Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Kogo tu szanować a kogo potępiać?

Izabela Brodacka Falzmann, 24.08.2019

„Potępiamy grzech a nie grzesznika” to  obowiązująca wykładnia Pisma Świętego używana nieodmiennie w pedagogice wstydu jaką stosuje Gazeta Wyborcza wobec naszego  przypadkowego społeczeństwa. Nasi wychowawcy powołują się na ogół w swych wywodach na Św. Augustyna. Tymczasem Św. Augustyn powiada: „Przypuszczam, że przykazanie to oznacza, iż powinniśmy zawsze jak najlepiej interpretować działania, które wydają się wątpliwe, domyślać się,  z jakim dobrym zamysłem zostały wykonane. Ale w odniesieniu do takich, których nie można w żaden sposób ocenić dobrze, jak cudzołóstwo, bluźnierstwo itp., On pozwala nam osądzać. Pochopnym byłoby jednak osądzać czyny, które mogły być dokonane w dobrym lub złym celu, a szczególnie pochopnym byłoby ich potępianie”.
Według potocznej wykładni szacunek przysługuje każdemu człowiekowi nawet temu którego poglądy nam nie odpowiadają. A czy również temu, który nas okradł albo usiłował zamordować? Trudno zresztą o większy repertuar nonsensów niż wypowiadane przy okazji prowokacji w Białymstoku. To nie prawda, że nie podlegamy ocenie. Każdy z nas jest i będzie oceniany i to bynajmniej nie tylko na Sądzie Ostatecznym. Jest oceniany przez nauczycieli, egzaminatorów, sądy powszechne a nawet w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej do pracy. Blondynka w todze odbiera dziecko matce, która ma zbyt wysoki według jej standardów body mass index. Blondynka w todze nie mówi: „ nie podoba mi się zjawisko otyłości” pozostawiając rodzinę w spokoju.  Na podstawie umownego  wskaźnika otyłości ocenia ona kwalifikacje kobiety do zajmowania się własnym dzieckiem. Ocenia i krytykuje tę konkretną kobietę, a nie zjawisko otyłości jako takie.
Dla mnie sprawa jest  jasna.  Chodzi o to żeby ocena była wyłącznie instytucjonalna, do oceniania ma prawo wyłącznie państwo poprzez swoje instytucje. Zwykły człowiek zobowiązany jest natomiast okazywać należyty stosunek nawet złodziejowi i prostytutce i mordercy. Co więcej, penalizacji podlega nie tylko negatywny stosunek do osób homoseksualnych lecz nawet negatywny stosunek do LGBT, a przecież to jest zjawisko, a nie konkretny człowiek, to grzech który potępiać podobno mamy prawo.   
Naiwnością jest sądzić, że można zwalczać fałszywą czy zbrodniczą ideologię drogą dyskusji światopoglądowej. Przeciwnicy marksizmu nie akceptowali przecież przede wszystkim jego praktycznej realizacji –mordów, tortur rabunku prywatnej własności, upadku nauki i kultury, zapaści semantycznej. Czy gdy nas mordowano powinniśmy okazywać oprawcom szacunek? Z marksizmem walczyli żołnierze wyklęci w lasach.  Nie mieli oni okazji ani zamiaru z nikim dyskutować na temat teoretycznych założeń marksizmu. Nikt też nie zamierzał z nimi dyskutować. Kula w tył czaszki był to podstawowy argument enkawudzistów. Czy należało odnosić się do nich z szacunkiem?.
Obecnie sąd w Toruniu wdraża postępowanie o ograniczenie praw rodzicielskich tylko dlatego, ze dziecko nazwało banderowców bandytami. A kim był Bandera, Świętym Pańskim? Czy rodzina poety z Liceum Krzemienieckiego Zygmunta Rumla rozerwanego przez banderowców końmi powinna okazywać oprawcom szacunek? Poza tym gdyby dziecko mówiło nawet, że światem rządzą zielone ludziki nie może to być podstawą do ograniczania praw rodzicielskich. Być może dla wysokiego sądu Bandera jest bohaterem. Być może wysoki sąd jest potomkiem banderowców. To są podziały- przyznaję- trudne do przezwyciężenia. Jednak dlaczego wysoki sąd ma prawo oceniać żyjących ludzi, konkretnych rodziców i ich zdolności wychowawcze, a ci rodzice nie mają prawa ocenić nieżyjącego od dawna Bandery, nie mają prawa nawet do oceny historycznej. Okaże się wkrótce, że nie będzie wolno nazwać zbrodniarzami Hitlera i Stalina, bo jako jednostkom ludzkim należy się im szacunek.
Trzeba zrozumieć, że bez Hitlera nie byłoby hitleryzmu, a bez Stalina stalinizmu. Zbrodnicze jednostki tworzą zbrodnicze systemy, a zbrodnicze systemy prowokują, wręcz zmuszają społeczeństwa do popełniania  zbrodni. Hitleryzm czy stalinizm nie są to nieuchronne etapy rozwojowe dziejów, to nie prawda, że gdyby nie narodził się Hitler ktoś inny podjąłby w tej chwili dziejowej jego zadanie. Do zbrodni totalitaryzmu doprowadziło nie tylko zubożenie społeczeństwa niemieckiego i jego upokorzenie przegraną I Wojną Światową czy też imperialne tęsknoty Rosjan. Niemały udział w tych zbrodniach miały indywidualne cechy Hitlera i Stalina. Dlatego mamy prawo oceniać Stalina i Hitlera, mamy prawo nazywać ich zbrodniarzami i wariatami, nie mamy obowiązku ich szanować.
Nakłania się wszystkich do zaprzestania wojny w przestrzeni symbolicznej.  Gazeta Polska została skarcona za przekreślenie tęczy którą zmonopolizowały jako swój symbol środowiska LGBT. Nie ma tu jednak za grosz symetrii. Znieważanie symboli chrześcijańskich, wagina niesiona w charakterze monstrancji nie spotykają się z karą i potępieniem. Mamy nie znieważać wrogich nam symboli, mamy szanować ludzi którzy wdrażają albo usiłują wdrażać niebezpieczne ideologie. Czy mamy szanować również bandziorów, którzy pobili w Szczecinie księdza nie zgadzającego się na profanację kościoła?
Totalitarny system politycznej poprawności jest wrogiem prawdy. Nie pozwala nam -wbrew deklaracjom- posiadać i wyrażać własnych poglądów. A prawo do oceny ludzi i zdarzeń przyznaje tylko instytucjom.
Nie mam zamiaru polemizować z ideologią LGBT. Szkodami mi czasu na zapoznawanie się z jej szczegółami. Nie życzę sobie na ulicy mego miasta rozebranych świntuchów z piórem w tyłku. Przymusowe ich oglądanie traktuję jako molestowanie oraz epatowanie pornografią. Nie życzę sobie żeby moim wnukom czytała bajeczki jakaś ohydna drag queen. Nie życzę sobie deprawowania ich przez przyzwyczajanie do brzydoty rozpasania i nie panowania nad własną zboczoną fizjologią. Nie widzę żadnego powodu abym miała okazywać szacunek takiej drag queen. Niech mi się nie pcha przed oczy. W zaciszu swego domu może sobie robić co tylko chce ale nie ma prawa obrażać mnie pokazując swoją brzydotę.
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 12145
Domyślny avatar

Trotelreiner

24.08.2019 09:00

Witam Panią!
"Przypadkowe społeczeństwo"----dawno nie słyszałem,ani nie widziałem tego określenia...już jest nieaktualne.
Nigdzie na świecie już nie ma społeczeństw,ani narodów/Narodów!
Jeżeli nie nazwać jakichś plemion w dżungli amazońskiej lub  pigmejów w Środkowej Afryce.
Jest totalnie wszystko wymieszane,powstały "rasy" ,których nawet hodowcy psów sobie nie wyobrażali.
W USA....miszung,w Europie jeszcze większy dzięki Merkel i temu pajacowi z Francji.
U nas.."wtymkraju".już nie ma społeczeństwa...zostało zatomizowane w grudniu 1981...i już sie nie odrodziło...chamstwo,agresja i nienawiść w oczach...skrzywione usta i nawet
dziewczynki 8-letnie tak klną na ulicy,że ...no właśnie.
Naród/naród...zapomnijmy o tej nazwie...bo już nie ma narodu...nie mówiąc o Narodzie!!
Jest tłum idiotów,sterowany przez niemieckie media i Jacka Kurskiego...."disco--polo" ,lans swojej osoby i słupki".
Juz tu nawet wczoraj pisałem,że Kurski to największy błąd Kaczyńskiego.
Dzicz,troglodyci i homo de Altamira...pismo obrazkowe,bo o ortografii nie mają pojęcia...dzicz...wystarczy zobaczyć co się dzieje na ulicach,w samochodach,na chodnikach...
Policja łapie 2000 pijanych "kierowców" w weekend...A ILU NIE ŁAPIE???
Moja żona jeździ samochodem po prawie całej Eurpie...na granicy "tegokraju" wysiada...i za  Chiny nie będzie jechała po szosach,ani tych....które sa u nas nazywane autostradami!!
Cytuje "Jedź se sam! Ja jestem dentystką,a nie psychiatrą...ty się tego uczyłeś...masz kółko i bez dyskusji...bo Ci zrobię przegląd".
PS.Podobno jakis "poseł" postulował,żeby nasi obywatele....mieli dostęp do broni palnej bez zezwolenia...albo idiota...albo brał w łapę od zakładów pogrzebowych!
PPS.Dopiero III WŚ [podobno] wyczyści ten świat....i po 40000 latach...powstanie nowe społeczeństwo,Naród na razie z karaluchów,szczurów i ryb głębokowodnych...bo tylko
one przeżyją.
Miłego weekendu :-))
Pani Anna

Pani Anna

24.08.2019 14:08

Dodane przez Trotelreiner w odpowiedzi na Witam Panią!

Trotelreiner, od czytania pana komentarzy aż bolą oczy i człowiek musi się mimowolnie zastanawiać nad stanem pańskiego umysłu.
 Żonie proponowałabym może jakiś porządny kurs jazdy? Mam poważne wątpliwości, czy szanowna małżonka faktycznie jeździ samochodem "po całej Europie", bo gdyby tak było, to miałaby tę watpliwą przyjemność spotkać na drodze młodych, śniadych, brodatych mężczyzn o zamulonym spojrzeniu w podrasowanych pseudosportowych autach. Po takim spotkaniu, zapewniam - człowiek z ulgą przekracza granicę na Odrze. Wiem coś o tym, bo ja też jeżdżę "po Europie" i po Polsce również.
Domyślny avatar

Trotelreiner

24.08.2019 15:42

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na Trotelreiner, od czytania

Proszę sobie darować rozważania na stanem mojego umysłu...od tego są inni,a oni na pewno lepiej sie na tym znają...co obrazuje moje miejsce pracy i zarobki.
Żona zrobiła wszystkie kursy doszkalające...jazde po lodzie,po śniegu po wodzie i wygrała nawet konkurs jazdy ekstremalnej z "samcami alfa" u nas...:-))
Tak,że spokojna głowa....pani Anno [rewanżuję sie pani małą literą...kwestia kultury ]
A od pied noire z dywanikiem w bagażniku...gorsi są kierowcy panów z ruskiej mafii...czyli różnych służb...ze specnazem na czele...tam nie ma przepisów...jadą 4 SUW-y
200km/h i kto nie ucieknie...ten nie zyje....nawet nie popatrzą w lusterko wsteczne...a policja....nie widzi,nie słyszy i nic nie mówi...też chcą życ.
PS.Zawsze mi pani odpowiada atakiem ad personam....czy w "tymkraju" wszyscy tak mają?
Pani Anna

Pani Anna

24.08.2019 18:51

Dodane przez Trotelreiner w odpowiedzi na Proszę sobie darować

Trotelreiner odpowiadanie panu w ogóle mija się z celem, a pańskie  tyrady na temat "tenkraju" i ludzi tę krainę zamieszkujacych tylko to potwierdzają. 
Poczucie wyższości i chęć afiszowania się ze swoimi tzw. osiagnieciami chrakterystyczna dla pasierbiewicza i co niektórych troli. Kogo na litość obchdza pańskie "zarobki", a dla pewności dodam, że prawdziwe pieniadze lubią ciszę... Tak widać, że NB spełniaja funkcje teapeutyczne i może dobrze?
Domyślny avatar

Trotelreiner

24.08.2019 19:51

Dodane przez Pani Anna w odpowiedzi na Trotelreiner odpowiadanie

Pani Anna 18.51
"Trotelreiner odpowiadanie panu w ogóle mija się z celem,"---koniec cytatu.
A zatem proszę sie juz wiecej nie męczyć...do pani nic nie dociera...dalej atak ad personam...przykro mi to napisać do kobiety...ale będzie pani źle postrzegana
na moim blogu...
Addio
Pani Anna

Pani Anna

24.08.2019 20:52

Dodane przez Trotelreiner w odpowiedzi na Pani Anna 18.51

Trotelreiner, spokojna pańska rozczochrona, ja na pańskiego bloga w ogóle nie zaglądam - szkoda czasu i atłasu.
Francik

Francik

26.08.2019 14:30

Dodane przez Trotelreiner w odpowiedzi na Witam Panią!

Kolejny "Prawdziwy patriota" nienawidzący Polski i Polaków. Jeśli Polacy to tacy idioci, to co pan powie o Francuzach, którzy sobie wybrali takiego Macrona, a teraz płaczą,  że mają paliwo droższe niż w Niemczech. A co o Niemcach, którzy karnie głosują na Angelę zapraszającą kolejne tabuny nachodźców na niemiecki socjal itp. itd. Ostatnio przejechałem Niemcy i Francję w te i nazad, nie zauważyłem, by kierowcy byli tam bardziej kulturalni niż w Polsce. Częstym zjawiskiem jest zmienianie pasów "na chama" bez oglądania się na innych, co w efekcie skutkuje co najmniej stłuczkami i korkami na autostradach (korki to w Niemczech normalne zjawisko). Chwile grozy przeżyłem, gdy "porządni niemieccy kierowcy" podczas ulewy zasuwali na autostradzie  z gazem do dechy - bo przecież nie ma ograniczeń. Modliłem się, żeby któryś gamoń nie wpadł w poślizg, bo byłby Stau na kilka godzin. Podobno jest pan socjologiem, ale coś ta pana wiedza socjologiczna bardzo wybiórcza.
Pani Anna

Pani Anna

26.08.2019 15:47

Dodane przez Francik w odpowiedzi na Kolejny "Prawdziwy patriota"

Francik
Ciesze sie, ze pan takze odniosl sie do komentarza tego typa, ktory tak lubi pluc i opluwac Polske i Polakow (co prawda jestesmy na blogu Pani Izabeli i troche to jest nie na temat, ale ja tez juz nerwowo nie wytrzymalam belkotu tego "Patrioty"), ktory najwyrazniej ma problem z prowadzeniem auta, tak po prostu. Niemcy jedynie maja bardzo dobra infrastrukture, drogi i autostrady - na ktorych nota bene trwaja niekonczace sie remonty, ktore znacznie utrudniaja jazde i powoduja wielokilometrowe korki oraz auta w dobrym stanie technicznym - dla samochodow starszych niz 2lata obowiazkowy przeglad techniczny TUV co dwa lata...
Ta ich rzekoma wysoka kultura jazdy wynika z wytresowania, ktoremu Niemcy sa poddawani regularnie od malego, do tego dochodzi drakonski system mandatow i grzywien za najmniesze wykroczenia. Kamerki na 70% skrzyzowan, fotoradary w kazdym mozliwym miejscu, w promieniu 8km od mojego miejsca zamieszkania naliczylam 10... Jezeli jakis pechowiec straci prawo jazdy, to spokojnie moze sie przesiadac na rower do konca zycia, bo tacy kierowcy sa kierowani na psychotesty, ktorych z zasady NIKT nie zdaje. To jest cala tajemnica tej rzekomej "wysokiej kultury".
Kiepski refleks, do tego mnostwo kierowcow roznego koloru i pochodzenia, ktorym nigdy sie nie spieszy sprawia, ze wystarczy maly deszczyk nie mowiac o sniegu, a oni sa calkiem pogubieni i cale miasto po prostu stoi. Nie wiem jak ktos moze twierdzic, ze "jezdzi po calej Europie" i tego nie wiedziec. (Przepraszam za brak polskich znakow, ale pisze dorywczo z nieswojego komputera i nie moge zmienic jezyka).
Marek1taki

Anonymous

24.08.2019 09:06

Hipokryzja "nie oceniania" jest znamieniem lewości.  Tak w życiu prywatnym jak i publicznym.
Nie od dziś mamy do czynienia z sakralizacją ideologii marksistowskiej i pokrewnych:
"Świeckie instytucje wiernie głoszą formę panteizmu, a ich „święte Graale”, ideologia LGBTQ i prawa do aborcji, uważane są za święte i nie można ich krytykować. Przekonywał, że instytucje religijne, takie jak katolickie uniwersytety, propagują zasady oparte na boskości. - Zajmują się formacją katechetyczną – tłumaczył. - Pobożna szkoła robi dokładnie to, co robi bezbożna szkoła. Bezbożna szkoła absolutnie kształtuje uczniów, uczy ich, co cenić, a czego nie. Uczy ich, co czytać, a czego nie czytać. Uczy ich, co jest cnotliwe wg niej, a co złe - tłumaczył." Read more: http://www.pch24.pl/amer…
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

24.08.2019 22:12

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Hipokryzja "nie oceniania"

Ma Pan rację, polityczna poprawność jest dogmatem lewicowej wiary. Pamiętam jedyny program z panią ( bodajże) Drzyzgą, który obejrzałam. Dziennikarka przepytywała pedofila: " co czułeś gdy to robiłeś?". Każda z obecnych na sali osób zaczynała swoją wypowiedź od deklaracji: " Ja ciebie nie oceniam". To było przerażające w swej głupocie.
Domyślny avatar

kaliszanin

24.08.2019 23:33

Dodane przez izabela w odpowiedzi na Ma Pan rację, polityczna

co też pani pisze - dogmat jest ściśle związany z chrześcijaństwem, poza tym co to ma być ta wiara lewicowa? jest tylko i wyłącznie aktualny biznes, mówiąc wprost realizowany z rozmachem zależnym od objętości sejfu sponsora deal. przecież zaraz po zakończeniu batalii o lgbtq, klimat itp. pójdą ślepo zdobywać kolejny obszar paląc i łupiąc po drodze to co niechybnie stanie im na drodze. mają głęboko w dupie co to będzie byle hajs się zgadzał.
poza tym co to dzisiaj jest lewica a co prawica. konia z rzędem...
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

25.08.2019 17:16

Dodane przez kaliszanin w odpowiedzi na co też pani pisze - dogmat

"Dogmat" to prawda o której się nie dyskutuje, nie podważa się jej. Tak jest z zasadą nie oceniania bliźnich niezależnie od tego co zrobili. Staram się pokazać, że ocena czynu bywa nierozłącznie związana z ceną człowieka który ten czyn popełnił, co więcej nie powinniśmy się godzić na odebranie nam władzy osądzania nie tylko czynów lecz osób. Tylko dlatego ludzie którzy strzelali akowcom w tył czaszki nie ponieśli za to kary nie tylko w sensie prawnym lecz nawet towarzyskim,a odpowiedzialni za te czyny mogli być publicznie nazywani " ludźmi honoru".
Domyślny avatar

kaliszanin

25.08.2019 18:04

Dodane przez izabela w odpowiedzi na "Dogmat" to prawda o której

dziękuję.
nie chciałem tylko łączyć lewactwa jako takiego z czymś mającym jednak konkretne korzenie chrześcijańskie. 
a tych jak to pani łaskawie nazwała ludzi raczej bym odczłowieczał w każdym sensie tego słowa znaczeniu i na każdym kroku. łącznie z tym towarzyskim kremem.
Domyślny avatar

stachu

24.08.2019 16:04

To przypomina czasy  Lutra , tzw Reformacji, hulaj  dusza piekła nie ma, co ciekawe ,, postępowy,,  Luter uznał dzieła Kopernika ,,O obrotach ciał niebieskich ,,za herezję
RinoCeronte

RinoCeronte

24.08.2019 18:51

Ten Pan ma rację... Ludzie w pewnym momencie dostali "małpiego rozumu" i już raczej jest za późno by to jakoś zwalczyć. Nie będę przytaczał przykładów, bo wystarczy przejrzę prasę codzienną. Demokracja sięgnęła bruku... Sławomir Mrożek to wszystko przewidział, ale był zbyt delikatny aby to nam wytłumaczyć.
Domyślny avatar

stachu

25.08.2019 14:12

Dodane przez RinoCeronte w odpowiedzi na Ten Pan ma rację... Ludzie w

Mrożek  w latach Stalinowskich przez nikogo  nie przymuszany  podpisał się  pod,, Rezolucją  Literatów Polskich,, do władz komunistycznych za karą śmierci dla księży, z preparowanym przez  ubecję  procesie Kurii Krakowskiej.O ile wiem Mrożek nikogo publicznie nie przeprosiła za  swój  haniebny  czyn !!  Dal mnie skandalem jest  jeszcze to ,że został pochowany w krypcie kościoła  Piotra i Pawła w Panteonie Narodowym. http://yelita.pl/artykul…
Marek1taki

Anonymous

24.08.2019 21:33

"Chodzi o to żeby ocena była wyłącznie instytucjonalna, do oceniania ma prawo wyłącznie państwo poprzez swoje instytucje"
To jest sedno. Chodzi o upaństwowienie etyki.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

24.08.2019 22:20

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na "Chodzi o to żeby ocena była

Jest jeszcze gorzej. Jeżeli reprezentujesz instytucję jesteś poza etyką. Obowiązują cię procedury i przepisy i tylko za ich złamanie możesz być sadzony. Natomiast czyn traci swój etyczny wymiar gdy jest popełniany w imieniu instytucji. Zrozumiałam to zastanawiając się nad przypadkiem Terry Schiavo. Nie mogłam pojąć jak lekarz może wykonywać wyrok śmierci przez zagłodzenie tylko dlatego, że nakazał to jakiś zbrodniczy sąd. Jak może przykładać rękę do morderstwa? Jak może odpędzać ludzi którzy chcieli zwilżyć usta cierpiącej? Czy taka jest rola lekarza? Godzi się być katem?
Domyślny avatar

megalampus

24.08.2019 23:03

Ja tam szanuje "zdrowy rozsadek"..ktory mi nowi ,ze musimy w koncu stworzyc Panstwo ktorego  bedziemy obywatelami i bedzie nasza wlasnoscia....
Bez tej podstawy nie bedzie szacunku wspolnego i spolecznego ladu opartego na etyce i moralnosci....
Domyślny avatar

mmisiek

25.08.2019 04:31

Dodane przez maxilampus w odpowiedzi na Ja tam szanuje "zdrowy

Mam wrażenie, że od tego celu raczej się oddalamy niż do niego przybliżamy.
Domyślny avatar

megalampus

25.08.2019 00:59

Ten filmik wyjasni wszystko..polecam ! https://www.youtube.com/…
Przeczytajcie komentarze..duch w Narodzie nie ginie :-))
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

25.08.2019 10:33

"Obecnie sąd w Toruniu wdraża postępowanie o ograniczenie praw rodzicielskich tylko dlatego, ze dziecko nazwało banderowców bandytami."
Podatna jest Pani na manipulacje i sam w takich uczestniczy.
Kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą.
Domyślny avatar

stachu

25.08.2019 14:13

Dodane przez wielkopolskizdzichu w odpowiedzi na "Obecnie sąd w Toruniu wdraża

Jakieś konkrety możesz podać ?
wielkopolskizdzichu

wielkopolskizdzichu

26.08.2019 01:51

Dodane przez stachu w odpowiedzi na Jakieś konkrety możesz podać

Dyrekcja szkoły przedstawia inny opis sytuacji niż gazety których redaktorzy maja patent na nieomylność i patriotyzm.
Dyrektora szkoły za oszukiwanie można zwolnić, zgnoić, zrobić z niego banderowca. Wszak okłamując publikę stanąłby vis a vis Ministerstw Edukacji, Sprawiedliwości a nawet MSW.
Na czele każdego z tych organów stoją ludzie surowi ale o niezaprzeczalnym poczuciu sprawiedliwości ludowej, ..... kto by próbował mieć z nimi na pieńku. 
Gwoli przypomnienia.
Lat temu parę kibole Ruchu Chorzów pobili się na plaży z Meksykanami z statku szkolnego.
 Wszyscy Prawdziwi Polacy i ich gazety, stanęli w ich obronie, a paru z nich, blogerów z NB postanowiło zbierać fundusze na ich adwokatów.
Koniec końców nie wiem ile zebrali, czy w ogóle, może przepili, a może zasilili zbożne dzieła Pana Rydzyka, nie mój interes.
Rzecz w tym że poniewczasie okazało się iż kibole Ruchu to śląskie bojówki będące ideologicznie blisko RAŚ, teraz okazało się iż to mafia z którą PiS ponoć walczy, niczym Tusk i Sienkiewicz. Tylko wówczas dla Prawdziwych Polaków była to walka z Patriotami.
To kim byli kibole Ruchu każdy kto interesuje się piłką i tym co dookoła niej wiedział, dziwne że Prawdziwi Polacy o tym nie wiedzieli.
Kiedy Pani Izabela czyli intelektualne zaplecze Prawdziwych Polaków i Lepszego Sortu na NB, zaczyna opowiadać niesprawdzone i niczym niepotwierdzone gazetowe wieści - zdarza się jej to coraz częściej - to jest czego się bać, jeśli chodzi o mnie jak najbardziej.
Dlatego, że wystarczy by parę karków odzianych w koszulki z znakiem Polski Walczącej skopało mnie na ulicy, by  Pani Izabela  - podobnych do niej jest cała masa - wynalazła powód dla którego skopanie mnie, należało mi się. To nic, że po pewnym czasie okaże się iż goście którzy mnie skopali byli bandytami, a ja nic wspólnego z komuną, ani z LTBG nie mam. Prawdziwy Patriota zawsze będzie bronić drugiego Prawdziwego Patriotę nawet jeśli ten okaże się draniem.
Obecna władza jak słychać to po zapowiedziach, aż kipi by zadowolić potrzeby emocjonalne swych wielbicieli.
Jan1797

Jan1797

25.08.2019 13:49

Moi drodzy,
Jest kilka wątków w notce i dyskusji wymagających komentarza, niekoniecznie powiązanych
dla mnie nie do pominięcia. Rozsadek nakazuje dostrzec, że w końcu tworzy się Państwo
z naszą własnością. Musicie się wreszcie obudzić i zrozumieć jak mieszkańcy dwu bloków
w Krakowie, że o podstawy szacunku wspólnego i społecznego ładu trzeba zabiegać bez
przerwy bez oglądania się na innych. Jak to się mogło stać, że wśród kilkuset osób nie znalazła
się jedna zdeterminowana do skorzystania z prawa ustalonego przez naszych działaczy
samorządowych i przedstawicieli w sejmie już dwukrotnie wcześniej na początku transformacji
i w wyniku ustanowionego prawa przez pierwszy rząd PiS oraz współcześnie dla zapewnienia
sobie miru domowego. To jest przyczyna utrzymywania za wszelką cenę, bezradnych leniwych
i ubezwłasnowolnionych tumiwisizmem, współczesnych elit. Właśnie w miastach gdzie zderzacie
się z samorządową oceną instytucjonalna i ogromną patologią dotyczącą własności
w mieszkalnictwie (kurna, wstrętne słowo, powinno być ptaszki w klatkach).
Pozdrawiam serdecznie.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Izabela Brodacka Falzmann
Nazwa bloga:
Blog autorski

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 035
Liczba wyświetleń: 7,668,058
Liczba komentarzy: 20,764

Ostatnie wpisy blogera

  • Kto i w jakim celu propaguje pogańskie zwyczaje Halloween?
  • Rude Prawo
  • Skąd się biorą politycy?

Moje ostatnie komentarze

  • @ Lala To Pani też nie uważa ich za Polaków? Oj nieładnie. Oni uważali się sami za Polaków pochodzenia żydowskiego a nie za Żydów przypadkiem osiadłych w Polsce. Brandwajn choć przyjechał na…
  • @ LalaWarto tu przypomnieć osoby wybitne, które wyjechały do Izraela i tam tworzyły kulturę . Czy ktoś dziś pamięta taką postać jak Rachmiel Brandwajn. Wspaniałego znawcę literatury francuskiej. Na…
  • @ LalaJak to nie było? A emigranci po 68 roku? Czy zaprzecza Pani, że tworzyli kulturę?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek edukacji. Tym razem piszę jako fachowiec.
  • Historia pewnej kamienicy
  • Śpioszki rozmiaru XXXL

Ostatnio komentowane

  • Marcin Niewalda, Szanowna Pani IzabeloJestem na tropie genealogi Małyszczyckich i Płaskowickich z Widybora i okolic. Był tam Konstanty Płakowskicki - zesłany na Sybir za udział w Powstaniu Styczniowym. Czy Pani…
  • Izabela Brodacka Falzmann, @ Lala To Pani też nie uważa ich za Polaków? Oj nieładnie. Oni uważali się sami za Polaków pochodzenia żydowskiego a nie za Żydów przypadkiem osiadłych w Polsce. Brandwajn choć przyjechał na…
  • lala, pięknie, że Pani pamięta o tych, których wygnano i pozbawiono obywatelstwa - jednak całkowicie nie zrozumiała Pani tego, co napisałam;moja uwaga dotyczyła faktu banalnego - to nie Polacy…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności