Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Post Scriptum - adres do "ortodoksyjnych pisowców"

Krzysztof Pasierbiewicz, 12.09.2013
Przed dwoma dniami napisałem notkę pt. „Dziejowa szansa Jarosława Kaczyńskiego” ( http://salonowcy.salon24… ), którą zakończyłem następującą sentencją, cytuję:

„I właśnie dlatego uważam, że gdyby (podkreślam tryb warunkowy) wzorem biskupów polskich, którzy w roku 1965 ogłosili list w sprawie pojednania polsko niemieckiego, Jarosław Kaczyński właśnie teraz wzniósł się ponad boleść za śledztwo smoleńskie i ogłosił publicznie, najlepiej z Jasnej Góry, że „wybacza" i prosi o "wybaczenie”, mam na myśli jakiś gest kończący ostatecznie wojną polsko polską, co umożliwiłoby spokojne rządzenie, - intuicja mi podpowiada, że Prawo i Sprawiedliwość wygrałoby wybory z przewagą, co najmniej  sześćdziesięcioprocentową…”, koniec cytatu.

Odzewem na tę notkę było złorzeczenie ze strony komentujących notkę „ortodoksyjnych pisowców”, którzy zarzucili mi nawoływanie do „grubej kreski bis”.

Dodałem więc do tego tekstu stosowne Post Scriptum, które teraz Państwu zacytuję:

„Celem uniknięcia nieporozumień pragnę zaznaczyć, iż dziesiątki razy pisałem na blogu, że gruba kreska Mazowieckiego była zdradą ideałów "Solidarności" i zdania w tej kwestii nie zmienię.

Natomiast jestem zdania, że prezes Kaczyński, któremu nadarza się „dziejowa” szansa samodzielnego rządzenia, chcąc spokojnie i efektywnie kierować państwem musi wykonać jakiś gest kończący raz na zawsze wojnę polsko polską. Jeśli tego nie zrobi napotka na opór społeczny sporej części Polaków, który go wcześniej czy później znów zmusi do oddania władzy i "zabawa" zacznie się od nowa.

A ja tęsknię do stabilnych rządów praworządnych ludzi.

Dlatego uważam, że pan Prezes powinien wyraźnie powiedzieć, że nie będzie odwetu na szeregowych członkach Platformy, zaznaczając jednocześnie, że po ewentualnym objęciu władzy sporządzi białą księgę przewinień prominentów Platformy, którzy zostaną sprawiedliwie osądzeni za konkretne czyny. Chodzi o to, że moim zdaniem, Jarosław Kaczyński powinien wykonać właśnie teraz gest pojednawczy z wszystkimi Polakami, który pozwoliłby mu odzyskać sympatię, a przynajmniej zminimalizować wrogość do PIS, rozczarowanych Tuskiem i zrobionych w konia przez Michnika szeregowych wyborców Platformy.

Mam nadzieję, że rozwiałem wątpliwości tych, którzy mnie podejrzewają, iż nawołuję do kolejnej grubej kreski.

Na koniec chciałbym jeszcze zacytować „ortodoksyjnym pisowcom”, powtarzam „ortodoksyjnym”, którzy na szczęście stanowią marginalną część elektoratu Prawa i Sprawiedliwości, dziesiąty punkt mojej pisanej w styczniu notki pt. "Dziesięć grzechów partii Jarosława Kaczyńskiego" (http://salonowcy.salon24… ), cytuję:

"Po dziesiąte – naucz się przyznawać do błędów i jak ognia unikaj języka, jakiego w czasie minionym używali bałwochwalcy niejakiego Soso Dżugaszwili. 

Nie ulega wątpliwości, że służby obecnej władzy przyczyniły się do katastrofy smoleńskiej choćby tym, że doprowadzono do rozdzielenia wizyt premiera i prezydenta, a ostatnio odsłania się coraz więcej faktów dopuszczających możliwość zamachu.
 
Ale trzeba powiedzieć otwarcie, że takie praktyki nie byłyby możliwe, gdyby nie śmiertelny grzech Prawa i Sprawiedliwości, jakim było nieukaranie we właściwym czasie żadnego ze szkolonych w Moskwie funkcjonariuszy WSI w trakcie weryfikacji tej wrogiej Polsce agentury, która dzięki temu mogła się odrodzić.
 
Bo w czasie swoich rządów Prawo i Sprawiedliwość miało prezydenta, premiera, szefa IPN, prezesa NBP oraz dwie komisje weryfikacyjne. I choć były wszystkie potrzebne ku temu narzędzia, nie przeprowadzono wtedy najważniejszej reformy sankcjonującej odejście od ustaleń okrągłego stołu i dekomunizację polskiego państwa. A argumentacja, że nie było wykładni prawnej, by ujawnić i ukarać agentów WSI nie jest w stanie się obronić.
 
Ale ludzie są tylko ludźmi i wszyscy popełniamy błędy. Dlatego myślę, że gdyby obecnie Jarosław Kaczyński dokonał czegoś w rodzaju „aktu skruchy” za grzech zaniechania reform dekomunizacyjnych, zamknąłby usta zakompleksionemu Tuskowi, który go przedstawia opinii publicznej jako zakłamanego zatwardzialca. Powiem więcej. Moim zdaniem, takim gestem Jarosław Kaczyński odzyskałby zaufanie Polaków nabranych przez redaktora Gazety Wyborczej i doktrynerów osi Ordynacka - Czerska. 
 
Niestety ostatnio coraz częściej „ortodoksyjni” sympatycy Jarosława Kaczyńskiego piszą na moim blogu komentarze w niepokojącym stylu, przytaczam pierwszy z brzegu przykład takiego komentarza: 
 
"Zastanawiam się czemu Pańska krytyka PIS ma służyć. PIS jest jedyną partią, która ma jasne i oczywiste dla patriotów założenia, A Kaczyński mówi jasnym i prostym dla każdego tekstem. Chce Polski silnej i suwerennej. Kto występuje przeciwko niemu sam się określa wrogiem Polski. Kaczyński nie musi się z nikim dogadywać, bo albo się jest z nim, albo przeciwko Polsce. Dotychczas obserwowałam Pana felietony, teraz mam pewne zastrzeżenia, odnośnie pana zamiarów..."
 
Otóż uważam, że tego typu język płynący z określonego rodzaju mentalności, miast przyciągać do PIS potencjalnych wyborców, skutecznie ich do partii Jarosława Kaczyńskiego zniechęca...", koniec cytatu.

A „ortodoksyjnym pisowcom”, którzy będą pisać w komentarzach do dzisiejszej notki, żebym się nie tłumaczył odpowiadam z góry en bloc, że się z niczego nie wycofuję, a jedynie doprecyzowuję to, to czego nie zrozumieli, bądź nie chcieli zrozumieć.

Natomiast „racjonalnym pisowcom”, którzy się zapewne dziwią, dlaczego właśnie teraz tak ostro do pieca dokładam odpowiadam krótko:

Bo chcę, żebyśmy te wybory nareszcie wygrali.

Krzysztof Pasierbiewicz (nauczyciel akademicki)   
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 4752
Domyślny avatar

Magdalena

12.09.2013 17:32

"gdyby obecnie Jarosław Kaczyński dokonał czegoś w rodzaju „aktu skruchy” za grzech zaniechania reform dekomunizacyjnych, zamknąłby usta zakompleksionemu Tuskowi, który go przedstawia opinii publicznej jako zakłamanego zatwardzialca. Powiem więcej. Moim zdaniem, takim gestem Jarosław Kaczyński odzyskałby zaufanie Polaków nabranych przez redaktora Gazety Wyborczej i doktrynerów osi Ordynacka - Czerska." === że ci "nabrani" są już nabrani na stałe, naprawdę nie da się nimi gadać, powtarzają tylko bełkot o pisiorach i mniejszym złu i nic to, że pracują po kilkanaście godzin dziennie i ich dzieci nie mają żadnych widoków na pracę. To nie są jacyś prości ludzie czy żulki sprzed sklepu, proszę mi wierzyć. To są przedsiębiorcy, nauczyciele, ludzie 40+. Do nich trzeba mówić symbolem $ a nie odezwą narodową. Za zaniedbania dekomunizacji to akurat Jarosław jest jednym z tych, którzy zapłacili najwyższą cenę.
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

12.09.2013 19:57

Dodane przez Magdalena w odpowiedzi na Ja natomiast mam wrażenie, że

Ma Pani dużo racji, ale w moim środowisku widzę coraz więcej platformersów, którzy są do odzyskania. Trzeba tylko do nich dotrzeć z ofertą nowej jakości państwa. Zgadzam się, że niektórzy mają nieodwracalne bielmo na oczach, ale niech by się "nawróciło" powiedzmy 15% to już byłby wielki sukces PIS.
Pozdrawiam Panią serdecznie,
KP
Domyślny avatar

dogard

12.09.2013 20:04

Dodane przez Krzysztof Pasi… w odpowiedzi na Ja natomiast

mam na rozkladzie z 15 bylych POlszewickich wyborcow--w zyciu nie zaglosuja na Partie Oszustow, wiekszosc nie idzie na wybory--tez dobrze.
Domyślny avatar

łucyna

12.09.2013 18:22

Az mi zal ze ... ze cokolwiek pisałem pod wpisami tego "ortodoksyjnego bęcwała" ... jeszcze raz przytocze ... wSieci" , ukazał sie wywiad z A.Macierewiczem ... --------------------------- "Ludzie , ktorzy używają dawnego dorobku jako zasłony dla obecnych złych czynów , mylą się sądząc , że nie będzie to dostrzeżone" To cytat z jego wypowiedzi. --------------------------- Czy to jest w/g dr.Pasierbiewicza mowa "ortodoksyjnego pisowca" szkodząca tej ogromnej pracy J.Kaczyńskiego ?!. Czy to jest mowa nienawisci ?! ... czy moze mowa wołającego o wybaczenie ?!. A moze to droga do pojednania wzajemnego ... ?! --------------------------- Panie Pasierbiewicz jest Pan "żałosny" z tymi "pseudomądroakademickimi" radami ... nalezałoby człowieku ci napisac (tak jak w jednej z naszych najwiekszych komedii) ... "a kto ciebie słucha ..." i to by było cos najłagodniejszego co mozna do Pana napisac. To strach , paniczny strach Pana , Panie Pasierbiewicz ... szczury juz skaczą !!! PS - zaden , powtarzam zaden przyzwoity człowiek nie jest członkiem PO. Ba , na mysl by mu nie przyszło takim członkiem zostac. Zreszta , nawet ten szeregowy "członek" to ostatni łajdak i kanalia !!!.
Domyślny avatar

zdzichu z Polski

12.09.2013 19:22

Dodane przez łucyna w odpowiedzi na Co za bełkot

było by milo gdyby Pani powiedziała co z łajdakami i kanaliami oraz tymi co ich wybierali i najprawdopodobniej ponownie na nich zagłosują - piszę tu o sobie - zamierza Pani zrobić. Czekam niecierpliwie.
Domyślny avatar

łucyna

12.09.2013 19:35

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na ostatni łajdak i kanalia

co zamierzam zrobic z takim posowieckim pomiotem ... to juz nie bedzie ci miło.
Domyślny avatar

zdzichu z Polski

12.09.2013 19:45

Dodane przez łucyna w odpowiedzi na jak ja ci napisze

cóż Ciebie powstrzymuje Polska Patriotko?
Domyślny avatar

łucyna

13.09.2013 08:39

Dodane przez łucyna w odpowiedzi na jak ja ci napisze

i innej posowieckiej swołoczy https://www.youtube.com/…
Domyślny avatar

zdzichu z Polski

13.09.2013 09:48

Dodane przez łucyna w odpowiedzi na do "POmylenca" jak nie rozumie

albo masz w stosunku do takich jak ja konkretne plany - pozbawienie pracy, mieszkania, praw obywatelskich etc... może nawet fizyczną eliminację, albo nie masz nic w zanadrzu i po prostu piep.... od czasu do czasu groźby i inwektywy po to by sobie ulżyć bo coś cię uwiera. łucyno zastanów się nad sobą, może zamiast poświęcania czasu na wpisywanie komentarzy należało by udać się do lekarza. Jest taka jednostka chorobowa, nazywa się ona zespołem Tourette'a. Objawia się między innymi ciągłym wypowiadaniem bezsensownych bluzgów.
Domyślny avatar

Daf

13.09.2013 11:10

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na łucyno

Zespol Tourette'a wzmacnia talent u ludzi obdarzonych talentem. To jest dowiedzione ! Geniusz muzyczny wszech czasow, Mozart mial zespol Tourette'a. Natomiast ta zagubiona istotka (i wiele innych), starajaca sie nas przesladowac musi cierpiec na cos innego. Nie ma juz mozliwosci dyskutowania, wymiany doswiadczen i pogladow - jak szarancze rzucaja sie na nas ci nieszczesnicy.
Domyślny avatar

ruisdael

13.09.2013 07:41

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na ostatni łajdak i kanalia

co zrobi "łucyna", ale Pan powinien kanałami chodzić, aby nie spoglądać porządnym ludziom w oczy...
Domyślny avatar

Daf

13.09.2013 08:18

Dodane przez ruisdael w odpowiedzi na Trudno mi powiedzieć

A dlaczegoz to ? Moze zechce Szanowny Pan swoje poglady uzasadnic ? A kto jest zdaniem Szanownego Pana porzadny i dlaczego glupota, chamstwo, opluwanie Bogu ducha winnych obywateli, intrygi - sa w Polsce "IN" ? Czy Szanowny Pan zdaje sobie sprawe, ze takie zachowania nie maja miejsca w krajach cywilizowanych ? I ze takze dlatego ani z Polska, ani z Polakami NIKT sie w swiecie cywilizowanym nie liczy ? Bylabym bardzo zobowiazana za odpowiedz Szanownego Pana
Domyślny avatar

łucyna

13.09.2013 08:29

Dodane przez Daf w odpowiedzi na @ ruisdael 13.09.2013 07:41

>>> i dlaczego glupota, chamstwo, opluwanie Bogu ducha winnych obywateli, intrygi - <<< to o sobie ...Daf tu gdzies obok daje pani tego najlepsze dowody !!! No ale posowiecki pomiot taki poziom reprezentuje.
Domyślny avatar

łucyna

12.09.2013 18:32

"Po dziesiąte – naucz się przyznawać do błędów i jak ognia unikaj języka, jakiego w czasie minionym używali bałwochwalcy niejakiego Soso Dżugaszwili. ----------- Przygadywała łopata gracy a oba ... jednacy. Ale to "oba" to bardziej tyczyłoby sie Pana.
Domyślny avatar

dogard

12.09.2013 19:12

POuczajacy KACZYNSKIEGO--gowinek przy nim to petak...
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

12.09.2013 20:00

Dodane przez dogard w odpowiedzi na nie ma to jak ortodoxyjni madrale

@Zdzichu z Polski  @Łucyna  @dogard  @All
Uprzejmie zawiadamiam, że będę odpowiadał tylko na sensowne komentarze.
Pozdrawiam serdecznie,
KP
Domyślny avatar

łucyna

12.09.2013 20:07

Dodane przez Krzysztof Pasi… w odpowiedzi na nie ma to jak...

pomału Panu nick-ów braknie na tym portalu ... wspomoc sie prosze z salon24 , tam jeszcze cos do "obsmyczenia" zostało.
Domyślny avatar

zdzichu z Polski

12.09.2013 20:14

Dodane przez Krzysztof Pasi… w odpowiedzi na nie ma to jak...

zawsze gdy oczekuję komentarza, odpowiedzi z Pańskiej strony dość wyraźnie to sygnalizuję. Ja chciałbym dowiedzieć się jaki los szykuje mi Łucyna. Czyżby coś na ten temat Pan coś wiedział?
Domyślny avatar

Daf

12.09.2013 19:58

wracajac do tworczosci Dostojewskiego, o ktorej poprzednio u Pana pisalam, musze z przykroscia stwierdzic, ze potomstwo fornali rozmnozylo sie i to jest ta kara ktora Polske spotyka. Byloby najlepiej, gdyby Pilsudski wstal z grobu i zrobil porzadek, ale na to nie mozna przeciez liczyc. Potomstwo fornali nie jest zainteresowane zadnymi zmianami, jedynie narzekaniem, zglaszaniem roznych roszczen, obciazaniem wina za wszelkie niepowodzenia "tych innych", bluzganiem i intrygami. Dlatego bylabym Panu bardzo wdzieczna, gdyby zechcial Pan w przyszlosci ograniczyc swoje zaangazowanie dla dobra sprawy. Czy mozna sie dziwic, ze z takim krajem i takim spoleczenstwem nikt w swiecie sie nie liczy, nikt Polakow nie lubi i nie szanuje ? Serdecznie Pana pozdrawiam
Domyślny avatar

łucyna

12.09.2013 20:29

Dodane przez Daf w odpowiedzi na Szanowny Panie Profesorze,

mdm. Daf --------------------- > Trzeba wiedziec, jak sie robi kariere - ale ta wiedze wynosi sie z porzadnego domu rodzinnego < --------------------- Pani sie dom rodzinny pomylił z domem p.....m !.
Domyślny avatar

kasia

12.09.2013 22:42

zgadzam sie z Panem ze czas skonczyc wojne polsko -polską ale nie zgadzam sie ze Pan Kaczynski ma prosic o "wybaczenie"....ZA CO??? Uwazam tez ze tego co stalo sie w Smolensku nie mozna wybaczyc....w tej sprawie powinno byc uczcziwe sledztwo i winni powinni byc ukarani ,jezeli....POLSKA MA BYC PANSTWEM PRAWA... PIS i Jaroslaw Kaczynski powinien to wyraznie powiedziec po to zeby nie bylo niedomowien i zeby nie mozna bylo przekrecac jego wypowiedzi tak jak po wywiadzie w Krynicy... Tak wiec ....NIE ZEMSTA ale SPRAWIEDLIWOSC i uczciwe sledztwo wtedy ludzie nawet ci popierajacy platforme potrafia to zrozumiec. NIE MA SKUTKU BEZ PRZYCZYNY i niestety PIS swoimi blednymi decyzjami przyczynil sie tez do tego co teraz w Polsce mamy i w tym tez przyznaje Panu racje... "Prawda jest tez to ze "ortodoksyjni zwolennicy PIS-u" przynosza PIS i Kaczynskiemu wiecej szkody niz pozytku. Widze to w swoim otoczeniu i pomimo tego ze PIS ma duze poparcie (chociaz wcale nie takie duze jak niektorzy tu krzycza) duzo osob nie ma zamiaru isc na wybory....DLACZEGO?????? Moze niektorzy ci co tak bluzgaja na Pana odpowiedza sobie na to pytanie.... Zeby PIS mogl wygrac i zeby mogl rzadzic potrzebne jest mu duzo wieksze poparcie jak ma i powinien zdobywac zwolennikow....moze niektorzy wezma to pod uwage....i zamiast krzyczec zaczna MYSLEC... Pozdrawiam Pana.
Krzysztof Pasierbiewicz
Nazwa bloga:
Echo24
Zawód:
Emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta niezależny, autor, tenisista, narciarz, człowiek wolny
Miasto:
Kraków

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 593
Liczba wyświetleń: 12,555,469
Liczba komentarzy: 30,114

Ostatnie wpisy blogera

  • Niedorżnięta wataha
  • List otwarty do prof. Pawła Śpiewaka
  • A jednak miałem nosa pisząc, że mi nie po drodze z PiS-em

Moje ostatnie komentarze

  • Pamięta Pan jeszcze? - vide: https://raskolnikow2.fil… Serdeczności!
  • @Autor & @ALL   ---   W wolnej chwili zapraszam do lektury - vide: https://www.salon24.pl/u…
  • Jacy akademicy, takie uniwersytety - czytaj: https://www.salon24.pl/u…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Nieznane oblicze Witolda Gadowskiego
  • Kraków olał post-komuszą subkulturę TVN-u
  • Pytanie prawicowego blogera do posłanki Scheuring-Wielgus

Ostatnio komentowane

  • Alina@Warszawa, Niestety owo PROSTACTWO (skupione wokół Tuska) wróciło do władzy. Że to niewyobrażalne "prostactwo" nie trzeba nikogo przekonywać - kto inny mógłby przyswoić i używać 8* w przestrzeni publicznej do…
  • Beskidzki Góral, Tego platfusa przejrzałem na wylot. Hedonista, wlazłby do doopy, każdemu za kilka kliknięć i marzy o zerżnięciu na boku głupiej dziewoi.
  • keram, Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma !!! Z uporem maniaka  część z nas nie potrafi się zadowolić tym czym dysponujemy , tym co mamy, lecz natychmiast przechodzi do natarcia. …

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności