Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Zamach w Smoleńsku: co PIS może mówić w kampanii?
Wysłane przez Mariusz Cysewski w 14-04-2015 [17:33]
W dzisiejszej Niezależnej ważny jak zawsze artykuł dra Przemysława Grajewskiego vel Żurawskiego o obecnej kampanii wyborczej PIS kontra PO; również, co interesuje mnie najbardziej, wymiarze wyborczym zamachu w Smoleńsku. Naukowiec opisuje mocne punkty kampanii A. Dudy, takie jak dyskusje na temat skali bezrobocia, polityki podatkowej rządu i sytuacji w służbie zdrowia (oraz jeszcze wiele innych) by dojść do następującej konkluzji:
Proszę nie zrozumieć mnie źle; nie jestem specjalistą od kampanii wyborczych, ani właściwie czegokolwiek innego. Rozumiem że PIS ma własnych specjalistów od kampanii wyborczych. Mogę więc z całym szacunkiem dla przedmówcy mówić o co najwyżej moich przeczuciach, impresjach laika.
Otóż zabrzmi to brutalnie, ale trudno mi sobie wyobrazić kogoś, kto punkt po punkcie analizuje względnie obszerny wykaz tematów wyborczych podany przez dra G. vel Ż. A nawet kogoś, kto poważnie wziąłby pod uwagę choć jeden z tych punktów. Sądzę więc, że po prostu nie do pomyślenia jest taki okaz homo sapiens, który mógłby szczerze oświadczyć na przykład: „Po gruntownym przeanalizowaniu zagadnienia bezrobocia doszedłem do wniosku, że w wyborach zagłosuję na Magdalenę Ogórek. Wszelako po uwzględnieniu problematyki związanej z funkcjonowaniem wodociągów, zmieniłem zdanie i jednak zagłosuję na Adama Jarubasa”.
Nie; nikt niczego nie „analizuje”.
Ludzkie decyzje są co do zasady irracjonalne. Irracjonalne prawie zupełnie lub zupełnie. Sądzę że na poparcie tego poglądu znajdzie się obszerna literatura; mi nasuwa się na myśl znakomita książka filozofa nauki (powiedzmy) Nicholasa Taleba „Ślepy traf”, nie o literaturę tu jednak idzie, a o powszechne doświadczenie życiowe każdego z nas. Kto z państwa kupił telefon komórkowy w rezultacie gruntownej analizy np. jego parametrów? A samochód? Irracjonalność decyzji sama w sobie nie jest bynajmniej zła (nie jest też dobra), i w najlepszym razie można starać się ją ograniczyć. Ograniczanie irracjonalności decyzji wiąże się z różnymi pułapkami. Ale dość na tym.
A w kontekście wyborczym?
Sądzę że decyzje ogromnej większości wyborców podjęte będą pod wpływem przede wszystkim środowisk, z których się wywodzą, jesteśmy bowiem zwierzętami stadnymi. Duże znaczenie mieć będzie wychowanie, co zależy od wieku i co pewnie też od biedy można zaliczyć do wpływów środowiska. Sympatie polityczne i zachowania wyborcze w zasadzie są stałe, a argumenty kampanii wykorzystuje się tylko do ich racjonalizacji, wymyślania dla nich uzasadnień, lub pretekstów jak kto woli. Kluczowe znaczenie ma tzw. pierwsze wrażenie – i tu upatruję przyczyny sukcesu konwencji wyborczej Andrzeja Dudy, gdy zrujnował on sporą część racjonalizacji i pretekstów, mitologii platfusów, do konwencji wmawiających sobie, że są „nowocześni” i że są „modernizatorami”. Padło też złudzenie „kompetencji”. Odnoszę wrażenie, że od czasu konwencji Andrzeja Dudy Platforma nie usiłuje już zaprezentować się w charakterze nowoczesnych, dynamicznych i kompetentnych modernizatorów. Na miejscu pisowskich planistów kampanii, w te stracone złudzenia Platformy waliłbym teraz bezlitośnie. Zarówno w złudzenia, jak i mechanizm ich utraty.
I tak dochodzimy do „wyobrażeń”, „złudzeń”, „mitologii”, „pierwszych wrażeń”… Chcąc przede wszystkim oszczędzić sobie czas, a pośrednio - ograniczyć irracjonalność decyzji i związany z tym chaos, stada i środowiska wytwarzają swoje systemy normatywne, swoiste kodeksy postępowania, bez których ich wyobrażenia i mitologie są niemożliwe. Te systemy normatywne są zbieżne; np. z pewnymi ograniczeniami i bez przesady, ale na ogół nie lubimy krętaczy. Nie lubimy kłamstwa, oszustwa. Najwięcej do stracenia ma tu Platforma właśnie.
Dlatego nie sądzę, by „spór o Smoleńsk” miał być „ostatnią szansą PO i Komorowskiego”. Zresztą: „sporu o Smoleńsk” nie było nigdy w żadnych wyborach, bo zawsze dotąd ten najważniejszy (powiedzmy) temat - kto ma prawo rządzić - dla PIS był tematem, o którym „nie warto głośno mówić”.
Sądzę że wybory wygrywa ten, kto zdaniem wyborców wygrać powinien.
Z mojego punktu widzenia, pogląd ten można odwrócić: wyborów nie wygrywa ten, kto ich wygrać nie powinien. Kto nie ma prawa rządzić.
Nie kazałbym więc platfusom analizować wodociągów ani dynamiki bezrobocia, a w związku z zamachem w Smoleńsku spokojnie powtarzałbym jeszcze bardziej bezlitosne, trudne i/lub niemożliwe do odpowiedzi, proste pytania:
Gdzie jest wrak?
Gdzie są czarne skrzynki?
Jak jeszcze długo będziecie pozorować śledztwo? 5 lat mamy; jeszcze drugie 5? 50? 500?
Dlaczego nie chcecie międzynarodowej komisji?
Kto naprawdę leży w grobach?
O zamachu w Smoleńsku czytaj też:
http://naszeblogi.pl/40579-tryptyk-o-zamachu-w-smolensku-czy-kto-czyimi-rekami
http://naszeblogi.pl/40555-zamach-w-smolensku-udzial-panstw-trzecich
http://naszeblogi.pl/43355-zamach-w-smolensku-wsi-czyli-kto-naprawde-rza...
http://naszeblogi.pl/41649-dowody-zamachu-w-smolensku
http://naszeblogi.pl/42500-biegnij-tusku-biegnij-dowody-zamachu-w-smolen...
http://naszeblogi.pl/40842-co-ty-wiesz-o-zabijaniu-w-smolensku
http://naszeblogi.pl/41116-w-sprawie-zamachu-w-smolensku-ziemkiewicz-przekracza-granice
http://naszeblogi.pl/41803-atak-ekspertow-macierewicza-na-nauke-polska-albo
http://naszeblogi.pl/42865-lisicki-i-klamstwa-propagandy-rzadowej-o-zamachu-w-smolensku
http://naszeblogi.pl/48398-zamach-w-smolensku-udana-bitwa-putina
http://naszeblogi.pl/53741-zamach-w-smolensku-igrajac-ze-smiercia
http://naszeblogi.pl/53789-niemiecki-bnd-kontra-rosyjskie-gru-w-polsce
http://naszeblogi.pl/53800-zamach-w-smolensku-polska-na-kursie-i-sciezce
http://naszeblogi.pl/53892-ktory-z-polskich-politykow-zlecil-zamach-w-smolensku
http://naszeblogi.pl/53935-zamach-smolenski-nowa-realpolitik-rzadu-zamachowcow
http://naszeblogi.pl/53962-zamach-w-smolensku-o-ksiazce-jurgena-rotha-ciag-dalszy
Kontakt: tel. 511 060 559
[email protected]
https://sites.google.com/site/wolnyczyn
http://www.youtube.com/user/WolnyCzyn
http://mariuszcysewski.blogspot.com
http://www.facebook.com/cysewski1
Komentarze
14-04-2015 [17:57] - NASZ_HENRY | Link: Gajowego POgonimy dziesiątego
Gajowego POgonimy dziesiątego ;-)
14-04-2015 [18:58] - Janko Walski | Link: Zgadza się, stadność jest
Zgadza się, stadność jest ważniejsza od indywidualnych mądrości i to powinno być brane pod uwagę. Spece Kwaśniewskiego i Komorowskiego od mas (być może ci sami) wykorzystywali to non stop, podobnie jak Putin, dzięki czemu zaufanie do tych oszustów-przestępców osiągało momentami stężenie spirytusu konsumpcyjnego.
Gdy ma się dostęp do mediów można wiele. Co zrobić gdy media ma tylko przeciwnik? Może wykorzystać ten fakt? Oni nie mają z czego bić tej piany nienawiści do PiS. Na przykład znaleźć jakiegoś skorumpowanego Dudę z PO i podsunąć funkcjonariuszom medialnym z TVN "sensację" typu "Duda nakradł". Gdy piece medialne rozpalą się do białości, ujawnić o jakiego Dudę chodzi. Oczywiście chodzi o metodę a nie o tak łatwy do odszyfrowania przez funkcjonariuszy przykład.
Co do Smoleńska, również zgadzam się z sugestią przywołania tego co władza najgłębiej usiłuje zakopać. Poniewieranie rodzinami ofiar (przesłuchania w Moskwie i dmuchanie dymem w twarz), seanse nienawiści na Krakowskim Przedmieściu z filmu Krzyż, bezczeszczenie i zamiana zwłok, kradziesz kart kredytowych i awans Janickiego.
14-04-2015 [22:01] - jaja -cek | Link: zgadzam się, że decyzje
zgadzam się, że decyzje Polaków są irracjonalne i emocjonalne a często właśnie są skutkiem długotrwałej propagandy ale nie tej prostackiej z czasów Gomułki, Gierka czy nawet Urbana
Trzeba przyznać, że ONI naprawdę mają wykształconych, sprytnych, cwanych macherów od nowoczesnej propagandy
ONI naprawdę mają nowoczesnych Goebbelsów i nowoczesne środki techniczne
i jeżeli już Smoleńsk miałby być "rozgrywany" - czy to z inicjatywy p.Andrzeja Dudy czy to w odpowiedzi na pytania mendiów gównego nurtu to zastosowałbym metodę "jezuitów" zwaną:
"pytaniem na pytanie - zamiast odpowiedzi"
Skoncentrowałbym się nie na "ustaleniach" Zespołu ALE i na odpowiedzi na te pytania ale zamiast odpowiedzi zadawałbym pytania tym, którzy te pytania zadają
Ale nie te jakie proponuje Autor, ponieważ:
- gdzie są skrzynki? w Moskwie
- gdzie jest wrak? w Smoleńsku
ALE
- czy polskie prawo dopuszcza śledztwo prokuratorskie (procedowanie) nie na oryginałach dowodów jeżeli wiemy, że takowe istnieją?
- skąd wzięły się szczątki samolotu PRZED brzozą?
- dlaczego nie ma wykrotu/rowu wyrytego przez kadłub samolotu, który upadł na miękką glebę?
- gdzie są fotele z salonki skoro upadły z niewielkiej wysokości?
- czy ekspertom z Instytutu Zehna prokuratura postawiła zarzut nierzetelności za bubel zwany stenogramem z rozmów? za próbę wyłudzenia pieniędzy za pracę źle wykonaną?
- czy prokuratura poddała badaniom certyfikujacym urządzenia, które miały być wyspecjalizowane do wykrywania trotylu a okazały się atrapami? Czy zwrócono się o zwrot kosztów?
14-04-2015 [22:36] - kwintesencja | Link: Ja nie jestem z żadnego
Ja nie jestem z żadnego układu. Sęk w tym, że Ci co są w układach, są w większości (myślę o frekwencji wyborczej). Nasze, (po prawicy), zaniechania i zaniedbania z lat minionych, mogą być przyczyną porażki. Nie chcę aby to się stało, ale może się mylę? - Na co możemy liczyć? Tylko na cud! Oby się stał. Póki co, rozmawiajmy z najbliższymi, kto może niech skorzysta z pełnomocnictwa w wyborach. Jeśli zrobimy wszystko co należy, wówczas będzie zwycięstwo.
15-04-2015 [11:57] - STACH | Link: Nie wiem co PiS może i chce
Nie wiem co PiS może i chce mówić ale wiem o co powinno pytać BK...
Służę więc...
http://naszeblogi.pl/54032-pyt...
16-04-2015 [07:31] - HenrykHenry | Link: Bardzo ważne i bardzo dobry
Bardzo ważne i bardzo dobry tekst.