Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

For Money

Izabela Brodacka Falzmann, 21.06.2013
Wiele lat temu trafiłam na odcinek programu, w którym zaczepiona na ulicy osoba podejmowała się wykonać każde polecenie organizatora, za bodajże 1000 złotych.  
W „ moim” odcinku młoda dziewczyna dostała za zadanie zjedzenie zupy pomidorowej ze stojącej na ziemi  miski. Ze łzami w oczach, na czworakach, mocząc w zupie długie włosy wychłeptała całą miseczkę i zainkasowała nagrodę.
Nie mogłam tego pojąć. Gdybym była na jej miejscu wylałabym zawartość miski na głowę prowadzącego i sobie poszła.
 
Wiele obecnych programów rozrywkowych opiera swe powodzenie na brutalnym traktowaniu uczestników przez bezczelnych jurorów z bożej łaski. Te niewysokiego  lotu programy zapewniają sobie oglądalność hołdując najniższym instynktom publiczności, która czerpie satysfakcję z czyjegoś upokorzenia. Oprócz tego są i były celową lekcją lokajstwa. Przyzwyczajają, że dla pieniędzy można i trzeba zrobić wszystko, że nie ma złych dróg do nich prowadzących. W ten sposób hartuje się prawdziwy obywatel UE, człowiek, który przez całe życie będzie stał w przedsionku z czapką.
 
Niskie notowania PO sprawiły, że znowu społeczeństwo nęcone jest ogromnymi sumami, które łaskawie nam panująca UE może do tej lokajskiej czapki wrzucić. Pomijając fakt, że są to tylko kłamliwe obiecanki, PO -nawet tego nie widząc - prezentuje się społeczeństwu jako wzorcowa partia żebracza.
  
I pomyśleć, że Ignacy Mościcki ( herbu Ślepowron) gdy z braku środków pracował w Londynie jako pomocnik fryzjera zasłynął wśród klientów tym, że odmawiał przyjmowania napiwków. Potem gdy był już (dzięki patentom) niezwykle bogatym człowiekiem, udziałowcy spółki „Metan”, którą założył i utrzymywał,  przekazali z jego inicjatywy  majątek spółki na rzecz Chemicznego Instytutu Badawczego, który Mościcki otworzył 14 stycznia 1928 roku ,  już jako prezydent Polski.
Czy taka postawa jest do zrozumienia dla naszych polityków, którzy nie wstydzą się korzystać z dotacji budżetowych na swoje ubrania i przyjemności.
 Po ujawnieniu przez media skali wydatków PO na garnitury, buty, alkohole i męskie rozrywki (czyli koniak spijany w imieniu ludu pracującego miast i wsi)  Donald T.  stosuje znany złodziejski trick- głośno wrzeszczy „ łap złodzieja”. Proponuje zlikwidowanie dotacji budżetowych dla partii.
PO może sobie na to pozwolić bo wyhodowało sporą listę wdzięcznych klientów, którzy poprą partię rzucając na stół ( albo pod stół ) pieniądze. Inne partie( w szczególności PIS) nie mogą liczyć na podobną hojność oligarchów, gdyż oligarchowie nie mają wobec nich żadnych długów  wdzięczności, a potencjalni oligarchowie na te partie przecież nie liczą. W ten sposób Donald T. chce odciąć opozycję od pieniędzy. Porównując wydatki PO na reprezentację warto sobie swoją drogą przypomnieć aferę odkrytą przez Piterę,  czyli  rachunek  na 6.70 za dorsza spożytego przez posła PIS w barze mlecznym
Unieruchomienie opozycji przez odcięcie jej od pieniędzy jest to pewien argument za zachowaniem dotacji, jednak wiele argumentów przemawia za jej zlikwidowaniem.
Nie sposób również nie zauważyć dominującego we wszystkich bez różnicy partiach wyścigu do koryta.
.
A przecież (podobnie jak za PRL) społeczeństwo darowałoby swoim przedstawicielom nie tylko wysokie zarobki i przywileje, lecz nawet wybryki, gdyby tylko zechcieli i potrafili rządzić dobrze.
Ale wydawać takie sumy na nieudaczników i błaznów to chyba przesada?
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 8464
Domyślny avatar

KrisJora

21.06.2013 04:36

dając życie nie tym którzy ją tamują
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

21.06.2013 07:19

Dodane przez KrisJora w odpowiedzi na Krew toczy się strumieniem

Niestety!
Domyślny avatar

misio

21.06.2013 04:39

"społeczeństwo darowałoby swoim przedstawicielom nie tylko wysokie zarobki i przywileje, lecz nawet wybryki, gdyby tylko zechcieli i potrafili rządzić dobrze." - - - problem w tym, że tzw. społeczeństwo wcale nie oczekuje od władzy dobrego rządzenia - wystarczy tylko dobre bajerowanie przez "zaprzyjaźnione" media i odpowiednie zarządzanie emocjami. Poparcie dla polszewii przez całkiem długi czas było rzeczywiste, chyba każdy to zaobserwował w swoim otoczeniu, choć może nie aż tak wysokie jak to głosiły reżimowe sondaże. Nawet i dzisiaj można jeszcze takich niedobitków spotkać chociaż nawet ślepy już widzi, że to kompletne dno - klucz to niestety dobre programowanie na poziomie emocjonalnym, a nie dobre rządzenie. Przez polszewię, a właściwie tych co za nimi stoją bo oni sami to w większości wyjątkowe prymitywy, zostało to wykorzystane perfekcyjnie.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

21.06.2013 07:11

Dodane przez misio w odpowiedzi na no nie wiem

A jednak nawet Warszawiacy, którzy wybrali, popierali a potem długo tolerowali gronkowca walcującego stracili cierpliwość. I na to liczę.
BHKaczorowski

BHKaczorowski

21.06.2013 07:24

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @misio

"GRONKOWCA WALCUJACEGO" alez to swietne okreslenie tego prymitywa .Z samego rana sie usmialem , dziekuje. Artykul , wpis jak zwykle ... . Bardzo lubie Pania czytac i cenie za ten spokoj i trafnosc uwag. Ha ha przypomnialem sobie .... gronkowiec walcujacy , ha ha ha !!! Pozdrawiam Pania Serdecznie - B.H.Kaczorowski
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

22.06.2013 02:16

Dodane przez BHKaczorowski w odpowiedzi na Ha ha - Pani Izabelo

Ciekawa jestem czy Warszawiakom starczy determinacji, żeby toto wywalić w referendum. Dla PO byłby to prawdziwy cios. Ja też serdecznie pozdrawiam.
willys

willys

21.06.2013 05:52

Brawo !!!
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

21.06.2013 07:12

Dodane przez willys w odpowiedzi na Bardzo trafnie ten złodziejski wybieg Pani opisała

Dzięki:)
Domyślny avatar

Daf

21.06.2013 05:56

EU juz nic do lokajskiej czapki nie wrzuci. Te wrzucane pieniadze to pieniadze unijnych podatnikow, glownie Niemcow (najwiekszy platnik netto), a Polska jest jedynie najwiekszym beneficjentem w EU. EU bedzie jeszcze bardziej skrupulatnie kontrolowala wydatki. Rzadzacy, ktorzy zle wykonuja swoje obowiazki sa wszedzie zwalniani, moze tez i tak bedzie wkrotce w Polsce. Jestem przekonana, ze zalezy to jedynie od polskiego spoleczenstwa, ktore musi zaczac oceniac swoich politykow na podstawie ich czynow, a nie obietnic. Pozdrawiam Pania
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

21.06.2013 07:16

Dodane przez Daf w odpowiedzi na Witam Pania !

Ja też liczę na referendum w sprawie HGW. To kluczowa sprawa. Nie chodzi wyłącznie o sposób zarządzania miastem lecz o prawo społeczeństwa do referendum. Pozdrawiam.
Domyślny avatar

violana

21.06.2013 17:11

Dodane przez izabela w odpowiedzi na @Daf

i tylko się cieszyć, że dobre rady pani Daf zaczynają mieć praktyczne zastosowanie w polskim społeczenstwie, ktore słusznie domaga sie zwolnienia HGW - za jej złe wykonywanie obowiązkow. Tak sie dzieje w każdym demokratycznym kraju i dobrze, że tak samo zaczyna dziac sie w Polsce.
asaselo

asaselo

21.06.2013 07:34

W pełni się z panią zgadzam .Podobne przemyślenia chodziły mi po głowie kiedy Tusk zaczął od nowa śpiewkę o odebraniu partiom finansowania. Sądzę że wraz z spadającymi notowaniami "Tonący brzydko się chwyta", a i Newsweek wykopał całą tę "aferę" na zlecenie PO. Żeby było można zakręcić wszystkim kurek z kasą. Tyle że Platforma i tak wyjdzie na swoje, bo dofinansują ją towarzysze biznesmeni
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

22.06.2013 02:20

Dodane przez asaselo w odpowiedzi na kolejna sterowana "afera"

Trzeba przyznać, że Tuskowi nie brakuje tupetu. Złapani na finansowaniu cygar i garniturów z funduszy publicznych nakładają togę Katona.
Strabon - Herodot

Bezsilny demiurg

21.06.2013 08:52

1000 zł za upodlenie! Aż 1000 zł za upodlenie siebie... to górna pólka nagród. Młode dzieweczki na rozmaitych portalach, a i stare "mężatki" prostytuują się za znacznie mniejsze pieniądze. Jeśli w supermarketach co chwilę mamy promocję, sponsoring wszedł na stałe do słownictwa polskiego, to nie dziwmy się że ludzie wprost gonią za pieniądzem. Promocja pieniądza jest wszędzie! Wystarczy tylko zjeść z miski, kasa leci, wystarczy dać d... kasa leci. wystarczy zgłosić się do UE, kasa leci... Ale najważniejsze się ustawić, jak się ustawimy, to kasa leci... Za kasę można wszystko kupić. Nawet "konserwatywny" publicysta "niezależny" Ziemkiewicz jak tylko Hajdarowicz "zadzwonił kiesą pomału" to już "zrobił się kondel", mimo, że ledwie dwa meisiące wcześniej rejtanowskie szaty rozdzierał, nucąc konfederackie "nigdy z Hajdarowiczem nie będziem w aliansach". bo popularka jest najwazniejsza, a bez popularki... co, no co? Nie ma kasy! Jeżeli nie wrócimy do cnót kardynalnych + miłosierdzia i ubóstwa (nie biedy z nędzą, ale nieprzedkładania spraw materialnych nad duchowe (także intelektualne)) to nic z tego nie będzie. Nadal będziemy chłeptali z michy, a nawet chętnie oglądali, jak wylewa nam się na łeb kubłe pomyj... Jak będą to robili "Nasze matki i nasi ojcowie". a my klaszczemy, szczęśliwi!
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

22.06.2013 02:13

Dodane przez Strabon - Herodot w odpowiedzi na Kasa leci...

Zgadzam się. W kawiarniach sieciowych jest obrzydliwy zwyczaj zapewniania sobie lojalności klienta przez fundowanie mu co dziesiątej kawy. Kiedy odmawiam przyjęcia karteczki ze stosownym stempelkiem spotykam się ze zniecierpliwieniem i niezrozumieniem. " A tej o co znowu chodzi?". To samo jest na stacjach benzynowych. Zamożni ludzie kupują paliwo w określonej stacji, żeby dostać jakąś kretyńską maskotkę. To wszystko - różne przejawy skundlenia.
Domyślny avatar

fritz

21.06.2013 12:28

partii, znam natomiat bardzo powazny powody przemawiajac ZA finansowaniem partii. Kto placi ten rozkazuje, rowniez poslom, nie tylko dziewczynie chlepcaca pomidorowa. Dlatego partie sa fianansowane w calej Uni, szczegolnie w Niemczech. Powod jest prosty, tylko finansowanie partii zapobiega przejeciu wladzy przez nowych hitlerow czy tez klik mafijno-dyktatorskich. Przypadek Polski jest o tyle szczegolny, ze Berlin i Moskwa z najwieksza przyjemnoscia zajely by sie mecenatem partii politycznych, przynajmniej bylyby dwie zupki a nie jedna. Innym punktem jest korupcja, ostatnim przykladem jest ustawa z przed paru dni (poslowie musieli przeglosowac) wprowadzajaca zabojcze dla polskiego handlu i dlatego zwiekszajacego dochody zagranicznego o milliardy zl. wywozonych z Polski. Takich ustaw jest setki, generuja roczenie straty dziesiateki milliardow zloty. Wszystkie przeglosowane przez poslow. Poslowie sa zmuszani do tego przy pomocy pieniedzy. Przeciez posel jezeli nie zostanie ponownie wybrany, stoi po kadencji na ulicy, doslownie, o ile sobie nie "zasluzyl" na inne traktowanie, na jakies miejsce pracy. Dlatego wlasnie placenie pensji powinno sie rozciagac poza okres trwania kadencji, poniewaz ktory w czasie kadencji uczciwie pracowal, nie dal sie skorumpowac, stoi przed pustka, a wiec przed fiansowa katastrofa. Tylko zapewnienie poslowi finansowej pewnosci pozwala mu uczciwie pracowac. Pensja posla mogalby tak wygladac: pierwsze 6 miesiecy powinien dostawac pelna pensie poselska, nastepne 18 miesiecy, jezeli nie zaczal zarabiac, 1.5 x sredniej krajowej, a pozniej srednia krajowa. Szansa, ze w koncu zacznie zarabiac jest bardzo duza. Dochody te bylyby odciagane od wyplacanej pensji, tak ze przy odrobinie szczescia przekrocza srednia krajowa i posel jest na swoim. Wydatki w porownaniu z zaoszczedzonymi rocznie dzisiatkami milliardow przez unikniecie korupcji sa zerowe. Jezeli wiec narod chce zyc w podlych warunkach, bycia ponizanym i likwidowanym przez obce panstwa, w rzadzonym przez kliki kraju, wystarczy zeby zlikwidowal oplacenia wlasnych reprezentantow.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

22.06.2013 02:07

Dodane przez fritz w odpowiedzi na Nie znam argumentacji przemawiacej za likwidacja finansowania

Tu nie chodzi o pensje, które powinny być godziwe lecz o finansowanie tak zwanej działalności. Reklam , wycieczek, garniturów i alkoholi.
Domyślny avatar

wiskla61

21.06.2013 12:32

Szanuję Panią, cenię Jej wypowiedzi, ale tym razem nie zgadzam się na zdanie, że "gdyby dobrze rządzili, to społeczeństwo darowałoby im wysokie zarobki, przywileje, wybryki..." NIE. Społeczeństwo i rządzący powinni przestrzegać zasad...Oto przykład ilustrujący różnice między II a III RP...Premier Witos wezwał Stanisława Grabskiego i polecił mu pojechać niezwłocznie do Paryża na rozmowy o przynależności Górnego Śląska do Polski. Grabski: Muszę najpierw pojechać do Lwowa po wizytowe ubranie. Witos: Proszę kupić w Warszawie gotowy garnitur, za otrzymane z MSZ pieniądze...Grabski pojechał do Paryża tego samego dnia, z kupionym żakietem. Rozmawiał z Briandem, Poincare`m, Fochem, Beneszem, Zamoyskim. Liga Narodów przyznała Polsce katowicki okręg przemysłowy...Ale urzędnicy MSZ dotknięci, że ich pominięto przy tej sprawie, zaatakowali Grabskiego; w "Kurierze Lwowskim" pojawiła się notatka; że jeden z posłów za ważną dyplomatyczna prace zażądał zapłaty w postaci pięknego wizytowego garnituru. Poseł "Wyzwolenia" interpelował z mównicy sejmowej do marszałka Sejmu, czy uważa takie żądanie zapłaty za zgodne z honorem posła. Grabski wyjaśnił Sejmowi, że kupił ubranie na polecenie natychmiastowego wyjazdu do Paryża, nie miał czasu na podróż do Lwowa. Choć ubranie wizytowe nie było mu potrzebne, to po powrocie zwrócił do MSZ koszt zakupu...Po tym wyjaśnieniu "wyzwoleniec" wycofał interpelację...(S.Grabski "Pamiętniki" t. II)...Czytam takie teksty, by przyswoić sobie polszczyznę sprzed PRL: Kwiatkowski, Anders,Znaniecki, Znamierowski, Witos, Irzykowski, sprawozdania ze zjazdów. Znajduję tam nie tylko słownictwo, jak w literaturze, ale i polski sposób myślenia o społeczeństwie, o stosunkach międzynarodowych i nasze metody rozwiązywania problemów...
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

22.06.2013 02:04

Dodane przez wiskla61 w odpowiedzi na Różnica między II RP a III RP

Piękna historia. Znam jednak przykłady z czasów PRL gdy "komunistyczna uczciwość" była odbierana przez społeczeństwo z większym zniecierpliwieniem niż krętactwo. Otóż niejaki Franciszek Blinowski, przewodniczący PKPG szczycił się tym, ze jako "uczciwy komunista" odnosi do KC otrzymane w prezencie podczas wizyt zagranicznych wieczne pióra , zegarki i rzeźby z węgla. Podobno w KC był cały magazyn podobnych śmieci.
Domyślny avatar

zdzichu z Polski

21.06.2013 15:27

"PO -nawet tego nie widząc - prezentuje się społeczeństwu jako wzorcowa partia żebracza" jak na tle PO prezentuje się PiS. Wszak Prezes obiecuje, że żebrać w drzwi UE potrafi lepiej niż Tusk.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

22.06.2013 01:57

Dodane przez zdzichu z Polski w odpowiedzi na Ciekawe

Z przykrością zgadzam się. Ten konkurs na talenty żebracze jest dla mnie porażający. Ale jeżeli przekonano nasze społeczeństwo, że na tym polega jego rola w UE?
Piotr M.

Piotr M.

21.06.2013 15:44

To ciekawe jak dziala pamiec ludzka. Wszyscy pamietaja, ze cos bylo na rzeczy z ta ryba i z ta Pitera, ale kazdy pamieta to troche inaczej. Przeprowadzilem mala sonde wsrod znajomych i kwerende w internecie, i nadal nie jestem pewny jak rzeczywiscie bylo. Wiekszosc pamieta, ze chodzilo o dorsza (choc spotkalem sie z wersja, ze byl to losos), jedna wersja mowi o salatce w jakims barze czy restauracji, inna wersja mowi o pol kilogramie ryby (wiec chyba w domysle surowej?). Jedni mowia, ze chodzilo o zwyklego posla, inni ze o wiceministra Gospodarki Morskiej (wiec moze ten dorsz byl zakupiony w celach sluzbowych?). Na koniec kwota: Izabela przytacza z pamieci wartosc 6.70. Ja odwrotnie, ze chyba raczej 7.60 (w kazdym razie blizej osmiu zlotych). W internecie 8 zlotych pojawia sie zreszta najczesciej, a kilkukrotnie kwota 8.16 (wiec moze ta jest prawdziwa?). Natomiast z pewnoscia prawdziwa jest inna kwota: czteroletnie poszukiwania Pitery kosztowaly podatnika ponad dwa miliony zlotych...
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

22.06.2013 01:55

Dodane przez Piotr M. w odpowiedzi na Pamiec ludzka

Uwaga na temat pamięci na miejscu. Gdybym nawet chciała sprawdzić to w internecie też zdania są podzielone. Być może przestawiłam z 7.60 na 6.70.  Chyba był to jednak dorsz. Powinnam sięgnąć do gazet ,ale chyba Pitera nie wytoczy mi sprawy o nierzetelność i naruszenie dóbr:)
Marek1taki

Anonymous

23.06.2013 10:38

Cały problem z finansowaniem partii przez państwo a nie z innych źródeł polega na próbie omijania problemów zaistniałych w socjalizmie. Gdyby państwo nie zajmowało się tak licznymi dziedzinami życia, to korumpowanie polityków (zwane lobbowaniem) miałby wielokrotnie mniejszy zasięg. Nie sądzę by istniały skuteczne sposoby kontroli pieniędzy partyjnych. Dla chcącego nie ma nic trudnego. Polscy politycy (a jak sądzę i ich rodziny) są wynagradzani na różne sposoby. Nie jest tajemnicą, że politycy (zapewne nie tylko PO) przyjmowali pieniądze od rządu Niemiec poprzez fundację Adenauera oraz zarejestrowane w Polsce fundacje i instytuty. I nie tylko od rządu Niemiec. O nepotyzmie w urzędach państwowych i radach nadzorczych firm należących do skarbu państwa nie muszę chyba pisać a trudno uznać, że nie ma to wpływu na działanie partii. W dzisiejszych czasach nawet kanclerz Niemiec jest do wynajęcia o czym świadczy zatrudnienie Schroedera przez Gazprom. Nagłośnienie sprawy garniturów ma więc tylko charakter propagandowy w związku - jak sądzę - z planowanym przetasowaniem sceny politycznej. Prawdopodobnie nie ingerowanie w te sprawy dałoby szansę partiom, które nie mogą liczyć na parasol ochronny. Cierpimy na nadmiar wszelkich regulacji. To tylko stwarza pozory praworządności i utrudnia funkcjonowanie maluczkim a uprzywilejowuje wielkich. Jeżeli już uparcie coś regulować to dlaczego nie zasilać partii z pieniędzy bezpośrednio zebranych od ich wyborców. Dlaczego demokraci idąc na głosowanie nie mieliby zapłacić za udział w wyborach 10 zł na rzecz partii, którą cenią? Ciekawi mnie frekwencja. I śmieję się w głębi duszy na myśl jakie wywołałoby to protesty w gronie obrońców ludu. Zaznaczam jednak: to pomysł tylko w sytuacji upierania się by regulować finansowanie partii politycznych.
izabela

Izabela Brodacka Falzmann

23.06.2013 23:34

Dodane przez Marek1taki w odpowiedzi na Pani Izo!

Wile rzeczy można by uregulować w podobny sposób. Na przykład zakodować programy radiowe i telewizyjne. Każdy płaciłby za wybrane programy, a nie za jakąś mityczną " misję TVP", która sprowadza się do mydlanych oper, programów typu " jaka to melodia" itp. Nie podaję więcej bo nie oglądam . Podobnie z partiami. Pomysł biletu wstępu do lokalu wyborczego podoba mi się. Obawiam się, że frekwencja byłaby rzędu 10%. Te 10 złotych obaliłoby mit demokracji jako systemu przedstawicielskiego. Pokazałoby, że nie jest wart dla większości nawet 10 złotych. Tak sądzę.
Izabela Brodacka Falzmann
Nazwa bloga:
Blog autorski

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 035
Liczba wyświetleń: 7,668,084
Liczba komentarzy: 20,764

Ostatnie wpisy blogera

  • Kto i w jakim celu propaguje pogańskie zwyczaje Halloween?
  • Rude Prawo
  • Skąd się biorą politycy?

Moje ostatnie komentarze

  • @ Lala To Pani też nie uważa ich za Polaków? Oj nieładnie. Oni uważali się sami za Polaków pochodzenia żydowskiego a nie za Żydów przypadkiem osiadłych w Polsce. Brandwajn choć przyjechał na…
  • @ LalaWarto tu przypomnieć osoby wybitne, które wyjechały do Izraela i tam tworzyły kulturę . Czy ktoś dziś pamięta taką postać jak Rachmiel Brandwajn. Wspaniałego znawcę literatury francuskiej. Na…
  • @ LalaJak to nie było? A emigranci po 68 roku? Czy zaprzecza Pani, że tworzyli kulturę?

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Upadek edukacji. Tym razem piszę jako fachowiec.
  • Historia pewnej kamienicy
  • Śpioszki rozmiaru XXXL

Ostatnio komentowane

  • Marcin Niewalda, Szanowna Pani IzabeloJestem na tropie genealogi Małyszczyckich i Płaskowickich z Widybora i okolic. Był tam Konstanty Płakowskicki - zesłany na Sybir za udział w Powstaniu Styczniowym. Czy Pani…
  • Izabela Brodacka Falzmann, @ Lala To Pani też nie uważa ich za Polaków? Oj nieładnie. Oni uważali się sami za Polaków pochodzenia żydowskiego a nie za Żydów przypadkiem osiadłych w Polsce. Brandwajn choć przyjechał na…
  • lala, pięknie, że Pani pamięta o tych, których wygnano i pozbawiono obywatelstwa - jednak całkowicie nie zrozumiała Pani tego, co napisałam;moja uwaga dotyczyła faktu banalnego - to nie Polacy…

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności