Przejdź do treści
Strona główna

menu-top1

  • Blogerzy
  • Komentarze
User account menu
  • Moje wpisy
  • Zaloguj

Dogorywanie Platformy

Krzysztof Pasierbiewicz, 15.04.2013

Ogłoszone w dniu dzisiejszym szokujące sondaże wskazują, że gdyby projekt Aleksandra Kwaśniewskiego „Europa plus” przekształcił się w partię polityczną, to Platforma Obywatelska przegrywa wybory.
 
Nasuwa się więc pytanie jakim cudem partia Donalda Tuska mogła się tak długo utrzymywać się przy władzy? 
 
Otóż moim zdaniem sekret „sukcesu” Platformy leżał do tej pory w skutecznym utwierdzaniu jej sympatyków w poczuciu społecznego awansu. I nie byłoby w tym nic złego, gdyby to poczucie nie przerodziło się, a dokładniej mówiąc nie zostało podstępnie przekute przez ideologów III RP w świadomość przynależności do "uprzywilejowanej" grupy społecznej.
 
Otóż, po upadku komuny, wydawało się przez moment, że Polacy się zjednoczą. Niestety, proces ten storpedował skutecznie zapatrzony na Wschód, „kochający Polskę inaczej” Adam Michnik, który wtedy dysponował potężnym opiniotwórczym orężem lewackiej  Gazety Wyborczej, a oszołomiona odzyskaną wolnością inteligencja została z premedytacją „podpuszczona”. Mechanizm był identyczny jak w okresie powojennym. Chodziło o sprytne utwierdzenie klasy inteligenckiej w poczuciu społecznego awansu, dzieląc tym samym Polaków na „lepszych” od „gorszych”.
 
O ile jednak sztuczka z awansem społecznym w latach powojennych polegała na utwierdzeniu prostych i nie wykształconych ludzi w przekonaniu, że przynależą do lepszej od reszty społeczeństwa awangardy władzy ludowej, to trik z awansem społecznym po upadku komuny polegał na utwierdzeniu ich wnuków w poczuciu, iż przynależą do grupy światlejszych i bardziej od reszty społeczeństwa postępowych elit Trzeciej RP. W pierwszym przypadku wykorzystano ciemnotę i niedouczenie, w drugim zaś, grzech pychy i psychologicznie zrozumiałe parcie do sukcesu.
 
Bezsprzecznie sprytny redaktor wspomnianej Gazety doskonale znał magiczną moc utwierdzenia ludzi w przekonaniu o przynależności do elity. Pan redaktor wiedział, że jak im powie, iż tworzą crême de la crême III Rzeczpospolitej, to oni nie dość, że w to głęboko uwierzą, to jeszcze, co jest w pewnym sensie ludzkie, będą owego „awansu” bezkrytycznie bronić. Więcej, że w obawie przed utratą pozycji wyróżniającej ich ponad resztę „prawicowego ciemnogrodu”, ludzie ci zrobią praktycznie wszystko, co im każe zrobić „Gazeta Wyborcza”, byle tylko utrzymać status przynależności do „elitarnej kasty”.
 
I tu moim zdaniem leży tajemnica irracjonalnie wysokich notowań Platformy popieranej w znakomitej większości przez obywateli, którym sprytnie wmówiono, że ewentualny upadek Platformy Obywatelskiej grozi weryfikacją elit, czyli de facto utratą dopiero, co przez nich osiągniętej pozycji społecznej.
  
Myślę jednak, że nadszedł już czas by obywatelom rozczarowanym rządami Platformy uświadomić, że ktoś im sprytnie zawrócił w głowach. Że dali się podstępnie nabrać bawiącemu się Polską Michnikowi, iż są grupą ludzi bardziej światłych, więc de facto lepszych od reszty społeczeństwa. 
 
A jak uczy historia, podziały na lepszych i gorszych zawsze się źle kończyły. Aż strach przytaczać przykłady. 
 
Ktoś teraz spyta, co więc robić w tej nowej sytuacji, kiedy Platforma się stacza po równi pochyłej?
 
Otóż moim zdaniem, nadrzędnie w tym momencie ważną rolą polskich publicystów jest wytłumaczenie inteligentom Trzeciej RP, że choć bardzo solidnie wykształceni i obyci w świecie, stanowią jednakże grupę inteligencji szeregowej.
 
Trzeba tych ludzi przekonać, że odstąpienie od nienależnego im statusu przynależności do wymyślonej przez Michnika „elity elit” to nie żadna ujma czy społeczna degradacja, ale wręcz przeciwnie, powrót na sprawiedliwie należny szczebel w hierarchii społecznej. Że to nie żaden obciach, jak im pokrętnie wmawiali ideolodzy III RP. Trzeba tym ludziom wyjaśnić, że w ten sposób staną się bardziej autentyczni, a co za tym idzie bardziej wiarygodni. Że nie będą już musieli trwać w zakłamaniu. I co najważniejsze, będzie im się łatwiej porozumieć z resztą społeczeństwa. Że staną się znowu częścią narodowej wspólnoty.
 
Myślę że tędy wiedzie droga do pojednania Polaków.
 
Bo to nieprawda, jak niektórzy „prawicowcy”, a także ludzie z obozu lewicującego błędnie zakładają, że w szeregach Platformy są sami źli. Jest tam gros ludzi przyzwoitych. Problem tylko w tym, że niewiele mogą zdziałać wobec doktrynerskiej ideologii i bezwzględnego zamordyzmu pana Tuska, który się nota bene kompletnie ostatnio pogubił – patrz ucieczka do Nigerii w chwili ważnej dla wszystkich Polaków.
 
Ci ludzie, mówię o większości szeregowców Platformy, nie chcą źle dla Polski, a jedynie dali się nabrać panu Michnikowi et consortes.
 
Ale „errare humanum est”. Każdy człowiek może zbłądzić. Ważne by chciał powrócić na właściwą drogę.
  
Krzysztof Pasierbiewicz
(nauczyciel akademicki)
 
Posłuchaj także:
http://www.youtube.com/watch?v=yDtRsTH52gk
 
 
  • Zaloguj lub zarejestruj się aby dodawać komentarze
  • Odsłony: 7879
Domyślny avatar

dogard

15.04.2013 17:59

fajny ten Pasierbiewicz--wytlumaczy,do serca przytuli, na michnika skieruje glowna uwage.Wiec my chlopcy od tuSSeka czy innego gowinka, dalej jadziem z tym gipsem , juz jestesmy czysci moralnie jak niemowle...
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

15.04.2013 19:58

Dodane przez dogard w odpowiedzi na zajebiscie jak mawia mlodziez,

Właśnie takie głosy, jak Pański są wodą na młyn dla pijarowców Platformy.
Bo oni po takim komentarzu powiedzą, że Pan zionie nienawiścią i najchętniej by Pan rozstrzelał wszystkich platformersów albo ich na rożnie przypiekał.
Proszę się nad tym w wolnej chwili zastanowić.
PS. 10go, w czasie mszy w Katedrze Wawelskiej stanąłem przypadkowo obok posła Platformy, który też przyszedł się pomodlić w intencji ofiar katastrofy smoleńskiej. I niestety, kilku stojących opodal "pisowców" w czasie mszy pomrukiwało, żeby go wyp....ć z kościoła. I muszę Panu powiedzieć, że się bardzo zawstydziłem.
Pozdrawiam,
Krzysztof Pasierbiewicz
Domyślny avatar

dogard

15.04.2013 20:53

Dodane przez Krzysztof Pasi… w odpowiedzi na zajebiście...

przeciez to byl zarzut do Pana osobiscie, a tu raptem wyjazd ,jak nie przymierzajac , wprost od 'prostego' leminga.POgubil sie Pan kapke.Fundamentalisci POlszewiccy malo mnie interesuja.POrzadny leming musi sam, w swoim sumieni ,rozstrzygnac wlasne POmylki.Tyle ,bez piarowskiego zaciecia,jak mosci autorZdrowka i dobrego referatu zycze.
BHKaczorowski

BHKaczorowski

15.04.2013 21:05

Dodane przez Krzysztof Pasi… w odpowiedzi na zajebiście...

przynajmniej nie stac kolo niego bylo .... pamietamy co ten wieczny "calusny pupil" wladzy , od zawsze , czyli jeszcze za komuny nagradzany oblepiany przywilejami , wygadywal przy roznych wystapieniach. Za komuny ,teraz neokomuny wiecznie zbladzony ,oszukany . Tylko te "granty" chapniete prawdziwe. Kiedy juz widac PO-lajza tonie "rezyserunio" czy moze "dyrektoruniu" zaczyna sie przyklejac ..... szuka chlop zeby nie odpasc . Konfitury przeca cale zycie konsumuje - teraz mialyby sie urwac?! To bedzie ta "nowa swiecka tradycja" ?!.Czytaj opozycja naturalnie . Panie Pasierbiewicz ja falsz czuje nawet z "myszy" komputera i tak sobie mysle ze ma Pan ciezkie zadanie do wykonania. Ale nie ustawajcie w trudzie ...., my i tak ich na wkoncu spuscimy ...... A tak na koniec najwieksi "wszarze" zawsze od kosciola zaczynali , niby ta swoja poprawe. Jeden taki do dzis z Matka Boska w klapie paraduje !!!
adriano

adriano

15.04.2013 23:07

Dodane przez Krzysztof Pasi… w odpowiedzi na zajebiście...

,że ktoś kto jest w PO przychodzi na mszę za ofiary. Ja bym go nie wypie*dalał z kościoła tylko bym się go zapytał co robi w takim miejscu? Dlaczego wylewa krokodyle łzy, skoro jego partia notorycznie znieważa pamięć ofiar i robi wszystko aby nie wyjaśnić tej tragedii. I niech mi Pan nie wciska kitu o przyzwoitych posłach z PO. Przyzwoity poseł z PO to oksymoron.
wandaherbert

wandaherbert

15.04.2013 18:50

Ludzie przyzwoici,gdy dostrzegą błędy w swoim postepowaniu, probują nie popełniac ich więcej.A co widzimy, ponad 5lat poparcia przez tych rzekomo przyzwoitych.Tam może sa uczciwe jednostki,ale o niskiej orientacji w rzeczywistości społeczn-politycznej.Na reszte nie ma co liczyć,oni do końca będa bronić swoich ,róznej maści , przywilejów .Pozdrawiam!
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

15.04.2013 19:49

Dodane przez wandaherbert w odpowiedzi na ludzie przyzwoici?

"Na reszte nie ma co liczyć, oni do końca będa bronić swoich, róznej maści, przywilejów..."
No właśnie. Ale ten koniec nadejdzie szybciej, niż się może zdawać.
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
Teresa Bochwic

Teresa Bochwic

15.04.2013 19:25

Mechanizm, o którym Pan pisze, nie dotyczy milionów, tylko dziesiątków tysięcy. Musi być więcej przyczyn, dla których na PO głosują miliony.
Dlaczego ludzie głosowali na Unię Wolności? Bo 1/ stworzyły ją autorytety (wykreowane zręcznie, ale i prawdziwe, choć kłamliwe z okresu opozycji i podziemia), bo 2/ nagle po latach kompletnej nędzy jako grupa społeczna dostali znaczniejsze pieniądze - budżetówka za czasów Mazowieckiego byla zadowolona ze statusu materialnego. Oni to pamiętają, szczególnie że oni właśnie mają najlepsze zabezpieczenie przed utratą pracy na czas kryzysu.
Przegrana PiS z kolei w końcu 2007 roku spowodowała nagłą utratę pracy przez ok. 200 tys. ludzi, którzy przyszli do instytucji państwowych w 2005 roku, lub nieco później, przekonani, że zawsze odsuwani, mogą teraz działać na rzecz budowania lepszej Polski. Wyborcy PO to wiedzą, nie chcą podzielić takiego losu.
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

15.04.2013 19:46

Dodane przez Teresa Bochwic w odpowiedzi na Mechanizm, o którym Pan

"Mechanizm, o którym Pan pisze, nie dotyczy milionów, tylko dziesiątków tysięcy. Musi być więcej przyczyn, dla których na PO głosują miliony..."
Oczywiście ma Pani rację. Nie pisałem o tym, bo moje blogerskie doświadczenie mnie nauczyło, że notka, jeśli ma być czytana nie może być zbyt długa. Ale nie ukrywam, że liczyłem, iż temat mojej notki rozwiną internauci i właśnie Pani komentarz wskazuje, że miałem rację. W tym między innymi upatruję sens blogowania.
Dziękuję Pani za cenny komentarz i serdecznie pozdrawiam,
Krzysztof Pasierbiewicz
Domyślny avatar

dogard

15.04.2013 21:57

Dodane przez Teresa Bochwic w odpowiedzi na Mechanizm, o którym Pan

maja pamiec i rodziny; mamy dwie strony medalu i tyle...
Domyślny avatar

Kamila

15.04.2013 19:32

W partii jest się z własnego wyboru, Jeżeli nie można nic zdziałać należy z niej wystąpić.Ale tu nie chodzi o przynależność partyjną, chodzi o parlamentarzystów, którzy składają ślubowanie działania w interesie Polski.Po to zostali wybrani.Za to my im płacimy sute diety, korzystają z ogromnej ilości przywilejów.Żaden parlamentarzysta PO nie zwolni się z tej odpowiedzialności za szkody jakie swoim działaniem w tym przypadku głosowaniem za ustawami, uchwałami ewidentnie niekorzystnymi dla Polski ,dla większości obywateli.Nie chce ich wyliczać bo szkoda czasu i miejsca ale ich w tych dwóch kadencjach było bardzo dużo. Skutki ich będą odczuwa następne pokolenia.O ich szkodliwości powszechnie wiadomo.Da się je bardzo obiektywnie ocenić. O ich szkodliwości mówiła nie tylko opozycja.Niektóre są tak oczywiste,ze nawet żadnych ekspertów nie trzeba.Wystarczy zdrowy rozsądek i ludzka przyzwoitość.Nie przeszkadzało im bycie w jednej partii Palikotem wykonawcą przemysłu pogardy w stosunku do poprzedniego Prezydenta a to jednoznacznie wyklucza ich z kręgu ludzi przyzwoitych. Oni tam są i tak głosują wyłącznie dla własnej korzyści pobierania diet, korzystania z rożnych innych możliwości jakie im posiadanie władzy daje.Oni odpowiadają w całości za wszystkie poczynania powołanych z ich szeregów członków rządu.Głosowali za ich wyborem , głosowali przeciwko odwołaniu. Każdy ponosi pełną odpowiedzialność za swoje życie, wybory, za swoje działania i zaniechania. Każdy przyzwoity człowiek już dawno by po prostu złożył mandat albo wystąpił z klubu PO. Kto tego nie zrobił już nigdy nie będzie mógł być uważany za przyzwoitego człowieka, nieważne ,ze go Pan nazwie przyzwoitym człowiekiem. W końcu Jaruzelskiego Michnik nazwał patriotą , a Kiszczaka człowiekiem honoru. Zwyczajnie liczy się to zrobił lub czego zaniechał. Zaskakuje Pan takimi ocenami.Podwójne miary. Często czytam bardzo surowe Pana oceny członków PiS , samego Kaczyńskiego. Im co najwyżej można zarzucić popełnianie błędów w jakimś zakresie. Członków PO, posłów rozgrzesza Pan i nazywa przyzwoitymi ludźmi pomimo,ze są ludźmi władzy, wprost działającymi poprzez swoje głosowania na szkodę wielu obywateli.
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

15.04.2013 20:05

Dodane przez Kamila w odpowiedzi na Nie , nie , nie

To wszystko racja, co Pani napisała. Ale proszę mi wierzyć, że na 10-ciu losowo wybranych znajomym z mojego środowiska, tylko jeden popiera Platformę dla określonych korzyści, a co najmnie pięciu z głupoty, że należą, jak im się wydaje do kasty "lepszych" od "gorszych". A może jeden, w porywach dwóch głosowało na PIS. Takie są realia Pani Kamilo.
PS. W dniu 13-go maja w Krakowie odbędzie się zorganizowana przez Akademicki Klub Obywatelski im. profesora Lecha Kaczyńskiego konferencja naukowa pod tytułem "Środowisko akademickie a świadomość obywatelska współczesnych Polaków".
Wygłoszę na tej konferencji referat pt. "Sanacja moralno etyczna środowiska akademickiego warunkiem sine qua non powodzenie reformy szkolnictwa wyższego". Będę w tym referacie mówił między innymi szerzej o sprawie, poruszonej w notce. Serdecznie Panią zapraszam. Sala konferencyjna Stowarzyszenia "Sokół" - godz. 10 do 14-tej.
adriano

adriano

15.04.2013 22:45

Dodane przez Krzysztof Pasi… w odpowiedzi na Nie, nie nie...

wcześniej w tekście pisał Pan tak jakby o członkach PO a teraz Pan mówi o popierających PO
BHKaczorowski

BHKaczorowski

15.04.2013 20:42

Dodane przez Kamila w odpowiedzi na Nie , nie , nie

tak wlasnie - bardzo dobrze to ujelas , choc troche zbyt plytko. Wpisy P.Pasierbiewicza sa naprawde zastanawiajace.
BHKaczorowski

BHKaczorowski

15.04.2013 20:39

Pan Pasierbiewicz "gniecie ciasto" pod kolejny okragly mebel.
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

15.04.2013 20:51

Dodane przez BHKaczorowski w odpowiedzi na Tak , tak ...

"Pan Pasierbiewicz "gniecie ciasto" pod kolejny okragly mebel..."
Na krakowskim Kazimierzu powiedzieliby Panu: Idźze! Idźze! Bojoku!!!
Mimo wszystko pozdrawiam,
Krzysztof Pasierbiewicz
PS. Czy Kaczorowski to Pańskie prawdziwe nazwisko???
Domyślny avatar

dogard

15.04.2013 21:09

Dodane przez Krzysztof Pasi… w odpowiedzi na Tak, tak...

myslale,iz tam POzdrawiaja sie glownie shalom...a tu taka wstawka.
BHKaczorowski

BHKaczorowski

15.04.2013 21:28

Dodane przez Krzysztof Pasi… w odpowiedzi na Tak, tak...

Na krakowskim Kazimierzu by mi tak nie powiedzieli. To nie jest powiedzenie z Kazimierza !!! ( KRAKUS by to wiedzial )Po pierwsze "Bajoku" ( chyba o to slowo chodzi ) pochodz z calkiem innej dzielnicy Krakowa . Juz raz Pan osmieszal moja osobe przekrecajac moje nazwisko . W swoim akademickim wychowaniu prosze odnalezc czesc mowiaca o szacunku do adwersarza. Nie powinienem odpowiadac na Pana niegrzeczne zapytanie o moje nazwisko ....ale prosze. Kaczorowski jest moim prawdziwym nazwiskiem urodzilem i wychowalem sie w samym centrum Krakowa bo przy ul.Mikolajskiej.Moja rodzina zamieszkiwala przy ul.Starowislnej a jej koneksje rodzinne pozostawiam Panu do przymyslen . Boguslaw Henryk Kaczorowski.
Domyślny avatar

Kazmirz

20.04.2013 22:31

Dodane przez BHKaczorowski w odpowiedzi na Mimo wszystko

Jak najbardziej by powiedzieli =)) . Bajok , bajtlok , buc byly i chyba dalej sa w powszechnym uzyciu na kr. Kazimierzu (moze teraz Shalom hehe , bo bylych mieszkancow coraz mniej,same niedobitki).Przepraszam ,ale musialem sie odezwac ,moj nick mnie do tego zobowiazuje ....... Kazmirz (tak za moich czasow chlopaki z ulicy nazywali swoja dzienice) , a nie Kazimierz p.Daf ! =))
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

15.04.2013 21:21

Dodane przez BHKaczorowski w odpowiedzi na Tak , tak ...

Skoro z Pana taki "Kozak", to może Pan powie, jakie Pan widzi rozwiązanie sprawy polskiej???
Pozdrawiam,
Krzysztof Pasierbiewicz
Domyślny avatar

marekagryppa

15.04.2013 20:44

W pełni zgadzam się z Pana diagnozą sytuacji ale..... Zadaję sobie czasem pytanie czy Polską rządzą wnuki strzelających w potylicę? Czy to ich błądzenie można wytłumaczyć? Czy rozumieją że Polska jest obowiązkiem, a nie dojną krową."Semel malus,semper malus". *W moich czasach uczono w LO łaciny.Pozdrawiam z wyrazami szacunku.
Krzysztof Pasierbiewicz

Krzysztof Pasierbiewicz

15.04.2013 20:53

Dodane przez marekagryppa w odpowiedzi na Errare humanum est

"Czy to ich błądzenie można wytłumaczyć? Czy rozumieją że Polska jest obowiązkiem,
a nie dojną krową..."
Nie rozumieją. Jeszcze nie rozumieją.
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof Pasierbiewicz
adriano

adriano

15.04.2013 23:06

Wszyscy platformersi których znam to zwykłe bufony. W Sejmie nie ma ani jednego przyzwoitego człowieka z PO.
Każdy, kto jest w PO, popiera kłamstwo smoleńskie i robi to z reguły świadomie, dla własnych korzyści. To tak jak  SBkami i komunistycznymi sędziami. Oni się dziś tłumaczą, że byli młodzi, i nie wiedzieli co robią itd. Gówno prawda. Wystarczy zapytać co bardziej rozgarniętego historyka np. Płużańskiego i on powie, że są liczne dowody na to, że ci zdrajcy robili to dla kasy.
ANI JEDNEGO Platformersa. Dziwię się PiSowi, że przyjmuje tych ludzi. A już najbardziej mnie zabolało to co powiedział Macierewicz, że PiS przyjmie każdego z PO, bo lepszy jeden nawrócony...
Mam dowody na tą wypowiedź jakby ktoś chciał
adriano

adriano

15.04.2013 23:20

z liceum. Miałem takiego nauczyciela. Facet starszy, cytował nam patriotyczne wiersze na lekcjach. Miałem do gościa szacunek. Dopiero jak skończyłem liceum dowiedziałem się, że ta gnida w komunie donosiła na uczniów i nauczycieli, którzy chodzili do kościoła. Stał normalnie z notesem pod kościołem i zapisywał!
Taki był! I wie Pan co Panie Pasierbiewicz, nie wiem czy on jeszcze żyje, ale jeszcze jak chodziłem do LO i parę lat później widziałem tego dziada na uroczystościach kościelnych. Chodził z nami, licealistami na mszę. Taki przyzwoity starszy Pan. Czy to jest OK?
NIE.
Facet powinien dostać pod dupie po upadku komuny a nie dostał. Zmienił kolor skóry i żył dalej jak gdyby nigdy nic. Przez takie coś mamy dziś kolejne zdegenerowane pokolenia. Przez takich Panów, co za komuny niszczyli Polskę i kolaborowali a dziś spokojnie sobie żyją i Bóg wie co jeszcze robią.
Ja żądam rozliczenia zdrajców Polski bez względu na wiek. Ja tego żądam i nie obchodzi mnie co Wyborcza na ten temat napisze. Tyle Panie Pasierbiewicz.
Domyślny avatar

js

16.04.2013 01:34

blogi od pewnego czasu i to co mi się w nich wydaje niezbyt szczere, to tendencja do swoistego testowania czytelnika i sprawdzania jak daleko można się posunąć. W wielu wycofuje się Pan rakiem przy bardzo stanowczej odpowiedzi adwersarza. Tak w ogóle, to uważam, że ma Pan bardzo mgliste pojęcie o sprawach, które Pan porusza. Jak ktoś słusznie już zauważył, to jest Pan raczej zwolennikiem kolejnego okrągłego mebla, który już powoli po 24 latach "transformacji" w III RP doprowadza Polaków do stanu pariasów Europy. Kto wie, czy nie zaczniemy niebawem kolejny raz odbudowywać tego kraju od wystawiania towarów i usług na łóżkach turystycznych. Wiosno-lato już za pasem.

Stronicowanie

  • Wszyscy 1
  • Wszyscy 2
  • Następna strona
  • Ostatnia strona
Krzysztof Pasierbiewicz
Nazwa bloga:
Echo24
Zawód:
Emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta niezależny, autor, tenisista, narciarz, człowiek wolny
Miasto:
Kraków

Statystyka blogera

Liczba wpisów: 1, 593
Liczba wyświetleń: 12,555,508
Liczba komentarzy: 30,114

Ostatnie wpisy blogera

  • Niedorżnięta wataha
  • List otwarty do prof. Pawła Śpiewaka
  • A jednak miałem nosa pisząc, że mi nie po drodze z PiS-em

Moje ostatnie komentarze

  • Pamięta Pan jeszcze? - vide: https://raskolnikow2.fil… Serdeczności!
  • @Autor & @ALL   ---   W wolnej chwili zapraszam do lektury - vide: https://www.salon24.pl/u…
  • Jacy akademicy, takie uniwersytety - czytaj: https://www.salon24.pl/u…

Najpopularniejsze wpisy blogera

  • Nieznane oblicze Witolda Gadowskiego
  • Kraków olał post-komuszą subkulturę TVN-u
  • Pytanie prawicowego blogera do posłanki Scheuring-Wielgus

Ostatnio komentowane

  • Alina@Warszawa, Niestety owo PROSTACTWO (skupione wokół Tuska) wróciło do władzy. Że to niewyobrażalne "prostactwo" nie trzeba nikogo przekonywać - kto inny mógłby przyswoić i używać 8* w przestrzeni publicznej do…
  • Beskidzki Góral, Tego platfusa przejrzałem na wylot. Hedonista, wlazłby do doopy, każdemu za kilka kliknięć i marzy o zerżnięciu na boku głupiej dziewoi.
  • keram, Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma !!! Z uporem maniaka  część z nas nie potrafi się zadowolić tym czym dysponujemy , tym co mamy, lecz natychmiast przechodzi do natarcia. …

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2008 - 2025, naszeblogi.pl

Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | tvrepublika.pl | albicla.com

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Do czego są one potrzebne może Pan/i dowiedzieć się tu. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek. | Polityka Prywatności

Footer

  • Kontakt
  • Nasze zasady
  • Ciasteczka "cookies"
  • Polityka prywatności