Komisyjne wizje Millera

Podczas analiz materiałów zawartych w raportach MAK i Millera niejednokrotnie wydawało mi się, że już nic nie jest w stanie mnie zaskoczyć. Jednak nie doceniałem ogromnych pokładów inwencji, wyzwolonych w rządowej komisji przez surowe spojrzenie samego premiera.
W swojej prezentacji przed Zespołem Parlamentarnym zwróciłem uwagę na ostatnie kadry z wizualizacji (albo „kreskówki”, jak słusznie mawia poseł Antoni Macierewicz) katastrofy:

Zwróciłem uwagę na samolot, lecący - wbrew wszelkim prawom fizyki i aerodynamiki - do góry kołami. Drobiazgiem już było to, że miał nienaruszone lewe skrzydło, a kąt uderzenia w ziemię na pewno nie wynosił 160° (załącznik nr 4, s. 70).

Nie jest to koniec niespodzianek.
Obejrzałem kilkakrotnie moment zderzenia z brzozą.

Sprawdziłem proporcje rozpiętości skrzydeł i wyskości drzewa. To nie pomyłka: brzoza na tej wizualizacji „urosła” do 26,5 metrów. Manipulacja ta ma na celu utrwalenie w świadomości odbiorcy przekonania o tym, z jak potężnym drzewem zderzył się samolot i że z tej kolizji nie mógł wyjść bez szwanku, chociaż w samej kreskówce o tym zapomniano.

W lewym górnym rogu zapisany został czas zderzenia – 08:41:00. Co mówi na ten temat sam raport? W załączniku 4. na s. 70 możemy przeczytać: Brzoza - oderwanie fragmentu lewego skrzydła - 06:41:02,8.

Zaraz, ale podobny czas już gdzieś widziałem? Oczywiście w raporcie MAK wersja angielska s. 167 - 10:41:00.

Widać też, że komisja, zgodnie z nową tendencją, podeszła z dużą dowolnością do zasad pisowni i pominęła wszystkie polskie znaki diakrytyczne. Podjęta nawet została dramatyczna próba, ale nie wysz³a:

Na usprawiedliwienie można dodać, że komisja wykazała jednocześnie dbałość o poprawę dobrosąsiedzkich stosunków:

Na wskaźnikach pokazywanych w trakcie wizualizacji można (z pewnym trudem, wstydzili się tego?) przeczytać: гПа (czyli гектопаскаль), ВЫСОТА i METPЫ.

Może odstąpię od ironii i zupełnie poważnie zapytam:

Kto, w oparciu o jakie dane i przy pomocy jakiego programu, wykonał tę wizualizację?

Dla przywrócenia zachwianych na wizualizacji PKBWL LP proporcji, zamieszczę dwa schematy ilustrujące rzeczywiste wymiary samolotu i pancernej brzozy

Patrząc na wylot dysz silników TU-154M, dochodzę do wniosku, że pancerna była nie tylko brzoza, ale również stojąca nieopodal „dacza”.

Forum jest miejscem wymiany opinii użytkowników, myśli, informacji, komentarzy, nawiązywania kontaktów i rodzenia się inicjatyw. Dlatego eliminowane będą wszelkie wpisy wielokrotne, zawierające wulgarne słowa i wyrażenia, groźby karalne, obrzucanie się obelgami, obrażanie forumowiczów, członków redakcji i innych osób. Bezwzględnie będziemy zwalczali trollowanie, wszczynanie awantur i prowokowanie. Jeśli czyjaś opinia nie została dopuszczona, to znaczy, że zaliczona została do jednej z wymienionych kategorii. Jednocześnie podkreślamy, iż rozumiemy, że nasze środowisko chce mieć miejsce odreagowywania wielu lat poniżania i ciągłej nagonki na nas przez obóz "miłości", ale nie upoważnia to do stosowania wulgarnego języka. Dopuszczalna jest natomiast nawet najostrzejsza krytyka, ale bez wycieczek osobistych.

Komentarze

Obrazek użytkownika cogito

28-09-2011 [15:44] - cogito (niezweryfikowany) | Link:

"Kto, w oparciu o jakie dane i przy pomocy jakiego programu, wykonał tę wizualizację?"
Idzie zima , to i Szoszoni zbierają chrust. Jak raz użyli do tego samolotu Tu-154, bo im się takie narzędzie nadarzyło. To i wizualizacje wydrapali na piasku patyczkiem z pancernej brzozy. W tej budce drapali co ja widać na zdjęciu. Wota kakaja tiochnika.
A już tak na poważnie to zastanawiam mnie gdzie są te rzesze fizyków, których wykształciła Polska ( plus rodzice) w końcu nie najgorzej. Czyżby im wszystko pasowało w tej nowej fizycznej rzeczywistości zaordynowanej przez duet Anodina-Miller? Podaje nam sie takie wierutne bzdury, ze trudno to znieść nawet komuś, kto kurs fizyki zakończył na szkole średniej. Naprawdę nie rozumiem jak można milczeć w tej sprawie.
Pozdrawiam C.

Obrazek użytkownika kano

28-09-2011 [17:40] - kano | Link:

że w przypadku takiej tragedii, z takim skutkiem dla państwa polskiego, milczenie jest przyzwoleniem na wszechobecność kłamstwa i pogardy władzy wobec obywateli!!

Obrazek użytkownika pocztax

28-09-2011 [20:11] - pocztax (niezweryfikowany) | Link:

robi rysunek proporcji skrzydło - drzewo z Pana tekstu : http://lubczasopismo.salon24.p... Nie wiem czy czy dotarł do Pana mój poprzedni tekst. Pozwolę sobie jeszcze raz zwrócić Pana uwagę na nowe informacje odnośnie fotela pilota na "Gra na giełdzie". Tu link: www.granagieldzie.pl/viewtopic... Serdecznie pozdrawiam.

Obrazek użytkownika Gość

28-09-2011 [23:10] - Gość (niezweryfikowany) | Link:

Widoczna na zdjęciu rudera (altanka) powinna zniknąć wraz z przyległym, najbliższym otoczeniem po przelocie TU-154 a ona stoi ...jedynie nauka radziecka zna takie przypadki.

Obrazek użytkownika LB-NY

29-09-2011 [00:00] - LB-NY (niezweryfikowany) | Link:

Drogi KaNo uwazam, ze szkoda czasu na wysmiewanie smiesznosci czyli wypocin makowin i millerowek. Ci co troche orientuja sie "na" fizyce i tak wiedza o co chodzi a ci co nie wiedza za chinskiego cara nieskumaja.
Proponuje abysmy zajeli sie sprawa, ktora wyszla z symulacji NASA w zakresie pancbrzozy i obecnie symulowanej "skladanki" samolotu od momentu eksplozji do uderzenia w ziemie. O tym jakos dziwnie ucichlo.
Pozdrawiam.

Obrazek użytkownika pocztax

29-09-2011 [19:15] - pocztax (niezweryfikowany) | Link:

którzy przeanalizowaliby film Koli "1:24"? Jak Pan wie na polski rząd i prokuraturę nie ma co liczyć. Pozdrawiam.