Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Straszna afera z podawaniem ręki !!!!

eska, 07.07.2017

Ponieważ stan upojenia wizytą Trumpa jeszcze trochę potrwa, poważne tematy odkładam na przyszły tydzień. Dzisiaj będzie leciutko :)
Najpierw link, bo przezabawny > https://opinie.wp.pl/zuzanna-ziemska-bunt-pierwszych-dam-6141566474078337a
Czytałam i czytałam i po prostu popadłam w zachwyt – że też można tyle głupot napisać z powodu jednego, prostego gestu.

A teraz będzie wyjaśnienie dla wszystkich, a dwujęzycznych poproszę o porządne przetłumaczenie i wysłanie w świat :)
Otóż, kochani moi PT Czytelnicy, tak szczycący się szacunkiem dla tradycji itp., posłuchajcie, jaki jest nasz polski obyczaj:
1. W Polsce facet  nie wyciąga pierwszy łapy do kobiety, chyba że jest jej przełożonym, księciem krwi albo cóś podobnego. A już na pewno nie wyciąga łapska gość do gospodyni domu.
2. W Polsce gospodyni najpierw wita/żegna kobietę, a potem mężczyznę, w każdej sytuacji.
3. W USA handshake jest zwykle zarezerwowany dla facetów, towarzyszące kobiety raczej się pomija, chyba że są traktowane jako ważni partnerzy w sytuacji oficjalnej. 
Czyli:
Trump najpierw uścisnął grabę Dudy, a potem wyciągnął łapę do jego żony, amerykańska norma, wg polskiego obyczaju – chamówa. Agata spokojnie go minęła i najpierw podała rękę Melanii, a potem Trumpowi. Ona jemu, a nie on jej!
Tym samym dała mu maleńką nauczkę pt.  - ”jak się tak chwali tradycje gospodarzy, to warto ją znać”. Czyli brawo Agata, to było ekstra, Polka górą i żadne tam przymilne przemówienia nie skasują naszych obyczajów, co wywodzą się gdzieś ze Średniowiecza jeszcze chyba! :)
Nota bene jestem absolutnie przekonana, że pani prezydentowa zachowała się całkowicie odruchowo (jako osoba bardzo dobrze wychowana wg starej polskiej szkoły savoir-vivru), przyznaję bowiem, że sama też nadal  mam odruch cofki, jak widzę wyciągniętą do mnie łapę  faceta, zwłaszcza gdy obok stoi kobieta.
A że wyszło jak wyszło? I dobrze, niech się dowiedzą na świecie (i w Polsce) o starych polskich obyczajach, pełnych szacunku dla kobiet i z obecnym, szalonym feminizmem nic nie mających wspólnego.

  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 9889
Domyślny avatar

Tarantoga

07.07.2017 16:41

Witaj Pani :-))
Masz rację w 100%,a nawet w 200%....ale dobre wychowanie w naszym "spoleczeństwie"...to SF i za samo powiedzenie ---sovoir vivre---rodzi od razu agresję: 
CO JEST? CHCESZ MNIE OBRAZIĆ? I TO W OBCYM JĘZYKU?
Tzw. "elyty w tymkraju " nie stały nawet obok cywilizacji i wychowania...nawet u mnie,gdzie kobieta jest traktowana....jak coś gorszego...panowie wstają go kobieta wchodzi lub wychodzi.Dziwne nie ? :-))
Faceci siedzący za stołem,pulpitem,biurkiem [telewizja] maja zapięta marynarkę...wygląda to jakby ją znalazł w śmieciach,ale nie rozepnie...tak mają i już.
Nie wierzę,żeby Trump wiedział o witaniu i żegnaniu...i chyba go to absolutnie nie obchodzi...Melania chyba wie...i może mu opowie?
Ciao---P
Domyślny avatar

xena2012

07.07.2017 16:51

Rozumiem,że notka ma zadanie wychowawcze!
eska

eska

07.07.2017 17:22

Dodane przez xena2012 w odpowiedzi na Rozumiem,że notka ma zadanie

A co zrobić, skoro nikt młodych nie uczy?
Imć Waszeć

Imć Waszeć

07.07.2017 17:51

Dodane przez eska w odpowiedzi na A co zrobić, skoro nikt

Jak to nikt młodych nie uczy. Lewactwo uczy młodych każdego dnia i o każdej godzinie. Proszę porównać sceny: Wideo "muzyczne" https://www.youtube.com/… Ulice Hamburga dziś: https://www.youtube.com/… Prawda jakie zadziwiające podobieństwo? Dodatkowo, jak Pani się dokładniej przyjrzy filmikom z zadymy w Hamburgu, wszędzie tam powiewają flagi anarchistyczne obok czerwonych z sierpem i młotem. To chyba wystarczy za dowód w sprawie. ;)
Domyślny avatar

Secesh

07.07.2017 23:52

Tym bardziej, że 54 sek wcześniej wszyscy podali sobie ręce a pani Agata po uściśnięciu dłoni Melanii za chwilę podała rękę Trumpowi.
"Przyjazne" naszemu rządowi telewizje raczyły ten fragment relacji wykasować. I wyszło jak miało wyjść. Nic nie mogli znaleźć, to uczepili się manipulacji.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

08.07.2017 10:52

Pomimo letnich kanikul powiem tak.Nic nie jest mnie w stanie zafascynowac. W zadnych wydumanych sukcesach. Jesli Niemcy przyjada podcierac wiadomo co Polskim staruszkom to dopiero na nb mozecie odtrabic sukces. Na razie to POlska sie w szybkim tempie zwija. Pissze na handy wiec bledy. Pozdrawiam ro z m
Losek

Lech "Losek" Mucha

08.07.2017 13:00

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Pomimo letnich kanikul powiem

Pozwolę sobie na lekką krytykę. Nie w tym rzecz kto, tylko czy wogóle. Nie wymagajmy od Niemców, by przyjeżdżali podcierać nam "wiadomo co", bo Niemcy się kończą. Oni nie są witalni. Ich niedługo nie będzie. A muzułmanie, którzy ich zastąpią, nie są raczej zdolni do tworzenia dobrobytu. A do nas przecież przyjeżdżają do pracy Ukraińcy, czemu zresztą jestem przeciwny, ale o czymś to świadczy. Istotna jest siła nabywcza pieniądza. Sukcesy Polski nie są wcale wydumane. Czytał Pan artykuł w NYT - że przewidywane jest wejście Polski do G20? Że możemy się stać potęgą gospodarczą na miarę Korei PŁd? Hurraoptymizm nie jest dobry, ale niedoceniania ewidentnych przewag, też jest błędem.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

08.07.2017 13:11

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Pozwolę sobie na lekką

Obawiam się kolego ze niemcow znasz z lektur szkolnych. Prawda jest bardziej brutalna. Polacy nie znaja niemcow ale niemcy nas niestety tak.pozdrawiam ro z m
Losek

Lech "Losek" Mucha

08.07.2017 13:13

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Obawiam się kolego ze

Od czasów lektur trochę się świat zmienił. Ale nie mówię, żeby uważnie na nich nie patrzeć. Mówię, że to, że nie przyjeżdżają (na razie) do Polski u nas pracować, nie znaczy, że my nie mamy sukcesów. Gdyby nie nasze - nawet potencjalne - sukcesy, to nie było by takiego spięcia przeciw nam.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

08.07.2017 13:24

Dodane przez Losek w odpowiedzi na Pozwolę sobie na lekką

Obawiam się kolego ze niemcow znasz z lektur szkolnych. Prawda jest bardziej brutalna. Polacy nie znaja niemcow ale niemcy nas niestety tak.pozdrawiam ro z m
spike

spike

08.07.2017 15:51

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Obawiam się kolego ze

"Polacy nie znaja niemcow ale niemcy nas niestety tak."
Masz rację, już sam Hitler miał powiedzieć, że jakby miał armię z Polaków, to dawno by wygrał wojnę, podobnie sam Goering, jak mu Dywizjon 303 i nie tylko, trzebili lotnictwo, dawał przykład Polaków, jak należy walczyć. Oczywiście zapomniał, jak Hitler, że Polacy mają motywację do walki o swoją Ojczyznę, z tego powodu walczyli na wszystkich frontach, a historia uczy, że także walczyli o wolność wielu krajów, możemy śmiało powiedzieć, że Europie niewiele zawdzięczamy, a Europa nam bardzo dużo, a szczególnie Niemcy mają niespłacony dług, nie tylko honorowy, tylko z tym honorem mają jak zwykle kłopot, chyba w ich słowniku podobne słowo nie istnieje, o czym też uczy historia.
spike

spike

08.07.2017 15:41

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Pomimo letnich kanikul powiem

"Jesli Niemcy przyjada podcierac wiadomo co Polskim staruszkom to dopiero na nb mozecie odtrabic sukces."
Rolniku, znam kilka osób, które jadą Niemcom podcierać, wiesz co mówią? staruszkowie są z tego powodu szczęśliwi, zawsze uprzejmi i do bólu przyjacielscy, traktowani są jak członkowie rodziny, Niemcy, z tego co wiem bardzo sobie chwalą Polki, wręcz zabiegają o nie, często jest tak, że nawiązują się stosunki przyjacielskie, zapewne są wyjątki, o których zapewne napiszesz.
Zwrócę tylko uwagę, że w Polsce Polki w hospicjach, nie podcierają chorych, niedołężnych staruszków? wg ciebie to hańba i poniżenie? Tam i tu jest to opłacane.
Nie rozumiem, jak można to podawać za przykład czegoś gorszącego.
Módl się, by ciebie rodzina nie oddała do hospicjum, byś im nie wadził i pieprzył głupot.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

08.07.2017 16:35

Dodane przez spike w odpowiedzi na "Jesli Niemcy przyjada

To nie jest nic gorszacego.To jest przyklad przepasci cywilozacyjnej.pozdrawiam ro z m Ps nie masz kolego pojecia o czym piszesz
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

08.07.2017 10:53

Pomimo letnich kanikul powiem tak.Nic nie jest mnie w stanie zafascynowac. W zadnych wydumanych sukcesach. Jesli Niemcy przyjada podcierac wiadomo co Polskim staruszkom to dopiero na nb mozecie odtrabic sukces. Na razie to POlska sie w szybkim tempie zwija. Pissze na handy wiec bledy. Pozdrawiam ro z m
smieciu

smieciu

08.07.2017 12:16

A dla mnie podawanie ręki kobietom jest dziwne. Jakoś tak zawsze było że tak witali się tylko faceci. I generalnie tego się trzymam choć czasem robię wyjątki by się niektóre laski nie obraziły, choć to zwyczaj dla mnie jakiś obcy jest.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

08.07.2017 13:06

Dodane przez smieciu w odpowiedzi na A dla mnie podawanie ręki

Wg starego s.v. kobieta musi zrobic gest checi podania reki facetowi. W zadnym razie facet nie powinien podawac reki kobiecie.pozdrawiam ro z
spike

spike

08.07.2017 15:53

Dodane przez rolnik z mazur w odpowiedzi na Wg starego s.v. kobieta musi

"W zadnym razie facet nie powinien podawac reki kobiecie"
nieprawda, doucz się może.
rolnik z mazur

rolnik z mazur Waldek Bargłowski

08.07.2017 16:39

Dodane przez spike w odpowiedzi na "W zadnym razie facet nie

Przeczytaj co napisalem. Po co facet podaje lape innemu. Kobiet to nie dotyczy. Pozdraawiam ro z m
eska
Nazwa bloga:
Ludzie, myślcie, to nie boli...

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 611
Liczba wyświetleń: 3,860,836
Liczba komentarzy: 6,544

Ostatnie wpisy blogera

  • Trzej tenorzy, czyli przywracanie porządku
  • Nowa ordynacja wyborcza do gmin
  • Divide et impera, czyli sporu ciąg dalszy

Moje ostatnie komentarze

  • Widzi KPZK na stronie MR? To niech posłucha > https://youtu.be/AuBbTeT… Bo ja już od pięciu lat o tym wrzeszczę. Egzorcyzmy to by się przydały, ale nie mnie.
  • Specjalnie się zalogowałam po dwu miesiącach przerwy! Pan Targalski teraz coś nareszcie zobaczył? A tego, że Morawiecki realizuje KPZK Bieńkowskiej/Boniego - Polska 2030, to pan Targalski nie widział…
  • Zamordowanie bł. ks.Jerzego - 1984, sfingowany proces - 1985, powszechna amnestia - 1986, likwidacja NSZZ "S" i powstanie nowej KKW Solidarność - 1987, propozycja Kiszczaka co do Okrągłego Stołu -…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Kod kulturowy, czyli problemy
  • Krzywa Gaussa czyli mały traktat o złu nienawiści.
  • Ludzie małej wiary, czyli notka bardzo nieprzyjemna

Ostatnio komentowane

  • Alina@Warszawa, Gdzieś się doczytałam, że prokurenci jakiejś firmy deweloperskiej budującej w Ursusie są Holendrami. Kiedy poszukałam głębiej okazało się, że wszyscy mają paszporty izraelskie. 
  • OLI, Już parę razy zabierałam się za skomentowanie Schadenfreude w wykonaniu @eski, ale rezygnowałam, oceniając, że nie warto się wysilać na nabijanie jej "wejść" i "komentów". Jednakowoż tym razem nie…
  • , ZP....co to jest ?

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności