Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Sondaż potwierdza – dupa zbita
Wysłane przez JacBiel w 10-10-2014 [19:39]
Ostatni sondaż TNS Polska /TUTAJ/ potwierdza, że sondaże przeprowadzane są nieprofesjonalnie. Jaskrawym dowodem na to jest wykrycie konfliktu interesów w rządowej sondażowi, która nie dość że sponsorowana jest przez rząd, to jeszcze przedstawiciel rządu siedzący drugim półdupkiem na stołku jednego z członków rady nadzorczej, pilnuje, żeby sondaże „wychodziły” takie jak trzeba.
Porównując wyniki poszczególnych sondaży, wynika z nich, że nic z nich nie wynika, gdyż albo są zmanipulowane, albo robione na zbyt małej grupie respondentów. Oczywiście fachowcy twierdzą, ze 1000-osobowa grupa jest reprezentatywna, ale jak widać z tych rozbieżności, wynika, że nie jest lub, że dobierana jest błędną metodą, pozbawiającą jej reprezentatywności.
Ale do rzeczy. W omawianym sondażu uzyskano następujące wyniki:
PO – 28%
PiS – 27%
SLD – 14%
PSL - 9%
co odpowiada podziałowi mandatów kształtujących się mniej więcej tak:
PO – 165 mandatów
PiS – 160 mandatów
SLD – 82 mandaty
PSL – 53 mandaty
Niezrozumiały jest ubytek głosów dla PiS, który „stracił” ponad 10%. Przyrost SLD można wytłumaczyć przechwyceniem „palikociarzy”, PSL oscyluje wokół swoich stałych, maksymalnych wyników, PO wdrukowuje w toporne i oporne głowy „efekt Tuska”. Kopaczowa nic nie zaszkodziła, co też jest podejrzane – czy niezrozumiałe.
Niestety, ale zakładając nawet kilkuprocentowe przekłamania, PiS i tak nie ma szans na samodzielne rządy, co podobno jest jego celem. W przedstawionym układzie PO nadal rządzi podzielnie z komuchami, albo z PSL-em.
Widać to jak na dłoni. Widać również, że PiS nie ma pomysłu, albo nie chce przełamać tego układu. Może wyliczyli, że następne lata będą tak tragiczne, że bezpieczniej będzie przetrwać w opozycji? a może liczą na jakiś cud – że odwieczni oponenci nagle się w nich zakochają i zrobią sitwie psikusa przy urnie wyborczej?
Widać tu niestety wielką naiwność polityczną PiS-u oraz brak „pomysłu na życie”. Jest jeszcze trochę czasu aby zaproponować coś ludziom, zwłaszcza tym, którzy programowo nie chodzą na wybory, gdyż nie ma dla nich żadnego programu.
Ale póki co – w eterze cisza.
Komentarze
10-10-2014 [20:02] - Obywatel | Link: Co Pan wobec tego proponuje?
Co Pan wobec tego proponuje? Zdobywanie trwałego poparcia społecznego nie jest kwestią kilku konferencji prasowych czy szkoleń z dziedziny PR. Te mogą przynieść tylko doraźne skutki. Pozdrawiam.
10-10-2014 [20:33] - JacBiel | Link: Proponuję to co zawsze -
Proponuję to co zawsze - należy przemówić ludziom do kieszeni.
Ustalić kwotę wolną od podatku ilość dzieci + rodzice, plus podnieść ją na tyle, żeby wystarczyło na życie i opłaty, buty, książki do szkoły itd.
Wziąć za buzię korporacje, a nie rozdawać im po 3 miliardy.
Przestać czcić świętą krowę, jaką jest ZUS i obniżyć go o połowę, plus nie wymagać przy braku dochodów w firmie (system działa w UK).
Pół żartem pół serio powiem jeszcze, że obniżenie akcyzy na alkohol i papierosy daje od ręki 3 mln głosów, czyli między połową, a całością tego, co ma teraz PiS.
10-10-2014 [22:58] - Lektor | Link: No właśnie, likwidacja
No właśnie, likwidacja bezrobocia da od ręki 2 mln głosów, obniżenie wieku emerytalnego da od ręki 1 mln głosów, a likwidacja umów śmieciowych też ok. 1 mln. No to załatwione !
10-10-2014 [20:19] - cichy | Link: cisza jak przed pogrzebem
cisza jak przed pogrzebem organisty..wszyscy od lewa do prawa podkreslaja waznosc gestu prezesa w stosunku do prezydenta Europy..ja do tej pory mam mine faceta który ssie kiszony ogorek..a widziałem to expoze na zywo..bo ten gest może o czyms swiadczy?moze o tym ze nie ma szans na wyjaśnienie smolenska;na zwrot wraku i etc..etc..nie ma szans na jakikolwiek zwrot w naszej polityce wewnętrznej.. unijnej polityce ekonomiczno-biznesowo-monetarnej.ze wszystkimi tego następstwami...a może jest to wziąć ich na przeczekanie..może to nam (prawdziwym pis-iorom) jako jedyne zostało??
10-10-2014 [20:58] - Deidara | Link: A może po prostu doszli do
A może po prostu doszli do wniosku, że szkoda się męczyć i nie ma po co ryzykować, skoro w opozycji jest dostatnio, bezpiecznie i spokojnie?
10-10-2014 [21:09] - Obywatel | Link: Zgadzam się, przynajmniej z
Zgadzam się, przynajmniej z większością postulatów. Chcę zauważyć tylko, że już raz PiS "przemawiał do kieszeni", ale na skutek wielu czynników, w tym zmasowanej propagandy postkomunistów stracił na długie lata władzę. System z jakim mamy obecnie do czynienia ściśle odpowiada modelowi "trójpanowania" w koncepcji Leszka Nowaka. Bez rzeczywistego przełamania monopolu postkomunistycznych elit na przekaz informacji nie ma mowy o możliwości racjonalnego podejmowania decyzji politycznych przez przeciętnego Polaka, a więc nie ma mowy o kontroli społecznej sprawujących władzę i o demokracji.
Świetnym pomysłem ze strony Prawa i Sprawiedliwości było przedsięwzięcie "Polska Wielki Projekt".
Nieodzowne jest postawienie na polityków z ponadprzeciętnym przygotowaniem merytorycznym do piastowania wysokich urzędów państwowych w rodzaju Krzysztofa Szczerskiego czy Andrzeja Waśki. Ale nawet to może nie wystarczyć.
10-10-2014 [21:40] - JacBiel | Link: Ma Pan rację. Jakoś nie mogą
Ma Pan rację. Jakoś nie mogą się po wakacjach obudzić z "Projektem".
10-10-2014 [21:19] - Chatar Leon | Link: Mam nadzieję, że jednak w
Mam nadzieję, że jednak w realnych wyborach będzie wynik lepszy.
Natomiast w przyszłości bliższej lub dalszej sytuacja w obozie niepodległościowym po prostu musi się zmienić. To co wyprawia PiS lokalnie, gdy chodzi o wybory samorządowe, świadczy o potrzebie naprawdę gruntownych zmian w partii. Góra PiS OK, na dole też wielu wartościowych ludzi z konkretnymi pomysłami, ale niestety jest jeszcze beton pomiędzy, który przestał racjonalnie oceniać sytuację i świadomie/nieświadomie po prostu szkodzi.
10-10-2014 [21:42] - JacBiel | Link: No właśnie - beton.
No właśnie - beton. Zastanawiam się, czy w partiach masowych czynnik ten jest do wyeliminowania...
10-10-2014 [21:42] - Lektor | Link: PiS ma bardzo dobry program
PiS ma bardzo dobry program zmian. Hasłem Prawa i Sprawiedliwości w nadchodzących wyborach samorządowych jest „Słuchać Polaków, zmieniać Polskę”. W swoim programie PiS oferuje m.in. rozwój gospodarki a nie stagnację, naprawę państwa po rządach PO-PSL, gruntowną reformę służby zdrowia, polityka pro-rodzinna i mieszkaniowa, anulowanie ustawy o emeryturach od 67 lat, ograniczenia w umowach śmieciowych i zmniejszenie bezrobocia, itd, itd ....
A pan pisze, że „PiS nie ma pomysłu, albo nie chce przełamać tego układu.” i „Widać tu niestety wielką naiwność polityczną PiS-u oraz brak „pomysłu na życie””. To co, to nie wie pan co oferuje PiS Polakom ?
Teraz, skoro programem koalicji obecnie rządzącej PO - PSL to afery, skandale, korupcja, manipulacje, arogancja itd, itd .... i oni mają ok. 30% poparcie Polaków, to powiedz mi pan, kim są ci Polacy ? Moje nerwy po 7 latach rządów tych złodziei są na wyczerpaniu. Nie wspomnę tu o następnych 25% którzy nigdy nie pójdą do wyborów.
To część pseudo-narodu, która nie jest w stanie zrozumieć różnicy pomiędzy programami PO i PiS, o których wspominam powyżej. To część pseudo-narodu, która poddała się ogłupieniu przez media mętnego ścieku. Oni z tego letargu łatwo nie wyjdą, no chyba, że PiS zaoferuje im po np 1000 zł gotówki miesięcznie.
Z powyższego wynika, że być może czeka nas następna 4-letnia kadencja rządów PO-PSL lub SLD. Demokracja to nie rządy rozumu, ale większości. Jeśli większość zachowa się bezrozumnie, to wybierze rząd bez rozumu.
10-10-2014 [22:01] - JacBiel | Link: Podejrzewam, że jako jeden z
Podejrzewam, że jako jeden z niewielu przeczytałem cały program PiS - ponad 160 stron.
Jak każda praca zbiorowa, a jeszcze traktująca o zakresie "wszystko" - ma swoje lepsze i słabsze momenty.
Jednak fakty są takie, że opublikowanie tego programu w obecnej formie nie działa.
A zadaniem polityka/partii jest przedstawienie takiego, i w taki sposób programu, który zadziała - czyli przekona do oddania głosu liczbę wyborców dających - w aktualnej sytuacji, w jakiej jest PiS - ok. 235 mandatów w sejmie.
Taki przynajmniej cel został zadeklarowany...
11-10-2014 [11:23] - Józef Darski | Link: Kto pisze programy przegrywa.
Kto pisze programy przegrywa. Te są dla kadr by wiedziały, w którym kierunku iść. Dla wyborców potrzebne są hasła odwołujące się do emocji. Wyborcy nie myślą z zasady. Nie kojarzą, nie pamiętają. Chcą usłyszeć kłamstwa i kto im je dostarczy, te które chcą usłyszeć, wygra.
Kto mówi prawdę, rozmawia poważnie, odwołuje się do ratio - jest zgubiony. żadne problemy nie istnieją. One przerażają i powodują ucieszę do konkurencji. Skoro nasze społeczeństwo jest chore, zidiociałe i spodlone, to trzeba je tak traktować. PO wygrywa, bo uważa wyborców za idiotów i odpowiednio ich traktuje.
11-10-2014 [14:19] - danuta | Link: Emocje! Po stokroć TAK!
Emocje! Po stokroć TAK! Program można co najwyżej przemycić - w wersji lekkostrawnej i bardzo oszczędnej. Promocja kadry profesorskiej raczej odstrasza dzisiejszego wyborcę, niż zachęca do oddania głosu. Nic dziwnego - nieliczni nasi Rodacy czytają książki, prawie nikt nie czyta gazet. NIKT nie czyta programów. Statystyka jest bezlitosna i powinna dać do myślenia!
Pozdrawiam serdecznie
11-10-2014 [14:41] - Obywatel | Link: Tak! Krwi i bulterierów!
Tak! Krwi i bulterierów!
11-10-2014 [21:48] - Józef Darski | Link: Potrzebny Kurski, sk... ale
Potrzebny Kurski, sk... ale nasz. Szlachetni przegrywają w epoce upadku.
11-10-2014 [14:38] - Chatar Leon | Link: Nie zgodzę się. Teraz mamy
Nie zgodzę się. Teraz mamy wybory samorządowe, które z żadnym ściemnianiem się nie wiążą i to jest właśnie doskonała szansa na dotarcia do ludzi. I akurat ludzie w tych wyborach nastawieni są na konkrety. Nie sadzę, ażeby naśladowanie propagandy PO skierowanej do idiotów coś sensownego tutaj przyniosło. W Krakowie PO i postkomuna sromotnie przegrali sprawę igrzysk i to powinno dać wiele do myślenia. Inna sprawa, że bezmyślny beton w lokalnym PiSie nie umie/ nie chce dotrzeć do potencjalnie swojego elektoratu.
11-10-2014 [17:53] - Józef Darski | Link: no to wkrótce zobaczymy
no to wkrótce zobaczymy wyniki - przegraną PiS
11-10-2014 [20:14] - Obywatel | Link: Ewentualna porażka PiS nie
Ewentualna porażka PiS nie będzie dowodem na prawdziwość tezy, że wyborców należy traktować jak motłoch.
11-10-2014 [21:46] - Józef Darski | Link: Tak, będzie dowodem, że
Tak, będzie dowodem, że wyborcy się zastanowili, rozważyli argumenty i wybrali to co słuszniejsze z ich punktu widzenia. I proszę mi nie mówić, że biedni nie chcieli ale zostali zmanipulowani, biedacy. Acha PiS nie potrafił do nich dotrzeć, a PO 'z hasłem bicia pokłonów przed Putinem dotarło.
11-10-2014 [22:25] - Obywatel | Link: Przewidział Pan moją
Przewidział Pan moją odpowiedź. Myślę, że to spory sukces, że przy tak dużej aktywności rozmaitych "funkcjonariuszy", PiS - wielce niedoskonałe, ale jedyne ugrupowanie opozycyjne ma za sobą poparcie ok. 1/3 Polaków, którzy widzą sens pofatygowania się do lokalu wyborczego. Przy najmniejszym nawet "wychyleniu" tzw. głównych mediów w stronę obiektywizmu/ prawdy mielibyśmy polski Majdan i "funkcjonariusze" wiedzą o tym bardzo dobrze.
11-10-2014 [14:01] - JacBiel | Link: @Józef Darski Bardzo
@Józef Darski
Bardzo dosadnie Pan to ujal. W wersji oglednej to wlasnie: chwytliwy program wlasciwie przedstawiony.
09-01-2015 [15:28] - zyciewkrate | Link: Bardzo trafny tytuł ! :)
Bardzo trafny tytuł ! :)