Zespołowe przeciążenie Laska i Millera

W październiku 2013 roku Adrian Wachowiak z z portalu „Nowy Polski Show” zwrócił się do pana Macieja Laska z pytaniem, kto kiedy i jak obliczył wartość przeciążeń w samolocie TU-154 (określoną jako 100 g) w raporcie Millera. Po 2 miesiącach otrzymał odpowiedź, z której nic nie wynikało. Lasek zasłaniał się przepisami MON, że materiały są tajne. Uzasadnienie nie było prawdziwe, ponieważ prace komisji były zakończone.

Adrian Wachowiak złożył skargę na bezczynność Zespołu kierowanego przez M. Laska do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie (WSA). Po 10 miesiącach odbyła się rozprawa. W wyroku sąd stwierdził bezczynność organu, jednak bez rażącego naruszenia prawa. Sąd postanowił, że Maciej Lasek musi zwrócić koszty procesu i odpowiedzieć na pytania. Lasek nie wniósł skargi kasacyjnej, wyrok się uprawomocnił. Odpowiedział bardzo wymijająco, że podana wartość była obliczona przez lekarza specjalistę.

Kilka dni temu w Augsburgu podczas konferencji ISASI Glenn Jorgensen zadał to samo pytanie Maciejowi Laskowi i Wiesławowi Jedynakowi po prezentacji ich autorstwa na temat katastrofy smoleńskiej. Na tym wideo można „zobaczyć”, bo nie usłyszeć ich odpowiedź (wideo na końcu wpisu)

Zatem skąd się wzięło owe 100g?

Dzisiaj już wiemy, że podczas sekcji zwłok w Moskwie nie byli obecni ani polscy prokuratorzy, ani patolodzy. Wiemy, że do czasu opublikowania raportu nie wykonano żadnej sekcji zwłok w Polsce. Wiemy, że komisja nie dysponowała wiarygodnymi protokołami sekcji z Moskwy. Wystarczy przypomnieć zamianę ciał ofiar czy niezgodny ze stanem faktycznym opis „badanych” ciał. Większość tych protokołów posekcyjnych dotarła do Polski już po zakończeniu prac komisji Millera.

Najlepszym podsumowaniem jest cytat z „Uwag Rzeczypospolitej Pokskiej jako państwa rejestracji i państwa operatora do projektu Raportu końcowego badania wypadku samolotu Tu-154M nr boczny 101, który wydarzył się w dniu 10 kwietnia 2010 r., opracowanego przez Międzypaństwowy Komitet Lotniczy MAK”, z grudnia 2010 r:

1.13.1 Badania medyczno-trasseologiczne
Strona polska nie może odnieść się do treści tego podrozdziału z powodu nieudostępnienia przez stronę rosyjską następujących informacji:
- dokumentacji z badań sądowo-lekarskich załogi statku powietrznego, wraz z wynikami badań toksykologicznych i identyfikacyjnych;
- protokołu oględzin miejsca zdarzenia (strona polska nie posiada wiedzy, gdzie znajdowały się poszczególne strefy oględzin i jak były oznaczone);

Mimo takich ewidentnych błędów, zaniedbań i braków, w Raporcie Millera na stronie 73 napisano:

Oceniając charakter powstałych obrażeń głowy, klatki piersiowej i kręgosłupa, na ciała członków załogi w krótkim czasie oddziaływało udarowe przeciążenie nie mniejsze niż 100 g.

Proszę porównać ten fragment z jego odpowiednikiem w Raporcie MAK na stronie 89 (pisownia oryginalna):

According to the nature of head injuries (multifragmented scull fractures with ejected brain substance), chest and spinal chord injuries, the crew member bodies for a short period of time were exposed to impact forces of about 100g and more...

Bądźmy jednak sprawiedliwi, Komisja Millera zdobyła się na własną analizę, na tej samej stronie 73 możemy przeczytać:

Zgodnie z trajektorią przemieszczania się statku powietrznego po powierzchni ziemi, na członków załogi oddziaływało przeciążenie udarowe w osi „x” w kierunku „plecy-pierś”.

Sądzę, że jest to efekt przeciążenia udarowego w osi „y”.

 

YouTube: 


Forum jest miejscem wymiany opinii użytkowników, myśli, informacji, komentarzy, nawiązywania kontaktów i rodzenia się inicjatyw. Dlatego eliminowane będą wszelkie wpisy wielokrotne, zawierające wulgarne słowa i wyrażenia, groźby karalne, obrzucanie się obelgami, obrażanie forumowiczów, członków redakcji i innych osób. Bezwzględnie będziemy zwalczali trollowanie, wszczynanie awantur i prowokowanie. Jeśli czyjaś opinia nie została dopuszczona, to znaczy, że zaliczona została do jednej z wymienionych kategorii. Jednocześnie podkreślamy, iż rozumiemy, że nasze środowisko chce mieć miejsce odreagowywania wielu lat poniżania i ciągłej nagonki na nas przez obóz "miłości", ale nie upoważnia to do stosowania wulgarnego języka. Dopuszczalna jest natomiast nawet najostrzejsza krytyka, ale bez wycieczek osobistych.

Komentarze

Obrazek użytkownika NASZ_HENRY

30-08-2015 [11:57] - NASZ_HENRY | Link:

Lasek dołącza do grona POdejrzanych o mataczenie ;-)

Obrazek użytkownika kano

30-08-2015 [19:19] - kano | Link:

Jest tam już od dawna z Millerem i spółką, a materiał przebogaty.

Obrazek użytkownika Teresa Bochwic

30-08-2015 [13:20] - Teresa Bochwic | Link:

Nurtuje mnie pytanie, czemu Glen Joergensen zapytał o to panów z zespołu Laska PO w pustej sali, gdy wszyscy już wyszli. Taką kompromitację należało chyba zrobić publicznie?

Obrazek użytkownika xena2012

30-08-2015 [17:50] - xena2012 | Link:

no właśnie ,tym samym dał im możliwosć panicznej ucieczki.

Obrazek użytkownika kano

30-08-2015 [19:09] - kano | Link:

Glenn zabrał głos w publicznej dyskusji po referacie, i jak skarżył się Lasek, zabrał cały czas. Dyskusję przerwał prowadzący sesję, bo spieszył się na obiad

Obrazek użytkownika MFW

30-08-2015 [15:40] - MFW | Link:

Rzeczywiste wartości przeciążeń:
Boeing 747 ma twarde przyziemienie
- predkosc opadania 7 m/sek
- predkosc pozioma 240 km/h
- zmierzone przeciązenie: 2,86g
www.aaib.gov.uk/cms_resources....
Tu cała seria pomiarów przy rzeczywistych zderzeniach z ziemią
www.dtic.mil/cgi-bin/GetTRDoc?...

Obrazek użytkownika kano

30-08-2015 [19:22] - kano | Link:

Dzięki za linki:)