Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Nie chcę już obchodzić rocznicy 13 grudnia 1981 roku
Wysłane przez elig w 13-12-2013 [08:14]
Obchodziłam ją w 2011 roku, bo była okrągła, trzydziesta. W 2012 poszłam na marsz PiS na zasadzie stadnego pędu - inni sympatycy PiS idą, to ja też. W tym roku jednak powiedziałam: Dosyć! Nie będę więcej czcić rocznicy klęski i hańby.
Gdy przeczytałam w "Gazecie Polskiej": "13 grudnia (piątek) odbędzie się III Marsz Wolności, Solidarności i Niepodległości w Warszawie, organizowany przez Prawo i Sprawiedliwośc oraz Kluby "Gazety Polskiej"" zapalilo mi się w głowie czerwone światełko. Przecież znaczy to, że co roku będziemy mieli taki marsz 13 grudnia, III, IV, V, VI....
Co jednak chcemy w ten sposób czcić? Te marsze PiS zakłamują rzeczywistość. Stwarzają wrażenie, że stan wojenny był wprawdzie bolesnym ciosem wymierzonym w "Solidarność", ale jej idee w końcu zwyciężyły i oto mamy wolną demokratyczną Polskę. Nie jest to przecież prawda.
Stan wojenny złamał kręgosłup wielomilionowemu polskiemu ruchowi niepodległościowemu i umożliwił "transformację ustrojową", będącą oszustwem. W trzy i ponad pół roku po tragedii smoleńskiej widać wyraźnie, że w efekcie powstało państwo demokracji fasadowej, rządzone zakulisowo przez postkomunistyczną oligarchię i nazywane powszechnie "kondominium niemiecko-rosyjskim". Nie jest to Polska naszych marzeń.
Skutki stanu wojennego trwają nadal, a o ideałach "Solidarności" dawno zapomniano. O jej prawdziwym znaczeniu też. Ubolewa nad tym Barbara Fedyszak-Radziejowska w swej książce "Przemyśleć Polskę". Dlaczego piszę o hańbie? Oto fragment książki Aleksandra Ściosa "Bezpieka":
"Od 1981 roku wzrost liczby tajnych współpracowników bezpieki miał charakter lawinowy i wynosił ponad 30 proc. rocznie. Dynamika wzrostu początku lat 80 była porównywalna jedynie z pierwszą połową lat 50. (...) W rekordowym 1984 roku liczba pozyskanych TW w całym kraju wynosiła 18 756 osób...". W 1988 r. było prawie 100 tys. tajnych współpracowników, tyle co w latach stalinowskich.
W naszych dziejach było wiele wydarzeń przynoszących Polsce chwałę, a nie hańbę. Można tu wymienić Bitwę Warszawską 1920 r., wymarsz Pierwszej Kadrowej Piłsudskiego, powstanie Solidarności w 1980 r., a gdy sięgniemy głębiej w historię Polski, to bitwa pod Kłuszynem, zdobycie Smoleńska, hołd ruski /lub pruski/, Wiktoria Wiedeńska, wreszcie 3 Maja. Rocznica każdego z nich byłaby dobrą okazją do zorganizowania marszu PiS. Tylko nie rocznica 13 grudnia 1981 roku - jednej z większych klęsk.
Komentarze
13-12-2013 [09:24] - mostol | Link: Kobieca intuicja to za mało,
by twierdzić, ze przewrotny Kaczyński chce przedstawić stan wojenny, jako zaranie wolności i niepodległości, osiągniętej w IIIRP.
Nie ma na to żadnych poszlak, nawet z okresu, gdy tvn wyliczał ile zażył psychotropów.
13-12-2013 [17:53] - elig | Link: @mostol
Nie wiem, jak widzi to Kaczyński, ale w moim odczuciu ten marsz ma taką wymowę.
13-12-2013 [09:52] - Freiherr | Link: Cóż za pokrętna argumentacja!
Cóż za pokrętna argumentacja! PiS nie proponuje czczenia "rocznicy klęski i hańby" lecz organizuje marsz o tym haniebnym wydarzeniu przypominający. Ani też nie "stwarza wrażenia, że stan wojenny był wprawdzie bolesnym ciosem wymierzonym w Solidarność, ale jej idee w końcu zwyciężyły i oto mamy wolną demokratyczną Polskę". Nie wiem, gdzie Pani dostrzega takie właśnie stanowisko PiS. Wydaje się, że jest odwrotnie - PiS przypominając i potępiając wprowadzenie stanu wojennego kontestuje obecną rzeczywistość a nie ją, jak to p.Elig chce, zakłamuje. Z drugiej strony używa Pani argumentów, które na rzecz tych obchodów, tego stanowiska PiS przemawiają. Czy rzeczywiście zapomniano o Solidarności? Jakiej Solidarności?
Odczytuję wypowiedź p.Elig jako kolejny kopniak w kostkę wymierzony PiSowi. Niemal każda wypowiedź ma taki właśnie charakter. Osobiście, wg własnych możliwości będę tę rocznicę obchodził. Zbyt wielkie znaczenie w moim osobistym życiu wprowadzenie stanu wojennego wywarło bym o tym zapominał.
13-12-2013 [10:53] - szara_komórka | Link: Nigdy nie świętowałem
Wspominałem zwykle znajomego, któremu po internowaniu ujawniła się choroba (rak) i w krótkim czasie pożegnaliśmy go.
A poza tym, tego dnia cisną mi się na usta raczej obelgi, a w ten sposób chyba nie należy obchodzić święta.
Przy okazji tej rocznicy zawsze jest okazja do zaistnienia zbrodniczej kliki i dyskusji, w której bryluje wszelkie czerwonej maści tałatajstwo, gdy tymczasem powinno być otoczone infamią, a ich nazwiska wymazane. Niestety z Herostratesem się nie udało, a dalej poszło już coraz gorzej. Teraz o byle kanalii "wałkowane" jest w mediach
tygodniami.
To co piszę wcale nie zaprzecza temu, że historię trzeba znać i przekazywać pokoleniom.
13-12-2013 [17:50] - elig | Link: @szara_komórka
Zgoda.
13-12-2013 [11:49] - Studentka | Link: Trzeba czcić pamięć
tego dnia hańby, kiedy " polacy" strzelali do Polaków, kiedy ten stojący na czele państwa rząd zaczął strzelać do swoich bezbronnych obywateli.Przecież to jest dzień, kiedy komunistyczna "władza" tak naprawdę zdjęła maskę swojej "ludowości" i "polskości". To był wielki dzień prawdy objawionej, że komunizm = bandytyzm, że rządzą nami obcy najeźdźcy , że już nawet nie zależy im na kryciu swych intencji.To był dzień objawienia, którego nie wolno nam zapomnieć,nie wolno nam pozwolić,żeby sytuacja się powtórzyła. Dlatego trzeba maszerować tego dnia i przypominać,że takie sytuacje się zdarzają i że jesteśmy bardzo blisko jej powtórzenia, bo czyż Tuska i jego ferajnę można nazwać polskim rządem, czy z czystym sercem możemy powiedzieć, że oni nas, Polaków reprezentują, czy może bardziej przypominają bandę Jaruzelskiego i ich cel - WŁADZA ZA WSZELKĄ CENĘ.
13-12-2013 [17:49] - elig | Link: @studentka
Należy czcić pamięć ofiar stanu wojennego, a nie urządzać trumfalne marsze.
15-12-2013 [10:59] - gorylisko | Link: a kto pani powiedział, że to marsz triumfalny ??
główni zbrodniarze spokojnie sobie żyją na wysokich emeryturach... plują na pokrzywdzonych...
gdzie tutaj triumf ?
to sa marsze groźby, pamięci...
czy z tego samego powodu Polska powinna przestać celebrować 1 Września ?
Te zbiry powinny wiedzieć, że ludzie w Polsce nie zapomnieli...mają się bać...
13-12-2013 [12:06] - Magdalena | Link: To proszę poświętowaćc moje urodziny
a tak naprawdę to jest jak w tym programie "My ciągle żyjemy w stanie wojennym tyko takim rozcieńczonym".
13-12-2013 [17:47] - elig | Link: @Magdalena
Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin !!!
13-12-2013 [12:16] - wandaherbert | Link: złamany kręgosłup
nie wszystkim złamano .Większośc pozostała niezłamana.Mam wątpliwośc co do Pani kręgosłupa,jezeli tak z "lubością ".wymienia Pani liczby złamanych. Może postara się dowiedzieć ilu było niezłamanych.Jeżeli wspomina Pani o hańbie Stanu Wojennego to nie była to hańba Narodu tylko kliki rządzowej i ich zwolennikow,pomocników rózn ej maści.Tak pokretnego tłumaczenia istoty tego marszu nawet zwolennicy Stanu Wojennego by nie wymyślili.Moze się Pani spodziewać z ich strony wyrazow podziękowania
13-12-2013 [13:45] - NASZ_HENRY | Link: Tylko z tym zgoda
miarą zniewolenia ilość tajnych współpracowników ;-)
13-12-2013 [14:06] - Ptr | Link: tajny układ i zdradziecka napaść
1.09.39
13.12.81
10.04.10
13-12-2013 [16:30] - Oona | Link: Pani Elig
W swoim wywodzie posługuje sie Pani logiką kawiarnianego filozofa z którą wiele osób (Patriotow) tak zwyczajnie się nie zgodzi.
13-12-2013 [22:27] - elig | Link: Komentarz Ewarysta Fedorowicza
Cóż – ten marsz, to taka odmiana masochizmu – w politycznej jego odmianie [:-)]
Ewaryst Fedorowicz, 13 grudnia 2013 o 08:51:
13-12-2013 [23:09] - Ewa G | Link: Jak Pani nie chce, to niech Pani siedzi w domu...
ale niech Pani nie robi ludziom wody z mózgu, jak "Wybiórcza" czy Ziemkiewicz. Rządzący też by bardzo chcieli, aby naród zapomniał, jak widać Pani też. Gratuluję pokrętnego myślenia, którego dowody daje Pani ostatni coraz częściej. Oj brzydko mi to pachnie.
13-12-2013 [23:51] - Daf (niezweryfikowany) | Link: @ Ewa G 13.12.2013 23:09
Alez, alez, droga Pani ! Przeciez kazdy obywatel wolnego kraju ma prawo miec wlasne zdanie i wlasne poglady i nie jest zobowiazany do zbiorowego myslenia, teraz tak bardzo rozpowszechnionego w Polsce !
Ja chetnie czytam publikacje Pani elig i szanuje Jej poglady !!!
14-12-2013 [16:14] - gorylisko | Link: w zupełności się z panią zgadzam
pozostaje kwestia, dlaczego nie podobaja sie pani osoby które z pania się nie zgadzają, co więcej pogardliwie usiłeje ich pani zagonić do najniżej opłacanych prac... no i jeszcze pogardliwy stosunek pani do ludzi którzy pracują na najnizszych stanowiskach za najniższe stawki...
powiem tylko, ze kiedy pracowałem w fabryce ciast, miąchajac osobiście ciasto, nigdy takiego tekstu ani odczucia niemiałem w stosunkach z moimi przełożonymi, angolami z różnych części UK a nawet Australii..
co więcej, Karoline HR manager powiedziała do Andy'ego pokazując na mnie "to jest x... będzie z nami pracował"
niby niewielka różnica...ale jednak... poźniej z racji obowiązków poznałem Andy'ego bliżej...równy gość, rzucał stereotypami ale kiedy wyjaśniałem co i jak, uważnie słuchał tego co mówię...
14-12-2013 [17:09] - Daf (niezweryfikowany) | Link: @ gorylisko 14.12.2013 16:14
Jak mnie ktos w chamski sposob atakuje to sie bronie, nie przebierajac w srodkach. Chwala Bogu, zyje teraz w swiecie, gdzie nie ma podzalu na prace fizyczna i umyslowa, tylko zlodziejstwa i cwaniactwa sie nie szanuje, a czasem stoje na drodze i rozmawiam, z kim popadnie, bo mnie wszystko interesuje - Verstanden ???
14-12-2013 [17:43] - andzia | Link: wyrwane z kontekstu ...
...Dafka,na drodze? z kim popadnie? Oj,nieładnie,nieładnie ...
14-12-2013 [18:15] - Daf (niezweryfikowany) | Link: @ Przepiekna andzia, ...
Gasko z Pcimia Dolnego, zjezdzaj kurzy rozumku !
15-12-2013 [10:00] - andzia | Link: Oj,Dafka,Dafka ...
no widzisz czym się kończą spotkania na drogach z byle kim?
Byle jakim językiem!
A już myślałam,że się trochę postarasz w odpowiedzi,no,ale nie każdy może być błyskotliwy.
Natomiast zawstydziłaś mnie komplementem "przepiękna andzia",bo wiesz,urocza jestem,ale że "przepiękna"...
Za komplement dziękuję,zaś resztę złożę na karb Twoich emocji.
Jeszcze:Dafka,ja naprawdę potrafię czytać i to -o zgrozo!- ze zrozumieniem,więc nie musisz powtarzać komentarzy.
14-12-2013 [18:39] - Daf (niezweryfikowany) | Link: @ Przepiekna andzia...
Gasko z Pcimia Dolnego, nie wymadrzaj sie, kurzy rozumek za krotki... Zjezdzaj, bo placzesz sie "pod recami"....
14-12-2013 [17:44] - BoguslawHenryk | Link: Ten koment Daf
Utwierdza mnie w przekonaniu ze Daf to tez Kasia !!! Tak , obydwie tu oddelegowane ...!!!
14-12-2013 [17:52] - Daf (niezweryfikowany) | Link: @BoguslawHenryk=HerbuRobala w w przyszlosci moze Napoleon..
Skonczy sie przepusteczka i bedziemy mieli swiety spokoj...
15-12-2013 [10:55] - gorylisko | Link: ja,ja...volksvagen
j.w.
dla pewności poniżj link
https://www.google.co.uk/search?q=volkswagen+logo&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&source=iu&imgil=wypY0j6wpY8BxM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn0.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcSmJnhuhW5XvZqG7rWIgBThF_6OF8eceCMNjNPDnv19P7X2p7D_9g%253B688%253B717%253BYaij9TNVkxFjGM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.dastank.com%25252FVolkswagen-Logo-History.htm&sa=X&ei=FHytUuG9G--Z0AXNuIHoCw&ved=0CDgQ9QEwAg&biw=1252&bih=686&dpr=1#facrc=_&imgdii=_&imgrc=wypY0j6wpY8BxM%3A%3BYaij9TNVkxFjGM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.cartype.com%252Fimages%252Fpage%252FVolkswagen_1.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.dastank.com%252FVolkswagen-Logo-History.htm%3B688%3B717
gdyby was to kapusta i kwas
14-12-2013 [02:37] - Paweł Chojecki | Link: Zgadzam się!
Zgadzam się z Panią i pozdrawiam!
Paweł Chojecki
14-12-2013 [16:06] - gorylisko | Link: akurat w pana przypadku wcale mnie to dziwi
pewnikiem za dużo katolstwa jak na pan wydelikacony nosek "prawdziwego" chrześcijanina...
rozumiem, ze protesty przed jaruzelskiego domem tez są panu obce... w końcu
jesteście takie oświecone ludzie i święci jak cholera
15-12-2013 [12:09] - z Niemiec (niezweryfikowany) | Link: @ elig
Cytat:
" Stan wojenny złamał kręgosłup wielomilionowemu polskiemu ruchowi niepodległościowemu i umożliwił "transformację ustrojową", będącą oszustwem. "
-------------------------------------------
-------------------------------------------
Kregoslup " Solidarnosci ", jesli Solidarnosc wogole takowy miala, byl od samego poczatku zarazony PRL-owskim
rakiem. Niestety, rozbiory i PRL nauczylo Polakow bycia konformistami, a nawet oportunistami i dlatego wcale
mnie nie dziwi ze:
" Od 1981 roku wzrost liczby tajnych współpracowników bezpieki miał charakter lawinowy i wynosił ponad 30 proc. rocznie. Dynamika wzrostu początku lat 80 była porównywalna jedynie z pierwszą połową lat 50. (...) W rekordowym 1984 roku liczba pozyskanych TW w całym kraju wynosiła 18 756 osób... W 1988 r. było prawie 100 tys. tajnych współpracowników, tyle co w latach stalinowskich."
Tak sie sklada, ze lata 70-dziesiate i 80-dziesiate znam, poniewaz w tym okresie zawodowo przebywalem w Polsce
i nie moge sie nadziwic temu co sie u Was aktualnie odgrywa, ten podzial na " my " i na " ZOMO " czyli " oni "
jest dla mnie zupelnie niezrozumialy, a nawet smieszny, przeciez WIEKSZOSC tych zdeklarowanych " my " jeszcze
w latach 70-siatych bylo ZDEKLAROWANYMI zwolennikami panujacego wowczas ustroju.
Mam wrazenie, ze dopoki nie rozwiazecie tego problemu, Polska nadal bedzie europejskim " Pcimem ",
zaznaczam ze mieszkancy Pcimia to bardzo mili ludzie.
p.s.
Prosze NIE zapominac, ze w 1980 o " Solidarnosci " nikt nie mowil ze to " ruch niepodleglosciowy ".