Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Wzrost wydajności pracy zlikwiduje państwa
Wysłane przez Grzegorz GPS Św... w 13-12-2022 [13:37]
Zbieranie podatków to od zawsze był najlepszy interes. To nie znaczy, że tak musi być zawsze. Ten interes wymaga pewnych warunków do tego, by był opłacalny. Główny warunek jest taki, że siłą, stosując terror, da się ściągnąć więcej niż poprzez dobrowolną współpracę. Póki daje się ludzi terroryzować i ściągać od nich haracze bez obniżania im wydajności pracy, póty to świetny interes.
Jednorazowa kradzież nie da stałego zysku – dużo lepszy interes to mieć stały abonament na kradzież i pozwolić by okradany cały czas pracował i wytwarzał zysk, który mu się odbiera systematycznie. Ale jak mu zabierzemy zbyt dużo, za bardzo ofiarę ograniczymy w osiąganych zyskach, to i sami stracimy. Więc ważne jest by to, ile odbieramy, ustawić optymalnie – nie za dużo i nie za mało. O tym mówi krzywa Laffera. Podatek 0% nie da żadnych wpływów – i tak samo nic nie da podatek 100%. Więc maksimum jest gdzieś pomiędzy.
To, gdzie jest ten optymalny punkt, dający maksimum zysków ze zbierana haraczy zależy od tego, jak terroryzowanie wpływa na wydajność pracy. Jeśli nawet malutka groźba użycia przemocy spowoduje całkowite sparaliżowanie ofiary, to z niej nic siłą nie wyciągniemy. Ale malutkie groźby w mało znaczących sprawach ludzi nie paraliżują, nadal są wydajni. Niemniej już duża groźba w kwestiach ważnych może spowodować marazm i niechęć do roboty. A wiele terrorystycznych gróźb w wielu ważnych sprawach na pewno wywoła poddanie się i zaprzestanie pracy. Więc trzeba ten terroryzm stosować w sposób wyważony, tak by nie ograniczać wydajności pracy ofiary.
Powoli dochodzimy do stanu, w którym nawet najdrobniejsza groźba użycia przemocy, by odebrać nawet małą część owoców pracy ludzi, powoduje obniżenie ich wydajności pracy. Więc czas państw się kończy, bo coraz mniejsze znaczenie mają prace, które mogą wykonywać niewolnicy.
Niewolnictwo w postaci przywiązania do roli chłopa pańszczyźnianego czy Murzyna do farmy bawełny, którymi można było handlować, zostało zlikwidowane, bo po prostu przestało się opłacać. Jeszcze dwieście lat temu można było powiedzieć, że posiadanie niewolników to najlepszy interes pod słońcem. A dziś to już nie jest interes – więcej się zarobi, zatrudniając ludzi chcących pracować dobrowolnie. Wynika to z tego, że drastycznie wzrosła wydajność pracy i już nie ma popytu na proste prace, które może wykonywać sterroryzowany niewolnik.
Gdy rozwinie się robotyzacja, to już w ogóle nie będzie prostych prac dla ludzi – wszystkie będą bardzo wyrafinowane. A do wyrafinowanych prac wymagana jest pełna wolność. Na tym na przykład wygrywa Elon Musk – zapewnia swoim naukowcom najlepszy możliwy komfort pracy, godząc się na wszelkie ich fanaberie. Rolnika można sterroryzować i nadal będzie tak samo tyrał za pługiem. Programisty i naukowca już się nie da. Można go oczywiście sterroryzować, ale to drastycznie obniży mu wydajność.
Bankructwo państw prowadzące do ich zaniku, czyli w istotny sposób ograniczenie działań terrorystycznych, spowoduje rozkwit już istniejącego człowieczeństwa. To, co w ludziach dobre, będzie mogło wreszcie się rozwinąć, bo zło przestanie się opłacać. Wiele konfliktów społecznych zaniknie, bo są one generowane przez państwo – a to spowoduje, że ludzie odetchną, zyskają więcej wolności i swobody, a więc lepiej i taniej będą mogli realizować swoje dzisiejsze marzenia i pragnienia.
Ludzie nadal będą rozwijać kulturę (i tą techniczną, i tą artystyczną), tylko będą to robić sprawniej, bo synergiczny efekt współpracy wzrośnie. To zmieni stosunki społeczne na lepsze, bo więcej ludzi będzie mogło skupić się na rozwijaniu swoich talentów. Będzie mniej konfliktów. Najwięcej konfliktów wywołuje terroryzm, a on nie będzie się już opłacał.
Ja rozumiem, że większość ludzi nie tylko nie chce żyć na wolności, ale nawet sobie nie wyobraża tego, że można być wolnym i jak na wolności żyć. Każdy ma niewolniczą mentalność, bo tak od dziecka go wychowało państwo. Ale nic na to nie poradzicie, że wasz pan zbankrutuje, opuści was i będziecie musieli sobie sami radzić. Lepiej już dziś się na to przygotować, bo jak was to zaskoczy, to umrzecie w pierwszej kolejności.
Nie wiecie, jak się ubezpieczyć od choroby? Nie wiecie, jak kupić usługi detektywistyczne i ochroniarskie? Nie wiecie, jak się zabezpieczyć na starość? Nie wiecie, jak zorganizować szkołę dla dzieci? Jeśli tego wszystkiego nie wiecie, to jak tylko dzisiejszy terrorysta, który was hoduje jak bydło, zniknie, to wy zginiecie razem z nim. Więc radzę już dziś o tym pomyśleć.
A poza tym sądzę, że Federację Rosyjską należy zniszczyć.
Grzegorz GPS Świderski
t.me/KanalBlogeraGPS
PS. Notki powiązane:
- Lenistwo pokona terroryzm
- Jak zbankrutują państwa?
- Wolnościowa kultura organizacyjna
- Przygotujcie się do wolności!
Tagi: gps65, wydajność pracy, terroryzm, państwo, haracze, podatki, polityka
Komentarze
13-12-2022 [14:13] - zbychbor | Link: Stop przynudzaniu.
Stop przynudzaniu.
Ostrzegam czytelników, że nie da się odprzeczytać.
13-12-2022 [17:14] - Grzegorz GPS Św... | Link: Ja wiem, że to, o czym piszę,
Ja wiem, że to, o czym piszę, jest nudne, bo to są sprawy proste, łatwe i oczywiste. To już gimnazjaliści rozumieją. Ale ja piszę to tu, w środowisku PRL-owskich dziadersów, którzy mogą tak prostych kwestii nie rozumieć, więc przyda im się takie proste wytłumaczenie. Lepiej by się wcześniej dowiedzieli, że ich ukochana statolatria przestaje być aktualna, lepiej by wiedzieli, że już niedługo przestaną być bydłem hodowlanym, że ich pan zaniknie i będą sobie musieli radzić na wolności.
13-12-2022 [15:50] - r102 | Link: No super - zlikwiduje - ale
No super - zlikwiduje - ale jak potem wszystko pierdolnie i wydajność spadnie - znowu odżyją państwa :-)
13-12-2022 [17:09] - Grzegorz GPS Św... | Link: To, co opisuję, to jest
To, co opisuję, to jest ewolucja, a nie rewolucja. Nie będzie żadnego wyróżnionego momentu, który można by nazwać "pierdolnięciem" w jakąkolwiek stronę. Upadek państw będzie powolny, stopniowy, nie znikną nagle, ale będą powoli obumierać — na dodatek każde w innym tempie. Najpierw rozlecą się mocarstwa. Po prostu działania pokojowe będą drobnymi kroczkami zastępować działania terrorystyczne. Tu o tym dokładniej pisałem: https://naszeblogi.pl/63633-ja...
13-12-2022 [20:55] - spike | Link: Byli już tacy podobni,
Byli już tacy podobni, nazywali się Marks, Engels, Lenin, doszedł Świderski, a wszystko zaowocowało dyktaturą, biedą, głodem i śmiercią.
Zabawne jest, że nasz ewolucjonista nie zauważa, że złe państwo zostanie zastąpione przez kolejny dyktat pracodawców, jakby nie regulacje płac minimalnych, to w Polsce dalej praca byłaby za wiaderko ziemniaków, jak w Chinach za miskę ryżu.
Już ktoś powiedział, że fanatyzm, jest gorszy od faszyzmu, Świderski jest tego przykładem.
14-12-2022 [01:47] - Grzegorz GPS Św... | Link: Ja takie komentarze
Ja takie komentarze przewidywałem i już wcześniej napisałem odpowiedź w postaci notki: https://naszeblogi.pl/64584-cz...
13-12-2022 [20:46] - spike | Link: Mówiąc wprost, jesteś
Mówiąc wprost, jesteś bolszewikiem, nawet tego nie wiedząc.
16-12-2022 [17:09] - Grzegorz GPS Św... | Link: Skąd wniosek, że zbychbor
Skąd wniosek, że zbychbor jest bolszewikiem?
13-12-2022 [21:13] - Chatar Leon | Link: Nie zgadzam się z autorem,
Nie zgadzam się z autorem, natomiast, uczciwie mówiąc, tego rodzaju utopie to raczej klimaty Korwin/Balcerowicz/podręczniki dla pierwszego roku do ekonomii aniżeli utopie lewackie wymyślane przez idiotów na poziomie partii Razem.
Podstawowym grzechem tego rodzaju pomysłów jest bezkrytyczne przenoszenie podręcznikowych modeli w rzeczywistość.
To trochę tak, jakby wierzyć że koła, kwadraty, punkty, proste albo liczba π były jakimiś namacalnymi konkretami w świecie zmysłowym. Stąd się biorą parareligijne kulty czegoś takiego jak "wolny rynek", czyli podręcznikowych modeli, które bardzo trudno byłoby odzwierciedlić w realu.
14-12-2022 [01:52] - Grzegorz GPS Św... | Link: Prywatne niewolnictwo upadło
Prywatne niewolnictwo upadło realnie, a nie książkowo. Stało się to w prawdziwym świecie, a nie w teorii. Jak to się zatem stało? Ludzie nagle moralni się stali? Nie było przyczyn ekonomicznych? A jeśli były to jakie? Dwieście lat temu abolicjonistom też mówiono, że ich koncepcje to utopia. Jak to możliwe, że abolicjonizm wygrał?
14-12-2022 [02:46] - spike | Link: "Prywatne niewolnictwo upadło
"Prywatne niewolnictwo upadło realnie"
do ciebie po ludzku nie można cokolwiek powiedzieć, nie rozumiesz tego co sam piszesz, to każdego rozsądnie myślącego wkur..za, niewolnictwo feudalne nie istnieje, ale jest nowe, korporacyjne, partyjne, związkowe etc., jak tego nie widzisz, toś kiep. Człowiek nigdy nie był i nie będzie wolny, zawsze od czegoś czy kogoś będzie zależał, po prawdzie cała przyroda, łącznie z kosmosem jest skutkiem jakiej przyczyny.
14-12-2022 [03:54] - Grzegorz GPS Św... | Link: No przecież to jest istota
No przecież to jest istota tego, co piszę: niewolnictwo prywatne upadło, ale pozostało to państwowe. Ale ono też wkrótce upadnie z tych samych powodów, co upadło to prywatne, bo się przestaje opłacać. Tu masz moralną cześć wyjaśnienia: https://www.salon24.pl/u/gps65... - jak czegoś nie zrozumiałeś, to pytaj. Człowiek zawsze będzie niewolnikiem przyrody, ale wkrótce przestanie być całkowicie niewolnikiem innych ludzi, bo niewolnictwo państwowe przestaje się ekonomicznie opłacać, tak jak w ciągu ostatnich dwustu lat przestało się opłacać niewolnictwo prywatne. Jesteśmy teraz na granicy opłacalności tego niewolnictwa państwowego.