Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
TVN24 i TV Republika - telewizje nienawistnie obłąkane
Wysłane przez Krzysztof Pasie... w 18-12-2013 [18:57]
Usiłując się dowiedzieć, co się rzeczywiście dzieje w Polsce oglądam przemiennie TVN24 i TV Republika.
TVN24
Patologicznie nienawidząca i nieszanująca wszystkiego, co prawicowe szczekaczka. Bajerancki wystrój studia i luzacki sposób bycia dziennikarzy. Wszyscy obowiązkowo estetyczni i uśmiechnięci. Dominujący nastrój to poczucie sukcesu. Tuba propagandowa partii rządzącej. Tendencyjnie dobierane i pokrętnie interpretowane wiadomości. Bezustanna i monotematyczna nagonka na opozycję prawicową i Jarosława Kaczyńskiego. Programy publicystyczne to ustawki, w czasie których wrogo i nienawistnie nastawiony do opozycji prawicowej dziennikarz rozmawia z gośćmi zapraszanymi zawsze w proporcji 2 : 1 nie niekorzyść gościa reprezentującego opozycję, który zostaje w bardziej lub mniej elegancki sposób zakrzyczany. Dziennikarze prowadzący nie dopuszczają do głosu zaproszonego prawicowca, przerywają mu w pół słowa, a w przypadkach drastycznych wręcz go krytykują za niepoprawne politycznie poglądy. Autorytety moralne i eksperci dobierani są z klucza pro-rządowego. Większość dyskusji kończy się mniej lub bardziej prostacką kłótnią. I żadnej recepty na Polskę.
TV Republika
Chorobliwie nienawidzący i nieszanujący wszystkiego, co pro-rządowe megafon. Siermiężny wystrój studia i cierpiętniczy sposób bycia dziennikarzy. Wszyscy obowiązkowo przaśni i smutni. Dominujący nastrój to płaczliwe lub szydercze gorzkie żale. Tuba propagandowa głównej partii opozycyjnej. Tendencyjnie dobierane wiadomości. Bezustanna, monotematyczna i zazwyczaj nudna krytyka ekipy rządzącej i Donalda Tuska. Programy publicystyczne to ustawki, w czasie których wrogo i nienawistnie nastawiony do ekipy rządzącej dziennikarz rozmawia z gośćmi zapraszanymi zawsze w proporcji 2 : 1 nie niekorzyść gościa reprezentującego stronę pro-rządową, który zostaje w bardziej lub mniej elegancki sposób zakrzyczany. Dziennikarze prowadzący nie dopuszczają do głosu zaproszonego reprezentanta ekipy rządzącej, przerywają mu w pół słowa, a w przypadkach drastycznych wręcz go krytykują za niepoprawne politycznie poglądy. Autorytety moralne i eksperci dobierani są z klucza pro-prawicowego. Większość dyskusji kończy się mniej lub bardziej prostacką kłótnią lub zawodzeniem i darciem szat w rejtanowskim stylu. I żadnej recepty na Polskę.
Ten sam temat w obu wymienionych stacjach jest z reguły przedstawiany i interpretowany w skrajnie różny sposób.
A oglądając wymienione wyżej telewizje odnoszę czasem wrażenie, że nad Wisłą są dwie nienawidzące i nieszanujące się wzajemnie Polski, a politycy doprowadzili ludzi do choroby umysłowej zamieniwszy nasz kraj w jeden wielki dom wariatów. I coraz częściej myślę, że Polska weszła już w stan paranoidalnej schizofrenii zrodzonej z maniakalnej nienawiści i pogardy wszystkich do wszystkich.
Zbliża się Boże Narodzenie. Czas, w którym ludzie stają się dla siebie życzliwsi niż zwykle. Więc myślę, że nadarza się okazja by się zastanowić, jak uleczyć mentalnie ciężko chorą Polskę - nim będzie za późno.
Krzysztof Pasierbiewicz
(nauczyciel akademicki)
Patrz również:
DZIESIĘĆ GRZECHÓW PARTII JAROSŁAWA KACZYŃSKIEGO
http://salonowcy.salon24.pl/48...(link is external)
Komentarze
18-12-2013 [19:23] - tadeusz.K | Link: manipulacja umysłami
#Tuba propagandowa partii rządzącej. Tendencyjnie dobierane i pokrętnie interpretowane wiadomości. #
Rzadko kto wie , czy szklanka do połowy, czy do połowy pusta.
A jeśli zezwolimy, że masturbację zaczniemy uczyć przedszkolaków - sukces pełny, wręcz absolutny.
18-12-2013 [19:23] - jazgdyni | Link: @Autor
Witam
Starając się być skrajnie obiektywny, przegiął Pan i to sporo.
1. TVN - organ propagandowy pełen wyszkolonych zawodowo funkcjonariuszy. Stacja wysokobudżetowa wspierana przez rząd i cały lewacki neo-liberalizm. Stacja notorycznie kłamiąca i manipulująca. Zaprzeczenie dziennikarstwa.
2. TV Republika - niskonakładowa telewizja finansowana przez jednego sponsora. Dziennikarze i sponsorzy młodzi i niezbyt doświadczeni. Mimo tego zasakuje już poziomem profesjonalizmu. Obok telewizji Trwam jedyne rzetelne źródło niezależnej informacji.
Musi być anty-rządowa jeżeli jest się prawdziwymi obywatelami i po prosu uczciwymi ludźmi.
Pozdrawiam
19-12-2013 [16:26] - Krzysztof Pasie... | Link: @Autor
W dniu 13 listopada br. na organizowanym przez Gazetę Polską "Balu niepodległości" w Krakowie, pan Rafał Ziemkiewicz był drugim po panu Sakiewiczu gościem honorowym tego balu - patrz galeria zdjęć:
http://fakty.interia.pl/slides...(link is external)
Panowie siedzieli przy jednym stole i świetnie się bawili.
A pewna komentatorka na S24 pisała: Kilka miesięcy temu, na częstotliwościach satelitarnych, kupionych, czy otrzymanych gratis, /różne wersje krążyły/., od właściciela Polsatu i 12 innych miejsc na multipleksach, Solorza, środowisko Gazety Polskiej, powołało TV REPUBLIKA.
O ile dobrze sobie przypominam, to obaj Dziennikarze są akcjonariuszami tego przedsięwzięcia. Oprócz nich, jeszcze Wildstein Senior i chyba Gmyz, oraz jeszcze inni.
Nie przywiązywałam do tego wagi i dlatego obecnie dokładnie nie pamiętam, kto.
Prezesem Zarządu jest były bliski współpracownik Solorza.
Spółka TV Niezależna to właściciele TV REPUBLIKA, stacji informacyjno - publicystycznej.
Założyli ją prawicowi publicyści:
Tomasz Sakiewicz
Bronisław Wildstein
Rafał Ziemkiewicz
Tomasz Terlikowski
Ewa Stankiewicz
Cezary Gmyz
Anita Gargas
Katarzyna Heike.
Prezes Niezależnej - menadżer Piotr Berełkowski.
Czy teraz Pani rozumie, iż przyglądam się TV Republika szczególnie uważnie? Bo mnie jak słyszę nazwisko Solorz zapala się czerwona lampka ostrzegawcza. Zbyt wiele rzy zrobiono mnie w konia, więc wolę na zimne dmuchać.
Serdecznie pozdrawiam,
kp
18-12-2013 [20:03] - Magdalena | Link: TV Republika
Cóż ... dziennikarze powyrzucani z innych stacji, żeby czasem nie zagłuszać pro-rządowego trąbienia, mają prawo do pewnej dozy goryczy ...
Sugeruje Pan, że mamy być życzliwsi wobec złodziei, którzy okradają nas w biały dzień, kłamców, którzy okłamują w żywe oczy i poniżają w stylu urbanowskim przy każdej niemal okazji? Chyba jeszcze nie dorosłam do takiego wymiaru chrześcijaństwa :)
Jesteśmy życzliwsi- wobec potrzebujących, to może Pan sprawdzić obserwując przedświąteczne akcje charytatywne na olbrzymią skalę w kraju, w którym bieda aż piszczy. Z każdym piskiem skala pomocy rośnie.
Ja niestety będą sobie oglądać tę anty-rządową tubę z jej dziwactwami, ponieważ tamte od dawna budziły mój wewnętrzny sprzeciw, zarówno w doborze treści jak i w sposobie ich przedstawiania.
PS. Tak, zapewne, uprzedzając osobę DAF, rzecz to nie do pomyślenia w cywilizacji :)
No, chyba, że weźmiemy pod uwagę Niemcy kilkadziesiąt lat temu ... Wtedy o! Coś takiego!
18-12-2013 [21:18] - BoguslawHenryk | Link: @Magdalena
Dzieki za ten komentarz.
19-12-2013 [16:23] - Krzysztof Pasie... | Link: TV Republika...
"Sugeruje Pan, że mamy być życzliwsi wobec złodziei, którzy okradają nas w biały dzień, kłamców, którzy okłamują w żywe oczy i poniżają w stylu urbanowskim przy każdej niemal okazji?..."
---------------------
Nie.
Natomiast chcę podpowiedzieć, co i jak należy robić by wygrać nadchodzące wybory.
Bo te wybory to coś więcej niż elekcja - to jest decydująca bitwa o Polskę.
A jeśli ją przegramy, to będzie sobie Pan mógł pisać ewentualnie w toalecie na ścianie, bo takie portale jak Nasze Blogi zostaną z gry wyłączone.
Pozdrawiam, kp
18-12-2013 [20:18] - xena2012 | Link: zbliza się Boże Narodzenie.Czas w którym ludzie
stają się życzliwsi niż zwykle'' .No właśnie, taki ,,bardziej życzliwy'' okazał się min.Sikorski na spotkaniu opłatkowym składając posłowi PiS Kownackiemu kondolencje zamiast życzeń. TVN24 pobiera światłe nauki od rządu wysokich standardów więc tak naprawdę czego Pan oczekuje ? Może w ramach tych standardów wprowadza się nowy,świecki obyczaj dzielenia się opłatkiem?
18-12-2013 [20:22] - Janko Walski | Link: Tak pan to odbiera?
Wynikałoby z tego, że taki szczegół jak rzetelność dziennikarska, zgłębianie problemów, konfrontowanie różnych stanowisk i opinii, zajmowanie się najistotniejszymi tematami dla ogółu dla pana nie ma znaczenia. Pan chce, żeby było miło i przyjemnie! Otóż miło i przyjemnie nie może być w kraju oligarchicznym niszczonym wszechobecnym kłamstwem i korupcją, marnotrawiącym społeczną energię, narzucającym szkolnictwo zagrażające jego przyszłości, okradającym swoich obywateli, pozbawiający swoich obywateli podstawowych świadczeń, kraju w którym premier i prezydent uwikłani są w potworną zbrodnię z udziałem wrogiego mocarstwa, krajem dobrowolnie pogłębiającym uzależnienie od tego mocarstwa, państwem jawnie deklarującym rezygnację z własnej polityki, itd. itd.
Ja wiem skąd się to bierze. Pan ma dość, chciałby uciec od tego wszystkiego. Nie pan jeden. Ucieczka nie zmieni jednak ponurej rzeczywistości. Pan jednak idzie dalej, na odlew zdziela tych, którzy próbują z tym koszmarem mierzyć się. Zrównuje pan ich z głównym narzędziem, dzięki któremu ten koszmar istnieje! Wali pan w posłańca ze złymi wiadomościami bo psuje nastrój świąteczny.
Niech pan nie włącza TV Republika! Jest np. II program PR i menuety. W PRLu też to była jakaś ucieczka. Nikt jednak tym się nie chwalił publicznie.
18-12-2013 [21:16] - BoguslawHenryk | Link: I bardzo dobrze ze
wypowiedzial sie Janko Walski oraz Magdalena.
Ostrzegalem ... i nie chce ... to internauci musza sie przekonac kto tu jaka role pelni.
Taki "wybraniec" jak P.Pasierbiewicz jeszcze nieraz "zaskoczy". Nadchodzi nowe . Od nas zalezy czy nowe znow okaze sie starym tylko przefarbowanym. P.Pasierbiewicz nad tym pracuje . Na razie bada , sonduje .
Poczekajmy - napewno sie rozwinie.
Zreszta tu wiecej takich.
19-12-2013 [16:19] - Krzysztof Pasie... | Link: I bardzo dobrze...
Świetnie mnie Pan rozgryzł. Jestem agentem Putina, który tylko po to przyszedł na Nasze Blogi by podgryźć gardło Jarosławowi Kaczyńskiemu i pogrążyć z kretesem polską prawicę. Czy teraz pan dostatecznie ukontentowany???
Pozdrawiam,
kp
19-12-2013 [21:32] - BoguslawHenryk | Link: Pan Pasierbiewicz mnie nie zrozumial
Nie mysle by byl Pan "agentem" !!!. Na agenta to trzeba miec .... Pan tego w zyciu nie osiagnie. Pan jest zwyklym "manipulantem" dzialajacym w/g wytycznych prowadzacego albo poprostu "pozytecznym idiota".
19-12-2013 [16:14] - Krzysztof Pasie... | Link: Tak Pan to...
"Wynikałoby z tego, że taki szczegół jak rzetelność dziennikarska, zgłębianie problemów, konfrontowanie różnych stanowisk i opinii, zajmowanie się najistotniejszymi tematami dla ogółu dla pana nie ma znaczenia..."
----------------------------
Ależ wręcz przeciwnie. Ma dla mnie wielkie znaczenie. Natomiast moja notka dotyczy wyłącznie formy, w jakiej się to czyni. Proszę jeszcze raz uważnie przeczytać notkę. Nie ma tam z mojej stronie ani słowa krytyki na temat tego co robi TV Republika - jest natomiast mowa o formie w3 jakiej się to robi. A to jest zasadnicza różnica.
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
19-12-2013 [19:21] - Janko Walski | Link: "moja notka dotyczy wyłącznie formy"
Co nazywa pan formą?
"Chorobliwie nienawidzący i nieszanujący wszystkiego, co pro-rządowe megafon. "
"Tuba propagandowa głównej partii opozycyjnej."
"Tendencyjnie dobierane wiadomości. "
"Bezustanna, monotematyczna i zazwyczaj nudna krytyka ekipy rządzącej i Donalda Tuska."
"Programy publicystyczne to ustawki, w czasie których wrogo i nienawistnie nastawiony do ekipy rządzącej dziennikarz rozmawia z gośćmi zapraszanymi zawsze w proporcji 2 : 1 nie niekorzyść gościa reprezentującego stronę pro-rządową, który zostaje w bardziej lub mniej elegancki sposób zakrzyczany."
"Dziennikarze prowadzący nie dopuszczają do głosu zaproszonego reprezentanta ekipy rządzącej, przerywają mu w pół słowa, a w przypadkach drastycznych wręcz go krytykują za niepoprawne politycznie poglądy."
"Autorytety moralne i eksperci dobierani są z klucza pro-prawicowego."
"Większość dyskusji kończy się mniej lub bardziej prostacką kłótnią lub zawodzeniem i darciem szat w rejtanowskim stylu."
"I żadnej recepty na Polskę."
Kłamie pan po raz drugi! Raz gdy wygłaszał pan te brednie bez pokrycia, bo pasowały panu do kompozycji, z której jest pan zapewne niezmiernie zadowolony. Drugi raz gdy nazywa pan to formą. Trudno o ostrzejsze jechanie po medium. Zaatakował pan frontalnie jedyną odtrutkę w morzu dezinformacji, systematycznego kłamstwa i jedyną przeciwwagę dla przemysłu pogardy dla Polski i Polaków.
Owszem, formę też pan zaatakował:
"Siermiężny wystrój studia"
"cierpiętniczy sposób bycia dziennikarzy. Wszyscy obowiązkowo przaśni i smutni. "
"Dominujący nastrój to płaczliwe lub szydercze gorzkie żale."
Są to również ewidentne kłamstwa. Ktoś z komentujących o tym pisał więc nie będę się rozwodził.
Pan stworzył sobie obraz tego medium tak by był symetryczny dla mediów reżimowych. Jeśli nie zgadza się z faktami, to tym gorzej dla faktów. Wszystko dla podbudowy swojego ego. Takie jest pana podejście. Dlatego nazwałem to ohydą.
18-12-2013 [20:49] - nurt | Link: potwierdzam, że
( ) "miło i przyjemnie nie może być w kraju oligarchicznym niszczonym wszechobecnym kłamstwem i korupcją, marnotrawiącym społeczną energię, narzucającym szkolnictwo zagrażające jego przyszłości, okradającym swoich obywateli, pozbawiający swoich obywateli podstawowych świadczeń, kraju w którym premier i prezydent uwikłani są w potworną zbrodnię z udziałem wrogiego mocarstwa, krajem dobrowolnie pogłębiającym uzależnienie od tego mocarstwa, państwem jawnie deklarującym rezygnację z własnej polityki, itd. itd."
Przypominam, że
nie ma żadnej pochlastanej tzw.wojny polsko-polskiej, wojny głupich idiotów o nic.
Apeluję, uzywajcie do cholery właściwej terminologii:
TU SIĘ TOCZY SMIERTELNA WALKA DOBRA ze ZŁEM. Tj ta wojna w Polsce - na smierć i życie.
Nazwa tej Prawdy jest zamilczana, gawiedzi wciska się kit o pustej bijatyce o nic,np. z winy chorych wariatów:
JK i Macierewicza. Da capo al fine.
Wszystko to - w oparach absurdu: gadek 24/7 o "demokracji w państwie prawa"
Radzę, choć to przeczytajcie:
http://niepoprawni.pl/blog/132...(link is external)
Wlk dzięki Autorowi za ważne przemyślenia.
Pozdrawiam Wszystkich - Boże wskrześ Polskę, nieistniejącą od 17.IX.39
19-12-2013 [16:10] - Krzysztof Pasie... | Link: potwierdzam, że...
Bardzo serdecznie dziękuję za ten komentarz i pozdrawiam serdecznie,
kp
18-12-2013 [22:55] - Szamanka | Link: Nie oglądam TVN i Panu też radzę z tym skończyć.
Nie od dziś wiadomo, że TVN to witryna resortu bezpieki i ich potomków. Jak więc ocenić ich wkład w rozkład Polski? Korniki, to mało. To dobrze wyszkolone służby dowodzą mediami publicznymi, a jeśli ma Pan za mało kłamstw z sejmowej trybuny i prasowych konferencji partii Tuska, uzupełnia Pan te "braki" indywiduami o poziomie Olejnik. I potem się miesza....
Podstawowym kryterium powinna być dla Polaka Prawda. Nie znajduje jej Pan w TV Republika? To proszę przeczytać ostatnio wydane książki Aleksandra Ściosa, Leszka Żebrowskiego, Marcina Hałasia, Sławomira Cenckiewicza....
I wtedy wyłączy Pan oba te programy, a spojrzenie na Polskę będzie realne i osobiste.
"Ten sam temat w obu wymienionych stacjach jest z reguły przedstawiany i interpretowany w skrajnie różny sposób. "
Tylko to zdanie jest, według mnie, prawdziwe. Ale tak musi być, bo "prawda" TVN-u jest skrajnie różna od prawdy w TV Republika.
Każda prawda o Polsce musi być uwiarygodniona naszą historią. Dlatego TVN musi kłamać, bo historia obnaża spiskową rolę tam zatrudnionych w niszczeniu Polski przez polityczną policję, zapoczątkowaną 19 sierpnia 1943, kiedy to sowiecki lejtnant Zygmunt Berling zatwierdził przy I Korpusie Polskich Sił Zbrojnych w ZSRR powołanie Wydziału Informacji I Korpusu. To była delegatura sowieckiego kontrwywiadu SMIERSZ, a jej szefem był Georgij Żukow.
Od tego czasu zakorzenieni w Polsce, uniknęli lustracji, zajmując pozycje w systemie, z zadaniem budowania w Polsce społeczeństwa podległego, z donosicielstwem w roli głównej.
To tyle o roli takich mediów, jak TVN.
Stawianie znaku równości między TVN i TV Republika to niemal beztroski stosunek do prawdy.
19-12-2013 [16:08] - Krzysztof Pasie... | Link: Nie oglądam...
"Nie oglądam TVN i panu też radzę z tym skończyć...".
------------------------
Pozwolę sobie jednak nie zgodzić się z Panią, bo oglądanie tylko "naszych" telewizji usypia polityczną czujność i wypacza zdolność racjonalnego postrzegania rzeczywistości. Poza tym oglądanie wyłącznie "naszych" telewizji jest rozmową przekonanych z przekonanymi, ci nic nie wnoszącą dla sprawy, o którą walczymy.
Pozdrawiam Panią serdecznie,
kp
19-12-2013 [18:37] - Szamanka | Link: Przecież Pan nie mówi o żadnej "naszej " telewizji!
Bo takiej w Polsce nie ma.
"oglądanie wyłącznie "naszych" telewizji jest rozmową przekonanych z przekonanymi, ci nic nie wnoszącą dla sprawy, o którą walczymy."
O jaką sprawę Pan walczy? Jeśli sposób na Polskę ma być podany przez media i dziennikarzy, to powstanie Polska z narodem oczekującym tylko wskazówek, rad i zaleceń.
A gdzie się podziała suwerenność, inicjatywa, patriotyczna postawa i historyczne zobowiązanie pokoleń?
Naukowe traktaty i dziennikarskie eseje nie wystarczą, by obudzić zgnuśniałe i nauczone łatwizny społeczeństwo - a takie powstało po prywatyzacji mediów w roku 1989.
Zbyt ułatwił Pan sobie tę "walkę" - tu potrzeba nowej ustawy zasadniczej i lustracji. To byłby pierwszy krok ku narodzinom nowej Polski.
Serwilizm dziennikarzy mnie śmieszy, dlatego nie od nich oczekuję rozwiązań.
Ale Pan ich także nie proponuje.
Także pozdrawiam!
19-12-2013 [19:48] - Krzysztof Pasie... | Link: Przecież Pan...
"Zbyt ułatwił Pan sobie tę "walkę" - tu potrzeba nowej ustawy zasadniczej i lustracji. To byłby pierwszy krok ku narodzinom nowej Polski..."
-------------------------
Pełna zgoda.
Ale do tego by wprowadzić nową ustawę zasadniczą i dokończyć lustrację musimy najpierw wygrać wybory. To jest warunek sine qua non.
A żeby wygrać wybory duma, honor, patriotyczna postawa i historyczne zobowiązanie pokoleń nie wystarczą, bo oni się z takich rzeczy śmieją.
Dlatego trzeba zagrać "pod potencjalnego wyborcę z pokaźnej grupy niezdecydowanych".
A żeby tego dokonać trzeba być atrakcyjnym.
I o tym jest moja notka. Bo w obecnej formule TV Republika tych niezdecydowanych nie przyciągnie.
Trzeba grać tak, jak pozwalają obecne realia. A szkody naprawimy po wygranych wyborach - to jest moja recepta na Polskę.
Serdecznie pozdrawiam,
kp
19-12-2013 [22:26] - Szamanka | Link: Załatwia Pan odpowiedź sloganami.
Jakich wyborców chce Pan przyciągnąć? Luminarzy polskich mediów? Środowiska, których korzenie sięgają głebokiej komuny i akcji wymiany nazwisk na polskobrzmiące?
Młodzi, o których Pan pisze, jeśli byli niezdecydowani, weszli do RN, a tam już nowi przywódcy formatu Winnickiego przekierowują ich myślenie na tor antyeuropejski, co oznacza, że bliżej im do Moskwy, niż do Brukseli. Ale po plecach tych młodych, Winnicki chce europejski mandat parlamentarny.
Chce Pan przekonać tych, którzy w 1989 zwietrzyli interes i przy prywatyzacji przedsiębiorstwa Prasa - Książka - Ruch przejęli prasę, a obie ogólnopolskie koncesje telewizyjne przydzielono osobom z teczkami w SB?
Oni tworzyli swoje imperium ogłupiania społeczeństwa mając za sobą najlepsze szkoły i mistrzów w zniewalaniu człowieka. Z tradycją jeszcze od Dzierżyńskiego, potem już tylko doskonaloną.
I Pan chce pierwsze kroki TV Republika porównywać z antylustracyjnymi prorządowymi koncernami.
A niech jest sobie siermiężna, byle mówiła Prawdę!
I jeśli mieliby się dziś przyłączyć do "orkiestry" zdominowanej przez resortowe dzieci, byle tylko zgodnie brzmiało, to dla mnie przestaną być wiarygodni.
A chorągiewki o formacie Ziemkiewicza też mnie nie zwabią. Bo prawda jest tylko jedna. Mówić, jak było i jest. Bez koniunkturalnego liczenia na zwycięstwo w wyborach, bo wtedy uciekamy się do kłamstwa.
To społeczeństwo musi zmądrzeć. A jest prymitywne i głupie, samo głosuje na swych ciemiężców, to niech nie narzeka, że pieniędzy starcza albo tylko na czynsz, albo tylko na leki.
Tę świadomość wykształcić, że sami o sobie decyduję, to byłby program na dziś.
A ponieważ na Polaków największy wpływ ma jednak kościół, to III RP zamyka duchowieństwu usta wredną kampanią o upadku jego moralności.
Pozwalamy się straszyć. A obecne władze wiedzą, jakimi narzędziami zamyka się ludziom usta i jak ich uziemić w fotelu przed ekranem. I to jet kolejny dowód bezmyślności ludzi zamieszkujących ziemie od Odry do Bugu.
Niewolnictwo odbiera wolność, ale i rozum.
Pozdrawiam!
19-12-2013 [23:19] - bulsara | Link: @szamanka
W pelni popieram komentarz.Dla mnie liczy się treść a nie forma.Niestety w prorządowych mediach dominuje forma nad treścią.
Opakowanie niby piękne,toć jedynie gadżeciarstwo,nic więcej.
Na marginesie wystarczy przejrzeć książkę prof.T.Goban-Klasa(socjolog,medioznawca)"Media a komunikowanie masowe",by móc ewentualnie dokonywać analiz.My zwykli odbiorcy możemy tylko ocenić mówią prawdę czy kłamią?
pozdrawiam serdecznie
20-12-2013 [09:16] - Szamanka | Link: Kłaniam się także.
Uważam, że Polacy są na prawdę wyczuleni. Znaczna część jest przecież oczytana, wykształcona, a i wielu z doświadczenia w walce z komunistyczną propagandą, ma wiedzę, w co tu się gra!
Naturalnie, od powojnia ćwiczono nam mózgi w nowej "religii" - podziwu i jednocześnie strachu dla sowietów. To dziś powinno owocować bardzo krytycznym spojrzeniem na wszelkie rosyjskie związki z Polską, a uległość rządu wobec Moskwy i Brukseli powinna być znakiem ostrzegawczym przed kolejnymi wyborami.
Jednak większość rozleniwionego społeczeństwa czerpie swą wiedzę z TV i pracy brukowo - kolorowej. Ci albo na wybory nie pójdą, albo oddadzą głos na chorego prezydenta lub sąsiada, bo obiecuje, że załatwi...
I znów prawda znajdzie się na zakręcie.
A tak łatwo odróżnić kłamstwo od prawdy...
Serdeczności!
20-12-2013 [09:30] - Szamanka | Link: Miało być "prasy brukowo - kolorowej"
Przepraszam. Pozostałe moje poglądy na znihilizowane i gnuśne polskie społeczeństwo, są rzeczywistością. Miłego dnia życzę.
20-12-2013 [05:24] - gorylisko | Link: pani koleżanko, przybij pani cztery x po pięć z gorylem
albo dla damy postaram się o bukiet bananów ;-)
wspaniały komentarz... gratuluję wierności prawdzie... prawda jest podstawą fundamentem wszelkiej działalności
choć polityka z samej swej istoty...jest różna... ale jeżeli naprawdę chcielibyśmy zmienić system w Polsce to szacunek dla prawdy, faktów
jest tym na czym powinno się budować...wszystko inne to zamki na piasku...
obawiam się, że autor postu jest zbyt zajęty podziwianiem samego siebie, żeby zrozumieć to o czym pani napisała...
20-12-2013 [09:08] - Szamanka | Link: "wszystko inne to zamki na piasku..."
I te zamki próbuje władza przy wsparciu lewactwa utrzymać. Dlatego tak rozdmuchuje ideologię gender, odwracając uwagę od podstępnej polityki rosyjsko - polskiej, rakiety Iskander na naszej granicy, nieuzgodniony układ Sikorskiego z Ławrowem, od dziur w budżecie i uzależnieniu od Brukseli. Tymczasem Merkel poddała wczoraj w Brukseli pod dyskusję Traktat Lizboński( w założenie miał być "niezmienialny"), a Polacy nawet własną konstytucję nihilizują, poddając się terrorowi unijnemu. Taka Polska, jak władza. A tę mamy z nadania wschodu. Kazuistyczne wyjaśnienia, jeśli w ogóle, jakieś są, potwierdzają lekceważenie Polaków przez tych, na których głosowali. I nie ma tu paradoksu, jest dowód intelektualnego równania w dół, na wzór "kolesiów" zza Buga.
Stąd moje postanowienie ignorowania wszelkich rządowych i prywatnych mediów, papierowych i tych szklanych.
Odczuwam brak szacunku dla mnie, nie wpuszczam do domu. Proste. Autor bloga pewnie zrozumie moją bezkompromisowość, uważa mnie bowiem za ortodoksyjną pisówkę, a ja to potwierdzam. Tyle, że nie mam szyldu PIS, ale i bez niego wiem, że najpierw historyczna prawda, potem polityka. Pozdrawiam i za banany bardzo dziękuję. Podzielimy się, pan zje, ja posprzątam skórki.
18-12-2013 [23:30] - marekagryppa | Link: Telewizje
Ja niestety nie oglądam TVN gdyż reaguję alergicznie na bzdety tam wygadywane.
Wolę już przaśną Telewizję Repubilka z jej wszystkimi wadami.
Chyba nie dorosłem do tak wielkiego miłosierdzia jak Pan Profesor.
19-12-2013 [16:02] - Krzysztof Pasie... | Link: Telewizje...
"Ja niestety nie oglądam TVN gdyż reaguję alergicznie na bzdety tam wygadywane..."
------------------------
A ja, jako rzetelny bloger muszę oglądać TVN24 bo tylko tam widać, co knuje obóz nam przeciwny.
Serdecznie pozdrawiam,
kp
19-12-2013 [21:56] - marekagryppa | Link: @autor
Lepiej chyba być komentatorem niż blogerem.
Szczególnie dla zdrowia!Pozdrowienia.
19-12-2013 [19:53] - Krzysztof Pasie... | Link: Telewizje...
W dniu 13 listopada br. na organizowanym przez Gazetę Polską "Balu niepodległości" w Krakowie, tak bardzo ktytykowany obecnie na Naszych Blogach pan Rafał Ziemkiewicz był drugim po panu Sakiewiczu gościem honorowym tego balu - patrz galeria zdjęć:
http://fakty.interia.pl/slides...(link is external)
Panowie siedzieli przy jednym stole i świetnie się bawili.
A pewna komentatorka na S24 napisała mi w komentarzu:
Kilka miesięcy temu, na częstotliwościach satelitarnych, kupionych, czy otrzymanych gratis, /różne wersje krążyły/., od właściciela Polsatu i 12 innych miejsc na multipleksach, Solorza, środowisko Gazety Polskiej, powołało TV REPUBLIKA.
O ile dobrze sobie przypominam, to obaj Dziennikarze są akcjonariuszami tego przedsięwzięcia. Oprócz nich, jeszcze Wildstein Senior i chyba Gmyz, oraz jeszcze inni.
Nie przywiązywałam do tego wagi i dlatego obecnie dokładnie nie pamiętam, kto.
Prezesem Zarządu jest były bliski współpracownik Solorza.
Spółka TV Niezależna to właściciele TV REPUBLIKA, stacji informacyjno - publicystycznej.
Założyli ją prawicowi publicyści:
Tomasz Sakiewicz
Bronisław Wildstein
Rafał Ziemkiewicz
Tomasz Terlikowski
Ewa Stankiewicz
Cezary Gmyz
Anita Gargas
Katarzyna Heike.
Prezes Niezależnej - menadżer Piotr Berełkowski.
Czy teraz Pani rozumie, iż przyglądam się TV Republika szczególnie uważnie? Bo ja proszę Pana dostaję wysypki jak słyszę nazwisko Solorz.
W oczekiwaniu na Pańską odpowiedź serdecznie pozdrawiam,
kp
18-12-2013 [23:34] - Ewa G | Link: Dodam jeszcze, że
stacja, w której jednym z decydentów jest Ziemkiewicz, nienawidzący Jarosława Kaczyńskiego i nie przepuszczający żadnej okazji, od dawna, aby Kaczyńskiemu zwłaszcza, a i PIS-owi dowalić, nie może być "tubą głównej partii opozycyjnej". O tym w ogóle nie ma mowy. Proszę sobie przypomnieć, co Ziemkiewicz wyplata o "sekcie smoleńskiej" i i o tym, że Tusk i Kaczyński to to samo. A poza tym, to się dziwię, skąd w Republice tyle łaskawości dla strony panującej, dla zdrajców i sprzedawczyków. Jak dla mnie to przesada.
19-12-2013 [10:02] - wandaherbert | Link: to samo
myślę i chciałem zapytyać się co on tam robi.Mam umowę z Polsatem tylko żebym miał TV-Republika .Na drugi rok ,jak będzie tam Ziemkiewicz to nie przedluże umowy.Obecnie ,jak pojawia się Ziemkiewicz to przełaczam na obojętny kanał i do tego namawiam wiernych J.Kaczynskiemu i PiS
19-12-2013 [16:00] - Krzysztof Pasie... | Link: to samo...
Dziękuję Panu za komentarz i serdecznie pozdrawiam,
kp
19-12-2013 [11:06] - Krzysztof Pasie... | Link: Dodam jeszcze...
W dniu 13 listopada br. na organizowanym przez Gazetę Polską "Balu niepodległości" w Krakowie, pan Rafał Ziemkiewicz był drugim po panu Sakiewiczu gościem honorowym tego balu - patrz galeria zdjęć:
http://fakty.interia.pl/slides...(link is external)
Panowie siedzieli przy jednym stole i świetnie się bawili.
A pewna komentatorka na S24 pisała: Kilka miesięcy temu, na częstotliwościach satelitarnych, kupionych, czy otrzymanych gratis, /różne wersje krążyły/., od właściciela Polsatu i 12 innych miejsc na multipleksach, Solorza, środowisko Gazety Polskiej, powołało TV REPUBLIKA.
O ile dobrze sobie przypominam, to obaj Dziennikarze są akcjonariuszami tego przedsięwzięcia. Oprócz nich, jeszcze Wildstein Senior i chyba Gmyz, oraz jeszcze inni.
Nie przywiązywałam do tego wagi i dlatego obecnie dokładnie nie pamiętam, kto.
Prezesem Zarządu jest były bliski współpracownik Solorza.
Spółka TV Niezależna to właściciele TV REPUBLIKA, stacji informacyjno - publicystycznej.
Założyli ją prawicowi publicyści:
Tomasz Sakiewicz
Bronisław Wildstein
Rafał Ziemkiewicz
Tomasz Terlikowski
Ewa Stankiewicz
Cezary Gmyz
Anita Gargas
Katarzyna Heike.
Prezes Niezależnej - menadżer Piotr Berełkowski.
Czy teraz Pani rozumie, iż przyglądam się TV Republika szczególnie uważnie?
Serdecznie pozdrawiam,
kp
18-12-2013 [23:55] - szara_komórka | Link: prosta rada
Proszę przenieść się na TV Trwam.
Sam jej nie oglądam, bo nie mam dostępu, jedynie czasami, wieczorem słucham RM.
Żona, zmuszona wyjeżdżać do opieki wnuczek, mówi, że oglądając ją nie denerwuje się.
Po prostu: niebo a ziemia. :)
Zejdźmy więc na ziemię.
Myślę, "jazgdyni" wyjaśnił role jakie mają opisywane przez Pana telewizje.
A w końcu, to wszystko są koledzy, tylko niektórzy "byli".
Czemu mają służyć Pana porównania TVN24 i TV Republika?
Chciałby Pan zrobić z TV Republika drugą telewizję Trwam?
Po co?
19-12-2013 [10:54] - Krzysztof Pasie... | Link: Prosta rada...
"Chciałby Pan zrobić z TV Republika drugą telewizję Trwam?..."
--------------------------------
Nie. Ale skoro TV Republika przyjęła formułę TVN24, a przyjęła, to chciałbym, żeby im się ta formuła sprawdziła. A jak dotąd działają przeciw-skutecznie. Bo choć poruszają tematy niezmiernie ważne dla Polski, robią to nieudacznie i po amatorsku. Mam na myśli, brak estetyki, amatorszczyznę, monotematyczność, i powtarzanie de facto nudnawych programów.
Pozdrawiam,
kp
19-12-2013 [01:45] - kasia | Link: Tak sie sklada ze.....
nie ogladam prawie wcale ani telewizji prorzadowej ani tez TV Republika bo nie mam
do niej dostepu.
Co do tego ze nad " Wisla sa dwie nienawidzace sie Polski" to....powiem Panu ze to
bylo widac po Smolensku i w czasie awantury o krzyz i wczasie wystepow palikotow...
Dzisiaj ludziom to spowszednialo i mozna by powiedziec ze uodpornili sie na bol
a te dwie NIENAWIDZACE SIE POLSKI widac jeszcze w telewizjach i na forach internetowych...
Zwykli ludzie maja dosc polityki i politykow i wcale nie wierza tez bezkrytycznie
TVN czy Polsatom......nie chca tez w Polsce zadnych wojen polsko-polskich.... i sa tez rozczarowani
naszymi elitami.
Ludzie chca zeby ktos potrafil zajac sie ich problemami zycia codziennego i pisal czy mowil
najpierw o tym co jest ...WAZNE a pozniej o tym co....... PIEKNE.....
Pisze o tym co widze w realnym swiecie a nie oderwanym od rzeczywistosci o ktorym pisza
bujajacy w oblokach niektorzy dziennikarze i komentatorzy...
Zgadzam sie z Panem.....ze ...." recepty na Polske" jak nie bylo tak nie ma...
Pozdrawiam Pana.
19-12-2013 [06:27] - gorylisko | Link: no jaaaaasneeee...
jaśnie premier właśnie pochylił się nad chorymi... i wywala się szefową nfz... to jest ważne czy piękne ?
Polska płaci najwyższą cene za gaz od towriszcza putina...czy to też jest ważne czy piękne ?
stocznie zostały zaorane...bo łuuuujniaaaaa tak chciała...ale niemcy i france się wypieli i swoje stocznie podtrzymali
czy to ważne czy piekne ?
grafin daf...widzę, ze zapomniała pani wziąć tabletki, dlatego przepoczwarzyła się pani w kasię... czy to ważne czy piękne...
jeszcze tylko brakuje ministra od chrupiących bułeczek...
byłbym zapomniał, rząd zrobił skok na emerytury...czy to ważne czy piękne ?
na koniec przytoczę stary dowcip ze słowem pięknie
w przysłowiowej klasie, nauczycielka poleciła dzieciom ułożyć zdanie ze słowem "pięknie"
padają zdania typu... madam daf tak pieknie pieprzy od rzeczy
kasia pięknie bajeruje...zaś nie mniej przysłowiowy Jasiu (wiech29 nie o ciebie tu chodzi)
wstaje i mówi Moja siostra jest w ciąży. Na to nauczycielka pyta, Jasiu a gdzie tu słowo pięknie ?
na to Jasiu, to później, kiedy to powiedziała tata powiedział "pieknie, qr***a, pięknie"
czy ciąża siostry Jasia to ważne czy piękne...?
pora wydoić krowy... i zjeść kilka bananów... o ile jakieś się uchowały w lodówce...marchewki nie kupiłem dzisiaj
ale może strzele sobie gorącej czekolady ?
19-12-2013 [09:40] - kasia | Link: Panie Goryl....." jasnie premier " i pana belkot......
i przesowanie pionkow na szachownicy, Polakow interesuje tyle co "zeszloroczny snieg".
Dlatego ze wiedza ze ani im to nie zaszkodzi ani im to nie pomoze...
To tacy jak pan i panu podobni swoim glamkaniem i gledzieniem doprowadzili
do tego ze Polakom sie nawet NIE CHCE CHCIEC...
Gdzie jest Polska Solidarnosci????
Gdzie jest Polska Jana Pawla II ????
Gdzie jest Polska POSMOLENSKA?????
Tej Polski juz nie ma a jak pan tego nie widzi to jest pan
slepy jak KRET....
Zeby to wiedziec trzeba byc miedzy ludzmi w tramwaju,na rynku
i na ulicy w Polsce a.... nie siedziec w UK i pouczac Polakow
co maja robic i jak maja stac....
Spadaj pan na SZCZAW....
panie Goryl...
19-12-2013 [17:37] - gorylisko | Link: grafin daf
w przeciwieństwie do pani, chojeckiego czy w/w drrrrr...nie pouczam Polaków...ja tylko zadaję pytania
i to dość niewygone pytania...tramwajem jeździłem nie raz...mam nawet porównanie a propos autobusów i tramwajów
pomiędzy UK a Polską... otóż, nie zdrzyło mi się abym w UK miał problem z kupieniem biletu, czy to w tramwaju
czy to w autobusie...
natomiast kiedy w Bydgoszczy chciałem kupić bilet i nie miałem drobnych to był problem
ok... nie miałem drobnych, motorniczy biletu mi nie sprzedał...ale dodał komentarz...
"nie jestem kioskiem proszę pana" czy to jest ważne czy to jest piękne ?
Polska Jana Pawła II jest mordowana prze światłe elyty słuchające brukselskich zboków
Polska Solidarności...tego związku, dogorywa gdyż jest naszpikowana kapusiami którzy są nie do ruszenia...
uprzejmie przypominam, że Solidarność to też michnik kuroń, wałęsa, geremek...same tuzy komuny i człowieków honoru...
i proszę mi to ślepoty nie gadać bo to jest pani przypadłością... i jak pani może na miotle latać i straszyć świstaka co to sreberka zawija...
Polska posmoleńska będzie wtedy gdy wyjaśniona zostanie sprawa wypadku/zamachu w tymże Smoleńsku...
to jest Katyń II proszę pani...
no to co ? proponuje dosiąść miotły i polatać nad alpami gdzie milka i świstak zawija sreberka
19-12-2013 [18:06] - kasia | Link: Na natomiast proponuje panu ,panie Goryl.....
pisac na temat a jak nie masz pan nic to powiedzenia to pan MILCZ...
Pana opinie na moj temat mam tam..... gdzie slonce nie dochodzi.
Jakbys pan nie wiedzial.
19-12-2013 [18:31] - gorylisko | Link: no to całkiem miło się z panią rozmawia
mam dużo do powiedzenia i ważnego i pięknego... problem w tym, że
nie widzę jak dotąd szansy na pani zrozumienie sytuacji w Polsce...
tedy pozostaje przemówić do miejsca o którym pani wspomina...
czy woli pani klapsy na gołą...czy też ze znieczuleniem...czyli położyć chusteczkę jedwabną
i potem otwartą dłonią przywołać do porządku i myślenia w temacie Polska bez pohitlerowskich skrzywień...
istnieje poważne ryzyko, że to się może pani spodobać...jeżeli całość będzie dość urodziwa podejmuję się panią zagospodarować
ale pod warunkiem zgody na klapsy w razie nawrotów germanofobii, czy gadek o stabilnych demokracjach...
powiem więcej, dam pani pozwolenie do latania na miotle...ale w bikini...
19-12-2013 [19:00] - Janko Walski | Link: Dziwne, ale mi też coraz cieplejsze
uczucia wyzwala Kasia w miarę zgłębiania jej myśli.
19-12-2013 [18:40] - gorylisko | Link: zapomniałem powiedzieć...też panią kocham...jak cholera
na lądzie, morzu i w powietrzu. pieszo, konno i na hulajnodze...na łyżwach też, choć to mi średnio idzie...
19-12-2013 [18:49] - Janko Walski | Link: Chyba na wyrost traktuje pan to co Kasia
wydobywa z siebie. Z siebie?
19-12-2013 [10:47] - Krzysztof Pasie... | Link: Tak się...
Szanowna Pani Katarzyno,
Pisze Pani:
"Co do tego ze nad " Wisla sa dwie nienawidzace sie Polski" ..."
Odpowiadam;
To z tego, że dopóki tak będzie Polska ani o krok nie ruszy do przodu.
Cieszę się, że zgadza się Pani ze mną, że nadal nie ma recepty na Polskę. Myślałem, że TV Republika taką receptę poda, albo przynajmniej zainicjuje na ten tema t szeroką dyskusję. Niestety, jak dotąd nic takiego nie widzę.
Pozdrawiam serdecznie,
kp
19-12-2013 [02:30] - Janko Walski | Link: Zbudował pan symetryczną konstrukcję kłamliwie dla efektu
i narcystycznego zadowolenia samego z siebie, mrugając porozumiewawczo w kierunku salonów. Ohyda.
19-12-2013 [06:30] - gorylisko | Link: panie kolego, przybij pan cztery x po pięć z gorylem
gościu najwyraźniej nie wie na kogo postawić...
tak przebiera nóżkami aby zostać autorytetem moralnym...wszystko jedno z czyjej poręki...
ześlizguje się w kierunku tej kreatury preziowej nałęcza t...
19-12-2013 [08:16] - bulsara | Link: rozkrok czy już szpagat???
http://www.youtube.com/watch?v...(link is external)
http://www.youtube.com/watch?v...(link is external)
19-12-2013 [15:57] - Krzysztof Pasie... | Link: rozkrok czy już...
Ani rozkrok, ani szpagat. Ja tylko jak słyszę nazwisko Solorz to mi się zapala na czerwono lampka ostrzegawcza. Tyle już razy zrobiono mnie w konia, że wolę na zimne dmuchać.
PZDR,
kp
19-12-2013 [10:41] - Krzysztof Pasie... | Link: Zbudował Pan...
Szanowny Panie Janie,
Żeby wszystko było jasne. Jestem niezmiernie rad, że powstała TV Republika i bardzo na jej powstanie czekałem.
Ale.
Moim zdaniem ta telewizja powstała głównie po to, żeby służyć szeroko pojętej prawicy, a co najważniejsze by przyciągnąć do PIS-u wyborców niezdecydowanych, szczególnie młodych, co zapewniłoby możliwość rządzenia.
Niestety uważam, że w obecnej formule TV Republika tych wyborców nie przyciągnie i jeśli nie zmieni formuły stanie się wcześniej czy później niszową stacją, w której będzie się odbywała jałowa w sensie wyborczym rozmowa przekonanych z przekonanymi, co nic nie da PIS-owi, a wręcz odwrotnie, odstraszy potencjalnie niezdecydowanych wyborców, szczególnie młodych.
Bo czy nam się to podoba czy nie, jeśli obecne telewizje chcą przyciągać widzów to muszą być ATRAKCYJNE!
Niestety żyjemy w dobie "gadżetowej" i ani Pan, ani ja tego nie zmienimy.
A jak widzę TV Republika przyjęła formułę "cierpiętniczych gorzkich żalów", co skutecznie odstręcza młodych. Wiem co mówię, bo mam na co dzień do czynienia z młodymi ludźmi.
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
19-12-2013 [14:38] - wandaherbert | Link: TV-Republika
.Mam 70l ogladam dziennie Republikę.Prowadzący według mnie są nieżli.Bardzo lubie pana Gocka -jego humorystyczny sposob krytyki. Pan Rachoń ,jednak się uśmiecha ,pani Gójska -Hejke jest urocza, fachowiec erste Klasse ,pani Lichocka także urocza,uśmiechnieta i fachowe prowadzenie ,pani Anita Gargas bardzo kobieca ,wedlug mnie fachowiec wysokiej klasy'Niestety muszę przyznać rację,jeżeli chodzi o zmiane fomuly za duzo nudnych dyskusji-dr.Targalski to raczej młodziezy nie przyciaga ,Wildstein Senior także.Bardzo lubie i cenię Dawida Wildsteina i Samuela Pereiry.Ciekawy jest kalendarz historyczny. W sumie nie mają się czego wstydzić tworcy Republiki ,jest trochę biednie z wystrojem ,ale to zrozumiale .Ci z reżimowych i prywatnych telewizji wcale nie są lepsi
19-12-2013 [15:55] - Krzysztof Pasie... | Link: TV-Republika...
"Prowadzący według mnie są nieźli.Bardzo lubię pana Gocka -jego humorystyczny sposób krytyki. Pan Rachoń ,jednak się uśmiecha ,pani Gójska -Hejke jest urocza, fachowiec erste Klasse ,pani Lichocka także urocza, uśmiechnięta i fachowe prowadzenie ,pani Anita Gargas bardzo kobieca ,wedlug mnie fachowiec wysokiej klasy'..."
------------------------
To jest Pańska opinia. Ale proszę o to samo zapytać dziesięciu losowo wybranych młodych ludzi, a przekona się Pan, że istnieją również odmienne od Pańskiej opinie.
Pozdrawiam serdecznie,
kp
19-12-2013 [21:10] - wandaherbert | Link: opinia
jest moja ,ale pokrywa sie z dużą liczbą oglądajacych Republikę Były dane dot.ogladalności i to potwierdziły .Tak więc losowo wybrane opinie mlodych mogą się róznic od tych co ogladają ,a wśród nich przypuszczam sa także mlodzi Opinie sondazowe nie zawsze zgadzają się z rzeczywistoscią
19-12-2013 [07:15] - antykrytyka | Link: Rachoń nieusmiechnięty?
Po pierwsze, proszę udać się do okulisty i zakupić sobie lepsze okulary. A po drugie, jak się słucha "tej UBekistańskiej strony", która rzekomo w Republice jest męczona stronniczością prowadzących, to zadziwia mnie u nich jedno: niebywała zdolność do łgania w żywe oczy, powtarzania kłamstw przeczytanych w słusznych gazetkach i udawania zdziwienia, że to, co opowiadają przed kamerami, może być nieprawdą.
19-12-2013 [11:12] - Krzysztof Pasie... | Link: Rachoń...
W dniu 13 listopada br. na organizowanym przez Gazetę Polską "Balu niepodległości" w Krakowie, pan Rafał Ziemkiewicz był drugim po panu Sakiewiczu gościem honorowym tego balu - patrz galeria zdjęć:
http://fakty.interia.pl/slides...(link is external)
Panowie siedzieli przy jednym stole i świetnie się bawili.
A pewna komentatorka na S24 pisała: Kilka miesięcy temu, na częstotliwościach satelitarnych, kupionych, czy otrzymanych gratis, /różne wersje krążyły/., od właściciela Polsatu i 12 innych miejsc na multipleksach, Solorza, środowisko Gazety Polskiej, powołało TV REPUBLIKA.
O ile dobrze sobie przypominam, to obaj Dziennikarze są akcjonariuszami tego przedsięwzięcia. Oprócz nich, jeszcze Wildstein Senior i chyba Gmyz, oraz jeszcze inni.
Nie przywiązywałam do tego wagi i dlatego obecnie dokładnie nie pamiętam, kto.
Prezesem Zarządu jest były bliski współpracownik Solorza.
Spółka TV Niezależna to właściciele TV REPUBLIKA, stacji informacyjno - publicystycznej.
Założyli ją prawicowi publicyści:
Tomasz Sakiewicz
Bronisław Wildstein
Rafał Ziemkiewicz
Tomasz Terlikowski
Ewa Stankiewicz
Cezary Gmyz
Anita Gargas
Katarzyna Heike.
Prezes Niezależnej - menadżer Piotr Berełkowski.
Czy teraz Pani rozumie, iż przyglądam się TV Republika szczególnie uważnie?
Serdecznie pozdrawiam,
kp
19-12-2013 [14:51] - antykrytyka | Link: Targalski
w jednej ze swoich wypowiedzi, moim zdaniem trafnie, ocenił rolę "Do Rzeczy" i TV Republika. Pierwsze medium uznał za to, które będzie, w razie zmian na polskiej scenie politycznej, służyło do realizacji planów UBekistanu, drugie, dopóki jej prezesem będzie Wildstein, nie odda się planowanej "nowej miłości". Co do "pluralizmu" w Republice, to powiem, że twierdzenia o koniecznym dostępie do niej "szeroko pojętej prawicy", byłoby realizacją marzenia Ubekistanu. Tylko tyle i aż tyle. Mi JKM opluwający PiS (stałe posługiwanie się stwierdzeniami o socjalistach co dla tych koncesjonowanych leberałów jest to oskarżeniem najcięższego kalibru) do spółki z narodowcami a'la Winnicki (dowodzącymi, że PiS to zdrada i umowa okrągłostołowa-bez odniesienia się do elementarnej prawdy o tym kto i jakie znaczenie miał w "porozumieniu" z komunistami i dlaczego chciał "przyspieszenia' i odrzucenia owego "porozumienia" ), nie są do szczęścia potrzebni, by korzystać z informacji i programów realizowanych przez tę telewizję.
19-12-2013 [15:19] - jasimalgosia | Link: nic Pan nie zrozumial z przeslania
Republika ma byc prawdziwa i przez to ciekawa. Gadzety to dla majacych klopoty z mysleniem i TVN glod zaspokoi. Mieszkajac za granica przed laty zrezygnowalismy z pakietu polskiej TV, bo gadzety... jak wyzej. I wreszcie jest na powaznie i " nie dla idiotow".
Ze smutno? To tak troche Niesiolowskim traci: co, tyle szczawiu na nasypie, a wam smutno albo kwasno??
Niemcy kolejny rok publikuja raport o szerzacym sie ubostwie, a politycy bez przerwy przynajmniej udaja, ze mysla nad tym jakby tym ludziom dogodzic - za to w koncu biora szmal.
A kto powiedzial, ze Republika to bedzie "gabinet smiechu" i propagande sukcesu bedzie sial? Gdzie ludzie maja o aferach, przekretach i nieudacznictwie uslyszec? U gadzeciarkich Lisow, Durczokow czy Olejnik?
Jak czlowiek z nadkwasota ma na tym szczawiu przezyc?!
19-12-2013 [15:49] - Krzysztof Pasie... | Link: nic Pan...
"Republika ma być prawdziwa i przez to ciekawa. Gadzety to dla mających kłopoty z myśleniem i TVN głód zaspokoi..."
---------------------------
Pełna zgoda. Tylko ostatnie lata bezspornie dowodzą, że w wyborach decyduję właśnie ci, którzy mają kłopot z myśleniem, bo się dają nabierać na gadżety.
A jeśli te wybory przegramy, to już koniec Polski naszych marzeń. Na zawsze.
Proszę się nad tym z łaski swojej w wolnej chwili na spokojnie zastanowić.
Pozdrawiam,
hp
19-12-2013 [16:28] - Saxet | Link: Popieram
Jako nie-pisowiec rzadko tu komentuję, bo jak cokolwiek napiszę od razu krzyczą, że agent, komunista, leming itp.
I znowu podpadnę publiczności, bo widzę w komentarzach, że większość krytykuje, a ja się chyba po raz pierwszy w stu procentach z Pana tekstem zgadzam... Tylko nie wiem czy dla Pana to dobrze jak ktoś mający tu taką opinię się zgadza z tym co Pan napisał.
Pozdrawiam
19-12-2013 [17:49] - Krzysztof Pasie... | Link: Popieram...
"Tylko nie wiem czy dla Pana to dobrze jak ktoś mający tu taką opinię się zgadza z tym co Pan napisał..."
--------------------------
Byle byłoby dobrze dla Polski. Ataki różnych Goryli, BH Kaczorowskich et consortes znoszę od dawna, więc i tym razem zniosę.
Pozdrawiam,
kp
19-12-2013 [21:23] - BoguslawHenryk | Link: No tak
jest takie powiedzenie ... "pluj s...i w ryj a ona i tak powie ze cieply deszcz pada" . Nic dodac nic ujac.
19-12-2013 [21:01] - Janko Walski | Link: "moja notka dotyczy wyłącznie formy" KP 9.12.2013 16:14
Co nazywa pan formą?
"Chorobliwie nienawidzący i nieszanujący wszystkiego, co pro-rządowe megafon. "
"Tuba propagandowa głównej partii opozycyjnej."
"Tendencyjnie dobierane wiadomości. "
"Bezustanna, monotematyczna i zazwyczaj nudna krytyka ekipy rządzącej i Donalda Tuska."
"Programy publicystyczne to ustawki, w czasie których wrogo i nienawistnie nastawiony do ekipy rządzącej dziennikarz rozmawia z gośćmi zapraszanymi zawsze w proporcji 2 : 1 nie niekorzyść gościa reprezentującego stronę pro-rządową, który zostaje w bardziej lub mniej elegancki sposób zakrzyczany."
"Dziennikarze prowadzący nie dopuszczają do głosu zaproszonego reprezentanta ekipy rządzącej, przerywają mu w pół słowa, a w przypadkach drastycznych wręcz go krytykują za niepoprawne politycznie poglądy."
"Autorytety moralne i eksperci dobierani są z klucza pro-prawicowego."
"Większość dyskusji kończy się mniej lub bardziej prostacką kłótnią lub zawodzeniem i darciem szat w rejtanowskim stylu."
"I żadnej recepty na Polskę."
Kłamie pan po raz drugi! Raz gdy wygłaszał pan te brednie bez pokrycia, bo pasowały panu do kompozycji, z której jest pan zapewne niezmiernie zadowolony. Drugi raz gdy nazywa pan to formą. Trudno o ostrzejsze jechanie po medium. Zaatakował pan frontalnie jedyną odtrutkę w morzu dezinformacji, systematycznego kłamstwa i jedyną przeciwwagę dla przemysłu pogardy dla Polski i Polaków.
Owszem, formę też pan zaatakował:
"Siermiężny wystrój studia"
"cierpiętniczy sposób bycia dziennikarzy. Wszyscy obowiązkowo przaśni i smutni. "
"Dominujący nastrój to płaczliwe lub szydercze gorzkie żale."
Są to również ewidentne kłamstwa. Ktoś z komentujących o tym pisał więc nie będę się rozwodził.
Pan stworzył sobie obraz tego medium tak by był symetryczny dla mediów reżimowych. Jeśli nie zgadza się z faktami, to tym gorzej dla faktów. Wszystko dla podbudowy swojego ego. Takie jest pana podejście. Dlatego nazwałem to ohydą.
19-12-2013 [21:35] - Krzysztof Pasie... | Link: "moja notka...
Szanowny Panie,
Przykro mi, ale właśnie takie wypowiedzi, jak ta, którą właśnie Pan wyraził w swoim komentarzu przyprawiły i przyprawiają PIS-owi gębę partii niereformowalnych oszołomów.
Z Panem się nie da dyskutować. Jest Pan "ortodoksyjnym" pisowcem, a tacy właśnie sprawili, że partia Jarosława Kaczyńskiego przegrała kilkukrotnie z rzędu. I jak Panu podobnych będzie więcej, to przegra również i tym razem.
W wolnej chwili polecam lekturę mojej notki pt. "Take it easy! - list do ortodoksyjnych pisowców" - patrz:
http://salonowcy.salon24.pl/49...(link is external)
Pozdrawiam,
kp
19-12-2013 [21:39] - Janko Walski | Link: Nie zniżę się do wycieczki osobistej
w odpowiedzi na takąż. Brak argumentów trzeba czymś przykryć, prawda?
Żegnam.
19-12-2013 [22:33] - Krzysztof Pasie... | Link: Nie zniżę...
Czy Pan jest świadom tego, że zarzucił mi kłamstwo w poprzednim komentarzu. Więc Pan nie musi się do niczego zniżać, bo już się dostatecznie zniżył.
Pozdrawiam,
kp
PS. Polecam Panu lekturę notki Pani Elig pt. "Odgórne elity" - patrz:
http://naszeblogi.pl/43031-odg...
20-12-2013 [00:54] - Janko Walski | Link: Jeśli cokolwiek co pan tu powypisywał na temat TV Republika
jest prawdą to nie powinien pan mieć trudności z uzasadnieniem, bo nawrzucać to każdy wsiowy głupek potrafi.
20-12-2013 [09:30] - Krzysztof Pasie... | Link: Jeśli cokolwiek...
Oto jeden z przykładów. Proszę sobie obejrzeć powtarzany w kółko w TVR wywiad z panem Markowskim dotyczący protestu w krakowskim Teatrze Starym.
Choć protest był po stokroć słuszny, gdyż pan Klata dopuszcza się rzeczy haniebnych, to protest ten był przeprowadzony w sposób zawstydzający ze względu na jego formę - patrz moja notka pt. Opanowany Kaczyński i narwani aspiranci ( http://salonowcy.salon24.pl/54...(link is external) ).
Tymczasem w tym, co tu dużo gadać nudnym wywiadzie robi się z pana Markowskiego walecznego dysydenta, że nie powiem narodowego bohatera. A przecież na filmach z protestu, które można zobaczyć na you tube można zobaczyć jak było naprawdę (protestujący wdali się w pyskówkę z panem klatą, a kiedy zdecydowali się opuścić salę, młoda widownia biła brawo panu klacie i jego aktorom, a nie ekipie protestującej). A więc sama idea wywiadu jak najbardziej słuszna, natomiast forma jego przeprowadzenia drażniąca, szczególnie dla ludzi młodych, których ten wywiad raczej odstręczy niż przyciągnie (ciemne studio, atmosfera grozy, zwolnione tempo, irytujące tło, dziennikarz prowadzący mówiący tonem śmiesznie konspiracyjnym, rejtanowskie tony wypowiedzi udzielającego wywiad, fatalne zbliżenia, podpowiadanie przez prowadzącego udzielającemu wywiadu, co ma powiedzieć, niezdarne naprowadzanie itd itp).
Dlatego właśnie napisałem notkę o TVR.
Idea tej telewizji jak najbardziej słuszna, wykonanie jednak pozostawia wiele do życzenia, a momentami jest po prostu sztubackie.
Takich przykładów mogę podać znacznie więcej.
Pozdrawiam,
kp
20-12-2013 [14:14] - Janko Walski | Link: "zwracam się do organizatorów i wykonawców
nieudanej próby zerwania spektaklu". Tak pan napisał w podlinkowanym tekście. Wie pan, ja jestem daleko, mógłby pan coś więcej powiedzieć na temat "organizatorów i wykonawców", bo ja miałem wrażenie, że jest to spontaniczna reakcja części widzów. Sam uczestniczyłem w spektaklach Teatru Współczesnego i z trudem wytrzymywałem przerabianie utworów znanych twórców na publicystykę GW, a szczególnie Witkacego, którego przerobiono bez zmrużenia oka na antywitkacego. W grobie musi przewracać się biedak. Nie zdobyłem się jednak na odwagę by wyjść i cierpiałem do końca.
Oczywiście opinie o wydarzeniu mogą być różne, a pan ma przywilej oceniania , że np "w nudnym wywiadzie robi się z pana Markowskiego walecznego dysydenta" i że forma drażni pana. Ja rozumiem że związek pomiędzy treścią a formą może pan uważać za nieistotny i że o robieniu ze sztuki, z kultury gnoju najlepiej opowiedziałby wesoły Romek z filmu Barei. Proszę tylko powiedzieć jak taka opinia przenosi się na ciężką artylerię, której pan tu użył. Nawet jeśli takich przykładów może pan podać znacznie więcej. Czyżby uważał pan, że tematy bulwersujące powinny zniknąć z mediów wraz z osobami które nimi przejmują się?
Przykład, który pan przytoczył dotyczy formy. Swoje fałszywe działo załadował pan także cięższym kalibrem, który wymieniłem na w pierwszej kolejności. Może jakiś przykład z tej półki?
20-12-2013 [11:26] - goral | Link: Wiedza Tajemna drrrr.Psierbiewicza.
Rozumiem ,ze szanowny drrrr.posiada talent opiniowania najtrudniejszych tematow.
W zwiazku z tym prosze skromnie o opinie w tym temacie: "Idze! Idze! Bajoku!!!
Temat ten nawiazuje do wczesniejszych mych konsternacji jak "Moze wiec szlachetny laskawca ustosunkuje sie do innego tematu ,bezposrednio zwiazanego z tym tutaj prezentowanym.Dla przypomnienia ,mowi sie tutaj o "odgornych elitach" do ktorych sznowny pan (expert od etosu akademickiego i kodeksu etycznego Badziewicza) niewatpliwie rosci sobie pretensje.
Prosze laskawie zaprezentowac wlasna opinie na temat "niewatpliwych elit" akademickich,ktore czy to w osobie szanownego drrrr. czy "profesorstwa akademickiego" trapi problem lustracji .A brak takowej przeszkadza zazywac w pelni owocow zasluzonej i naleznej slawy niejako "z urzedu".
Mowi sie tutaj rowniez o autentycznosci i jakosci "Elit".
Co prawda nie wskazuje sie kryteriow ,ktorym mialyby sprostac.Ogolnie wiec mozna przyjac ,ze jednym z glownych warunkow owych, ma byc "stara i dobra" etycznosc i moralnosc I tutaj inni i ja widze problem,w ktorego rozwiazaniu pan moze pomoc rozwiazac :)) lub wskazac cenna "akademicka" sugestie.
Problemem tym jest do dzis nierozwiazane ,stosowanie przemocy seksualnej wobec studentow ,czy to na "uczelniach" czy Uniwersytetach w latach 1950-1995.
O wystepowaniu tego zjawiska spotkalem sie przy okazji dyskusji na temat przemocy seksualnej wsrod kleru z roznych tradycji religijnych.
W prywatnych rozmowach wskazywano na uprawianie tych gwaltow w mysl zasady "jak sie DA...to sie zaliczy"..
Ofiarami byly glownie mlode studentki a i rowniez mlodzi studenci.
Mialem nieszczesna okazja rozmawiac z ofiarami tychze praktyk.
Mam wiec pytanie do drrrr. K Pasierbiewicza.
Czy w ramch szeroko pojetego dobra spolecznego i akademickiego, temat ten powinien zostac naglosniony na skale ogolnopolska ? (tak jak w przypadku "ksiezy pedofilow" )
Czy powinna zostac powolana Komisja parlamentarna aby problem przestudiowac i dac zadoscuczynienie ofiarom ?
Czy drrrr-y i profesorowie biracy udzial w tych gwaltach powinni zostac pociagnieci do odpowiedzialnosci ?
Moze szanowny pan drrr. Pasierbiewicz zechce uzyczyc tutaj wlasnej opini na ten temat ?
20-12-2013 [20:28] - Figurant | Link: Tv Republika
Dobrze że jest TV Republika a to że jest podejrzenie dotyczące powiązań Solorza z tą TV to i tak będziemy ją oceniać po programach i kto jest zapraszany.Publiczność w tym młodzież lubi towar ładnie opakowany .Skutek oglądają programy TV bez treści i programy radiowy w stylu RFM .Nie łudźmy się że młodzież angażuje się politycznie jak też większość obywateli i gdy główne media chwalą miłościwie panujących którzy opanowali stanowiska od Sołtysa do Prezydenta to pozostałe niszowe media się nie przebiją.TV Trwam od momentu powstania była atakowana prze GW Michnika podobno zwolennika demokracji i tak będzie z każdą niezależną telewizją ,radiem jak też gazetą które będą zwalczane przez panujących.Czytałem kiedyś GW bo miałem wstręt do dawnych prasowych wydawnictw Komitetów Wojewódzkich PZPR które przefarbowały się ale gdy GW zrobiła się Trybuna BIS to już jej treści nie trawiłem. Tygodnik "Wprost" gdy Redaktorem Naczelnym był Stanisław Janecki czytałem gdy zmieniono redaktora już nie ,tak samo z Neesweekiem gdy naczelnym był Wróblewski,Rzeczpospolitą do czasu wyrzucenia Czarka Gmyza bo odważył się napisać o trotylu - jak on śmiał.O tym jakie są media można ocenić po ich treści.Polacy w tej chwili są zniewoleni w zakładach pracy ,przez lokalnych kacyków i nikt się nie chce wychylać bo nie tylko narazi siebie a także rodzinę . Twierdzenie że TV Republika jest taka sama jak TVN bo robi to samo ale po prawej scenie politycznej jest krzywdzące Panie Profesorze.Dla mnie powinna być bardziej agresywna od TVN ale ja tam widzę np. słynnego Profesora Kika przedstawiciela lewicy i innych przedstawicieli a także z PO których też nie trawię.Poglądów co do PIS prezentowanych przez Ziemkiewicza i Warzechę także nie podzielam a także przedstawicieli rosyjskiej prasy że Prof.Nowak zmuszony był opuścić studio w programie Bronisława Wildsteina.