Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

"Zła dziewczyna" Iga Świątek

Zbyszek, 07.11.2023
W życiu liczą się tylko porażki. To znaczy ściślej sposób w jaki się na nie reaguje. Czy padasz, czy idziesz w zapartę i gorzko konfabulujesz - nie moja wina. Czy robisz coś innego. Iga Świątek upadła, zaczęła robić błędy i przegrywać. W US Open, w Cincinnati. Straciła swój nr 1 na rzecz wielkiej, grą i budową rywalki ze wschodu. W jednym turnieju przegrała z Gauf, w drugim z Ostapenko. Pojawili się doradcy, zaczęli sączyć do ucha, negatywy. Błędy w jej grze były nieusuwalne.
Odsunęła się. Zniknęła na chwilę. Nie wiadomo. Potem, powoli, stopniowo, zaczęła wracać do lepszej dyspozycji. Wreszcie znów wygrała turniej. Królowa głębi kortu, posyłająca z linii końcowej mordercze piłki, zaczęła częściej je skracać lub iść do siatki. Piłki znów zaczęły być celniejsze.
Na zdjęciu 8 najlepszych tenisistek w finałowym turnieju wszystkie miały być na biało. To się nazywa "dress code". Iga włożyła suknię czerwoną, mówiła potem, że to nieporozumienie. Oczywiście pojawiły się przygany, ale i z zachwyty. Ludzie lubią niepokorne zachowania. Potem zaczęła się gra. Świątek, gdyby wygrała cały turniej, mogła wrócić na tron, na koniec roku.

Komentujący po angielsku finałowy mecz Igi nie mógł się powstrzymać: "She's mean. Mean girl!" czyli "Zła dziewczyna!". Iga, bez uśmiechu, skupiona, bezlitośnie niszczyła drugą najlepszą tenisistkę turnieju. Właściwie to była egzekucja. Przepaść w jakości gry.
Świątek po upadku się podniosła. I na tym polega prawdziwa wielkość ludzi, na tej zdolności. To też jakaś nauka dla nas. Bo nie ma takiego zwycięzcy, który by nie przegrał. Bo liczy się najbardziej nasza odpowiedź na trudne okoliczności i własne błędy. Bo najpierw tryumfuje się nad samym sobą, a potem dopiero nad przeciwnikami, okolicznościami i tak dalej. Tryumf po wstaniu z kolan, to największe, najbardziej ludzkie zwycięstwo. Brawo Iga! Brawo Iga! Brawo Iga!
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 1948
NASZ_HENRY

NASZ_HENRY

07.11.2023 06:53

Brawo IGA
Brawo jej trener ;-)
Ijontichy

Ijontichy

07.11.2023 08:01

O ile mnie pamięć nie myli,to to jest pierwsza notka o sporcie i pierwsza o Idze? 
I tę notke napisał człowiek ---orkiestra,pastor,jezuita,@ Zbyszek!!! (sic!)
Oczywiście reszta zakonników mu pomogła...ale liczy sie podpis...i efekt.
Iga nadal jest surowa...technika słaba...ale całe WTA od pandemii jest do d...
Wspominają tu i tam  Agnieszkę...no cóż, też nie atom,ale z mutantami typu Serena...nie miala szans.
PS.Hu Hu to drugi Janowicz,tylko publicznie mniej chamski.
Siberian Husky Dog

Siberian Dog Husky

07.11.2023 23:25

Aryn Sabalenko nadal pozostaje z palcem w doopie
Zbyszek
Nazwa bloga:
W drodze
Zawód:
wolny
Miasto:
Lublin

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 625
Liczba wyświetleń: 934,060
Liczba komentarzy: 4,729

Ostatnie wpisy blogera

  • Spór co do miłości do samego siebie
  • Atrofia salonu24 czyli jak wydobyć z człowieka to, co najlepsze
  • Akta Einsteina i kształt rzeczywistości

Moje ostatnie komentarze

  • "Trump niepokoi się otwartą morską przestrzenią tzw. GIUK gap, między Grenlandią, Islandią i Anglią, która jest krytyczna w planach obrony Ameryki Północnej. Ameryka musi zamknąć ten przesmyk…
  • Tak. A mity, to nie są bajki, tylko wartościowe historie opisujące rzeczywiste sprawy za pomocą bajek. Dlatego uosobienie chciwości na zysk i pieniądz - król Midas otrzymał to, co chciał - zysk i…
  • Dobry tekst. Uwagi:Różnicą pomiędzy starożytnymi przykładami hejtu a tym zjawiskiem w teraźniejszości jest - skala. Słusznie wskazał pan na anonimowość jako wzmacniacz czy warunek wyrażania treści…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Czy da się żyć bez Boga?
  • Prawda o nas - głupi, nieodpowiedzialni i źli
  • Pożegnanie roku 2021 i powitanie 2022 w 6 punktach

Ostatnio komentowane

  • NASZ_HENRY, "Pozdrowienia dla wszystkich." ... Dziękuję i vice versa 🌼
  • u2, "czy człowiek zawsze kocha samego siebie" The lessness counting of You is lessness of GOD, czy jakoś tak, twierdzi totalnie oświecony Bóg Ramtha, o którym pisałem kilka razy na NB :) Psia krew…
  • u2, @sake2020Mi lewackość nie przeszkadza, nawet moderacja przybierająca czasami formę cenzury mi nie przeszkadza. Ale nie lubię sztucznej armii botów. Bo z botami nie za bardzo jest o czym podyskutować…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2026, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności