Ile to jest dziś sto milionów złotych? Cytat: „Warszawski ratusz bardzo wstępnie ocenia, że koszt naprawy Mostu Łazienkowskiego może sięgnąć 100 milionów złotych, ta kwota może się jednak zmienić. Budżet państwa pomoże w odbudowie, premier Ewa Kopacz złożyła deklarację, że przeznaczy na to pieniądze – poinformowała rzecznik rządu.” Koniec cytatu.
Ile to jest dziś sto milionów złotych? W budżecie m.st. Warszawy na 2015 rok podobnej wielkości kwoty przewidziano m.in. na:
108.053.155 zł – wydatki miasta w sferze rekreacji, sportu i turystyki
107.947.507 zł – wydatki miasta na utrzymanie i remonty „dróg powiatowych”
104.130.932 zł – wydatki miasta na modernizację ciągu ulic Marsa – Żołnierska (odcinek węzeł Marsa - granica miasta)
99.863.000 zł – wydatki miasta na prowadzenie działalności kulturalnej przez teatry (w tym 98.363.000 zł dotacji podmiotowej dla 18 teatrów miejskich)
98.962.000 –wydatki miasta na oczyszczanie miasta (w tym 64.822.000 zł na zimowe oczyszczanie ulic)
97.063.189 zł – przychody miasta „z różnych opłat” (w tym 71.992.722 zł za płatne parkowanie)
94.170.539 zł – wydatki miasta na budowę ul. Nowolazurowej na odcinku od Al. Jerozolimskich do trasy AK (zadanie b. odcinek od ul. ks. Juliana Chróścickiego do ul. Połczyńskiej)
itd.
- Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
- Odsłony: 6096
Most Łazienkowski (za 100-130 milionów?) ruszy dopiero w 2017 roku?
(PAP) Uszkodzenia Mostu Łazienkowskiego są dość poważne, konieczna jest wymiana jego konstrukcji - może to kosztować 100 - 130 mln zł - poinformowała prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz - Waltz.
Prezydent stolicy poinformowała na konferencji prasowej, że wykonane dotychczas ekspertyzy pokazały, iż uszkodzenia mostu po pożarze są poważne, a wymiana jego konstrukcji będzie najszybszym i tańszym rozwiązaniem niż remont obecnej. Dodała, że ruch na moście może być przywrócony za kilka lub kilkanaście miesięcy.
- Wyremontowany most, jeśli go wyremontujemy, będzie mieć trwałość 100 lat [ :) ]. Koszt szacujemy na od 100 do 130 mln zł - dodała.
- Najlepszym rozwiązaniem, najszybszym i w sumie najtańszym jest wymiana całej konstrukcji stalowej. Nie ruszamy podpór, są w dobrym stanie - powiedział prof. Henryk Zobel, dziekan wydziału inżynierii lądowej Politechniki Warszawskiej.
Przypomniał, że mostem jeździło 130 tys. pojazdów na dobę. Zaznaczył, że konstrukcja jest wyeksploatowana tak, że gdyby nie wymieniano jej obecnie, trzeba by to zrobić najdalej za 10-15 lat.
Prezydent stolicy poinformowała, że wykonane dotychczas ekspertyzy pokazały, iż uszkodzenia mostu po pożarze są poważne, a wymiana jego konstrukcji będzie najszybszym i tańszym rozwiązaniem niż remont obecnej. Dodała, że ruch na moście może być przywrócony za kilka lub kilkanaście miesięcy.
Remont Mostu Łazienkowskiego bez przetargu?
(PAP) 18 firm chce przeprowadzić remont mostu Łazienkowskiego w Warszawie, wykonawca zostanie wybrany w drodze negocjacji, bez przetargu - poinformował rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Adam Sobieraj.