Niemieccy chrześcijanie postanowili wypowiedzieć wojnę kampaniom reklamowym, które święta Bożego Narodzenia sprowadzają wyłącznie do komercji. Sprowokował ich do tego kontrowersyjny spot telewizyjny sieci handlowej Media Markt, który przekonuje widza, że „święta rozstrzygają się pod choinką”.
Trzydziestosekundowe spoty reklamowe sieci Media Markt pokazują rodziny, które podczas wieczerzy wigilijnej w euforyczny sposób reagują na otrzymany w prezencie sprzęt elektroniczny. Slogan przewodni kampanii reklamowej brzmi: „Święta rozstrzygają się pod choinką”.
Jak poinformowało Radio Watykańskie przeciwko tej kampanii zaprotestowali arcybiskup Bamberga Ludwig Schick, biskup pomocniczy Monachium Wolfgang Bischof oraz Stowarzyszenie Rodzin Katolickich twierdząc, że instrumentalizuje ona centralne chrześcijańskie święto, redukując je do czystej konsumpcji i obrażając wiernych.
Ich zażaleniem zajęła się nawet Niemiecka Rada Reklamy, uznając jednak, że Media Markt nie naruszył niczyich uczuć religijnych. Niektórzy eksperci od wizerunku stwierdzili nawet, że chrześcijanie potrzebują takich prowokujących kampanii, bo zbyt niejasno opowiadają światu, na czym ich wielkie święto faktycznie polega.
Tymczasem Związek Młodzieży Katolickiej z Bawarii wraz młodzieżą ewangelicką wystartował z kampanią „Święta rozstrzygają się w żłobie” nawiązując w ten sposób do sloganu sieci handlowej, ale wskazując jednocześnie, że nadchodzące święta to narodziny Chrystusa w ubóstwie.
- Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
- Odsłony: 2299
przestał miec charakter chrześcijański.Przecież kolędy rozbrzmiewają w marketach już po Wszystkich Świętych ,biegają różni Mikołaje,sprzedaje się ozdoby choinkowe.I na nic się nie zdadzą protesty,to tylko nikłe głosiki w pwczym pędzie do konsumpcji.