Witaj: Niezalogowany | LOGOWANIE | REJESTRACJA
Krótko o strajku młodych lekarzy
Wysłane przez foros w 14-10-2017 [20:29]
Z tego co pamiętam straty poparcia dla I rządów PiS na poważnie zaczęły się po spektakularnym aresztowaniu znanego kardiologa. Innym poważnym tąpnięciem był strajk pielęgniarek. Hejt na lekarzy/służbę zdrowia nigdy nie będzie skuteczny, bo lekarze leczą i ludzie nawet gdy niezbyt ich lubią to zawsze będą mieć dla nich szacunek.
Moim zdaniem PiS powinien zrobić to co mówił Kaczyński: stopniowo zwiększać nakłady na służbę zdrowia ale tak, by decydowało o ich rozdziale środowisko. Kto wie czy dobrym pomysłem nie byłoby stworzenie sejmiku służby zdrowia złożonego z przedstawicieli wszystkich związków/zawodów medycznych. Jeśli strajk organizują środowiska polityczne to na to wskazywać. A młodych lekarzy należy wspierać podczas strajku, udzielać im pomocy medycznej i innej. Szanować ich, nie hejtować. Wcześniej czy później ci ludzie będą decydować o zdrowiu społeczeństwa.
No i zbastować trochę z wysokością podwyżek dla mundurowych i instytucji władzy. Jak mówił kiedyś Kaczyński choć odnośnie innego tematu: strategia zrównoważonego rozwoju.
upd
pojawia sie też pytanie: skoro mamy konserwatywny rząd to czemu nie skorzystać z konserwatywnych rozwiązań? Czyli zamiast obecnej wolnej amerykanki wprowadzić ustawę o wynagrodzeniach w gosp. państwowej ze sztywnymi proporcjami np. poseł=sędzia=lekarz=2oficerów policji = 2 oficerów WP=3nauczycieli spiąc to razem w ustawę kwalifikowaną 3/5 i będzie bardziej spokojnie i całościowo a nie budować państwo metodą gaszenia pożarów.
Plusem będzie osłabienie Polski resortowej na rzecz państwa polskiego. Ministrowie mniej będą się szarpać o kasę dla swoich ludzi, bardziej skupiając sie na wspólnej sakiewce.
Komentarze
14-10-2017 [21:52] - marsie | Link: Pierdxxxlisz!
Pierdxxxlisz!
14-10-2017 [22:40] - michnikuremek | Link: Mam nadzieję, że te (nie
Mam nadzieję, że te (nie użyję słów, do ADMIN mnie znowu ocenzuruje) nie będą decydowały o mnie. Proszę Boga o szybką i nagłą śmierć. Nie chcę być leczony przez tych (.........).
14-10-2017 [22:48] - xena2012 | Link: ,,A mlodych lekarzy należy
,,A mlodych lekarzy należy wspierac podczas strajku.Udzielac im pomocy medycznej i innej''........Proszę rozszerzyc nieco swój wpis o wyjaśniajacy komentarz -jakiej to pomocy medycznej wymagają strajkujacy młodzi lekarze? Bo chyba nie o smiesznej głodówce w określonych godzinach Pan pisze? No i ta pomoc ,,inna'' na czym ma polegać ? Zresztą tę inną pomoc już udziela KOD a to faktycznie cenne wsparcie..
14-10-2017 [23:37] - foros | Link: m.in.o tę głodówkę chodzi.
m.in.o tę głodówkę chodzi. Czy jest śmieszna? Nie wiem. Na razie za dużo tu mętnej wody. A jakiej pomocy ci lekarze potrzebują? Dobre pytanie, ale lepiej by organizował ją rząd niż KOD.
Czy strajk organizują lekarze, KOD czy Razem? Pytanie ważne, tyle że niezależnie od faktycznego organizatora problem jest realny co wielu ludzi potwierdza.
15-10-2017 [00:55] - Lektor | Link: Ci młodzi lekarze rodem z PO
Ci młodzi lekarze rodem z PO lub innych lewackich ugrupowań stosują głodówkę w formie muzułmańskiego ramadanu. Jeśli ktoś nie wie co to jest ramadan, to wyjaśniam, że ramadan trwa 1 miesiąc a od wschodu słońca do jego zachodu nie wolno nic jeść i pić, natomiast wolno to robić przez całą noc.
Ci młodzi lekarze mają dosyć wsparcia. Są tam m. in. Lubnauer, Frasyniuk, Kijowski, Rabiej, Szczerba, Kramek a nawet jacyś wolni demokraci. Są tam także celebryci tzw. aktorzy z bożej łaski z Stuhrem na czele.
Tzw. głodujących w szpitalu powinno się za pomocą policji wyciągnąć stamtąd za dupy i przewieźć do specjalnie przygotowanego pomieszczenia z kocami na podłodze, i nich tam sobie dalej głodują. Szpital to nie miejsce na głoduwkę i robienie z pacjentów wariatów.
15-10-2017 [01:44] - foros | Link: a skąd Pan to wszystko wie?
a skąd Pan to wszystko wie? Ja stawiałbym raczej, że spożywają płyny, a nie jedzą pokarmu stałego. Można w ten sposób nieźle funkcjonować przez dłuższy czas, tylko trochę sie chudnie.
Skoro jest tam tylu posłów opozycji to ilu jest posłów PiS? Np. z komisji zdrowia? Atak na środowisko lekarskie, szerzej służbę zdrowia to jest dokładnie to na co liczy opozycja i do czego chce doprowadzić.
Skończyło się TK, kończy się Gersdorf więc coś trzeba wymyślić by działacze mieli robotę.
15-10-2017 [11:45] - Lektor | Link: „a skąd Pan to wszystko wie?”
„a skąd Pan to wszystko wie?”
Odpowiedz na to pańskie pytanie brzmi: bo mam mózg pod deklem.
„Ja stawiałbym raczej, że spożywają płyny, a nie jedzą pokarmu stałego.”
Panie foros, pan jesteś naiwny jak dziecko ! Jeśli pan nie potrafisz logicznie myśleć to posłuchaj co mówią działacze PO, a potem porównaj pan sobie czy to co mówią jest prawdą czy kłamstwem.
Następnie posłuchaj pan co mówią ci głodujący (stojący twardo na nogach po 7 dniach głodówki: http://niezalezna.pl/205877-pr...
” Skoro jest tam tylu posłów opozycji to ilu jest posłów PiS?”
Panie foros (Oooops, wyskoczyło mi soros, ale szybko poprawiłem), tym razem to już nie naiwność lecz głupota. Odpowiadam panu: Nie ma żadnego !!! A wie pan dlaczego ? Bo mają również mózgi pod deklami ! Z tymi strajkującymi popaprańcami rozmawiali już i minister zdrowia, i pani premier, i inni politycy jak pani Kępa. Czy pan nie rozumie tego, że ci wielce strajkujący zachowują się identycznie jak europosłowie PO i Now., zdrajcy narodu polskiego, którzy głosują przeciwko Polsce i donoszą na Polskę ?!!!
15-10-2017 [18:39] - Starszy Młotkowy | Link: Lektor znany tu jest z tego,
Lektor znany tu jest z tego, że nigdy jego - przepraszam za wyrażenie: "komentarze" - nie zawierają chamskiego, prostackiego, nienawistnego hejtu. A to, że głodują lekarze z PO, to oczywista oczywistość którą zawsze Lektor przyjmuje za prawdę objawiona, jak na członka ciemnego ludu, który wszystko kupi przystało.
15-10-2017 [21:52] - Lektor | Link: Słuchaj synu ! Przez
Słuchaj synu ! Przez uprzejmość nie będę precyzował – jaki synu, ale nie zamierzam ukrywać, że wynika to z intencji okazania ci pogardy co do twojej głupoty komentatorskiej. Twierdzę, że twój łeb jest wybitnie zakuty.
15-10-2017 [03:49] - Starszy Młotkowy | Link: Jak było do przewidzenia:
Jak było do przewidzenia: nastał czas na szczucie i judzenie na lekarzy, bo ośmielają się upominać o swoje warunki (i przy okazji o nasze warunki leczenia) w trakcie odbywającej się przedobrej zmiany, czyli występują przeciwko rządowi i zapewne za obce pieniądze, ergo: są zdrajcami i targowiczanami. Już opluliśwa sędziów, nauczycieli, którzy masowo głosowali na PiS, ale się zorientowali jaką dostali za to zapłatę i już nie są za przedobrą zmianą i też protestują. Teraz zostali jeszcze dziennikarze niezależni, dekarze, kominiarze, szewcy i cholewkarze i parę jeszcze zawodów - dawaj na nich, huzia na Józia! Już się im pokaże, że protestują za zagraniczne pieniądze, sprzedawczyki jakieś!
15-10-2017 [10:31] - foros | Link: Realny czas szczucia i
Realny czas szczucia i judzenia na nauczycieli i lekarzy miał miejsce za rządów PO. Na razie PiS jest delikatny.
15-10-2017 [23:13] - Lektor | Link: Ty Młotkowy, twoja głupota
Ty Młotkowy, twoja głupota dosięgła już zenitu. Przeczytałem tylko twoje pierwsze zdanie i zarzygałem sobie monitor. Czytaj notki na naszych blogach, ale na milość Boską miejże litość nad nami i nie komentuj !!!
Gdybyś był chociaś trochę mądrzejszy to zrozumiałbyś, że oni (rezydenci) nie walczą o swoje tylko o nasze ! Bo z naszych podatków chcą zarabiać po 9 tys. zł na miesiąc. Gdybyś jeszcze bardziej wytężył tą twoją kapustę, to zrozumiałbyć, że skoro ci „biedni” rezydenci dostaną po 9 tys. zł na miesiąc, to jacyś inni młotkowi będą musieli dostać mniej, bo w budżecie jest tyle pieniędzy ile jest. Kapito ?!
„Już opluliśwa sędziów, nauczycieli, którzy masowo głosowali na PiS”
Ty Młotkowy, ty jesteś nie normalny skoro tak sądzisz. Sędziowie masowo głosowali na PIS ? Skąd ty i tobie podobni się bierzecie? Kto i po co daje wam jeść? To marnowanie żywności.
15-10-2017 [16:34] - Marek1taki | Link: 1. Nie ma hejtu na lekarzy.
1. Nie ma hejtu na lekarzy. Od czasów stalinowskich po IIIRP lekarze byli przedstawiani w złym świetle przez propagandę, aby mieć kontrolę nad relacją pacjent-lekarz. Od 2 lat ukazywanie lekarzy w złym świetle zmniejszyło się, natomiast utrzymuje się straszenie ludzi kalectwem, podsycanie wiary w eksperymentalne terapie dzięki zbiórkom pieniędzy albo gwarantowaniu przez państwo leczenia wszystkiego u wszystkich.
2."stopniowo zwiększać nakłady na służbę zdrowia ale tak, by decydowało o ich rozdziale środowisko"
Jako lekarz też wolę dostać środki od państwa niż angażować własne, zwłaszcza, że poniosłem już koszty zmiany systemów i akcji ratowania służby zdrowia w międzyczasie.
Ale ja nie jestem żadne środowisko, zatem o rozdziale pieniędzy pacjentów będą decydowały lekarskie odpowiedniki Pań Gersdorf i Romaszewskich. Nie spodziewam się więcej również po rotacji stołków.
Zdrowy i sprawnie działający system jest taki, że to pacjenci decydują o wysokości i rozdziale środków.
Aby pacjenci akceptowali system nakazowo-rozdzielczy jest propaganda jak w pkt. 1.
3."poseł=sędzia=lekarz=2oficerów policji = 2 oficerów WP=3nauczycieli"
Niezły "konserwatyzm", ale izba lekarska nawet na to nie wpadła aby się podpiąć pod wynagrodzenia sędziów, albo zerowy Vat u notariuszy.. Puszczam oko, rzecz jasna, bo izba bierze pieniądze aby pilnować ubezwłasnowolnienia lekarzy, jako "środowisko".
15-10-2017 [17:11] - Jabe | Link: Jest hejt na tzw. rezydentów.
Jest hejt na tzw. rezydentów.
15-10-2017 [17:29] - Marek1taki | Link: Jest reakcja adekwatna do
Jest reakcja adekwatna do akcji.
15-10-2017 [18:45] - Jabe | Link: Czyżby?
Czyżby?
Jak rozpoznać strajk lekarzy
Rezydencka bezczelność
Kilka pytań do Ministra Zdrowia... i Pani Premier
Salta mortale protestujących rezydentów medycznych
Niepoważne żądania, niepoważni ludzie, którzy je zgłaszają
Rezydenci – pokolenie Platformy Obywatelskiej
Jak nie plucie, to podsrywanie. Proszę porównać z awanturami górników, odznaczeniami, monopolami aptecznymi czy niesławną aferką Koryto+. Wszystko to znalazło na Naszych Blogach poparcie. Dlaczego kolektyw rezydencki taki niekoszerny? Bo kilku z nich robi protest, który jest na rękę (obecnej) opozycji. To wystarczy.
(Przy tym dwa głosy trzeźwiejsze: Młodzi Polacy:"Niech wyjadą"– PIS ściągnie więcej Ukraińców!, Krótko o strajku młodych lekarzy.)
15-10-2017 [19:50] - Marek1taki | Link: Wartość opinii jest odwrotnie
Wartość opinii jest odwrotnie proporcjonalna do ich ilości? Czy ma być cenzura oby opozycji było wygodniej. To drugie dostrzegam w głównym nurcie mediów.
Przede wszystkim nie mam wielkich problemów z oceną czy rezydenci mnie reprezentują, albo czy głodują w trosce o pacjentów. I nie jestem wyjątkiem. Coś w tym złego?
WS dodatku nie jest trudno rozpoznać kontekst polityczny, nie antyPiSowski, tylko antyPolski, i mój zarzut jest taki, że PiS jest drugą marionetką w tej sprawie. Lalkarzami są ponadnarodowi finansiści. Tak mi wychodzi, i tak napisałem.
I nie tylko w tej sprawie jest teatrzyk dla ludu: ci źli, i ci dobrzy. Czarne koszule i podpis "dobra zmiana". Nad czym tu się zastanawiać? Wystarczy zagrać, żeby wygrać?
15-10-2017 [20:34] - Jabe | Link: Cóż to jest główny nurt
Cóż to jest główny nurt mediów? Mam się domyślać, bo Panu się nie chce napisać wprost?
Gdy u władzy było PO, górnicze burdy ówczesnej opozycji się podobały. Teraz nastąpiła zmiana miejsc i to obecna opozycja zaciera ręce, gdy ktoś żąda i protestuje. Tylko że nagle się okazało, że te protesty nie tylko są antyrządowe, ale wręcz antypolskie! Jak Pan śmie?! Za komuny, też wszystko było polityczne. Wówczas media głównego nurtu nadawały na Solidarność, że jest upolityczniona, bo antyrządowa. Ta sama pałka propagandowa.
Zauważyłem, że czytuje Pan blog Zbigniewa Kuźmiuka (w każdym razie komentuje). Można się z niego dowiedzieć, jak wspaniale się mają finanse państwa, jaki jest wzrost, w szczególności wzrost płac. Media (też sobie pozwolę tak napisać) głównego nurtu są pełne propagandy sukcesu. Dziwi się Pan, że komuś w budżetówce zaczęło chodzić po głowie, żeby też zaznać owoców dobrej zmiany? Tam są nie tylko służby mundurowe i administracja.
15-10-2017 [21:51] - Marek1taki | Link: Główny nurt mediów? TVN,
Główny nurt mediów? TVN, Polsat, TVP.
Ja nie jestem ówczesną opozycją.
Są polityczne skoro strajk jest skierowany do polityków od rozdawnictwa a to jest wbrew interesom Polski.
Spokojniej proszę.
Odbiorcy propagandy mają zakaz do własnej oceny wydarzeń?
Nie dziwię się, tylko mam przeciwne zdanie.
15-10-2017 [22:17] - Jabe | Link: Strajk jest wbrew interesom
Czyli strajk jest wbrew interesom Polski, bo jest skierowany do polityków od rozdawnictwa? Platforma nie była od rozdawnictwa, więc żądania pieniędzy za ich czasów nie były wbrew interesom Polski? Misterne.
Oczywiście ci rezydenci powinni wyjechać albo wziąć się za inną pracę, skoro polityka państwa (tak – znów polityka) ich zniechęca. Jednak to nie jest powód, żeby ich potępiać, zważywszy, że służba zdrowia jest reliktem komuny. A wyciąga się przeciw nim jakieś zupełne niedorzeczności, typu że państwo im za studia płaciło i muszą odpracować. Słyszał ktoś żeby ktoś takie rzeczy mówił na temat nowych członków rad nadzorczych państwowych firm? Obłuda.
Zmuszony jestem się przyznać, że się pogubiłem w Pańskim stanowisku.
15-10-2017 [23:27] - Marek1taki | Link: Bez najmniejszego przymusu
Bez najmniejszego przymusu przyznaję Panu rację, że się Pan pogubił.
Strajk jest polityczny, bo jest skierowany do polityków. To politycy zajmują się całokształtem służby zdrowia, co - jak słusznie Pan zauważył - jest reliktem komuny.
Rozdawnictwo jest wbrew interesom Polski i Polaków niezależnie czy robi to PiS, czy PO, czy żądania stawiają lekarze czy górnicy. Nawiasem mówiąc jest wiele podobieństw bo szpitale i kopalnie były w IIIRP już tyle razy oddłużane, że straciłem rachubę.
Potępiam rezydentów bo oni chcą żeby dalej trwał ten relikt, oni chcą w służbie zdrowia socjalizmu z ludzką twarzą, rozdzielenia pracy i płacy, rozdzielenia korzyści i kosztów. Tak samo jak min.Radziwiłł.
To, że nie płacili za studia nie ma nic do rzeczy, ja nie wyciągam takich argumentów.
Niezależnie od powyższego podejrzewam, że ktoś nimi manipuluje. Wcale się nie zdziwię, gdy z tego strajku zostanie wykreowany przyszły minister zdrowia, ale to przypuszczenie.
16-10-2017 [12:27] - Jabe | Link: 1. W komunie i ustrojach
1. W komunie i ustrojach komunopodobnych wszystko jest polityką. W szczególności władza prowadzi politykę zdrowotną.
2. Oczywiście rozdawnictwo jest złem. Domaganie się zwiększenia płacy w dziedzinie, w której nie ma wolności, jest złem zdecydowanie mniejszym.
3. Są podobieństwa pomiędzy państwowym górnictwem i państwowym lecznictwem. Przynajmniej co do tego zgoda.
4. Ja wiem tylko, że rezydenci chcą wyższych pensji. Gadanie o dobru pacjenta czy zwiększeniu nakładów jest pod publikę – to dla mnie oczywiste. Socjalizmu natomiast z pewnością chce strona przeciwna.
5. Strajkujący stali się przedmiotem ataku propagandowego, co można zaobserwować i na Naszych Blogach. Nie twierdzę, że Pan wyciąga takie argumenty, ale wielu sobie folguje, bo znalazło wroga.
6. Nie mam wątpliwości, że rezydenci stali się elementem szerszej gry. To nieuniknione tam, gdzie wszystko jest polityką.
16-10-2017 [13:05] - admin | Link: Tia, admin rozsyła
Tia, admin rozsyła propagandowe przekazy dnia do blogerów i zaufanych komentatorów :)
16-10-2017 [13:19] - Jabe | Link: Wpisy są echem tego, co jest
Wpisy są echem tego, co jest w mediach.
16-10-2017 [13:27] - admin | Link: A mnie się wydaje, że wręcz
A mnie się wydaje, że wręcz przeciwnie. Media powtarzają to, co ludzie piszą w social mediach, przynajmniej w odniesieniu do rezydentów. Każdy ma (także niemiłe) doświadczenia z lekarzami i stąd hejt. Nie twierdzę, że to w porządku, bo na pewno w dużej mierze jest to generalizowane i niezasłużóne dla całego środowiska lekarzy ale ludzkie doświadczenia do fakt. Sam mam takich wiele, co do syna, siebie, rodziców. Nawet jeśli system opieki zdrowotnej jest chory, to lekarze NIC nie robią żeby go uzdrowić, tylko chcą coraz więcej kasy. A patologie w dużej mierze są wynikiem patologii w samorządach lekarskich itp.
16-10-2017 [13:48] - Jabe | Link: To nie lekarze nie są od
To nie lekarze nie są od uzdrawiania służby zdrowia. Dodatkowo patologiczny system przyciąga ludzi kompatybilnych z nim, zamiast ich eliminować. Samorząd lekarski jest przymusowy – to najważniejsza informacja o nim, reszta jest konsekwencją. Polsce konieczna jest generalna dekolektywizacja myślenia, rozbicie kolesiostwa, nie promowanie go.
16-10-2017 [16:28] - Imć Waszeć | Link: Popieram.
Popieram.
16-10-2017 [10:53] - Lektor | Link: Panie Marek1taki, rozmowa z
Panie Marek1taki, rozmowa z niejakim Jabe nie ma żadnego sensu. Nie zauważył pan tego. Zakres myślenuia tego człowieka jest ograniczony do kilku centymetrów i nic więcej.
Otóż ten niejaki Jabe porównuje strajk górników za rządów PO i PSL , pracujących 1000m pod ziemią, kiedy Tusk i jego banda próbowali zlikwidować kopalnie w ramach unijnej dekarboksylacji, posuwając się nawet do strzelania do górników gumowymi kulami – do obecnego strajku rezydentów w białych kitlach obstawionych przez pomocników typu Kremek i inni. Rzecz w tym, że i minister zdrowia Radziwił i pani Premier Szydło przedstawili im plan rozwiązania konfliktu, stopniowo w ciągu 3 lat. Na to rezydenci się nie zgodzili, ponieważ oni chcą zarabiać po 9 tys /m już od zaraz i 7% PKB na służbę zdrowia również od dzisiaj. To są nierealne postulaty do spełnienia, a wiięc rezydenci głodują dalej. Jest to tzw. głodówka typu ramadan (w dzien nie żrą, ale w nocy żrą) połączona z rotacją głodujących. A zatem nie ma co się rozczulać, że któryś z nich umrze z głodu. I słuszne jest stwierdzenie: Jak im się nie podobają takie rozwiązania to niech zapłacą za studia, pakują i wyjeżdżają. Nikt ich tutaj nie trzyma a granice są otwarte. WON !
http://telewizjarepublika.pl/s...
https://wpolityce.pl/polityka/...
16-10-2017 [11:10] - Roz Sądek | Link: Jak upadała komuna i wprost z
Jak upadała komuna i wprost z cen urzędowych weszliśmy w wolny rynek, a w płacach poniewierały się jeszcze pod różnymi postaciami formy popiwku, pomyślałem, że najszybszym i jedynym sposobem unormowania płac jest skorzystanie z wzorca. Wybieram dwa albo trzy kraje europejskie o doskonalej gospodarce. Np. Niemcy i jeszcze jakiś albo jakieś. Ustalam koszyk 100 (albo i 500) artykułów i dóbr, a następnie do koszyka danego kraju wykonuję listę wszystkich płacobiorców budżetowych - w tym m.in. - oczywiście - lekarzy, nauczycieli, policjantów. Uśredniam koszyki wybranych wzorcowych państw, koryguję wg relacji płac do dóbr i uśredniam zarobki dla tych samych zawodów i stanowisk. W ciągu 1 godziny otrzymuję prawie idealny model proporcji płacowych na stanowiskach budżetowych. Na podstawie polskiego koszyka tych samych dóbr ustalam płace wg otrzymanych wcześniej wzorców z wybranych krajów. Lepszy model płac, niż otrzymany z najlepszych gospodarek nie istnieje. Wszystkie płace stanowisk pozabudżetowych (rynkowych) automatycznie dostosują się do budżetowych w ciągu 24 godzin - na zasadzie self synchroningu.
Aha, napisałem, że sam to wymyśliłem ;) Nie do końca, w necie znalazłem sporo mutacji tego, nie wiem czemu nie zastosowanego na początku transformacji rozwiązania?
Poza tym, czy to prawda, że jak angielski lekarz udzieli płatnej porady "na ulicy", to nazajutrz prześle pacjentowi pocztą paragon?
16-10-2017 [16:27] - Imć Waszeć | Link: W późnych latach 80-tych,
W późnych latach 80-tych, czyli jeszcze za komuny, wszyscy studenci byli takimi "rezydentami". Ja, po drugim roku matematyki stosowanej na polibudzie, musiałem przez miesiąc zasuwać przy taśmie w Polkolorze w Piasecznie. Po trzecim roku przez miesiąc musiałem siedzieć w gmachu Informatyki i przekodowywać procedury numeryczne z Fortranu amerykańskiego dużego komputera IBM (nie mylić z PeCetami!), na Fortran ruskiej podróbki IBM 360/370 zwanej RIAD-em. Na czwartym roku było tzw. studium wojskowe.
Tymczasem te lekarskie mimozy myślą, że życie jest bajką i ktoś z samego zasiedzenia na studiach medycznych robi się już księżniczką lub księciem, którym pewne prace wykonywać nie przystoi. Czas ich sprowadzić na powierzchnię planety, bo jeszcze się rozedmą na kilka parseków i odlecą w kierunku Mgławicy Andromedy. Jak im medycyna nie pasuje, to zapraszam na matematykę, tych boskich Einsteinów i uniwersalnych wszechfachowców.