Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Prof. Kieżun i padalce

eska, 23.09.2014
Bezpośrednią inspiracją do przygotowania tekstu były dwie okoliczności: wyjątkowa aktywność prof. Kieżuna, którą umożliwiły mu zwłaszcza prawicowe media, oraz postawa tych, którzy znając prawdę o jego uwikłaniu w kontakty z SB, w dalszym ciągu kreowali jego wizerunek bez skazy. [......] Symbolem tego wszystkiego jest wielkoformatowe zdjęcie Kieżuna umieszczone na wieży Muzeum Powstania Warszawskiego.....
To cytat z wczorajszego artykułu Cenckiewicza i Woyciechowskiego w "Do Rzeczy".

Ma rację Gontarczyk, pisząc :
To jest publikacja po prostu skandaliczna. Wydaje mi się, że za opublikowaniem takiego artykułu stała tylko i wyłącznie zemsta na człowieku, który wypowiadał się inaczej, niż autorzy „Do Rzeczy” na temat Powstania Warszawskiego. Tu chyba nie ma żadnych innych powodów, i raczej nie da się dorobić żadnej ideologii.  Zemsta to raczej niskiego formatu motywacja.

Wyjątkowa aktywność prof. Kieżuna to nic innego, tylko ostry spór z Zychowiczem i całą resztą tych opluwaczy o Powstanie Warszawskie.
A kim są ci, którzy znają prawdę? Jak się okazuje był wśród nich miedzy innymi śp. Lech Kaczyński, który za pośrednictwem śp. Władysława Stasiaka wyjaśniał temat w momencie, kiedy prof. Kieżun przystąpił do komitetu poparcia L. Kaczyńskiego w 2005 roku.
Jednym słowem - panowie popluli sobie i na Kieżuna i na Lecha Kaczyńskiego – tylko pogratulować!

Pominę oczywiste kłamstwa (rzekomo napisana książka), nie zbadanie w ogóle wyjaśnień co do współpracy Kieżuna z Amerykanami itd., nie będę robić rozbioru logicznego tego paskudztwa. Poza wszystkim innym nie pokazali żadnego pisma świadczącego o rzeczywistej współpracy, podpisanego przez Kieżuna, mimo podobno 900 stron dokumentów.
Ale najbardziej ich wkurza to zdjęcie, gdyby umarł, albo chociaż miał sklerozę, a on żyje i ośmiela się ich krytykować. 
Dno i pięć metrów mułu!
  Jeszcze trzeba coś dodać, co wszystkim umyka. Otóż Cenckiewicz poparł brednie Zychowicza o dowódcach Powstania (rozbijanie mitu na wzór PRL), a Woyciechowski był v-ce szefem komisji d/s weryfikacji WSI.
I teraz mamy sytuację, w której za chwilę okaże się, że usprawiedliwienia Kieżuna są wiarygodne, a panowie autorzy nie dopełnili obowiązków rzetelności badawczej i publicystycznej.
Tym samym to oni staną się niewiarygodni, a komu to jest na rękę, to już chyba nie trzeba pisać. Jednym słowem wojskówka znowu rozrabia prawicę, dziwię się tylko, ze ludzie tak doświadczeni dali się wpuścić w tak prostacką grę. Do tego o mało nie przyczynili się do śmierci Kieżuna. A może ktoś na to liczył?
Kieżun mieszka sam, jest poważnie chory, zanim by się dowiedziano o jego śmierci, to materiał już by się ukazał – wtedy dopiero byłaby jazda!
Głupota i chore ambicje to najczęstszy powód rozwalania prawicy od środka, jak widać, działa nadal perfekcyjnie.



 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 17026
Domyślny avatar

anu

23.09.2014 14:34

To są "PODELCE".
eska

eska

23.09.2014 14:53

Dodane przez anu w odpowiedzi na To są "PODELCE".

PODLECE - zgadzam się.
Ale najlepsze jest to, że obaj uczestniczyli w weryfikacji WSI. I teraz już są załatwieni na amen. Teraz już spokojnie WSI można zabrać się za Macierewicza.
angela

angela

23.09.2014 15:24

Mozna łatwo powiazac, kto atakowal autorow "Resortowych dzieci", Brońcie prof.Kiezunia, bo jest niszczone wszystko co wartosciowe w Polsce, a przede wszystkim ludzie. Przesladowani, zabijani, a pozostaną tylko zdrajcy i sprzedawczyki.Oni Polski nie poddzwigna.
Janko Walski

Zbigniew Gajek vel Janko Walski

23.09.2014 17:55

Cenckiewicz ma wielkie zasługi w odsłanianiu prawdy o rosyjskiej agenturze w Polsce i jest w tym bezkompromisowy. Zaszedł dysponentom agentury głęboko za skórę i z pewnością trafił na celownik. Czy inne motywy odgrywały jakąś rolę w jego przypadku (o Zychowiczu nie będę się wypowiadał)? Wątpię. Niezrozumiały dla mnie pozostaje tylko jego atak na znakomitą pracę Pawła Zyzaka.
Teresa Bochwic

Teresa Bochwic

23.09.2014 20:50

Dodane przez Janko Walski w odpowiedzi na Cenckiewicz ma wielkie

Ma również zasługi w promowaniu zaskakujących książek i koncepcji o konieczności sojuszu z Hitlerem itd. Sprawa w tzw. środowisku jest znana ze słyszenia od 3 lat, Darskiemu, jak pisze od ponad roku, od jakiegoś czasu z dokumentów. Czemu zostala "odpalona" teraz? Na myśl przychodzi jednak podsumowanie rocznicy Powstania, tego "obłędu 44", tak promowanego w tym środowisku.
Marek1taki

Anonymous

23.09.2014 19:37

@autor Sednem sprawy jest czy Prof. Kieżun jest kolaborantem czy nie jest. Pani przyjmuje za pewnik, że nie. Opierając się na aktach SB Cenckiewicz i Woyciechowski twierdzą, jak wnioskuję z Pani tekstu i burzy jaka się rozpętała, że tak. Tymczasem w realiach PRLowskich - najwyraźniej zapomnianych - nie mieściło się by AKowcy byli przez władze nagradzani tytułami naukowymi, wyjazdami zagranicznymi do USA i ONZ, popłatnymi zagranicznymi kontraktami zawodowymi. Jeśli nie zostali zabici albo wywiezieni do kopalni uranu to mogli się cieszyć jeśli zostali przyjęci na studia, nie trzeba było być AKowcem aby nie dostać paszportu, a wyjazd na kontrakt osoby spoza układu w latach osiemdziesiątych kojarzył się z propozycją od SB. System nie był szczelny i mogło się zdarzyć, że ktoś w czepku urodzony był przez władze traktowany jak święta krowa Wyobraźmy sobie hipotetycznie, że np. SB myślało, że pracuje dla wywiadu wojskowego albo bezpośrednio dla towarzyszy radzieckich, a druga strona odwrotnie. Nikt w tamtych czasach nie pomyślałby jednak by prowadzić szczere rozmowy w towarzystwie takiej osoby, co najwyżej o pogodzie.
Teresa Bochwic

Teresa Bochwic

23.09.2014 20:57

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na @autor Sednem sprawy jest czy

W sprawie zaszłości wystarczy poczytać wyjaśnienia prof. WK na TV Republika.
eska

eska

24.09.2014 01:39

Dodane przez Teresa Bochwic w odpowiedzi na W sprawie zaszłości wystarczy

W tej książce są również wyjaśnienia kontaktów z SB >
2013 – "Magdulka i cały świat. Rozmowa biograficzna z Witoldem Kieżunem przeprowadzona przez Roberta Jarockiego."
A banda potępieńców wyje : przyznaj się, przyznaj się. Tumaństwo i magiel, ot co.
Józef Darski

Józef Darski

24.09.2014 10:05

Dodane przez eska w odpowiedzi na W tej książce są również

Kiedy Kieżuń mówi - wierzymy jemu nie dokumentom. Kiedy Boni jęczy - opieramy się na dokumentach. Nie chodzi mi akurat o te dwie osoby ale podejście patriotów. To znaczy, że Michnik miał rację. On też się oburzał jak pisano o jego bohaterach.
Co innego to motywy, oczywiście całkowicie jasne. Dopóki Kieżuń dostarczał argumentów endekom (masoni, finansjera, wroga Ameryka itp.) było o. k., ale poparł Powstanie (jako jego bohater nie mógł napluć na własną przeszłośś), wbrew schematom endeckim, okazało się, że na autorytet endecki się nie nadaje, więc został uderzony.
Jako pierwszy zaczął Kieżunia lansować Nowy Ekran i Parol. To zwróciło moją uwagę. Była więc tu jakaś operacja, która sią nie powiodła,
W Polsce budowana jest narodowa agentura, mozolnie, ze zmianami i wahaniami, ale instrukcje z Moskwy są jasne. Radzę zachować spokój i analizować. Kryteria muszą być jednakowe dla wszystkich.
eska

eska

24.09.2014 01:32

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na @autor Sednem sprawy jest czy

Ma Pan dość naiwne wyobrażenie o czasach Gierka. Wtedy nie było tylu profesorów, co dziś, od kosmetologii czy innego genderu. Ludzie z habilitacją w tamtym czasie byli jak rodzynki i traktowano ich z szacunkiem, bo środowisko było zwarte i jeszcze przedwojenne. Oczywiście nie mam na myśli niektórych wydziałów humanistycznych i różnych Baumanów.
Marek1taki

Anonymous

24.09.2014 08:49

Dodane przez eska w odpowiedzi na Ma Pan dość naiwne

Nie, proszę Pani. To nie ja prezentuję w tej sprawie stanowisko naiwne. Władza opierała się na ludziach partii i służb. Jeśli ktoś nie należał do partii i pełnił odpowiedzialne funkcje to był tzw. bezpartyjnym fachowcem, czyli człowiekiem służb. Po wojnie byli sami przedwojenni ludzie i albo kolaborowali albo nie. Jak ktoś się zapisał na Volkslistę to był traktowany jako zdrajca. Jak ktoś współpracował z Rosjanami i ich agenturą to wg Pani jest kim? Nie ma wątpliwości, że ci ludzie darzyli się między sobą szacunkiem. Nawet dzisiaj Kiszczak jest człowiekiem honoru. Dla niektórych. Dla zwykłych ludzi to byli "oni". Cud okrągłego stołu to m.in. zatarcie tej granicy między my i oni. Tak powstał PRLbis. Bez tego rozróżnienia nie da się nic zrobić w polityce bo kolejni "porządni ludzie", którzy podpisali "volkslisty" w SB i PZPR dla lepszej posady, dla mieszkania, dla talonu na samochód, dla umorzenia sprawy karnej, dla kariery, dalej służą sprawie. Natomiast "bandytów" ekshumują "oszołomy" z IPN? Tak Pani uważa? Druga sprawa to użycie prof. Kieżuna do celów propagandowych. Robił to PiS a teraz zrobiono to dla przykrycia efektu medialnego powołania rządu Kopacz i dla osłabienia notowań PiSu. Fakt, że różne "niezależne" media prowadzą planowaną działalność propagandową i puszczają tekst wtedy gdy im to na rękę to oczywiste. Zastanawiająca jest reakcja w internecie. Nie wiem czy to reakcja histeryczna, czy podgatowka ideologiczna pod PiSowską grubą kreskę? Czy jest to tylko atak na IPN, który z oczywistych względów musi być zinfiltrowany - i nie mam tu na myśli Sławomira Cenckiewicza, któremu wypomina się "pochodzenie społeczne" i brak szacunku dla starszych z braku argumentów.
Teresa Bochwic

Teresa Bochwic

23.09.2014 20:56

Jeżeli ktos okresla siebie jako "Kieżun", to jest Kieżun a nie "Kieżuń". Co za idiotyzmy, Darski!
Nie wy będziecie decydowac!
Józef Darski

Józef Darski

23.09.2014 23:19

Dodane przez Teresa Bochwic w odpowiedzi na Jeżeli ktos okresla siebie

Nie ja decyduję tylko dokumenty. Oficjalnej zmiany nazwiska nie było. W takim razie od dziś Barski-Torgalski a we wtorki Turgalski, jednak w piątki Tyrgalski.
eska

eska

24.09.2014 01:35

Dodane przez Józef Darski w odpowiedzi na Nie ja decyduję tylko

Widział Pan metrykę prof. Kieżuna? Albo jakieś przedwojenne dokumenty rodzinne?
Józef Darski

Józef Darski

24.09.2014 09:55

Dodane przez eska w odpowiedzi na Widział Pan metrykę prof.

Opieram się na dokumentach z teczki "Tamiza" i OCK
Domyślny avatar

Szpilka

27.09.2014 18:12

Dodane przez Józef Darski w odpowiedzi na Opieram się na dokumentach z

W tych nieomylnych dokumentach jest też Kierzun.
wandaherbert

wandaherbert

23.09.2014 22:25

To ,ze prof.Cenckiewicz "dobijal "Wałese ,według mnie ,nie zaszkodzilo tak prawicy bo on byl już w 70% spalony wsród zwolennikow "Solidarności" ,jak ta publikacja i przypuszczam,że autorom o to chodzilo,jeżeli chodzi o likwidacje WSI, czy ich wszystkich wyczyszczono?,gdzie oni obecnie działają?To ,ze prof.Cenckiewicz opowiada się po ktorejś z stron sporu na prawicy to normalne ,ale ta zagrywka z Prof.Kieżunem to obrzydliwa perfidia
Domyślny avatar

Zyndramek

24.09.2014 10:28

Dodane przez wandaherbert w odpowiedzi na To ,ze prof.Cenckiewicz

To jednak prawda?! - Lewa prawica i prawa prawica... Odnośnie padalców i perfidnych obrzydliwości: Do czego służą takie śmieszne cegiełki poukładana na opływowych pancerzach współczesnych czołgów (broń pancerna i żadnych aluzji)? Bo do ozdoby na pewno nie.
Domyślny avatar

Maksimus

24.09.2014 01:40

Tak! TW Wolski bohaterem, a prof. Kieżun - Tamiza. Ludzie co Oni (Wsioki) z wami wyprawiają. To już chyba koniec Polski. Chwała bohaterom!!! Chwała profesorowi Kieżunowi!!! Bohaterowie - Ziemkiewicze, Zychowicze, Cenckiewicze ..., a niech to ...
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

24.09.2014 12:46

Dobre podsumowanie http://rochbaranowski.sa… Prof.Kieżun współpracował z władzą w latach 1973-1980 za Gierka. Nie za Bieuta, nie za Gomułki nie za Jaruzelskiego. Dał sie skusić na POmożecie? - POmożemy ;-)

Stronicowanie

  • Pierwsza strona
  • Poprzednia strona
  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
eska
Nazwa bloga:
Ludzie, myślcie, to nie boli...

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 611
Liczba wyświetleń: 3,860,836
Liczba komentarzy: 6,544

Ostatnie wpisy blogera

  • Trzej tenorzy, czyli przywracanie porządku
  • Nowa ordynacja wyborcza do gmin
  • Divide et impera, czyli sporu ciąg dalszy

Moje ostatnie komentarze

  • Widzi KPZK na stronie MR? To niech posłucha > https://youtu.be/AuBbTeT… Bo ja już od pięciu lat o tym wrzeszczę. Egzorcyzmy to by się przydały, ale nie mnie.
  • Specjalnie się zalogowałam po dwu miesiącach przerwy! Pan Targalski teraz coś nareszcie zobaczył? A tego, że Morawiecki realizuje KPZK Bieńkowskiej/Boniego - Polska 2030, to pan Targalski nie widział…
  • Zamordowanie bł. ks.Jerzego - 1984, sfingowany proces - 1985, powszechna amnestia - 1986, likwidacja NSZZ "S" i powstanie nowej KKW Solidarność - 1987, propozycja Kiszczaka co do Okrągłego Stołu -…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Kod kulturowy, czyli problemy
  • Krzywa Gaussa czyli mały traktat o złu nienawiści.
  • Ludzie małej wiary, czyli notka bardzo nieprzyjemna

Ostatnio komentowane

  • Alina@Warszawa, Gdzieś się doczytałam, że prokurenci jakiejś firmy deweloperskiej budującej w Ursusie są Holendrami. Kiedy poszukałam głębiej okazało się, że wszyscy mają paszporty izraelskie. 
  • OLI, Już parę razy zabierałam się za skomentowanie Schadenfreude w wykonaniu @eski, ale rezygnowałam, oceniając, że nie warto się wysilać na nabijanie jej "wejść" i "komentów". Jednakowoż tym razem nie…
  • , ZP....co to jest ?

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności