwych wyborów personalnych i przeprowadzono sprawne kampanie.Należy zatem przyjąć decyzję o wskazaniu p.Beaty Szydło jako przyszłego premiera z pełnym dobrodziejstwem inwentarza i bez zbędnego ględzenia zrobić wszystko, by wygrać także wybory parlamentarne. P.prof. Staniszkis, co przyjmuję z ubolewaniem, popełniła kolejną pomyłkę w swoich rozważaniach. P.Kaczyński, zdaje się, od dawna przestał już poważnie traktować jej światłe rady czy analizy i dobrze na tym wychodzi. Nam, PiSowskiemu ludowi, nie pozostaje nic innego jak z całej siły poprzeć te decyzje i zrobić wszystko dla zwycięstwa. Nasz nacisk przyda się w przełamywaniu różnych oporów i wygaszania malkontentów, w tym i tych zawiedzionych w swoich ambicjach jak Ryszard Czarnecki. All hands on deck! Co do RKW i jego przekształcenia uważam tę decyzję za przedwczesną.Cały wysiłek należy włożyć w nadzorowanie wyborów bo nie ulega wątpliwości, że w tych parlamentarnych będzie dochodziło do prób fałszerstwa, szczególnie na prowincji. Te wybory to walka PSL na śmierć i życie o przetrwanie. Jego to aparat będzie liczył na prowincji głosy i jemu to trzeba patrzeć na ręce.
Domyślny avatar

HenrykHenry

23.06.2015 13:41

Dodane przez Freiherr w odpowiedzi na Jarosław Kaczyński to

Freiher - "Co do RKW i jego przekształcenia uważam tę decyzję za przedwczesn" - alez chyba o to chodzi by ten ruch zawlaszczyc. Stad ten pospiech. Taki ruch kontroli bez kontroli. Odsylam do komentazry pod wpisem pani Teresy Bochwic.
Józef Darski

Józef Darski

23.06.2015 14:42

Dodane przez Freiherr w odpowiedzi na Jarosław Kaczyński to

A gdzie jest powiedziane, że cały wysiłek nie będzie włożony w wybory, proszę o jakiś cytat. Ale wybory niczego nie kończą, (wiem co się dzieje na dole w gminach) a przed nimi będzie referendum, do którego przygotowujemy się.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
eska
Nazwa bloga:
Ludzie, myślcie, to nie boli...

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 611
Liczba wyświetleń: 3,860,843
Liczba komentarzy: 6,544

Ostatnie wpisy blogera

  • Trzej tenorzy, czyli przywracanie porządku
  • Nowa ordynacja wyborcza do gmin
  • Divide et impera, czyli sporu ciąg dalszy

Moje ostatnie komentarze

  • Widzi KPZK na stronie MR? To niech posłucha > https://youtu.be/AuBbTeT… Bo ja już od pięciu lat o tym wrzeszczę. Egzorcyzmy to by się przydały, ale nie mnie.
  • Specjalnie się zalogowałam po dwu miesiącach przerwy! Pan Targalski teraz coś nareszcie zobaczył? A tego, że Morawiecki realizuje KPZK Bieńkowskiej/Boniego - Polska 2030, to pan Targalski nie widział…
  • Zamordowanie bł. ks.Jerzego - 1984, sfingowany proces - 1985, powszechna amnestia - 1986, likwidacja NSZZ "S" i powstanie nowej KKW Solidarność - 1987, propozycja Kiszczaka co do Okrągłego Stołu -…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Kod kulturowy, czyli problemy
  • Krzywa Gaussa czyli mały traktat o złu nienawiści.
  • Ludzie małej wiary, czyli notka bardzo nieprzyjemna

Ostatnio komentowane

  • Alina@Warszawa, Gdzieś się doczytałam, że prokurenci jakiejś firmy deweloperskiej budującej w Ursusie są Holendrami. Kiedy poszukałam głębiej okazało się, że wszyscy mają paszporty izraelskie. 
  • OLI, Już parę razy zabierałam się za skomentowanie Schadenfreude w wykonaniu @eski, ale rezygnowałam, oceniając, że nie warto się wysilać na nabijanie jej "wejść" i "komentów". Jednakowoż tym razem nie…
  • , ZP....co to jest ?

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności